Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
How to Become a DJ... deel XI
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 10:26:
Bla bla bla......
???? Vaag.... heb ik soms wat gemist????
Zeker teveel dope gebruikt want dit gaat echt nergens over......
ChojinZ wijzigde dit bericht 03-11-2004 11:00 (20%)
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
En ja er zijn ook DJ's die tegelijkertijd (goede) producers zijn maar merendeel niet hoor
I love the smell of burnin' silicon in the mornin'
http://www.oversoft.nl/thor.mp3
Anyways, anders blijf gewoon ff lekker weg...
http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen
Ik doe maar even een aanname.. je bent een kaalkopje en dis de eerste keer dat je een kam gebruikt. tip: kam niet alles in 1 richtingquote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 10:26: bla die blah ik heb wel verstand van muziek en jullie zijn stom.
.
....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl
iedereen is ooit ergens begonnen...quote:
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Paar vraagjes: Wie de fok ben jij / denk jij dat je bent en waar de fok heb je het overquote:
Zie bovenstaande posts ^^
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Reg. datum: 24 januari 2000
Laat mij maar blaten, en gaan jullie je gang maar lekker. Als je aan je hobby tenslotte veel plezier beleeft is er toch niets aan de hand?
Het gaat me om een andere groep, maar jullie voelen je toch aangesproken. Ik kwam gewoon even mijn mening geven over 'bepaalde' personen, moet toch kunnen? Het was maar een bericht in het wilde weg, zonder betrekking te hebben op eerdere posts. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
BruT@LysT wijzigde dit bericht 03-11-2004 14:58 (6%)
quote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 14:57:
mwhehe, de reacties laten al weer zien hoe slecht jullie tegen kritiek kunnen.
Laat mij maar blaten, en gaan jullie je gang maar lekker. Als je aan je hobby tenslotte veel plezier beleeft is er toch niets aan de hand?
Het gaat me om een andere groep, maar jullie voelen je toch aangesproken. Ik kwam gewoon even mijn mening geven over 'bepaalde' personen, moet toch kunnen? Het was maar een bericht in het wilde weg, zonder betrekking te hebben op eerdere posts. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
Ik denk dat weinig mensen zich hier aangesproken voelen dus roepen dat wij slecht tegen kritiek kunnen is onzin. De rede waarom er zoveel gereageerd wordt op jou post is omdat deze echt nergens op sloeg. out of the bleu, zonder enige aanleiding, plaats je ineens een vage reactie waar niemand want van snapt & waar niemand wat mee kan.
Ook ga je ervanuit dat de mensen hier alleen maar simpel plaatjes draaien. Dom want ik denk dat zeker meer dan de helft hier wel enige ervaring heeft met produceren (ook al was het alleen maar met rebirth/reason/fruityloops/whatever progjes).
Maar dan nog, net of je voor het draaien van plaatjes kennis van produceren moet hebben. Dacht het niet! Dj-en kan je ook wel zonder kennis van produceren leren. Meer dan de tafel van 4 hoef jhe niet te weten
En zo staat er in je post wel meer onzin. Zoals dit:
"Veel muziek maken, en als het wat is op plaat laten zetten"
Uhhh... net of je bij elk blokker filliaal je productie's op vinyl kan
laten zetten.
En tuurlijk mag jij je mening geven en ,idd, daar hoeven we het niet allemaal mee eens te zijn. Maar denk wel even na voordat je wat post want je vorige reactie's gingen echt nergens over....
<edit> mijn god, dat ik hier weer mijn tijd aan besteed. Ik lijk wel gek....
ChojinZ wijzigde dit bericht 03-11-2004 15:24 (4%)
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Neem eens de moeite om even bij te lezen op het onderwerp " mensen in hun eigen waarde laten " in plaats van jezelf uiterst interessant te vinden.
"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"
is er hier trouwens iemand met ervaring met een mc-303 tussen je deck. aangezien ik hier al jaren op produceer lijkt het me wel eens grappig deze tussen me decks te zetten.
Ik zelf vind de mc-303 nogal lastig om terug te zetten naar het begin van de loop meestal draai ik dan het nummer even 1 omhoog (andere song) en weer terug.
iemand hier tips en truck voor.
....
quote:Quinie schreef op 03 november 2004 @ 15:45:
Wel netjes dat je toch nog even komt uitleggen waar je post overging. niet dat ik hem nu echt begrijp maar goed. Bedankt voor uw input over tot de order van de dag maar dan
is er hier trouwens iemand met ervaring met een mc-303 tussen je deck. aangezien ik hier al jaren op produceer lijkt het me wel eens grappig deze tussen me decks te zetten.
Ik zelf vind de mc-303 nogal lastig om terug te zetten naar het begin van de loop meestal draai ik dan het nummer even 1 omhoog (andere song) en weer terug.
iemand hier tips en truck voor.
Ik heb zelf een SP-808 tussen mijn decks staan (naja, er langs en een mengpaneel in het midden). En daar kun je echt wel wat grappige dingen mee doen (samplen, effecten, meertracks recorden e.d.).
Maar om nou te zeggen dat ik em echt ALTIJD gebruik, nou nee.
Oh ja? Dus jij begint altijd je berichtjes zo?quote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 14:57:
Het was maar een bericht in het wilde weg, zonder betrekking te hebben op eerdere posts. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
Laat ik daarbij meteen stellen dat ik het niet met je eens ben. Een DJ hoeft niet te kunnen componeren of producen. Hij is een discjockey. Zijn taak is het om mij te amuseren door op een slimme, leuke, mooie of bizarre wijze nummers te programmeren die in het geheel een set vormen die lekker flowt. Daarbij is het tegenwoordig normaal dat je ze in elkaar mixt om het één gehele ervaring te maken.quote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 10:26:
Nou balachelijk zeg, als je dan gaat DJ'en, zorg dan op z'n minst voor je eigen muziek, anders is het niet van jezelf natuurlijk.
Waarom zou zo iemand eigen muziek moeten maken? Wat boeit mij dat of het nummer dat ie speelt van hem is of van iemand anders? Zolang het nummer op zijn plaats in de set helemaal te gek is, volledig past, is het goed. En als ie daar niet past, is het niet goed, of ie het nou zelf geschreven heeft of niet.
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
quote:OverSoft schreef op 03 november 2004 @ 16:27:
[...]
Ik heb zelf een SP-808 tussen mijn decks staan (naja, er langs en een mengpaneel in het midden). En daar kun je echt wel wat grappige dingen mee doen (samplen, effecten, meertracks recorden e.d.).
Maar om nou te zeggen dat ik em echt ALTIJD gebruik, nou nee.
Lees dus vaak verhalen van mensen die het blijkbaar super vinden om een mc of soortgelijk te gebruiken. Mij ontgaat het nut echter nog van het apparaat.
Heb zelf een beetje het idee dat ie lastig op tempo te houden is.
maar misschien dat iemand hier me kan over tuigen van het nut
http://www.quinie.nl/public/wipjev2.mp3 <- vanavond beetje bijgewerkt tot v2 duurt nog wel een paar versies voordat ie af is.
....
Gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig als hij, zal een mooi feestje worden
Trouwens, nu we het toch over "produceren" hebben, heb ik voor de gein eens een van m'n nummers opgezocht uit mijn tracker-verleden
Dit nummer heb ik bijvoorbeeld ergens begin 2000 getracked toen ik nog heel actief bij Rewind! Music zat enzo. Ging ook veel naar sceneparties toendertijd en weer eens laatste te worden op een tracker compo
Je moet dat nummer trouwens spelen met Modplug Tracker of Player. In Impulse tracker werken de filters (mmx filters) niet goed en klinkt het nummer echt heel beroerd
BezurK wijzigde dit bericht 03-11-2004 20:55 (105%)
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
Je hebt dus nodig: talent/gevoel en een hoop tijd/doorzettingsvermogen. Ik ben al aan het klieren vanaf mijn elfde.
Daarnaast is platen kopen ook lastiger dan de meeste menden denken. In een week tijd komt een onvoorstelbare hoeveelheid muziek uit. Probeer hier de platen uit te filteren die je goed kunt gebruiken. Dat is iets anders dan hitjes kopen. Dat doe je in 5 min door de top zoveel van de lokale platenboer leeg te trekken.
Met een ding ben ik het wel eens: mensen die te veel geld hebben, Tiesto ook wel een kicken vinden, en dan in de veronderstelling dat zei ook kunnen draaien. Hiermee doel ik voornamelijk op godskansloze soapie's zoals Johny de Mol en Winston Post. Bij dit soort gedachtes begint het bij mij overal te jeuken. Dit heeft de echte scene natuurlijk door, en worden die gasten daar volledig gebanned.
Ik post dit omdat er iemand iets poste over dat Dj's knurften waren omdat ze niks konden. Er zit een hele hoop knurften tussen. Te veel zelfs. Maar met zo'n opmerking spreek je iedereen aan die aan de term Dj voldoet, dus mij ook.
En nog even over dat muziek maken. Zodra ik de tijd heb wil ik toch zeker wel wat dingetjes gaan proeven met betrekking tot het produceren.
Meer wil ik er niet over kwijt. Tenzij iemand inhoudelijk reageert
Ook leuk: www.djchapeau.com
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
quote:jappo112 schreef op 03 november 2004 @ 21:12:
Ik mix niet. Ik bootleg. Ik draai daarom ook het liefst met drie draaitafels.
...
Ik moet wel zeggen (ik draai nou ongeveer 4 maanden met draaitafels) dat ik af en toe wel een 3e draaitafel mis. Dan ga ik wel fanatiek in de weer met 2 nummers en da's ook wel leuk, maar toch mis je net dat extra stukje creativiteit die ik erin had KUNNEN stoppen.
Eerst ff m'n auto de grote beurt in douwen en daarna ga ik es opzoek naar 3 nieuwe tafeltjes (zullen wel de oem bakkies worden).
(En eventueel wat cd spelertjes (zal wel wat simpels worden, aangezien ik ze toch niet vaak gebruik)). Pfff, weer even gaan sparen
quote:BruT@LysT schreef op 03 november 2004 @ 10:26:
Ik heb denk ik te veel gasten gekend die maar wilden DJ'en omdat ze dat zo 'cool' vinden,
Zo is het bij mij ook ooit is begonnen. Totaal geen muziekale ahtergrond en weet nog niet eens hoe een blokfluit werkt.
quote:ze bakken er echter nix van want ze hebben absoluut geen verstand van muziek, nooit als kind muziek gemaakt, hebben daar helemaal geen intresse in eigenlijk,
Wat is volgens jou de definitie van verstand hebben van dan? Ik heb als kind nooit muziek gemaakt. Ik heb uberhaupt nog nooit muziek gemaakt, ik heb reason 1 * geinstaleerd maar de hoop na een half uurtje opgegeven toen ik compleet verdwaald was in het programma en er geen geluid meer uit kreeg.
Naar jou mening ben ik dus een waardeloze dj en kan ik helemaal geen muziek draaien?
quote:maar zodra ze platenspelers zien en de hypes erom heen lijkt het ze prachtig. Net zoiets als met Idols, als je geen talent hebt op gebied van audio, kom dan ook niet! Met een dergelijke gave ben je geboren, je kunt zo zien wie in aanmerking komen en wie niet. Het moet je dagelijks bezighouden en niet op een blauwe maandag er even tussendoor.
Ik draai al een half jaar niet meer echt actief, de 8 jaar ervoor is het met pieken en dalen gegaan. Vorige week heb ik de hele zooi weer in elkaar gezet en ben ik weer begonnen. Vanaf plaat nummer 1 ging het weer goed. Vervolgens raak ik weer een week lang de zooi niet aan omdat ik het op het moment drukker heb met mijn tijd aan andere dingen te besteden.
Ik vind het nogal een bewering die je durft te doen, ik ken meer jongens die totaal geen muziekale achtergrond hebben en een goede producer zijn dan andersom.
Het is ook nogal wat om te zeggen dat een producer beter is als een dj en andersom, je vergeet ff dat dj's wel jullie plaatjes moeten draaien en wij wel wat nodig hebben om te draaien. De regel gaat dus dubbelzijdig op en het is de grootste onzin dat de 1 meer respect zou verdienen dan de ander.
Het maakt ook helemaal geen hol uit om welke reden dan ook je met muziek bezig bent, zolang je jezelf er prettig bij voelt zie ik het probleem niet. Ik vind het ook ronduit schandalig dat je mensen zomaar de grond in trapt, al produced iemand 100 kutnummers en zal ie er nooit komen, als hij/zij die moeite wil nemen en het leuk vind om te doen wie ben JIJ dan om te zeggen dat diegene niet goed bij z'n hoofd is.
Als mensen zoiets zeggen kan ik maar 1 ding denken en das .......... sukkel.
quote:jappo112 schreef op 03 november 2004 @ 21:12:
Ik mix niet. Ik bootleg. Ik draai daarom ook het liefst met drie draaitafels. Nee, ik maak geen muziek op die manier. Ik ben ook geen muzikant als ik "draai".
Das gewoon mixen maar jij noemt het anders, das net zo'n onzin als degeen hierboven verkondigd.
De jongens van 2 Many DJ's doen dat ook en die pakken er zelfs nog van alles bij, dat zijn muziekanten die aan het dj'en zijn. Uiteindelijk zijn het gewoon dj's want een dj gebruikt muziek van een ander en een muziekant als ie eerlijk is niet.
Beiden verdienen net nzo veel respect als ieder ander die denkt dat ie wat in de muziek te zoeken heeft.
quote:Verklaart ook een hoop. Ik beoefen min of meer een sport. Ik ben niet iemand die constant met zijn handen in de lucht staat om tof te doen. Ik slam aan een stuk door en laat mensen iets beleven. Niet track na track plakken, maar echt mixxen.
Stoere jongen, jij voelt jezelf dus ook beter dan de gemiddelde dj. Je vergeet even dat iemand net zo'n beleving kan hebben bij zo'n toffe jongen (das normaal een ander scheldwoord voor homo
Ik vind het een beetje te simpel voor woorden dat je het plaatje mixen afdoet als een debielen karwij en jezelf voorsteld als 1 of andere muziek chirurg.
quote:Mixxen betekend dus niet dat ieder nummer 4 min duurt en dat je dan netjes de volgende er aanlijmt, althans niet voor mij. Ik ben iemand die iets kan wat een hoop mensen niet kunnen.
Ja en ik kan aan me zak krabben en met me ogen tegelijk knipperen op de maat van de muziek. Ben ik nu net zo'n held als jij?
Flikker toch op zeg wat een onzin, ga jezelf niet beter voelen dan je bent. Als jij zo goed was had je hier niet zitten posten dus zo'n stelletje amateurs maar had je met je ballen op het randje van een zwembad gezeten om vervolgens een lekkr wijf compleet ................ (geen details)
Ik ken trouwens een hoop van die simpele zielen naar jou mening die meer verdienen in een jaar dan heel GOT bij elkaar. Mag jij mij uit gaan leggen waar het bij jou verkeerd gaat en bij hun goed want bij jou was de beleving naar het publiek toe toch zoveel groter? Toch wel k*t voor je dat dat publiek dat dan net ff anders ervaart dan jou.
quote:Je hebt dus nodig: talent/gevoel en een hoop tijd/doorzettingsvermogen. Ik ben al aan het klieren vanaf mijn elfde.
Ik vanaf m'n 16é en ik ken jongens die pas 3 jaar bezig zijn en nu al beter draaien dan de gemiddelde dj. Ik ken ze ook die al 20 jaar bezig zijn en nog steeds geen fatsoenlijk plaat aan elkaar kunnen draaien maar wel ieder weekend een paar rooitjes op staan te strijken als ze weer ergens moeten draaien.
quote:Daarnaast is platen kopen ook lastiger dan de meeste menden denken. In een week tijd komt een onvoorstelbare hoeveelheid muziek uit. Probeer hier de platen uit te filteren die je goed kunt gebruiken. Dat is iets anders dan hitjes kopen. Dat doe je in 5 min door de top zoveel van de lokale platenboer leeg te trekken.
Sorry hoor maar ik koop alleen muziek die ik zelf leuk vind. Dat doen dj's altijd en er komen mensen naar de dj omdat ze zijn muziek ook leuk vinden.
Als je dus gewoon koopt wat je leuk vind in plaats van op zoek te gaan naar die ene plaat ben je snel klaar, ik ga iedere week met meer naar huis dan de bedoeling was dus zo moeilijk is het niet. En draai ik notabene nog muziek waar vrij weinig aan nieuwe releases uit komt.
quote:Met een ding ben ik het wel eens: mensen die te veel geld hebben, Tiesto ook wel een kicken vinden, en dan in de veronderstelling dat zei ook kunnen draaien. Hiermee doel ik voornamelijk op godskansloze soapie's zoals Johny de Mol en Winston Post. Bij dit soort gedachtes begint het bij mij overal te jeuken. Dit heeft de echte scene natuurlijk door, en worden die gasten daar volledig gebanned.
Johnny de Mol ooit wel is horen draaien? Ik heb hem laatst gehoord en zelfs een paar plaatjes samen weg staan draaien en die jongen kan gewoon netjes draaien en is geen wonder kind in de muziek maar heeft wel lol. De lol die hij er in heeft wist ie toen prima over te dragen aan de mensen die er waren en das nou juist de bedoeling.
quote:Ik post dit omdat er iemand iets poste over dat Dj's knurften waren omdat ze niks konden. Er zit een hele hoop knurften tussen. Te veel zelfs. Maar met zo'n opmerking spreek je iedereen aan die aan de term Dj voldoet, dus mij ook.
En wie ben jij om te zeggen dat iemand die begint omdat ie het stoer vind en er lol in heeft geen dj te noemen.
Een DJ is niets anders ls een plaatjesdraaier. Dat ben jij, ik, maar ook die knurft die alles van pappa heeft gehad en z'n best doet om de nieuwe tiesto te worden.
Wat ik nog veel erger vind zijn mensen die zichzelf zo goed vinden en vinden dat de naam dj te grabbel word gegooid door zo'n stel snotapen wat denkt dat ie dj is.
We zijn allemaal ooit is begonnen en iedereen hoopt ooit ook is ergens te komen. Over wat die persoon zijn beweeg redenen zijn heeft een ander niet te oordelen.
Reind wijzigde dit bericht 03-11-2004 23:36 (51%)
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
quote:BtM909 schreef op 03 november 2004 @ 21:16:
Uiteraard ben ook ik op de DJ Expo... Toch daar maar meeten
Maar goed, nu rest de vraag meeten we daar of op het station ofzo zodat we er samen heen gaan? Want persoonlijk eerlijk gezegd weet ik niet exact waar het is, ook al woon ik maar een paar km van eindhoven af
Iig ik denk dat het verhaal hierboven niet veel nut heeft, ik denk dat het ons allemaal al wel duidelijk was en we een zelfde mening over zijn verhaaltjes hebben.
quote:ispierings schreef op 03 november 2004 @ 23:21:
[...]
Maar goed, nu rest de vraag meeten we daar of op het station ofzo zodat we er samen heen gaan? Want persoonlijk eerlijk gezegd weet ik niet exact waar het is, ook al woon ik maar een paar km van eindhoven af
Iig ik denk dat het verhaal hierboven niet veel nut heeft, ik denk dat het ons allemaal al wel duidelijk was en we een zelfde mening over zijn verhaaltjes hebben.
Nja, ik zal er waarschijnlijk met de auto zijn, dus ik kom niet vanaf het station.
Maar laat ik het effe makkelijk uitdrukken, vanaf het station is het (als de stoplichten meezitten) echt 2 minuten lopen.
Je loopt op station Eindhoven (als je het perron uitkomt) onder aan de trappen van de perrons naar rechts, dan loop je richting bussen.
Eenmaal buiten gekomen en je verbaasd te hebben over de schitterende Phileas bussen (nee, ik promoot Ehv niet
Je steekt over, en gaat het limbopad op (nick namepje van TUers), dat is het betonnen looppad langs de KvK af (groene paaltjes aan de zijkant). Doorlopen en je loopt recht tegen het Auditorium aan (DJ expo dus).
En nou heb ik het wel heel erg in detail uitgelegd
Simpel:
Trein uit
Richting bussen
Buiten -> Schuinrechts
Oversteken
Pad op
Voila
quote:ispierings schreef op 03 november 2004 @ 23:21:
Hey laat mij ook ff van me af Y)*&^^&^&&^%$#
quote:pimsaint schreef op 03 november 2004 @ 10:12:
Mooi, kan ik Reind ook eens real-life ontmoeten
Loop je er alleen rond of ben je duidelijk aanwezig? (About DJ stand)
Ik loop er rond inderdaad.
Een eigen stand? Tegen de tijd dat het zover is blijf ik thuis in het zwembad ligen en stuur ik er personeel naartoe
Reind wijzigde dit bericht 03-11-2004 23:39 (39%)
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Maar goed, ik kom wel, ofwel op de fiets ofwel met de bus, ik zie wel

is iedereen weer blij
Iruja wijzigde dit bericht 03-11-2004 23:46 (20%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.