Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies*

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juni 2001

284 is idd exchange, 285 is de design exchange examen.

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
paella schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:26:
Gewoon doen daar, en als het weer gebeurd... HEEEL kwaad op ze worden.
als ie vandaag weer crashed gaat dat wel gebeuren.. om 13uur heb ik examen..ben benieuwd.

quote:
m3gA schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:12:
[...]

als ie vandaag weer crashed gaat dat wel gebeuren.. om 13uur heb ik examen..ben benieuwd.

succes dan vanmiddag, je kunt het ook positief bekijken, je hebt voor nop een paar proef examens gehad welke heel veel op het echte examen leken ;)

Twas de 292 hé ?

HP Accredited Professional

Ik heb volgende week de 70-215 gepland staan. Ik heb al redelijk wat (HP)-examens achter de rug, maar dit wordt mijn eerste MS examen. Ik ben al geruime tijd mezelf aan het voorbereiden. Het boek goed aan het doorlezen wat ik tijdens de cursus heb gehad en ook dumps gedownload van internet en deze goed doorgelezen en zelf getracht antwoord te geven alvorens naar het gegeven antwoord te kijken.

Ik heb alleen echter geen enkel idee, wat ik moet verwachten op het examen. Wat zijn nou de dingen waar veel over wordt gevraagd ? AD, GPO ? Ik zou niet weten, maar ik hoop wellicht een van jullie die mij dat kan vertellen ?!

Wat zit je te kijken ? Valt er iets te lezen ofzo ?

quote:
nextware schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:34:
Ik heb volgende week de 70-215 gepland staan. Ik heb al redelijk wat (HP)-examens achter de rug, maar dit wordt mijn eerste MS examen. Ik ben al geruime tijd mezelf aan het voorbereiden. Het boek goed aan het doorlezen wat ik tijdens de cursus heb gehad en ook dumps gedownload van internet en deze goed doorgelezen en zelf getracht antwoord te geven alvorens naar het gegeven antwoord te kijken.

Ik heb alleen echter geen enkel idee, wat ik moet verwachten op het examen. Wat zijn nou de dingen waar veel over wordt gevraagd ? AD, GPO ? Ik zou niet weten, maar ik hoop wellicht een van jullie die mij dat kan vertellen ?!

Da's echt het inkoppertje van de MS examens.
Gaat over Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Server.

Helemaal nog niks met gpo's, AD DNS, maar puur over het OS opzich.
Dus welke vereisten MS heeft, wat welke server kan (aantal GB's geheugen etc.)
Welke soorten van RAID er zijn, welke je kunt toepassen en wat het inhoud.

De examen is voor iedereen die met 2000 servers heeft gewerkt, en een paar uurtjes leren te halen!

je hebt dit al gelezen ? http://www.microsoft.com/learning/exams/70-215.asp

Grolsch wijzigde dit bericht 16-11-2005 14:17 (5%)

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Grolsch schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:57:
[...]

succes dan vanmiddag, je kunt het ook positief bekijken, je hebt voor nop een paar proef examens gehad welke heel veel op het echte examen leken ;)

Twas de 292 hé ?
292.. en hij is weer gecrashed.. (3e keer nu) en iedereen doet schijnheilig.. microsoft wil het wel escaleren mits ze een schriftelijke uitleg van prometric hebben.. prometric wil de klacht niet registreren. Ik weet verdomme 100% zeker dat ik hem gehaald heb.. en mijn manager wil ook geen aktie ondernemen..die vindt dat ik het zelf maar moet oplossen.

m3gA wijzigde dit bericht 16-11-2005 14:23 (6%)

Noob in hart en nieren
Reg. datum: 09 december 2004

Wie heeft er hier 70-299 gedaan de laatste tijd.
wil weten hoe moeilijk hij is.. en de bevindingen erbij
eventueel tips of mensen die nog studiemateriaal kunnen missen.

heb zelf nu gehaald:
70-210
70-215
70-218
70-290
70-291

dus met 70-299 ben ik mcsa 2003

Does anyone ever "buy" software

Reg. datum: 25 maart 2002

Heb zojuist de 70-291 gehaald. Was dus absoluut niet DNS, DNS en nog eens DNS in mijn geval... Ik had welgeteld 7 vragen over DNS en die had ik dan ook nog eens allemaal goed.
Ik heb 70-210 en 70-290 al, maar heb een vraagje voor het volgende examen.
Ik wil zowel MCSA als MCSE halen, en daarom heb ik ook security als elective genomen (70-299)
Als ik nu gewoon de volgorde volg, en eerst 70-293/294/298 haal, en dan pas de 299, ben ik dus tegelijk mcsa en mcse. Geeft dit problemen? Gaan zij dit zelf ook zien?
Of is het beter nu eerst de 299 te doen, zodat ik al zeker mcsa heb?

maakt het je iets uit om eerst even mcsa te zijn en daarna mcse? Lijkt mij niet echt interessant. Maar voor MCSE security moet je naast 299 toch nog 227 of Sec+ halen?

it's just me
Reg. datum: 24 maart 2003

Inmiddels begonnen aan ISA2004
Tips & Trucs?
Opmerkingen waar op te letten?

Iemand al gecertificeerd?

Reg. datum: 25 maart 2002

quote:
paella schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:15:
maakt het je iets uit om eerst even mcsa te zijn en daarna mcse? Lijkt mij niet echt interessant. Maar voor MCSE security moet je naast 299 toch nog 227 of Sec+ halen?

Nee, het gaat mij er niet over om die titel eerst te hebben, maar of dat het problemen geeft als ik beide tegelijk haal. Misschien dat Ms bvb alleen maar het mcse ziet dan, en dat ik dan officiël geen mcsa ben.
Ik heb mij trouwens vergist in de vorige post, Ik heb de 297 en 298 gekozen, niet de 299.
En ik heb idd verkeerd gekeken, ik heb als elective security genomen, maar dat wilt idd niet zeggen dat ik dan al volledig mcse in security ben:
http://www.microsoft.com/...ity/windowsserver2003.asp

Volgens mij gaat de "erkenning" bij MS helemaal automatisch, dus als ie zit dat je MCSA bent, staat dat op je lijstje, en netzo bij MCSE. Kan het alleen niet uit eigen ervaring zeggen, want ben nu MCSA en nog 1 te gaan voor de E.

Reg. datum: 18 januari 2004

Yup, je bent dan MCSA én MCSE, zo komt het op je pasje en op de MCP Member Site.

Voor wat betreft 70-299, die is best te doen, maar ik vond het wel het 'saaiste' en 'droogste' examen van de gehele 2003-reeks. Het gaat best diep en je moet je echt wel verdiepen in de stof. Maar daar heb je dan weer voordeel van als je 70-298 (designing security) gaat doen, want die was echt simpel vergeleken met 299.
quote:
Yanze schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:27:
Yup, je bent dan MCSA én MCSE, zo komt het op je pasje en op de MCP Member Site.

Voor wat betreft 70-299, die is best te doen, maar ik vond het wel het 'saaiste' en 'droogste' examen van de gehele 2003-reeks. Het gaat best diep en je moet je echt wel verdiepen in de stof. Maar daar heb je dan weer voordeel van als je 70-298 (designing security) gaat doen, want die was echt simpel vergeleken met 299.

IDD, zelfs MCP komt op je pasje te staan.
Als ik nog een examen haal mag ik volgens mij een A4 pasje aanvragen bij MS (8>

Weet hoe het is

quote:
dimocash schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:24:
[...]

70-284 is toch exchange??
die doe ik volgende week.........

Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk.

Maar iig heb ik gistermiddag de 70-282 (officiële naam: Designing, Deploying, and Managing a Network Solution for a Small- and Medium-Sized Business) gehaald.

Score: 887 punten :D

Maar ik vond 'm dan ook wel erg makkelijk. Ik heb vantevoren een 3 daagse klasikale cursus gedaan, 50 vragen van een oefenexamen gemaakt (haalde toe ~800 punten) en nog 2 avonden geleerd. En daarmee deze score gehaald. Ik denk niet dat me dat gaat lukken met de 290 en 291 ;)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

Nou Zojuist examen gedaan voor 70-291

*trongeroffel*

Gezakt met 677 punten :( Waarschijnlijk 1 vraag teveel fout.

Over anderhalve week weer proberen en in de tussentijd flink blokken.

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

quote:
Grolsch schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:15:
[...]

Da's echt het inkoppertje van de MS examens.
Gaat over Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Server.

Helemaal nog niks met gpo's, AD DNS, maar puur over het OS opzich.
Dus welke vereisten MS heeft, wat welke server kan (aantal GB's geheugen etc.)
Welke soorten van RAID er zijn, welke je kunt toepassen en wat het inhoud.

De examen is voor iedereen die met 2000 servers heeft gewerkt, en een paar uurtjes leren te halen!

je hebt dit al gelezen ? http://www.microsoft.com/learning/exams/70-215.asp
Ik heb via de MS site die test examens eens gedaan. Daar worden dus wel vandege vragen gesteld over GPO's, RRAS, etc.. Dat wordt dus nog hard doorleren voordat ik het examen kan halen...

Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
ErikH schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:56:

*trongeroffel*

Balen, maar de wereld vergaat niet.. Dus volgende keer gewoon beter :) :9

Succes Alvast !!

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

ITexperience.net
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
ErikH schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:56:

*trongeroffel*

Da's flink balen Erik!
Doet me denken aan mijn examen 70-291 :(
(zie ook Cis in "[MCSE] Ervaringen en discussies*")

Misschien dat ik binnenkort weer eens de boeken erbij pak :/

Hoeveel punten moet je trouwens halen om je MS examen te halen ? Of is dat verschillend per examen ? Ik zag bij het test examen dat je bij de 70-215 80% goed moest hebben voordat je geslaagd bent.

I Wanna Be Kate

quote:
nextware schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:00:
Hoeveel punten moet je trouwens halen om je MS examen te halen ? Of is dat verschillend per examen ? Ik zag bij het test examen dat je bij de 70-215 80% goed moest hebben voordat je geslaagd bent.
Bij alle examens moet je 700 van de 1000 punten halen

quote:
nextware schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:00:
Was dat MeasureUp ofzo? Die is strenger en in mijn ogen zijn de vragen ook moeilijker.

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

quote:
paella schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:21:
[...]

Was dat MeasureUp ofzo? Die is strenger en in mijn ogen zijn de vragen ook moeilijker.
Ik vind persoonlijk measureups geen goede weerspiegeling van de echte examens, als je dat wilt kun je het beste testkings gebruiken naar mijn mening.

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

quote:
FrankGuthrie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:53:
[...]

Bij alle examens moet je 700 van de 1000 punten halen
is dat tegenwoordig zo :? Toen ik m'n 215 deed (3,5 jaar geleden) moet ik 550 punten hebben voor de 210 en 215

Hmmm.. ik kan een beetje door de bomen het bos niet meer zien. Zoals eerder vermeld, heb ik echt werkelijk geen idee, wat ik op het examen 70-215 kan verwachten. Iemand die mij wellicht kan uitleggen wat ik nou precies op het examen krijg. RAID, OS-dingen, etc weet ik. Is dat hetgeen ik kan verwachten, of zitten er nog meer dingen in het examen ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: