Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 31 januari 2002

EVE ONLINE
http://edit.games-on.nl/zooi/eve/eve.gif
Algemene Uitleg

http://www.engr.washington.edu/edge/spacer.gif
Wat is EVE Online?
quote:
EVE: The Second Genesis, is a massively multiplayer, online, persistent world game. perhaps even too real to be called a game, but definitely more fun than reality. Played on the Net, it takes place in a world that is alive and kicking every day, every hour. Players are spaceship captains cruising around the universe, trading, fighting and communicating with other players.
EVE Online is een MMORPG, maar niet zoals we gewend zijn. Qua uiterlijk lijkt het misschien heel erg op Freelancer maar met betrekking tot de inhoud zijn er grote verschillen.
EVE heeft naast oogverblindende graphics een zeer uitgebreid marktsysteem, enorm veel diverse items die je in staat stellen heel je schip te 'customizen' en een zeer goed uitgewerkt tactisch systeem.
Dit alles bij elkaar opgeteld vormt een spel dat je niet zomaar voorbij kan laten gaan... al helemaal niet met de nieuwe
Buddy Trial; dit wil zeggen dat een huidige speler (zie hieronder voor de lijst) jou in staat stelt te spelen, maar hierover later meer.

In het spel mag enorm veel, maar moet er erg weinig. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, tot op zekere hoogten. Hoe je EVE ervaart verschilt dan ook per speler. De een vecht graag enorme 'player versus player' oorlogen, terwijl de ander liever ergens rustig gaat zitten minen.

Kijk hier voor meer uitleg over de wereld van EVE.
De Rassen

Rassen
In het EVE Universum heb je de keuze uit 4 rassen. Het zijn allemaal mensen, althans afstammelingen daarvan. Elk ras heeft hun eigen karakteristieke trekjes en uiterlijk. Ook qua skills en schepen verschillen ze nogal. Maar maak je niet druk, als je het ene ras kiest kun je later altijd nog kiezen om in het schip van een ander ras te stappen :) .

AMARR - An empire built on slaves
The largest of the empires in the world of EVE, Amarr spans 40% of the inhabited solar systems. The Amarr Emperor is the head of a ritualistic, authoritarian imperial state, and below him are the Five Heirs, the heads of the five royal families from which a new Emperor is chosen. The Emperor's authority is unquestioned and absolute, but the archaic and bureaucratic system of government makes it difficult for him to exert his rule unless directly in person. Otherwise, the Five Heirs rule in his name, dividing the huge empire between them.
Lees het hele verhaal hier

GALLENTE - Vigorous, vibrant, pleasure seeking
The Gallenteans. Self-righteous, meddling, pompous and tiresome, or virile liberalists and defenders of the free world. Love them or hate them, you simply can't ignore them. Everybody has an opinion on the Gallente Federation, it all depends from which side of the table you view them. For many, it is the Promised Land, where any dream can become a reality. Descendants of Tau Ceti Frenchmen, the Gallenteans remain strong believers in free will and human rights, despite numerous setbacks in their long history.

MINMATAR - An independent people
A tough, no-nonsense race, the Minmatars are a determined and independent people. Their home planet of Matar is a natural paradise, although centuries of abuse have taken much from its beauty.

CALDARI - Militant, meddlesome, money driven
A state built on corporate capitalism, the Caldari State is run by a few mega-corporations which divide the state between them, controlling and ruling every aspect of society. Each corporation is made up of thousands of smaller companies, ranging from industrial companies to law firms. All land and real estate is owned by a company which leases it to the citizens, and government and policing are also handled by independent companies.

JOVE - Mysterious, enigmatic, elusive
The most mysterious and elusive of all the peoples of EVE, the Jovians number only a fraction of any of their neighbors, but their technological superiority makes them powerful beyond all proportion.

Elk ras is speelbaar, met uitzondering van Jove. Alhoewel ze wel schepen hebben, kun je deze (voorlopig) niet kopen.
Hun deel van de EVE Wereld (Jove-space) is ook afgesloten.
Screenshots

Hazard Ops :+
Megathron * 2
Een kleine stripmining operatie
Tegelijk in warp :)

Moa's :+ (en een jumpgate)
Moa Sunset (sunset in de ruimte :+)
Moa Nebula
Moa Warp
Apoc + Moa
Gallente Jumpgate

Heb je nog meer mooie screens? Mail me! Ik zet ze er graag tussen.

Kijk ook hier voor meer plaatjes.
Systeemeisen

Minimal hardware:
CPU: PIII - 450 MHZ or higher
RAM Memory: 128MB (256MB for 2000/XP)
Hard Drive Capacity: 1 GB
Connection: 56k modem or faster

Operating System:
Win98 SE
Windows 2000
Millennium, WinXP
Please note that Windows 95 and NT are not supported.
DirectX 9.0 or later

Video cards:
GeForce 2 or better, ATI Radeon 7200 or better, Matrox Parhelia.
To check whether your card meets these requirements check with your card manufacturer:
NVIDIA GeForce cards
ATI cards
Matrox Parhelia

The minimum screen resolution for EVE is 1024x768.
Audio hardware must be Direct Sound compatible. For optimum performance, use latest drivers available.

Recommended system for optimal performance:
Processor: P4 1GHz+
RAM Memory: 256MB or higher
3D Accelerator: 64MB or higher video card
Gemiddeld Kostenplaatje :+

Europe
Cost/month* Total cost*
1-month-plan ¤ 14.95 ¤ 14.95
3-month-plan ¤ 11.95 ¤ 35.85
6-month-plan ¤ 10.95 ¤ 65.70
* VAT included

Outside Europe Cost/month Total cost
1-month-plan $ 14.95 $ 14.95
3-month-plan $ 11.95 $ 35.85
6-month-plan $ 10.95 $ 65.70

FAQ(je)

Q: Wat moet ik hebben om te beginnen met spelen?
A: Je zult hier EVE Online moeten downloaden (460 MB). Daarna kun je een Buddy Trial aanvragen door dit aan een EVE Speler in het topic te vragen. Je kunt het spel dan 3 dagen gratis uitproberen.

Q: Ik vind het zo lastig, kiezen tussen al die rassen.
A: Misschien kan deze post je helpen: [url=
zion in "[PC] EVE Online deel 2"]zion in [PC] EVE Online deel 2[/url]

Q: Ok, ik ben overtuigd, hoe ga ik nu verder?
A: De volgende stap is betalen. Heb je een CreditCard dan is dit heel gemakkelijk. In elk geval moet bij 'Account Management' zijn en dan 'Modify Account' kiezen. Hier kun je bij je 'Subscription Info' je account verlengen. Dit kan op verschillende manieren, waaronder CreditCard en PayByCash. PayByCash geeft je ook weer verscheidene mogelijkheden, en je zult voor jezelf moeten kijken welke jij het fijnst vind.
LET WEL OP: Bij sommige PayByCash methoden en CreditCard betaal je automatisch! Wil je dus niet meer spelen, zorg dan dat je de subscription stop zet anders word er elke periode geld afgeschreven!

Q: Ik warp dwars DOOR planeten en stations heen?
A: Dit is geen bug maar is naar aandringen van de spelers zo gemaakt om het warpen makkelijker te maken.

Q: Ik kom een [insert vage bug] tegen!?
A: EVE Online is een spel dat continu in ontwikkeling is, er word continu aan gewerkt, en is de bug erg hinderlijk kun je er een bugreport over schrijven. Grote kans echter dat er al aan je bug gewerkt word, en hij in de volgende patch alweer gefixed is.

Q: Wat is dat nou met die Test Server?
A: De test server (Chaos) is een plek waar je zonder gevaar voor al je eigendommen je battle-setups en skills kunt uitproberen. Om erop te komen maak je een kopie van je EVE Directory, en patch je hem up-to-date met deze patches. Vervolgens join je Chaos en je zult zien dat je stats wat achter liggen, dat komt omdat de stats bij elke update van Tranquility worden geupdate. Verder zijn de servers los van elkaar, dus niets wat je doet op Chaos heeft invloed op de gewone server.

Links

Officiële site: www.eve-online.com
Veel gestelde vragen (FAQ): hier
Client download: www.eve-online.com/download

Fansite met veel handige tools: www.eve-i.com

Alliances map: hier

Prijzen van rare stuff: hier

Overzicht van de verschillen tussen de races en hun class: hier
EVE Online spelers op GoT

MgFun = BlackTwo
datdanweerwel = Lulee
DenMan = Jeice
StarLite = StarLite
zanac = Jean
Soulie = Daan
nimmolon = Maridia of Crucial (tijdelijk gestopt)
Pete_Sampras = s4mp3r0r
CU2morO = Cindy Goodwill
Maverick-X = Masonius of Antonius
Terr = Cubus
CRiMiNaL = Martinus Crimson
rhialto = rhialto
Indi = Noa Strimmer
FlamerX = Postman
Ghostie = Aurelius Zarander
HitmanWVU = Eveslasher
Loadichus = Nessa Vorax
Silent_One = SilentOne of PreTender
DreamCatchers = DREAMWORKS
digit7722 = Persiphal
willblack = Will McBlack
UTerror = HyperBaton
Coreantes = Coreantes
Padme = Padme Am
BaN5Hee = Farstar Bansoon
Seiruu = Dekar
Erikie = Erikie
twit = twit
Callandor = Elayne Trankard
Donny = Ian Logalus
Skuzz = Dlixx
Djagoan = Djagoan
.jowie = Joseph Mnemonic
Deathraven = Danthar
Johanbarten = Fallout_NL
Necreo = Necreo
Straphka = Straphka
EquiNox = ErikV
Ivo = Jean Garand
Tim85 = Timnl
Hydra = Chimera Ur
Rafe = Rafe Waddo
Wh33L = Wh33L
Suzzie = suzanna
frankinator = Frankinator

Overigens is het NIET de bedoeling dat je deze mensen in-game gaat vragen om ISK (credits) als je ze niet kent.

naamcorpalliance
erikiehegemonic-corexetic federation (xif)
Elayne TrakardKnapps-
StarLiteMercatorisCFS
BlackTwoMercatorisCFS
Farstar BansoonCho´ArrimCoD
EveslasherNeogen-IndustriesESA
DantharAlliance State War academy (geloof ik)Caldari
Fibrith AlcarinXanaduFA
PreTenderBand of FreelancersN.O.R.A.D
Martinus CrimsonRed Rose CorpJQA (applying)
ErikVHazard Ops-
rig0rQix Investments-
AntoniusHazard Ops-
ChisuzuAlliance State War Academy-
Noa Strimmer[/url]Hazard Ops-

Ontmoetingsplaatsen
IRC: irc.stratics.com // #eve-dutch
en ingame channel: got

EVE Online topic deel 1

Met dank aan FlamerX voor startpost deel 2
Aan/Opmerkingen over de startpost? Mail me \o/ (of EVEmail :+ )

Indi wijzigde dit bericht 10-05-2004 16:35 (90%)
Reden: screenshot

Nice openingspost.

Nog even reageren op je post in het vorige topic:

quote:

FoF = Friend or Foe = automatische doelzoeker zonder locking
Standard Missles = locken en schieten

mbt tot welk level je de skills wil trainen moet je zelf weten, ik ken mensen die bijv. de torpskill zo laag mogelijk houden, omdat hogere torpskills voor splashdmg zorgen, waar hij helemaal niet zo van houd... tis maar net wat je wil

FoF = inderdaad friend or foe, maar zoekt niet automatisch zijn doel. FoF is alleen te lanceren en zal alleen op een doel afgaan als deze jou target. Kortom iedereen die jou target zal een kans hebben om een f.o.f. missle te ontvangen als deze daadwerkelijk door jou word gelanceerd.

f.o.f. zal niet lanceren als niemand jou target, zelfs al target jij wel iemand. Op het moment dat hij target en dus 'hostile' word zal de fof gaan schieten, maar dit geld ook voor support ships die bijvoorbeeld shieldboosten of target boosten en daarvoor jou moeten locken.

Lineage 2: Teon > lvl 55 SwordSinger, lvl 43 Warlord, lvl 44 Plainwalker, lvl 29 spellsinger, lvl 35 spoiler, lvl 20 warsmith

Reg. datum: 31 januari 2002

hmm, ik gebruik zelf geen FoF, vandaar de verwarring... het is iig een stuk duidelijker zo, thx :)

ik vind zelf locken en schieten nog gewoon het fijnst, dan kun je ze ook nog webby'ien en stuff (niet dat ik dat atm gebruik, maar ok)

quote:
DreamCatchers schreef op 01 maart 2004 @ 22:43:
Nice openingspost.

Nog even reageren op je post in het vorige topic:

[...]

FoF = inderdaad friend or foe, maar zoekt niet automatisch zijn doel. FoF is alleen te lanceren en zal alleen op een doel afgaan als deze jou target. Kortom iedereen die jou target zal een kans hebben om een f.o.f. missle te ontvangen als deze daadwerkelijk door jou word gelanceerd.

f.o.f. zal niet lanceren als niemand jou target, zelfs al target jij wel iemand. Op het moment dat hij target en dus 'hostile' word zal de fof gaan schieten, maar dit geld ook voor support ships die bijvoorbeeld shieldboosten of target boosten en daarvoor jou moeten locken.

Correct me if i'm wrong, maar F.O.F's werken sinds kort pas als iemand agressie tegen je heeft getoond. Dus een lock alleen is niet genoeg, de player moet op je geschoten hebben, of je jammen/scramblen.

En idd zeer nette startpost :o

... MMORPG Addict.

Mooie opening, was ook wel toe aan vernieuwing :P

Systeemspecs | Besteld en betaald! Alleen het geheugen en de extra case-fans nog.. Komop Azerty!!

Nu ik vakantie heb, ga ik ook een kijkje nemen :)

Graag een trial op : de_cowboy@msn.com

Thx

He Who Rules

quote:
De Cowboy schreef op 02 maart 2004 @ 07:57:
Nu ik vakantie heb, ga ik ook een kijkje nemen :)

Graag een trial op : de_cowboy@msn.com

Thx
It is done...

".. Good is only skin deep, but evil is dead down to the bone.."

Moet toch wel even een :'( laten bij het verlaten van deel 2 ....

Anyway ... on with the fun stuff. Vanmorgen ff inloggen om te zien wat er allemaal aan de hand is in the BIG world of EVE. Met een broodje in de hand even met m'n kestrel rondvliegen, even de crowd 1 systeem verder bezoeken ... 10 (enemy's) allemaal gelijk smacktalken op local. Een paar scans leerde mij dat ze HARD aan het minen waren en dat ze dus weinig tot geen protectie hadden. Maargoed ik moest bijna naar m'n werk dus ik warp in op een station op 15 KM. Voila wat zie ik ... een Iteron (waarschijnlijk V) en een Bestower 5 KM voor me richting station gaan ... ik lock ze beide en warpscrable de iteron. Mijn mooie Paradise cruise missiles hebben al snel genoeg van de iteron en dus vuur ik er ook een paar op de bestower. Restultaat : Iteron is kapot en bestower armor damage + Iteron had een mooie lootcan met 800+ untis aan crock, en omdat ik geen hauler in station had heb ik die maar even opgeblazen. Achteraf had ik natuurlijk eeeeerst de besty moeten schieten omdat die niet gewarpscrambled was en de Iteron wel, maargoed ... 't was vroeg.

... MMORPG Addict.

quote:
CRiMiNaL schreef op 02 maart 2004 @ 09:15:
Mijn mooie Paradise cruise missiles hebben al snel genoeg van de iteron en dus vuur ik er ook een paar op de bestower. Restultaat : Iteron is kapot en bestower armor damage + Iteron had een mooie lootcan met 800+ untis aan crock, en omdat ik geen hauler in station had heb ik die maar even opgeblazen. Achteraf had ik natuurlijk eeeeerst de besty moeten schieten omdat die niet gewarpscrambled was en de Iteron wel, maargoed ... 't was vroeg.
Je gebruikt toch niet alleen paradise cruise missiles hoop ik? :o

paradise cruise misiles, doet me denken aan vuurwerk wat ik een paar maanden terug afstak :+

Mooie openings post btw :D

Leeg!

quote:
Ghostie schreef op 02 maart 2004 @ 09:20:
[...]

Je gebruikt toch niet alleen paradise cruise missiles hoop ik? :o
Had ook nog wraths en devstators in m'n cargo liggen, maar dat is niet het moment om te zeggen. "Hey ik heb 2 haulers hier, laat ik ff missiles changen" :Y)

CRiMiNaL wijzigde dit bericht 02-03-2004 09:40 (8%)

... MMORPG Addict.

gisteren weer fun gehad met kestrels :)

onze corp met 3 kestrels

1kestrel loss aan onze kant (ik natuurlijk weer :P)
0 pods lost aan onze kant

tegenstander 1maller / 1bb en 3 kestrels en 3 lichaampjes verzameld

hit en run tactics gebruikt :) toen kwamen hun dus met 3 scorps en een tempest aan en daar ging mijn kestrel en toen zijn we maar gestopt :) 4 bs's gaat niet lukken

Silent_One wijzigde dit bericht 02-03-2004 10:41 (5%)

Fallout fanatic

ik zou ook wel eens een kijkje willen nemen in EVE online :)
kan iemand mij een buddy trail aanbieden op: johanbarten@hotmail.com

Bij voorbaat dank _/-\o_

kan ook iemand uitleggen wat de trail precies inhoud?

johanbarten wijzigde dit bericht 02-03-2004 11:13 (16%)

erm ... voor uitleg : http://myeve.eve-online.com/buddy/faq.asp

trial is verstuurd :D

... MMORPG Addict.

LVE: Fardau

Kan je mijn naam ook toevoegen aan de wie van got is wie lijst?
Ik heet Farstar Bansoon in Eve ;)

Mocht ik ooit weggaan bij Cho´Arrim dan hoop ik dat er een warm plaatsje beschikbaar is bij HAZOPS ;)

Maar voorlopig zit dat er nog niet in, want ik heb ´t best naar m´n zin :D

Bansoon wijzigde dit bericht 02-03-2004 12:16 (20%)

27-6-2008

Leuk, mijn tweede training mission achter de rug :+

Als ik de trainingen af heb, wat is dan het beste om te gaan doen, minen of missies ?

alvast bedankt,

een nieuwe eve fan

LVE: Fardau

Probeer een corp te joinen. Zij kunnen ´t begin een stuk makkelijker voor je maken. Zij kunnen je ingame ook meer informatie en tips geven over de dingen die je kunt gaan doen.

Ik ben momenteel als een gek aan ´t minen om m´n Raven te kunnen betalen....

27-6-2008

Ik heb in het begin veel gemined, nu ben ik eigenlijk nonstop agent missies aan het doen. Heb een lvl3 agent en met een tempest kan je alle missies simpel halen. Heb alleen 1 missie over geslagen waar ik 2 250k rats moest slopen. Wilde het risico niet nemen met mijn nog niet al te sterke setup.

Je moet alleen aardig wat missies doen wil je bij een lvl3 komen :) Jammer dat je niet meer kunt zien hoeveel missies je in totaal gedaan hebt.

Leeg!

quote:
nimmolon schreef op 02 maart 2004 @ 12:21:
Ik heb in het begin veel gemined, nu ben ik eigenlijk nonstop agent missies aan het doen. Heb een lvl3 agent en met een tempest kan je alle missies simpel halen. Heb alleen 1 missie over geslagen waar ik 2 250k rats moest slopen. Wilde het risico niet nemen met mijn nog niet al te sterke setup.

Je moet alleen aardig wat missies doen wil je bij een lvl3 komen :) Jammer dat je niet meer kunt zien hoeveel missies je in totaal gedaan hebt.

Sinds vorige week woensdag zijn de missies die je krijgt afhankelijk van het type ship dat je vliegt.

Als je BS vliegt is de kans heel groot dat je kill missions krijgt, vlieg je echter een indy dan is de kans groot dat je een haul missie krijgt.

Dit was altijd al wel het geval, maar het is nooit echt doorgevoerd. Tot vorige week woensdag dan

Joinen mensen -> TeamBVD

quote:
CRiMiNaL schreef op 02 maart 2004 @ 09:36:
[...]

Had ook nog wraths en devstators in m'n cargo liggen, maar dat is niet het moment om te zeggen. "Hey ik heb 2 haulers hier, laat ik ff missiles changen" :Y)

Je moet er zowiezo voor zorgen dat je altijd een mix van missiles in je launchers hebt, ik gebruik 1 paradise voor m'n 1e launcher en 1 devestator voor m'n 2e launcher.

Met een beetje geluk slaat de paradise dan als eerste en zodat je target geen shields meer heeft en de devestator pakt daarna z'n armor/structure :)

vuur 1 paradise en 3 devs op een mamoth en hij is kaduuk :P en dat voor en kestrel

ondertitel? wa'sdat?

'k ben trouwens van de week afgeschoten (caracal) door 2 van die irritante kestrels :( . ik had er 1 gewarpscrambled / gewebd, en loosde daar al m'n wraths op af :P .. boem, dag kestrel :P maargoed, toen kwam er een ander kestreltje aan en m'n cap was leeg, en hij had me gescrambled, en ik drukte op een booster ipv mwd, dus kon niet wegwarpen, en die kestrels zijn veeeel te snel voor m'n cruisers.:( .. boem , dag caracal :P

volgende x maar ff een railgun oid meenemen :)

traktor scratch!

of F.O.F missles :)

launchen en ze zoeken hun weg wel

smartbombs & drones zijn een geweldige manier om van lastige frigates af te komen

Joinen mensen -> TeamBVD

Het vervelende met F.O.F. missiles is nu dat ze niet reageren op sensor- en tracking dampeners :(.

Een corpmate had gisteren 4 sensor dampeners op me... het zou 3 minuten duren op een lock op zijn Dominix te krijgen (heb zelf een apoc). Als FOF missiles goed zouden werken dan kan je ten minste nog de ander daar mee pesten.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws