Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Audi-Addict

quote:
MikeyMan schreef op 08 juni 2004 @ 10:02:
Ik zou persoonlijk voor de Harman/Kardon gaan... B&W speakers hebben zoals gezegd veel juice nodig, en dat moet je vooral zien in voedingsvermogen, niet in uitgangswattage... En H/K stopt meestal flinke voedingen in hun apparaten...
Die site is trouwens wel aardig jah... Voor de avr7000 volgens de specs 100w/kanaal... Volgens 'japanse' meetmethoden 251 watt/kanaal ;)

Heb je het nu over de b&W 6 serie? Of over de 804's? In de audiowereld is het vooral van belang hoeveel jij wil uitgeven en hoe jij het vind klinken. Dat is bij iederen anders, het is zoiezo belangrijk dat je zoiets goed uitzoekt en je verschillende versterkers en speakers beluisterd.

Uiteraard kan ik je wel garanderen dat een harmon kardon in combinatie met 2 of zelfs 4 804's het niet gaat trekken en ook te "kort" komt aan voeding/wattage (hoe je het ook wil noemen :)).

Maar ja ik vind persoonlijk dat als je harmonkardon vergelijkt met b/w 804 dat je dan met appels en peren bezig bent. 804's zijn nogal prijzig, en zitten gewoon een stap hoger wat betreft harmon kardon. Het is beter om voor een losse voor, eind traps versterker te gaan. En Parasound weet hier zeker raad mee :). En ja ik ben helemaal weg van die versterkers :)

MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma!

Reg. datum: 27 september 2002

quote:
Pixal schreef op 08 juni 2004 @ 01:59:
[...]

Mooi dingetje, ook in zwart verkrijgbaar zie ik. 1 coax in :'( moet ik toch echt allerlei converters kopen.

en ook geen on screen display, dat vond ik wel een leuk speeltje.. verder wel ok

iemand nog meer aanraders? dan maak ik een lijstje en ga ik kijken waar ik ernaar kan luisteren
NAD 742 is een uitlopend model (de 743 is er al) dus die moet wel voor dat bedrag te krijgen zijn.
http://www.stassen.nl/producten/nad/nad-t742.gif

Mijn poes popelt.
Reg. datum: 01 oktober 2001

quote:
OC-Addict schreef op 08 juni 2004 @ 10:19:
[...]

Heb je het nu over de b&W 6 serie?
quote:
Pixal schreef op 08 juni 2004 @ 01:07:

Ik wil binnenkort een receiver kopen en later doorsparen voor front B&W 602 s3 en rear 601 s3.
:)

Vidi, Vici, Veni

quote:
[...]

Heb je het nu over de b&W 6 serie? Of over de 804's? In de audiowereld is het vooral van belang hoeveel jij wil uitgeven en hoe jij het vind klinken. Dat is bij iederen anders, het is zoiezo belangrijk dat je zoiets goed uitzoekt en je verschillende versterkers en speakers beluisterd.

Uiteraard kan ik je wel garanderen dat een harmon kardon in combinatie met 2 of zelfs 4 804's het niet gaat trekken en ook te "kort" komt aan voeding/wattage (hoe je het ook wil noemen :)).

Maar ja ik vind persoonlijk dat als je harmonkardon vergelijkt met b/w 804 dat je dan met appels en peren bezig bent. 804's zijn nogal prijzig, en zitten gewoon een stap hoger wat betreft harmon kardon. Het is beter om voor een losse voor, eind traps versterker te gaan. En Parasound weet hier zeker raad mee :). En ja ik ben helemaal weg van die versterkers :)

Dat valt dus mee... Heb mijn versterker een paar 803's aan zien sturen op vol vermogen... En dat terwijl de duurste Yamaha van twee jaar geleden (weet niet precies welk type :X) alsook een Denon receiver op half vermogen al uitsloegen... Jammergenoeg weet ik alleen de types niet meer, aangezien ik toen nog niet zo into de audio was...
Als je het hebt over de combinatie... Tsjah... Kun je over twisten, het zal best beter klinken met een stapel monoblokken... Maar tis dus niet onmogelijk om die dingen aan te sturen... En naar mijn idee komt dat dus grotendeels door de voeding ;)

www.carina-avensisclub.nl

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

Er is een groot verschil tussen: 'Heeft veel nodig' en ' Wil graag veel' . De hele B&W lijn heeft niet veel stroom nodig, maar ze willen het maar al te graag. Mijn Nait5 (2x30W) kan een paar 802 moeiteloos aansturen, op redelijk niveau (kwalitetittechnisch, geluidsdruk kan ie echt hard zat), maar ze willen gewoon meer. Ze willen reserve. Als ze een keer nodig hebben, moeten ze het kunnen krijgen. Veel receivers kunnen dat niet. Die trekken de pieken niet geweldig.

Je hoeft er niet veel vermogen in te stoppen om ze draaiend te krijgen, maar ze willen het wel om een beetje lekker te kunnen spelen. Een versterker onder 'spanning' klinkt niet lekker, geforceerd, plat.

Een 804 is niet moeilijk, dat zeker niet. Die Philips krijgt er echt wel geluid uit, no doubt about it. Maar niet genoeg kwaliteit ;) . Daar heb je gewoon een wat stevigere receiver voor nodig. En we hebben het wel over enkele duizenden Euro's ben ik bang... Stereo ligt het heel anders, daar ben je ongeveer 1/2 a 1/3 van het bedrag kwijt wat je aan surround kwijt zou zijn.

Maargoed Pixal wil 602's:
Stroom willen ALLE B&W's, ook 602's. Ik zou gaan kijken naar NAD of iets van Harman Kardon inderdaad. NAD heeft mijn voorkeur, maar dat is meer uiterlijktechnisch. Ook Marantz is een goede optie. De SR5X00 bijvoorbeeld (de X staat vor een getal, maar dat zou waarschijnlijk de 5400 worden dan). De NAD zou ik de T743 eens bekijken :) . Die is zeker stabiel, niet teveel poespas, maar misschien iets boven budget. Harman Kardon weet ik eerlijk gezegd niet veel van, maar stroom leveren is geen probleem. Overigens zou ik Pioneer ik niet overslaan, maar volgens mij zijn die er niet in zwart.

OC-Addict:
804's willen echt wel wat kwaliteit. Kijk goed naar de set van Scarp en weet wat er allemaal aan te pas is gekomen. Die Parasound-set was echt heel duur, dus ik hoop dat je een geldboompje hebt ;) . (heb even je leeftijd gecheckt, dus ik hoop dat je een beetje verdient ;) ). Zelf zou ik ook gaan kijken naar Arcam voor dat geld, of naar Naim. Primare is ook een goede optie. Het is maar net wat je ligt.

En Mikeyman: Een 803 moet echt een zware bak hebben om tot z'n recht te komen. Een NAP180 was te weinig. Die kostte destijds zo'n ¤1750,- voor een stereo eindbak. Ik zou hem niet met minder aansturen dan een NAP200, liefst een 250. Dat verdient hij gewoon. Bi-ampen is ook een hele goede optie, maar met Naim wordt het afgeraden. Die geloven niet in Bi-ampen. Bij Snijders hadden ze het wel gedaan (2x180) en dat ging heel goed. Bi-ampen is dus zeker een optie als je richting dat soort luidsprekers gaat.

En MikeyMan: Mono's zijn niet per definitie beter dan een stereobak. Het 'klinkt' (gevoelsmatig) wel beter. Het gaat echter niet altijd op. Een goede stereoversterker komt regelmatig net zo ver of verder. Het ligt echt aan het ontwerp.

Music Addicted

Mijn poes popelt.

quote:
tatata schreef op 08 juni 2004 @ 10:41:
[...]

NAD 742 is een uitlopend model (de 743 is er al) dus die moet wel voor dat bedrag te krijgen zijn.
[afbeelding]

Mooi model trouwens. Alweer een stuk minder knoppen. Hoe minder, hoe beter. Beste zou zijn, power knop en volume en een display. Eigenlijk het liefste een blauw display maar witte letters mag ook wel.

Als er dan toch knoppen op moeten zouden ze eigenlijk onder een klepje moeten ofzo, ik hou wel van kaal, dat staat strakker.

Naimoholic

quote:
Pixal schreef op 08 juni 2004 @ 14:02:
[...]

Mooi model trouwens. Alweer een stuk minder knoppen. Hoe minder, hoe beter. Beste zou zijn, power knop en volume en een display. Eigenlijk het liefste een blauw display maar witte letters mag ook wel.

Als er dan toch knoppen op moeten zouden ze eigenlijk onder een klepje moeten ofzo, ik hou wel van kaal, dat staat strakker.

Ow, een dedicated Naimee! :+ ;)

Receivers krijgen gelukkig steeds minder knoppen. Vroeger zag het er wel 'geavanceerd uit', maar de meeste minsen vinden het nu gewoon druk en rommelig.

Music Addicted

Mijn poes popelt.

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 14:08:
[...]

Ow, een dedicated Naimee! :+ ;)

Receivers krijgen gelukkig steeds minder knoppen. Vroeger zag het er wel 'geavanceerd uit', maar de meeste minsen vinden het nu gewoon druk en rommelig.

Tja, in de professionele wereld zitten er 100 knoppen op een simpel apparaat. Voor elke functie een knop. En dan het liefste ook nog een knop om de knop van de functie in te schakelen en dergelijke.

Als ik iets thuis heb staan mag het eenvoudig zijn, ik leer wel een keer hoe de afstandsbediening werkt, dan heb je 1 knop voor 30 functies en door hem behendig heen en weer te slingeren kom je waar je moet zijn. Maarja, veel receivers die ik zie zijn ontzettend druk en die plastic look vind ik heel goedkoop staan vaak.

Edit

toch heb ik steeds t gevoel offtopic bezig te zijn.. straks is er een hele page (25p) voorbij zonder pics :X

Pixal wijzigde dit bericht 08-06-2004 14:16 (8%)

DSC OFF!

Het design ligt gewoon in het verlengde wat NAD vroeger al maakte, oude stereo recievers, ed. Ik heb inmiddels al een hele verzameling NAD speelgoed, ben er erg blij mee :)

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Naimoholic

quote:
Pixal schreef op 08 juni 2004 @ 14:14:
[...]

Tja, in de professionele wereld zitten er 100 knoppen op een simpel apparaat. Voor elke functie een knop. En dan het liefste ook nog een knop om de knop van de functie in te schakelen en dergelijke.

Als ik iets thuis heb staan mag het eenvoudig zijn, ik leer wel een keer hoe de afstandsbediening werkt, dan heb je 1 knop voor 30 functies en door hem behendig heen en weer te slingeren kom je waar je moet zijn. Maarja, veel receivers die ik zie zijn ontzettend druk en die plastic look vind ik heel goedkoop staan vaak.

In de professionele wereld gaat functie natuurlijk ook voor vorm. Het is geen doen als je de hele tijd met de afstandsbediening moet gaan zitten afmixen :P .
Maar ik begrijp je punt en je hebt zeker gelijk :) .

Overigens zou ik wel eerst gaan kijken (en luisteren uiteraard) naar de genoemde merken. HK heeft namelijk z'n fronts van plastique en NAD ook, hoewel dat wel meevalt op het uiterlijk. Ik weet wel dat ik destijd ben 'afgeknapt' op de groene powerswitch die ze al jaren hadden. Dat is er echter sinds een jaartje uit :) .

Ook nog een optie: Cambridge Audio. Staat goed aangeschreven en niet al te duur. Ook een optie denk ik. Wel lastig verkrijgbaar in 'Ollanda.

Music Addicted

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Ook nog een optie: Cambridge Audio. Staat goed aangeschreven en niet al te duur. Ook een optie denk ik. Wel lastig verkrijgbaar in 'Ollanda.
Ik heb net een prijslijst van de importeur ontvangen. Dus dat valt wel mee hoor!

Ohjajoh?!

Ze zijn inderdaad ineens van die groene powerknop afgestapt. Nu heb ik een versterker en dvdspeler met groene knop, en een cd speler (C521BEE) met grijze. Naja ik stoor me er gelukkig niet echt aan. Die groene knop viel sowieso al niet echt heel erg op.

Edit:
plaatje ter verduidelijking (jullie willen toch zo veel mogelijk pics in dit topic :P

http://www.florissmit.nl/Floris/NADset.jpg

StarTAC wijzigde dit bericht 08-06-2004 14:33 (24%)

Naimoholic

quote:
tatata schreef op 08 juni 2004 @ 14:28:
[...]

Ik heb net een prijslijst van de importeur ontvangen. Dus dat valt wel mee hoor!
Ok :) . Zijn er wel een beetje dealers voor te vinden ook? Want ik kan ook aan prijslijsten komen voor Neat Acoustic spulletjes van de importeur, maar er zijn heel weinig dealers voor te vinden, helaas. Had ik dat geweten, dan had ik die namelijk zeker beluisterd naast m'n Sigs!

Music Addicted

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 14:32:
[...]

Ok :) . Zijn er wel een beetje dealers voor te vinden ook? Want ik kan ook aan prijslijsten komen voor Neat Acoustic spulletjes van de importeur, maar er zijn heel weinig dealers voor te vinden, helaas. Had ik dat geweten, dan had ik die namelijk zeker beluisterd naast m'n Sigs!
Ik weet dat snijders het heeft staan in rotterdam. Ik zal de lijst zo eens pakken.

Reg. datum: 25 februari 2001

Studio Wilbert en Staffhorst in Utrecht leveren het ook. Overigens is het drastisch goedkoper om het in Engeland te halen, zeker als je het bij RicherSounds kan halen. Erg aantrekkelijk om te combineren met een (auto-)vacantie van de zomer ;)

Geldt niet alleen voor Cambridge BTW, alle hifi is gewoon veel goedkoper te krijgen in Engeland.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 08-06-2004 15:13 (18%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

DSC OFF!

Nu het idd over de knoppen ging ben ik ook eens gaan kijken :P 2 amps met groene knop, de rest met zwarte :) Ach jah who cares :P

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
MikeyMan schreef op 08 juni 2004 @ 10:02:
Ik zou persoonlijk voor de Harman/Kardon gaan... B&W speakers hebben zoals gezegd veel juice nodig, en dat moet je vooral zien in voedingsvermogen, niet in uitgangswattage... En H/K stopt meestal flinke voedingen in hun apparaten...
Die site is trouwens wel aardig jah... Voor de avr7000 volgens de specs 100w/kanaal... Volgens 'japanse' meetmethoden 251 watt/kanaal ;)

Sorry hoor, maar krijgen we dat nou weer ? :(

Ik heb hele set bestaand uit 600 serie. En ik kan je vertellen dat mijn eindversterkers echt niet zo extreem zijn. Ik heb nu mijn 604's ge-biamped staan, wat betekent dat ze 2x 65w continue @8ohm kunnen krijgen. Je wilt niet weten watvoor belachelijke SPL's ik daarmee kan bereiken. Tevens heb ik 602's gewoon direct dus 1x65w per speaker, ik kan je vertellen dat echt meer dan genoeg is. Je moet wel heel erg hard spelen om aan dat vermogen te komen. En ruimte etc. aan een speaker geven is gewoon onzin.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

©

quote:
[...]

Dat is dus gewoon NIET waar. Ik heb ooit een nieuwe versteker voor mijn schoon-pa gehaald en hij wilde zo min mogelijk uitgeven. Het is een stereo Sony geworden met een vermogen van 2x35w. Hier hangen dus B&W 801 serie80's aan. Ik kan je garanderen dat zelfs dat nog mooi speelt. Ok je kunt er meer uithalen door een betere versterker te gebruiken, maar dat die HK vermogen te kort komt etc. is gewoon onzin.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Bored
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Jag schreef op 08 juni 2004 @ 02:01:
[...]
Ziet er echt goed uit, mooie inrichting. Alleen ziet het geprojecteerde beeld er in het echt ook zo gepixeld uit?
Niet zo erg nee, dat is de pauzefunctie van mijn dvdspeler die het plaatje iets minder maken ....
Naimoholic

HK komt geen vermogen te kort, wel kwaliteit tekort. Met HK doe je een 804 geen genoegen. Die verdienen veel beter.

En als je 801's hebt (uit de 80-serie? Welke is dat? Zou je daar een pic van kunnen posten? :) ) dan mag je ook wel wat geld uitgeven aan elektronica. Met een Sony doe je ze RUIM tekort, met alle respect voor Sony! Ik dacht zelf eerder in de richting van Accuphase, een grotere Naim, Parasound, Classé, Vincent, Krell en Levinson. Dat lijken me geschiktere kandidaten.

HK maakt goed spul in hun klasse. Voor de 800 serie hebben ze het vermogen op zich wel, maar de kwaliteit bij Lange na niet.

Music Addicted

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Zoiets misschien? :)
©

Iets van toevoeging:

Een Behringer Ultracurve voor de subs en een HTPC kast voor mijn projector. Owja, stiekem nog wat meer dvdtjes geworden ;)

http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case1.jpg

http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case2.jpg

http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case3.jpg

http://members.ams.chello.nl/tbusquet/dvdkast.jpg

©

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 21:52:
HK komt geen vermogen te kort, wel kwaliteit tekort. Met HK doe je een 804 geen genoegen. Die verdienen veel beter.

En als je 801's hebt (uit de 80-serie? Welke is dat? Zou je daar een pic van kunnen posten? :) ) dan mag je ook wel wat geld uitgeven aan elektronica. Met een Sony doe je ze RUIM tekort, met alle respect voor Sony! Ik dacht zelf eerder in de richting van Accuphase, een grotere Naim, Parasound, Classé, Vincent, Krell en Levinson. Dat lijken me geschiktere kandidaten.

HK maakt goed spul in hun klasse. Voor de 800 serie hebben ze het vermogen op zich wel, maar de kwaliteit bij Lange na niet.

Mijn schoonpapa is blij met de Sony aan de 801's ;) Ik zou er zelf ook iets anders aanhangen. Maar het ging me erom dat het met gemak kan.

Het zijn 801 Series 80's. Gewoon een 801 maar zonder BR poort. Gesloten systeem voor de 15" laag-unit. Hebben het meest weg van de oudere Matrix.

tbusquet wijzigde dit bericht 08-06-2004 22:06 (4%)

Naimoholic

quote:
tbusquet schreef op 08 juni 2004 @ 22:05:
[...]

Mijn schoonpapa is blij met de Sony aan de 801's ;) Ik zou er zelf ook iets anders aanhangen. Maar het ging me erom dat het met gemak kan.

Het zijn 801 Series 80's. Gewoon een 801 maar zonder BR poort. Gesloten systeem voor de 15" laag-unit. Hebben het meest weg van de oudere Matrix.

Zoals ik al zei, de 800 serie heeft niet veel vermogen nodig, maar e willen het wel graag. Dat is een groot verschil.

En ik ken ze verder niet. De Matrix Serie uiteraard wel. Ik zal eens googlen B) .

Music Addicted

©

quote:
Boekster schreef op 08 juni 2004 @ 22:08:
[...]

Zoals ik al zei, de 800 serie heeft niet veel vermogen nodig, maar e willen het wel graag. Dat is een groot verschil.

En ik ken ze verder niet. De Matrix Serie uiteraard wel. Ik zal eens googlen B) .

Uiterlijk zijn ze gelijk aan deze jongens:

http://cgi.audiogon.com/c...l?spkrfull&1089073283

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: