Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
How to become a Dj... deel IX
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topiccheck de tutorials dat is egt goed om wat van te leren denk ik. Het probleem is dat mijn stijl: progressive house niet echt veel goede scratch samples heeft.
::: I like it loud :::
Reg. datum: 12 oktober 2003
savale wijzigde dit bericht 25-06-2004 16:40 (5%)
You don't need eyes to see, you need vision
Reg. datum: 12 oktober 2003
* leffe_blond claimt hier niet dat ie fantastisch kan scratchen, ik heb wel ervaring hoe ongelofelijk moeilijk het is..
Reg. datum: 21 juni 2000
quote:Vash schreef op 24 juni 2004 @ 13:51:
Precies. Drie keer raden van wie die plaat nu is
[afbeelding]
Ik vond m ook tegenvallen. Paar goeie nummers gehoord, maar de rest was niet echt uplifting. Wel gaaf dat Luvstruck voor een gedeelte weer langskwam
MarcoV - Automanual
Sja, luvstruck heb ik eigenlijk al wel genoeg gehoord in het verleden
idd, hier hetzelfde. De coördinatie tussen de scratch hand en de xfader hand is totaal brak. Dat betekent dus dat als je de plaat heen en weer beweegt, m'n andere hand gelijk meegaat (in tegenstelling tot een eigen "ritme". Dat moet je dus oefenen. Nou draai ik vooral hardcore, dus hoef ik lekker niet te scratchenquote:leffe_blond schreef op 25 juni 2004 @ 19:50:
scratchen kan je echt maar leren door het te doen, de coördinatie tussen hand 1 aan Xfader en hand2 op plaat staat niet in boekjes, je moet veel oefenen.
* leffe_blond claimt hier niet dat ie fantastisch kan scratchen, ik heb wel ervaring hoe ongelofelijk moeilijk het is..
Eraser127 wijzigde dit bericht 25-06-2004 21:09 (5%)
My Discogs | prOn :) | Sneeuw
quote:Eraser127 schreef op 25 juni 2004 @ 21:07:
[...]
idd, hier hetzelfde. De coördinatie tussen de scratch hand en de xfader hand is totaal brak. Dat betekent dus dat als je de plaat heen en weer beweegt, m'n andere hand gelijk meegaat (in tegenstelling tot een eigen "ritme". Dat moet je dus oefenen. Nou draai ik vooral hardcore, dus hoef ik lekker niet te scratchen
Ik heb er nog weinig mee gedaan: "het scratchen"
draaien gaat op dit moment wel lekker...in mijn stijl: progressive kan het misschien wel leuk zijn om af en toe is een beetje crea te zijn door het één en ander te scratchen denk ik zelf
of als je 't wel 'redelijk' kan, maar nog net niet zeg maar.. dan klinkt 't gewoonweg belachelijk.. zulke dingen nekken je ook op dj contests enzoquote:leffe_blond schreef op 26 juni 2004 @ 07:38:
mja, een andere tip voor beginnende scratchers, je moet doseren. Dat je als Hiphop dj elke plaat aan elkaar scrath't ken geen probleem zijn, maar in andere stijlen moet je toch opletten dat je niet overdrijfd. Het heeft geen zin dat je je skills etaleerd als het niet in de algemene feeling past van je set..
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Idd Automanual, hoewel ik het plaatje meer Ferry-achtig vind dan Marcoquote:sten schreef op 25 juni 2004 @ 20:10:
[...]
MarcoV - AutomanualHeb 'm hier ook liggen.
Sja, luvstruck heb ik eigenlijk al wel genoeg gehoord in het verledenPubliek kwam ook niet echt goed los. Ben je de vorige MarcoV xxqlusive ook geweest?
Echt goed los kwam het publiek niet echt nee, alleen toen ze die sample van lovestruck hoorden was het gejuich wel aanwezig, maar voor de rest? Jammer
Vorige XXclusive van Marco ging voor mij helaas niet door, volgens mij had ik een ander feestje op die datum.
Reg. datum: 06 januari 2003
Bert Q video's heb ik ook trouwens, daar wordt echt DUIDELIJK d.m.v filmpjes verschillende scratches uitgelegt. echt een aanrader. Aangezien ik oldskool draai. wil ik toch de scratch onder de knie krijgen, kun je leuke dingen mee doen.
Here I am, so what are you 2 other wishes?
Denk je dat Q-Bert curve-settings had op z'n eerste mixer?quote:Kernflyer schreef op 26 juni 2004 @ 16:42:
Heb zelf ook mee geoefend, met de sample van Whores in da house, het wordt wel beter. Alleen heb ik gevoel dat het mijn naalden slijt. En je moet het liefst curve op je mengpaneel hebben, heb ik dus niet.
Bert Q video's heb ik ook trouwens, daar wordt echt DUIDELIJK d.m.v filmpjes verschillende scratches uitgelegt. echt een aanrader. Aangezien ik oldskool draai. wil ik toch de scratch onder de knie krijgen, kun je leuke dingen mee doen.
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
In mijn bezit had ik 2 x Gemini CDJ-10 (hele vakantie voor moeten werken) en ik heb nog steeds een Alecto PRO-137 (oftewel noob-mixer, maar goed voor sterio/pc geluidsswitch).
Misschien dat ik in de toekomst nog wel iets van staal ga halen, maar de maandelijke platenspendering zou me de komende jaren nog de kop kunnen kosten.
HP NC8430 - HTC S710
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Wat je kan doen is opzoek gaan naar scratch-Tutorials. Op de welbekende p2p netwerken is hier zat van te vinden. Vooral de avi-tutorials van Dj Qbert zijn erg goed uitgelegd en helder. Zeker de moeite waard!quote:savale schreef op 25 juni 2004 @ 14:15:
geinug filmpje! draai inmiddels al een tijdje maar scratchen heb ik eigenlijk nog weinig serieus mee gedaan. Hoe begin je daarmee? Ik probeer wel eens wat aan te rotzooien maar krijg het echt niet zo als in dat filmpje hoor
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Binnenkort deel 2 in de winkel op z'n site!!quote:
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Hopelijk kunnen jullie me helpen, met de stap richting DJ
Als je écht wil... zou ik 3 krantenbaantjes zoeken, bij 2 supermarkten vakkenvullen en je PC verkopen... sparen voor een leuke set met bijbehorend plaatmateriaal en dan lekker knallen... er is niets beters dan zelf de knoppen in handen te houden en niet je muis.. de basis zul je ook echt niet op je pc leren...quote:Reanimation schreef op 28 juni 2004 @ 18:26:
Even een vraagje (ben noob) Ik heb een 5.1 Live Geluidskaart met 2.1 Speakerset, nou wil ik de basics leren op de pc met een programma (virtualDJ) en zou graag een Koptelefoon aanwillen sluiten op die geluidskaart (dat werkt wat makkelijker)
Hopelijk kunnen jullie me helpen, met de stap richting DJ
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
quote:KeeZ schreef op 28 juni 2004 @ 20:21:
[...]
Als je écht wil... zou ik 3 krantenbaantjes zoeken, bij 2 supermarkten vakkenvullen en je PC verkopen... sparen voor een leuke set met bijbehorend plaatmateriaal en dan lekker knallen... er is niets beters dan zelf de knoppen in handen te houden en niet je muis.. de basis zul je ook echt niet op je pc leren...
ten eerste ben ik nog 14 (helaas) en mag ik dus vaak niet werken, en het is ook mijn pc dus niet
en je hebt wel gelijk dat je je t beste leert door de knoppen in de hand te houden, dat weet ik, maar op het moment heb ik daar dus niet het geld voor helaas.
Ben ook begonnen met pc (zelfs begonnen door m'n eigen dj programma te maken, en toe te voegen wat ik nodig had, beginnend bij pitch sliders en volume controls uiteraard) en ik vind dat je zeker de basis op pc kan leren.
Vooral beatmatchen is toch voornamelijk een kwestie van horen welke van de tracks trager of sneller dan de andere loopt, en dat bijregelen, dat kan volgens mij net zo goed met pc als met 'standaard' dj hardware.
Zelf mix ik toch al een aantal jaren met enkel pc, en nu ik er een platenspeler bijheb was het toch niet zoveel aanpassen om het beatmatchen op een platenspeler gewoon te worden.
Verder vind ik het handiger om langzaam te upgraden zonder in 1 keer alles te moeten kopen.
Je kan bijvoorbeeld enkel een midi mengpaneeltje bijkopen met wat faders en draaiknopjes.
Dan kan je daarna beginnen door 1 draaitafel erbij te kopen en die via de pc ingang te mixen met je mp3'tjes.
Verder zijn er ook kant-en-klare oplossingen zoals de Hercules DJ Console, die ik zelf ook heb, en die best vervanging kunnen zijn voor een eenvoudige cd-speler + 2kanaals mengpaneel.
Verder vind ik ook dat je met pc gewoon veel meer mogelijkheden hebt om te volgen met je creativiteit. Denk maar aan het gebruiken van een 3de deck om snel even een sampletje er tussen te gooien, de pc als effectenpaneel, of het sneller terugvinden van muziek.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.