[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 16:20
Page is inderdaad veranderd zie ik.
Toch wel een verbetering ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

jobcohen schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:55:
weet je sinds wanneer die vernieuwd is? gisteravond was tie bij mij nog gewoon 'gewoon' zeg maar
Ik zat vannacht rond half 1 op Orange World en toen was die vernieuwd.
Dus denk dattie om 00.00 is 'gelanceerd' :)
Maar nog even 'n vraagje, waar ik echt niet uitkom.
K heb heel dit topic en vooral de startpost al goed doorgenomen,
maar ik ben echt de n00b der n00bs op dit gebied en begrijp het gewoon niet

Hoe snel wordt je status van 't aantal verbruikte k-bytes met Orange World vernieuwd?
Ik heb vannacht namelijk aardig wat lopen gprs-en via Orange World verbinding op m'n SPV M500 en ook heb ik gemsn't via de ingebouwde msn-messenger functie. Alleen nu (dus ongeveer 10 uur later) staan er bij mijn gebruiksoverzicht (wat je kunt zien via GPRS Orange World) helemaal geen extra verbruikte kilobytes bij? Dat ingebouwde MSN loopt toch via gprs wat van je 2 mb bundel afgaat?
En als je connectie maakt op je SPV M500 via dat "G"tje en je kiest voor Orange World is dan alles wat je daar te zien krijgt onbeperkt te gebruiken zonder extra kosten? Ik heb namelijk een half uur lang nieuws gelezen, ik heb routes bepaald bij de ANWB, weer van aankomende week doorgenomen. Is dat echt allemaal gratis? Dat is ook niet normaal dan :-)

Ik weet dus met m'n }:O }:O hoofd nog steeds niet of alles wel 'gratis' is wat ik doe 8)7
(waarmee ik bedoel dat het niet van m'n 2 mb data afgaat) maar dus onbeperkt te gebruiken is.
Als ik dus Orange World gprs verbinding maak en ik zie daar 'nieuws' of 'weer' en ik klik daarop is het gewoon allemaal onbeperkt te gebruiken en gaat niet van die 2 mb af.

Sorry hoor, dat ik die vraag weer moet stellen, maar begrijp het gewoon niet :+

Iemand bekend met http://wap.e-messenger.net! Dat zou gratis zijn via Orange World en is een aardige vervanger voor MSN-messenger. Ik moet dus Orange World gprs starten en dan in de balk dat adres typen om daar te komen!? Dan gaat het NIET van die 2 mb af toch?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 07-06-2005 22:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01

hneel

denkt er het zijne van

Sinds gisteren krijg ik geen verbinding met GPRS meer. Zowel via de internet als de wap apn lukt het niet. Als ik op mijn telefoon verbinding met GPRS probeer te maken krijg ik de melding "Meld u aan bij GPRS". Dat heb ik dus maanden geleden al gedaan.

Op mijn gegevenspagina zie ik dat ik deze maand al een paar kb heb gebruikt en nog tot 1 juli door kan gaan.

Ik heb nog geprobeerd naar de klantenservice te bellen, maar de ruim 4 euro beltegoed die gisteren nog had is op gegaan aan het wachten. :( Wat een ratten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
ik weet niet of het al aa nde orde is geweest enzo maar ik kom er echt niet uit
ik wil mijn orange email met mijn m500 kijken, ik heb me hiervoor braaf aangemeld op de orange site
ik kan echter de settings niet naar me toe laten smsen omdat de optie voor m500 (of welke andere spv dan ook) niet aanwezig is dus ik moet het handmatig doen

maar er staat bij servers pop.orange.nl en smtp.orange.nl en voor imap is er nog imap.orange.nl maar welke optie ik ook probeer, ik krijg de melding dat hij de server niet kan vinden.. iemand een idee?
en username en password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
even een klein vraagje: Ik ga dus voor mijn stage naar Kenia voor 3.5 maanden, is het dan mogelijk om vanuit daar in te bellen via telefoon en dan via de laptop te internetten ? en kan je dan op ELKE interpagina komen :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
@Possible: tuurlijk, wordt alleen een beetje duur denk ik, als ik jou was zou ik voor tarieven even op orange.nl kijken, goedkoper is denk ik orange.kenia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
CLB schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:43:
[...]
Hoe snel wordt je status van 't aantal verbruikte k-bytes met Orange World vernieuwd?

Ik weet dus met m'n }:O }:O hoofd nog steeds niet of alles wel 'gratis' is wat ik doe 8)7
(waarmee ik bedoel dat het niet van m'n 2 mb data afgaat) maar dus onbeperkt te gebruiken is.
Als ik dus Orange World gprs verbinding maak en ik zie daar 'nieuws' of 'weer' en ik klik daarop is het gewoon allemaal onbeperkt te gebruiken en gaat niet van die 2 mb af.

Iemand bekend met http://wap.e-messenger.net! Dat zou gratis zijn via Orange World en is een aardige vervanger voor MSN-messenger. Ik moet dus Orange World gprs starten en dan in de balk dat adres typen om daar te komen!? Dan gaat het NIET van die 2 mb af toch?
Als je gratis internet heb moet je de instellingen op orange world zetten (ik heb C500 en dit is makkelijk te doen) Als je dan je internet explorer open is alles wat je doe gratis! Zo ook web.e-messenger.nl waar it toevallig gister avond / nacht nog op zat. nadeel van deze site is dat je vaak moet refresh-en voor de texten, maar als het gratis is, dan wen je er wel aan.
Als je de instelling die eerder genoemd is verander naar internet acces moet je betalen voor de pagina's die niet van orange world zijn (zie banner boven in beeld) Ik gebruik deze instelling alleen om gebruik te maken van mijn email.

Als je internet wil via je laptop, instaleer eerst een klein bestandje van orange.nl (zie de site voor meer info) en plug je telefoon aan en voila, internet. niet uber snel maar wel internet. (wat eerder is vermeld: Let op je kosten, Norton, MSN en andere programma's kunnen zonder dat je het merk verbinding maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ten eerste sorry mensen als jullie vinden dat het niet netjes is als ik zosnel twee post achter elkaar post. Maar ik denk voor deze problemen een oplossing te hebben en denk dat het voor de personen van de vraag makkelijker zoeken is voor antwoord.
cryptapix schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:48:
ik weet niet of het al aa nde orde is geweest enzo maar ik kom er echt niet uit
ik wil mijn orange email met mijn m500 kijken, ik heb me hiervoor braaf aangemeld op de orange site
ik kan echter de settings niet naar me toe laten smsen omdat de optie voor m500 (of welke andere spv dan ook) niet aanwezig is dus ik moet het handmatig doen

maar er staat bij servers pop.orange.nl en smtp.orange.nl en voor imap is er nog imap.orange.nl maar welke optie ik ook probeer, ik krijg de melding dat hij de server niet kan vinden.. iemand een idee?
en username en password?
Ik zal de instellingen niet herhalen, staan vast al ergens op diverse site's. Let wel op dat bij Gegevens verbinding (Bij c500 - begin, 4, 9, 2) de insternet verbinding op "internet acces" staat en dat je paswoord in hoofdletters is. Daar zat mijn fout toen ik de eerste keer mijn instellingen instelde.

--edit--
email weg gehaald

[ Voor 8% gewijzigd door RedRayMann op 14-06-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Ik heb sinds kort ook orange, en heb gespeeld met orange world....
Ik heb 2 internet connecties, 1 heet internet access en 1 heet Orange World.
Met orange world kan ik gewoon 'gratis' surfen op het gehele internet ipv alleen de orange world portal... is dat normaal? of word de data nog achteraf in rekening gebracht? Alles wat ik doe met internet access gaat van mijn 2mb bundel af, terwijl er dus de zelfde sites bezoeken via de orange world gprs verbinding geen data uit de bundel gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BlackMage schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:31:
Ik heb sinds kort ook orange, en heb gespeeld met orange world....
Ik heb 2 internet connecties, 1 heet internet access en 1 heet Orange World.
Met orange world kan ik gewoon 'gratis' surfen op het gehele internet ipv alleen de orange world portal... is dat normaal? of word de data nog achteraf in rekening gebracht? Alles wat ik doe met internet access gaat van mijn 2mb bundel af, terwijl er dus de zelfde sites bezoeken via de orange world gprs verbinding geen data uit de bundel gaat...
Je moet gewoon al je pagina's laten lopen via Orange World (je moet dan wel wat gegevens veranderen) Lees hiervoor www.leukbellen.nl/OrangeWorld. Als je alles zo instelt gaat er werkelijk niks meer van je 2 mb data-bundeltje af :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
CLB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:22:
[...]

Je moet gewoon al je pagina's laten lopen via Orange World (je moet dan wel wat gegevens veranderen) Lees hiervoor www.leukbellen.nl/OrangeWorld. Als je alles zo instelt gaat er werkelijk niks meer van je 2 mb data-bundeltje af :)
Ja die instellingen heb ik al, en inderdaad er gaat niets van mijn databundel af. Maar ik kan alleen websites openen, ik kan niet mailen, irc-en of msn-en, dat moet via de connectie die dus wel geld kost. Maarja beter iets als niets he.

Maarja mijn vraag was dus, krijk ik nog een naheffing over die sites ? (ik heb een nokia 9300, die in staat is om gewone html pages te openen, en zelfs die gaan niet van mijn bundel af, maar mocht ik een naheffing krijgen wil ik niet bankroet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24

tijmeng

Panasonic 7J

mmm als orange nu nog een naaiende rekening zou gaan sturen dan was ik zowat 1100 euro armer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

ik zit hier even hardop te denken, maar er loopt hier nog een draad Gratis bellen naar vaste nummers (dat gaat over VoIP dmv VoIPbuster).
Nu is er een pakketje voor Windows Mobile dat heet SJPhone waarmee je VoIP calls kan maken, zou dit kunnen werken icm de orange world connectie ? of hangt dat protocollen & poorten af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:46:
ik zit hier even hardop te denken, maar er loopt hier nog een draad Gratis bellen naar vaste nummers (dat gaat over VoIP dmv VoIPbuster).
Nu is er een pakketje voor Windows Mobile dat heet SJPhone waarmee je VoIP calls kan maken, zou dit kunnen werken icm de orange world connectie ? of hangt dat protocollen & poorten af ?
Het zou een leuke toepassing zijn mits er

a) genoeg bandbreedte was om 1 gesprek te voeren
GPRS is te traag om voip gesprekken te voeren. De data kan niet snel genoeg over het netwerk worden getransporteerd. Bij GPRS is er geen constante datastroom, de pakketjes hoeven ook niet in volgorde aan te komen, de pakketjes hoeven eigenlijk helemaal niet aan te komen. Dan worden ze opnieuw gestuurd. Bij spraak kan dit niet want er is een gegarandeerde verbinding. Daarnaast heb je bij een GPRS-verbinding te maken met klassen, zo heb je in moderne telefoons klasse 8 en klasse 10. Klasse 8 betekent dat je 4 gsm verbindingen naar je toestel toe en 1 gsm verbinding naar de mast hebt . Bij klasse 10 is dit 3 en 2. Als je een goede verbinding hebt dan kun je met 5 kb/s downloaden. Dit zou voldoende zijn voor spraak. Maar je moet ook nog te horen zijn aan de andere kant. Daarvoor heb je dan ongeveer 1 kb/s voor. Dit is te weinig om verstaanbaar te zijn.

b) een directe verbinding opgezet kan worden naar de viop ontvanger
Bij Orange world kun je geen directe verbinding opzetten. Werk je hierom heen door eigen server dan nog gaat alles via een proxy server. Deze proxy server download eerst alles voordat het wordt doorgestuurd. Wederom een vertraging in de schakel. Lukt het je wel, door zelf geschreven software op je telefoon die http pakketjes omzet naar voip pakketjes en dit doorgeeft aan je voip client op je telefoon, dan heb je nog steeds een bagger verbinding dat leuk is om te proberen maar onzinnig is om een gesprek over te voeren.

GPRS is daarom een geen geschikt medium om een gesprek over te voeren. En al hemaal niet bij Orange World. Bij telfort zou Edge een geschiktere kandidaat zijn om onbeperkt via voip te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik gebruik ook die instelling zodat ik gratis kan internetten op mijn C500. Maar kan niet meer emails verzenden via www.yahoo.com. Weet iemand of dit met die proxy instellingen te maken heeft?

@tijmeng,

haha, idd....als Orange nu al die C500 gebruikers een naheffing zou sturen zijn we met zijn allen flink de !@#$%. Ik had voor die instellingen al redelijk wat data via Orange World. Nu loop ik de hele dag wel online en bezoek verschillende sites (vooral NS/reis en nieuwssites zijn erg handig, maar ook de online telefoongids en bijv. www.mapquest.com, een soort online straten atlas).

Ik vraag me trouwens af waarom Messenger wel via de bundel moet gaan om te werken. Misschien dat er een poort of zo geblokkeerd wordt?

[ Voor 59% gewijzigd door Fotograaf2004 op 25-06-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Over de VoIP software
Skype heeft ook een beta versie (helaas tot nu toe alleen chat) voor smartphones
Voor PocketPC's bestaat er al software voor, maar gaat dit dan over een andere verbinding?

Verder, ik heb altijd als ik naar een nieuwe maand ga echt een 5-tal dagen geen internet
Zondag op Parkpop heel slecht (laatste dag maand)
en sinds maandag geen verbinding en geen rekening mindering (heb alleen sms tegoed die eraf is, via 1244 hoor ik wel dat ik de nieuwe sms bundel heb, maar geen internet dus)

heeft iedereen dit, of alleen mensen met een SPV C500 of alleen ik, want tis echt volop kut als je gewend bent het WWW in je broekzak te hebben :P
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Mensen,
even een vraagje tussendoor,
Is er toevallig iets van 9292OV beschikbaar via Orange World?
ik heb binnenkort stage, en dan is het toch handig om een beetje die metro tijden en opstapplaatsen bij de hand te hebben.
Ik zit nu met mn SPV C500 de échte 9292ov site te checken, maar met dit soort laadtijden mis ik de metro uiteindelijk toch :).
bijvoorbaad dank

lol... én je bent 15 minuten bezig met die 9292OV site te laden én hij doet het niet eens :P

[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 29-06-2005 00:05 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 23:04
XanderDrake schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:04:
Mensen,
ik heb binnenkort stage, en dan is het toch handig om een beetje die metro tijden en opstapplaatsen bij de hand te hebben.
Ik zit nu met mn SPV C500 de échte 9292ov site te checken, maar met dit soort laadtijden mis ik de metro uiteindelijk toch :).
bijvoorbaad dank

lol... én je bent 15 minuten bezig met die 9292OV site te laden én hij doet het niet eens :P
Jazeker kijk eens op: http://mmm.9292ov.nl/imode/kpn/asp/vraag.htm

Is eigenlijk een i-mode site maar werkt ook via Orange World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144122

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:40:
[...]

Jazeker kijk eens op: http://mmm.9292ov.nl/imode/kpn/asp/vraag.htm

Is eigenlijk een i-mode site maar werkt ook via Orange World
nog meer van die handige sites??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147510

Hallo allemaal...
Ik heb even hulp nodig.
Ik heb Orange world, en via de IE zit ik gratis op internet via de :5080 truc.

Nu wil ik graag gebruik gaan maken van Opera 8.0
Dit draait perfect op mun c500, alleen niet gratis.
Wat moet ik allemaal instellen om dit ook gratis te laten verlopen?
Heb gelezen dat je de opera.ini file moet aanpassen en je proxy daar moet invullen, maa rin mijn opera.ini staat het kopje proxy helemaal niet....

Iemand een idee?
Zou jullie eeuwig ;) dankbaar zijn.....
Hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147510

Laat maar, heb het zelf al uitgevogeld

Applausje voor mijzelf :r B) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het surfen wat aangenamer te maken moet je eens www.skweezer.net gebruiken, deze zorgt ervoor dat je sites normaal op je PDA/Mobiel kunt lezen (stript plaatjes, maar niet alle), ik moet zeggen dat het perfect werkt, ik kan nu zelfs normaal got lezen op m'n PDA, plus dat het veel sneller laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150304

Ik heb braaf die instellingen aangepast op mn SPV M500 (proxy, via leukbellen.nl/orangeworld) en nu loopt alles via Wap Orange... (dit overschrijft al het andere? iig geen andere connectie doet het nu meer !! Hoe kan ik dat weer terugkrijgen?). Nu heb ik al vier verschillende pocket pc IRC progjes uitgeprobeerd en drie JavaMidlets voor IRC, maar niets werkt (ook de reguliere messenger niet, wel de wap.e-messenger). Overal waar ik ben kunnen irc-chatten via GPRS was een van de redenen voor de aanschaf (mag gratis, maar hoeft niet eens persé want zoveel kb-tjes vreet irc niet). Ik zoek me overal rot naar antwoorden (al dagen). Kan iemand me vertellen hoe ik op de SPV M500 kan irc-en via GPRS, met òf zonder Orangeworld?

dit heb ik overigens al geprobeerd: (uit een htc magician forum):
---------
Als je ook gewoon internet wil ipv Orange World: vervang
"Acces point name", die volgens de guide op "wap" moet staan door "internet", let wel op dat je dan 3 euro per MB betaald, maar wel volledige toegang hebt tot internet (met mogelijkheid pop/imap mail op te halen, te msn-en, wat te chatten op irc enz.).
---------
en dan krijg ik helemáál geen internet. (en moek weer trug naar leukbellen.nl/orangeworld voor de instellingen die dan nu weer overschreven zijn hiermee.) hellup?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 150304 op 26-07-2005 16:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150902

zoveel gegevens. Het duizelt me!

Ja, ik heb de startpost gelezen.
En ja, ik heb zelf al naar antwoorden gezocht. Op dit forum en op andere plekken.

In dit draadje wordt steeds wat nieuwe info (en nieuwe ontwikkelingen) toegevoegd. Hoe je bijvoorbeeld via Orange World bijna alle http sites kan vinden, zonder die 2MB op te snoepen.

Zover ben ik echter nog niet. Ik krijg namelijk niet eens een normale verbinding op gang tussen mijn laptop (Win XP met bluetooth) en mijn mobieltje (Nokia 6230)....Ik heb al Orange World, en dat gebruik ik regelmatig op de Nokia.

Wie geeft - of wie wijst mij op - een duidelijk stappenplan...? Dus wat stel ik in op mijn 6230 en wat op mijn laptop, zodat ik door middel van bluetooth een internetverbinding op mijn laptop krijg?

En klopt het dat ik dan helemaal nergens hoef in te bellen?

Vergeef me als ik deze info voor beginners toch over het hoofd gezien heb. En vergeef me als ik met deze vraag wel heeeeeel erg naief over kom. O-) ;)

Grtz Fa

EDIT: Arrgghh toch 1 hele belangrijke post gemist, die van Yannick...nu werkt 'ie!

Speedtestje:

upload: 5,4 KByte/sec (=43 kbps)
download: 2,1 KByte/sec (=17 kbps)

Beetje normaal voor mijn setting?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 150902 op 01-08-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06
Begrijp ik nou goed dat je alleen kan GPRS'en bij Orange als je Orange World neemt voor 6 euro per maand??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Macer schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:42:
Begrijp ik nou goed dat je alleen kan GPRS'en bij Orange als je Orange World neemt voor 6 euro per maand??
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Weet iemand of de proxy truuk ook werkt in het buitenland? Eventueel met een buitenlandse Orange prepaid sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

hneel schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:22:
Weet iemand of de proxy truuk ook werkt in het buitenland? Eventueel met een buitenlandse Orange prepaid sim?
Het werkt misschien wel maar je betaald voor alle dataverkeer in het buitenland € 15 per MB. Dus voor zowel Orange World als 'gewoon' GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

XanderDrake schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:04:
Mensen,
bijvoorbaad dank

Voor mensen die de 9292ov site willen gebruiken: Je hebt er een geavanceerde browser voor nodig. Met mijn pocket pc kan ik hem niet bekijken. Wel kan ik via www.ret.nl de site gebruiken. De adressen(start en eind) moeten dan wel in 1x goed zijn. Anders stelt hij een javascript vraag om de adressen te verbeteren, dit lukt dan vervolgens weer niet. En moet je weer terug naar ret.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, na een paar weken probleemloos GPRS'en via Orange World heb ik nu toch een probleem(pje).

Als ik mijn laptop met het internet contact wil laten maken, zocht ie altijd via bluetooth op mijn Nokia naar de GPRS-verbinding. Ik weet niet wat er nu mis is, maar mijn Nokia krijgt op deze manier geen GPRS-verbinding meer. Het G'tje van GPRS verschijnt wel linksboven in mijn Nokia-schermpje, alleen het vierkantje dat er normaal gesproken omheen komt te staan, blijft uit. En geeft Internet Explorer dus aan dat ik alleen offline kan werken.

Dit is alleen als m'n laptop contact maakt met de 6230, want als ik de telefoon zelf met Orange World verbindt, werkt het prima (dus het G'tje mèt het vierkantje).

Waarom zou het met m'n laptop nu niet meer lukken?

Grtz Fa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121921

vanpeltje schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:53:
ik kan het niet zien op mn Sony Ericsson K750i ;( (Orange World ondersteunt dit toestel nog niet :( )
Hee Van Peltje, jij bent ook actief op Het Grote SonyEricsson K750 Topic (Deel 6 inmiddels) toch?! Ik ook en heb daar ook deze vraag uitgezet (Anoniem: 121921 in "Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel...") maar kwam later achter dit topic. Ik heb net gebeld naar klantenservice van orange om GPRS te laten activeren etc etc maar ook ik kreeg de mededeling dat orange dit toestel (nog) niet ondersteunt... 8)7

Echter nu zie ik hier het antwoord ook niet en wordt het een soort van looping-post terwijl ik nog steeds geen duidelijkheid heb... :'( Kan iemand met een K750i van Orange die GPRS heeft me dit uitleggen aub? _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 121921 op 16-08-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 16-05 13:14
Ik kan toch vrolijk naar Orange World met mijn telefoon - SE K750i - hoor?

Ik heb hiervoor een Nokia 7210 gehad en heb toen GPRS laten activeren (á €6,- per maand). Daarvoor moet je naar de klantenservice bellen (1200 vanaf je mobiel).
Met deze telefoon kon ik zo out-of-the-bok naar Orange World door dit in het menu te selecteren.
Dienstinstellingen zaten er al in;
Settings -> Connectivity -> Data comm. -> Data accounts -> Orange World
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
APN:  wap
Username: [leeg]
Password: [leeg]
Login request: Off
Allow calls: Automatic (als ik deze op GPRS only zet werkt het niet meer)
IP adress: ...
DNS asress: ...
Authentication: PAP
Data compression: Off
Header compr.: Off

Maar je kunt ze ook naar je toe laten SMSen via de SE site; http://www.sonyericsson.c...4000&template=ps3&zone=ps

Zou iemand mijn post hier even kunnen/willen lezen? frickY in "Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel..."

[ Voor 74% gewijzigd door frickY op 16-08-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frickY schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:56:
Ik kan toch vrolijk naar Orange World met mijn telefoon - SE K750i - hoor?

Settings -> Connectivity -> Data comm. -> Data accounts -> Orange World
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
APN:  wap
Username: [leeg]
Password: [leeg]
Login request: Off
Allow calls: Automatic (als ik deze op GPRS only zet werkt het niet meer)
IP adress: ...
DNS asress: ...
Authentication: PAP
Data compression: Off
Header compr.: Off

Maar je kunt ze ook naar je toe laten SMSen via de SE site; http://www.sonyericsson.c...4000&template=ps3&zone=ps

Zou iemand mijn post hier even kunnen/willen lezen? frickY in "Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel..."
Hee Fricky, volgens mij gaat het bij puntje 5 fout... Ik krijg hier alleen de opties automatisch en alleen ps... Geen GPRS dus :?
Ik heb mijn account al laten activeren bij Orange dus daar moet het niet aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 16-05 13:14
Als ik mijn telefoon op Nederlands zet staat er bij mij ook "Alleen PS". Denk dat het een vertaalfout is en het "GPRS" moet zijn. Dat staat er immers ook als ik mn telefoon op Engels zet.

Wat krigj je als je in het menu naar Orange World gaat? Een foutmelding oid?

Anoniem: 150902 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:19:
Hmmm, na een paar weken probleemloos GPRS'en via Orange World heb ik nu toch een probleem(pje).

Als ik mijn laptop met het internet contact wil laten maken, zocht ie altijd via bluetooth op mijn Nokia naar de GPRS-verbinding. Ik weet niet wat er nu mis is, maar mijn Nokia krijgt op deze manier geen GPRS-verbinding meer. Het G'tje van GPRS verschijnt wel linksboven in mijn Nokia-schermpje, alleen het vierkantje dat er normaal gesproken omheen komt te staan, blijft uit. En geeft Internet Explorer dus aan dat ik alleen offline kan werken.

Dit is alleen als m'n laptop contact maakt met de 6230, want als ik de telefoon zelf met Orange World verbindt, werkt het prima (dus het G'tje mèt het vierkantje).

Waarom zou het met m'n laptop nu niet meer lukken?

Grtz Fa
Hoopte dat bovenstaande met een paar dagen wel over zou gaan, dat heb je wel eens met dit soort dingen. Maar dat geluk heb ik deze keer niet, want ik kom nog steeds niet verder dan alleen het G'tje! Beetje balen...niemand die ervaring heeft met dit probleem? Of beter: met de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 17:14
Anoniem: 121921 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:24:
[...]

Hee Van Peltje, jij bent ook actief op Het Grote SonyEricsson K750 Topic (Deel 6 inmiddels) toch?! Ik ook en heb daar ook deze vraag uitgezet (Anoniem: 121921 in "Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel...") maar kwam later achter dit topic. Ik heb net gebeld naar klantenservice van orange om GPRS te laten activeren etc etc maar ook ik kreeg de mededeling dat orange dit toestel (nog) niet ondersteunt... 8)7

Echter nu zie ik hier het antwoord ook niet en wordt het een soort van looping-post terwijl ik nog steeds geen duidelijkheid heb... :'( Kan iemand met een K750i van Orange die GPRS heeft me dit uitleggen aub? _/-\o_
Ben je er al uit?

Ik heb zelf nog een vraagje:
Klopt het dat ik ook internetpagina's kan openen als het datatype op WAP staat?? Dat vind ik maar wazig.. er worden dan ook geen kb's verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 00:36
Ligt het trouwens aan mij(n SPV M2000) of werken de URL's van Orange allemaal niet meer? http://smartphone.orange.nl/ en http://wap.orange.nl/ doen hier niks zinnigs, het enige wat ik zie is het windows logootje wat bovenin een beetje nutteloos aan 't bewegen is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tano schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Ben je er al uit?

Ik heb zelf nog een vraagje:
Klopt het dat ik ook internetpagina's kan openen als het datatype op WAP staat?? Dat vind ik maar wazig.. er worden dan ook geen kb's verbruikt.
nee ik ben er nog niet uit...
En eerlijk gezegd zit ik te wachten op een nitwit-tutorial van één van de pioniers hier. Ik ben wat dat betreft niet zo'n held terwijl ik het wel graag allemaal werkend wil hebben! :P

Op Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel 6 wordt volop gediscusierd over internetten via bluetooth en je bestaande vaste internetverbinding op je pc...

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Jermaine schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:16:
Ligt het trouwens aan mij(n SPV M2000) of werken de URL's van Orange allemaal niet meer? http://smartphone.orange.nl/ en http://wap.orange.nl/ doen hier niks zinnigs, het enige wat ik zie is het windows logootje wat bovenin een beetje nutteloos aan 't bewegen is? :?
Bij mij doet ie de laatste tijd ook erg vreemd, ik zie wel de orange world page maar het windows logo blijft draaien,... ik denk zelf dat ze het port probleem aan het oplossen zijn zodat we niet meer gratis buiten orange world kunnen :(

Of heb ik het mis???

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 00:36
Underworld schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:14:
[...]

Bij mij doet ie de laatste tijd ook erg vreemd, ik zie wel de orange world page maar het windows logo blijft draaien,... ik denk zelf dat ze het port probleem aan het oplossen zijn zodat we niet meer gratis buiten orange world kunnen :(

Of heb ik het mis???
Dan zie je nog altijd meer als ik... Het enige wat ik zie is het 'wapperende' Windows logootje, en verder een pagina die verdacht veel lijkt op about:blank :). Op zich is pda.startpagina.nl ook wel een frisse startpagina, maar 't is jammer dat ik nu niet eens m'n GPRS kosten in de gaten kan houden ;(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Underworld schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:14:
[...]
ik denk zelf dat ze het port probleem aan het oplossen zijn zodat we niet meer gratis buiten orange world kunnen :(

Of heb ik het mis???
ik denk idd dat je het mis hebt, want het werkt hier nog prima. Ik bedien m'n pc van af m'n Qtek S100 met www.logmein.com en dat werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Jermaine schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:01:
[...]

Dan zie je nog altijd meer als ik... Het enige wat ik zie is het 'wapperende' Windows logootje, en verder een pagina die verdacht veel lijkt op about:blank :). Op zich is pda.startpagina.nl ook wel een frisse startpagina, maar 't is jammer dat ik nu niet eens m'n GPRS kosten in de gaten kan houden ;(...
idd dat heb ik dus ook...
mja,...ik gok er maar op dat het port nummer nog steeds goed staat
ik kan overigens wel gewoon naar andere site's maar orange world page doet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Heeft iemand een idee wat voor settings je moet invullen om GPRS in het buitenland te laten werken?

Ik dacht op mijn afgelopen vakantie te kunnen gaan GPRS'en, maar mooi niet. Met het sim-kaartje in mijn GSM werkte het perfect, maar in de Audiovox GPRS module voor mijn PDA kreeg ik het met geen mogelijkheid aan de praat. En terug in Nederland werkte alles weer als vanouds.

Blijkbaar zitten in de firmware van de GSM de juiste settings en AT-commando's ingebakken. Maar op de PDA moet je ze zelf invoeren. Iemand een idee welke dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Anoniem: 121921 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:58:
[...]

nee ik ben er nog niet uit...
En eerlijk gezegd zit ik te wachten op een nitwit-tutorial van één van de pioniers hier. Ik ben wat dat betreft niet zo'n held terwijl ik het wel graag allemaal werkend wil hebben! :P

Op Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel 6 wordt volop gediscusierd over internetten via bluetooth en je bestaande vaste internetverbinding op je pc...
De settings voor Orange World met K750 al gevonden denk ik. Zo niet, moet je me even mailen, dan stuur ik ze op.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:24

tijmeng

Panasonic 7J

ik wil de Nokia 7710 gaan kopen, alleen op de orange site staan voor World gene instellingen en dat wil ik wel gaan gebruiken. weet iemand of dit gaat werken want het is gewoon ene soort P900 die wel wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
tijmeng schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:06:
ik wil de Nokia 7710 gaan kopen, alleen op de orange site staan voor World gene instellingen en dat wil ik wel gaan gebruiken. weet iemand of dit gaat werken want het is gewoon ene soort P900 die wel wordt ondersteund.
Het is even proberen. Mijn 9300 staat/stond er ook niet tussen voor de Orange World instellingen en volgens de klantenservice werd dat niet ondersteunt door mijn telefoon. Echter heb ik gewoon van een ander nokia toestel (de 6600 als ik mij niet vergis, welke volgens orange wel world ondersteunt) de gegevens laten opsturen via de site, dit werkt gewoon prima. Dus misschien dat het met je 7710 ook gaat werken. Anders is het altijd mogelijk om alles handmatig in te stellen, dat is vast wel te vinden in dit topic hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Orange World werkt gewoon met iedere telefoon die GPRS ondersteunt. Alleen zegt Orange dat niet, omdat ze niet van ieder toestel weten hoe je het in moet stellen. Of het toestel nog getest moet worden icm met OW (whatever that means...) Dit is dus puur iets officieels zodat je hun niet verantwoordelijk kunt houden wanneer je het niet aan de gang krijgt.

Wanneer je zelf de instellingen kunt doen, werkt iedere moderne telefoon gewoon. En dat is niet zo moeilijk als je je erin verdiept, en anders is er hier vast iemand die je kan helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn12345 op 29-08-2005 10:39 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 36388 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

Voor mensen die de 9292ov site willen gebruiken: Je hebt er een geavanceerde browser voor nodig. Met mijn pocket pc kan ik hem niet bekijken. Wel kan ik via www.ret.nl de site gebruiken. De adressen(start en eind) moeten dan wel in 1x goed zijn. Anders stelt hij een javascript vraag om de adressen te verbeteren, dit lukt dan vervolgens weer niet. En moet je weer terug naar ret.nl
Je moet gewoon http://mmm.9292ov.nl/imode/kpn/ gebruiken!
Doet er echt maar 8 seconden over om te laden

(ga is een keer naar www.pda.startpagina.nl op je pda/ ppc. Ga daar naar de belangrijkse sites voor jouw, sla ze op als 'favorites' en je zit er zo! Ik heb reisplanners, ns reisplanner, weerberichten, emailboxen, fok.nl, nu.nl enzo allemaal ingesteld als favorieten vanaf die site. Werkt supersnel!!)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 04-09-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 22:14
Ik heb net Orange World via Prepaid laten activeren. Weet iemand of je na een maand Orange World opnieuw moet laten activeren (door klantenservice te bellen) of dat het gewoon doorloopt met voldoende beltegoed? Anders lijkt het me dat ik beter een Sim Only 22,50 € Free abonnement kan nemen. Betaal je maar de helft en Orange World blijft dan wel altijd actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zx9r_mario schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:35:
Ik heb net Orange World via Prepaid laten activeren. Weet iemand of je na een maand Orange World opnieuw moet laten activeren (door klantenservice te bellen) of dat het gewoon doorloopt met voldoende beltegoed? Anders lijkt het me dat ik beter een Sim Only 22,50 € Free abonnement kan nemen. Betaal je maar de helft en Orange World blijft dan wel altijd actief.
Blijft actief zolang er meer dan € 6 beltegoed op staat op het moment dat de nieuwe maand in gaat. Als dat niet kan worden afgeschreven wordt het gedeactiveerd en werkt het weer binnen 24 uur na een opwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

wordt dacht ik ook pas afgeschreven na eerste gebruik van een maand? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 82206 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:29:
[...]

Blijft actief zolang er meer dan € 6 beltegoed op staat op het moment dat de nieuwe maand in gaat. Als dat niet kan worden afgeschreven wordt het gedeactiveerd en werkt het weer binnen 24 uur na een opwaardering.
Bedankt voor de info...

Ik las net op telecomvergelijker.nl dat de korting van 50 % op een Sim Only abo vervalt na 1 of 2 jaar. Daarna betaal je de volledige bedrag, schiet dus ook niet op :(

Het enige wat ik veel doe is Orange World (http via wap proxy) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nu 'n Orange SPV M500 met Orange World
en heb nu net 'n Nokia 3100 besteld!

Moet ik op dat toestel Orange World ook opnieuw laten activeren
of werkt dat via je simkaart? Zodat ik m'n oude in de nokia doe en Orange World gelijk werkt.

Anoniem: 139050

Ik ben een Qtek S100 gebruiker en ik heb al een hoop gelezen over het truukje van Orange world dat het "Gratis" internetten mogelijk maakt. Maar 1 ding is mij nog niet duidelijk.

Ik doe mee met het voetbal manager spel "Hattrick". Het adres hiervan is www.hattick.org. Maar als ik de site open via de "gratis" verbinding, dan kan ik niet inloggen op deze site. Ben ik verbonden met "Internet Access" dan lukt het wel. Hetzelfde probleem heb ik bij andere sites waarbij inloggen verplicht is.

Mijn vraag: Is er een manier om deze (of dit soort) sites openen op de gratis manier?

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Orange wap gateway blokkeert cookie headers die van de server komen, omdat wap telefoons toch geen cookies ondersteunen. Hierdoor ziet de site niet dat je ingelogged bent.

Cookies die al in het geheugen van je browser zitten, en bij een page-request meegezonden worden naar een server, worden door de gateway wel doorgegeven.

Oplossing:
  • via de internet gateway (of een andere 'normale' internetverbinding) inloggen op de site zodat de cookie ingesteld wordt
  • niet uitloggen op de site
  • overschakelen naar de wap gateway, en gratis verder gaan
Als je de inhoud van de cookie weet, kun je die ook via een javascript bookmark proberen te zetten:
  • javascript:(function(){ f=document.cookie = "[i]cookiename[/i]=[i]cookievalue[/i];expires=31 Dec 2099" ;})();
Je kunt de inhoud van de huidige cookie(s) opvragen (als je ingelogd bent) met:
  • javascript:(function(){ alert(document.cookie);})();
In een alert box worden dan alle cookies getoond die voor de huidige pagina gelden: naam1=value1; naam2=value2; ...

[ Voor 31% gewijzigd door Arjen Tempel op 24-09-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is er manier om bij 'n nokia 3100 't zo in te stellen dat er niks van je data-limiet opgaat?
Ik heb namelijk een nieuwe 3100 gekocht voor 19 euro
en bij m'n SPV M500 kon je iets instellen dat tie je verbruik omzeilt!!?

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 04-10-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:03:
Is er manier om bij 'n nokia 3100 't zo in te stellen dat er niks van je data-limiet opgaat?
Ik heb namelijk een nieuwe 3100 gekocht voor 19 euro
en bij m'n SPV M500 kon je iets instellen dat tie je verbruik omzeilt!!?
Dat ding kan toch gewoon wappen via gprs? Dan gaat er sowieso niets van je bundel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb vorige week een Orange Free abo afgesloten met een gratis SE K750i en hoorde dat mn bundel pas 11 oktober in gaat. Ik kan echter wel al bellen en sms-en wat me ook verteld is door de verkoper. Orange World heb ik in de shop ook laten activeren en er was een actie dat ik de eerste maand gratis krijg!

Nu mijn punt:

Het is nu mogelijk om op Orange World te komen maar aangezien mijn bundel pas 11 oktober ingaat vroeg ik me af of ik nu buiten de gratis maand wap.
Kunnen jullie mij hier opheldering in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ajax power schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:05:
Ik heb vorige week een Orange Free abo afgesloten met een gratis SE K750i en hoorde dat mn bundel pas 11 oktober in gaat. Ik kan echter wel al bellen en sms-en wat me ook verteld is door de verkoper. Orange World heb ik in de shop ook laten activeren en er was een actie dat ik de eerste maand gratis krijg!

Nu mijn punt:

Het is nu mogelijk om op Orange World te komen maar aangezien mijn bundel pas 11 oktober ingaat vroeg ik me af of ik nu buiten de gratis maand wap.
Kunnen jullie mij hier opheldering in geven?
Wap je via gprs of via wap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Wap als ik het niet verkeerd begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ajax power schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:14:
[...]

Wap als ik het niet verkeerd begrijp.
Dus je belt in om te kunnen 'internetten' via je telefoon?

Orange World gaat over GPRS namelijk, en dit moet eerst geactiveerd worden door de klantenservice zoals je in dit topic kunt lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:30:
[...]

Dus je belt in om te kunnen 'internetten' via je telefoon?

Orange World gaat over GPRS namelijk, en dit moet eerst geactiveerd worden door de klantenservice zoals je in dit topic kunt lezen :)
Ow ok,
Nja GPRS bedoel ik dan.
Ik stap de Orange shop uit en ik kan direct op Orange World.
Snap je wat ik bedoel i.v.m. de gratis maand en het feit dat m'n bundel pas 11 oktober actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157609

Ben al een week aan het prutsen maar kom er echt niet uit. Heb SE w800i met Orange abo; Orange World werkt prima maar krijg mijn mail niet aan de praat.

Heb speciaal een ...@orange.nl mailadres genomen en alle instellingen overgenomen maar ik krijg steeds "server wordt gezocht" te zien als ik een mailtje vanaf mijn gsm wil versturen. Na een tijdje stopt hij met zoeken. Iemand een (lees: de) oplossing.

alvast dank,
-v-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor email moet je een ander APN adres gebruiken, standaard voor Orange World is dat wap maar voor email is het internet. Dat kan je dus ook niet onbeperkt doen maar je hebt een tegoed van 2 MB, extra MB's kosten 3 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 20-10-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik mijn Orange world abo dan opzeggen? Ik heb dat alleen maar genomen om mail vanaf mijn telefoon naar mijn website te sturen. Hoef dus geen mail te ontvangen, alleen af en toe een foto sturen via mail ipv mms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat kan. Maar waarom dan? Het werkt door even het APN adres te veranderen, of dacht je dat POP email ook onbeperkt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mensen van Orange vertelden mij dat ik alleen maar mailen kon dmv een Orange World abo. Als ik voor het alleen versturen van mailtjes vanaf gsm Internet Access nodig heb dan kan ik dat toch beter doen?!?!?! Kom toch niet boven de 2MB uit. O ja, het werkt trouwens: mail is verzonden en foto staat al op mijn site. Top!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157609 op 20-10-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: Volgens mij werkt het zo; ik heb een Orange World abo, alleen daardoor kan ik ook van Internet Access gebruik maken. Ik gebruik mijn Orange World abo niet, maar kan dat niet opzeggen want dan heb ik Internet Access ook niet meer. Ik gebruik (minder dan) 2 mb van Internet Access. Betaal dus elke maand €6,00 om 2mb gratis te gebruiken. Toch???

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157609 op 20-10-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, zonder Orange World geen Internet Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 157609 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:42:
edit: Volgens mij werkt het zo; ik heb een Orange World abo, alleen daardoor kan ik ook van Internet Access gebruik maken. Ik gebruik mijn Orange World abo niet, maar kan dat niet opzeggen want dan heb ik Internet Access ook niet meer. Ik gebruik (minder dan) 2 mb van Internet Access. Betaal dus elke maand €6,00 om 2mb gratis te gebruiken. Toch???
Yes klopt voor die 6 euro idd 2 MB internetacces en onbeperkt wap-acces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan iemand mij misschien helpen om te zorgen dat internet acces op mijn laptop gaat werken? Ik heb namelijk orange world aangevraagt en dat werkt op mijn telefoon (k700i) gewoon goed alleen het access gedeelte werkt nog niet...

Ik heb het internet access programma van Orange al gedownload en die kan mijn telefoon gewoon vinden en geeft aan dat alles goed is (batterij, bereik enz), zodra ik hem dan laat verbinden reageert mijn telefoon niet (je ziet wel dat bluetooth verbinding heeft met de PC) en dan krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/379/error225hs.jpg

ik heb ook een keer Internet Access instellingen aan gevraagt bij Orange [Link], maar dat hielp ook niet veel. Ik heb het ook voor elkaar gekregen dat mijn mobiel wel gaat verbinden alleen het niet tot stand krijgt en dan krijg ik op mijn laptop te zien dat wachtwoord of gebruikersnaam niet goed is, maar dat heb ik nooit gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58

Sabbi

je denkt aan mij.

(beetje late reply @eppo)
Om bij (oudere) (firmwares van ) SE Telefoons de laptop/pda goed met het modem te laten praten moet je als extra dialstring command een Z meegeven.
code:
1
z;

De laaste firmware van de k700i (de mijne >:) ) heeft dit niet meer, firmware updaten helpt dus.

even een beknopte howto:
1) Alle Internet en Data-communicatie instellingen uit je k700 deleten
2) Op sonyericsson.com nieuwe instellingen voor WAP en MMS downloaden
3a via laptop/pda inbellen naar *99***1# met extra dialstring Z
(betalen per bundel/mb via de internet apn)
3b) via laptop/pda inbellen naar *99***3# met extra dialstring Z gebruikmakende van proxy
instellingen als bij leukbellen
(flatfree via de wap apn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg een prepaid telefoon van orange te kopen. Nu vind ik GPRS wel handig om af en toe mn mail te checken, maar 6 euro per maand vind ik wel weer veel. Zoveel verbruik ik nooit met alleen af en toe mail checken. Iemand ook een idee of je altijd vast zit aan die 6 euro per maand of kun je ook iets doen als betalen per kilobyte? Ik kan deze info niet duidelijk vinden op de site van Orange. WAP sites bezoeken doe ik verder ook bijna niet (te traag en onhandig). Met andere woorden, 6 euro per maand lijkt me best wel veel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen € 6 per maand. Er zijn geen andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een-en-ander zodanig ingesteld, dat ik vanaf mijn laptop via mijn GSM kan internetten waarbij 'Orange World' als APN wordt gebruikt. Dit werkt prima, vooral met HTTPort.

Een klein ding: het lijkt alsof 'Orange World' niet boven de 115,2kbps uit kan komen terwijl GPRS een keer of ver zo snel kan zijn.

Iemand een idee of dit bewust af is geknepen of heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Laatst online: 22:21
* Oesie kan het niet helemaal volgen.

Heb hier een Qtek S100 toestel met daarin gprs en mms settings van Orange. Internetten gaat prima, maar dat gaat dus wel allemaal van mijn bundel af. Hoe kom ik dan bij mijn Orange World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je de instellingen vanaf de site van Orange verzonden? Zo ja, dan moet je op de een-of-andere manier in kunnen stellen dat je 'Orange World' als verbinding wilt selecteren. Ik ken de S100 niet, maar ik neem aan dat dit niet echt afwijkt van een andere telefoon.

Heb je Orange World toch wel laten activeren?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
pven schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:14:
Heb je de instellingen vanaf de site van Orange verzonden? Zo ja, dan moet je op de een-of-andere manier in kunnen stellen dat je 'Orange World' als verbinding wilt selecteren. Ik ken de S100 niet, maar ik neem aan dat dit niet echt afwijkt van een andere telefoon.

Heb je Orange World toch wel laten activeren?
Orange World is al heel lang geactiveerd.. al vanaf de spv canary :P

De instellingen heb ik vanaf de ROM (daar stonden de instellingen van elke aanbieder op, en heb dus die van orange gekozen). Ik heb geprobeerd om de via de orange site te krijgen, maar als ik op mijn toestel klik krijg ik vervolgens een lijst met heeel veel nokia's en sonyericson maar spv's :( (zoals ze bij orange heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
OT^^ : Kan je ook vanaf je tegoed GPRS betalen? Zonder OW. Dit vind ik wel intressant...vertel.. :)

Je hebt ook onder O gekeken; Orange SPV ?

[ Voor 19% gewijzigd door robert-630 op 04-01-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
robert-630 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:41:
OT^^ : Kan je ook vanaf je tegoed GPRS betalen? Zonder OW. Dit vind ik wel intressant...vertel.. :)

Je hebt ook onder O gekeken; Orange SPV ?
OT / OW :?

Had ook onder de O gekeken ja, niks nada nu wat ook maar iets weg heeft van een qtek/orange/spv/smartphone :(

Misschien moet ik maar even wachten en kijken hoe het op de M3000 is. Denk dat ik die binnen anderhalve week heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Even kijken of ik het helemaal begrijp dit topic:

Ik heb een Blackberry 7230 die Simlock vrij is. Als ik dan een prepaid Sim aanschaf bij Orange, kan ik er dan een Orange World bij bestellen voor 6 euro per maand en dan ongelimiteerd internetten via dat Orange Wolrd portal?

Kun je via die portal geen webmail uitlezen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

HellBeast schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:50:
Even kijken of ik het helemaal begrijp dit topic:

Ik heb een Blackberry 7230 die Simlock vrij is. Als ik dan een prepaid Sim aanschaf bij Orange, kan ik er dan een Orange World bij bestellen voor 6 euro per maand en dan ongelimiteerd internetten via dat Orange Wolrd portal?

Kun je via die portal geen webmail uitlezen?
http://www.orange.nl/orangeworld/kosten.php

ja dus...

en nee geen webmail...(via de ingebouwde outlook heb ik het dan over, je kan wel gewoon naar www.hotmai.com / gmail.com whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18257

Ik heb nu een SPV C600. Hiervoor had ik een nokia 6230 waarop ik kon rabobank mobielbankieren.
Nu ondersteund orange / rabo de C600 niet voor deze dienst. Weet iemand misschien een manier om dit toch aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
maar voor die €6,- kan je alleenmaar een paar kleine "sites" van orange bekijken? zoals mail, nieuws, film enz? Stel dat je je eigen mail wil checken(bv hotmail) of internetten met opera op m'n K750i dan betaal je €3,- per mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:42:
Ik heb een-en-ander zodanig ingesteld, dat ik vanaf mijn laptop via mijn GSM kan internetten waarbij 'Orange World' als APN wordt gebruikt. Dit werkt prima, vooral met HTTPort.

Een klein ding: het lijkt alsof 'Orange World' niet boven de 115,2kbps uit kan komen terwijl GPRS een keer of ver zo snel kan zijn.

Iemand een idee of dit bewust af is geknepen of heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?
Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
tandarts schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:25:
maar voor die €6,- kan je alleenmaar een paar kleine "sites" van orange bekijken? zoals mail, nieuws, film enz? Stel dat je je eigen mail wil checken(bv hotmail) of internetten met opera op m'n K750i dan betaal je €3,- per mb?
Je krijgt elke maand 2mb gratis.
Je kan die voor vanalles gebruiken.
Van het internetten met je laptop/pda of met de opera op je mobiel of door alleen orange sites bekijken.
Als je over de 2mb heen bent ga je 3 eurie per mb betalen.
Hoe en waar je naartoe gaat met je mobiel maakt geen zak uit het wordt gewoon van die 2mb afgehaald zolang die nog niet op is.
Dus je betaald niets extra om bijv naar hotmail.com te gaan zolang je 2mb niet op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kan sinds een paar dagen niet meer internetten via orange world met de "aangepaste" instellingen (gratis).
Iemand die dezelfde problemen heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 08-02-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:36
Fly-guy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:17:
Kan sinds een paar dagen niet meer internetten via orange world met de "aangepaste" instellingen (gratis).
Ik heb nog gistermiddag mijn gmail uitgelezen met mijn MPx200, dus ik denk dat het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lasermen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Je krijgt elke maand 2mb gratis.
Je kan die voor vanalles gebruiken.
Van het internetten met je laptop/pda of met de opera op je mobiel of door alleen orange sites bekijken.
Als je over de 2mb heen bent ga je 3 eurie per mb betalen.
Hoe en waar je naartoe gaat met je mobiel maakt geen zak uit het wordt gewoon van die 2mb afgehaald zolang die nog niet op is.
Dus je betaald niets extra om bijv naar hotmail.com te gaan zolang je 2mb niet op is.
Onzin...

Je kunt naar ALLE wapsites die je maar wilt... onbeperkt GPRSen voor die 6euro, je bent dus totaal niet gebonden aan die orange portal.
Je gaat die 2 mb pas gebruiken zodra je gaat internetten met je laptop, met je telefoon als modem (en daar zijn ook weer foefjes voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:05
Anoniem: 45950 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:29:
[...]
Onzin...

Je kunt naar ALLE wapsites die je maar wilt... onbeperkt GPRSen voor die 6euro, je bent dus totaal niet gebonden aan die orange portal.
Je gaat die 2 mb pas gebruiken zodra je gaat internetten met je laptop, met je telefoon als modem (en daar zijn ook weer foefjes voor)
Vallen dingen als Pocket MSN (op mijn Orange SPV C600) hier ook onder dan??

En weet iemand hoe snel het overzicht van verbruikte data word bijgewerkt? Als ik bv gister avond msn heb gebruikt en even gesurft heb zou i kdat vandaag al zien? of komt dat later pas?

[ Voor 18% gewijzigd door krijn1985 op 11-02-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn SPV de deur uit gedaan en een 6230i aangeschaft.
Wat schetst mijn verbazing, deze telefoon wordt niet ondersteund door Orange 8)7 . Dit terwijl het een upgrade is vand e 6230 welke ik lange tijd heb gehad en waar ik wel Orange World op had.

Als ik de instellingen van de 6230 van de orange site haal, dan werkt het niet goed. Gisteren de HD gebeld maar die konden me ook niet helpen. Weet iemand een manier om dit toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Je had deze vraag ook al in het 6230i topic gesteld. Zoals je vast wel weet is cross-posting niet de bedoeling op GoT.

[ Voor 15% gewijzigd door Eggy op 13-02-2006 14:50 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was in de veronderstelling dat dit na 24 uur wel mocht. Verkeerd veronderstelt dus :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109280

nevermind, foutje |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 109280 op 19-02-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

krijn1985 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:19:
[...]

Vallen dingen als Pocket MSN (op mijn Orange SPV C600) hier ook onder dan??

En weet iemand hoe snel het overzicht van verbruikte data word bijgewerkt? Als ik bv gister avond msn heb gebruikt en even gesurft heb zou i kdat vandaag al zien? of komt dat later pas?
Pocket MSN slurpt van je 2 mb af dus daar ben je zo doorheen.

Natuurlijk kun je wel via alternatieven chatten. Bv 'n webMessenger

En je verbruikte data wordt om 00.00 bijgewerkt elke dag dus
Fly-guy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:17:
Ik kan echt al maanden niet meer chatten via emessenger via deze aangepaste verbinding :(

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 19-02-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 19:36

HeepH

Dope Rapper

CLB schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:59:
[...]

[...]
Ik kan echt al maanden niet meer chatten via emessenger via deze aangepaste verbinding :(
Waar kan ik mijn dataverbruik checken? en weten jullie absoluut zeker dat http pagina's gratis zijn ? dus ook bijvoorbeeld www.ns.nl?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:05
CLB schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:59:
[...]

[...]

Dat is dus erg raar, er is pas paar dagen later (ndat ik geloof iki weer een gewone website had bekeken) wat data van mijn bundel afgegaan. DUs lijkt net alsof msn geen data opgeleverd heeft. Alleen staat er dus wel als ik op mijn rekening overzicht kijk 0,351 MB data verkeer wat dus waarschijnlijk uit mijn bundel is gegaan ( gewone bundel, niet mijn Orange World bundel). Dit zal dan waarschijnlijk het msnen geweest zijn.
Zou dit komen doordat ik nog niet zo lang orange world geactiveerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 20:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Heephstan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:50:
[...]

Waar kan ik mijn dataverbruik checken? en weten jullie absoluut zeker dat http pagina's gratis zijn ? dus ook bijvoorbeeld www.ns.nl?
Data-verbruik kan je checken via de orange website... alle http-verkeer is echt gratis. als je bv met je laptop via de wap-proxy surft is je surf-gedrag ook gratis (en je pop3-mail bv niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145887

Waarom heeft nog niemand een messenger geschreven die ik via de gratis instellingen van Orange World kan gebruiken?! :X :X Dat gepruts met Emessenger vindt ik maar waardeloos...Voorzover ik 't begrijp werkt de ingebouwde pocketmsn niet omdat hij een bepaalde poort nodig heeft, die geblockeerd wordt door die wap proxy... er MOET toch wel een manier zijn om via http-tunneling ofzo een messenger werkende te krijgen? ! iemand! doe iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Je kan 20 regels msn-chat verzenden voor de kosten van een smsje. Ik zou me daar niet heel druk over maken als ik jou was.

Heusinkveld Engineering

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.