jagermeister1 schreef op 02 april 2004 @ 01:26:
[...]
Bedankt voor de tips
In eerste instantie doe ik het voor de lol. Verder zou het leuk zijn als ik ooit een map maak die ook door mensen gespeeld wordt, maar daar doe ik het niet voor. Slechte ervaring mee overigens? Al is mijn map klaar en hij is goed speelbaar, dan kan ik hem toch wel kwijt bij 1 of andere BF communitie? Wellicht dat, als ze hem goed vinden, op hun site knallen. Of zie ik dat verkeerd?
Edit: Lighteye, weet jij trouwens hoe je een map goed kan testen. Ik krijg namelijk mijn spawnpunt niet te zien indien ik BF opstart om de map te testen. Kan dus niet spawnen om rond te lopen.
Dunno heb nog net serieus een map gemaakt voor Vietnam. Maar je zult wel iets hebben vergeten een .con bestand die met de vlaggen hebben te maken, of een fout...
Testen deed ik altijd met +restart 1 +hostserver 1 (moet wel je map al een keer zijn opgestart omdat die hostserver ervoor zorgt dat ie de laatste map pakt die gedraait is).
En om een map final te testen run ik dan meestal de win 32 dedicated server (moet je wel downloaden dan als je die nog niet hebt) met de map en join dan die server, is wel wat traag als je geen snel systeem hebt maar dat is dan een extra check of het e.e.a. het wel doet.
En als laatste het liefste met een groepje mensen testen. Je moet sowieso proberen met sowieso 2 mensen over LAN of internet te spelen.
en als het uiteindelijk klaar is kan je het ebste een email sturen of submit news naar
www.planetbattlefield.com en/of
www.bf-v.com (PBF post meestal nieuwe maps als nieuws).
Spelers/fans/whatever gaan direct al beoordelen op graphics en de 'netheid/verzorgheid' van je map. Vooral de groundtexture is best belangrijk, en het is verdomt moeilijk om met BattleCraft een mooie groundtexture te maken als het uberhaupt al kan
Voor bf1942 gebruik ik zoveel mogelijk editor 42
http://bfed.3dmax.org/ deze kun je ook wel voor bf vietnam maps gebruiken maar let er op dat het officieel er niet voor bedoeld is, dus backup je map goed !!!!! Voor groundtexture's kun je van editor 42 uitstekend gebruik maken voor BF:V maps.
//edit:
http://www.planetbattlefi...es/news/bfvcmap040204.jpg dit soort screens zijn voor mij al een reden om een custom map niet te downloaden, check die bergen achterin op de screen, onrealistisch en niet mooi... ook geen schaduwen gerenderd en geen ligthmaps, slordig afgewerkt dus...
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 02-04-2004 11:49
]