Er zijn natuurlijk 1001 mogelijke oorzaken, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het je voeding is. Op papier moet hij het wel aankunnen.quote:m00n schreef op 09 juni 2004 @ 15:18:
Beste Kerels(/Damens),
Mijn pc is alsvolgt:
MSI 865PE Neo 2 Fisbr
Pentium 4 2.8 Ghz 800
2x 512 Twinmos Memory
MSI Geforce 4 Ti4200 8x AGP
Onboard Sound
2x 120 gig Maxtor
1x 20 gig Maxtor
Lite-on DVD-Rom
Nec DVD-RW
Onboard Lan
Beschrik momenteel over ene Q-Tec 400, naar zeggen 320 watt dus. Mijn pc geeft soms blauwe schermen en reboot soms, of spelen lopen vast. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Nou werd er in mijn topic gezeg (MSI 865Pe P4 2.8 loopt vast; in Mobos, Proces en nogwattes forum) dat dit eventueel kon liggen aan de zojuist hierboven genoemde voeding.
Is dit waar? Iemand een aanrader welke voeding ik dan het beste kan nemen?
Vaak hebben BSOD's te maken met brakke drivers of brak geheugen. Als je zeker weet wat het probleem is, kom dan nog eens met je vraag.
Ja, dat moet net gaan lukken. Succesquote:shaggy8675 schreef op 09 juni 2004 @ 23:12:
Ok, mijn eesret planne zijn wat gewijzigd i.v.m. de financiele gesteldheid.
Ik ga morgen ophalen:
Asus K8V Deluxe,
Athlon XP 64, 3000+
1x 512Mb, Kingston Value Ram.
Zet heirbij over van oude systeem:
2x Maxtor Plus 8 40gig, 7200rpm
XFX Geforce Ti4200, 64Mb.
NEC 2500A,
Plexwriter 8x4x32A.
2x coolermaster 80mm casefan/zonder verlichting
Met een SuperFlower 320 watt.
Deze werd op mijn oude XP1800+,
verder zelfde setup, nog niet warm tijden ET of UT2003
Moet toch lukken denk ik? tot ik geld heb voor een 500+watt voeding.
Roept u maar, aub...
Ik zou er niet aan beginnen, hoewel ik het nooit eerder gedaan heb. Misschien kun je het in CME navragen. Ik weet namelijk niet of de koelcapaciteit van een heatsink afneemt als het van vorm verandert.quote:Labman schreef op 09 juni 2004 @ 23:54:
Ik weet niet zeker of dit wel de juiste plek is om het te vragen, maar mijn probleem is het volgende:
Ik heb een goedkope voeding die in mijn sweex kastje zat. Deze is voor mij opzich goed genoeg, maar het ding maakte nogal veel lawaai. Dus daarom dacht ik, ik zet er een 12 cm koeler in zoals dit:
[afbeelding]
Nou bleek dit dus niet te passen, aangezien de koelvinnen aan de binnenkant te hoog zijn. Vandaar dat ik de koeler aan de buitekant heb gemaakt (hij hangt er zegmaar onder). Maar bij het in-de-kast zetten bleek dat het allemaal maar net past, de koeler zit op < 1 mm van m'n processorkoeler. Hierdoor gaat het dus weer lawaai maken....
Nou is mijn vraag, kan ik zonder problemen de koelvinnen ombuigen zodat de koeler ín de voeding past??
Eraser wijzigde dit bericht 10-06-2004 09:02 (3%)