![]() | ||||||
Algemene informatie | ||||||
Battlefield Vietnam: | ||||||
Battlefield Vietnam (BF:V) is de opvolger van Battlefield 1942. Zoals de titel doet vermoeden gaat BF:V over de Vietnam oorlog. | ||||||
Links: | ||||||
Officiële site van Battlefield Vietnam Officiële DICE site – opzich niets bijzonders te vinden. EAgames Official EA techsupport PlanetBattlefield – ze claimen de officiële site te zijn voor de Battlefield games maar dat zijn ze dus niet, de enige officiële site staat hierboven. BF-V.com – BF:V community site. | ||||||
Wapens en Vehicles: | ||||||
US weapons US vehicles NVA weapons NVA vehicles Wapens preview van IGN - 28 januari 2004 | ||||||
Historie van BF:V tot op heden | ||||||
Links naar oude GoT Topics: | ||||||
Battlefield Vietnam | ||||||
Media | ||||||
Screenshots: | ||||||
Klinkt een beetje makkelijk en het is eigenlijk ook wel zo | ||||||
Video’s: | ||||||
Officiële trailer #1 Low Quality (2,5 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen. Officiële trailer #1 High Quality (10 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen. Voor Trailer #2 moet je even zelf naar de officiële site surfen, ik kan geen direct url posten omdat het streaming media is helaas en zonder extra progsels kun je dat niet zomaar op je harde schijf zetten. Preview, cap van Veronica (6.02 MB) Low Quality – Divx 4.12 of later nodig. Preview, cap van Veronica (22,35 MB) High Quality – Divx 4.12 of later nodig. Official Vietnam filmpje #3 (32 MB) Download - rechtermuisknop, doel opslaan als werkt het beste en je hebt Quicktime nodig om het te bekijken. Official Vietnam filmpje #4 (aanrader!) (32 MB) Download – rechtermuisknop en dan doel opslaan als, Quicktime nodig om te kunnen bekijken. | ||||||
Overige: | ||||||
Op de officiële site van BF:V kun je een radio vinden die wat fragmenten afspeelt van muziek in de tijd van de Vietnam oorlog. Vietnam Fan Site Kit (7,79 MB) Preview Prime strategy guide (1,18 MB) | ||||||
Community updates: | ||||||
Community update #1 - 28 januari 2004 - Opening site met diverse nieuwe features. Community update #2 - 23 februari 2004 - aankondiging dat de community interview aanstaande vrijdag komt. Community update #3 - maart 2004 - aankondiging dat Vietnam 'Gold' is gegaan. De final versie wordt nu naar de fabriek gestuurd om het vervolgens klaar te stomen om uitgegeven te worden in de rest van de wereld. Community update #4 – 15 maart 2004 – melding dat Vietnam in de winkels ligt en dat je een preview van de strategy guide kan downloaden (zie in deze post bij de media). Community update #5 - Melding dat je kunt mailen naar EA als je performance problemen hebt en dat er nu een standalone versie van BattleCraft te downloaden is. | ||||||
IRC: | ||||||
Op irc.tweakers.net channel #bfvietnam kun je ook discussiëren over BF:V irc://irc.tweakers.net/bfvietnam | ||||||
Frequently Asked Questions | ||||||
Algemeen: | ||||||
Crashen - Waarom crasht Battlefield terug naar de desktop als ik het wil opstarten? Waarschijnlijk heb je een refreshrate tool geïnstalleerd. Deïnstalleer je refreshrate tool of probeer eens refreshlock tool die je kunt vinden op: http://www.pagehosting.co.uk/rl/ Je moet ook handmatig een commandline veranderen in je VideoDefault.con: ga naar je installatiedirectorie van Battlefield en kies de map mods\BfVietnam\settings en open vervolgens VideoDefault.con met bijvoorbeeld Notepad. Zoek naar de commandline: renderer.allowAllRefreshRates 0 en maak van die 0 een 1. Als er al een 1 staat hoef je dus niets te veranderen. Vanaf de detonators 40.72 kun je ook bij de eigenschappen van de detonator drivers de refreshrate instellen en heb je dus geen extra programma meer nodig, let wel op dat dit alleen geldt voor DirectX applicaties. Performance - BF:Vietnam is traag bij mij wat kan ik eraan doen? In het algemeen zorg dat je altijd een 'schoon' systeem hebt. Verder bekijk eerst eens onderstaande checks: - Norton Antivirus op disabled zetten (helpt bij laden). - Spy ware progsel draaien zoals Ad Aware. - Geen cpu intensieve programma's op de achtergrond draaien zoals eMule of kazaa. - minimaal 512 MB RAM werkgeheugen. - Andere videodrivers - ikzelf gebruik de 45.23 voor mijn ti4600 en dat werkt zonder problemen dus het hoeft niet altijd de laatste te zijn. - VIA drivers als je een via chipset hebt. Verder denk ik persoonlijk dat het vooral aan de sound KAN liggen als je een lage performance hebt. Tot deze conclusie kwam ik nadat ik veel getest had met verschillende instellingen. -Screenshot- Met deze instellingen ging ik van gemiddeld 0-20 fps naar 20-30 fps met alle videodetails op high FPS - Hoe kan ik mijn FPS zien? Open met de tilde key ( ~ tekentje links naast de nummer 1) je console en tik in: fps 1 <enter> Je kunt ook een rode lijn bekijken die dan in je beeld loopt om een wat duidelijker beeld te krijgen van je fps, tik dan in: console.drawfpsgraph 1 <enter> of console.dr <tab> 1 <enter> Zijn er nog andere server browsers dan de Gamespy of ingame browser? Ja: The All Seeing Eye (ASE) bijvoorbeeld heeft een goede reputatie. Ik heb gehoord dat je muziek kan draaien in vehicles maar hoe doe ik dat? De default key om muziek te luisteren in vehicles is de 0 (cijfer nul) key. Druk erop en dan hoor je een lijstje te krijgen met letters uit het alfabet, druk op 1tje en jodel gezellig mee (liefst over TeamSpeak oid met geluidsopname aan om vervolgens te sharen met ons Ik krijg de melding ‘data differs from server’ als ik een server probeer te joinen? Dat kan en het kan ook verschillende oorzaken hebben zoals: - Je probeert een server te joinen die cracked is, dit wil dus niet met een legale versie (of andersom). - Je hebt ‘troep’ in je Vietnam folder staan (of in de files zelf) die er oorspronkelijk niet in horen, de content check gaat dan jodelen dat je illegaal bezig bent. De oplossing is om alles terug te brengen naar het ‘oorspronkelijke’. Deze gaat dus ook op voor de cracked zooi (zijn andere filesizes). Anti Alliasing, Anisotropische filters en v-sync BF:V kan slecht overweg met de eerste 2 genoemde. V-sync staat er bij omdat ik dan in 1 adem kan vermelden dat je deze 3 instellingen moet zetten op: door programma laten beheren Server opzetten voor BF:V? Ja dat kan ofcourse We highly recommend Battlefield servers to be run on dedicated server platforms. Currently, the best performance is on a machine with the following specifications: 8-player WinOS/933Mhz processor/256MB RAM/ADSL connection 16/32-player WinOS/1.6Ghz processor/256MB RAM/T1 connection 64-player WinOS/2Ghz processor/256MB RAM/T3 connection (You will need at least 4Mbit of bandwidth) Dit komt rechtstreeks uit de readme, en met dedicated wordt ook echt bedoeld dedicated, het is zeker NIET raadzaam om de server andere taken te laten doen dan BF:V runnen i.v.m. lag enz. De volgende poorten worden gebruikt: The TCP and UDP ports that need to be opened are: 15567 UDP for the Game & Punkbuster 22000, 23000 UDP for Gamespy (LAN, Internet) 4711 TCP for the Remote Console 27243-27245 (UDP/TCP) for All Seeing Eye | ||||||
Tips ‘hoe te reageren’ | ||||||
Algemeen: | ||||||
Gewoon wat algemene tips zodat het topic leuk en ook interessant blijft om later nog eens terug te lezen. | ||||||
Screenshots posten: | ||||||
Uit de algemene FAQ van GoT: code:
Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers bijvoorbeeld. Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie: 1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels. code:
2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code: code:
| ||||||
Illegale zaken: | ||||||
Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door: Als het niet mag, haal het dan maar weg Algemene policy SGD FAQ Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT | ||||||
Clan zaken: | ||||||
Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan. | ||||||
HELP!!!11!! ik heb een probleem met het spel: | ||||||
Dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. SPV bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden. LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen. - Neem de startpost van dit Battlefield Vietnam topic door. - Eventueel een startpost van een vorig Battlefield Vietnam topic. - Google.com en de GoT search zijn je beste vrienden. - lees de readme van het spel te vinden in de map ‘ereg’ in je Vietnam directory. - Controleer EA techsupport - Battlefield Vietnam GoT FAQ Kun je jouw probleem met oplossing nog steeds niet vinden op GoT dan zou je kunnen overwegen een SPV topic te openen. Wees er dan wel zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden. - Lees dit voor je een topic opent/een reply post! Lijstje om rekening mee te houden voor het openen van een SPV topic: - omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk, eventueel met een screenshot. - Waneer is het probleem onstaan, heeft het wel eerder gewerkt? - Je systeem specificaties. - Mocht er een oplossing zijn; vermeldt die dan ook om lotgenoten te helpen in de toekomst. | ||||||
Poll | ||||||
Welk advies zou jij geven aan mensen die voor het eerst horen over Vietnam? | ||||||
Poll: Welk advies? • Beslist kopen! • Beslist niet kopen! • Wachten op een patch voor aankoop. • Alleen als je fan bent van bf1942 series. • Dit wil ik niet op mijn geweten hebben. |
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 11:23 . Reden: Laatste update: Battlefield Vietnam GoT FAQ toegevoegd ]