Gathering of Tweakers

Quicksearch
Eindelijk is mijn ht set compleet! Ik heb nu al een tijd de tv en de dvd speler.

Sinds vandaag ben ik een trotse bezitter van de Sansui TU-217 (tuner) en de Sansui AU- 117. Misschien leuk om ff bij te vermelden. De apparaten komen uit 1978.

Het zijn dus echte classics. Sansui was vooral in die tijd een topmerk. Dat is te horen ook! 8) Op volume 2 van de 10 gaat het geluid al behoorlijk hard. Het geluid klinkt erg warm en zuiver.

Sansui schijnt nog te bestaan. Ik dacht dat ze ooit zijn overgenomen door Bose ofzo.

Oja, ze kunnen ook in zo'n 24 inch rek 8)

Hieronder de specs:

TV - JVC AV28X37s
DVD - Kenwood DVF-R4050 (5 disc changer)
Tuner - Sansui TU-217
Versterker - Sansui AU- 117
Boxen - Skania 55 LD (weet misschien iemand wat meer over deze speakers?)

Hieronder wat pics die ik net heb geschoten:

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic1.jpg

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic2.jpg

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic3.jpg

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic4.jpg

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic5.jpg

http://www.2broers.com/gerben/tweakers/pic6.jpg

Bokkepootje wijzigde dit bericht 08-06-2004 22:24 (5%)

Naimoholic

Dat ziet er uit als Matrix S1. Zijn dat ze niet gewoon?

Music Addicted

BWAHAHA, een plastic Sansui })
* Wormaap aait zijn '77 AU-4900, full metal babeh :P
Dat ding gaat ook al op 2/10 hard en op 3/10 té hard :X
Edit: Ik heb ook hier nog de bijbehorende tuner, en't cassettedeck, dat helaas kapot is. Die heb ik echter niet aangesloten, 'k luister nooit radio, en bandjes zijn ook ghey :P

Wormaap wijzigde dit bericht 08-06-2004 22:17 (48%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
Wormaap schreef op 08 juni 2004 @ 22:16:
BWAHAHA, een plastic Sansui })
* Wormaap aait zijn '77 AU-4900, full metal babeh :P
Dat ding gaat ook al op 2/10 hard en op 3/10 té hard :X
Het is hier duidelijk metaal hoor :)
©

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 22:12:
Dat ziet er uit als Matrix S1. Zijn dat ze niet gewoon?
Nee, zit wel degelijk een verschil in (vraag me niet wat) Series 80 is gewoon andere serie (misschien wel ouder).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

quote:
Bokkepootje schreef op 08 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Het is hier duidelijk metaal hoor :)

Oeps, ok dan :P Op je pics lijkt't nogal plastic :X
Zijn bij jou de knoppen ook allemaal metaal?

Wormaap wijzigde dit bericht 08-06-2004 22:18 (12%)

quote:
Wormaap schreef op 08 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Oeps, ok dan :P Op je pics lijkt't nogal plastic :X
Zijn bij jou de knoppen ook allemaal metaal?
Komt denk ik door de lichtval ofzo. De knoppen volgens mij niet maar die zijn wel echt massief zeg maar :)
Naimoholic

quote:
tbusquet schreef op 08 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Nee, zit wel degelijk een verschil in (vraag me niet wat) Series 80 is gewoon andere serie (misschien wel ouder).
Waarschijnlijk geen Matrix Bracing B) ;) . Maargoed. Zou zeker gokken dat ze ouder zijn ja :) .

Music Addicted

quote:
Bokkepootje schreef op 08 juni 2004 @ 22:22:
[...]

Komt denk ik door de lichtval ofzo. De knoppen volgens mij niet maar die zijn wel echt massief zeg maar :)

Dan toch nog'n béétje bwahaha :P Die van mij is echt _helemaal_ metaal behalve het ledje voorop :P
Hoe dan ook, 't is'n Sansui dus je zult sowieso top geluid eruit krijgen :)
Vooral de voedingen van Sansui's schijnen echt monsterlijk goed te zijn (doet't ook al 27 jaar probleemloos :)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

@Bokkepootje:

Heel toevallig, ik zit ook al heel lang met dezelfde vraag als jij, zelf heb ik de Skania 65LD, 65Watt 110Watt PEAK, 32-20.00Hz, verder heb ik een andere tweeter (dome).

Voor de rest is het gewoon dezelfde box. :)
Volgens mij was Skania een merk van Jamo, schroef je speakers er maar eens uit, op de magneten staat duidelijk ''Jamo Denemark''.

Ik heb ze van mijn vader gekregen, hij had ze al zo'n 25 jaar!, toen die tijd gebruiktte hij ze voor z'n drive-in disco. Zo te zien heb jij ook die mooie LEDjes van 30% load en OVERLOAD, met moeite krijg ik de luidsprekers op 30% load, het zijn dan echter mijn tweeters die daar dan voor zorgen. 8)

Ik stuur ze aan met een Pioneer A-209R 2x60Watt @4ohm, ik luister veel naar Nirvana en Metallica, en dat gaat prima met die Skania's!, versterker staat op ''direct'' stand zodat er geen loudness of extra bass/treble toegevoegd wordt, dit klinkt vooral prachtig met de cd ''unplugged in new york van Nirvana.

Wij zijn blijkbaar de enige @ GoT die weten wat Skania boxen zijn, houden zo! :P , ze kostte toen zo'n 350 Nederlandse gulden nieuw, bij een winkel vergelijkbaar met Van Ingen, Raf etc. :)

Ik ben benieuwd wat jij van de boxen vindt, ik vindt ze geweldig na 25 alleen één keer de woofers vervangen (wegens verslijting surroundringen).

Misschien kan je mij eens toevoegen @MSN ( barry_loef AT hotmail.com) om erover te babbelen, ik hou namelijk wel van dat eind jaren '70 spul!

(foto van mijn Skania edit ik morgen nog wel)

Barry wijzigde dit bericht 08-06-2004 23:16 (4%)

Party Hardy Rave Warriors

Ik had even een vraagje, het past misschien niet helemaal in dit topic, maar om er nu een compleet nieuw topic voor te openen.
Ik heb gisteren B&W DM570's kunnen bemachten. Ik ben erg tevreden over deze boxen, alleen mijn versterkers kunnen er niet zo goed mee overweg.
Ik heb ze getest met m'n Sansui Solid State 800 reciever, en die komt gewoon vermogen te kort (22watt continu @ 8ohm). Nu hangen ze aan een oude Graetz Profi 306, ding heeft voldoende vermogen, maar na de boxen te hebben getest op een Quad 33, Quad 303 setje, is het verschil toch wel erg groot.

Aan wat voor type's en merken versterkers moet ik denken wil ik het een beetje goed kunnen aansturen. Ik zoek dan vooral op de wat oudere modellen op de tweedehandsmarkt.
quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 22:08:
[...]
Zoals ik al zei, de 800 serie heeft niet veel vermogen nodig, maar e willen het wel graag. Dat is een groot verschil.

Vergeet dan wel deze niet: de 808, die toch wel wat vermogen nodig heeft :)

http://melvin.narfum.be/pictures/htstuff/B&W/808/1073115334.jpg
quote:
Melvin schreef op 09 juni 2004 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]
die had ik nog nooit gezien, zit er wel erg ruig uit.

The bigger the miracle the smaller the audience

Tering zeg! wat een vette boxen haha echt super!!

"I'm gonna kick ass or chew bubblegum, and i'm all out of gum...."

Mijn poes popelt.

808. discontinued product.. kan geen prijsklasse vinden.. anyone?

Reg. datum: 27 januari 2000

Zo'n onzin, dat vermogen nodig hebben. Van elke dure en grote speaker wordt gezegd dat die "moeilijk aan te sturen is". En eigenlijk wordt het uberhaupt ontzettend vaak gezegd dat een speaker moeilijk aan te sturen is.
Of speakers die "veel stroom nodig zouden hebben". Of versterkers die niet veel vermogen maar wel veel stroom leveren, vind ik helemaal een grap :).

Een speaker heeft geen vermogen nodig. Een speaker heeft alleen impedantie die vervelend laag kan zijn voor een versterker. Verder heb je gewoon een bepaald vermogen nodig om op een bepaald volume te kunnen spelen. En wat dat betreft heb je eerder bij kleine speakers dan bij grote speakers meer vermogen nodig, omdat kleine speakers over het algemeen een lagere gevoeligheid hebben.

Op audioforum.be staat er net iemand die een paar verkoopt, voor 2100 euro als ik me niet vergis.

Maar dit zijn dus speakers van meer dan 20j geleden, zonder matrix bracing of alle snufjes die B&W nu heeft :)
Naimoholic

quote:
Melvin schreef op 09 juni 2004 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]

Ik vind ze...apart. Het is een apart prodcut voor B&W, zeker gezien de opbouw. Twee midtoners (in d'appollito) en de units niet op 1 lijn.

Ik vind ze verschrikkelijk lelijk! Het is met recht een box. Zou ze niet thuis willen hebben.

Ook lijken ze me wel redelijk oud, daar 808 zou duiden op een lief klein luidsprekertje voor in de palm van je hand B) . De 805 is al klein en dan wordt er opgeteld. Is misschien wel een voorloper van de N800-serie, maar wel een met een flinke baard ;) . Overigens vandaag bij de dealer een paar oude HiFi+ tijdschriften door zitten bladeren. Murphy was me goedgezind vandaag, bovenop lag degene met de Signature 800 en de Signature 805 :) . Er komt geen andere signature versie van de 800 serie. Er wordt wel stilletjes gewerkt aan technieken voor in de opvolgers uiteraard. Dat artikel is 2 jaar oud, dus dat beloofd wat :) .

Ook nog een HiFi+ megekregen (bruikleen :P ) waar de NAP300, de NAP250, de Wilson WATT/Puppy System 7 en de Neat Ultimatum MFS instaan :) . Lekker leesvoer! Ook de awards van 2003 stonden erin. Mijn Sigs waren uitverkoren ;) . Ik vond het al zo maf dat ze niet in die van 2004 stonden, daar waren de Sonus Faber Cremona Auditors de winnaars, maar die vind ik echt totaal in het niet vallen bij de Sigs. Nu weet ik de reden dat ze niet bij 2004 stonden :Y) :P .

Leesvoer voor bij m'n nieuwe CD's zou ik zeggen ;) .

Tot zover deze nutteloze meededeling.

Music Addicted

quote:
Jag schreef op 09 juni 2004 @ 15:41:
Zo'n onzin, dat vermogen nodig hebben. Van elke dure en grote speaker wordt gezegd dat die "moeilijk aan te sturen is". En eigenlijk wordt het uberhaupt ontzettend vaak gezegd dat een speaker moeilijk aan te sturen is.
Of speakers die "veel stroom nodig zouden hebben". Of versterkers die niet veel vermogen maar wel veel stroom leveren, vind ik helemaal een grap :).

Een speaker heeft geen vermogen nodig. Een speaker heeft alleen impedantie die vervelend laag kan zijn voor een versterker. Verder heb je gewoon een bepaald vermogen nodig om op een bepaald volume te kunnen spelen. En wat dat betreft heb je eerder bij kleine speakers dan bij grote speakers meer vermogen nodig, omdat kleine speakers over het algemeen een lagere gevoeligheid hebben.

Bravo!! _/-\o_

Eigenlijk zou dit stukje tekst ook bij de FAQ moeten staan, aangezien het voor vele nog niet duidelijk genoeg is. :)
quote:
Barry_Loef schreef op 09 juni 2004 @ 16:03:
[...]

Bravo!! _/-\o_

Eigenlijk zou dit stukje tekst ook bij de FAQ moeten staan, aangezien het voor vele nog niet duidelijk genoeg is. :)
Ik kan me hier ook niet genoeg bij afsluiten. Eindelijk iemand die snapt hoe het zit _/-\o_

Reg. datum: 17 december 2003

kheb morgen/overmorgen mn eerste reciever het is de sr-4400 en hij is zojuist besteld :D als hij binnen is zal ik wat fotos maken!!

[ help me (A) ]

Om toch maar een beetje ontopic te gaan zal ik ook maar eens mijn zut posten :P
'T is wel'n stereo-setup, en ook niet echt'n definitieve...
http://home.planet.nl/~snijd952/Afb001.jpg
De speakers. 2x Samsung PS 381 W

http://home.planet.nl/~snijd952/Afb002.jpg
My pride and joy! :P M'n Sansui AU-4900. Geweldige amp. 2x35Watt, maar da's meer dan genoeg :)

Edit: Sorry voor lichte layout-verneuking, pics zijn niet zo heel mooi, ff snel met 6230 gemaakt :P
Die speakers worden zodra ik wat beters heb gedegradeerd tot rears. Ik heb ook al'n tijdelijke receiver... Mijn Philips HT-setje-dvd speler :P

Wormaap wijzigde dit bericht 09-06-2004 16:36 (33%)

Nice amp! :9~ , en als je normale speakers in die Samsung boxen hangt zijn dat ook nog mooie dingen.
De amp is IDD geweldig :P
Wat is er dan zo vreemd aan de speakers in die Samsungs?
Dat glimmende is gewoon een glanzend stofkapje :P

Op zoek naar nieuwe ondertitel

Kent eigenlijk iedereen hier intussen deze HT?

http://www.wiseacres.com/theater.jpg
http://www.wiseacres.com/theaterchairs.jpg
http://www.wiseacres.com/theaternoscreen.jpg
http://www.wiseacres.com/theaterbar.jpg

Specs
quote:
The Runco IDP-900a Projector and SC3050 Scan Doubler was attached to a rack and pinion lift and dropped down from its home in the ceiling above the seats. It and the Stewart screen were controlled by equipment from Panja (then called AMX), a company with really cool control hardware for home theaters, home automation, conference rooms, etc. There were five Triad in-wall THX speakers, three up front and one on each side, in addition to the two 10" front subs, two 18" ceiling subs and the two 12" subs under the rear row of seats. All the speakers were powered by six NAD THX amplifiers, a Lexicon CP3+ THX decoder, RANE THX Equalizer and a Pioneer CLD-D704 laser disc player. We also had several VCR's, and a RCA DSS dish available when TV was called for instead of laser disc movies.

Back then, I added the ability to play Dolby Digital encoded laser discs by temporarily adding a Pioneer VSX-D3S receiver. We sold the house prior to replacing the receiver with the upgraded Lexicon.

Hier hoef ik maar één ding op te zeggen:
:9~ :9~ :9~

* Humanity has left IRC (Excess Flood)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws