Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
quote:E-mail schreef op 08 september 2004 @ 00:31:
[...]
Ik snap je even niet, volgens mij heb je pin 5 nodig voor het sync signaal? Deze moet echt aangesloten zijn, want zonder die draad aangesloten werkt het niet.
[...]
ja, dat snap ik
maar ik heb et over de video IN aka het gele tulip plug
Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case
Reg. datum: 31 juli 2004
Amd 3700+, MSI Geforce 8800gts, 1024mb DDR, 2x 19" widescreen
quote:mydogisgone schreef op 08 september 2004 @ 15:29:
[...]
+ dat is de middelste pin en de buitenste is de -
Mijn dank is groot
quote:djlorenzo schreef op 08 september 2004 @ 17:03:
hey ik wil ook wel zo'n schermpje, maar is het genoeg om een gedownloade film of dvd op te kijke ??en hoe lang kan je die draad ongeveer maken ?? dan wil ik hem wel ergens bij me bed inbouwe
Ligt eraan wat voor signaal je gaat gebruiken. Composiet is wel goed genoeg tot 15-20 meter.
Voor een film kijk zal het zeker wel genoeg zijn. Kijk maar hier voor wat voorbeelden
Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit
Emiel wijzigde dit bericht 08-09-2004 21:20 (32%)
paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite
Kan er echt niemand een IA organiseren ?
quote:E-mail schreef op 08 september 2004 @ 18:37:
Ik ben inmiddels bezig met wat software schrijven (in vb.net) om wat leuke statjes weer te geven. Voelt iemand zich geroepen met photoshop een leuk grafisch iets er om heen te maken?
Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit
oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor
(ik snap wel dat het nog wel mooier wordt hoor
maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden
Juh, allemaal kleinigheidjes imoquote:HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]
oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor.
(ik snap wel dat het nog wel mooier wordt hoor)
maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden
Dat niet alleen, het geheugengebruik kun je mooi weergeven in een (staaf)grafiekje.quote:HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]
oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor.
(ik snap wel dat het nog wel mooier wordt hoor)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Klik hier voor datasheet
Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.
Kan iemand me helpen hiermee ??
Drive-in Shows :: Club 212 :: Orpheus Blog :: Arcade Mania
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!
Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
quote:mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!
- Het lcd scherm
- Een videokaart met zogenaamde composite sync (csync) ondersteuning. De meeste ATI en oudere Matrox videokaarten ondersteunen dit. Nvidia kaarten niet. Ik heb een PCI Matrox Millennium II op de kop kunnen tikken. Je kunt ook non-csync videokaarten gebruiken, maar dan zul je eerst een apart printje moeten maken om het csync signaal uit het hsync en vsync signaal te genereren (zie hier en hier).
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
- Montagemateriaal (schroefjes ed)
- Wat misc kabels en soldeerspul
Het ligt er dus aan of je kaart csync ondersteunt of niet. Ik ben er in deze howto vanuit gegaan dat je een kaart hebt kunnen bemachtigen die het ondersteunt. Als dit niet zo is moet je hier en hier even kijken (dit staat dus gewoon in de howto).
Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.quote:protheus schreef op 09 september 2004 @ 01:18:
Via een kameraad heb ik matrox kaart weten te bemachtigen. Deze gebruikt de tvp3026 ramdac chip.
Klik hier voor datasheet
Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.
Kan iemand me helpen hiermee ??
quote:HeefStan schreef op 08 september 2004 @ 22:51:
En anders wil ik wel iets liefs maken, hoewel ik niet echt een held ben![]()
Kan er echt niemand een IA organiseren ?
Volgens mij is er wel aardig wat interesse in een IA als ik het zo lees
Het lijkt mij iig erg handig om te doen. Heb er zelfs al aan zitten denken, maar de combinatie van 'IA-noob' en 'Electronica-kneus' gaat absoluut op bij mij dus dat lijkt mij niet het handigste
Het complete lijstje van de benodigde spullen staat iig al hierboven dus die is al bekend
Reg. datum: 13 augustus 1999
mischien helpt het als je een *specifieke* vraag stelt!quote:mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
quote:E-mail schreef op 09 september 2004 @ 08:01:
[...]
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
-+--=_=-=-_=-===____=--+==---_--=-==+++-=-=-=
mydogisgone wijzigde dit bericht 24-09-2004 00:00 (99%)
C2D Q6600 - GA-P35 DS3R - Antec P180 - 8GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 3 x WD 250GB - 8800GTS 512mb - DELL 2407WFP - Logitech Z-5500
Reg. datum: 11 januari 2004
Als je gewoon even de howto leest zie je dat die spullen inderdaad nodig zijn voor de voeding. De 300 ohm 'normale'weerstand is voor de always-on mod.quote:mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 11:30:
[...]
maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
euss in "niet meer leverbaar psone lcd" maar in NL is Nedgame de goedkoopste.quote:waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
Als je bedenkt dat die schermpjes normaal 125 á 150 euro kosten kun je jezelf wel voorstellen dat de marge wel héél erg laag is voor Nedgame en dat een inkoopactie zo goed als gedoemd is te mislukken om onder de 50 euro compleet te komen...quote:Als er een ia komt die ik zeker mee alleen nedgame wil dus nie helpen in een ia vanwege het weinig te leveren.
Natuurlijk, net als ieder ander VGA/Pal scherm kun je, afhankelijk van de kwaliteit van de kabel (vnl. afscherming en aderdikte), het scherm ook >5 ~ 25 meter elders zetten.quote:is het mogelijk om er een lang vga-kabel op aan te sluiten en het beeldschermpje ergens anders neer te plaatsen?
euss wijzigde dit bericht 09-09-2004 13:35 (80%)
quote:E-mail schreef op 09 september 2004 @ 08:01:
[...]
Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.
thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste
heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.
Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???
Drive-in Shows :: Club 212 :: Orpheus Blog :: Arcade Mania
dit is niet cool.. iemand nog suggeties behalve ebay
Als je voeding stabiel blijft en zo'n 600 mA kan trekken wel ja.quote:protheus schreef op 09 september 2004 @ 14:39:
[...]
thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste
heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.
Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last