Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Watskeburtwithmydog

quote:
ajampaniki schreef op 08 september 2004 @ 14:31:
Kan ik het schermpje ook op een agp kaart aansluiten of alleen op pci? En weet iemand toevallig wat de + en wat de - bij een sigaretaanstekerstekker? (van een auto dus)
+ dat is de middelste pin en de buitenste is de -

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Discovery Channel
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
E-mail schreef op 08 september 2004 @ 00:31:
[...]

Ik snap je even niet, volgens mij heb je pin 5 nodig voor het sync signaal? Deze moet echt aangesloten zijn, want zonder die draad aangesloten werkt het niet ;).

[...]

ja, dat snap ik :)
maar ik heb et over de video IN aka het gele tulip plug

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

hey ik wil ook wel zo'n schermpje, maar is het genoeg om een gedownloade film of dvd op te kijke ?? :) en hoe lang kan je die draad ongeveer maken ?? dan wil ik hem wel ergens bij me bed inbouwe >:)

Amd 3700+, MSI Geforce 8800gts, 1024mb DDR, 2x 19" widescreen

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
mydogisgone schreef op 08 september 2004 @ 15:29:
[...]

+ dat is de middelste pin en de buitenste is de -

Mijn dank is groot :)

quote:
djlorenzo schreef op 08 september 2004 @ 17:03:
hey ik wil ook wel zo'n schermpje, maar is het genoeg om een gedownloade film of dvd op te kijke ?? :) en hoe lang kan je die draad ongeveer maken ?? dan wil ik hem wel ergens bij me bed inbouwe >:)

Ligt eraan wat voor signaal je gaat gebruiken. Composiet is wel goed genoeg tot 15-20 meter.

Voor een film kijk zal het zeker wel genoeg zijn. Kijk maar hier voor wat voorbeelden

Reg. datum: 21 januari 2003

Ik ben inmiddels bezig met wat software schrijven (in vb.net) om wat leuke statjes weer te geven. Voelt iemand zich geroepen met photoshop een leuk grafisch iets er om heen te maken :P?

Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit :P

Emiel wijzigde dit bericht 08-09-2004 21:20 (32%)

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

Reg. datum: 03 januari 2002

Misschien is het handiger als je de gebruiker zelf een achtergrond laat kiezen (evt. zelfs meerdere achter elkaar als een soort fotoalbum) of als dat teveel problemen geeft: een background.jpg zodat mensen dan zelf een extern script kunnen gebruiken om 1x per zoveel tijd die te veranderen :)
Dope Rapper
Reg. datum: 14 december 2003

En anders wil ik wel iets liefs maken, hoewel ik niet echt een held ben B)

Kan er echt niemand een IA organiseren ?
quote:
E-mail schreef op 08 september 2004 @ 18:37:
Ik ben inmiddels bezig met wat software schrijven (in vb.net) om wat leuke statjes weer te geven. Voelt iemand zich geroepen met photoshop een leuk grafisch iets er om heen te maken :P?

Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit :P

oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor :P.
(ik snap wel dat het nog wel mooier wordt hoor :P)

maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden ;)

quote:
HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]

oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor :P.

maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden ;)
Juh, allemaal kleinigheidjes imo :) Gaat me nu meer om het ophalen van (remote) statjes. Ik ben atm op zoek naar een manier op leuke grafiekjes/uitrekbalken te fixen :P.

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]

Dat niet alleen, het geheugengebruik kun je mooi weergeven in een (staaf)grafiekje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Via een kameraad heb ik matrox kaart weten te bemachtigen. Deze gebruikt de tvp3026 ramdac chip.

Klik hier voor datasheet

Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.

Kan iemand me helpen hiermee ??
Watskeburtwithmydog

wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

quote:
mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!

- Het lcd scherm
- Een videokaart met zogenaamde composite sync (csync) ondersteuning. De meeste ATI en oudere Matrox videokaarten ondersteunen dit. Nvidia kaarten niet. Ik heb een PCI Matrox Millennium II op de kop kunnen tikken. Je kunt ook non-csync videokaarten gebruiken, maar dan zul je eerst een apart printje moeten maken om het csync signaal uit het hsync en vsync signaal te genereren (zie hier en hier).
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
- Montagemateriaal (schroefjes ed)
- Wat misc kabels en soldeerspul

Het ligt er dus aan of je kaart csync ondersteunt of niet. Ik ben er in deze howto vanuit gegaan dat je een kaart hebt kunnen bemachtigen die het ondersteunt. Als dit niet zo is moet je hier en hier even kijken (dit staat dus gewoon in de howto).
quote:
protheus schreef op 09 september 2004 @ 01:18:
Via een kameraad heb ik matrox kaart weten te bemachtigen. Deze gebruikt de tvp3026 ramdac chip.

Klik hier voor datasheet

Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.

Kan iemand me helpen hiermee ??
Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.

Vroeger bekend als toeter
Reg. datum: 31 mei 2002

quote:
HeefStan schreef op 08 september 2004 @ 22:51:
En anders wil ik wel iets liefs maken, hoewel ik niet echt een held ben B)

Kan er echt niemand een IA organiseren ?

Volgens mij is er wel aardig wat interesse in een IA als ik het zo lees :)
Het lijkt mij iig erg handig om te doen. Heb er zelfs al aan zitten denken, maar de combinatie van 'IA-noob' en 'Electronica-kneus' gaat absoluut op bij mij dus dat lijkt mij niet het handigste :P

Het complete lijstje van de benodigde spullen staat iig al hierboven dus die is al bekend :)
Reg. datum: 13 augustus 1999

quote:
mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
mischien helpt het als je een *specifieke* vraag stelt! :) Er is door de TS een hele howto geschreven over hoe je dit schermpje aan het werk krijgt! :) Dus geen wonder dat vragen: hoe moet het precies? weinig antwoorden oplevert! :)

Watskeburtwithmydog

quote:
E-mail schreef op 09 september 2004 @ 08:01:
[...]

- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator

maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl

16-09-2003 15.15
Reg. datum: 07 juni 2001

erg gaaf! Zou het ook graag willen, alleen ben ik een volledige electronica n00b... :(

-+--=_=-=-_=-===____=--+==---_--=-==+++-=-=-=

Watskeburtwithmydog

edit

mydogisgone wijzigde dit bericht 24-09-2004 00:00 (99%)

Reg. datum: 30 oktober 2001

is het mogelijk om er een lang vga-kabel op aan te sluiten en het beeldschermpje ergens anders neer te plaatsen?? niet iedereen, zoals ik wil zn o zo mooie kast slopen. al zou ik er een gat in maken, dan zal het opscheppen nog moeilijk gaan omdat de kast op de grond staat :+

C2D Q6600 - GA-P35 DS3R - Antec P180 - 8GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 3 x WD 250GB - 8800GTS 512mb - DELL 2407WFP - Logitech Z-5500

Als er een ia komt die ik zeker mee alleen nedgame wil dus nie helpen in een ia vanwege het weinig te leveren.

quote:
mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 11:30:
[...]

maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
Als je gewoon even de howto leest zie je dat die spullen inderdaad nodig zijn voor de voeding. De 300 ohm 'normale'weerstand is voor de always-on mod.

Reg. datum: 03 januari 2002

quote:
waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
euss in "niet meer leverbaar psone lcd" maar in NL is Nedgame de goedkoopste. ;)
quote:
Als er een ia komt die ik zeker mee alleen nedgame wil dus nie helpen in een ia vanwege het weinig te leveren.
Als je bedenkt dat die schermpjes normaal 125 á 150 euro kosten kun je jezelf wel voorstellen dat de marge wel héél erg laag is voor Nedgame en dat een inkoopactie zo goed als gedoemd is te mislukken om onder de 50 euro compleet te komen...
quote:
is het mogelijk om er een lang vga-kabel op aan te sluiten en het beeldschermpje ergens anders neer te plaatsen?
Natuurlijk, net als ieder ander VGA/Pal scherm kun je, afhankelijk van de kwaliteit van de kabel (vnl. afscherming en aderdikte), het scherm ook >5 ~ 25 meter elders zetten.

euss wijzigde dit bericht 09-09-2004 13:35 (80%)

quote:
E-mail schreef op 09 september 2004 @ 08:01:

[...]

Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.

thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste :P

heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.

Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???
Watskeburtwithmydog

bel ik net nedgame op.. zeggen ze dat ie niet meer leverbaar is :'(
dit is niet cool.. iemand nog suggeties behalve ebay :P ik wil graag rond de 50 euro blijven zitten haha. :) logisch toch :)

quote:
protheus schreef op 09 september 2004 @ 14:39:
[...]

thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste :P

heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.

Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???
Als je voeding stabiel blijft en zo'n 600 mA kan trekken wel ja.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: