Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
Ik ga binnenkort verhuizen naar de binnenstad van Utrecht en overweeg om digitale tv van KPN te nemen. Ik heb het al bij verschillende mensen gezien en het bevalt me wel, alleen lees ik hier dat enkele GoT'ers last hebben van ruis/storingen in het centrum van grote steden. Is er toevallig iemand die weet hoe de situatie in de Utrechtse binnenstad is?
Uiteraard geeft de postcodecheck van KPN.com aan dat het binnen het dekkingsgebied valt, maar ik wil graag weten hoe de kwaliteit is. Evt. buitenantenne ophangen is een optie voor mij, helemaal omdat KPN ze gratis geeft na een tijdje aandringen (twee mensen in mijn omgeving hebben dit voor elkaar gekregen red.)

quote:
BAUKstEr schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:52:
In Woerden was het ook een stuk minder goed ontvangen! Begin mei hadden we nog goede ontvangst, de laatste weken al veel slechter en deze week is het absoluut nog slechter geworden. Ik heb ook een mailtje gestuurd. Er waren veel mensen in Woerden die met een buitenantenne wel goede ontvangst kregen. Ben benieuwd in wat voor bochten ik me moet wringen om zo'n ding te pakken te krijgen...
Wellicht dat dit helpt, ik had ook hele slechte ontvangst op NL1,2,3 en de Belgische zenders maar dat was met automatisch zoeken. Als ik vervolgens handmatig ging zoeken naar zenders (duurt even maar dan heb je ook wat) dan kwamen ze er bij op 1001 enz en die waren een stuk beter.

Donderdraak
Reg. datum: 29 december 1999

quote:
driedees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:54:
Ik ga binnenkort verhuizen naar de binnenstad van Utrecht en overweeg om digitale tv van KPN te nemen. Ik heb het al bij verschillende mensen gezien en het bevalt me wel, alleen lees ik hier dat enkele GoT'ers last hebben van ruis/storingen in het centrum van grote steden. Is er toevallig iemand die weet hoe de situatie in de Utrechtse binnenstad is?
Uiteraard geeft de postcodecheck van KPN.com aan dat het binnen het dekkingsgebied valt, maar ik wil graag weten hoe de kwaliteit is. Evt. buitenantenne ophangen is een optie voor mij, helemaal omdat KPN ze gratis geeft na een tijdje aandringen (twee mensen in mijn omgeving hebben dit voor elkaar gekregen red.)
Ontvangst is goed. Ik heb wel last van storing door andere apparaten.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Anakin239 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Wellicht dat dit helpt, ik had ook hele slechte ontvangst op NL1,2,3 en de Belgische zenders maar dat was met automatisch zoeken. Als ik vervolgens handmatig ging zoeken naar zenders (duurt even maar dan heb je ook wat) dan kwamen ze er bij op 1001 enz en die waren een stuk beter.
Kanalenoverzicht (misschien handig).

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Reg. datum: 21 maart 2003

quote:
Bedankt Anakin239 en Icelus. Ik zal het eens handmatig proberen aan de hand van deze lijst. Er staat me wel iets bij van zenders die op een afwijkend nummer dan het nummer op de lijst gevonden worden...

quote:
Largow schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:47:
[...]

Ontvangst is goed. Ik heb wel last van storing door andere apparaten.
Bedankt voor het antwoord, storing door andere apparaten is natuurlijk ook lastig, had ik niet eens aan gedacht...

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Weet iemand meer over de invloed van de val van de regering op het uitschakelen van de analoge uitzendingen en de direct daarmee verbonden uitbreiding van het dekkingsgebied van KPN? Ik woon namelijk in Alkmaar, op het uiterste^2 randje van het dekkingsgebied. Tenminste, het ging goed totdat een onverlaat het AZ-stadion tussen mij en de mast in de Wormer besloot te bouwen. Nou staat in Alkmaar een gigantische zendmast voor analoge tv, die per 1 september zou worden omgezet - op basis van geruchten, want KPN zegt niets. Nu de regering is gevallen en weer is opgekrabbeld gaan ze misschien geen besluit meer nemen over het hele analoog-digitaal gebeuren, en zit ik nog veel langer dan tot 1 september te wachten op degelijke dekking. Als dat het geval is ga ik straks een schoteltje kopen. Dus, wie weet er meer? :)

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
KroeT schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:30:
Weet iemand meer over de invloed van de val van de regering op het uitschakelen van de analoge uitzendingen en de direct daarmee verbonden uitbreiding van het dekkingsgebied van KPN? Ik woon namelijk in Alkmaar, op het uiterste^2 randje van het dekkingsgebied. Tenminste, het ging goed totdat een onverlaat het AZ-stadion tussen mij en de mast in de Wormer besloot te bouwen. Nou staat in Alkmaar een gigantische zendmast voor analoge tv, die per 1 september zou worden omgezet - op basis van geruchten, want KPN zegt niets. Nu de regering is gevallen en weer is opgekrabbeld gaan ze misschien geen besluit meer nemen over het hele analoog-digitaal gebeuren, en zit ik nog veel langer dan tot 1 september te wachten op degelijke dekking. Als dat het geval is ga ik straks een schoteltje kopen. Dus, wie weet er meer? :)
quote:
Omschakelplannen analoge etheruitzendingen Nederland 1, 2 en 3 gaan gewoon door
Het kabinet gaat gewoon door met de omschakelplannen voor de analoge uitfasering van de ethertuitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 en het landelijke in DVB-T in free to view-modus beschikbaar stellen van de publieke landelijke en regionale zenders. Dit meldt het ministerie van OC&W desgevraagd. In de plannen van het kabinet is opgenomen dat bij de uitschakeling van analoge etherzenders de regionale publieke en publieke landelijk hoofdtaakzenders gecodeerd via DVB-T beschikbaar komen en bij KPN een digitale ethertontvanger plus smartcard aangeschafd kan worden. De NOS blijft daarmee haar digitale DVB-T multiplex inbrengen bij KPN, zoals nu ook al het geval is en Nederland zou daarmee een van de weinige landen ter wereld zijn waar de publieke omroep niet free to air te ontvangen is.

Afgelopen week is de stemming in de Tweede Kamer omtrent de financiële afwikkeling hiervan uitgesteld tot na het zomerreces. Bij de voorstellen had de PvdA samen met de ChristenUnie en de SP een motie ingediend opdat de afschakeling van analoge uitzendingen wordt uitgesteld en te werken aan een 'beter' alternatief. In diezelfde motie wordt gesteld 'dat afschakeling van het analoge signaal niet acceptabel is zolang het digitale signaal niet door iedereen gratis, ongecodeerd en met een eenvoudige, goedkope ontvanger uit de lucht kan worden geplukt'.

Als deze motie het zou halen, zou dit betekenen dat minister Maria van der Hoeven (CDA) van OC&W de omschakeling van analoog naar digitaal vooralsnog niet kan uitvoeren en een nieuw alternatief zal moeten uitwerken en dekking voor 8 miljoen euro gevonden moet worden. Medy van der Laan, de ex-staatssecretaris stelde namens het kabinet nog geen twee weken geleden dat deze 'niet anders kan dan concluderen dat free to air tot gevolg zal hebben dat de deal die is gesloten tussen de publieke omroep en KPN niet doorgaat.' OVer free to air uitzenden stelde de toenmalig staattssecretaris: "Het onderhouden van het netwerk en het uitrollen daarvan kost 8 miljoen euro. per jaar. KPN biedt een dergelijke "free to air"- constructie niet gratis aan, zonder dat het daarvoor iets terugkrijgt. Het is een commerciële partij, en wij hebben nu een win-winsituatie gecreëerd. Er is sprake van een besparing van 8 mln. voor de overheid. "

Totdat de Tweede Kamer gestemd zal hebben, blijft het kabinet ervan uitgaan dat zij haar plannen kan blijven uitvoeren en gaat de 'overschakel' campagne gewoon door. Sommige media melden dat de plannen tot omschakeling nu al van de baan zouden zijn. Voor consumenten blijft echter enige onzekerheid bestaan.

Martijn van Dam, indiener van de PvdA-motie zegt desgevraagd dat ondanks dat Van der Laan vond dat er niets meer te onderhandelen viel, er wel degelijk te onderhandelen valt, aangezien KPN de publieke omroep nodig heeft. Volgens Van Dam zegt het 'meer over haar dan over de mogelijkheden om verder te onderhandelen'. Het ministerie van OC&W heeft volgens Van Dam hem laten weten dat deze opnieuw gaat onderhandelen met KPN. Van Dam zegt dat af te wachten. "De afschakeling is dus nog niet definitief van tafel, maar mijn inschatting is dat een CDA-minister (Maria van der Hoeven) niet op 1 november wil gaan omschakelen. Daar zal ze vlak voor de verkiezingen haar vingers niet aan willen branden, lijkt me," aldus het PvdA-kamerlid tegenover DutchMedia.
Bron: dutchmedia.web-log.nl

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Polifinario!

Bedankt voor de link :)

Overigens vind ik dat ze gewoon moeten opschieten, ook al vind ik een fta oplossing beter dan een ftv variant. Ik wil namelijk NU goede televisie zonder storingen zodra er een vrachtwagen voorbij rijdt.

KPN heeft op de website zojuist overigens de postcodecheck geupdate, mijn postcode staat er nu wel in itt gisteren. Of dit komt door het oprekken van de definitie van kwaliteit of door de werkzaamheden op de zendmast van Alkmaar weet ik niet.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Life is all about priorities

quote:
KroeT schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:59:
Bedankt voor de link :)

Overigens vind ik dat ze gewoon moeten opschieten, ook al vind ik een fta oplossing beter dan een ftv variant. Ik wil namelijk NU goede televisie zonder storingen zodra er een vrachtwagen voorbij rijdt.

KPN heeft op de website zojuist overigens de postcodecheck geupdate, mijn postcode staat er nu wel in itt gisteren. Of dit komt door het oprekken van de definitie van kwaliteit of door de werkzaamheden op de zendmast van Alkmaar weet ik niet.

Ik woon ook in Alkmaar. Heb al een jaartje nu KPN Digitv. Mijn postcode geeft nu ook aan dat ik in het ontvangst gebied zit. Ik heb er alleen kwalitatief nog helemaal niets van gemerkt.

De site van Digitenne geeft echter aan dat ik nog even geduld moet hebben. Op de site van Nozema (http://www.nozema.nl/Content.asp?ID=2) staat de zender in Alkmaar er niet bij.

Dus het kan betekenen dat de KPN lichtelijk op de feiten vooruit loopt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Reg. datum: 15 november 2001

ennn daar hebben we weer een gezellige duitse zender terug. De ZDF dit keer ipv van de ARD waar toch wat strubbeling mee was.

Het " voetbalkanaal" is ook weer leeg dus ben benieuwd of ze daar nog een 1 of andere parkieten camera opzetten >:)

Polifinario!

Nee, ik heb kwalitatief ook nog niets gemerkt toen ik net net opnieuw automatisch de zenders heb laten zoeken. Maar die gastjes die de afgelopen weken in de zendmast aan het klauteren waren geven me wel goede hoop. Ik hoop alleen niet dat ze érg ver op de feiten vooruit lopen ;)

Reg. datum: 24 november 2004

hallo, ikzelf ben in bezit van twin tuner en digi harddisk recorder samsung.

ik woon op 3 hoog in zoetermeer en de antenne van mijn huiskamer en slaapkamer staan nagenoeg op 2 meter van elkaar verwijderd en staan allebij aan dezelfde balkonzijde je zou dus verwachten dat de ontvangst identiek moet zijn.........

niets is minder waar. de ontvangst in mijn slaapkamer is perfect nihile storing en de woonkamer was om gek van de worden........alles geprobeerd zelfs antenne buiten op de railing gezet.......

wat blijkt nu verschil de maken......je geloofd het echt niet.......het lampje op de antenne.....zal wel psychisch zijn.....maar de antenne op mijn slaapkamer staat zo dat het groene lampje naar de raamzijde toe staat.......in de woonkamer was dit nooit zo......ik draai de antenne om met het lampje ook naar de raamzijde.......en als sneeuw voor de zon verdwijnt alle storing......is dat bizar?

maar het kan ook de gouden tip zijn.......succes allen.

Polifinario!

Ja, dat klopt. Bovenop de antenne zit een pijltje. Die kant van de antenne moet naar buiten gericht staan, of beter nog: richting de zendmast. Omdraaien is een verschil als dag en nacht...

Reg. datum: 24 november 2004

ik woon in zoetermeer hoe weet je waar een zendmast staat? vanaf mij huis zeg maar. weet iemand zeg maar de lokaties waar dit dingen staan in zoetermeer.

martijn77 wijzigde dit bericht 12-07-2006 16:21 (30%)

Reg. datum: 05 december 2000

Ik heb sinds een aantal weken KPN Digitale tv, met een Topfield HDD recorder. Mooie aanbieding en tot nu toe nog niks te klagen. Dit in tegenstelling tot in mijn vorige huis, waar we de standaard samsung single tuner hadden en hier continu problemen mee hadden. Storing, slecht beeld, glitches, geen ontvangst... Maar voor de Topfield, niets dan lof!

Het maakt voor mij overigens niet uit waar ik de antenne neerzet. Bij mijn vorige huis moest hij perse bij het raam staan anders had je helemaal geen ontvangst. En dit terwijl de huizen hemelsbreed zo'n 500meter uit elkaar liggen.

Nou ja, het maakt mij niet meer uit, ik ben er blij mee nu :)

Reg. datum: 07 oktober 2002

Ik heb goed ontvangst eigenlijk, weinig tot geen storing. (Voorburg) Behalve als ik van kanaal verander, dan zit 1 seconde me hele beeld vol kleine vierkantjes. Meer mensen hier last van ?
Ik heb sinds een paar dagen KPN TV en het ontvangs kan bij mij per kanaal wisselen, per 2 cm dat ik de antenne verplaats. Plankje hoger of lager maakt ook veel verschil (20% of 80%) en jawel zelfs het draaien van de antenne kan invloed hebben. Moet bij mij niet helemaal richting het raam staan, waarom weet ik ook niet.

Heeft iemand er wel eens last van dat ondanks dat die bovenste balk op 99% staat en die onderste op 90 dat er haperingen zijn en als die onderste op 80% staat dat het soepel loopt???

Edit: Woon in Purmerend trouwens...

djcasl wijzigde dit bericht 12-07-2006 17:15 (4%)

There is no knowledge, that is not Power!

Rancid Ownz!

quote:
xon schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:16:
ennn daar hebben we weer een gezellige duitse zender terug. De ZDF dit keer ipv van de ARD waar toch wat strubbeling mee was.

Het " voetbalkanaal" is ook weer leeg dus ben benieuwd of ze daar nog een 1 of andere parkieten camera opzetten >:)

Op de site van kpn staan de duitse zender(s) niet meer in het overzicht.
Er staat 'gereserveerd', wat is dat nou voor ongein.
Ik hoop echt dat ze binnenkort ff wat meer kanalen toevoegen.
Volgens mij kan er nog makkelijk een stuk of 5/6 zenders toegevoegd worden

Ltrz,....

Rancid Ownz!

quote:
sioux1978 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:
Hoe zie jij de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV?

Ben erg benieuwd hoe jullie de toekomstige zenderindeling van KPN Digitale TV zien! Op dit moment zijn er 3 plekken vrij (de film en sport kanalen) en nog 1 misschien extra (als ARD niet terug komt).

Een aantal aandachtspunten:
  • KPN gebruikt de 3 plekken nu voor WK Breedbeeld. Goede zet van KPN.
  • ARD mag niet uitgezonden worden tijdens het wk.
  • Per oktober gaan de analoge zenders uit de lucht, meer capaciteit voor KPN?

Theoretisch kunnen er dus 4 zenders bij, misschien wel meer met de extra capaciteit per oktober.

Hoe moet KPN dit invullen?
  • Ruimte vrij houden voor speciale gelegenheden? Zoals WK Breedbeeld?
  • Meer Nederlandse zenders erbij? Welke?
  • Meer buitenalndse zenders erbij? Welke?
  • Complete herinrichting van de zenders? Hoe dan?
WK BREEDBEELD via digitale tv van kpn

Waarom wist ik daar niks van ????

Ltrz,....

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
Steelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:45:
[...]

Vaker op GOT komen ;)
Stond ook op de KPN site trouwens

-d- wijzigde dit bericht 13-07-2006 00:26 (3%)

Reg. datum: 06 december 2000

quote:
-d- schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:25:
[...]

Vaker op GOT komen ;)
Stond ook op de KPN site trouwens

Yep, en je kan ook regelmatig eens kijken of er nieuwe zenders bij zijn gekomen door gewoon naar zenders te zoeken. Het breedbeeld-kanaal was voorheen 'slechtvalken TV'.

Wel jammer dat ze die bandbreedte nu gebruiken als aankondiging dat de ARD nu ZDF is geworden.
Daar kan beter een ander kanaal op worden getoond.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Reg. datum: 21 maart 2003

quote:
Steelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:45:

Niet alleen breedbeeld, maar ook nog een hogere kwaliteit beeld :) Ik ben niet zo gek op voetbal, maar het is toch leuk af en toe te kijken hoe mooi het ook kan zijn via Digitale TV van KPN.

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

quote:

Nederland verkrijgt 7 DVB-T multiplexen (2006-07-11)
Nederland krijgt de beschikking over zes landelijk dekkende DVB-T multiplexen en een zevende die een bereik van ongeveer 80% heeft. Dat kon minister Laurens Jan Brinkhorst van EZ vlak voor zijn vertrek meedelen over de resultaten van de RCC06 (Regionale Radio Conferentie) in Geneve.

Op dit moment gebruikt Digitenne (c.q.KPN TV) vijf multiplexen die alleen in het Westen en Midden van het land te ontvangen zijn. Een van deze multiplexen behoort toe aan de Publieke Omroep.

De frequenties (in band IV en V) komen op 17 juni 2007 ter beschikking, maar moeten wel internationaal gecoördineerd worden. Dit betekent dat een aantal wellicht pas op een later tijdstip gebruikt kan worden. Volgens Brinkhorst zijn echter wel zodanige internationale afspraken gemaakt waardoor de DVB-T landelijk beschikbaar is als op 30 oktober alle bestaande analoge TV-zenders worden afgeschakeld. De zevende multiplex heeft geen dekking in het hele land in verband met mogelijke storing. De frequenties kunnen gebruikt worden voor DVB-T uitzendingen, maar ook voor mobiele TV volgens de DVB-H standaard. In 2015 zullen in heel Europa geen analoge tv-uitzendingen meer plaats vinden.

Wat digitale radio betreft verkreeg Nederland drie T-DAB multiplexen in band III. Tevens verwierf men de rechten voor een vierdemultiplex, die zowel voor digitale radio als televisie gebruikt kan worden. Op dit moment heeft ons land twee DAB multiplexen, waarvan slechts één gebruikt wordt door de Publieke Omroep. Brinkhorst kondigde voor dit najaar een discussie over het onderwerp aan, maar deze zal na de val van Balkenende II geen doorgang meer vinden. Door twijfels over de potentie en (verouderde) techniek van DAB en de komst van nieuwe technieken als DMB, die ook televisie en multimedia diensten mogelijk maken, is de toekomst van digitale radio in deze vorm onzeker.

Bron: Broadband TV Nieuws

Gewoon ter info :)

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

quote:

Uitrol dekkingsgebied TV van KPN

De uitbreiding van het dekkingsgebied van TV van KPN (via het DVB-T) netwerk, start in het 4e kwartaal van 2006.

De eerste planning, met opleverdata in kwartalen, is in de postcodecheck op KPN.com inzichtelijk gemaakt. Zodra exacte opleverdata bekend worden, worden de opleverdata ook verfijnd. En wil je een bericht ontvangen als TV van KPN ook bij jou aangeboden wordt, vergeet je dan niet aan te melden op de interesselijst zodra je de postcodecheck hebt gedaan.

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: