![]() | ||||||
Algemene informatie | ||||||
Previews: | ||||||
GameSpyDaily (18 juni 2003) GameSpy #1 (20 juli 2003) IGN (8 december 2003) UGO SubSim (9 december 2003) GameSpy #2 (10 december 2003) 1up (12 december 2003) ShackNews (16 december 2003) GameSpot (18 december 2003) SimHQ (5 januari 2004) justgamers.de (16 januari 2004) Gamer.nl (20 januari 2004) GameSpot (27 januari 2004) Boomtown (28 januari 2004) | ||||||
Interviews: | ||||||
Officiële FAQ GameSpot (2 oktober 2003) TWL (12 oktober 2003) PlanetBattlefield (januari 2004) Games fusion (19 januari 2004) | ||||||
Links: | ||||||
Officiële site van Battlefield Vietnam Officiële DICE site – opzich niets bijzonders te vinden. EAgames PlanetBattlefield – ze claimen de officiële site te zijn voor de Battlefield games maar dat zijn ze dus niet, de enige officiële site staat hierboven. BF42.com – heeft nu nog niets met Battlefield Vietnam te maken, maar omdat het één van de grootste community sites is voor Battlefield vermeld ik hem toch even. | ||||||
Meer details over Battlefield Vietnam (BF:V) | ||||||
Wapens en Vehicles: | ||||||
US weapons US vehicles NVA weapons NVA vehicles Wapens preview van IGN - 28 januari 2004 | ||||||
Weetjes: | ||||||
Het volgende heb ik bij elkaar gezocht uit previews/interviews en wat al niet meer, kan zijn dat ik een leesfout heb gemaakt en je moet er ook rekening mee houden dat sommige info misschien niet accuraat zal zijn omdat de meeste informatie gaat over een alpha versie van Battlefield Vietnam. Releasedate(s): Op www.vergelijk.nl kun je bijvoorbeeld zoeken naar Battlefield Vietnam en krijg je een mooi lijstje met winkels waar je al kunt pre orderen en ook mogelijke releasedates kunt zien. Amazon.co.uk - 19 maart 2004 en 22,49 pond nlstore.nl – 18 maart 2004 en 44,14 EURO Dynabyte – 18 maart 2004 en 49,95 EURO als je reserveert betaal je 43,70 EURO Dimensionplus 19 maart 2004 en 42,99 EURO Gameorder.nl 18 maart 2004 en 42,49 EURO gcshop.nl 18 maart 2004 en 49,99 EURO als je reserveert betaal je 37,50 EURO dvdzone2.com 18 maart 2004 en 40,49 EURO proxis.be 26 maart 2004 en 44.95 EURO pcmedia.nl 17 maart 2004 en 42,95 EURO bol.com 18 maart 2004 en 49,99 EURO Welke Multiplayer modes zal BF:V bevatten? De ConQuest mode (CQ) zoals je uit Battlefield 1942 kent en 2 nieuwe modes te weten de zogenaamde Expanded ConQuest mode (ECQ) en de Custom Combat mode (CC). De ECQ mode werkt ongeveer als volgt: jouw team samen met de scores worden ‘bewaard’ aan het einde van een map en al die dingen worden meegenomen in de volgende map die je gaat spelen. De CC mode: De server admin kan de server instellen zoals hij zelf wilt, zoals bijvoorbeeld welke verhicles er spawnen, welke wapens iedereen mag gebruiken enz. Over de Team Death Match, Capture The Flag en de COOP mode kan ik niets vinden, maar we mogen er wel vanuit gaan dat deze erin zullen zitten. Hoeveel maps zitten er in BF:V? 14 te weten: Landing Zone Albany ![]() ![]() ![]() ![]() Cambodian Incursion ![]() ![]() ![]() ![]() Operation Flaming Dart ![]() ![]() ![]() ![]() Operation Game Warden ![]() ![]() ![]() ![]() Operation Hastings ![]() ![]() ![]() ![]() Ho Chi Minh Trail ![]() ![]() ![]() ![]() Hue 1968 ![]() ![]() ![]() ![]() Reclaming Hue ![]() ![]() ![]() ![]() Operation Irving ![]() ![]() ![]() ![]() Khe Sahn ![]() ![]() ![]() ![]() la Drang Valley ![]() ![]() ![]() ![]() Fall of Lang Vei ![]() ![]() ![]() ![]() Quang Tri 1968 ![]() ![]() ![]() ![]() Quang Tri 1972 ![]() ![]() ![]() ![]() Zijn er ook nachtmappen? Ja Hoe groot zijn de mappen? Mappen zullen niet zo groot zijn als in Battlefield 1942 omdat DICE vond dat de Vietnam oorlog mainly close combat was en het daarom voor de gameplay het niet nodig was om hele grote maps te maken. De grootste map zal ongeveer de grootte hebben ala El Alamein of Gazala (BF1942) bijvoorbeeld (mapsize 2048 voor de kenners, de grootste mapsize in BF1942 is 4096 op midway bijv.). Komt de naval ook weer terug in Vietnam? Nee helaas niet. Aangezien DICE heeft besloten om alleen war settings uit te kiezen waar de omgeving hooguit uit rivieren bestaan is het uitgesloten dat grote schepen in die settings passen. Je hebt wel patrouille boten zoals je uit BF1942 kent met de nieuwe map Invasion of the Philippines. Hoe zit dat nu precies met de engine? Van wat ik gelezen heb is dat de physics engine gewoon is overgenomen uit Battlefield 1942. DICE claimt dat de graphics engine helemaal opnieuw gemaakt is voor Vietnam. Het ondersteund normal mapping, bump mapping en specular lighting. Over de soundengine heb ik nog niets kunnen vinden zo snel. Is er nog aan de netwerk code gewerkt? DICE zegt dat ze zelf de netwerk code van een goed niveau vinden mits je een server draait op een systeem die voldoet aan de gestelde eisen. Ze zeggen wel dat ze nu nog problemen hebben als er veel mensen op 1 plaats zijn en speciaal met helicopters waar veel mensen in zitten. Is de damage van de wapens/vehicles een beetje realistisch? Nee om kort te zijn. Battlefield Vietnam is net zoals Battlefield 1942 bedoeld voor de fun met realisme waar mogelijk. DICE zegt als ze de damage ‘realistisch’ maken dat de fun dus weg is. Ook wordt er vertelt dat BF:V meer de kant van de infantry op gaat dan de vehicle kant. Volgens de goede man die de vragen beantwoord moet je telkens afvragen of je wel het juiste wapen gebruikt. Wat over toekomstige patches en expansion packs? DICE zegt dat er nog geen plannen zijn voor expansion packs maar ze sluiten het niet uit, het ligt er dus aan of de wereld besluit massaal Battlefield Vietnam te kopen Over patches is er nog geen duidelijk beleid zegt DICE maar als het aan hun ligt zullen ze Battlefield Vietnam net zo goed ondersteunen als ze nu met Battlefield 1942 doen. Is de AI nog verbeterd in BF:V? Ze zeggen van wel met als argument dat ze de voicecommands beter toegankelijk hebben gemaakt zodat de bots er beter naar luisteren. Ook vertelt men trots dat ze soms moeite hadden om ‘human’ players te onderscheiden van de AI bots… Ik heb gehoord over boobytraps? Dat kan kloppen. Bijvoorbeeld stokken met een draadje ertussen kan je verwachten en de zogenaamde springende betty mijnen. Dit zijn mijnen dat als je erop staat ze niet ontploffen maar zodra je eraf loopt je wel in de lucht vliegt (met dank aan RocketKoen voor de vertaling). De geinterviewde zegt dat ze enorm leuk zijn. Verder zullen er ook statische boobytraps zijn. Voor wie dit niks zegt: het betekend dat sommige boobytraps steeds op dezelfde plaats zullen verschijnen. Zal er bloed in voorkomen? Ja Enig informatie over mods? DICE wil de mod community net zo gaan supporten als ze nu met Battlefield 1942 doen. Dus een echte SDK hoeven we niet te verwachten. Verder vertellen ze dat de huidige mods niet op de Vietnam engine zullen werken. Maar models moet je makkelijk kunnen converten bijvoorbeeld (is immers al een 3d model, waarvan iedereen hopelijk toch wel het origineel van heeft). Wat worden de systeem eisen? De voorlopige minimum specs lijst is als volgt: Pentium 3 (933 mhz) 64 MB Geforce 3 256 MB RAM Verplaatsbare spawnpoints? In BF1942 is een mooi voorbeeld hiervan van bijvoorbeeld de naval boten. In BF:V zal ook 1 speler spawnpoints kunnen ‘plaatsen’. Je kunt deze overal neerzetten behalve in gebouwen. Komt er een demo? Er komt in ieder geval geen demo voor de final release. Er zijn echter wel geruchten dat er een demo komt na de release. Is dit een mod/expansion voor Battlefield 1942? Nee, zoals je misschien al hebt ontdekt komt in de titel Battlefield Vietnam géén 1942 voor. Bovendien waren de huidige mods/expansions Road to Rome en Secret Weapons in de setting van de tweede wereld oorlog wat dus wel automagisch bij Battlefield 1942 past. | ||||||
Media | ||||||
Screenshots: | ||||||
Klinkt een beetje makkelijk en het is eigenlijk ook wel zo | ||||||
Video’s: | ||||||
Officiële trailer #1 Low Quality (2,5 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen. Officiële trailer #1 High Quality (10 MB) – Quicktime nodig en rechtermuisknop en dan opslaan als kiezen. Voor Trailer #2 moet je even zelf naar de officiële site surfen, ik kan geen direct url posten omdat het streaming media is helaas en zonder extra progsels kun je dat niet zomaar op je harde schijf zetten. Preview, cap van Veronica (6.02 MB) Low Quality – Divx 4.12 of later nodig. Preview, cap van Veronica (22,35 MB) High Quality – Divx 4.12 of later nodig. Official Vietnam filmpje #3 (32 MB) Download - rechtermuisknop, doel opslaan als werkt het beste en je hebt Quicktime nodig om het te bekijken. | ||||||
Overige: | ||||||
Op de officiële site van BF:V kun je een radio vinden die wat fragmenten afspeelt van muziek in de tijd van de Vietnam oorlog. Vietnam Fan Site Kit (7,79 MB) | ||||||
Community updates: | ||||||
Community update #1 - 28 januari 2004 - Opening site met diverse nieuwe features. Community update #2 - 23 februari 2004 - aankondiging dat de community interview aanstaande vrijdag komt. Community update #3 - maart 2004 - aankondiging dat Vietnam 'Gold' is gegaan. De final versie wordt nu naar de fabriek gestuurd om het vervolgens klaar te stomen om uitgegeven te worden in de rest van de wereld. | ||||||
Tips ‘hoe te reageren’ | ||||||
Algemeen: | ||||||
Gewoon wat algemene tips zodat het topic leuk en ook interessant blijft om later nog eens terug te lezen. | ||||||
Screenshots posten: | ||||||
Uit de algemene FAQ van GoT: code:
Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers bijvoorbeeld. Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie: 1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels. code:
2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code: code:
| ||||||
Illegale zaken: | ||||||
Wie weet komt er wel een leak uit van Vietnam ofzo Deze zaken horen dus niet op GoT. Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door: Als het niet mag, haal het dan maar weg Algemene policy SGD FAQ Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT | ||||||
Clan zaken: | ||||||
Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan. | ||||||
Frequently Asked Questions | ||||||
Algemeen: | ||||||
Crashen - Waarom crasht Battlefield terug naar de desktop als ik het wil opstarten? Waarschijnlijk heb je een refreshrate tool geïnstalleerd. Deïnstalleer je refreshrate tool of probeer eens refreshlock tool die je kunt vinden op: http://www.pagehosting.co.uk/rl/ Je moet ook handmatig een commandline veranderen in je VideoDefault.con: ga naar je installatiedirectorie van Battlefield en kies de map mods\BfVietnam\settings en open vervolgens VideoDefault.con met bijvoorbeeld Notepad. Zoek naar de commandline: renderer.allowAllRefreshRates 0 en maak van die 0 een 1. Als er al een 1 staat hoef je dus niets te veranderen. Vanaf de detonators 40.72 kun je ook bij de eigenschappen van de detonator drivers de refreshrate instellen en heb je dus geen extra programma meer nodig, let wel op dat dit alleen geldt voor DirectX applicaties. Performance - BF:Vietnam is traag bij mij wat kan ik eraan doen? In het algemeen zorg dat je altijd een 'schoon' systeem hebt. Verder bekijk eerst eens onderstaande checks: - Norton Antivirus op disabled zetten (helpt bij laden). - Spy ware progsel draaien zoals Ad Aware. - Geen cpu intensieve programma's op de achtergrond draaien zoals eMule of kazaa. - minimaal 512 MB RAM werkgeheugen. - Andere videodrivers - ikzelf gebruik de 45.23 voor mijn ti4600 en dat werkt zonder problemen dus het hoeft niet altijd de laatste te zijn. - VIA drivers als je een via chipset hebt. Verder denk ik persoonlijk dat het vooral aan de sound KAN liggen als je een lage performance hebt. Tot deze conclusie kwam ik nadat ik veel getest had met verschillende instellingen. Screenshot: ![]() Met deze instellingen ging ik van gemiddeld 0-20 fps naar 20-30 fps met alle videodetails op high FPS - Hoe kan ik mijn FPS zien? Open met de tilde key ( ~ tekentje links naast de nummer 1) je console en tik in: fps 1 <enter> Je kunt ook een rode lijn bekijken die dan in je beeld loopt om een wat duidelijker beeld te krijgen van je fps, tik dan in: console.drawfpsgraph 1 <enter> of console.dr <tab> 1 <enter> EN LEES NOG EVEN ONDERSTAANDE: - GoT search en google.com zijn je beste vrienden - Warez en cracks en wat er allemaal mee te maken heeft zijn nog steeds niet toegestaan op GoT. - Denk aan de manier hoe je een screenshot hoort te posten. - Voor problemen is SPV uitgevonden: denk aan de stickies e.d. die daar staan! - Er zit een readme bij het spel met systemspecs en mogelijke probleem-oplossers, te vinden in: x:\Battlefield Vietnam dir.\eReg\readme.txt |
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 16-03-2004 22:52 . Reden: Laatste update: faqje toegevoegd ]