Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 december 2001

Hier ook een foto van mijn "set" .

Het is niet echt byzonder maar het voldoet...

Specs:
Speakers:
Fronts: Jamo D165
Surrounds (bovenop fronts): Sony SS-J90AV
Audio apparatuur:
Versterker: Sony TA-D509 (2x 40 watt)
Tuner: Sony ST-D709
Cd Speler: Sony CDP-M43
Video apparatuur:
Televisie: Grundig 37cm
Videorecorder: Panasonic J40 (niet op foto)

Het setje is inmiddels al heel wat jaartjes oud, maar het klinkt nog perfect! Vooral de Jamo speakers klinken beter dan wat ik ervan had verwacht (ze zijn ondertussen alweer zo'n 10 jaar oud..)

Uiteraard ook nog een foto'tje..

http://members.lycos.nl/madmod/got/hifi_klein.jpg
foto is klikbaar voor een groter formaat...

comments?

Leuke stapel, maar voor het geluid hoef je het niet te doen, je kunt beter je tv in lijn hebben met de tweeters van je Luidsprekers.

Waarom heb je overigens dus surrounds ook vooraan liggen. Het idee daarvan is juist dat die achter je liggen en zo een geluidsbeeld creëren dat niet alleen van voren komt. :)

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 28 december 2001

quote:
Play schreef op 27 april 2004 @ 19:24:
Leuke stapel, maar voor het geluid hoef je het niet te doen, je kunt beter je tv in lijn hebben met de tweeters van je Luidsprekers.

Waarom heb je overigens dus surrounds ook vooraan liggen. Het idee daarvan is juist dat die achter je liggen en zo een geluidsbeeld creëren dat niet alleen van voren komt. :)

Tja, tv staat nooit aan... dus die boeit me niet zo, staat er meer voor de sier.

De surrounds moeten inderdaad nog een keer naar achteren verplaatst worden, maar door de onlogische indeling van mijn kamer is het bijna onmogelijk..

verder is het geluid wel goed, het kan natuurlijk altijd beter maar het heeft mij bijna niets gekost dus tja...

Reg. datum: 31 januari 2000

Zo net me Mordaunts opgehaald.

Nu nog ff me kamer verbouwen/opruimen en alles vast een beetje plaatsen.
Plaatjes komen vanavond als het een beetje mee zit.

MnM wijzigde dit bericht 27-04-2004 20:13 (3%)

quote:
Ziet er leuk uit, en die jamo's heeft mijn oom ook, klinken best goed :)

Reg. datum: 27 september 2002

quote:
Jag schreef op 27 april 2004 @ 16:00:
[...]
Goedkope meuk =! PA
en zo is het _/-\o_

Zo me speakers staan, nu de rest van me kamer nog opruimen. maar alvast wat pic's en specs:

Reciever: Sony STR-DB790QS
CD-Changer: Sony CDP-C265 (oudje maar toppie)
DVD-Player: Akai DVP-4410
VCR: JVC HR-S6600
TV: Philips Matchline 28" 28ML8776

Center: Mordaunt Short 905C Avant
Fronts: Mordaunt Short 906 Avant
Rears: Mordaunt Short 904 Avant
Sub: DIY Boston RS 12 + DT150

Alle Interlinks/S-video/Scart kabels zijn van Profigold.
De speakerkabel is normale rood/zwart 2.5 mm2 speakerkabel.

De plaatjes:

http://www.ruighaver.nl/34.jpg
Front Right

http://www.ruighaver.nl/35.jpg
Front Left

http://www.ruighaver.nl/36.jpg
Center,TV, Rest van de spullen

http://www.ruighaver.nl/37.jpg
Rear Right

http://www.ruighaver.nl/38.jpg
Rear Left + zooi :(

http://www.ruighaver.nl/33.jpg
Sub, nu ik me mordaunts binnen heb kan ik gaan zoeken naar eenzelfde soort fineer om me sub af te werken. En een Speaker doek gaan maken om de speaker weg te werken.

De covers zijn voor de foto's van de speakers afgehaald. En er moet nog veel opgeruimd worden.

De Akai DVD speler en de Sony CD speler worden binnekort vervangen door de Sony DVP-NS930QS.
En ik ga binnekort kijken of het scheelt als ik de Speakerkabel vervang door een gerenomeerd merk en Bi-Wire aansluit.

Als ik dat gedaan heb is de TV aan vervanging toe, of ik hou deze TV en koop er een Beamer bij. Dan heb ik voor normale televisie het 4:3 formaat en voor films een Beamer op 16:9

MnM wijzigde dit bericht 28-04-2004 18:08 (10%)

Mooie sub, zelfbouw toch??? Is ie dicht of bass reflex?

Jup Zelfbouw.
Het is een Dichte sub op basis van een Boston Acoustics RS12 auto speaker.
Als versterker een RCM Detonation DT150.
Bass Reflex was het eerste idee maar dan moest de kist +/- 200 liter worden en dat zou wel erg groot worden op een kamer van 7 x 5.

Voor iets meer specs:
http://gathering.tweakers...st_messages/882171///rs12
Ziet er heel netjes uit, zelfbouw is leuk, en je kunt nog goede resultaten mee halen ook, heb me er ook mee beziggehouden ooit, en binnenkort tezamen met mijn broertje gaan we een subwoofer bouwen voor in de auto O-) Nou ja, afmaken is een beter woord, moet nog even een opampje met filtertje aan :Y)

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
MnM schreef op 28 april 2004 @ 18:03:
Zo me speakers staan, nu de rest van me kamer nog opruimen. maar alvast wat pic's en specs:

Reciever: Sony STR-DB790QS
CD-Changer: Sony CDP-C265 (oudje maar toppie)
DVD-Player: Akai DVP-4410
VCR: JVC HR-S6600
TV: Philips Matchline 28" 28ML8776

Center: Mordaunt Short 905C Avant
Fronts: Mordaunt Short 906 Avant
Rears: Mordaunt Short 904 Avant
Sub: DIY Boston RS 12 + DT150

leuke set. Heb je trouwens ook nog naar de oude serie van mordaunt short geluisterd? Zoja, is er veel verschil?

Asus F8P

Ik heb idd ook naar de Decleration Serie geluisterd, maar vond de Avant beter klinken.
Ik heb blind geluisterd met een cd van Mark Knofler.
De verkoper heeft de speakers gewisseld zonder dat ik het zag.

Het was net alsof het totale geluidsbeeld "voller" en "warmer" klonk bij de Avant.
En de Decleration klonk wat scheller. Zowel de Avant als de Decleration waar ik naar geluisterd heb stonden al vanaf begin januari in de winkel dus hadden bijde al een enige tijd gespeeld.

Ze moeten wel goed ingespeelt worden. Ik merkte na een paar uur rustig spelen al duidelijk verschil in de geluidskwaliteit.

Designtechnisch vond ik de Avant er ook beter uit zien, dus de keuze was snel gemaakt.

MnM wijzigde dit bericht 29-04-2004 10:11 (16%)

Reg. datum: 27 september 2002

Met inspelen wordt eerder zon 80-100 uur bedoeld dan een paar uur, dus dan zal er nogal wat verbetering op gaan treden.
Ik vind die MS er geweldig uit zien! (niet zo mooi als mijn minipods uiteraard ;) )

Reg. datum: 14 december 2002

Omtrent de MS-en: op wat voor stands staan je rears? Horen deze erbij? Zoek er zelf nl ook nog voor mijn 500THX rears en deze lijken van hetzelfde mat. als de speaker zelf?

Smart
Reg. datum: 15 februari 2001

dat zijn toch geen stands maar gewoon zuilluidsprekers?

Big car, small ****

Reg. datum: 14 december 2002

quote:
Razorfist schreef op 29 april 2004 @ 14:51:
dat zijn toch geen stands maar gewoon zuilluidsprekers?
8)7 Je hebt gelijk....Eerst zelf ff goed kijken helpt vaak..... ;)

Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
Communicator schreef op 29 april 2004 @ 15:14:
[...]

8)7 Je hebt gelijk....Eerst zelf ff goed kijken helpt vaak..... ;)
Ik heb stands de MP 300 geloof budgetwinkel een half jaar geleden. koste iets van 70 eur per paar. ze zij Grijs met een giet ijzeren voet. Deze zijn officieel voor voor de sat.speakers 302's (?)

Reg. datum: 22 juni 2003

FF vraag : kan de ruis die er uit mijn speakertjes komt te maken hebben met de dikte van je speakerkabels?

Smart
Reg. datum: 15 februari 2001

Meer met de kwaliteit van de versterker denk ik, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de kabel storing opvangt. Dan zijn je kabels wel ERG dun trouwens denk ik.

Big car, small ****

Reg. datum: 22 juni 2003

Ik heb mission boxen en een sony str-475 als reciever... en m'n speakerkabeltjes zijn gemiddeld wel een stukkie dikker dan die je bij een stereotoren krijgt. Maar goed...kwas toch al van plan om voor een nieuwe reciever te gaan sparen. Ben nl niet geheel tevreden over het geluid.

quote:
tatata schreef op 29 april 2004 @ 13:21:
Met inspelen wordt eerder zon 80-100 uur bedoeld dan een paar uur, dus dan zal er nogal wat verbetering op gaan treden.
Ik vind die MS er geweldig uit zien! (niet zo mooi als mijn minipods uiteraard ;) )

Ja Idd.

Als je een doos van deze speakers open maakt is het eerste wat je tegenkomt een papiertje met "deze speakers moeten gemiddeld 36 uur inspelen, en hoe langer ze spelen hoe beter het geluid zal worden".

Onder het motto van over 3 jaar kunnen ze beter geluid geven als nu. Maar als je diverse fora's leest zie je dat deze na gemiddeld 200 uur das het geluid geven waar ze voor bedoeld zijn.
Dat zou iets te maken hebben met de Alu speakers.. :?
Think out of the box

Het inspelen heeft alleen invloed op de surround en spider bij een woofer. Doordat dit materiaal soepeler wordt daalt de Fs. Daardoor gaat een speaker iets meer laidback klinken. Maar conebreakup en andere vervelende nadelen van een alu woofer gaan echt niet weg door het inspelen.
©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
MnM schreef op 29 april 2004 @ 18:13:
[...]

Ja Idd.

Als je een doos van deze speakers open maakt is het eerste wat je tegenkomt een papiertje met "deze speakers moeten gemiddeld 36 uur inspelen, en hoe langer ze spelen hoe beter het geluid zal worden".

Onder het motto van over 3 jaar kunnen ze beter geluid geven als nu. Maar als je diverse fora's leest zie je dat deze na gemiddeld 200 uur das het geluid geven waar ze voor bedoeld zijn.
Dat zou iets te maken hebben met de Alu speakers.. :?
Nee, alu is stijf en licht spul, dus theoretisch zou het membraam sneller kunnen reageren. (niet hoorbaar als je het mij vraagt). Inspelen zou betekenen dat het rubber van de ophanging en de spider (gedeelte wat ervoor zorgt dat de spreekspoel netjes recht in de magneetsleuf blijft zitten) soepeler wordt en dat je gevoeligheid dus toe zou moeten nemen. Ik denk dat het verschil echt marginaal is en dus ook onhoorbaar. Als een luidspreker van karakter zou veranderen na verloop van tijd is er gewoon iets mis met het design volgensmij ;) :P

tbusquet wijzigde dit bericht 29-04-2004 20:20 (6%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Reg. datum: 03 november 2002

Hey Scarp wanneer kom je met foto's van je nieuwe 802's? :)

Zal wel geweldig klinken. :>

Op zoek naar user icon...

Nieuwste aanwinst:

Modificatie van de cd speler. Voor een verslag kijk op www.soundevolution.nl onder het kopje digitaal. Het gaat om de Rotel RCD991AE.

Resultaat? In een woord geweldig! Niet omdat ik dat we "moet" zeggen, maar het is domweg waar! De rotel sound is weg, meer diepte, detail, ruimte en bovenal een enorm strakke bass teruggekregen. Het kost behoorlijk wat geld, maar dan heb je iets goeds!

Ondertussen al wat bezoekjes gehad, die vielen zowat letterlijk van hun vanwege het verschil tussen niet en wel gemod. Een aanrader voor iedereen dus!

Wat hebben ze gedaan:

XLO2 clock geinstalleerd, loopwerk, HDCD ic en de DAC hebben nu elk een eigen clock. Hiermee zijn veel originele CMOS gate omzeild. DC ontkoppel elco's vervangen. Alle opamps vervangen. Bodem, loopwerk zoveel mogelijk gedempt. Diodes vervangen voor snelle Shottkey barriers. Loopwerk / voedingsbuffers verbeterd. RCA aansluitingen vervangen.

Enige modificatie die nog op deze Rotel gedaan kan worden zijn seperate voedingen. Maar voor de rest is echt alles wat maar beter kon vervangen, vervangen door de beste in hun soort. Bijvoorbeeld BurrBrown OPA627ap audiophile single opams DOP8 van 25,87 excl. btw.... Ik wist niet dat ze zo duur konden zijn! Dit geeft direct aan dat juist hierin de winst van de modificatie kan zitten. Fabrikanten stoppen nu eenmaal goedkopere elementen in hun spelers. Zelfs in de dure klasses van duizenden euro's.

Enige nadeel is nu dat als ik wil upgraden naar een betere speler, en dan ook een stuk beter, ik niet met 3500 euro klaar ben........... Dat wordt sparen ;)

1 game pc en 4 kantoor pc's

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: