Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies*

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
From the Bold & the Beauti
Reg. datum: 03 september 1999

Weten jullie misschien nog een paar goeie mcse sites?

www.tradealliance.nl

Reg. datum: 17 juni 2002

quote:
TechnoTux schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:34:
[...]

Waar gingen ze fout op dan? Ik had vandaag even een zooi vragen van testking 54.0 gedaan om te kijken wat de vragen precies zijn en in welke gebieden ik nog wat moet leren. Maar al die vragen waren nou niet echt denderend moeilijk.. Maarja je moet die examens natuurlijk niet onderschatten.
Geen flauw idee maar een had ook testking en actualtests bekeken en geen van de vragen kwamen hem bekend voor.

manager of the Skywalker Sharks (Hattrick)VIII 101 | F1Time - Michel Schatens (C3G5)

Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
Ridge schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:17:
Klopt het trouwens dat die examens die nu simulaties worden per 31 mei alleen voor win2k3 gelden?
Want ik zit zelf in het 2000 traject.

Check: http://www.microsoft.com/...s/simulations/default.asp

Nu zijn het alleen nog 290 en 291. Vanaf Juni ook 293 en 294. Nog geen 2000 examens met simulaties dus.

Trouwens, de simulaties maakt het alleen maar makkelijker. Tenminste als je de stof ook kent. Ik snap niet waarom de meeste mensen er zo tegenop zien.

quote:
Ow en weet iemand nog nuttige examen tips voor het 70-217 - Active Directory examen?

Nee, sorry. Ik zit in het 2003 traject. Maak eens een Testking of Actual test. (Na het bestuderen van het boek natuurlijk.)

Gratis herexamen: http://www.microsoft.com/learning/mcp/offers/2ndshot/

Association wijzigde dit bericht 23-04-2005 15:38 (7%)

Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
Ridge schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:34:
Weten jullie misschien nog een paar goeie mcse sites?
Met braindumps? Of gewoon informatie over examens? Er zijn heel veel sites, veel ook met Testkings maar die kan ik hier dus niet plaatsen.

ITexperience.net
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
Association schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:28:
[...]

Check: http://www.microsoft.com/...s/simulations/default.asp

Nu zijn het alleen nog 290 en 291. Vanaf Juni ook 293 en 294. Nog geen 2000 examens met simulaties dus.

Trouwens, de simulaties maakt het alleen maar makkelijker. Tenminste als je de stof ook kent. Ik snap niet waarom de meeste mensen er zo tegenop zien.

Ik zou graag eens een paar voorbeelden van die simulaties willen zien. In de Learnkey-video's zitten ook af en toe opdrachten met simulaties, maar als je daar 1 keer fout klikt (verkeerde icoontje ofzow), heb je meteen de vraag fout. Niet echt leuk ofzow B)

Zijn er al plaatsen waar we enkele oefenopdrachtjes kunnen doen? :)
01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Wat maakt iedereen zich toch druk om die simulatie's? Gewoon goed leren en ervaring opdoen en het maakt echt niet uit hoor.

Geen schaap.

ITexperience.net

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:37:
Wat maakt iedereen zich toch druk om die simulatie's? Gewoon goed leren en ervaring opdoen en het maakt echt niet uit hoor.

Wat is er zo raar aan mijn vraag? Het is toch logisch dat ik wil oefenen en trainen voor mijn examen, zodat ik weet wat ik kan verwachten op mijn examen?

Ja: ik leer goed, ik lees het boek helemaal door en maak aantekeningen
Nee: ik heb amper praktijkervaring, omdat ik geen baan heb in de IT :) (ben student)
Nee: ik ben niet verwend, dat mijn baas de examens betaalt. Ik moet alles zelf ophoesten (incl btw :( ) en wil er dus zeker van zijn dat ik het in 1 keer haal

Micorsoft zelf geeft wel info over de simulaties en volgens mij hebben ze er zelfs voorbeelden staan.

Geen schaap.

Ik betaal mijn eigen internet
Reg. datum: 27 april 2000

quote:
TechnoTux schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:33:
iemand hier recentelijk 70-292 gedaan? deze ga ik over twee weken doen namelijk :) Deze schijnt nogal lastig geworden te zijn sinds 2005?

Ik heb hem gedaan.

Je krijgt 40 vragen ipv 55
Er zijn vragen die niet meetellen voor de score
Er zijn vragen die extra zwaar meetellen
Je moet 700 punten halen

Het examen is aanzienlijk zwaarder geworden. Er zijn veel mensen die ik ken gezakt (zelfs meerdere keren)
Ik zou me goed voorbereiden, als je het onderschat ga je met 300 punten van de 1000 weg.

quote:
Darkdemoman schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:18:
[...]

You are the network administrator for Certkiller .com. The network consists of a single Active
Directory domain Certkiller .com. All domain controllers run Windows Server 2003, and all client
computers run Windows XP Professional.
Certkiller acquires a subsidiary. You receive a comma delimited file that contains the names of all user
accounts at the subsidiary.
You need to import these accounts into your domain.
Which command should you use?
A. ldifde
B. csvde
C. ntdsutil with the authoritative restore option
D. dsadd user
Answer: B

Dit soort vragen kan je verwachten.

klopt, je krijgt 1 of 2 van deze vragen (die waarschijnlijk niet eens meetellen voor je puntentelling)

Ik ben voor simulaties, mits je ook letterlijk dezelfde functionaliteit hebt als met je normale omgeving (maw dat je ook kan controleren of je het goed gedaan hebt en niet blind moet klikken)

Wolvie wijzigde dit bericht 25-04-2005 11:20 (52%)

Vragen zijn niet dom, maar de antwoorden die erop gegeven worden (maar er zijn grenzen :P)

quote:
TechnoTux schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:33:
iemand hier recentelijk 70-292 gedaan? deze ga ik over twee weken doen namelijk :) Deze schijnt nogal lastig geworden te zijn sinds 2005?

ik heb de 292 pas geleden gedaan, en hij was dus echt NIET makkelijk.
ik ben de 1e keer dan ook onderuit gegaan, en het was voor mij de eerste keer dat ik een MS examen NIET in de 1e keer haal. al >10 examens gehaalt, maar deze was echt pittig.

Ze hebben de waardering aangepast naar mijn idee.
Ik weet zeker dat ik van de 40 vragen er minimaal 30 goed had, en toch had ik de eerste keer maar 520 punten :(

Wat ze vragen is technisch niet zo diepgaand, maar gewoon gigabreed.
Het is ook een upgrade examen, ze vragen dus info uit stof van 4 examens.
gelukkig heb ik het examen de volgende dag wel gehaalt (780 punten).

4 mei moet ik op voor de 296, en dan hoop ik er weer een paar jaar tegen aan te kunnen.

quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:00:
[...]

Wat is er zo raar aan mijn vraag? Het is toch logisch dat ik wil oefenen en trainen voor mijn examen, zodat ik weet wat ik kan verwachten op mijn examen?

Ja: ik leer goed, ik lees het boek helemaal door en maak aantekeningen
Nee: ik heb amper praktijkervaring, omdat ik geen baan heb in de IT :) (ben student)
Nee: ik ben niet verwend, dat mijn baas de examens betaalt. Ik moet alles zelf ophoesten (incl btw :( ) en wil er dus zeker van zijn dat ik het in 1 keer haal

dan ga je het niet makkelijk krijgen zonder praktijk ervaring.
De vereisten zijn namelijk dat je een x aantal jaar ervaring hebt, en zo links en rechts kan er gewoon een vraag tussen zitten die niet in het boek staat, maar die gebaseert is op ervaring.

maar succes iig!

quote:
Grolsch schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:17:
De vereisten zijn namelijk dat je een x aantal jaar ervaring hebt, en zo links en rechts kan er gewoon een vraag tussen zitten die niet in het boek staat, maar die gebaseert is op ervaring.

Ik denk dat dat wel een beetje meevalt. Ervaring is zeker een pre, maar hands-on ervaring met een testmachine is meestal genoeg. Natuurlijk zul je vragen tegen komen waar je dan geen antwoord op hebt, maar je hoeft nu eenmaal geen 100% score te halen.
Ik heb zelf m'n MCSA2000 ook gehaald met alleen de boeken en af en toe een beetje uitproberen op een testmachine.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

ITexperience.net

quote:
Grolsch schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:17:
[...]

maar succes iig!

70-270 heb ik gehaald, op het nippertje weliswaar: 732 (700 vereist)
Ik weet dat je ervaring nodig hebt om het op je sloffen te kunnen halen. Maar met de huidige arbeidsmarkt is er gewoon weinig te vinden voor een beginnend it-er die niet kan programmeren en nog weinig systeembeheer ervaring heeft.
Dan kun je dus leuk een HBO-diploma hebben (nog 2 maanden :) ), maar beginnen als Helpdeskmedewerker zie ik niet echt zitten :)
die praktijk ervaring is vooral nodig voor de upgrade examens.
Ook heb ik begrepen dat de 291 en nog 1 in de 290 super zwaar zijn.
Ik heb toen ik cursus deed gewoon hele groepen van 7/8 man onderuit zien gaan.
Zelf hadden ze een goed gevoel over het examen.
Ze zaten goed in hun stof, en toch halen ze het niet.

MS wil gewoon de lat wat hoger leggen zoals bijv. Cisco dat heeft.
Een begrijpelijke beslissing van MS, maar als je examen moet doen zit je mooi met de gebakken peren :P

quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:46:
[...]

70-270 heb ik gehaald, op het nippertje weliswaar: 732 (700 vereist)
Ik weet dat je ervaring nodig hebt om het op je sloffen te kunnen halen. Maar met de huidige arbeidsmarkt is er gewoon weinig te vinden voor een beginnend it-er die niet kan programmeren en nog weinig systeembeheer ervaring heeft.
Dan kun je dus leuk een HBO-diploma hebben (nog 2 maanden :) ), maar beginnen als Helpdeskmedewerker zie ik niet echt zitten :)
Hoewel het wel zal helpen zul je nu ook niet anders terecht komen hoor. Papieren mcse'ers zijn niets waard; het draait om ervaring EN het papiertje waarbij vooral de ervaring zwaar weegt imho.

Geen schaap.

Professioneel azijnpisser

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:06:

Hoewel het wel zal helpen zul je nu ook niet anders terecht komen hoor. Papieren mcse'ers zijn niets waard; het draait om ervaring EN het papiertje waarbij vooral de ervaring zwaar weegt imho.

Bor, het is me inmiddels wel duidelijk geworden in je laatste paar posts dat je iets tegen 'papieren' MCSE'ers hebt. Prima, kan ik me voorstellen, ben het gedeeltelijk ook wel met je eens.

Maar iemand zonder praktijk ervaring maar wel het papiertje is dus ook zo eentje.

Persoonlijk vind ik ervaring ook belangrijker, maar de vragen die ik vaak voorbij zie komen in de examens zal ik zeker weten ook nooit tegenkomen in de praktijk, gezien de situaties die MS schetst.

Ervaring is inderdaad de beste leermeester, maar je moet ook wel die kansen kunnen krijgen, en niet iedereen zit in zo'n situatie.

Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Wat ik wilde aangeven is dat in een sollicitatie het papiertje alleen niet genoeg is, je moet ook ervaring hebben in het beheer / opzetten van omgevingen wil je boven de grijze massa uitschieten.

Geen schaap.

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:34:
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Wat ik wilde aangeven is dat in een sollicitatie het papiertje alleen niet genoeg is, je moet ook ervaring hebben in het beheer / opzetten van omgevingen wil je boven de grijze massa uitschieten.
Ok, dan is dat duidelijk. Ik vind het persoonlijk altijd fijn als ik mijn opgedane kennis door de 3 MCSE trajecten in de praktijk kan brengen. Geeft me altijd een fijn gevoel

quote:
Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:37:
[...]

Ok, dan is dat duidelijk. Ik vind het persoonlijk altijd fijn als ik mijn opgedane kennis door de 3 MCSE trajecten in de praktijk kan brengen. Geeft me altijd een fijn gevoel
Kan ik mij voorstellen. Maar wat bedoel je daar precies mee gezien het voorgaande?

Geen schaap.

ITexperience.net

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:34:

Wat kiest een werkgever liever:
een sollicitant die 3 maanden uit zijn neus heeft zitten peuteren na zijn studie (beetje naar de disco, beetje op het strand hangen of RTL belspelletjes kijken),
of
een sollicitant die ook nog een beetje heeft gestudeerd om zijn vrije tijd op te vullen, zonder de tijd 100% te verspillen met onzin?

Ik hoop het 2e, maar mocht dat niet zo zijn: dan stop ik per direct met studeren en ga ik de hele dag met mijn vriendin in bed liggen en Nickelodeon kijken :)

Cis wijzigde dit bericht 25-04-2005 12:48 (5%)

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:42:
Kan ik mij voorstellen. Maar wat bedoel je daar precies mee gezien het voorgaande?
Dat ik ook niet alles zelf heb kunnen doen wat ik wel in een boek heb gelezen tijdens het leren voor de examens. Maar later wel blij ben als ik het in de praktijk kan brengen

quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:47:
[...]

Wat kiest een werkgever liever:
een sollicitant die 3 maanden uit zijn neus heeft zitten peuteren na zijn studie (beetje naar de disco, beetje op het strand hangen of RTL belspelletjes kijken),
of
een sollicitant die ook nog een beetje heeft gestudeerd om zijn vrije tijd op te vullen, zonder de tijd 100% te verspillen met onzin?

Ik hoop het 2e, maar mocht dat niet zo zijn: dan stop ik per direct met studeren en ga ik de hele dag met mijn vriendin in bed liggen en Nickelodeon kijken :)
Klopt, alleen jammer dat het percentage mensen met ervaring en papieren en per direct beschikbaar ook erg hoog is. De keuze die jij schetst komt niet zo vaak voor hoor (ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt met de gesprekken die ik heb afgenomen). Maar natuurlijk is een nuttige tijdsvulling altijd beter dan niets doen.

Geen schaap.

quote:
Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:18:
[...]

Bor, het is me inmiddels wel duidelijk geworden in je laatste paar posts dat je iets tegen 'papieren' MCSE'ers hebt. Prima, kan ik me voorstellen, ben het gedeeltelijk ook wel met je eens.

Maar iemand zonder praktijk ervaring maar wel het papiertje is dus ook zo eentje.

Persoonlijk vind ik ervaring ook belangrijker, maar de vragen die ik vaak voorbij zie komen in de examens zal ik zeker weten ook nooit tegenkomen in de praktijk, gezien de situaties die MS schetst.

Ervaring is inderdaad de beste leermeester, maar je moet ook wel die kansen kunnen krijgen, en niet iedereen zit in zo'n situatie.

Ik vraag me altijd af wat men nu onder ervaring verstaat. Iemand met papieren zonder ervaring is niet gewenst, maar zeker niet slechter als iemand met ervaring zonder papieren.
Met ervaring weet je wellicht hoe je een incident moet oplossen, maar kan je de overall view niet inschatten voor "long-term"

Elke mongool kan op een knop drukken, maar er zijn er een stuk minder die precies weten wat de impact en eventuele impact is.

Anyway, ik denk dat iemand die niet met zijn kennis kan redeneren zowieso niet gewenst is als systeembeheerder, papieren of geen papieren, ervaring of geen ervaring...
Mijn ervaring is dat er veel mensen zijn met een grote bek, maar weinig die ook kunnen vertellen waarom het is zoals zij vinden....

Ik vind het goed dat ze de examens moeilijk maken (zoals de 70-292) want dan wordt het kaft van het koren scheiden. Mijn certificeringen worden hierdoor meer waard, dus daar ben ik altijd blij mee ;)

Wolvie wijzigde dit bericht 25-04-2005 14:13 (8%)

Vragen zijn niet dom, maar de antwoorden die erop gegeven worden (maar er zijn grenzen :P)

quote:
Ik vraag me altijd af wat men nu onder ervaring verstaat. Iemand met papieren zonder ervaring is niet gewenst, maar zeker niet slechter als iemand met ervaring zonder papieren.
Dat weet ik nou net nog niet. Wat is beter, iemand die (bv met behulp van testkings en braindumps) een papiertje haalt, hier niet mee werkt en dus snel de kennis weer kwijt is, of iemand die bv al jaren met de materie werkt, goede procedures toepast etc? Natuurlijk schets ik het hier wel heel zwart wit en zo zal het in de praktijk niet gaan maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 25-04-2005 14:15 (6%)

Geen schaap.

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:14:
[...]

Dat weet ik nou net nog niet. Wat is beter, iemand die (bv met behulp van testkings en braindumps) een papiertje haalt, hier niet mee werkt en dus snel de kennis weer kwijt is, of iemand die bv al jaren met de materie werkt, goede procedures toepast etc? Natuurlijk schets ik het hier wel heel zwart wit en zo zal het in de praktijk niet gaan maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.

Ook daarin zie ik het probleem niet. Als iemand duidelijk in kennis tekort schiet, dan zie je dat ECHT wel meteen... zo iemand zou bij ons de week niet volmaken. Het feit dat deze mensen blijkbaar wel op "niveau" aan het werk komen, zegt waarschijnlijk net zoveel over het bedrijf als over degene die het via testkings en braindumps haalt.
Sterker nog, als je bij ons op solicitatie gesprek komt, dan wordt er weldegelijk gevraagd waar iemand qua kennisniveau ligt en wat hij in het verleden gedaan heeft, waar hij goed in is en waarin niet... En die eerlijk is over wat hij wel en niet kan.. De meeste (ook ervaren) beheerders moeten toch behoorlijk ingewerkt worden.

Wij krijgen ook mensen die wel ervaring hebben, maar qua kennis gewoon vet achterlopen, omdat ze gewoon nooit papieren gehaald hebben en daar meestal ook nog een mening over hebben. Wij willen beheerders die open staan voor ideeen, potentie hebben en de geestelijke vermogens hebben om behalve techniek ook iets te begrijpen. Ervaren of niet, iedereen begint bij ons onderaan. Dwz dat iedereen hier de rechten moet verdienen. Als wij denken dat je niet goed genoeg bent, haal je het eind van de week niet. Overigens vragen wij een werk, denk en kennis niveau. Werk en denk niveau is HBO en kennisniveau moet bij ons MCSE2003 zijn. Dus als er iemand binnenkomt met ervaring maar niet 100% de goede papieren, dan wordt hij aangenomen. Overigens is kennis meetbaar, dus ik zie geen probleem ;)

Wolvie wijzigde dit bericht 25-04-2005 14:35 (9%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: