@Bokkepootje:
Heel toevallig, ik zit ook al heel lang met dezelfde vraag als jij, zelf heb ik de Skania 65LD, 65Watt 110Watt PEAK, 32-20.00Hz, verder heb ik een andere tweeter (dome).
Voor de rest is het gewoon dezelfde box.

Volgens mij
was Skania een merk van Jamo, schroef je speakers er maar eens uit, op de magneten staat duidelijk ''Jamo Denemark''.
Ik heb ze van mijn vader gekregen, hij had ze al zo'n 25 jaar!, toen die tijd gebruiktte hij ze voor z'n drive-in disco. Zo te zien heb jij ook die mooie LEDjes van 30% load en OVERLOAD, met moeite krijg ik de luidsprekers op 30% load, het zijn dan echter mijn tweeters die daar dan voor zorgen.
Ik stuur ze aan met een Pioneer A-209R 2x60Watt @4ohm, ik luister veel naar Nirvana en Metallica, en dat gaat prima met die Skania's!, versterker staat op ''direct'' stand zodat er geen loudness of extra bass/treble toegevoegd wordt, dit klinkt vooral prachtig met de cd ''unplugged in new york van Nirvana.
Wij zijn blijkbaar de enige @ GoT die weten wat Skania boxen zijn, houden zo!

, ze kostte toen zo'n 350 Nederlandse gulden nieuw, bij een winkel vergelijkbaar met Van Ingen, Raf etc.
Ik ben benieuwd wat jij van de boxen vindt, ik vindt ze geweldig na 25 alleen één keer de woofers vervangen (wegens verslijting surroundringen).
Misschien kan je mij eens toevoegen @MSN ( barry_loef AT hotmail.com) om erover te babbelen, ik hou namelijk wel van dat eind jaren '70 spul!
(foto van mijn Skania edit ik morgen nog wel)
Barry wijzigde dit bericht 08-06-2004 23:16 (4%)