Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 januari 2003

Er schijnt weer een nieuwe software update live te staan volgens mijn net ontvangen factuur. Nou is het punt dat mijn 3 (drie!) Samsung SMT-1000T apparaten alle drie nog versie 1.20 draaien. Zoeken naar nieuwe software levert ook niets op: "De nieuwste software is al geinstalleerd".

Heeft iemand een idee hoe ik dit wel voorelkaar krijg? Ik heb graag de nieuwe software :)

Stukje tekst van KPN:
quote:

Er is nieuwe software beschikbaar voor de single en twin tuner van TV van KPN. Met de nieuwe software zijn de volgende zaken opgelost:

De Elektronische Programma Gids (EPG) geeft informatie nu volledig weer.

Het juist weergeven van het ($) teken bij kanalen waar een smartcard nodig is; voor de zenders Nederland 2 en Radio 1 is geen smartcard nodig.

Het weergeven van teletekst pagina 110 via RTL4, RTL5 en RTL7.

Het direct kunnen switchen tussen een favorieten (FAV) radio en de top-list kanalen TV en omgekeerd.

Bij het aanzetten van de tuner krijgt u de volgende tekst te zien: " Er is nieuwe software beschikbaar. Kies 'JA' als u nu wilt downloaden of 'NEE' als u wilt annuleren".
Indien u kiest voor de optie 'JA' zal er een software upgrade plaatsvinden middels een download naar de tuner. Deze software upgrade neemt enkele minuten in beslag. Het betreft een upgrade naar versie 1.3.
Indien u kiest voor de optie 'NEE' zal er niks gebeuren. De huidige instellingen blijven behouden. U kunt dan geen gebruik maken van de eerder genoemde verbeteringen.
Kijk voor meer informatie op www.kpn.com, trefwoord 'TV update'. De software is beschikbaar van dinsdag 28 maart tot en met dinsdag 27 juni 2006.

Je weet't nie!

Reg. datum: 14 november 2000

Geen idee, mijn SMT-1100T draait versie 1.26 en loader 1.21 en zegt ook 'de meest nieuwe software is reeds geinstalleerd'. (net gecheckd).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

d.y.w.play?

ah mr.a dat is leuk om te horen, dat er andere ontvangers komen.
boven op zolder heb ik echt nergens last van en prima beeld zonder storingen.
maar beneden heb ik nog wel eens problemen.
heb wel eens storingen dus wilde al bellen voor zo'n buiten antenne, maar heb sinds een tijdje nu ook dat het singnaal helemaal wegvalt en het enigste wat dan nog helpt is het kastje uitzetten ff wachten en dan weer aanzetten.
dat gebeurd tegenwoordig 2 a 3 x per avond.
gebruik ik die van boven heb ik het niet ?
zal ook wel bellen voor een nieuwe turner dan , zijn alle 2 trouwens ook 1.20 firmware en ook geen update beschikbaar.
hebben trouwens meer mensen er last van dat als je naar teletekst kijkt dat je afentoe maar een halve pagina hebt :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Net gebeld met de servicedesk 0900-0576 over waarom de software update niet werkt, de mevrouw wist het ook niet. Ze vroeg of ik de softwareupdate niet ooit gecancelled had (nee dus) en daarna adviseerde ze me de fabrieksinstellingen te resetten (had ik al gedaan maargoed).

Ook deelde ze mede dat niet alle tunes tegelijk de software update krijgen. Wachten?
We hebben tot eind juni de tijd. Tegen die tijd zal het zeker werken beloofde ze.

Hmmmmm niet het idee dat het zo opschiet. ;)
Ik krijg ook de indruk dat ze op de support afdeling slechts een oplepelen wat in hun support-FAQ staat, meer dan dat kunnen ze niet doen. Jammer dat je daar dan ook voor moet betalen maar goed.

Daarom ook maar een mailtje eraan besteed naar de klantenservice, wie weet dat ik daar dan wijzer mee word..

Met name een werkende EPG lijkt me wel top namelijk. ;).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Hmmm een folowup op mezelf. :/

Het ziet er naar uit dat de update er gewoon nog niet is, maar ergens de komende 2 maanden gaat het gebeuren, vanzelf. De mail die we gehad hebben is een soort vooraankondiging dat het gaat gebeuren.

quote:
Geachte heer,

Tussen 28 maart en 27 juni komt een software upgrade beschikbaar. Klanten met een e-mail adres zijn hiervan op de hoogte gesteld in de e-mail factuurronde rond 21 maart. Consumenten waarvan KPN TV geen e-mail adres heeft, worden niet geïnformeerd.

U krijgt vanzelf op uw beeldscherm te zien dat u de update kunt downloaden.

Zijn er nog problemen neemt u dan contact op met onze klantenservice 0900-0576.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Reg. datum: 09 januari 2002

Hier ook nog geen update. :?

Hardware versie: 2.00

Software versie: 1.26

Loader versie: 1.21

Nu (12-04-2006) ook geupdate:

Software versie: 1.30 :)

Jumpman wijzigde dit bericht 13-04-2006 11:36 (24%)

Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23

d.y.w.play?

en vanmorgen kreeg ik dus de update.
zijn nu alle 2 :
hardware versie : 1.00
software versie : 1.30
loader versie : 1.20

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
remco_k schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Van horen zeggen:
Voor 8 kanalen gebruiken ze 20 Mbit/s - dus da's 2.5 Mbit/s per kanaal.
Maar per 8 kanalen kan de bandbreedte wel anders verdeeld worden (heeft een mooie naam, ben die even kwijt.)
Dus als ze op HDTV overgaan kunnen ze maar één zender kwijt. :)
Reg. datum: 07 januari 2003

Inderdaad, de tuners worden gefaseerd geupdate. De reden waarom ik vorige keer geen update kreeg was omdat ik blijkbaar nog niet aan de beurt was en ze door teveel problemen de update run gecancelled hadden.

Ook even gebeld (toch collega's allemaal he ;)) en ze zouden iig meenemen dat de tekst iets aangepast moet gaan worden om verwarring te voorkomen. Ergens in die periode krijg je dus de update automatisch.

Gisteren was een (van mijn 3) singletuners aan de beurt en draait nu vrolijk 1.30.

Je weet't nie!

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
triet schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:36:

Gisteren was een (van mijn 3) singletuners aan de beurt en draait nu vrolijk 1.30.

En na de update heb je haaarscherp beeld..is geen kanaal meer sterk gecomprimeerd...zit er een speciale lichtknop/brommer/boor van de buurman filter in?

en toen werd ik wakker >:)

Reg. datum: 07 oktober 2005

Sinds donderdag ook de nieuwe software op de singletuner. Wat opvalt is dat de tijd NIET goed blijft staan in standby stand. :( als je tuner in weer aanzet verschijnt de tijd zoals die was op moment van uitzetten. Zijn er meer mensen die daar last van hebben???
Bij de single tuner is dit niet echt erg, maar Als dit ook gebeurt bij de twintuner dan wordt opnemen via de timer een ramp. Dan kun je de tuner dus niet meer in standby zetten.

Reg. datum: 18 februari 2004

Dat hebben wij al heel lang, duurt ff een paar minuten en is het weer normaal.

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

quote:
Denizz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:29:
Dat hebben wij al heel lang, duurt ff een paar minuten en is het weer normaal.

Bij mij is het nu na de update. En dat vind ik niet veel goeds voorspellen. Zoals ik al gemeld had voor single tuner na paar minuten opgelost en geen probleem dus, maar het gaat mij juist om de twintuner met de timer voor opname. Als het nu daar ook gaat gebeuren, kun je niet meer opnemen in standby stand, omdat daar dan klok niet meer juist loopt en opnames niet zullen beginnen.
Zijn er al mensen met een nieuwe update op de twintuner???

Reg. datum: 17 september 2004

Ik heb al meer dan een jaar Digitale TV van KPN. Op zich bevalt het prima, beeld is veel scherper dat het analoge signaal van Casema. Echter last van 1 probleem. Regelmatig staat de tijd compleet verkeerd. Op zich gebruik ik hem niet al klok, maar dit betekent dat als hij moet opnemen hij dit dus niet op de juiste tijd doet. Ik heb het hier niet over een paar minuutjes, maar echt over uren ernaast. Ik heb al een tweetal keer met de helpdesk gebeld en krijg stevast het antwoord dat ik de scart kabels moet vastzetten. Ik heb dit al eigenlijk vanaf het begin, soms is het wat erger dan andere keren. Zijn er meer mensen die hier al lang last van hebben?

stelling wijzigde dit bericht 08-04-2006 23:12 (14%)

quote:
stelling schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:58:
Ik heb al meer dan een jaar Digitale TV van KPN. Op zich bevalt het prima, beeld is veel scherper dat het analoge signaal van Casema. Echter last van 1 probleem. Regelmatig staat de tijd compleet verkeerd. Op zich gebruik ik hem niet al klok, maar dit betekent dat als hij moet opnemen hij dit dus niet op de juiste tijd doet. Ik heb het hier niet over een paar minuutjes, maar echt over uren ernaast. Ik heb al een tweetal keer met de helpdesk gebeld en krijg stevast het antwoord dat ik de scart kabels moet vastzetten. Ik heb dit al eigenlijk vanaf het begin, soms is het wat erger dan andere keren. Zijn er meer mensen die hier al lang last van hebben?
Ik heb daar ook weleens last van, maar gelukkig niet echt vaak. Ik ben erg benieuwd naar de update. Hoop dat het hiermee opgelost wordt. Het zelfde probleem had ik ook op singletuner met nieuwste software, maar dat is opgelost door 5 minuten stroom van apparaat. (hiermee worden fabrieksinstellingen teruggezet) Dit op advies van hd van KPN. Heb aangegeven dat als bij twintuner dit probleem zich voordoet na update en niet opgelost wordt door opnieuw instellen van fabrieksinstellingen, ik hier niet akkoord mee kan gaan. HD gaf toen aan dat dan de twintuner omgeruild kon worden. Dus wacht even update af en kijk wat er dan gebeurt.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Digitenne/KPN.TV HDTV proef
Spectaculaire ontwikkelingen in het DVB-T domein waar nog deze zomer tijdens het WK voetbal proeven genomen zullen worden met HDTV over de infrastructuur van Digitenne/KPN.TV. De merknaam Digitenne zal overigens nog dit jaar verdwijnen maar dat terzijde.

Een aantal nog te benaderen abonnees kunnen in deze testperiode gratis gebruik maken van de dienst waarvoor wel een nieuwe settopbox benodigd is. De proef moet gezien worden als een belangrijke testfase voor de introductie van een broadcaster onafhankelijk 24/7 HD kanaal waarvoor Chellomedia met Film1 en Sport1 recent feitenlijk het veld moest ruimen. In principe wordt dit kanaal specifiek maar interoperabel ingezet voor sport en entertainment uitzendingen met HD registratie.

In de periode zal ook in de UK een vergelijkbare DVB-T test uitgevoerd worden over het netwerk van Freeview, de BBC dat de rechten voor het WK heeft zal dit evenement gebruiken om een test uit te voeren.

UPDATE: 11 april 2006 Een woordvoerder van KPN wist zojuist te melden dat dit bericht wat voorbarig zou zijn en dat KPN op dit moment nog geen test in de planning zou hebben.
Bron

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Reg. datum: 02 januari 2006

Morgen gaan de zenders Film 1, Film 1.2 en Sport 1 uit het KPN / Digitenne-pakket. Ben erg benieuwd hoe ze deze nieuw ruimte gaan opvullen. Zullen ze daar echt, als we de geruchten moeten geloven, één HD kanaal voor teruggeven (wellicht tegen extra geld) of brengen ze vrij snel 3 extra zenders erbij in de lucht?

Wie weet meer?

Reg. datum: 24 december 2004

Hier http://www.digitenne.nl/klantenservice/nieuws.asp in de derde zin staat dat het capaciteit is voor open netkanalen.

Reg. datum: 15 november 2001

Maar ja een hdtv kanaal betekent een nieuwe receiver..en een nieuwe kabel..

moet weeeeeeer me muur open >:)

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
sioux1978 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:38:
Morgen gaan de zenders Film 1, Film 1.2 en Sport 1 uit het KPN / Digitenne-pakket. Ben erg benieuwd hoe ze deze nieuw ruimte gaan opvullen. Zullen ze daar echt, als we de geruchten moeten geloven, één HD kanaal voor teruggeven (wellicht tegen extra geld) of brengen ze vrij snel 3 extra zenders erbij in de lucht?

Wie weet meer?
Nou het is inmiddels 17april en die Film 1.1, 1.2 en Sport 1.1 zitten nog steeds in het zenderpakket... :(
Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Haay schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:51:
[...]

Nou het is inmiddels 17april en die Film 1.1, 1.2 en Sport 1.1 zitten nog steeds in het zenderpakket... :(
Ik zag het ook ja. Ik verwacht dat ze in de loop van vandaag of morgen de lucht uit gaan. Ze hebben bij Digitenne / KPN ook vrij gehad met pasen! :)

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

Idd, gisteren waren ze verdwenen !
Reg. datum: 20 juni 2005

Ik heb vandaag de update op mijn twin tuner gehad ( de single tuner is al eerder aan de beurt geweest). Wat mij opviel bij de update is dat het apparaat echt zo erg in elkaar zit als de buitenkant (met het doorluskabeltje) doet vermoeden, na elkaar worden beide tuners ge-update (en dat duurt best lang)

Life is all about priorities

quote:
joop99 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:55:
Ik heb vandaag de update op mijn twin tuner gehad ( de single tuner is al eerder aan de beurt geweest). Wat mij opviel bij de update is dat het apparaat echt zo erg in elkaar zit als de buitenkant (met het doorluskabeltje) doet vermoeden, na elkaar worden beide tuners ge-update (en dat duurt best lang)
Hier ook de update ontvangen. Ik vond het idd ook zeer vreemd. Als je de doorlus kabel er niet op hebt zitten zal ie waarschijnlijk nog mislukken ook :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
Shuriken schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:40:
[...]

Hier ook de update ontvangen. Ik vond het idd ook zeer vreemd. Als je de doorlus kabel er niet op hebt zitten zal ie waarschijnlijk nog mislukken ook :P
Ik heb dat doorlus kabeltje er niet op zitten (waar is ie voor :D ) , de update is gelukt !

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: