Gathering of Tweakers

Quicksearch
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
semicon schreef op 27 augustus 2004 @ 12:26:
Wat heb ik nodig? :*)

Specs:
AMD2800+ met zalman 7000alcu (6Watt cooler)
ASUS a7n8x-x (nforce2) moederbord
ASUS 5950 Ultra (gebruikt 1 molex zware kaart)
1x 80Gb Western Digital HDU
1x DVD Brander 4 Speed
Creative Soundblaster Live! geluidskaart
5x Casefans + Coolermaster Aerogate II

Op het moment draait het nog NET op de qtec 500Watt pfc (347,7 watt echt :( wist ik niet) Maar met stress test valt hij uit.

Wat raden jullie aan voor dit systeem?
Ongeveer 350 Watt van een A-Merk. Denk aan de AOpen 350 Watt, de Antec SmartPower 350 Watt en de Enermax voedingen vanaf 350 Watt.
qx6700 overclocked

quote:
Eraser schreef op 27 augustus 2004 @ 12:43:
[...]
Ongeveer 350 Watt van een A-Merk. Denk aan de AOpen 350 Watt, de Antec SmartPower 350 Watt en de Enermax voedingen vanaf 350 Watt.

De aopen 350 krijgt wel veel credit hier.
Bij mij trok de aopen 350 het niet terwijl een tagan 380 het wel (en stabiel) trekt.
Vooral alles in 1 keer aanzetten vindt de aopen niet fijn.
qx6700 overclocked

quote:
Mr. Hasj schreef op 14 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

kan iemand mij vraag beantwoorden dan bestel ik hem gelijk namelijk.
want mijn comp doet het zwaar klote 8)7

150 euro is een wel een hoop geld, maar die thermal take is niet slecht, als denk ik dat je voor 150 euro wel beter spul kunt vinden (antec, enermax oid)

Ik heb zelf geen ervaring met de thermaltake en in de enkel review die ik gezien heb scoort ie maar middelmatig

edit: weird, ik zag die post als meest recente...
sorry voor deze overbodige post

catscit wijzigde dit bericht 27-08-2004 13:07 (8%)

quote:
catscit schreef op 27 augustus 2004 @ 13:00:
[...]
De aopen 350 krijgt wel veel credit hier.
Bij mij trok de aopen 350 het niet terwijl een tagan 380 het wel (en stabiel) trekt.
Vooral alles in 1 keer aanzetten vindt de aopen niet fijn.
Dus ik wou bijna de 350 kopen, maar beter een 380 :p al ken ik het merk tagan niet, en aopen wel.. . ik heb nu namelijk 2 voedingen gehad die al te slap waren, dus wil niet te veel geld meer uitgeven

semicon wijzigde dit bericht 27-08-2004 13:17 (11%)

Darkmortar Lvl70 ShadowPriest @ Draenor \\ Canon EOS 350D + Sigma 18-50mm EX F2.8 \\ website: AngeloMichel.nl

ik heb te vroeg geblaat, mijn voeding maxpower 300 watt gaf vandaag de geest vlak nadat 3dmark01 was begonnen en heeft maar 1 avond goed gedaan(gisteren nog 3dmark03 gedaan en 5121 gescoord :| ). me stop sloeg door en toen deed de pc nix meer. heb ff ter test een oude 235 watt voeding aangesloten en ja hoor zit nog leven in me mobo. ik heb ontelbare review gelezen maar helaas is er geen 1 review te vinden die alle A merken naast mekaar leggen zodat ik een goede keus kan maken.

tagan staat bekend als zeer krachtige voeding voor mooie prijzen, aopen bekend als een goede goedkopere voeding maar minder krachtig, enermax bekend als een dure maar goede voeding. levicom als zeer goede krachtige maar dure voeding.

er moet toch iets specifieks zijn wat je me aan kunt raden eraser met het oog op uitbreiding dvdbrander in de toekomst, maybe 1 extra schijf.

mijn spec:
p4 2.8@800
1x512 kingston valueram 400 mhz
P4P800
1 cdbrander 16-10-40
sb live! 1024
80 gieg sata seagate
hercules radeon 9700 PRO

edit: ik had nog garantie op die voeding en kreeg dit keer een maxpower 350 watt mee. deze voeding past maar op 1 manier, ondersteboven dus. maakt dit wat uit? overigens is dit toch tijdelijk tot ik andere voeding heb en doe ik mooi geen benchmark meer :P

Mr TweaK wijzigde dit bericht 27-08-2004 20:07 (32%)

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met:

AMD 64 3200+ (2,2ghz Socket 754)
Epox nForce3 250gb mobo
2x512mb pc3200 ddr (Geil of Twinmos of Kingston, zal voor stroom niet zoveel uitmaken he?)
2x160gb maxtor
1x120gb maxtor
1xNec 2500
geforce fx5600 die ik nog heb liggen (houd er rekening mee dat er een nieuwe in zal komen die wat meer stroom vreet! 9800pro waarschijnlijk, of x800 als prijs snel zakt)
terratec kaartje

Welke voeding? budget: 100 euro

[Tyan Thunder K8WE :: 2x Opteron 265 :: 2x 1024mb PC3200 :: GeForce 7900GT :: 1,5TB aan effectieve opslagruimte]

Music is my life

quote:
Mr TweaK schreef op 27 augustus 2004 @ 15:47:
ik heb te vroeg geblaat, mijn voeding maxpower 300 watt gaf vandaag de geest vlak nadat 3dmark01 was begonnen en heeft maar 1 avond goed gedaan(gisteren nog 3dmark03 gedaan en 5121 gescoord :| ). me stop sloeg door en toen deed de pc nix meer. heb ff ter test een oude 235 watt voeding aangesloten en ja hoor zit nog leven in me mobo. ik heb ontelbare review gelezen maar helaas is er geen 1 review te vinden die alle A merken naast mekaar leggen zodat ik een goede keus kan maken.

tagan staat bekend als zeer krachtige voeding voor mooie prijzen, aopen bekend als een goede goedkopere voeding maar minder krachtig, enermax bekend als een dure maar goede voeding. levicom als zeer goede krachtige maar dure voeding.

er moet toch iets specifieks zijn wat je me aan kunt raden eraser met het oog op uitbreiding dvdbrander in de toekomst, maybe 1 extra schijf.

mijn spec:
p4 2.8@800
1x512 kingston valueram 400 mhz
P4P800
1 cdbrander 16-10-40
sb live! 1024
80 gieg sata seagate

edit: ik had nog garantie op die voeding en kreeg dit keer een maxpower 350 watt mee. deze voeding past maar op 1 manier, ondersteboven dus. maakt dit wat uit? overigens is dit toch tijdelijk tot ik andere voeding heb en doe ik mooi geen benchmark meer :P
Wat voor videokaart heb je? Voor de rest staat alles vermeld, behalve dus die videokaart. Pas dan kan ik een oordeel geven. Als het een nieuwere kaart is, dan voldoet die MaxPower niet, als hij wat ouder is wel.
quote:
defusion schreef op 27 augustus 2004 @ 17:29:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met:

AMD 64 3200+ (2,2ghz Socket 754)
Epox nForce3 250gb mobo
2x512mb pc3200 ddr (Geil of Twinmos of Kingston, zal voor stroom niet zoveel uitmaken he?)
2x160gb maxtor
1x120gb maxtor
1xNec 2500
geforce fx5600 die ik nog heb liggen (houd er rekening mee dat er een nieuwe in zal komen die wat meer stroom vreet! 9800pro waarschijnlijk, of x800 als prijs snel zakt)
terratec kaartje

Welke voeding? budget: 100 euro
Ongeveer 400 Watt is mooi voor dat systeem. Denk aan de Tagan 380 Watt, Antec 380 Watt, Zalman 400 Watt en de Enermaxen vanaf 380 Watt. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook.
de videokaart stond in me oude post ergens anderd vermeld en dit was knip en plakwerk. mijn excuses... ik heb het herschreven.... tis een hercules 9700 pro, sowiezo voldoet maxpower 350 niet maar kan je een advies geven met meest kwaliteit voor me centjes? en verder mag een voeding wel op zijn kop vastgemonteerd worden?

ik ben bijna plat voor een tagan 380 dat 60 kost in pricewatch maar de 480 lonkt met zijn 80 euro. levicom lonkt ook. ik wil gwoon de krachtigste voeding zodat ik straks niet NOG een keer een nieuwe psu moet kope.

ik kreeg vanmiddag van alles te zien. 1 verkoper zwoer bij een "superflower" voeding (geen gein zo heet ie echt) en een ander bij qtec 550 1 ander bij zalman 300 watt maar dat lijkt me weinig.

Mr TweaK wijzigde dit bericht 28-08-2004 03:58 (44%)

quote:
catscit schreef op 27 augustus 2004 @ 11:06:
[...]

Die tagan is prima en behoorlijk stil. Zeker geen slechte keus.
Hoe meet je de voltages want 11V is wel ERG laag?
ik meet de voltages met asus probe. maar ik denk dat het de targan wordt zeker omdat die een beetje stil is.

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

Member of Los Alcoholicos

quote:
Xaverius schreef op 26 augustus 2004 @ 22:26:
Het systeem is als volgt opgebouwd:
Moederbord : ASUS A7NX8 deluxe
CPU : Barton 2800+
Geheugen : 2 x 256 MB PC3200
Videokaart : Geforce Ti4200 (te vervangen door Ati X-800 serie)
HD1 : Maxtor 120 GB SATA
HD2 : 120 GB SATA (over een maandje of 3-5)
DVD-speler : LG 8080
CD-RW : ASUS CRW-5232AS

Verder doe ik mee met Seventeen or Bust dus heb ik altijd een load van ongeveer 100%. Ook wil ik kijken of ik het systeem eens wat kan overklokken..
quote:
Eraser schreef op 26 augustus 2004 @ 22:33:
[...]
Je kunt het beste voor ongeveer 350 Watt gaan, aangezien je er dus mee wilt overclocken en een beetje uitbreiden. Daarvoor raad ik je de Antec SmartPower 350 Watt, de AOpen 350 Watt en/of de Enermaxen vanaf 350 Watt aan.
Hallo, daar ben ik weer. Ik heb de andere tips in dit draadje ook eventjes doorgelezen en zag dat "Tagan TG380-U01 380 watt" ook een aanrader is. Volgens mij zal dit toch ook een mooie zijn voor mijn systeem. Is deze dan ook relatief stil???

Deze signature is om redenen geblokkeerd.

qx6700 overclocked

quote:
wouter37 schreef op 27 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

ik meet de voltages met asus probe. maar ik denk dat het de targan wordt zeker omdat die een beetje stil is.

Ik heb zelf de tagan 380 en daar zijn de voltlijnen een stuk stabieler en hij is behoorlijk stil. (stiller als een 350 watt aopen met 120mm fan)
Wel zie ik met asus probe de voltages af en toe behoorlijk verspringen terwijl een fluke voltmeter dit niet ziet dus dat schrijf ik maar toe aan asusprobe.
En daarmee is bovenstaande vraag ook beantwoord?

Ik zag nog wel ergens in dit topic (dacht ik) een aardig mod om de 2e fan in de tagan ook actiever mee te laten doen. Mijn tagan wordt best warm en dit schijnt te zijn omdat de fan in de kast pas inkomt bij 60% belasting en blijkbaar haal ik dat nooit?
Ik heb een casefan boven in de kast net voor de tagan en blijkbaar is bij mij de tagan niet zo warm als bij die gast die die mod op de tagan heeft uitgevoerd.

catscit wijzigde dit bericht 28-08-2004 11:05 (33%)

Music is my life

quote:
Mr TweaK schreef op 27 augustus 2004 @ 20:10:
de videokaart stond in me oude post ergens anderd vermeld en dit was knip en plakwerk. mijn excuses... ik heb het herschreven.... tis een hercules 9700 pro, sowiezo voldoet maxpower 350 niet maar kan je een advies geven met meest kwaliteit voor me centjes? en verder mag een voeding wel op zijn kop vastgemonteerd worden?

ik ben bijna plat voor een tagan 380 dat 60 kost in pricewatch maar de 480 lonkt met zijn 80 euro. levicom lonkt ook. ik wil gwoon de krachtigste voeding zodat ik straks niet NOG een keer een nieuwe psu moet kope.

ik kreeg vanmiddag van alles te zien. 1 verkoper zwoer bij een "superflower" voeding (geen gein zo heet ie echt) en een ander bij qtec 550 1 ander bij zalman 300 watt maar dat lijkt me weinig.
Allemaal waardeloos voor jou systeem. :P De Tagan 480 Watt is echt super en meer dan geschikt voor jou systeem. Daar kun je in ieder geval een hele tijd mee vooruit.
quote:
Xaverius schreef op 28 augustus 2004 @ 09:45:
[...]

[...]

Hallo, daar ben ik weer. Ik heb de andere tips in dit draadje ook eventjes doorgelezen en zag dat "Tagan TG380-U01 380 watt" ook een aanrader is. Volgens mij zal dit toch ook een mooie zijn voor mijn systeem. Is deze dan ook relatief stil???
Ja, die is zeker stil. En hij is uitermate geschikt voor jou systeem. :)
quote:
catscit schreef op 28 augustus 2004 @ 11:01:
Ik zag nog wel ergens in dit topic (dacht ik) een aardig mod om de 2e fan in de tagan ook actiever mee te laten doen. Mijn tagan wordt best warm en dit schijnt te zijn omdat de fan in de kast pas inkomt bij 60% belasting en blijkbaar haal ik dat nooit?
Ik heb een casefan boven in de kast net voor de tagan en blijkbaar is bij mij de tagan niet zo warm als bij die gast die die mod op de tagan heeft uitgevoerd.

allemaal zinloos als je een licht systeempje hebt. tis niet warmtegevoelig sensor maar een 60% load sensor die de fan laat draaien. ik hoop dat een knappe bol hier een manier kan uitleggen om de oude componement te verwijderen en een nieuwe te plaatsen zodat de fan al gaat werken als er bijv 40% load is?

quote:
Eraser schreef op 28 augustus 2004 @ 12:06:
Allemaal waardeloos voor jou systeem. :P De Tagan 480 Watt is echt super en meer dan geschikt voor jou systeem. Daar kun je in ieder geval een hele tijd mee vooruit.

weer is me vraag voor de 2e keer niet beantwoord :P ----------> mag een voeding op zijn kop gemonteerd worden? (want die voeding 350 zit anders in mekaar dan de 300 watt die bij deze kast hoort en nu moet ie dus ondersteboven hangen anders past het niet)

tagan 480 watt is wat je me aanraad, ipv antec enermax en zalman? kan je kleine toelichting geven wrm? ik ben sowiezo overstag maar ter aanvulling...issut vanwege prijs/kwaliteit, vanwege de krachtigere voltlijnen tov de andere voedingen? vanwege de 3 jaar garantie? (niet iedereen geeft die namelijk)

Mr TweaK wijzigde dit bericht 28-08-2004 13:53 (34%)

quote:
semicon schreef op 27 augustus 2004 @ 12:26:
Wat heb ik nodig? :*)

Specs:
AMD2800+ met zalman 7000alcu (6Watt cooler)
ASUS a7n8x-x (nforce2) moederbord
ASUS 5950 Ultra (gebruikt 1 molex zware kaart)
1x 80Gb Western Digital HDU
1x DVD Brander 4 Speed
Creative Soundblaster Live! geluidskaart
5x Casefans + Coolermaster Aerogate II

Op het moment draait het nog NET op de qtec 500Watt pfc (347,7 watt echt :( wist ik niet) Maar met stress test valt hij uit.

Wat raden jullie aan voor dit systeem?
Weet iemand of een enlight 420Watt hier ook goed voor is?? ik weet niet wat enlight doet , zijn die goed? want die kan ik zo krijgen.

Darkmortar Lvl70 ShadowPriest @ Draenor \\ Canon EOS 350D + Sigma 18-50mm EX F2.8 \\ website: AngeloMichel.nl

Music is my life

quote:
Mr TweaK schreef op 28 augustus 2004 @ 13:45:
[...]

allemaal zinloos als je een licht systeempje hebt. tis niet warmtegevoelig sensor maar een 60% load sensor die de fan laat draaien. ik hoop dat een knappe bol hier een manier kan uitleggen om de oude componement te verwijderen en een nieuwe te plaatsen zodat de fan al gaat werken als er bijv 40% load is?

[...]

weer is me vraag voor de 2e keer niet beantwoord :P ----------> mag een voeding op zijn kop gemonteerd worden? (want die voeding 350 zit anders in mekaar dan de 300 watt die bij deze kast hoort en nu moet ie dus ondersteboven hangen anders past het niet)

tagan 480 watt is wat je me aanraad, ipv antec enermax en zalman? kan je kleine toelichting geven wrm? ik ben sowiezo overstag maar ter aanvulling...issut vanwege prijs/kwaliteit, vanwege de krachtigere voltlijnen tov de andere voedingen? vanwege de 3 jaar garantie? (niet iedereen geeft die namelijk)
Vanwege alles, het is gewoon een super voeding. Dat komt vast ook doordat mijn eigen ervaring ermee goed is. :)

En ja, een voeding mag op de kop gemonteerd worden, mits je daardoor de fans niet raar positioneert. Een fan die van onderen lucht moet halen moet dan namelijk niet van boven lucht gaan happen. :)

quote:
semicon schreef op 28 augustus 2004 @ 17:22:
[...]

Weet iemand of een enlight 420Watt hier ook goed voor is?? ik weet niet wat enlight doet , zijn die goed? want die kan ik zo krijgen.
Enlight maakt best goede voedingen ja. Ze hebben vooral stabiele en goede voltages. Dus de 420 Watt voldoet wel voor jou systeem. :)
Reg. datum: 19 april 2004

ey, ik ga binnenkort een nieuwe kast kopen (Casetek CS1019 :9 ), en daar moet nog een voeding bij. En aangezien ik deze oude voeding (die nog in me kast steekt), wat heb zitten modden (lees paar gaten gedremeld) is hij dus ook wel aan vervanging toe.

Nu maken de systeemspecs niet echt uit, maar het is en blijft (na misschien verdere upgrades) een gamesysteem, en de voeding die ik wil gaan aanschaffen moet dus een tijdje meegaan (liefst zolang als de kast het vol houd).
Maar de echte eis is, een stille voeding. Nu heb ik zelf al rondgekeken naar echt stille voedingen, maar kwam ik uit eindelijk bij fanless voedings terecht, en die waren me toch een beetje te duur (het dubbele van wat ik wil uitgeven), namelijk rond de 200 euro.
Dus een echt stille voeding heb ik maar laten varen, maar ik zoek wel een zo stil mogelijke voeding. Dus dacht ik aan een Enermax noisetaker 420watt of 470watt.
Maar misschien zijn er veel betere en stillere voedingen voor iets minder dan 100 euro, maar welke? Of is dit een goede keus?

Music is my life

quote:
Chewy18 schreef op 28 augustus 2004 @ 19:51:
ey, ik ga binnenkort een nieuwe kast kopen (Casetek CS1019 :9 ), en daar moet nog een voeding bij. En aangezien ik deze oude voeding (die nog in me kast steekt), wat heb zitten modden (lees paar gaten gedremeld) is hij dus ook wel aan vervanging toe.

Nu maken de systeemspecs niet echt uit, maar het is en blijft (na misschien verdere upgrades) een gamesysteem, en de voeding die ik wil gaan aanschaffen moet dus een tijdje meegaan (liefst zolang als de kast het vol houd).
Maar de echte eis is, een stille voeding. Nu heb ik zelf al rondgekeken naar echt stille voedingen, maar kwam ik uit eindelijk bij fanless voedings terecht, en die waren me toch een beetje te duur (het dubbele van wat ik wil uitgeven), namelijk rond de 200 euro.
Dus een echt stille voeding heb ik maar laten varen, maar ik zoek wel een zo stil mogelijke voeding. Dus dacht ik aan een Enermax noisetaker 420watt of 470watt.
Maar misschien zijn er veel betere en stillere voedingen voor iets minder dan 100 euro, maar welke? Of is dit een goede keus?
De Tagan 480 Watt is te koop voor iets minder dan 100 Euro en is echt super stil. En ja, de Enermax voedingen zijn ook echt super stil, vooral de NoiseTaker's. De SmartPower's van Antec zijn ook zeer stil.
Ik ben op zoek naar een stille voeding en heb afgezien van de eerste post niets in dit topic gelezen :) Na de upgrade van mijn systeem blijkt niet meer dat CPU koeler die de meeste herrie maakt echter mijn voeding.

Ik ben op zoek naar een erg stille voeding. Passief interesseert mij echter weet ik niet of dat veilig is ivm hitte. Dus aktief mag, echter liefst zo stil mogelijk tegen een zo goed / redelijk mogelijke prijs. Wel staat kwaliteit voorop, dus een stabiele voeding die peiken kan opvangen, eventueel met s-ata connecteren.

Vraag:
Heeft iemand een enkele merken / types voor mij?
Is een passieve PSU aan te raden? en welk merk?

Mijn systeem:
MSI K8N NEO2 socket 939 & Athlon 64 3500+ (wil in toekomst overklokken!)
2 * 7200 rpm raid 1/0 config
2 * optical = DVD + CDRW
VGA FX9500XT met molex poweraansluiting
nog wat usb devices

The Source wijzigde dit bericht 29-08-2004 00:14 (12%)

quote:
The Source schreef op 29 augustus 2004 @ 00:07:
Ik ben op zoek naar een stille voeding en heb afgezien van de eerste post niets in dit topic gelezen :) Na de upgrade van mijn systeem blijkt niet meer dat CPU koeler die de meeste herrie maakt echter mijn voeding.

Ik ben op zoek naar een erg stille voeding. Passief interesseert mij echter weet ik niet of dat veilig is ivm hitte. Dus aktief mag, echter liefst zo stil mogelijk tegen een zo goed / redelijk mogelijke prijs. Wel staat kwaliteit voorop, dus een stabiele voeding die peiken kan opvangen, eventueel met s-ata connecteren.

Vraag:
Heeft iemand een enkele merken / types voor mij?
Is een passieve PSU aan te raden? en welk merk?

Mijn systeem:
MSI K8N NEO2 socket 939 & Athlon 64 3500+ (wil in toekomst overklokken!)
2 * 7200 rpm raid 1/0 config
2 * optical = DVD + CDRW
VGA FX9500XT met molex poweraansluiting
nog wat usb devices

Nu weet ik niet of ik dit met zekerheid mag zeggen, maar als je echt de vorige post had gelezen, was je denk ik op het zelfde antwoord gekomen als die ik kreeg?
En voor wat ik heb gelezen over passieve PSU's moet je idd oppassen met warmte, de meeste voedingen hebben dan gewoon een goede airflow als nog nodig, waardoor het nut van een passieve voeding ook een beetje wegvalt. En het grootste nadeel is gewoon dat ze erg duur zijn....
Dus check nog eens de post voor jouw post, en haal daar de merken/types uit (ook al kan je waarschijnlijk wel met een lager vermogen PSU aan de gang (maar zo ben je voor een tijdje klaar)).

quote:
Eraser schreef op 28 augustus 2004 @ 19:55:
De Tagan 480 Watt is te koop voor iets minder dan 100 Euro en is echt super stil. En ja, de Enermax voedingen zijn ook echt super stil, vooral de NoiseTaker's. De SmartPower's van Antec zijn ook zeer stil.
tagan380 = 59.50 euro
pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX)

tagan480 = 79 euro (!!!)
pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)

enermax370 noisetaker = 70 euro
pricewatch: Enermax EG375AX-VE Noisetaker AX, 370W (ATX)

enermax420 noisetaker = 83 euro
pricewatch: Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W (ATX)

antec350 smartpower = 60,62 euro
pricewatch: Antec SmartPower SL350, 350W (ATX)

antec420 smartpower = 83,10 euro
pricewatch: Antec SmartPower SL450, 450W (ATX)

er komen verzendkosten bij of je haalt hem zelf op
maar ik wou ff een indicatie geven hoe dicht de prijzen bij elkaar liggen en dat tagan 480 via internet goedkoper is...

Mr TweaK wijzigde dit bericht 29-08-2004 02:33 (62%)

quote:
Mr TweaK schreef op 29 augustus 2004 @ 02:13:
[...]

tagan380 = 59.50 euro
pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX)

tagan480 = 79 euro (!!!)
pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)

enermax370 noisetaker = 70 euro
pricewatch: Enermax EG375AX-VE Noisetaker AX, 370W (ATX)

enermax420 noisetaker = 83 euro
pricewatch: Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W (ATX)

antec350 smartpower = 60,62 euro
pricewatch: Antec SmartPower SL350, 350W (ATX)

antec420 smartpower = 83,10 euro
pricewatch: Antec SmartPower SL450, 450W (ATX)

er komen verzendkosten bij of je haalt hem zelf op
maar ik wou ff een indicatie geven hoe dicht de prijzen bij elkaar liggen en dat tagan 480 via internet goedkoper is...
Is er misschien een vergelijking qua stabiliteit en geluid van bovenstaande PSU's? Want geld is niet mijn probleem... als het maar de beste is.

kruisje
Reg. datum: 15 juli 2000

Gisteren is mijn Coolermaster Real Power 450w binnen gekomen ter vervanging van de Zalman 300W. Ik heb even het stroomverbruik vergeleken van beide voedingen op een klok van 3ghz.
code:
1
2
3
4
5
Zalman 300W - Coolermaster 450W

Uit:  4,0W       2,4W
Idle: 120W       110W
Boot: 160-170W   145-150W
Load: 193W       174W

Naast een veel stabielere 12V lijn scheelt het ook nog flink in het stroomverbruik.

Q6600 | Asus P5B-Dlx | 2Gb pc-6400 | Club3d 7900GT | 73GB | Lite-on DVD verbrander | 450w ps | Samsung 710T

quote:
The Source schreef op 29 augustus 2004 @ 10:32:
Is er misschien een vergelijking qua stabiliteit en geluid van bovenstaande PSU's? Want geld is niet mijn probleem... als het maar de beste is.

daar ben ik nou al weken naar op zoek maar het lijkt erop dat niemand, zelfs onze tom hardware niet of onze tweakers.net, op het idee is gekomen om een serie A merken naast mekaar te leggen. ik vond wel 1 review van 3 A-merken. http://www.bit-tech.net/review/299/5 inmiddels heb ik het zoeken opgegeven.

maar wat ik wilde aanduiden is dat je niet hoeft te laten voor de prijs omdat ze zo dichtbij elkaar liggen...

Mr TweaK wijzigde dit bericht 29-08-2004 11:12 (5%)

Tweaker

Ik heb nu een 360 watt Chieftec voeding, alleen heb de indruk dat ie et niet helemaal trekt.. Soms wordt 1 van mijn schijven niet herkent bij het opstarten! :?

Mijn systeem:
AMD Athlon XP2800+ @ OC (Heb nu net waterkoeling dus zal rond 2500MHz liggen)
Asus A7N8X Deluxe
2 x 512MB Corsair 3200LL BH5
Asus Geforce FX5900 @ OC
2 x Maxtor SATA 80GB 7200rpm
En stuk of 4 CCFL's en 5 80MM fans

Ik zat te denken aan een levicom 500 watt of een Coolermaster Real Power 450 watt, of is er nog een goedkopere oplossing?

quote:
Mr TweaK schreef op 29 augustus 2004 @ 11:11:
[...]

daar ben ik nou al weken naar op zoek maar het lijkt erop dat niemand, zelfs onze tom hardware niet of onze tweakers.net, op het idee is gekomen om een serie A merken naast mekaar te leggen. ik vond wel 1 review van 3 A-merken. http://www.bit-tech.net/review/299/5 inmiddels heb ik het zoeken opgegeven.

maar wat ik wilde aanduiden is dat je niet hoeft te laten voor de prijs omdat ze zo dichtbij elkaar liggen...
Kijk aan die review heb je tenminste nog wat, en nu weet ik wel zeker dat ik voor de Tagan ga, hij was namelijk de stilste van de drie (stiller dan de Zalman!!).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws