Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
The Hunter

quote:
:? Wat vraag je je nou af? Ik leg het toch uit dat het zo is bij de KPN tuners. Over de Topfield kan ik geen uitspraken doen maar over de Samsung (die KPN dus gebruikt) wel, zoals ik gedaan heb ;)

Graham wijzigde dit bericht 14-08-2005 11:55 (1%)
Reden: Topfield

If your right hand is causing you pain. Cut it off, cut it off
last.fm | my movies | Llowlife

Reg. datum: 15 november 2001

ik vroeg het me in het algemeen af....

een cassette bandje was genoeg

quote:
xon schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:29:
ik vroeg het me in het algemeen af....

De meeste tuners met een ingebouwde RF modulator, moduleren maar op 1 frequentie.
2 of meer tv's op RF aansluiten kan wel, maar je kan met al die TV's alleen maar naar het geselecteerde kanaal kijken. Ook met de twin tuners.

Als je met 2 TV's aparte kanalen wil zien, zal je 1 TV via de vcr scart aan moeten sluiten.
Je kan ook je vcr gewoon op die scart zetten en die RF modulator gebruiken voor het 2e RF kanaal op je eigen coax net. Dat laatste doe ik voor mijn TV op de slaapkamer en TV kaart in de computer, daar kan ik dus wel kiezen tussen de 2 zenders die ik in mijn twin tuner kies.

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

powered by E-MU
Reg. datum: 13 februari 2001

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die slechte ontvangst hebben sinds een week of twee?
BBC, CNN, NG, Discovery, Animal Planet en Eurosport zijn bijna niet meer te kijken. Alleen maar storing, terwijl andere kanalen niet slechter zijn geworden :?
Ik heb alle zenders al opnieuw laten zoeken enzo, maar het blijft slecht. Ik kan geen Topgear kijken, geen nieuws op CNN, geen Mythbusters :(

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Reg. datum: 11 juli 2005

quote:
Xtremelead schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:28:
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die slechte ontvangst hebben sinds een week of twee?
BBC, CNN, NG, Discovery, Animal Planet en Eurosport zijn bijna niet meer te kijken. Alleen maar storing, terwijl andere kanalen niet slechter zijn geworden :?
Ik heb alle zenders al opnieuw laten zoeken enzo, maar het blijft slecht. Ik kan geen Topgear kijken, geen nieuws op CNN, geen Mythbusters :(
Hier (=omgeving Rotterdam-Zuid) perfecte ontvangst van alle zenders.

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

Hier in A'dam ook geen problemen.

Wat ziet mijn oog vandaag nou op de site..

Tv van KPN..dit is dus iets anders als "digitale ether tv" en lijkt meer op de tv zoals we dat kennen van de kabelaars..

helaas geen info en alleen een demootje: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1097225/sc=e9824a

Het grappig is dat je kan opnemen net als een hd recorder...of is dit gewoon een hd recorder.

En is dit tv die werkt met adsl2?

Ben wel ERG benieuwd naar de mogelijkheden en release date..wie weet er meer

d.y.w.play?

euh dat is al een tijdje bekend ;)
dat is inderdaad tv over de adsl lijn.
je krijgt dan dadelijk adsl internetten+telefoon+tv over dezelfde lijn en dan had je ook geen aparte bel basis abbo nodig.
en dat is inderdaad een ontvanger alleen met een hd erin ;)

chucky666 wijzigde dit bericht 17-08-2005 09:26 (14%)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Het is helemaal niet tv kijken over de adsl lijn. Het is gewoon over de ether net als nu. Alleen hebben ze dus nu DVB-T apparatuur met een HD erin zodat je kan opnemen en timeshiften.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878637/sc=330d31

Het is dus precies hetzelfde als wat KPN al bijna een jaar doet.

Chilly_Willy wijzigde dit bericht 17-08-2005 10:38 (15%)

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

Life is all about priorities

quote:
Chilly_Willy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:34:
Het is helemaal niet tv kijken over de adsl lijn. Het is gewoon over de ether net als nu. Alleen hebben ze dus nu DVB-T apparatuur met een HD erin zodat je kan opnemen en timeshiften.

Hoe komen ze dan bij 50 zenders en films on demand?? want ik kan me niet herinneren dat ik dat met mijn huidige samsung decodertje kan ontvangen ;)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
Chilly_Willy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:34:

Volgens mij is dit wel degelijk tv via ADSL (IPTV) wan't op het huidige ether-tv zijn er geen 50 kanalen... Ook bij de presentatie van die half-jaar (geloof ik) cijfers vorige week, heeft KPN ip-tv aangekondigd en dat zou 50 kanalen hebben...

quote:
Westereen schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is dit wel degelijk tv via ADSL (IPTV) wan't op het huidige ether-tv zijn er geen 50 kanalen... Ook bij de presentatie van die half-jaar (geloof ik) cijfers vorige week, heeft KPN ip-tv aangekondigd en dat zou 50 kanalen hebben...

Ik denkkkk dat we twee verschillende kpn tv's door elkaar halen. Volgens mij is EN EN ..dus EN kpn heeft straks digitale tv via de ether (digitenne) EN ze bieden het straks aan via adsl. Je zou over de ether never video on demand kunnen doen omdat er simpelweg maar een eenrichtingsverkeer is want je dvb-t box zend natuurlijk niet..

Edit: http://www.planet.nl/plan...ontentid=607841/sc=b0972a
check stukje over IP TV

xon wijzigde dit bericht 17-08-2005 11:48 (8%)

The Hunter

Volgens mij is het zo dat er binnenkort een nieuwe tuner geintroduceerd wordt, zoals Chilly_Willy zegt. Genaamd de Personal Tuner. Daar gaat dat verhaal dus over wat xon de link van post.

Ik heb nog niets gehoord over TV via ADSL, dat zal ook nog wel even opzich laten wachten (eerder eerst die nieuwe tuner). Maar het klinkt wel erg interesant en zou voor mij eerder een optie zijn dan Digitale TV van KPN via de ether.

Reg. datum: 17 augustus 2005

quote:
bonetone schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:31:
Ik heb een vraag over de smartcards in combinatie met de verschillende ontvangers. Is het zo dat smartcards van KPN en digitenne werken in alle DVB-T ontvangers? Ik wil namelijk een KPN smartcard in een Topfield 3000COT-d doen. Zou moeten werken toch?

Pas op! :(

Ik had een Topfield 5300d gekocht maar deze werkte niet met een KPN smartcard. Er zat een CAS en een simlock op. Toen ik protesteerde bij de winkel waar ik hem gekocht had (ik had ze vooraf gewaarschuwd voor dit probleem) heeft de winkelier naar de importeur gebeld en om een verklaring gevraagd. De importeur gaf aan dat de Toppies die de laatstste verkocht zijn allemaal door Digitenne gelockt zijn. KPN smartcards werken dus niet. Bij mij was het zo dat de Topfield al gebundeld kwam met een Digitenne smartcard ed, dus ik twijfelde al direct. Op zichzelf was het een goed apparaat, maar van alleen NL2 wordt je niet gelukkig..... :r

The Hunter

quote:
Rhino-tje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Pas op! :(

Ik had een Topfield 5300d gekocht maar deze werkte niet met een KPN smartcard. Er zat een CAS en een simlock op. Toen ik protesteerde bij de winkel waar ik hem gekocht had (ik had ze vooraf gewaarschuwd voor dit probleem) heeft de winkelier naar de importeur gebeld en om een verklaring gevraagd. De importeur gaf aan dat de Toppies die de laatstste verkocht zijn allemaal door Digitenne gelockt zijn. KPN smartcards werken dus niet. Bij mij was het zo dat de Topfield al gebundeld kwam met een Digitenne smartcard ed, dus ik twijfelde al direct. Op zichzelf was het een goed apparaat, maar van alleen NL2 wordt je niet gelukkig..... :r

Idd...het is niet altijd zeker of het werkt en daarom zo ik altijd eerst even een smartcard only pakketje halen bij de Primafoon (12,95) van KPN. En dit gelijk testen als je thuis bent. Zo kan je hem meteen terug brengen mocht hij niet werken. Je hebt namelijk een 8 dagen toezicht termijn.

BTW soms moet je de smartcard met de chip naar boven erin doen bij de Topfield's in tegenstelling tot de Samsung's.

Reg. datum: 18 februari 2004

Ik heb sinds gisteren ook digitale TV van KPN (Het enigste wat hier te krijgen was) en ik ben er zeer tevreden mee, omdat ik met kabel soms eerder naar een sneeuwstorm zat te kijken dan een film. Het valt mij echter op dat NL 1 2 en 3 helemaal perfect zijn, maar dat RTL7 zelfs redelijk wat ruis laat zien. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen dit?

En ik hoop wel dat er een zenderuitbreiding komt. O-)

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Nou ik stond op het punnntt om ook zo'n 5300 D (van digitenne) te kopen maar na het berichtje hierboven dat ze gelocked kunnen zijn toch maar even gaan vragen en de importeur gebeld.

Het blijkt dat de aanbieding van een aantal weken terug inderdaad om gelockte ontvangers ging..dus dan had je voor iets van 260 euro een ontvanger met hd. Hier betaalde digitenne haast de helft van mee en dus ging er een lock op. De gene die je NU zou kopen die zijn dus niet gelocked en daar moet je dus wel de volle mep voor betalen.

Er schijnt wel weer zo'n dealers aktie aan te komen maar wanneer dat precies is is helaas nog onduidelijk. Ook is de kans dat er andere fabrikanten met zo'n hd ontvanger gaan komen hoog en zal de prijs wel weer zakken..

Reg. datum: 13 september 2003

KPN IP-TV - TV van KPN staat er nu in de titelbalk dus dan weten we nu ook zeker wat het is ;)

Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
xon schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:29:
Wat ziet mijn oog vandaag nou op de site..

Tv van KPN..dit is dus iets anders als "digitale ether tv" en lijkt meer op de tv zoals we dat kennen van de kabelaars..

helaas geen info en alleen een demootje: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1097225/sc=e9824a

Het grappig is dat je kan opnemen net als een hd recorder...of is dit gewoon een hd recorder.

En is dit tv die werkt met adsl2?

Ben wel ERG benieuwd naar de mogelijkheden en release date..wie weet er meer
ziet er erg gelikt uit allemaal moet ik zeggen

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

KPN introduceert een nieuwe manier van tv-kijken

Aan het einde van dit jaar introduceert KPN IP-TV. Dat is tv-kijken via een supersnelle ADSL-lijn.

Daarom is KPN dit jaar bezig om in hoog tempo het ADSL-netwerk te upgraden naar ADSL2+. Dit geeft ongekende nieuwe mogelijkheden. Je kunt hiervan alvast een demo bekijken op www.kpn.tv.

Nu is het helemaal duidelijk ;)

nou...ook ik heb de stap genomen en heb donderdag digitale televisie besteld bij KPN. Je kan een hoop van KPN zeggen maar SNEL zijn ze wel. Vandaag (zaterdag) de twee single tuners binnen en een brief voor de gratis BBQ :-). Overigens was deze aktie wel ERG interessant

BBQ + gratis ontvanger + geen aansluitkosten + bol.com bon voor 30 euro...sja dan hebben ze me toch echt als nederlander.

Maar goed..ontvanger aangesloten op 7 meter high-end Scartkabel die in mijn muur zit naar mijn LCD TV. Dit is een Thomsom 69 cm tv..

Wat betreft beeld..sjaaaa ik ben bang dat UPC (mij vreemd genoeg) best wel hele aardige kabel aanbiedt want bij het vergelijken met KPN zie je op veel kanalen gewoon duidelijk verschil.
Ik had verwacht toch wel wat blokjes te zien op mijn lcd maar dat valt reuze mee..wel vind ik het beeld gewoon simpelweg minder scherp in vergelijking met kabel. De letters hebben kleine waas en het beeld lijkt wat sja..donkerder. Nu kan ik het natuurlijk met 1 druk op de knop vergelijken en kijk ik HEEL kieskeurig. Vanavond maar eens stiekem de test met mijn vriendin doen of ze veel verschil ziet ;)

Wat ik hier weinig lees maar mij ERG opvalt is het geluid!....ik vind het geluid ronduit slecht..ik mis ERG veel hoge tonen en het geluid is erg afgevlakt. De ontvanger zelf heeft helaas geen mogelijkheid om dit aan te passen dus inmiddels staat treble op 100% op mijn tv.

Al met al..sja het is misschien even wennen en vooral op een LCD TV maar het scheelt dan ook wel weer haast de helft met de kabelaar per maand en krijgt er nog een erotiek kanaal bij waar je bij bv digitale tv van UPC 15 euro in de maand extra voor moet betalen.

Ik ga het een weekje aankijken..kan altijd nog terug binnen een week..

ps: Ik heb ergens gelezen dat je op je lcd beter je scart output op de ontvanger op CVBS kon zetten ipv RGB. Ik moet zeggen dat ik het niet echt beter eruit vind zien en lijkt me juist een teruggang wbt techniek. Kan iemand bevestigen of hij hier betere ervaring mee heeft?

The Hunter

xon, wat is je ontvangststerkte en ontvangstkwaliteit? En je antenne...zorg dat die met het zwarte driehoekje naar buiten gericht is (goed kijken...driehoekje is moeilijk te zien), liefst bij een raam.

Graham wijzigde dit bericht 20-08-2005 14:22 (6%)

ontvangst is op klein balkje na optimaal en dat komt omdat ik de antennes vrijwel in een zichtverbinding kan zien en afstand is hooguit 2 of 2.5 kilometer.

Volgens mij is digitaal signaal ook WEL of GEEN ontvangst en is er niet echt een middenweg het zijn immers 0'lletjes en 1'tjes en ruis heb je dus niet. Ik ben bang dat het dus niet aan het signaal ligt. Overigens heb ik ook geen last van voorbij rijdende brommers of magnetrons die aangaan.

Update.(tje)...

Net even de 2e ontvanger op de 39cm slaapkamer tv aangesloten (CRT) en gewoon SUPER scherp...zucht weg met die lcd's 8)7

xon wijzigde dit bericht 20-08-2005 21:57 (15%)

Reg. datum: 02 oktober 2003

Ik weet niet of ik voor me vraag hier moet zijn. Maar goed als het niet zo is hoor ik het wel.

Sinds vrijdag heb ik media center op me PC staan en gebruik ik bijv voor het cappen van programma's

De meeste zenders is de kwaliteit gewoon goed. Maar met name SBS6 klinkt heel slecht. Beeld is nog redelijk maar het geluids is van zulke lage kwaliteit als je het vergelijkt met andere zenders dat ik het toch wel maf vind.

Het klinkt een beetje als een lage bitrate en blikkerig. Is er een manier om mijn ontvangst te vergroten? Me Antenne staat nu bij het raam met de pijl naar buiten als beschreven. Wat ook wel maf is is dat me ouders (een kamer boven mijn kamer) bijna volledige signaal sterkte hebben maar bij mij is dat een stuk minder.

een cassette bandje was genoeg

quote:
xon schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:05:[...]
Wat ik hier weinig lees maar mij ERG opvalt is het geluid!....ik vind het geluid ronduit slecht..ik mis ERG veel hoge tonen en het geluid is erg afgevlakt. De ontvanger zelf heeft helaas geen mogelijkheid om dit aan te passen dus inmiddels staat treble op 100% op mijn tv.

Dan is er misschien iets verkeerd aangesloten ofzo. Het geluid is niet perfect maar zeker niet slecht te noemen. Sowiso klinkt het geluid beter dan een FM radio.
Als er zoveel hoge tonen ontbreken als jij zegt, dan was mij dat ook wel opgevallen, want ik ben qua geluid echt een zeikerd.
quote:
ps: Ik heb ergens gelezen dat je op je lcd beter je scart output op de ontvanger op CVBS kon zetten ipv RGB. Ik moet zeggen dat ik het niet echt beter eruit vind zien en lijkt me juist een teruggang wbt techniek. Kan iemand bevestigen of hij hier betere ervaring mee heeft?

Wat mij betreft andersom: beter RGB dan CVBS. (technisch gezien kan dat ook onderbouwd worden).
Sommige mensen vinden CVBS mooier omdat een bijwerking van CVBS 'schaduwen' is, waardoor het beeld scherper lijkt. Niets is minder waar natuurlijk, RGB ziet er gewoon beter en vooral rustiger uit.

Wat betreft de kleurverschillen: controleer effe de kleurinstellingen van je TV per bron (scart-HF) hebben de meeste TV's aparte instellingen, zet die maar gelijk.

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: