Battlefield Vietnam deel II

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://lighteye.armyofgot.nl/bfv/Vietnam_Header_GoT2.png

Algemene informatie
Battlefield Vietnam:

Battlefield Vietnam (BF:V) is de opvolger van Battlefield 1942. Zoals de titel doet vermoeden gaat BF:V over de Vietnam oorlog.

Links:

Officiële site van Battlefield Vietnam
Officiële DICE site – opzich niets bijzonders te vinden.
EAgames

Official EA techsupport

PlanetBattlefield – ze claimen de officiële site te zijn voor de Battlefield games maar dat zijn ze dus niet, de enige officiële site staat hierboven.
BF-V.com – BF:V community site.

Wapens en Vehicles:

US weapons
US vehicles

NVA weapons
NVA vehicles

Wapens preview van IGN - 28 januari 2004

Historie van BF:V tot op heden
Links naar oude GoT Topics:

Battlefield Vietnam

Media
Screenshots:

Klinkt een beetje makkelijk en het is eigenlijk ook wel zo :P maar als hoofdreden plaats ik liever geen screenshots omdat het laden wordt vertraagd bij openen van dit topic. Bij de previews en de interviews zijn genoeg screenshots te vinden. :)

Video’s:

Officiële trailer #1 Low Quality (2,5 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen.
Officiële trailer #1 High Quality (10 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen.

Voor Trailer #2 moet je even zelf naar de officiële site surfen, ik kan geen direct url posten omdat het streaming media is helaas en zonder extra progsels kun je dat niet zomaar op je harde schijf zetten.

Preview, cap van Veronica (6.02 MB) Low Quality – Divx 4.12 of later nodig.
Preview, cap van Veronica (22,35 MB) High Quality – Divx 4.12 of later nodig.

Official Vietnam filmpje #3 (32 MB)
Download - rechtermuisknop, doel opslaan als werkt het beste en je hebt Quicktime nodig om het te bekijken.

Official Vietnam filmpje #4 (aanrader!) (32 MB)
Download – rechtermuisknop en dan doel opslaan als, Quicktime nodig om te kunnen bekijken.

Overige:

Op de officiële site van BF:V kun je een radio vinden die wat fragmenten afspeelt van muziek in de tijd van de Vietnam oorlog.
Vietnam Fan Site Kit (7,79 MB)
Preview Prime strategy guide (1,18 MB)

Community updates:

Community update #1 - 28 januari 2004 - Opening site met diverse nieuwe features.
Community update #2 - 23 februari 2004 - aankondiging dat de community interview aanstaande vrijdag komt.
Community update #3 - maart 2004 - aankondiging dat Vietnam 'Gold' is gegaan. De final versie wordt nu naar de fabriek gestuurd om het vervolgens klaar te stomen om uitgegeven te worden in de rest van de wereld.
Community update #4 – 15 maart 2004 – melding dat Vietnam in de winkels ligt en dat je een preview van de strategy guide kan downloaden (zie in deze post bij de media).
Community update #5 - Melding dat je kunt mailen naar EA als je performance problemen hebt en dat er nu een standalone versie van BattleCraft te downloaden is.

IRC:

Op irc.tweakers.net channel #bfvietnam kun je ook discussiëren over BF:V

irc://irc.tweakers.net/bfvietnam

Frequently Asked Questions
Algemeen:

Crashen - Waarom crasht Battlefield terug naar de desktop als ik het wil opstarten?

Waarschijnlijk heb je een refreshrate tool geïnstalleerd. Deïnstalleer je refreshrate tool of probeer eens refreshlock tool die je kunt vinden op: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Je moet ook handmatig een commandline veranderen in je VideoDefault.con: ga naar je installatiedirectorie van Battlefield en kies de map mods\BfVietnam\settings en open vervolgens VideoDefault.con met bijvoorbeeld Notepad. Zoek naar de commandline: renderer.allowAllRefreshRates 0 en maak van die 0 een 1. Als er al een 1 staat hoef je dus niets te veranderen.

Vanaf de detonators 40.72 kun je ook bij de eigenschappen van de detonator drivers de refreshrate instellen en heb je dus geen extra programma meer nodig, let wel op dat dit alleen geldt voor DirectX applicaties.

Performance - BF:Vietnam is traag bij mij wat kan ik eraan doen?

In het algemeen zorg dat je altijd een 'schoon' systeem hebt. Verder bekijk eerst eens onderstaande checks:

- Norton Antivirus op disabled zetten (helpt bij laden).
- Spy ware progsel draaien zoals Ad Aware.
- Geen cpu intensieve programma's op de achtergrond draaien zoals eMule of kazaa.
- minimaal 512 MB RAM werkgeheugen.
- Andere videodrivers - ikzelf gebruik de 45.23 voor mijn ti4600 en dat werkt zonder problemen dus het hoeft niet altijd de laatste te zijn.
- VIA drivers als je een via chipset hebt.

Verder denk ik persoonlijk dat het vooral aan de sound KAN liggen als je een lage performance hebt. Tot deze conclusie kwam ik nadat ik veel getest had met verschillende instellingen.

-Screenshot-
Met deze instellingen ging ik van gemiddeld 0-20 fps naar 20-30 fps met alle videodetails op high :) Ik heb nu die ingame music wel weer aanstaan en dat heeft niet zoveel effect op de fps.

FPS - Hoe kan ik mijn FPS zien?
Open met de tilde key ( ~ tekentje links naast de nummer 1) je console en tik in: fps 1 <enter>

Je kunt ook een rode lijn bekijken die dan in je beeld loopt om een wat duidelijker beeld te krijgen van je fps, tik dan in: console.drawfpsgraph 1 <enter> of console.dr <tab> 1 <enter>

Zijn er nog andere server browsers dan de Gamespy of ingame browser?
Ja: The All Seeing Eye (ASE) bijvoorbeeld heeft een goede reputatie.

Ik heb gehoord dat je muziek kan draaien in vehicles maar hoe doe ik dat?
De default key om muziek te luisteren in vehicles is de 0 (cijfer nul) key. Druk erop en dan hoor je een lijstje te krijgen met letters uit het alfabet, druk op 1tje en jodel gezellig mee (liefst over TeamSpeak oid met geluidsopname aan om vervolgens te sharen met ons ;) )

Ik krijg de melding ‘data differs from server’ als ik een server probeer te joinen?
Dat kan en het kan ook verschillende oorzaken hebben zoals:
- Je probeert een server te joinen die cracked is, dit wil dus niet met een legale versie (of andersom).
- Je hebt ‘troep’ in je Vietnam folder staan (of in de files zelf) die er oorspronkelijk niet in horen, de content check gaat dan jodelen dat je illegaal bezig bent. De oplossing is om alles terug te brengen naar het ‘oorspronkelijke’. Deze gaat dus ook op voor de cracked zooi (zijn andere filesizes).

Anti Alliasing, Anisotropische filters en v-sync
BF:V kan slecht overweg met de eerste 2 genoemde. V-sync staat er bij omdat ik dan in 1 adem kan vermelden dat je deze 3 instellingen moet zetten op: door programma laten beheren ;)

Server opzetten voor BF:V?
Ja dat kan ofcourse :P

We highly recommend Battlefield servers to be run on dedicated
server platforms. Currently, the best performance is on a machine
with the following specifications:

8-player
WinOS/933Mhz processor/256MB RAM/ADSL connection

16/32-player
WinOS/1.6Ghz processor/256MB RAM/T1 connection

64-player
WinOS/2Ghz processor/256MB RAM/T3 connection (You will need at
least 4Mbit of bandwidth)

Dit komt rechtstreeks uit de readme, en met dedicated wordt ook echt bedoeld dedicated, het is zeker NIET raadzaam om de server andere taken te laten doen dan BF:V runnen i.v.m. lag enz.

De volgende poorten worden gebruikt:

The TCP and UDP ports that need to be opened are:

15567 UDP for the Game & Punkbuster
22000, 23000 UDP for Gamespy (LAN, Internet)
4711 TCP for the Remote Console
27243-27245 (UDP/TCP) for All Seeing Eye

Tips ‘hoe te reageren’
Algemeen:

Gewoon wat algemene tips zodat het topic leuk en ook interessant blijft om later nog eens terug te lezen.

Screenshots posten:

Uit de algemene FAQ van GoT:
code:
1
[img=w,h,1] url afbeelding + link afbeelding [/img]

Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers bijvoorbeeld.

Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie:

1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels.
code:
1
[img]urlvanplaatje[/img]

2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code:
code:
1
[url=urlGROTEimg][img]urlKLEINEimg[/img][/url]

Illegale zaken:

Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door:

Als het niet mag, haal het dan maar weg
Algemene policy
SGD FAQ

Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT

Clan zaken:

Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan.

HELP!!!11!! ik heb een probleem met het spel:

Dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. SPV bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden.

LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen.
- Neem de startpost van dit Battlefield Vietnam topic door.
- Eventueel een startpost van een vorig Battlefield Vietnam topic.
- Google.com en de GoT search zijn je beste vrienden.
- lees de readme van het spel te vinden in de map ‘ereg’ in je Vietnam directory.
- Controleer EA techsupport
- Battlefield Vietnam GoT FAQ

Kun je jouw probleem met oplossing nog steeds niet vinden op GoT dan zou je kunnen overwegen een SPV topic te openen. Wees er dan wel zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden.

- Lees dit voor je een topic opent/een reply post!

Lijstje om rekening mee te houden voor het openen van een SPV topic:
- omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk, eventueel met een screenshot.
- Waneer is het probleem onstaan, heeft het wel eerder gewerkt?
- Je systeem specificaties.
- Mocht er een oplossing zijn; vermeldt die dan ook om lotgenoten te helpen in de toekomst.

Poll
Welk advies zou jij geven aan mensen die voor het eerst horen over Vietnam?

Poll: Welk advies?
Beslist kopen!
Beslist niet kopen!
Wachten op een patch voor aankoop.
Alleen als je fan bent van bf1942 series.
Dit wil ik niet op mijn geweten hebben.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7775&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 11:23 . Reden: Laatste update: Battlefield Vietnam GoT FAQ toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Zijn er al aziatische import versies beschikbaar? (voor 25 dollar?) Ik kon op froogle in elk geval niets vinden.. :(

Anders een inkoop actie organiseren?

[ Voor 15% gewijzigd door IWriteCode op 17-03-2004 16:49 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 14:59
De game schijnt vies tegen te vallen.... Is dat het dan toch in't begin opgefokt dat iedereen te hoge verwachtingen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost lighteye

-ontopic

vanavond voor het eerst spelen, het zal me benieuwen. BF1942 ben ik niet echt hooked aan geraakt mede door de enorme buggy-ness van de eerste paar versies , en dan met name het close quarter combat wat me behoorlijk tegen viel , dit werd later wel aangepast c.q verbeterd d.m.v patches maargoed, we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 13:42

BioHazard

*\o/*

Waarom wil je een japanse import versie als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ deze is ongeveer de helft goedkoper dan de EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik wacht geduldig op een demo :)
Door die BF10942 demo was ik gelijk verkocht. Omdat ze nu geen demo van tevoren uitbrengen doet me dat best zorgen maken. Dus... wacht ik het af.

Waarom BTW een inkoopactie?
Zal dat zoveel schelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SkipZ schreef op 17 maart 2004 @ 16:52:
De game schijnt vies tegen te vallen.... Is dat het dan toch in't begin opgefokt dat iedereen te hoge verwachtingen had?
Valt wel mee naja je kan het hier lezen, en jah ieder persoon heeft een eigen mening dus jah als jij met de menigte meeloopt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inkoopacties mogen niet meer op got dacht ik en bovendien als je die japanse import gaat kopen ben ik bang dat je het voor geen meter kunt lezen :+

Dr is dacht ik ook geen support voor japan in de engelse versies (die wel Duits enzo hebben) dus ik denk dat die japanse versies allen maar japans bevatten (of hoe die taal ook mag heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Nou ik heb hem daarnet eventjes gespeelt dus en ik vind hem nog net zo bagger als Battlefield 1942. Ik heb Battlefield gekocht toen der tijd (naja gekocht... gratis bij een gameblad maargoed ik heb hem origineel in ruil voor mijn korting).

De punten van mijn kritiek. Het lopen en rond bewegen in de mappen gaat als trage stront door een rietje, je loopt echt gigantisch kloten, helemaal niet soepel, die wapen models zien er nog steeds blokkerig uit, ze schieten niet lekker, ze bewegen niet soepel. De geluiden zijn nog steeds van erg slechte kwaliteit. De textures zijn weer lekker wazig. De kogels komen weer niet goed aan ofzo, tblijft en is die gare Battlefield engine.
Wat ik dan weer wel goed gedaan vind is bijv de cockpit van de helikopters en de besturing van die dingen. Ook de intro ziet er leuk uit. Maarjah... dan toch weer die muziek enzo, die zo super keyboard alike klinkt.

De mappen zien er wel goed uit, hebben ze netjes in elkaar gedraait. Ik denk dat voor de gewone Battlefield fan dit wel een game is om te kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen UT2004 fanboy ofzo, maar de punten waar Battlefield tekort komt daar schiet UT2004 in. UT2004 ziet er wel mooi uit, dat gamed wel lekker enzo.

Maar voor de mensen die het al niet zo konden vinden met Battlefield is dit zeker niet het ene zetje om ermee te beginnen. Het spijt me maar kan niet anders zeggen. Battlefielders kunnen natuurlijk gewoon lekker blijven spelen ensow, die hoeven nix van mijn post aan te trekken. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Novah op 17-03-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja je hebt helemaal gelijk Novah, had er net op irc over dat die physics system zowat terug bij af is tov van bf1942 1.2/1.3 en die zoog best wel :X

bf1942 physics sinds 1.5 vind ik toch behoorlijk goed met wat ik (we) gewend zijn tov 'vroeger'. Heb ook (nog) nergens kunnen lezen waarom deze physics, die het de das omdoet bij Vietnam imo, grotendeels niet is aangepast aan de nieuwste bf1942 code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Novah schreef op 17 maart 2004 @ 17:05:

De punten van mijn kritiek. Het lopen en rond bewegen in de mappen gaat als trage stront door een rietje, je loopt echt gigantisch kloten, helemaal niet soepel,

--->> Doh. Het zijn grote levels, het zal beetje vreemd worden als je in ene een km afstand in 5 sec kan afleggen.

die wapen models zien er nog steeds blokkerig uit, ze schieten niet lekker, ze bewegen niet soepel.

---->>Er bestaan nou eenmaal slechte pc's

De geluiden zijn nog steeds van erg slechte kwaliteit. De textures zijn weer lekker wazig. De kogels komen weer niet goed aan ofzo, tblijft en is die gare Battlefield engine.

---->>moet je dat alles eens beter instellen

Wat ik dan weer wel goed gedaan vind is bijv de cockpit van de helikopters en de besturing van die dingen. Ook de intro ziet er leuk uit. Maarjah... dan toch weer die muziek enzo, die zo super keyboard alike klinkt.

--->> zucht, de muziek is een rechtstreekse overname uit de jaren '60, maja das jouw mening

(.......)
over mierneukerij gesproken.

Om ff te reagere op deel 1 over die eauk servers, ik speel der nooit op omdat friendly fire egt altijd aan staat dit zuigt enorm krijg je opeens van die laag vliegende b17's, waardoor het een stuk makkelijker wordt te richten. EN je hebt opeens van die maloten die constant granaten zitten te gooien op een spawnpoint ondanks dat hun teamm8te erbij staan, waardoor je overlevingskans dus 0 is. Toch speel ik er soms nog wel eens op, vanwege de tickets zoals je al zei en dat er 64 spelers op mogelijk zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dikki dik op 17-03-2004 17:32 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-07 13:54
Ik heb hem net gehaald bij Dynabyte Eindhoven, die soundtracks hadden ze nog steeds niet....

Anyways, ben zeer benieuwd, over een paar minuten is het zover :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe knikker je die intro-film eruit? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 09:30

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

alle files in de BattlefieldVietnam/movies folder weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier draait juist heel erg soepel grafisch ;) 80fps gemiddeld trouwens (zie spec's sig) en idd ik zie ook wat lelijke dingen. Maarja nogmaals het was met BF1942 ook zo dus het komt wel goed.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
Voor de mensen die het nog niet door hadden, ASE werkt inmiddels, dus het gekloot met gamespy is weer afgelopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Vonden jullie ook dat EOD meer sfeer had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft hem binnen

Afbeelding

/me is blij :P

(edit)

@ bol.com

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb het spel net binnen en het draait allemaal perfect op mijn RadeOn 9800 Pro kaart. Het enige wat ik wazig vind ik de tekst waarin staat wat er allemaal gebeurd (dus wie wie doodschiet bijvoorbeeld) erg lelijk is om te zien. Het is net een heel oude lettertype dat echt bestaat uit maar 3 bloks per letter of zo. Wat kan dit zijn? Hieronder een screenie daarvan:

Clickable:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/vietnam1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Godjira op 17-03-2004 17:55 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Eerlijk gezegd niet :/
Vind BF:V gewoon wa leuker en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 17 maart 2004 @ 17:54:
Ik heb het spel net binnen en het draait allemaal perfect op mijn RadeOn 9800 Pro kaart. Het enige wat ik wazig vind ik de tekst waarin staat wat er allemaal gebeurd (dus wie wie doodschiet bijvoorbeeld) erg lelijk is om te zien. Het is net een heel oude lettertype dat echt bestaat uit maar 3 bloks per letter of zo. Wat kan dit zijn? Hieronder een screenie daarvan:

Clickable:
[afbeelding]
AA aanzetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is mijn videokaart een beetje verrot, want als ik aa aanzet krijg ik van die enge lelijke strepen :'(

Spel bevalt me enorm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Van de physics van de mannetjes klopt trouwens echt geen hol, de ene keer kun je zonder schrammetje van een flatgebouw springen en de andere ben je morsdood als je 2 treden van een trap mist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NoTimeToPlay schreef op 17 maart 2004 @ 17:59:
Van de physics van de mannetjes klopt trouwens echt geen hol, de ene keer kun je zonder schrammetje van een flatgebouw springen en de andere ben je morsdood als je 2 treden van een trap mist :?
Dat was mij ook al opgevallen. Je kunt ook prima door een tank worden overreden en gewoon met 100% health verder lopen. Hopelijk komt er snel een patch.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 24-06 13:52

Spleasure

Ik hier?

Het lijkt wel of BF:V is gebasseerd op een oude versie van BF1942: alles wat er met 1.6 is is gekomen zit niet in BF:V 1.0. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Met een RadeOn 9800 Pro lijkt dat me niet verstandig, dan krijg je namelijk allemaal wazige strepen. Staat ook in de readme:

ATI 9800 PRO
- Battlefield does not support some of the hardware features of the
ATI 9800. If you experience strange graphical anomalies with this card,
exit Battlefield Vietnam and bring up the display properties on your desktop.
Click on Settings -> Advanced -> 3D. In the 3D settings for
Direct3D make sure the "Use custom settings" box is not checked.
If it is, make sure the "Application Preference" checkboxes for
anti-aliasing and anisotropic filtering are turned on.

Dus...

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Godjira schreef op 17 maart 2004 @ 18:20:
[...]

Met een RadeOn 9800 Pro lijkt dat me niet verstandig, dan krijg je namelijk allemaal wazige strepen. Staat ook in de readme:

ATI 9800 PRO
- Battlefield does not support some of the hardware features of the
ATI 9800. If you experience strange graphical anomalies with this card,
exit Battlefield Vietnam and bring up the display properties on your desktop.
Click on Settings -> Advanced -> 3D. In the 3D settings for
Direct3D make sure the "Use custom settings" box is not checked.
If it is, make sure the "Application Preference" checkboxes for
anti-aliasing and anisotropic filtering are turned on.

Dus...
Heb ik ook gehad, komt door bepaalde resoluties :) Experimenteer met iets lagere of iets hogere resoluties :)

[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 17-03-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zegt mijn ASE dat er wel servers zijn, maar laat hij er geen 1 zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Switch schreef op 17 maart 2004 @ 18:29:
[...]

Heb ik ook gehad, komt door bepaalde resoluties :) Experimenteer met iets lagere of iets hogere resoluties :)
Ja, ik lees het net in de readme inderdaad:

GAME RESOLUTION
- Changing resolution might affect the quality of the fonts in the
menu. The game operates best with the default resolution of
800x600x32.

Ik heb hem staan op 1280 x 960 x 32. Zou je in de conf file dit kunnen zetten op 1280 x 1024 x 32, tenminste, ik weet dat het kan, maar werkt dat ook ... ?

[edit]
Nee dus, blijft op 1280 x 960 x 32 draaien, ook als ik de conf aan pas. Maar goed, op 1024 x 768 x 32 is het weer niet super strak op een 19" monitor. Daarop staat de tekst weer wel mooi. Toch wazig hoe ze dat in elkaar hebben gestoken, maar ja... moet er maar mee leren leven. De game op zich is een super vette game in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Godjira op 17-03-2004 18:54 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 17 maart 2004 @ 18:45:
[...]

Ja, ik lees het net in de readme inderdaad:

GAME RESOLUTION
- Changing resolution might affect the quality of the fonts in the
menu. The game operates best with the default resolution of
800x600x32.

Ik heb hem staan op 1280 x 960 x 32. Zou je in de conf file dit kunnen zetten op 1280 x 1024 x 32, tenminste, ik weet dat het kan, maar werkt dat ook ... ?
Met bf1942 kan dat iig wel, alleen er is niet geprogd voor 1280x1024 dus dan krijg je een uitgerekt beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

LOL! Net @ Operation Irving. Ik was Jap en had een mobile spawn gepakt om ergens neer te graven. Dus pak een boot die er nog lag van allie. Vaar naar hun base en plant daar neer. Dus we spawnen daar met 20+ man en die base hebben we overgenomen. LoL boze amerikanen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Waar kan ik alle console commands vinden voor BF:V ? Wil kraag mijn fps vast zetten, maar renderer.lockfps die met BF1942 prima werkt doet het niet met BF:V :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Spleasure schreef op 17 maart 2004 @ 18:10:
Het lijkt wel of BF:V is gebasseerd op een oude versie van BF1942: alles wat er met 1.6 is is gekomen zit niet in BF:V 1.0. Beetje jammer
Is al vaker gezegt, gebaseerd op BF 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:54:
[...]

Met bf1942 kan dat iig wel, alleen er is niet geprogd voor 1280x1024 dus dan krijg je een uitgerekt beeld...
Ach ja, ik leer wel leven met die tekst, hoor. Om nu op mijn RadeOn 9800 Pro en een 19" scherm 1024x768x32 te gaan draaien is ook niet alles, want het kan gewoon veel mooier allemaal. Daarom staat ie weer gewoon op 1280x960x32. Zoals ik dus al zei, ziet er goed uit op die resolutie, behalve de tekst, die is helemaal uitgerekt zoals in mijn eerdere screenshot ook te zien is. Ach ja, wie weet in een aankomende patch dat dit ook wordt verbeterd.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
wat kun je hier eigenlijk mee doen??

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sman0005/BFV2.JPG

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Viper7 schreef op 17 maart 2004 @ 20:18:

[afbeelding]
resizen ;)

Maarre wat je ermee kan, leg dat eens neer op een auto stap in en probeer weg te rijden. FF moet aanstaan natuurlijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door whyz op 17-03-2004 20:26 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Of je hebt geen legale versie of je hebt de handleiding niet gelezen! (ja de meeste doen dat niet ;))

Is een soort boobytrap die je in een auto/tank etc. kan stoppen, zodra iemand deze gebruikt onploft deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:42

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ok, hebbet gespeeld, ben eerlijk gezegt niet onder de indruk...

is niet veel specialer dan BF normaal.
Ik vind het dus niet 50 euro waard! (of iets minder ofzo)

snipers zijn wel koel, maar voor de rest really not impressed!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Viper7 schreef op 17 maart 2004 @ 20:18:

[afbeelding]
die zijn leuk :+

plaats ze op een voertuig en zodra er iemand instapt............. boom :D _/-\o_
het heet een boobytrap

edit: te laat

[ Voor 5% gewijzigd door dikki dik op 17-03-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
TepelStreeltje schreef op 17 maart 2004 @ 20:27:
ok, hebbet gespeeld, ben eerlijk gezegt niet onder de indruk...

is niet veel specialer dan BF normaal.
Ik vind het dus niet 50 euro waard! (of iets minder ofzo)

snipers zijn wel koel, maar voor de rest really not impressed!
jij bent dus zon camp gassie ? dan is t niet leuk nee, of je vind het gewoon zowiezo al niet leuk, ken ook.

[ Voor 10% gewijzigd door dikki dik op 17-03-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Heeft iemand die blowtorch al geprobeert? En? Hoe werkt 'ie? Eerlijk gezegd heb ik er niet naar gezocht/heb hem neit teruggevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Niels99 schreef op 17 maart 2004 @ 17:51:
Vonden jullie ook dat EOD meer sfeer had?
nee, de graphics zijn veel mooier in bfv vin ik waardoor het ook glijk veel meer sfeer krijgt.
Switch schreef op 17 maart 2004 @ 20:31:
Heeft iemand die blowtorch al geprobeert? En? Hoe werkt 'ie? Eerlijk gezegd heb ik er niet naar gezocht/heb hem neit teruggevonden :)
hou hem bij een tank en je zal zien dat hij langzaam uit elkaar valt, heb al een keer een hele tank van de vijand ermee naar de schroothoop geholpen. Hij zag me wel maar kon me niet dode........lol >:)

[ Voor 51% gewijzigd door dikki dik op 17-03-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eerst dat die blowtorch een repair-ding was :X
Stond ik daar een tank van mn teamies te 'repairen' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:37:
Ik dacht eerst dat die blowtorch een repair-ding was :X
Stond ik daar een tank van mn teamies te 'repairen' :D
whaha lol.
deze game zet echt een lekker vietnam sfeertje neer en ik vind hem vele malen beter dan EoD.
Ik ben nu echt hooked, heb soms nog last van lag maar dat mag de pret niet drukken !
heerlijk als er samengewerkt word, met een groepje van 5 man in een helicopter en dan BAIL OUT BAIL OUT zo cool als je zon amerikaans dorpje verrast })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja...dat vliegen moet ik nog ff goed onder de knie krijgen...maar meestal lift ik gewoon met iemand mee :P Als gunner doe ik het wel aardig :)

Trouwens, welke class zijn jullie meestal? Ik meestal diegene met de LAW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Almering schreef op 17 maart 2004 @ 20:26:
Of je hebt geen legale versie of je hebt de handleiding niet gelezen! (ja de meeste doen dat niet ;))

Is een soort boobytrap die je in een auto/tank etc. kan stoppen, zodra iemand deze gebruikt onploft deze.
Ik heb idd geen legale versie, want ik krijg de legale pas morgen (hoop ik)

bedankt iig

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik kon hem niet uit mijn battlefield collectie houden, dus heb ik hem maar gekocht.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door _VooDooMen_ op 17-03-2004 21:53 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
_VooDooMen_ schreef op 17 maart 2004 @ 21:52:
Ik kon hem niet uit mijn battlefield collectie houden, dus heb ik hem maar gekocht.. :)
leuk om te weten :)

viel me trouwens ook weer op dat echt de massa kiest voor de amerikanen zoals al iemand anders opgemerkt was, vandaag dus weer redelijk grote overmacht :(, maar imo hebben de andere 'kampen' minstens zulke coole wapens..

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 17-03-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 14-06 08:47
Schuey schreef op 17 maart 2004 @ 22:04:
[...]

leuk om te weten :)

viel me trouwens ook weer op dat echt de massa kiest voor de amerikanen zoals al iemand anders opgemerkt was, maar imo hebben de andere 'kampen' minstens zulke coole wapens..
Idd. Ik kies zelf ook altijd USA, gewoon omdat ik met de M-16 het beste kan schieten :P. Maar soms ook vietnam, hebben leuke heli's :)

[ Voor 8% gewijzigd door Intronic op 17-03-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik kies eigenlijk nooit voor de amerikaanse zijde. No offence maar het valt me op dat het gros aan die kant niet echt goede spelers / teamspelers zijn. Bovendien rijden ze continu met de radio aan in hun tanks / autos waardoor ze erg makkelijk zijn te vinden en te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Bor_de_Wollef schreef op 17 maart 2004 @ 22:11:
Ik kies eigenlijk nooit voor de amerikaanse zijde. No offence maar het valt me op dat het gros aan die kant niet echt goede spelers / teamspelers zijn. Bovendien rijden ze continu met de radio aan in hun tanks / autos waardoor ze erg makkelijk zijn te vinden en te killen.
Heb jij ff geluk, als je een game joint zit je 9 van de 10x bij Vietnam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Bor_de_Wollef schreef op 17 maart 2004 @ 22:11:
Pff, wat maakt die radio nou uit? Gevonden wordt je toch wel, en enige echte stealth is gewoon met een groepje lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok, schiet mij maar lek. Het is EA weer gelukt om hun serversoftware totaal NIET te documenteren. :r Weet iemand wat de poorten van een BF:Vietnam server zijn, want ik kom er niet aan uit. Al uitgebreid gegoogled, maar ik kon niets vinden. :'(

(Ja, ik weet dat het spel zelf 15567 is)

[ Voor 10% gewijzigd door Victor op 17-03-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Switch schreef op 17 maart 2004 @ 22:14:
[...]

Pff, wat maakt die radio nou uit? Gevonden wordt je toch wel, en enige echte stealth is gewoon met een groepje lopen :)
Met die radio ben je zo "zichtbaar". Ik hoorde al dat EA in een volgende patch ervoor gaat zorgen dat server admins de radio's uit kunnen forceren. Het is zo makkelijk mensen in een voertuig vinden. Vergeleken met de normale geluiden die deze maken is het ook veel makkelijker. Gevonden worden hoeft helemaal niet. Zet je de radio aan dan weet je zeker dat je WEL gevonden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Laatst online: 17-07 09:30

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

he gadver, kan je dalijk nergens meer coole soundtrack spelen.

is toch je eigen keus of je gevonden wilt worden of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Zonder radio haal je meteen een ontzettend leuk deel van het spel weg, ik weet iig zeker dat ik niet op servers ga spelen die de radio uit 'forceren', want het voegt imho echt iets toe aan de teamsfeer (Als je met z'n 2en op een scootertje zit en Run of the Valkyries van Wagner draait, dat is gewoon erg cool)

[ Voor 9% gewijzigd door Switch op 17-03-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
King_Louie schreef op 17 maart 2004 @ 22:15:
Ok, schiet mij maar lek. Het is EA weer gelukt om hun serversoftware totaal NIET te documenteren. :r Weet iemand wat de poorten van een BF:Vietnam server zijn, want ik kom er niet aan uit. Al uitgebreid gegoogled, maar ik kon niets vinden. :'(

(Ja, ik weet dat het spel zelf 15567 is)
Meer poorten heb je toch niet nodig? :?

En de documentatie zit gewoon in de readme.txt

[ Voor 7% gewijzigd door Intronic op 17-03-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Sjeeeeeees zeg :X

Net potje gespeeld, wat een n00bs allemaal, stond bovenaan met 19 kills en 2 keer dood, waarvan eentje dat ik van een heuvel afviel :/

Ik was als enige vlaggen aan het pakken en de rest? tjah..........

Leuk joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Word gek , probeer telkens een game te joinen , maar dat lukt niet !
Krijg iedere keer de melding dat mijn data verschilt van de server ,
en ja ik heb de legale versie .

weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Intronic
Ik wil ook nog bij ASE en Gamespy zichtbaar zijn. ;)

Maar naast de poorten voor BF1942 heb ik nu ook opengegooid:
15567 UDP
15690 UDP

En het lijkt te werken: 217.205.85.102:15567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Laatst online: 08-05 14:39
Even over de classes, speel zelf graag met de Mossberg 500, (shotgun). Voor lange afstand waardeloos, maar voor close combat een geweldig wapen. Had vanavond zelfs een double kill van twee lui die achter elkaar stonden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
King_Louie schreef op 17 maart 2004 @ 23:00:
@Intronic
Ik wil ook nog bij ASE en Gamespy zichtbaar zijn. ;)

Maar naast de poorten voor BF1942 heb ik nu ook opengegooid:
15567 UDP
15690 UDP

En het lijkt te werken: 217.205.85.102:15567
Jup, alleen niet met de non-legale versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Switch schreef op 17 maart 2004 @ 22:26:
Zonder radio haal je meteen een ontzettend leuk deel van het spel weg, ik weet iig zeker dat ik niet op servers ga spelen die de radio uit 'forceren', want het voegt imho echt iets toe aan de teamsfeer (Als je met z'n 2en op een scootertje zit en Run of the Valkyries van Wagner draait, dat is gewoon erg cool)
Dat is inderdaad erg cool, totdat je het spel een poosje hebt en alle nummers je de neusgaten uitkomen...

@bizzarro: dat is inderdaad je eigen keus maar het komt vaak voor dat iemand de radio van de auto aanzet terwijl er of teamspelers dichtbij / naast hem zijn of hij bijrijders heeft. Daarmee verraad je ook gelijk de locatie van de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Jup dat is inderdaad vervelend Bor, wat ik dan doe ik erin gaan zitten en hem van de 1e plek afduwen en dan een ravijn inrijden met de mededeling dat hij de radio niet aan moet zetten.

Wat ook jammer is dat hij soms zo gaat laggen :(, maar dat zal wel aan de serverrs liggen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Wat me ook een paar keer is overkomen is dat je bij iemand in de auto stapt in het heetst van de strijd om weg te komen en dan gaat de bestuurder op zijn dooie gemakje eerst de radio aanzetten om vervolgens samen met mij opgeblazen te worden :( :+

Maar het blijft een topspel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 22:35

Upke dupke

Oompa Loompa

Wat lagt het spel wel zeg. :( Jezus man. Mijn specs zijn goed en horen dit naar behoren te draaien met alles op high, de SP werkt wel gewoon vlot. (zie sig) En mijn Inet connectie is het ook niet, die is 2/8 Mbit.

Waar is trouwens de medic class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:14
De gewone soldaten hebben een medikit bij zich.
Ik heb alleen lag in gebouwen zo lijkt het wel. Loop maar eens een hangar op een vliegveld binnen. Dan zakt je framerate in elkaar. Geldt ook voor de maps met veel bebouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:44

Sjod

Ik ben goed luisterend

Upke dupke schreef op 17 maart 2004 @ 23:24:
Wat lagt het spel wel zeg. :( Jezus man. Mijn specs zijn goed en horen dit naar behoren te draaien met alles op high, de SP werkt wel gewoon vlot. (zie sig) En mijn Inet connectie is het ook niet, die is 2/8 Mbit.

Waar is trouwens de medic class?
Het "laggen" werd bij mij veroorzaakt door het geluid, ik heb dit aardig moeten terugschroeven voor dat het spel speelbaar was.

Hebben meer mensen hier last van

Specs:
p4 2,67
512 rimm
Ti4800SE
live 5.1
Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat je een 2/8 Mbit connectie hebt zegt niets over de lag die je kunt krijgen. Als het singleplayer met veel bots niet lagged ligt het echt aan jouw inet connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Wat lagt het spel wel zeg. Jezus man. Mijn specs zijn goed en horen dit naar behoren te draaien met alles op high, de SP werkt wel gewoon vlot. (zie sig) En mijn Inet connectie is het ook niet, die is 2/8 Mbit.
Voortaan toch Kazaa en E-mule niet meer op de achtergrond laten draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Krijg net een mail binnen:

BattleField Vietnam nu bij Funpirce 34,99!!!

No reklame intended, puur om jullie de centen te besparen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
AJ1815 schreef op 17 maart 2004 @ 23:53:
Krijg net een mail binnen:

BattleField Vietnam nu bij Funpirce 34,99!!!

No reklame intended, puur om jullie de centen te besparen!!!
Jammer dat ze hem nergens op voorraad hebben, volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42
Grrrr moet ik nu echt mijn parhelia gaan inruilen ?? In die nacht map tussen SOG en nameless VC heb ik af en toe in de basis met de grote tempel een vreselijk lag. Kom niet achter of vooruit. Erg irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Bor, er zijn ook momenten dat het met 40 spelers niet lagt, maar er zijn er ook een boel waar bij dat wel is. Ik heb in geen ander spel lag. Ook in battlefield 1942 niet. Niet in AoM en niet in RTCW. Nergens niet. Allen in Bf Vietnam

En ik heb kazaa en e-mule nog niet eens geinstalleerd dus die kan ik niet op de achtergrond laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook en ff gespeeld. vind de gameplay nog niet echt optimaal en qua graphics is het vrij waardeloos. krijg op mijn 9500 pro (catalyst 4.3) allemaal corrupte textures alsof de boel te warm zou zijn geworden. Het vreemde is echter dat het enkel in battlefield vietnam gebeurt, als ik bv. direct erna ff CoD aan het doen ben geen enkel probleem. Dat wordt dus weer wachten op patches. dus voorlopig :r ik ff op EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Zojuist met 40 man gespeeld alles gewoon op ultra hoge details, geen greintje lag te beginnen.

K@rl, ik denk dat je AA en AF aan hebt staan. Dan krijg je dat soort onzin, ik weet niet of het een bug aan EA zijn kant is of aan ATI zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 23:26
Dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik geen geld heb voor een game.
Vond BF1942 wel aardig maar heb kennelijk toch teveel UT2k3 zitten spelen.
BFV installed, even geprobeert en samen met de image weer weggegooid. Veels te traag voor mij.
Kwa performance was t wel goed maar gewoon de feeling zelf. Idee is leuk, zeker die traps van de vietnamezen zijn leuk >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 08:21:
Heb hem ook en ff gespeeld. vind de gameplay nog niet echt optimaal en qua graphics is het vrij waardeloos. krijg op mijn 9500 pro (catalyst 4.3) allemaal corrupte textures alsof de boel te warm zou zijn geworden. Het vreemde is echter dat het enkel in battlefield vietnam gebeurt, als ik bv. direct erna ff CoD aan het doen ben geen enkel probleem. Dat wordt dus weer wachten op patches. dus voorlopig :r ik ff op EA.
idd, heb ik ook - als ik zelfs maar AF op 2x heb staan....rare artifacts ! Ik begon zelfs te twijfelen aan mijn 9800se @ pro mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugsBunny1942
  • Laatst online: 06-06 16:40
Aan Battlefield 1942 en de expansion packs Road to Rome, Secret Weapons heb ik vele uren met plezier gegamed. Door de eerste screenshots en reviews was ik gelijk enthousiast over Battlefield Vietnam. Het kon alleen maar beter en mooier worden, toch? :) Op 19/02 bij DynaByte gelijk laten reserveren voor € 43,70. Door de vele vaak negatieve ervaringen op tweakers ging ik twijfelen. Stelt EA dan toch alle fans teleur? Gisteren mijn reservering opgehaald (met soundtrack CD!) en geinstalleerd. Bij het uitpakken van CD2 ging het gelijk fout: CRC error: The file E:\GAMES\BattlefieldVietnam\Mods\BfVietnam\Archives\
BfVietnam\Levels\Khe_Sahn.rfa doesn't match the file in the setup's.cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted; contact your software vendor. [Afbreken][Opnieuw][Negeren]. Na diverese keren [Opnieuw] kon ik verder en werd om CD3 gevraagd. De installatie ging verder goed, ook het level Khe_Sahn werkt. ????????
Na installatie krijg ik de melding dat mijn Nvdia driver verouderd is. Ik had 53.53, op de BF-V cd staat 56.56, ik heb van internet de nieuwste 56.64 gehaald.
My specs: Athlon 2200+, 512 Mb, G4TI4600-VTD Huilen met de pet op. :'( Alles schokt, voor nood begonnen met aanpassen beeld/geluid. Zwaar balen. Het laden duurt te lang. :O Zoek een willekeurige NL-server op, kennelijk zijn sommige zo gefrustreerd dat ik wordt gekicked omdat ze mij niet kennen. Hoezo broederschap? De game op zich vind ik mooi, fjine muziek, leuke voertuigen ter land, ter zee en in de lucht. Het gekke is dat wanneer je als VCA speelt je "echt" voelt die Amerikanen een lesje wilt leren.
Ik hoop dat er gauw oplossingen op tweakers komen en dat EA snel de goede patches levert. Nu voel ik mij zwaar vern..kt door EA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Eigenlijk verbazend dat elke game opnieuw iedereen gaat kankeren op grafische glitches en crappy performance en intussen helemaal vergeten dat dit bij BF1942 precies hetzelfde was toen ie uitkwam.
Glitches, klote performance. En allemaal redelijk snel gefixed door driverupdates en patches.
Dus EA stelt helemaal niet teleur, ze gaan gewoon door zoals ze dat altijd al hebben gedaan :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Lord_Mithril schreef op 18 maart 2004 @ 08:50:
Dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik geen geld heb voor een game.
Niet om te flamen of zo.. maar anders ben je niet blij dat je geen geld uit geeft voor een game :?

En zowiezo: Iedereen die illegale games speelt, zal lang in de hel branden! :P

* IWriteCode heeft dat nog NOOIT gedaan (geloof ik het zelf, naaah?)..

[ Voor 9% gewijzigd door IWriteCode op 18-03-2004 09:14 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Jamal schreef op 18 maart 2004 @ 09:13:
[...]
Niet om te flamen of zo.. maar anders ben je niet blij dat je geen geld uit geeft voor een game :?

En zowiezo: Iedereen die illegale games speelt, zal lang in de hel branden! :P

* LordMithril heeft dat nog NOOIT gedaan (geloof ik het zelf, naaah?)..
Uh, jah.
Laat ik t zo zeggen, zodra ik werk heb en weer geld gaat er voor ongeveer €500 over de toonbank aan games die ik heb gedownload in de tussentijd. BFV zou ik blind gekocht hebben aangezien BF1942 wel leuk was.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Laatst online: 15-07 15:16

evaarties

Powerball @ 12.582

Lord_Mithril schreef op 18 maart 2004 @ 09:10:
Eigenlijk verbazend dat elke game opnieuw iedereen gaat kankeren op grafische glitches en crappy performance en intussen helemaal vergeten dat dit bij BF1942 precies hetzelfde was toen ie uitkwam.
Glitches, klote performance. En allemaal redelijk snel gefixed door driverupdates en patches.
Dus EA stelt helemaal niet teleur, ze gaan gewoon door zoals ze dat altijd al hebben gedaan :P
Ze stellen wel teleur, want het zou niet nodig hoeven zijn om meteen al met patches te moeten komen op dit niveau (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op 18 maart 2004 @ 08:52:
[...]

idd, heb ik ook - als ik zelfs maar AF op 2x heb staan....rare artifacts ! Ik begon zelfs te twijfelen aan mijn 9800se @ pro mod ;)
Ok dan, dacht dat ik de enige was. het AA en AF allebei op 4x staan. was geen probleem in battlefield 1942 maar in Vietnam dus wel. zal het eens wat lager proberen in te stellen. kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 09:20:
[...]

Ok dan, dacht dat ik de enige was. het AA en AF allebei op 4x staan. was geen probleem in battlefield 1942 maar in Vietnam dus wel. zal het eens wat lager proberen in te stellen. kijken of het dan beter gaat.
niet lager...gewoon uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is wellicht meer handige info te vinden. Ga de tip van Jager (10e post dacht ik) eens proberen. Schaduwen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Schaduwen uitzetten helpt bij mij helemaal niets. Lightmaps uitzetten weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugsBunny1942
  • Laatst online: 06-06 16:40
Het is natuurlijk belachelijk dat EA na de uitrol van BF1942 niets geleerd heeft. Van BFV mag je verwachten dat je minimaal dezelfde kwaliteit hebt als met BF1942 patch 1.6 Nogmaals ik ben zwaar teleurgesteld, het zal uiteindelijk best wel weer goed komen (mag ook wel voor zoveel Euro). Echter de volgende keer wacht ik met de reservering/aankoop van zo'n zgn "EA-topper". |:( EA heeft echter mijn geld nu al binnen. :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Hebben jullie ook last van zo ontzettend veel n00bs bij BFV?
Ik wordt er helemaal gek van!

Enige wat ze doen is spelen met de radio en beslist geen vlaggen pakken :X

Vervolgens ben ik de gene die weer vlaggen gaat pakken met misschien 1 iemand anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108689

Same here.... Van teamwork is 9 vd 10 keer geen sprake... Gisteren met wat NB gasten wezen spelen...Die weten tenminste hoe het wél moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:31

beany

Meeheheheheh

Sinds gister heb ik hem... even gespeeld, en ik kwam toch wat rare dingetjes tegen:

- Soms, zomaar uit het niets klapt BFV eruit. BOEM terug in windows.
- Soms, vooral als ik Quit kies uit het menu... reboot mijn PC. Niet altijd!!
- 1x gehad dat BFV eruit klapte, en toen ik hem weer wilde starten kreeg ik een LoadLibrary error. Ik kreeg het alleen weg met een reboot.

Verder vallen me de volgende dingetjes aan het spel zelf op:

- Het menu is lelijk en onoverzichtelijk. Dat in BF42 was solide(althans, voelde meer solide aan).
+ Ik heb mensen horen roepen over lange laadtijden... P4 3Ghz met 1GB geheugen schijnt dan de oplossing te zijn??? laden gaat lekker rap!
- Het bewegen gaat niet zo soepel... dit was in bf42 zonder patch ook zo. Dat is dus later met patches verfijnd. Jammer dat dit niet al in BFV zit
- De helicopter besturing ZUIGT BIGTIME. Maar misschien komt dat omdat ik DC gewend ben. In DC is het net wat soepeler en reageert het net wat beter. Je hebt wat meer controle over je helicopter.
+ Als je stukje aan het lopen bent, en je drukt op k(chat) dan kan je typen terwijl je gewoon doorloopt! Lange wandelingen zijn nu een uitstekend moment om even wat rond te typen(alleen twijfel ik nu of het wel of niet in bf42 zat :/ )
- Nog steeds dat gezeik met die CD checken op bijna elk denkbaar moment :(
- Het aantal maps valt me een beetje tegen, ik had er iets meer verwacht. Vooral met 3 CD's(al denk ik dat het er 3 zijn vanwege battlecraft en andere tooltjes)

EA/DICE heeft voorlopig nog wel even wat te doen.... : PATCHES maken!!! Ik ben benieuwd...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Werk dat acegain bij jullie? Ik krijg steeds de melding dat ie niet op het "drama" netwerk zit.
+ Als je stukje aan het lopen bent, en je drukt op k(chat) dan kan je typen terwijl je gewoon doorloopt! Lange wandelingen zijn nu een uitstekend moment om even wat rond te typen(alleen twijfel ik nu of het wel of niet in bf42 zat )
Dat is in gewoon battlefield ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Wat gezegd wordt over n00bs is idd zo. Ik ben nou niet zo schokkend goed maar ik zit altijd bij de 1e 3, soms ook lager maar dat zijn in de donkere maps en als hij lagt. Echt vreemd.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteravond een emailtje gestuurt naar EA techsupport over die poorten voor een Vietnam server en check nu ff weer en heb al antwoord :)
The TCP and UDP ports that need to be opened are:

15567 UDP for the Game & Punkbuster
22000, 23000 UDP for Gamespy (LAN, Internet)'
4711 TCP for the Remote Console
27243-27245 (UDP/TCP) for All Seeing Eye

The above port information can be found on page 9 of the games manual.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Lord_Mithril schreef op 18 maart 2004 @ 09:17:
[...]BFV zou ik blind gekocht hebben
Neem wel iemand mee, die de deur voor je open doet dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 22:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ben tot nu toe best te spreken over BF Vietnam op enkele puntjes na.

+ Mooie maps
+ Schieten vanuit voertuigen
+ Gedetailleerde wapens...vooral het reloaden ziet er cool uit
+ Overall graphics vindt ik toch wel een verbetering t.o.v. 1942
+ Geluid
+ Timer bij het veroveren van een vlag

- De muziek wordt snel irritant.
- Ik mis toch wel dat je niet om een hoekje kunt vuren enzo (ala Vietcong)
- Af en toe een bagger performance
- Eenmaal in het water is het weer net stroop
- Voicecommands interface zuigt
- Eigenlijk zuigt de gehele interface

Verder toch gewoon een lekkere game welke ik veel zal spelen :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:29
Na het werk fiets ik even langs de dynabyte om hem op te halen, heb ik al wel omdat ik gewoon te nieuwsgierig was :), maarja wil toch online spelen.

Performance is bij mij redelijk op een xp3000+ 512mb en een gare ti4600@4400.
Ik speel op 1024*768@32bit met alles op medium. Draait ietsje minder dan BF1942 maar er is niet echt veel verschil.

Grafisch vind ik em best goed, nuttig gebruik van gras, bosjes en bomen.

Ze moeten eigenlijk zoiets doen als bij america's army: Je moet eerst een diploma halen voordat je in een heli mag vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Is die interface so anders dan? Niet als BF:1942? Bedoel je 'request + antitank'dat soort dingen? Dat maakte de mapinterface + commands juist perfect, beter heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 14:06
Ik vond de Voicecom van BF:1942 al niet zo overzichtelijk dus ben benieuwd naar die van BF:V dan :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.