Na toch wat immens gespeeld te hebben heb ik een aantal negatieve en positieve punten gevonden in het spel, BF:V is (imho) een geweldig spel met geweldige gameplay en leuke ervaringen.
•
Als je uit een heli/vliegtuig/whatever jumped zie je geen parachute icoontje, dus je weet bijna nooit of je je parachute uitgeklapt hebt, dit irriteert echt enorm. Ik ben blind, ik ben van BF1942 gewend dat het rechtsmidden zit, volgens primemaximuz zit het in BFV dus linksonder. Overgens is het wel een miniscuul klein icon
• Als je reload in een gevecht en je wordt daarvoor of in de tussentijd geraakt stopt de reload animatie er gewoon mee. Je hoort nog wel het een en ander klikken en klakken, maar je ziet niet wanneer je klaar mee. Stoort.
• Ligt niet echt aan het spel maar meer aan de spelers: Smacktardin'. Het stoort gewoon enorm als iemand een volgepropte huey's opblaast met z'n C4 en na afloop ook nog het lef heeft om 'Soz' te typen, of mensen die eigenlijk helemaal niet kunnen vliegen toch maar 'even' een poging wagen met een volgepakte huey, slim plan!
• Zoals al gezegd is: Het draait veel minder dan BF1942 bij mij deed. Ik heb 50/60fps in Stalingrad, maar in BFV 30/40. Dit komt waarschijnlijk omdat BFV bij de 1.3 patch zit en BF1942 inmiddels al bij de 1.6. Ik hoop dat DICE vóór 1.2 (BFV) alle opties die tussen 1.3 en 1.6 zitten heeft toegevoegd of zelfs 1.6 heeft ingehaald qua bepaalde opties.
• EA heeft het spel gerushed. In bepaalde interview lieten makers allemaal heerlijke dingen weten, custom patches (schouderplaatjes

), flaregun etc. maar zit allemaal niet in 1.0. Hiervoor verwachten we compensatie!
Ik hoop dan ook dat DICE in future patches nieuwe muziek (Paint it Black bijv.!) en nieuwe wapens toevoegt. Ook dat ze de performance flink omhoog schroeven. Misschien als het spel was uitgegeven door EA had het bij launch een veel grotere impact gehad. Aangezien veel mensen vrij hoge verwachtingen hadden.
Desalniettemin een geweldig spel wat zeker je 50 euro waard is! Vooral met aankomende patches en mods (
Point of Existence ziet er goed uit) ziet de toekomst er zeer rooskleurig uit

.
[
Voor 11% gewijzigd door
Switch op 18-03-2004 21:08
]