"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
How to become a Dj... deel X
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicMaar ik heb het er wel gehad, en het is dat ik in mijn laatste jaar zit anders zou ik gestopt zijn (is nu zonde). Ik ga er later iig niks mee doen denk ik.
Here I am, so what are you 2 other wishes?
Nee, dan is het behoorlijk zondequote:G4s schreef op 13 september 2004 @ 20:43:
Shit man ik zoek nog steeds een 2e hands setje om beetje te beginne met draaien maar iets compleet voor onder de 250,- zie je gewoon niet. Natuurlijk ik kan watduurder kopen maar stel ik vind het toch nix of raak er op uitgekeken wat altijd kan gebeure dan is dat behoorlijk zonder..
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
Op new-line bij gebruikerservaringen lees ik er heel positieve berichten over. In tegenstelling tot enkele andere behringer mixers.
http://www.nativeinstruments.de/index.php?finalscratch2_us
Ik ben erg benieuwd naar dit speeltje, vooral mbt wat het gaat betekenen voor de 'normale' Traktor gebruikers... de grote stap hierbij is namelijk integratie tussen Traktor Studio en Final Scratch, dus dat betekent meer (instabiele?) code bij Traktor Studio erbij...
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
quote:Chiron schreef op 13 september 2004 @ 18:42:
25 jaar, studeer aan de Hogeschool van Amsterdam, opleiding Informatica.
Ik werk verder als freelance webdesigner/ict kluns, als vrijwilliger in het lokale jongerencentrum hier en bij poppodium P60 waar ik nog weleens een plaatje draai.
what the *** heb je mij weleens gezien dan?
Ik doe Elektrotechniek aan de Hogeschool van Amsterdam
werk btw als vulploeglijer bij de c1000 hier in Wilnis.
mijn stijl: progressive
::: I like it loud :::
quote:Acolyte57 schreef op 13 september 2004 @ 23:05:
Op Plasa heeft Native Instruments/Stanton de nieuwe Final Scratch laten zien met nieuwe bijbehorende 'scratchamp' (maar dan in lomp, firewire uitvoering):
http://www.nativeinstruments.de/index.php?finalscratch2_us
Ik ben erg benieuwd naar dit speeltje, vooral mbt wat het gaat betekenen voor de 'normale' Traktor gebruikers... de grote stap hierbij is namelijk integratie tussen Traktor Studio en Final Scratch, dus dat betekent meer (instabiele?) code bij Traktor Studio erbij...
Dank U
Staat ook weer intressant op mijn site
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
20 jaren oud. Doe geen school meer, al moet ik binnenkort wel weer een weekje de schoolbanken in
style : Alles wat ik leuk vind.
"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"
Reg. datum: 02 juli 2004
kheb het nodige gelezen over beatmixen, en dat lukt meestal wel , alleen als ik de andere plaat erin laat lopen klinkt het niet zo lekker, iemand tips
want kheb een demo tje opgenomen , alleen ut klinkt voor geen meter
www.scherpenzelers.nl/mp3/demo.mp3
sommige overgangen lopen niet eens gelijk (maar daar moet je ff niet opletten
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
als ik zo thuis van me stage ben, zal ik hem erop zetten
bedankt voor de tip
Wat je na beatmatchen imho moet leren is het matchen van 'stukken' (ik zie er naar gerefereerd worden als stages of segments, maar goed). Dus (op heel basaal niveau) dat plaat A een outro heeft van 16 maten, en plaat B een intro van 16 maten en vervolgens de hook... dat je dan de intro van B met de outro van A matched en zo de overgang vloeiend maakt. Niet dat je halverwege een stuk een overgang probeert te maken, dat klinkt meestal niet zo.quote:fokkol schreef op 14 september 2004 @ 14:33:
kheb het nodige gelezen over beatmixen, en dat lukt meestal wel , alleen als ik de andere plaat erin laat lopen klinkt het niet zo lekker, iemand tips? of moet ik gewoon doorblijven oefenen ?
Ik vrees dat dat het enige is wat je kan doen jaquote:fokkol schreef op 14 september 2004 @ 14:33:
heeft er iemand nog tips over het overlaten lopen van platen ? of moet ik gewoon doorblijven oefenen ?
You don't need eyes to see, you need vision
quote:Acolyte57 schreef op 14 september 2004 @ 16:43:
[...]
Wat je na beatmatchen imho moet leren is het matchen van 'stukken' (ik zie er naar gerefereerd worden als stages of segments, maar goed). Dus (op heel basaal niveau) dat plaat A een outro heeft van 16 maten, en plaat B een intro van 16 maten en vervolgens de hook... dat je dan de intro van B met de outro van A matched en zo de overgang vloeiend maakt. Niet dat je halverwege een stuk een overgang probeert te maken, dat klinkt meestal niet zo.
het machten van stukken
ik wou het net zeggen
bedankt voor de tip!
quote:savale schreef op 13 september 2004 @ 23:29:
[...]
what the *** heb je mij weleens gezien dan?
Ik doe Elektrotechniek aan de Hogeschool van Amsterdam
werk btw als vulploeglijer bij de c1000 hier in Wilnis.
mijn stijl: progressive
ja ik heb je nog gesproken toen je bij ons met de dj contest meedeed, stond bij die voorronde achter de bar
volgens mij heb ik bij de editie van vorig jaar nog foto's van je gemaakt
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
In mijn vrije tijd combineer ik programmeren en dj'en in het dj programma djDecks waar ik nu toch al meer als 4 jaar aan bezig ben.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Reg. datum: 11 februari 2000
Ben nu net tweeenhalve week werkzaam bij Atos Origin als Junior Developer in .NET en dat bevalt me heel erg goed tot nu toe
quote:fokkol schreef op 14 september 2004 @ 14:33:
heeft er iemand nog tips over het overlaten lopen van platen ?
kheb het nodige gelezen over beatmixen, en dat lukt meestal wel , alleen als ik de andere plaat erin laat lopen klinkt het niet zo lekker, iemand tips? of moet ik gewoon doorblijven oefenen ?
want kheb een demo tje opgenomen , alleen ut klinkt voor geen meter![]()
www.scherpenzelers.nl/mp3/demo.mp3
sommige overgangen lopen niet eens gelijk (maar daar moet je ff niet opletten)
misschien helpt een tip van een beginnende dj
zet je pitch eens wat hoger klinkt lekker snel houdt de pit erin!
en als je mixt laat de plaat niet langzaam op komen.. als je op plaat A de 1e,4e of 8e maat hoort gooi je plaat B erin en zet je fader dan niet helemaal voluit.. tot dat plaat A een break heeft of wanneer jij het lekker vindt klinken
Laat plaat A nog meelopen totdat plaat B break krijgt
btw platen keuze is wel lekker
*dit zijn mijn ervaringen.. als ik er helemaal naast zit vertel het me
Dj Shox "Not letting the music control me, but letting the music guide me"
quote:fokkol schreef op 14 september 2004 @ 16:51:
[...]
het machten van stukken
ik wou het net zeggen![]()
bedankt voor de tip!
Jup, een maat bestaat uit 4 tellen, dat wist je al, maar als ik zo luister naar je set hou je er niet vaak rekening mee dat complete nummers vaak uit viervouden van maten bestaan
zeg maar zo: [(1-2-3-4)(1-2-3-4)(1-2-3-4)(1-2-3-4)]
dat zijn de bouwstenen zeg maar van 999/1000 housenummers (wat voor stijl ook)
mix je dus de tweede plaat in met de 2e maat op de eerste maat van je eerste plaat (snap je'm nog?
Terwijl je beats dan dus eigenlijk kloppen... (of beuken in jouw geval
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
Klopt helemaal!quote:BezurK schreef op 14 september 2004 @ 21:47:
[...]
Jup, een maat bestaat uit 4 tellen, dat wist je al, maar als ik zo luister naar je set hou je er niet vaak rekening mee dat complete nummers vaak uit viervouden van maten bestaan
zeg maar zo: [(1-2-3-4)(1-2-3-4)(1-2-3-4)(1-2-3-4)]
dat zijn de bouwstenen zeg maar van 999/1000 housenummers (wat voor stijl ook)
mix je dus de tweede plaat in met de 2e maat op de eerste maat van je eerste plaat (snap je'm nog?) dan klinkt het meestal vet beroerd
![]()
Terwijl je beats dan dus eigenlijk kloppen... (of beuken in jouw geval)
Ik ben 1 keer helemaal in de war gebracht door een nummer van een hobbyist die mij z'n productie had gestuurd. Bleek dat nummer een driekwartsmaat trancenummer te zijn (
Reg. datum: 24 januari 2000
probeerde je zo veel mogelijk platen in een zo kort mogelijke tijd te mixen oid
ik mis hele intro's en de daarbijbehorende rustige overgangen... Wat je doet is halverwege ingooien
Ik draai pas een maand maar ik heb wel een goed gevoel over waar ik moet cue-en en ingooien (achja is wel een beetje smokkelen want ik draaide al bijna 2 jaar MP3) hehe
quote:Vash schreef op 14 september 2004 @ 22:05:
[...]
Klopt helemaal!
Ik ben 1 keer helemaal in de war gebracht door een nummer van een hobbyist die mij z'n productie had gestuurd. Bleek dat nummer een driekwartsmaat trancenummer te zijn (), bracht mijn ritmegevoel helemaal in de war en het duurde ff voordat ik het door had
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
morgen avond ga ik alle tips even goed bestuderen en flink oefenen!
hiermee kan ik weer ff uit de voeten !
quote:fokkol schreef op 14 september 2004 @ 23:03:
ik probeerde meestal ook halverwege de plaat al intemixen, gewoon de lekkere stukken achtermekaar.
morgen avond ga ik alle tips even goed bestuderen en flink oefenen!
maar iig bedankt voor tips !
![]()
hiermee kan ik weer ff uit de voeten !
Nadelen hievan zijn:
- je maakt het jezelf erg moeilijk door steeds (te) snel in te mixen
- voor later: je geeft je publiek niet heel even de rust om op adem te komen na een climax
- en je bouwt geen spanning op, als jij alleen maar gafe stukken na elkaar hebt gaat dat op den duur vervelen
Here I am, so what are you 2 other wishes?
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.