Er is een groot verschil tussen: 'Heeft veel nodig' en ' Wil graag veel' . De hele B&W lijn heeft niet veel stroom nodig, maar ze willen het maar al te graag. Mijn Nait5 (2x30W) kan een paar 802 moeiteloos aansturen, op redelijk niveau (kwalitetittechnisch, geluidsdruk kan ie echt hard zat), maar ze willen gewoon meer. Ze willen reserve. Als ze een keer nodig hebben, moeten ze het kunnen krijgen. Veel receivers kunnen dat niet. Die trekken de pieken niet geweldig.
Je hoeft er niet veel vermogen in te stoppen om ze draaiend te krijgen, maar ze willen het wel om een beetje lekker te kunnen spelen. Een versterker onder 'spanning' klinkt niet lekker, geforceerd, plat.
Een 804 is niet moeilijk, dat zeker niet. Die Philips krijgt er echt wel geluid uit, no doubt about it. Maar niet genoeg kwaliteit

. Daar heb je gewoon een wat stevigere receiver voor nodig. En we hebben het wel over enkele duizenden Euro's ben ik bang... Stereo ligt het heel anders, daar ben je ongeveer 1/2 a 1/3 van het bedrag kwijt wat je aan surround kwijt zou zijn.
Maargoed Pixal wil 602's:
Stroom willen ALLE B&W's, ook 602's. Ik zou gaan kijken naar NAD of iets van Harman Kardon inderdaad. NAD heeft mijn voorkeur, maar dat is meer uiterlijktechnisch. Ook Marantz is een goede optie. De SR5X00 bijvoorbeeld (de X staat vor een getal, maar dat zou waarschijnlijk de 5400 worden dan). De NAD zou ik de T743 eens bekijken

. Die is zeker stabiel, niet teveel poespas, maar misschien iets boven budget. Harman Kardon weet ik eerlijk gezegd niet veel van, maar stroom leveren is geen probleem. Overigens zou ik Pioneer ik niet overslaan, maar volgens mij zijn die er niet in zwart.
OC-Addict:
804's willen echt wel wat kwaliteit. Kijk goed naar de set van Scarp en weet wat er allemaal aan te pas is gekomen. Die Parasound-set was echt heel duur, dus ik hoop dat je een geldboompje hebt

. (heb even je leeftijd gecheckt, dus ik hoop dat je een beetje verdient

). Zelf zou ik ook gaan kijken naar Arcam voor dat geld, of naar Naim. Primare is ook een goede optie. Het is maar net wat je ligt.
En Mikeyman: Een 803 moet echt een zware bak hebben om tot z'n recht te komen. Een NAP180 was te weinig. Die kostte destijds zo'n ¤1750,- voor een stereo eindbak. Ik zou hem niet met minder aansturen dan een NAP200, liefst een 250. Dat verdient hij gewoon. Bi-ampen is ook een hele goede optie, maar met Naim wordt het afgeraden. Die geloven niet in Bi-ampen. Bij Snijders hadden ze het wel gedaan (2x180) en dat ging heel goed. Bi-ampen is dus zeker een optie als je richting dat soort luidsprekers gaat.
En MikeyMan: Mono's zijn niet per definitie beter dan een stereobak. Het 'klinkt' (gevoelsmatig) wel beter. Het gaat echter niet altijd op. Een goede stereoversterker komt regelmatig net zo ver of verder. Het ligt echt aan het ontwerp.