Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel IX

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
savale schreef op 25 juni 2004 @ 14:15:
geinug filmpje! draai inmiddels al een tijdje maar scratchen heb ik eigenlijk nog weinig serieus mee gedaan. Hoe begin je daarmee? Ik probeer wel eens wat aan te rotzooien maar krijg het echt niet zo als in dat filmpje hoor :P
Ik heb zelf eerst een beetje sites bekeken, maar met omschrijvingen kom ik er niet (of verkeerd beschreven of ik snap er niks van :+). Ik heb nu net 2 dvd's gekregen (een van Jam Master Jay en een van Q-bert ofzoiets). Ga vanavond eens kijken of dat wat meer inzicht biedt.

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

www.puredj.com

http://www.futureproducers.com/
check de tutorials dat is egt goed om wat van te leren denk ik. Het probleem is dat mijn stijl: progressive house niet echt veel goede scratch samples heeft.

::: I like it loud :::

Reg. datum: 12 oktober 2003

Dat idee heb ik dus ook met Techno correct me if im wrong. Maar weet ook nooit wat ik echt moet zoeken voor een goeie scratch sample. Heb t ook nog niet echt geprobeert dus vandaar. Wel toevallig dat ik t hier tegen kom net nu ik er over zit te denken toch maar eens wat meer te gaan proberen...

www.puredj.com

correct me if I am wrong maar een goede scratch sample is geen drum/bass maar eerder een instrument?

savale wijzigde dit bericht 25-06-2004 16:40 (5%)

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Er worden speciale scratch platen gemaakt, deze staan vol met samples, je vind ze in de hiphop zaakjes. Ook op een gewone plaat vind je dikwijle een leuk scratch stukje.. vocals instrument solotjes, verder kan je natuurlijk ook de beats gaan pakken en die manipuleren met je tone control..

You don't need eyes to see, you need vision

Reg. datum: 12 oktober 2003

Kijk dat is info voor beginnende scratchers. Voor de rest gaat het draaien al lekker alleen dat nog onder de knie krijgen. En dan vooral zoals Daniele Mondello dat kan. Mede daarom ook mijn favo hardstyle deejay.

Less is more!

scratchen kan je echt maar leren door het te doen, de coördinatie tussen hand 1 aan Xfader en hand2 op plaat staat niet in boekjes, je moet veel oefenen.

* leffe_blond claimt hier niet dat ie fantastisch kan scratchen, ik heb wel ervaring hoe ongelofelijk moeilijk het is..

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Vash schreef op 24 juni 2004 @ 13:51:
Precies. Drie keer raden van wie die plaat nu is ;)
[afbeelding]

Ik vond m ook tegenvallen. Paar goeie nummers gehoord, maar de rest was niet echt uplifting. Wel gaaf dat Luvstruck voor een gedeelte weer langskwam :)

MarcoV - Automanual ;) Heb 'm hier ook liggen.
Sja, luvstruck heb ik eigenlijk al wel genoeg gehoord in het verleden ;) Publiek kwam ook niet echt goed los. Ben je de vorige MarcoV xxqlusive ook geweest?

Heerenveen

quote:
leffe_blond schreef op 25 juni 2004 @ 19:50:
scratchen kan je echt maar leren door het te doen, de coördinatie tussen hand 1 aan Xfader en hand2 op plaat staat niet in boekjes, je moet veel oefenen.

* leffe_blond claimt hier niet dat ie fantastisch kan scratchen, ik heb wel ervaring hoe ongelofelijk moeilijk het is..
idd, hier hetzelfde. De coördinatie tussen de scratch hand en de xfader hand is totaal brak. Dat betekent dus dat als je de plaat heen en weer beweegt, m'n andere hand gelijk meegaat (in tegenstelling tot een eigen "ritme". Dat moet je dus oefenen. Nou draai ik vooral hardcore, dus hoef ik lekker niet te scratchen :P

Eraser127 wijzigde dit bericht 25-06-2004 21:09 (5%)

www.puredj.com

quote:
Eraser127 schreef op 25 juni 2004 @ 21:07:
[...]

idd, hier hetzelfde. De coördinatie tussen de scratch hand en de xfader hand is totaal brak. Dat betekent dus dat als je de plaat heen en weer beweegt, m'n andere hand gelijk meegaat (in tegenstelling tot een eigen "ritme". Dat moet je dus oefenen. Nou draai ik vooral hardcore, dus hoef ik lekker niet te scratchen :P

Ik heb er nog weinig mee gedaan: "het scratchen"
draaien gaat op dit moment wel lekker...in mijn stijl: progressive kan het misschien wel leuk zijn om af en toe is een beetje crea te zijn door het één en ander te scratchen denk ik zelf

Less is more!

mja, een andere tip voor beginnende scratchers, je moet doseren. Dat je als Hiphop dj elke plaat aan elkaar scrath't ken geen probleem zijn, maar in andere stijlen moet je toch opletten dat je niet overdrijfd. Het heeft geen zin dat je je skills etaleerd als het niet in de algemene feeling past van je set..

quote:
leffe_blond schreef op 26 juni 2004 @ 07:38:
mja, een andere tip voor beginnende scratchers, je moet doseren. Dat je als Hiphop dj elke plaat aan elkaar scrath't ken geen probleem zijn, maar in andere stijlen moet je toch opletten dat je niet overdrijfd. Het heeft geen zin dat je je skills etaleerd als het niet in de algemene feeling past van je set..
of als je 't wel 'redelijk' kan, maar nog net niet zeg maar.. dan klinkt 't gewoonweg belachelijk.. zulke dingen nekken je ook op dj contests enzo

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
sten schreef op 25 juni 2004 @ 20:10:
[...]

MarcoV - Automanual ;) Heb 'm hier ook liggen.
Sja, luvstruck heb ik eigenlijk al wel genoeg gehoord in het verleden ;) Publiek kwam ook niet echt goed los. Ben je de vorige MarcoV xxqlusive ook geweest?
Idd Automanual, hoewel ik het plaatje meer Ferry-achtig vind dan Marco ;).
Echt goed los kwam het publiek niet echt nee, alleen toen ze die sample van lovestruck hoorden was het gejuich wel aanwezig, maar voor de rest? Jammer :P

Vorige XXclusive van Marco ging voor mij helaas niet door, volgens mij had ik een ander feestje op die datum.

Reg. datum: 06 januari 2003

Heb zelf ook mee geoefend, met de sample van Whores in da house, het wordt wel beter. Alleen heb ik gevoel dat het mijn naalden slijt. En je moet het liefst curve op je mengpaneel hebben, heb ik dus niet.
Bert Q video's heb ik ook trouwens, daar wordt echt DUIDELIJK d.m.v filmpjes verschillende scratches uitgelegt. echt een aanrader. Aangezien ik oldskool draai. wil ik toch de scratch onder de knie krijgen, kun je leuke dingen mee doen.

Savale, nog even terugkomend op jouw setje: erg lekker! Mooie opbouw, mixen gaat ook ok. Ja, af en toe een fout, maar dat doet iedereen, ook de grote namen... Ik zie graag nog een playlist want er zitten een aantal nummers bij die erg goed klinken.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Kernflyer schreef op 26 juni 2004 @ 16:42:
Heb zelf ook mee geoefend, met de sample van Whores in da house, het wordt wel beter. Alleen heb ik gevoel dat het mijn naalden slijt. En je moet het liefst curve op je mengpaneel hebben, heb ik dus niet.
Bert Q video's heb ik ook trouwens, daar wordt echt DUIDELIJK d.m.v filmpjes verschillende scratches uitgelegt. echt een aanrader. Aangezien ik oldskool draai. wil ik toch de scratch onder de knie krijgen, kun je leuke dingen mee doen.
Denk je dat Q-Bert curve-settings had op z'n eerste mixer? ;)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

M.I.O.
Reg. datum: 11 juni 2001

Ik, amateur dj ten top, draaide hardcore (thuis) en top40/skihut/etc op feestjes (drive-inn).
In mijn bezit had ik 2 x Gemini CDJ-10 (hele vakantie voor moeten werken) en ik heb nog steeds een Alecto PRO-137 (oftewel noob-mixer, maar goed voor sterio/pc geluidsswitch).
Misschien dat ik in de toekomst nog wel iets van staal ga halen, maar de maandelijke platenspendering zou me de komende jaren nog de kop kunnen kosten.

HP NC8430 - HTC S710

Reg. datum: 24 februari 2001

CDJ-10's ;) ben ik ooit ook eens mee begonnen.. mag ik ze als butt omschrijven ?? Je had voor die prijs (geen id wat je ervoor betaald hebt) waarschijnlijk iets veel leukers kunnen halen...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Met de CDJ-10 kan je idd bijna geen zak mee. Met de CDJ-20 kun je in principe perfect mee draaien (wat 1 getalletje wel niet kan doen ;))

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
savale schreef op 25 juni 2004 @ 14:15:
geinug filmpje! draai inmiddels al een tijdje maar scratchen heb ik eigenlijk nog weinig serieus mee gedaan. Hoe begin je daarmee? Ik probeer wel eens wat aan te rotzooien maar krijg het echt niet zo als in dat filmpje hoor :P
Wat je kan doen is opzoek gaan naar scratch-Tutorials. Op de welbekende p2p netwerken is hier zat van te vinden. Vooral de avi-tutorials van Dj Qbert zijn erg goed uitgelegd en helder. Zeker de moeite waard!

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

Drinking for Holland @ Le Mans

quote:
jadjong schreef op 24 juni 2004 @ 16:08:
[...]

Grand 12 Inches is _/-\o_
Binnenkort deel 2 in de winkel op z'n site!!

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Forza Utreg!
Reg. datum: 02 juni 2003

Even een vraagje (ben noob) Ik heb een 5.1 Live Geluidskaart met 2.1 Speakerset, nou wil ik de basics leren op de pc met een programma (virtualDJ) en zou graag een Koptelefoon aanwillen sluiten op die geluidskaart (dat werkt wat makkelijker)

Hopelijk kunnen jullie me helpen, met de stap richting DJ

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Reanimation schreef op 28 juni 2004 @ 18:26:
Even een vraagje (ben noob) Ik heb een 5.1 Live Geluidskaart met 2.1 Speakerset, nou wil ik de basics leren op de pc met een programma (virtualDJ) en zou graag een Koptelefoon aanwillen sluiten op die geluidskaart (dat werkt wat makkelijker)

Hopelijk kunnen jullie me helpen, met de stap richting DJ
Als je écht wil... zou ik 3 krantenbaantjes zoeken, bij 2 supermarkten vakkenvullen en je PC verkopen... sparen voor een leuke set met bijbehorend plaatmateriaal en dan lekker knallen... er is niets beters dan zelf de knoppen in handen te houden en niet je muis.. de basis zul je ook echt niet op je pc leren...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Forza Utreg!
Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
KeeZ schreef op 28 juni 2004 @ 20:21:
[...]

Als je écht wil... zou ik 3 krantenbaantjes zoeken, bij 2 supermarkten vakkenvullen en je PC verkopen... sparen voor een leuke set met bijbehorend plaatmateriaal en dan lekker knallen... er is niets beters dan zelf de knoppen in handen te houden en niet je muis.. de basis zul je ook echt niet op je pc leren...

ten eerste ben ik nog 14 (helaas) en mag ik dus vaak niet werken, en het is ook mijn pc dus niet :P
en je hebt wel gelijk dat je je t beste leert door de knoppen in de hand te houden, dat weet ik, maar op het moment heb ik daar dus niet het geld voor helaas.

Reg. datum: 19 januari 2001

Mh, ik vind het tegendeel waar.
Ben ook begonnen met pc (zelfs begonnen door m'n eigen dj programma te maken, en toe te voegen wat ik nodig had, beginnend bij pitch sliders en volume controls uiteraard) en ik vind dat je zeker de basis op pc kan leren.
Vooral beatmatchen is toch voornamelijk een kwestie van horen welke van de tracks trager of sneller dan de andere loopt, en dat bijregelen, dat kan volgens mij net zo goed met pc als met 'standaard' dj hardware.
Zelf mix ik toch al een aantal jaren met enkel pc, en nu ik er een platenspeler bijheb was het toch niet zoveel aanpassen om het beatmatchen op een platenspeler gewoon te worden.

Verder vind ik het handiger om langzaam te upgraden zonder in 1 keer alles te moeten kopen.
Je kan bijvoorbeeld enkel een midi mengpaneeltje bijkopen met wat faders en draaiknopjes.
Dan kan je daarna beginnen door 1 draaitafel erbij te kopen en die via de pc ingang te mixen met je mp3'tjes.
Verder zijn er ook kant-en-klare oplossingen zoals de Hercules DJ Console, die ik zelf ook heb, en die best vervanging kunnen zijn voor een eenvoudige cd-speler + 2kanaals mengpaneel.

Verder vind ik ook dat je met pc gewoon veel meer mogelijkheden hebt om te volgen met je creativiteit. Denk maar aan het gebruiken van een 3de deck om snel even een sampletje er tussen te gooien, de pc als effectenpaneel, of het sneller terugvinden van muziek.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: