Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The Otherside schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:55:Het klinkt een beetje als een lage bitrate en blikkerig. Is er een manier om mijn ontvangst te vergroten? Me Antenne staat nu bij het raam met de pijl naar buiten als beschreven. Wat ook wel maf is is dat me ouders (een kamer boven mijn kamer) bijna volledige signaal sterkte hebben maar bij mij is dat een stuk minder.
Kan zijn dat het door de hoogte van de kamer komt. Anders zou je misschien eens een buiten antenne moeten kopen bij de Primafoon voor ¤ 39,95. Eerst wel effe testen met de binnen antenne of je wel beter signaal krijgt als je die buiten houdt (niet wanneer het regent), zodat je teminsten een indicatie hebt of het zal verbeteren.

If your right hand is causing you pain. Cut it off, cut it off
last.fm | my movies | Llowlife

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
The Otherside schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:55:
Het klinkt een beetje als een lage bitrate en blikkerig. Is er een manier om mijn ontvangst te vergroten? Me Antenne staat nu bij het raam met de pijl naar buiten als beschreven. Wat ook wel maf is is dat me ouders (een kamer boven mijn kamer) bijna volledige signaal sterkte hebben maar bij mij is dat een stuk minder.

Wat natuurlijk ook kan (mede omdat het zo plaatselijk is) is dat er een apparaat op jou kamer voor storing zorgt wat rond de freq band van kpn zit. Heb je al eens je raam opengedaan en hem even in de dakgoot gezet of zo? Als ie het dan nog steeds niet goed doet moet je misschien denken aan een kabelbreuk.

Het lampje brand wel gewoon op de antenne?

quote:
xon schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:41:
Het lampje brand wel gewoon op de antenne?
Dan zou hij geen eens bereik hebben....als het lampje niet brand op de antenne is of de antenne defect, of de tuner uit, of niet aangesloten ;)

dakgoot word lastig omdat ik op de begane grond slaap + tv staat daar. :9.

Kabel breuk lijkt me sterk. Lampje brand gewoon op me Antennen. Ik weet niet hoe gevoelig het is allemaal voor storingen. maar er staat voor mijn raam een stenen schuurtje die ongeveer zo hoog is als me kamer. Al staat me antenne er niet op gericht.

Heeft iemand meer info over zo'n buiten antennen? is dat voor alle decoders of koop je dat ook per decoder? (denk het laaste)

quote:
The Otherside schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:19:
dakgoot word lastig omdat ik op de begane grond slaap + tv staat daar. :9.

Kabel breuk lijkt me sterk. Lampje brand gewoon op me Antennen. Ik weet niet hoe gevoelig het is allemaal voor storingen. maar er staat voor mijn raam een stenen schuurtje die ongeveer zo hoog is als me kamer. Al staat me antenne er niet op gericht.

Heeft iemand meer info over zo'n buiten antennen? is dat voor alle decoders of koop je dat ook per decoder? (denk het laaste)

Antenne is erg gevoelig iig, zelfs een milimeter verzetten kan al gevolgen hebben en dat schuurtje zou wel eens de boos doener kunnen zijn.

Buiten antenne is iets groter dan een hand, lijkt op een haaien vin en kan je bevestigen met één schroef.

Hier het enige plaatje wat ik kon vinden....lijkt er veel op:
http://www.zwaanbeemster.nl/images/lnb's21.jpg

Dankje :) moet even een primafoon opsporen dan maar. (zijn deze antenne's niet gewoon bij bijv BCC te krijgen?)

Vroeger zat er eentje hier maar die is helaas weg. Volgens mij zit er in Utrecht eentje ga ik daar wel even kijken morgen.

quote:
The Otherside schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:57:
Dankje :) moet even een primafoon opsporen dan maar. (zijn deze antenne's niet gewoon bij bijv BCC te krijgen?)

Vroeger zat er eentje hier maar die is helaas weg. Volgens mij zit er in Utrecht eentje ga ik daar wel even kijken morgen.

Gewoon mopperen bij KPN via de mail en zeggen dat je ontvangst beter is als je de antenne buiten zet, grote kans dat je hem gratis krijgt.

Btw, als de antenne kaduuk is dit ook melden middels de telefoon, je krijgt dan een nieuwe opgestuurd, niet naar de primafoon gaan want die gaan je met grote ogen aankijken en vragen om bonnetjes etc,etc...........

Ervaring bij de plaatselijke primadinges alhier!

Win Vista Ultimate 64 bit, AMD64 X2 5000+@3.0ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M2N,Sapphire 3850 512mb, 2GB Ram.

|\|()()|3

Weet iemand of het mogelijk is om Canal+ erbij te nemen. Het gekke is, dat dit gewoon wordt aangeegeven op kanaal 25 en 26, maar voor een proefabonnementje gaven ze niet thuis. Volgens Canal+ willen ze wel graag, maar doet KPN moeilijk over de bandwijdte.

Weet iemand de huidige status, danwel of dit reeds mogelijk is!?
Op 't Internet zijn ze niet echt scheutig met deze informatie.

Xbox Live Tag: Nightwish1980

Reg. datum: 04 november 2003

Canal plus kan geloof ik alleen icm Digitenne en niet met KPN

Reg. datum: 15 november 2001

ja klopt..wel zag ik op mijn rekening staan dat KPN ook gaat beginnen met CAR TV dus zelfde verhaal als digitenne..Wie weet ook canal + erbij komende periode....

Reg. datum: 18 februari 2004

CAR TV? TV in je auto of is dat een zender? :)

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

quote:
Denizz schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:03:
CAR TV? TV in je auto of is dat een zender? :)
Lijkt me het eerste maar dat doen ze al een tijdje zover ik weet, gaat via de KPN Business centers (niet alle centers trouwens, maar daarvoor moet je maar even 0900-0576 bellen).

*/ no comment /*

Ik heb zelf laatst in almere digitenne gezien van KPN, met de samsung ontvanger, op een viewpia 42" (klinkt onbekend maar is een HEEL goed merk LCD TV) en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik zelf in een essent gebied woon met TvHome, wat een blokkenfestijn is dat digitenne zeg :r (het signaal level was goed AFAIK) Niks voor mij dus, ik hou het wel bij kabel, en later e.v.t sat.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.

Reg. datum: 18 februari 2004

Nog eeen vraagie, als de Analoge ether zenders eruit gaan, betekent dan dat er meer bandbreedte vrijkomt voor digitenne, en dus betere kwaliteit? (Ik merk met mijn 37cm Jubilee TVtje al eens wat compressie op, wat zou het dan worden op mijn Samsung LCD tv...)

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Nou ik ga ook me abbonemnet niet verlengen wat een ramp die draadloze shit niks anders als gezeik zelfs als ik me koelkast dichtgooi dan freezed het beeld al en ik moet me antenne midden in de kamer zetten om beetje normaal beeld te krijgen .

LG PX4RV In tha house

Heeft iemand in Noord-Holland (omg. alkmaar) al ervaring met digitale KPN?
Volgens digitenne (outdoor tv) ligt alkmaar ruim in het dekkinsgebied, maar volgens de postcode check niet... heel apart :)

quote:
rdkraker schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:34:
Heeft iemand in Noord-Holland (omg. alkmaar) al ervaring met digitale KPN?
Volgens digitenne (outdoor tv) ligt alkmaar ruim in het dekkinsgebied, maar volgens de postcode check niet... heel apart :)

Wel vanuit Purmerend slechts een kleine 20 km van Alkmaar vandaan...

Ontvangst kwaliteit is redelijk, de gangbare nederlandse zenders zijn goed tot zeer goed van kwaliteit. echter het zenderblok waar sbs en discovery onder valt is af en toe erg onstabiel.

Diverse malen contact over gehad met kpn, maar geen response, de antenne moet echt vol voor het raam staan voor goede ontvangst. Let wel, we wonen 10 hoog.

Had ook maanden gezeik met koelkasten, lichtknopjes, verplaatsen voor sbs6, omdraaien voor rtl5
etc. Nu een buitenantenne opgehangen met goeie coax kabel eraan. Alle bovenstaande problemen verholpen en nog scherper beeld op me LG plasma...

Dus schaf aub een buitenantenne aan mensen wordt daarmee stukken beter. Bij kpn winkels en bij de mediamarkt kun je ze halen. Lijkt op een haaienvin...

It is better to burnout then fade away...

quote:
usrfobiwan schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:05:

Dus schaf aub een buitenantenne aan mensen wordt daarmee stukken beter. Bij kpn winkels en bij de mediamarkt kun je ze halen. Lijkt op een haaienvin...

Wat kost dat dingetje nou nog bij mediamarkt ?
En weet iemand of die F-connector los te maken is zodat je de draad fatsoenlijk naar buiten door kunt voeren ? (zonder een hele grand canyon in je muur te boren.. :) )

-

rdkraker wijzigde dit bericht 04-09-2005 11:44 (131%)

Zijn er trouwens mensen die officeel niet in de postcode check vallen, maar alles wel werkend hebben ? En zo ja- werkt het goed en heb je daarvoor een buitenantenne gebruikt ?

Ik heb nu sinds een paar maanden digitale tv van de kpn. Ik wordt er nog niet blij van. Inmiddels is er al een monteur langsgeweest en heeft na veel meten een buitenantenne en een aanwijzing gegeven waar deze moet komen te hangen. Alles opgehangen, draden getrokken etc. Nog steeds problemen. rtl4, 5 noem maar op, vallen regelmatig weg. Alles opnieuw laten zoeken, fabrieksinstellingen, het lost niets op. Diverse kanalen doen het perfect, maar een hele hoop ook niet. Er komt nu binnenkort (als ze eindelijk eens terug gaan bellen) weer een monteur en dan hoop ik dat ze met en goeie oplossing komen, anders mogen ze de hele zooi weer meenemen!

Wanneer wordt het bereik nou eens uitgebreid?
Het is een stuk voordeliger dan kabel TV en moet net zo goed zijn al dan niet beter?

quote:
Henkie-Jan schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:39:
Wanneer wordt het bereik nou eens uitgebreid?
Het is een stuk voordeliger dan kabel TV en moet net zo goed zijn al dan niet beter?

Helemaal niet.
KPN/Digitenne heeft zo ongeveer de slechtste mogenlijke (digitale) beeldkwaliteit.
Lagere resolutie en veel te lage bitrate..
Een goed analoog kabelsignaal is gewoon veel beter.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

een cassette bandje was genoeg

quote:
The_Doman schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:34:
[...]
Een goed analoog kabelsignaal is gewoon veel beter.

Een daar maak je de vergelijking net even verkeerd.
Je mag van geluk spreken als je van de kabelboer een goed analoog signaal krijgt, ik ken maar weinig mensen die vrijwel ruisvrij aan't kabelen zijn.
DTV van KPN mag dan inderdaad een (zichtbare) lage bitrate hebben maar in heel veel gevallen ziet het beeld er beter uit dan een ruisende kabelaar. Voeg dat samen met het feit dat DTV van KPN ~10 euro goedkoper is per maand (in mijn regio) en het is voor mij duidelijk wat je niet moet hebben en da's: de kabelboer. Dag kabelaar. :'(

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws