Gathering of Tweakers

Quicksearch
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Bloederig schreef op 02 september 2004 @ 03:18:
Ik heb op dit moment een FSB Group Silent 250W voeding (zo'n brak standaard ding).
Deze wil ik vervangen,
maar ik heb werkelijk geen idee aan hoeveel Watt ik moet zitten.

Specs:
P4 2,6 Ghz > 80x80 fan als CPU cooler
MSI 6701 Mobo
512MB DDR-333
ATi Radeon 9600 TX
Pioneer DVD brander
Sony DVD speler
Seagate Barracudda 120 GB
SB Live 5.1
TV kaart, alleskunnertje
Card Reader

Verder, kast; CoolerMaster ATC220.
In de voorkant zit een zeer felle led die ATCS oplicht,
verder 2 fans er in. Er komt zeer binnenkort ook nog een window in,
verlicht dmv 2 Blue CCFL's.
Snel zal dan ook een Cooldrive / Aerogate (CoolerMaster) volgen.

_/-\o_
Elk A-Merk voeding met een capaciteit van ongeveer 350 Watt voldoet. Aanraders zijn de Tagan 330 Watt, Antec SmartPower 350 Watt en de Enermax vanaf 330 Watt. Thermaltake, AOpen, Chieftec, Nexus en dergelijke voldoen uiteraard ook.
quote:
Dolemans schreef op 02 september 2004 @ 09:27:
[...]

Probleem opgelost. Gelijk thuis de nieuwe voeding er in gehangen en prompt geen crashes meer. Videokaart snort weer als vanouds, ook 3dmark liep prima, heb nog geen score bijgehouden, want dat vind ik ook onzin nu. Hij loopt weer, er kan weer gegamed worden.

3,3v zit nu op 3,31v, tegen 3,02v eerder. Klein verschil met een groot resultaat. Ik haal dat altijd handmatig uit de bios, ik weet eigenlijk niet wat een goed progje is om de voltages goed in Xp te zien te krijgen. Heb je een tip?
Er staat een lijstje met dergelijke programma's in de DOC FAQ helemaal onderaan.
ff een vraagje tussendoor. Met wat voor programma's kan je je voeding meten? Als dat uberhaupt kan. Ik kan op het forum hier niks vinden. En heb gegoogled op "voeding meten" t/m "PSU measurment prog" etc...

| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum

Gewoon voltages meten neem ik aan? Kan gewoon met speedfan

Nog beter is natuurlijk de multimeter pakken.

PD2JK wijzigde dit bericht 02-09-2004 14:13 (23%)

T.net Gallery / Doos / Sony VAIO FZ38M
in Vancouver, (eigenlijk Burnaby maar dat weet bijna niemand te liggen).

Aangezien mijn andere post niet beantwoord is, nogmaals de inhoud.

Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2500+ (niet overclocked)
AOpen 16speed DVD-rom
Sunbeam Rheobus
Creative Live Drive
Creative Audigy
2x256mb PC2700 @ Dual Channel
Sapphire Radeon 9600SE (niet overclocked)
40gigabyte Maxtor Liquid.
Diamond Fireport 40

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken. Ik heb op dit moment een HELE stille 300watt voeding liggen die ik eigenlijk wil gebruiken, maar niet zeker ben of die 't trekt :)

Ik heb een vraagje over mijn voeding, aangezien me pc de laatste tijd soms gewoon vastloopt. Hiermee bedoel ik dat me beeldscherm óf gewoon uitvalt (op standby gaat) of me beeld loopt vast. Meestal valt ie op standby, moet ik zeggen.

Mijn systeemspecs (aldi pc :P):

p4 3.00 ghz
4*256 mb pc 3200 geheugen
160 gig maxtor HD
dvd brander
dvd rom
ati radeon 9800 pro
een of andere tv kaart
een of andere uitbreidingskaart met geheugenstick-ingangetjes
een no name (neem ik aan) 350 watt voeding

Ik heb er nooit problemen van gehad, maar sinds een weekje ofzo valt ie dus uit, soms blijft ie 4 dagen aan, soms valt ie al na 1 uur uit ofzo. Ook maakt ie sindsdien wel ERG veel geluid volgens mij.
Ik heb ook met speedfan me voltages uitgelezen, maar volgens mij zijn deze wel een beetje erg afwijkend:

+12v=12,40V
+3.3v= 3,07V
vcc= 4.96 (wat dit ook mag zijn)
5vsb=4.77

MAW zou deze voeding de oorzaak kunnen zijn het uitvallen van me pc? Zo ja, wat voor voeding zou je me aanraden?

Specs: p3 800 @ 864, 1x256 MB ram & 1x128 MB ram, POV GF 4 ti4200 128 MB, soundblaster live

Welke voeding kan ik het best kopen als ik het volgende systeem koop:

Asrock K8S8X
AMD64 3000+
Corsair 512 MB DDR400
Sapphire Radeon 9800pro 128 Mb
Maxtor 160Gb Sata
IBM 40GB 7200 rpm
Floppy
CD brander Philips
DVD-Rom

Ik heb nog een Q-tec 350 watt Low noise voeding maar ik neem aan dat die het niet trekt. Of is er een kans dat het wel werkt?

Music is my life

quote:
DanielB schreef op 02 september 2004 @ 14:38:
Aangezien mijn andere post niet beantwoord is, nogmaals de inhoud.

Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2500+ (niet overclocked)
AOpen 16speed DVD-rom
Sunbeam Rheobus
Creative Live Drive
Creative Audigy
2x256mb PC2700 @ Dual Channel
Sapphire Radeon 9600SE (niet overclocked)
40gigabyte Maxtor Liquid.
Diamond Fireport 40

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken. Ik heb op dit moment een HELE stille 300watt voeding liggen die ik eigenlijk wil gebruiken, maar niet zeker ben of die 't trekt :)
Vind je het gek? Daar stond alleen een opsomming van je specs. Wat moest ik ermee :?

Maar goed, even terug naar je vraag. 300 Watt is voldoende voor dat systeem, mits het een goed merk is. Welk merk en type voeding heb je?
quote:
KUSJEEEEE schreef op 02 september 2004 @ 17:17:
Ik heb een vraagje over mijn voeding, aangezien me pc de laatste tijd soms gewoon vastloopt. Hiermee bedoel ik dat me beeldscherm óf gewoon uitvalt (op standby gaat) of me beeld loopt vast. Meestal valt ie op standby, moet ik zeggen.

Mijn systeemspecs (aldi pc :P):

p4 3.00 ghz
4*256 mb pc 3200 geheugen
160 gig maxtor HD
dvd brander
dvd rom
ati radeon 9800 pro
een of andere tv kaart
een of andere uitbreidingskaart met geheugenstick-ingangetjes
een no name (neem ik aan) 350 watt voeding

Ik heb er nooit problemen van gehad, maar sinds een weekje ofzo valt ie dus uit, soms blijft ie 4 dagen aan, soms valt ie al na 1 uur uit ofzo. Ook maakt ie sindsdien wel ERG veel geluid volgens mij.
Ik heb ook met speedfan me voltages uitgelezen, maar volgens mij zijn deze wel een beetje erg afwijkend:

+12v=12,40V
+3.3v= 3,07V
vcc= 4.96 (wat dit ook mag zijn)
5vsb=4.77

MAW zou deze voeding de oorzaak kunnen zijn het uitvallen van me pc? Zo ja, wat voor voeding zou je me aanraden?
De 3,3 Volt is inderdaad wat laag. Kun je het nameten met een multimeter of de voltages extra controleren met andere programma's en/of de BIOS? Dat kan namelijk een oorzaak van je problemen zijn. 350 Watt is hoe dan ook genoeg voor jou systeem, ook al hangt daar een No-Name/B-Merk voeding aan.
quote:
Aravendra schreef op 02 september 2004 @ 17:21:
Welke voeding kan ik het best kopen als ik het volgende systeem koop:

Asrock K8S8X
AMD64 3000+
Corsair 512 MB DDR400
Sapphire Radeon 9800pro 128 Mb
Maxtor 160Gb Sata
IBM 40GB 7200 rpm
Floppy
CD brander Philips
DVD-Rom

Ik heb nog een Q-tec 350 watt Low noise voeding maar ik neem aan dat die het niet trekt. Of is er een kans dat het wel werkt?
Nee, dat gaat niet lukken, zeker niet als het een Q-Tec is. De 350 Watt ervan is namelijk nogal slecht.

Het beste is eenzelfde capaciteit (minimaal 350 Watt dus) en een A-Merk. Denk aan de AOpen 350 Watt, de Enermax voedingen vanaf 350 Watt, Antec SmartPower 350 Watt en/of de Tagan 380 Watt. Thermaltake, Nexus, Chieftec, Levicom en dergelijke voldoen uiteraard ook.
Hallo,

Welke voeding heb ik nodig?

Athlon 64 3000+

AOPEN DVD-1648

Twinmos / M-tec DDR400 512MB

ASUS K8V SE DeLuxe

MAXTOR 80.0Gb 8mb cache

Ati 9200 (wordt waarschijnlijk 9600xt of 9800 **)

Ik zoek voor een kast incl voeding dus de vraag: Welke combi wordt door jullie aangeraden(zo goedkoop mogelijk :P)

Reg. datum: 29 januari 2004

ik vind dit een geweldig topic. ik heb namelijk ook een systeem met een te lichte voeding volgens mij, want mijn systeem re-boot regelmatig vanzelf of hangt zich helemaal vast hieronder mijn specs.:

intel pentium 2.4
512 mb pc2700 ddr
gforce 4 ti 4400 videokaart
platinum audigy ex geluidskaart
plextor cd-rewriter
pioneer dvd speler
hp 2110 printer
logitec cordless toetsenbord
logitec optical mouse
a-open ax-45 533N moederbord
120 gb 7200 rpm western digital harddisk
netwerk kaart
analoog modem
firewire kaart
usb 2.0

en de voeding die erin zit is 250 Watt.

Is dit wel genoeg???

Music is my life

quote:
pinjo1988 schreef op 02 september 2004 @ 19:46:
Hallo,

Welke voeding heb ik nodig?

Athlon 64 3000+

AOPEN DVD-1648

Twinmos / M-tec DDR400 512MB

ASUS K8V SE DeLuxe

MAXTOR 80.0Gb 8mb cache

Ati 9200 (wordt waarschijnlijk 9600xt of 9800 **)

Ik zoek voor een kast incl voeding dus de vraag: Welke combi wordt door jullie aangeraden(zo goedkoop mogelijk :P)
Chieftec maakt mooie solide kasten en levert vaak standaard een 360 Watt voeding erbij. Ook AOpen heeft dat, maar dan met 350 Watters. Deze zijn er qua prijs iets goedkoper, maar ook duurder (bredere prijsklasse dus). Thermaltake heeft zeer mooie kasten met vaak 350 Watters standaard bijgeleverd. Dit zijn drie merken die kast+voeding aanbieden die voor jou geschikt zijn. Andere goede merken zijn Tagan, Antec, Enermax en dergelijke A-Merken, maar niet allemaal hebben ze ook een kast-assortiment.
quote:
xp leek schreef op 02 september 2004 @ 20:04:
ik vind dit een geweldig topic. ik heb namelijk ook een systeem met een te lichte voeding volgens mij, want mijn systeem re-boot regelmatig vanzelf of hangt zich helemaal vast hieronder mijn specs.:

intel pentium 2.4
512 mb pc2700 ddr
gforce 4 ti 4400 videokaart
platinum audigy ex geluidskaart
plextor cd-rewriter
pioneer dvd speler
hp 2110 printer
logitec cordless toetsenbord
logitec optical mouse
a-open ax-45 533N moederbord
120 gb 7200 rpm western digital harddisk
netwerk kaart
analoog modem
firewire kaart
usb 2.0

en de voeding die erin zit is 250 Watt.

Is dit wel genoeg???
250 Watt is wel weinig, maar helemaal onmogelijk is het niet. Het ligt aan de voltages, het merk en type voeding en de 'staat' van de voeding. Ik zou hoe dan ook voor een wat zwaardere voeding gaan. 300 Watt is het minimale vereiste, daarboven is alles beter natuurlijk. Het ligt eraan hoever jij in de toekomst kunt en wilt kijken. Denk wel aan A-Merken zoals Nexus, Chieftec, Antec, Enermax, Tagan, Levicom, Thermaltake, AOpen en dergelijke.
quote:
Eraser schreef op 02 september 2004 @ 12:43:
[...]
Elk A-Merk voeding met een capaciteit van ongeveer 350 Watt voldoet. Aanraders zijn de Tagan 330 Watt, Antec SmartPower 350 Watt en de Enermax vanaf 330 Watt. Thermaltake, AOpen, Chieftec, Nexus en dergelijke voldoen uiteraard ook.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Tagan.
Nu nog 1 keuze, de 330 of de 380 watt ?

Denk dat ik de 380 maar bestel bij Atro.
Tenzij the almighy Eraser mij anders aanbeveelt.

-|= Wat moet hier? =|-

Music is my life

quote:
Bloederig schreef op 02 september 2004 @ 22:30:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar een Tagan.
Nu nog 1 keuze, de 330 of de 380 watt ?

Denk dat ik de 380 maar bestel bij Atro.
Tenzij the almighy Eraser mij anders aanbeveelt.
330 Watt is genoeg hoor. Het is alleen de toekomst die het kan zeggen. Denk je wat uit te gaan breiden, dan zou ik meteen voor die 380 Watter gaan. De keuze is aan jou.
Oke,
maar aangezien de 380 versie maar 10 euro duurder is itt de 330 is het nogal aantrekkelijk.
In ieder geval rete bedankt! _/-\o_

-|= Wat moet hier? =|-

Is deze voeding wat?

Cooler Master Real Power RS-450-ACLY.
Deze staat boven aan bij price watch maar is dit wel iets ik lees er maar weinig over.

Het volgende systeem:

mobo: Asus A7V266-MX
proc: AMD athlon 1700 xp
geheugen: 512 MB sdram
HD: Western Digital WD600ab
geluid: SBlive 5.1
overig: DVD-rom + CD-brander

Op dit moment heb ik een MaxPower 300 watt voeding.

Ik ben bezig om mijn PC wat stiller te maken. Nadat ik gisteren al de cpu cooler heb vervangen, maken mijn voeding en HD nog flink wat herrie. Ik ben dus op zoek naar een stille voeding, die niet al te duur is. Ik zag al een "Q-Tec Big Fan Low Noise PFC 400 Watt" voor 36 euro. Is dit een beetje een goede voeding en is die idd veel stiller dan mijn huidige Maxpower?

uhm...

quote:
NECAnGeL schreef op 03 september 2004 @ 11:08:
Is deze voeding wat?

Deze staat boven aan bij price watch maar is dit wel iets ik lees er maar weinig over.
reviews: Cooler Master Real Power 450W review :)
Music is my life

quote:
NECAnGeL schreef op 03 september 2004 @ 11:08:
Is deze voeding wat?

Je leest er inderdaad niet veel over, zelf heb ik er ook geen ervaring mee. Maar als je de kwaliteit van Cooler Master's andere producten bekijkt, kun je concluderen dat de voedingen ervan zeker niet slecht zijn. Dat concludeert ook de review die op de FP staat.
quote:
Smoonshine schreef op 03 september 2004 @ 12:20:
Het volgende systeem:

mobo: Asus A7V266-MX
proc: AMD athlon 1700 xp
geheugen: 512 MB sdram
HD: Western Digital WD600ab
geluid: SBlive 5.1
overig: DVD-rom + CD-brander

Op dit moment heb ik een MaxPower 300 watt voeding.

Ik ben bezig om mijn PC wat stiller te maken. Nadat ik gisteren al de cpu cooler heb vervangen, maken mijn voeding en HD nog flink wat herrie. Ik ben dus op zoek naar een stille voeding, die niet al te duur is. Ik zag al een "Q-Tec Big Fan Low Noise PFC 400 Watt" voor 36 euro. Is dit een beetje een goede voeding en is die idd veel stiller dan mijn huidige Maxpower?
Dat valt tegen hoor. Bovendien is Q-Tec lang niet altijd een goede voeding, zeker de 400 Watters niet. Ik zou er een paar Euro bij doen voor een 330 Watt Tagan. Voor een tientje meer heb je zelfs een 380 Watter. Ze zijn beide muisstil, stiller dan de Q-Tec in ieder geval. Je hebt trouwens je videokaart niet vermeld. Dat maakt voor mijn advies weinig uit, mits het een oudere kaart is. Dan kan ik je de Zalman 300 Watt nog aanraden. Deze is ook erg stil.
Joepie! Ik nu net mijn Tagan 480W binnen en draaiende :D
Hij is superstil en superstabiel.

M'n PIV draait nu @ 3,3
en m'n videokaart @ 480 / 330

En geen vastlopers meer. Blije dag :D

Alleen eigenlijk nog geen idee wat voor voordeel je uit die SATA voedingskabels haalt.

| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum

quote:
Brokstuk schreef op 03 september 2004 @ 17:17:
Alleen eigenlijk nog geen idee wat voor voordeel je uit die SATA voedingskabels haalt.
euh simpel? ik moest een converter van molex naar sata kopen omdat er geen molex aansluiting op me sataschijf zat, jij kan het gwoon rechtstreeks zonder tussenstekkertjes aansluiten, netter toch?

Reg. datum: 10 februari 2004

graag advies bij voeding keuze

Ik heb nu een maxpower 300watt voeding

mijn 5 volt lijn schommelt vaak rond de 4.8, en de 12 volt rond de 11.9

Nu heb ik net een andere videokaart (xfx 6800le)

nu denk ik dat het misschien verstanding is een x de voeding aan te passen, ookal vertoont de computer geen problemen (magere 3dmark01 score)

specs:

a7n8xe-deluxe
2600Xp @ 1921 mhz (512kb uitvoering)
2x 256 mb pc3200 corsair value select
xfx Geforce 6800LE
2x harddisk 40gyg (maxtor)
aerogate 2
2 casefans

kan een voeding ook je computer kwa prestatie in laten houden?

wat voor voeding past bij mijn systeem? alvast bedankt!

greatz glaerox

k7 explosion turbo:S

quote:
Mr TweaK schreef op 03 september 2004 @ 17:55:
[...]

euh simpel? ik moest een converter van molex naar sata kopen omdat er geen molex aansluiting op me sataschijf zat, jij kan het gwoon rechtstreeks zonder tussenstekkertjes aansluiten, netter toch?
Nee hoor, ant op die HD's zaten ook gewone aansluitingen. Affijn, het staat wel leuk ja :P

niet op elk sataschijf zit een gwone (=molex) aansluiting. mijn seagate bijv niet. anyways nu ik toch reageer: waar en voor hoeveel heb je de tagan480 gekocht?

quote:
Mr TweaK schreef op 03 september 2004 @ 22:33:
niet op elk sataschijf zit een gwone (=molex) aansluiting. mijn seagate bijv niet. anyways nu ik toch reageer: waar en voor hoeveel heb je de tagan480 gekocht?
http://www.x-modding.nl ¤85,- ;)
maar ik woon in Zoetermeer, dus heb ik 'em zelf opgehaald. Scheelt ook wat in de kosten natuurlijk.

ow... je kan dus wel langskomen daarzo? ik wilde zelf gaan ophalen vanuit den haag maar toen zag ik letterlijk staan op xmodding dat ze niet willen dat klanten langskomen en dat het een webshop is, dus liet ik dat idee varen....

edit: ze hebben het zo te zien verandert in "ALLEEN op afspraak langskomen"

edit2:
quote:
X-Modding.nl mag prijswijzigingen toepassen zonder u te informeren voordat X-Modding.nl uw bestelling verwerkt.
:X

Mr TweaK wijzigde dit bericht 03-09-2004 22:50 (46%)

quote:
Mr TweaK schreef op 03 september 2004 @ 22:44:
ow... je kan dus wel langskomen daarzo? ik wilde zelf gaan ophalen vanuit den haag maar toen zag ik letterlijk staan op xmodding dat ze niet willen dat klanten langskomen en dat het een webshop is, dus liet ik dat idee varen....

edit: ze hebben het zo te zien verandert in "ALLEEN op afspraak langskomen"

edit2:
[...]
:X
Ken hun policy niet, maar ik belde gewoon op of ik het kon komen halen en daar cash betalen. Dat kon gewoon(moest wel bij opmerkingen zeggen kontant betalen). Was wel een chille gast aan de telefoon. Is wel ff zoeken hoor, als je zoetermeer niet kent.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws