Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Zover was ik wel, maar heeft het echt voordeel tov een telefoonkaart van bijvoorbeeld Hi?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
39
Probeer je lens eens schoon te maken met wat alcohol en een wattenstaafje, hielp bij mij laatst goed toen hij wat begon te pruttelen. Je kunt ook proberen je backups op een andere CDR te branden.Fietsbel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:34:
Mijn dreamcast leest cd;s steeds moeilijker, back-up cd's wil hij niet meer allemaal pakken. Is dit een teken van ouderdom en moet ik een nieuwe halen of is er een truukje dat hij weer op en top gaat doen. Toch wel heel erg leuk om sinds een jaar weer met de DC te spelen!
De DC is een pracht apparaat
Op dag 1 had ik een DC gekocht en nog steeds heb ik er veel plezier van. Ik blijf me ook verbazen over de kwaliteit van de spellen. Net weer een zwikkie klassiekers gespeeld. Voor mij voorlopig nog geen ps3 of xbox360
39
Ik ken het gevoel, al moet ik bekennen dat ik minder op mn DC speel sinds ik een 360 en een Wii heb...Fietsbel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:46:
JAAAAA ben weer helemaal verliefd! haha
Op dag 1 had ik een DC gekocht en nog steeds heb ik er veel plezier van. Ik blijf me ook verbazen over de kwaliteit van de spellen. Net weer een zwikkie klassiekers gespeeld. Voor mij voorlopig nog geen ps3 of xbox360
Maar, ik heb bijvoorbeeld vanmiddag wel nog Shenmue gespeeld, en mn NES CD erin gepropt
Laatstgenoemde wil ik nog met regelmaat doen, ook daar is de DC een ster in.
ik raakte in de waar door dat stuk over opwaarderenSchweino schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:50:
telefoonkaart, geen SIMkaart....... Een kaart dus waarmee je in een telefooncel kan bellen.... (was die wiki link dus toch niet overbodig)
Als hij het nog soms doet moet je ff zoeken op google naar "dreamcast lens calibration"Fietsbel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:34:
Mijn dreamcast leest cd;s steeds moeilijker, back-up cd's wil hij niet meer allemaal pakken. Is dit een teken van ouderdom en moet ik een nieuwe halen of is er een truukje dat hij weer op en top gaat doen. Toch wel heel erg leuk om sinds een jaar weer met de DC te spelen!
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Geldt dit ook voor mij? Ik heb Marvel vs. Capcom 2 (orginele GD-rom) een paar keer met succes gestart en gespeeld. De Dreamcast een tijd niet aangeraakt en laatst weer een slinger gegeven. Spel start wel op (ik zie dat witte scherm met Sega logo enzo) maar daarna kom ik terug in het Dreamcast menu (waar je savegames kan beheren e.d.). Een kopie van een ander spel doet het zonder problemen.Als hij het nog soms doet moet je ff zoeken op google naar "dreamcast lens calibration"
GD-rom lijkt niet vies en heeft het voorheen altijd gedaan
Anoniem: 19137
Helaas zou het feest niet opgaan waarschijnlijk. Ik had dit idee ook en had dat voorgelegt bij Terr alleen hij vond het niet zo geweldig. Ik wilde dan een algemeen games ruiltopic aanmaken (dus niet alleen retrogames) maar er kwamen dingen kijken als key's e.d. en daarom kon het niet. weet niet meer precies hoe het zat dan moet ik het mailtje gaan opzoeken. Maar als je het erdoor krijgt, zou ik het wel fijn vindenKhaine schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:07:
Ik had gisteren trouwens ineens een ingeving. Zou het kunnen/gewenst zijn om op GoT een retro-games ruiltopic te maken? Iets als het ouwe hardware ruiltopic, maar dan voor retro/prev. gen.-games?
Ik heb namelijk nog wat DC-games die ik absoluut nooit speel, maar ook niet normaal kwijt raak (enkel mensen die 2 euro per spel bieden, en dat soort ongein).
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Tenzij de kopie van hogere kwaliteit (vraag niet waarom...) is dan het origineel.JC schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:35:
OK, maar ik zou eerder verwachten het origineel wel werkt en de kopie niet....
Veel PS2`s konden wel cd-r`s lezen, maar bijvoorbeeld niet de blauwe ps2 disc`s.
Probeer anders eens een kopie van je eigen MvsCC te maken en kijk of deze het doet..
Hoe zit het met andere originele GD-ROM`s?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Nu draait hij elke keer zonder problemen

Weird
Ik kan me wel voorstellen dat ze hier op GoT dit soort dingen liever niet hebben. Zou voor mij gevoel meer in Vraag & Aanbod horen. Of misschien een eigen forum waarin iedereen z'n spel te ruil aanbied in een eigen topic ofzo
Ik heb ook nog wel een aantal spellen.
39
Nog niet eerder gezien. Ik bezit zelf ook een Dreamcast, goed voor af en toen een potje Capcom vs SNK 1 en 2, een van de betere 2d vechtspellen.
Naast Capcom vs SNK heb ik ook Marvel vs Capcom 2, maar dat spel speel ik nauwelijks omdat ik niet alle characters kan unlocken, iemand die het spel heeft die het wel gelukt is? Volgens mij moet je iets met het online gebeuren doen om alles te kunnen unlocken.
Nooit van m'n leven verkoop ik Ikaruga.Fietsbel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:50:
Ik ben op zoek naar Ikaruga, verkoopt iemand zijn versie?
Maar hou eBay eens goed in de gaten, zou ik zeggen. Ik heb daar mijn exemplaar ook gekocht, ongeveer een jaar geleden, voor een zacht prijsje bij iemand uit Nederland.
Under Defeat en Zero Gunner 2 zijn ook erg gave shooters (ik heb beide orgineel).Devil N schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:07:
[...]
Nooit van m'n leven verkoop ik Ikaruga.
Maar hou eBay eens goed in de gaten, zou ik zeggen. Ik heb daar mijn exemplaar ook gekocht, ongeveer een jaar geleden, voor een zacht prijsje bij iemand uit Nederland.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Kan me goed voorstellen dat je het spel niet verkoopt. Helaas heb ik het spel op het moment gedownload en ik ben helemaal hooked! Vooral met z'n tweeen spelen is erg vermakelijk, vooral dat je elkaar weg kan duwen haha. Voorbij de eindbaas van level 4 zijn we nog niet gekomen. Heerlijk dat een spel weer eens moeilijk is en dat je alleen verder komt door te oefenen, dat is wel iets wat je tegenwoordig niet meer vindt in spellen. De zoektocht naar een orgineel gaat door!Devil N schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:07:
[...]
Nooit van m'n leven verkoop ik Ikaruga.
39
Ik heb ze bijna allemaal. Je krijgt punten voor de singleplayer mode(uitspelen is 2000+ punten geloof ik) waarmee je characters, levels etc kunt kopen. Je krijgt ze ook voor de trainingsmode. Geloof dat je bijvoorbeeld je Dreamcast een nachtje aan kan laten staan in de trainingsmode voor een behoorlijk aantal punten, maar nooit getest.Iavak schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:27:
Wow dit topic!
Nog niet eerder gezien. Ik bezit zelf ook een Dreamcast, goed voor af en toen een potje Capcom vs SNK 1 en 2, een van de betere 2d vechtspellen.
Naast Capcom vs SNK heb ik ook Marvel vs Capcom 2, maar dat spel speel ik nauwelijks omdat ik niet alle characters kan unlocken, iemand die het spel heeft die het wel gelukt is? Volgens mij moet je iets met het online gebeuren doen om alles te kunnen unlocken.
Ik kan me herinneren dat ik ook mijn PSX eens een nachtje heb laten aanstaan voor wat extra modes.
Ik heb net twee splinternieuwe besteld op ebay voor een nette prijs. Ze hebben zelfs pakketten van vier nieuwe pads + vier nieuwe vmu's.Animal_X schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:47:
Heb gister een dreamcast gekocht!Iemand nog een extra controller liggen?
Heb het linkje even niet bij de hand maar het is een ebay shop in engeland.
Ik heb er een rgb kabel voor m'n mega drive 1 en 2 besteld
Op Ebay Nederland staan er altijd heel veel, als je een beetje slim biedt (bv. 1x verzendkosten en/of last minute bieden) kan je ze voor heel weinig krijgen. Ik heb er zelf 2 gekocht voor 2,95 per stuk op ebay en meteen een paar orginele vmu's mee besteld voor weinig.Animal_X schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:47:
Heb gister een dreamcast gekocht!Iemand nog een extra controller liggen?
The difference between men and boys is the size of their toys
Ik heb overigens absoluut nog geen spijt van mijn keuze om een DC te kopen gehad, en zal zeker nog een aantal jaren plezier met dit witte bakje beleven!
Toen ik trouwens van de week toevallig bij de lokale Game-boer was kwam ik er achter dat deze nog een flinke hoeveelheid nieuwe DC games heeft liggen, dus ik heb inmiddels al een flinke verzameling spellen verzameld! Sonic Adventure 2 en MDK2 vind ik erg vermakelijk!
Btw, Krijg ik betere beeld kwaliteit als ik een rgb-scart kabel gebruik i.p.v. de standaardkabel met een scart-blokje?
[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 18-01-2007 00:06 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
JazekerAnimal_X schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:41:
Btw, Krijg ik betere beeld kwaliteit als ik een rgb-scart kabel gebruik i.p.v. de standaardkabel met een scart-blokje?
Vandaag even eentje aangeschaft, en je merkt het zeker! Overigens vond ik het wel vreemd dat hij het nu alleen nog maar op de eerste scart ingang van mijn tv deed.
Oh man, Sonic en MDK2 heb ik ook helemaal stuk gespeeld op de dreamcast. het blijft toch echt een fantastische console. erg jammer dat ze dat ding niet goed in de markt hebben kunnen zetten.Animal_X schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:41:
Thanx voor de tip! Ik had er inmiddels al eentje op de kop getikt via Marktplaats!
Ik heb overigens absoluut nog geen spijt van mijn keuze om een DC te kopen gehad, en zal zeker nog een aantal jaren plezier met dit witte bakje beleven!
Toen ik trouwens van de week toevallig bij de lokale Game-boer was kwam ik er achter dat deze nog een flinke hoeveelheid nieuwe DC games heeft liggen, dus ik heb inmiddels al een flinke verzameling spellen verzameld! Sonic Adventure 2 en MDK2 vind ik erg vermakelijk!
Heb nu helemaal enthousiast Sonic voor mijn 360 gekregen maar dat valt toch vies tegen.
Ben er eigenlijk een beetje teleurgesteld in. de besturing is echt brak.
ik begrijp het niet want op de DC was het echt super.
misschien toch maar weer onder het stof vandaan halen....
RGB kabel?Animal_X schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:24:
[...]
Vandaag even eentje aangeschaft, en je merkt het zeker! Overigens vond ik het wel vreemd dat hij het nu alleen nog maar op de eerste scart ingang van mijn tv deed.
Dat probleem heb ik dus ook.
Anders gezegd, hoe deed het toen ik thuis nog woonde alleen op de televisie beneden.
De andere televisies begonnen het beeld verticaal te laten bewegen.
Ga er maar vanuit dat je DreamCast nu 60Hz eruit spuugt op je kabel.
Ah, that explains it..Michael Knight schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:29:
De meeste tv`s hebben maar één ingang die RGB-ondersteunt... de tweede (en evt. overige) ondersteunen dan vaak maar tot s-video over een scart-kabel
Btw, weet iemand nog een interessante "adventure-achtige" game die ook met twee players te spelen is?
En er nu nog 1 kopen? Wat een geld verspilling, kan je beter een ps2 kopen. Net zo duur en VEEL beter en meer games en alles.
[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 18-01-2007 14:01 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Weet iemand anders hier toevallig nog een zaak in of rond Nijmegen/Arnhem waar ze DC spellen verkopen? Die zaak in Nijmegen in de Augustijnenstraat (bij dynabyte en computerland) heeft niks meer. Die hebben toen wel een hoop gehad.
Vaak bu'j te bang!
een ps2 kopen is meer geld verspilling dan een DCPostius schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:00:
Hij is nu toch eindelijk officieel dood de Dreamcast? Want sega gaat vanaf febrauri stoppen met die DC-roms maken ofzoiets. Mischien oud nieuws voor jullie, ik bedoel een console die doodgeboren is kan natuurlijk niet doodgaan xD. Het was wel een geinig ding jammer dat sega marketingsplannen als pleepapier gebruikt.
En er nu nog 1 kopen? Wat een geld verspilling, kan je beter een ps2 kopen. Net zo duur en VEEL beter en meer games en alles.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Het gaat om meer dan functionaliteit, de Dreamcast was zijn tijd ver vooruit, en heeft nostalgische waardes. Daarnaast slikt de Dreamcast veel, zodat je zonder al te veel poe-haa wat leuke games erop kan laten draaienPostius schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:00:
Hij is nu toch eindelijk officieel dood de Dreamcast? Want sega gaat vanaf febrauri stoppen met die DC-roms maken ofzoiets. Mischien oud nieuws voor jullie, ik bedoel een console die doodgeboren is kan natuurlijk niet doodgaan xD. Het was wel een geinig ding jammer dat sega marketingsplannen als pleepapier gebruikt.
Shooters zoals Under Defeat, Ikaruga zijn zelfs vandaag nog steeds top, of de 2D fighters van SNK en Capcom, Resident Evil Code Veronica, Space Channel 5, House of the Death, Rez, hou maar op teveel titels. En je koopt dit echt voor een habbekrats.
Echt gaaf: Under Defeat via VGA-kabel naar 17" monitor op zijn kant in vertical mode!!!
Rest my case: http://www.grev.co.jp/ud_ac/screen/snap02.jpg
PS2 is voor de meute, Dreamcast voor de liefhebber.
[ Voor 4% gewijzigd door vectrex op 18-01-2007 19:53 ]
En nou vergeet je nota bene Soul Calibur. Die game alleen is al genoeg reden om een Dreamcast aan te schaffen. Vergeet SC 2 en 3 voor de PS2/Xbox/GC/whatever, die missen allemaal dat magische element dat Soul Calibur tot een absoluut 100% perfecte game maakte.Vectrex Dude schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:51:
Misschien wordt ik te oud, maar ik zie de dreamcast ook als de manier om Arcades thuis te hebben, lekkere flitsende spellen vanuit de Noami Arcade hardware (bijna) 1:1 naar je woonkamer.
Shooters zoals Under Defeat, Ikaruga zijn zelfs vandaag nog steeds top, of de 2D fighters van SNK en Capcom, Resident Evil Code Veronica, Space Channel 5, House of the Death, Rez, hou maar op teveel titels. En je koopt dit echt voor een habbekrats.
Echt gaaf: Under Defeat via VGA-kabel naar 17" monitor op zijn kant in vertical mode!!!
Rest my case: http://www.grev.co.jp/ud_ac/screen/snap02.jpg
PS2 is voor de meute, Dreamcast voor de liefhebber.
Waar vind jij een PS2 met 20 games, 2 controllers, memory stick en overige acessoires voor 50 a 60 Euro? Bovendien heeft de DC idd een "X-factor" die de PS2 mistPostius schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:00:

zit nu te twijfelen over de wii, denk dat die over een paar jaar net zon cult status krijgt
[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 19-01-2007 08:05 ]
Of een Vibration Pack ook voor 2,97 euro, ook een heleboel op voorraad.
Voordeel, het betreft een nu kopen prijs, dus niks bieden ofzo.
Ik zou zeggen, een goede tijd om wat in te slaan.

The difference between men and boys is the size of their toys
Done!Dennis_dude schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:50:
Voor mensen die nog een VMU zoeken op Ebay-NL staat een advertentie voor een VMU voor 2,97 euro en hij heeft er een heleboel in voorraad.![]()
Voordeel, het betreft een nu kopen prijs, dus niks bieden ofzo.![]()
En dat vraag je in dit topic ?-Sander schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:48:
Ik heb zojuist een Dreamcast met 2 controllers, een keyboard, een VMU en enkele games gekocht voor 50euro excl verzendkosten. Alles in doos, is dit een beetje een goede deal?
Natuurlijk is dat een goede deal! Welke games zitten er allemaal bij?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Anoniem: 87302
20 euro shipped vanuit de USA.
Ik heb nog een vraag voor iedereen die via VGA aangesloten is op een LCD/Plasma.
Ik heb een plasma VGA monitor en mijn Wii/360 doen het perfect. Ik hoef ze maar aan te doen en het is schermvullend. De PS2 levert problemen, ik moet het beeld schuiven en uitrekken.
Mijn DC heb ik via RGB aangesloten (scart) op de VGA aansluiting van mijn plasma ( via dit boxje dat ik ook voor mijn digitale tv rbg scart connector gebruik )

Via dit kastje heb ik dus problemen met de Dreamcast. Ik moet het beeld uitrekken en horizontaal bewegen om het netjes te krijgen. Vreemd, want de digitale TV zit er ook op aangesloten en die heeft dat probleem niet.
Maar als ik nu dus RECHTSTREEKS op de VGA ga aansluiten met die VGA kabel die ik via ebay ga kopen, heb ik dan ook meteen beeldvullend beeld dat ik niet hoef te stretchen/moven om het netjes in het midden te krijgen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee met de Dreamcast op een Plasma/LCD?
Hoe heb je hem aangesloten en moet je stretchen etc? Heb je ook een Wii/360/PS2? Hoe zit het daarmee?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 23-01-2007 15:25 ]
Anoniem: 201016
het gaat me om de homebrew software.
nu heb ik een paar vragen
hoe komen ze op je dreamcast kan je ze op een cd-rw zetten?
ik hoorde dat er een breedband internet modem opzit klopt dit maar dat er verschil was tussen een oude versie en een nieuwe versie welke moet ik hebben en hoe kan je het verschil herkennen?
waar kan ik ze het goedkoopste kopen in een winkel dus niet bij marktplaats of in een andere internet winkel ik woon in enschede dus als iemand weet waar je ze goedkoop kan vinden graag een tip.
en ik heb nog een vraag als ik een router nheb met 2 computer eropaangesloten en er dan nog een lijn erbij koop voor mijn dreamcast kan ik dan zo op het internet zonder dat ik instellingen bij mijn router moet veranderen?
als je een dreamcast koopt krijg je er er toch standaart een cd bij met software voor een browser?
en je hebt er voor sommige spellen toch een muis en toetsenbord nodig wat voorn aansluiting zit er op de dreamcast een gewone ps/2 aansluiting of heb je een speciale dreamcast toetsenbord nodig?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 201016 op 23-01-2007 18:33 ]
Hidden & Dangerous is op alle platformen (dus alleen nog pcWom schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:57:
Hidden & Dangerous vind ik wel erg buggy op de DC, als je daardoor heen kan kijken is het wel een toffe game.

Schande dat dat spel zo op de markt is gebracht, terwijl het een torenhoge potentie had.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 23-01-2007 18:33 ]
Ik heb m'n Dreamcast aangesloten op m'n Toshiba 32WL66Z via VGA, en dat werkt uitstekend. Standaard is het in verticale richting volledig beeldvullend, maar er blijven uiteraard zwarte balken links en rechts, omdat het beeld nou eenmaal een 4:3 verhouding heeft. Ik heb het beeld op mijn TV nog een beetje uitgerekt, waardoor er wat overscan plaatsvindt, maar wel een groter deel van het scherm gevuld wordt.Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:23:
Maar als ik nu dus RECHTSTREEKS op de VGA ga aansluiten met die VGA kabel die ik via ebay ga kopen, heb ik dan ook meteen beeldvullend beeld dat ik niet hoef te stretchen/moven om het netjes in het midden te krijgen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee met de Dreamcast op een Plasma/LCD?
Hoe heb je hem aangesloten en moet je stretchen etc? Heb je ook een Wii/360/PS2? Hoe zit het daarmee?
Dat wil overigens nog niet zeggen dat het op alle TV's hetzelfde werkt. Wellicht dat jouw TV niet helemaal goed met VGA signalen overweg kan, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Dat RGB->VGA boxje zou ik echter niet een goede maatstaf willen noemen, want het signaal dat daaruit komt kan nooit 'echt' VGA zijn. De bron blijft nou eenmaal een interlaced PAL/NTSC signaal, en dat is niet rechtstreeks om te zetten naar een fatsoenlijk VGA signaal.
Als je wilt weten hoe je TV zich zal gedragen met de Dreamcast VGA kabel, sluit dan gewoon een PC aan op de VGA ingang en zet 'm op 640x480 op 60 Hz. Als dat gewoon beeldvullend is, dan zal je Dreamcast ook geen problemen opleveren.
# Modem: Removable; Original Asia/Japan model had a 33.6 Kbytes/s; models released after 9 September 1999 had a 56 Kbytes/s modemAnoniem: 201016 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:27:
ik heb een paar vragen ik wil graag een dreamcast kopen.
ik hoorde dat er een breedband internet modem opzit klopt dit maar dat er verschil was tussen een oude versie en een nieuwe versie welke moet ik hebben en hoe kan je het verschil herkennen?
# Broadband: these adapters are available separately and replace the removable modem
Broadband modem kost je zo 80 euro of meer.
Anoniem: 201016
kan je met een 56kb/s modem een klein beetje snel internetten?(ik heb nu het gevoel dat ik iets heel stoms vraagVectrex Dude schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:33:
[...]
# Modem: Removable; Original Asia/Japan model had a 33.6 Kbytes/s; models released after 9 September 1999 had a 56 Kbytes/s modem
# Broadband: these adapters are available separately and replace the removable modem
Broadband modem kost je zo 80 euro of meer.
Ik heb mijn dreamcast nog nooit online gehad, hier is wat info met recente updates:Anoniem: 201016 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:06:
[...]
kan je met een 56kb/s modem een klein beetje snel internetten?(ik heb nu het gevoel dat ik iets heel stoms vraag)
http://dreamcast.onlineconsoles.com/phpBB2/portal.php
Vandaag binnen gekregen. helemaal nieuw, nog sealed in de orginele verpakking. Top!Dennis_dude schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:50:
Voor mensen die nog een VMU zoeken op Ebay-NL staat een advertentie voor een VMU voor 2,97 euro en hij heeft er een heleboel in voorraad.![]()
Voordeel, het betreft een nu kopen prijs, dus niks bieden ofzo.![]()
thanks, ik zal dat even doen. Ondertussen heb ik die VGA kabel maar besteld voor 21 euro all in. heb hem over een weekje binnen en dan ga ik even kijken welke spellen VGA hebben en welke niet.Devil N schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:40:
[...]
Ik heb m'n Dreamcast aangesloten op m'n Toshiba 32WL66Z via VGA, en dat werkt uitstekend. Standaard is het in verticale richting volledig beeldvullend, maar er blijven uiteraard zwarte balken links en rechts, omdat het beeld nou eenmaal een 4:3 verhouding heeft. Ik heb het beeld op mijn TV nog een beetje uitgerekt, waardoor er wat overscan plaatsvindt, maar wel een groter deel van het scherm gevuld wordt.
Dat wil overigens nog niet zeggen dat het op alle TV's hetzelfde werkt. Wellicht dat jouw TV niet helemaal goed met VGA signalen overweg kan, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Dat RGB->VGA boxje zou ik echter niet een goede maatstaf willen noemen, want het signaal dat daaruit komt kan nooit 'echt' VGA zijn. De bron blijft nou eenmaal een interlaced PAL/NTSC signaal, en dat is niet rechtstreeks om te zetten naar een fatsoenlijk VGA signaal.
Als je wilt weten hoe je TV zich zal gedragen met de Dreamcast VGA kabel, sluit dan gewoon een PC aan op de VGA ingang en zet 'm op 640x480 op 60 Hz. Als dat gewoon beeldvullend is, dan zal je Dreamcast ook geen problemen opleveren.
Werkt dat ding ook? omdat er NTSC staat. Ik weet niet of het wat uitmaakt met een PAL DC? (zit er eigenlijk wel een regiolock op de DC?)Animal_X schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:15:
[...]
Vandaag binnen gekregen. helemaal nieuw, nog sealed in de orginele verpakking. Top!
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 24-01-2007 19:55 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Klopt het dat de motor van de laser best veel geluid produceerd? Vooral tijdens het laden en in menu's heb ik er last van. Bij Metropolis Street Racer slaat de muziek ook regelmatig over tijdens het laden.
Ik weet alleen, dat een dreamcast bij slechte disc (veelal kopietjes) vaag rare geluiden maakt zoals "Krrrrr" of "Kggggg"..-Sander schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:03:
Vandaag mn Dreamcast binnen gekregen, geweldig leuk apparaat op het eerste gezicht, maar ik heb een vraagje:
Klopt het dat de motor van de laser best veel geluid produceerd? Vooral tijdens het laden en in menu's heb ik er last van. Bij Metropolis Street Racer slaat de muziek ook regelmatig over tijdens het laden.
Soms wil de lens ook nog wel tegen de disc aankomen
Werkt prima hier.Aap schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:54:
[...]
Werkt dat ding ook? omdat er NTSC staat. Ik weet niet of het wat uitmaakt met een PAL DC? (zit er eigenlijk wel een regiolock op de DC?)
Klopt. Dat doet die van mij ook. Dit went echter snel... Ik las laatst op een of ander sega forum dat iemand de het motortje (en de fan) vervangen had door stillere exemplaren. Mischien een idee als het je echt stoort...-Sander schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:03:
Vandaag mn Dreamcast binnen gekregen, geweldig leuk apparaat op het eerste gezicht, maar ik heb een vraagje:
Dan zou ik je lens even wat bijstellen... Dat is niet gezond lijkt mij..Michael Knight schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:15:
[...]
Soms wil de lens ook nog wel tegen de disc aankomen
[ Voor 68% gewijzigd door Animal_X op 25-01-2007 01:21 ]
Hoe zat dat ook alweer: Wat voor chip zit er dan in? En kan die dan ook Europese spellen spelen?
Of gaat dat alleen met een bootdisk.
check ook http://www.jandaman.com/dcmodchip.shtml
[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 25-01-2007 14:59 ]
thanksSchweino schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:57:
Sja, is een vage chip waarbij je 4 soldeerpunten hebt kan ik me herinneren. Heb er ook 1 in m'n japanse DC zitten en en nog 1 in de verpakking liggen. Met deze chip kan je originele spellen van alle regios zonder bootdisc opstarten overigens. Selfbooting kopieën zijn sowieso altijd zonder boot disc op te starten.
check ook http://www.jandaman.com/dcmodchip.shtml
en hoe zat het met de regios?
als ik dus een PAL spel draai op een JAP DS dan draait ie op 50 Hz? of 60 Hz? en op een gechipte Japanse?
Net als bij de playstation 1 en 2 bepaalt het spel in welk formaat het wordt weergegeven. Een NTSC spel zal dus ook altijd in NTSC worden weergegeven, ook al prop je het in een PAL Dreamcast. Andersom ook dus. Je kan overigens een PAL/NTSC switch in je Dreamcast maken, heb ik destijds ook gedaan (geen idee meer hoe alleen).
lol, DS, DC, PSP, PS2, PCE, PCEGT, PS2. Soms haal ik wat door elkaar ja. Thanks, nu weet ik het weer, de DC was een van de eerste die het goed deed, samen met de PSX.Schweino schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:29:
DC bedoel je?
Net als bij de playstation 1 en 2 bepaalt het spel in welk formaat het wordt weergegeven. Een NTSC spel zal dus ook altijd in NTSC worden weergegeven, ook al prop je het in een PAL Dreamcast. Andersom ook dus. Je kan overigens een PAL/NTSC switch in je Dreamcast maken, heb ik destijds ook gedaan (geen idee meer hoe alleen).
Het spel bepaalt format. Geen gedoe. Slim.
Zodra het grote kanon komt met een soort storm aftershock, kom ik er niet langs, het vervelende is dat je wel continue's hebt, maar dan moet je bij die boss weer van voor af aan beginnen.
Iemand tactische tips?
Wat ik daar deed is een bom gooien op het moment dat die storm komt. Je bent dan even 2 seconden onsterfelijk en da's net genoeg om niet door die storm geraakt te worden. Enige nadeel is wel dat je maar een gelimiteerd aantal bommen hebt.Vectrex Dude schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:54:
Ben weer Under Defeat aan het spelen, maar ik kom niet langs de laatste tank in level 5.
Zodra het grote kanon komt met een soort storm aftershock, kom ik er niet langs, het vervelende is dat je wel continue's hebt, maar dan moet je bij die boss weer van voor af aan beginnen.
Iemand tactische tips?
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Weer niet gelukt, nog 2 uur meer playtime en dan heb ik unlimited continues. Nu moet ik elke keer 5 levels door en dan is er niet veel te experimenteren.ElBarto schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:47:
[...]
Wat ik daar deed is een bom gooien op het moment dat die storm komt. Je bent dan even 2 seconden onsterfelijk en da's net genoeg om niet door die storm geraakt te worden. Enige nadeel is wel dat je maar een gelimiteerd aantal bommen hebt.
Je kan ook Training doen, dan kun je alleen level 5 spelenVectrex Dude schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:36:
[...]
Weer niet gelukt, nog 2 uur meer playtime en dan heb ik unlimited continues. Nu moet ik elke keer 5 levels door en dan is er niet veel te experimenteren.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

En een gesealde Street fighter II.

[ Voor 26% gewijzigd door vectrex op 19-02-2007 10:57 ]
Ik heb de Dreamcast van een maat van me overgenomen.-Sander schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:03:
Vanavond heb ik 'm voor het eerst aangesloten en dit viel me inderdaad ook op.
Apparaatje maakt best veel geluid tijdens het laden.
Maar goed, er valt mee te leven.
Nou nog even uitzoeken welke spellen leuk zijn en waar ik ze vandaan ga halen...
(Hoe werkte dat nou met back-uppen? Een originele disc schijnt niet te kopieren zijn, maar hij leest wel gewoon gebakken cd's?)
Leeg - Sinds 20180907
Een DC hoef je niet om te bouwen. Gewoon ff een torrentje downen, branden en spelen. En na 24 uur wissen en het origineel kopen op ebayChillz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:13:
[...]
Ik heb de Dreamcast van een maat van me overgenomen.
Vanavond heb ik 'm voor het eerst aangesloten en dit viel me inderdaad ook op.
Apparaatje maakt best veel geluid tijdens het laden.
Maar goed, er valt mee te leven.
Nou nog even uitzoeken welke spellen leuk zijn en waar ik ze vandaan ga halen...
(Hoe werkte dat nou met back-uppen? Een originele disc schijnt niet te kopieren zijn, maar hij leest wel gewoon gebakken cd's?)
Klopt dit?
Leeg - Sinds 20180907
Het is wel mogelijk, maar een GD-rom lees je niet zo makkelijk uit met de 'standaard pc', dat is het 'niet lukken'. Maar de selfbootable games zul je zo kunnen vinden via de gebruikelijke wegen
Saturn-schijfjes waren ook lastig door de speciale dataring die ze hadden aangebracht op hun discs.
-Wat is een interessante prijs voor een Dreamcast nowadays? (boxed/unboxed/PAL/NTSC-J/NTSC-U)
-Welke keuze kan het beste gemaakt worden voor aanschaf? PAL, NTSC-J, NTSC-U.
-Kan een NTSC dreamcast RGB uitpoepen?
Het zijn misschien wat diepgaande google-vraagjes; maar dit topic heeft duidelijk weereens wat flow nodig; zeker nu we weer een nieuwsitem op de FP hebben:
nieuws: Dreamcast en Saturn definitief vaarwel gezegd
20*350ZO45°
50 euro of meer voor een boxed PAL, 30 of minder voor unboxed.Richard schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:46:
Even een paar opgesomde vraagjes:
-Wat is een interessante prijs voor een Dreamcast nowadays? (boxed/unboxed/PAL/NTSC-J/NTSC-U)
Als het je meer om het gamen dan verzamelen gaat: de NTSC-U aangezien de games daarvoor veel goedkoper te vinden zijn op eBay. (en ook je doosjes niet uit elkaar vallen)-Welke keuze kan het beste gemaakt worden voor aanschaf? PAL, NTSC-J, NTSC-U.
Misschien mbv de (optionele) VGA kabel? Ik heb hiermee en een verloopje een 19" CRT monitor aangesloten via RGB (voor mijn DC demopod), maar ik vermoed dat het vanwege die VGA kabel niet beter is dan VGA-kwaliteit.-Kan een NTSC dreamcast RGB uitpoepen?
[ Voor 1% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-04-2007 12:19 . Reden: toevoeginkje ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Wat betreft welke Dreamcast je zou dienen aan te schaffen kan ik je een NTSC Dreamcast aanraden (US of Jap, maakt niet zoveel uit). Deze geven tenminste alle menu's in 60Hz weer en je bent er zeker van dat alle NTSC spellen gewoon in 60Hz worden weergegeven (sommige NTSC WinCE spellen schakelen naar 50Hz op een PAL Dreamcast). Import spellen zijn overigens makkelijk te spelen via een zogenaamde boot disc (gratis en voor niks van internet te downloaden -> Utopia bootloader).
Voordeel van US t.o.v. JAP is dat je minder kans hebt op games met menu's in het Japans etc. Ook zijn Japanse games wat moeilijker verkrijgbaar.Schweino schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:08:
Elke Dreamcast kan gewoon RGB weergeven via scart, de kabels daarvoor zijn volop verkrijgbaar via Ebay etc.
Wat betreft welke Dreamcast je zou dienen aan te schaffen kan ik je een NTSC Dreamcast aanraden (US of Jap, maakt niet zoveel uit). Deze geven tenminste alle menu's in 60Hz weer en je bent er zeker van dat alle NTSC spellen gewoon in 60Hz worden weergegeven (sommige NTSC WinCE spellen schakelen naar 50Hz op een PAL Dreamcast). Import spellen zijn overigens makkelijk te spelen via een zogenaamde boot disc (gratis en voor niks van internet te downloaden -> Utopia bootloader).
En van het gedoe met een bootdisc moet je maar houden.
20*350ZO45°
Ach ja, je kan natuurlijk altijd een kopie van het import spel dat je hebt downloaden en op een CDR branden, die booten immer wel zonder swapHyp Hyper schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:21:
[...]
Voordeel van US t.o.v. JAP is dat je minder kans hebt op games met menu's in het Japans etc. Ook zijn Japanse games wat moeilijker verkrijgbaar.
En van het gedoe met een bootdisc moet je maar houden.
Klopt.. maar dan maakt je DC wel nog meer herrie dan andersSchweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:21:
[...]
Ach ja, je kan natuurlijk altijd een kopie van het import spel dat je hebt downloaden en op een CDR branden, die booten immer wel zonder swap
Dat hangt puur van de Dreamcast, zijn drive en de kwaliteit van jouw disc af.Hyp Hyper schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 07:44:
[...]
Klopt.. maar dan maakt je DC wel nog meer herrie dan anders
Met een CD-r kan de Dreamcast stiller zijn dan met een GD-rom...
Ik ken ook DReamcastjes die KRRRRRGGGG doen zodra ze een cd-r toegestopt krijgen
onze 2 dc's deden allebei krkrkkrkrhrhhrhrhgrgrggrgrgrMichael Knight schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:10:
[...]
Dat hangt puur van de Dreamcast, zijn drive en de kwaliteit van jouw disc af.
Met een CD-r kan de Dreamcast stiller zijn dan met een GD-rom...
Ik ken ook DReamcastjes die KRRRRRGGGG doen zodra ze een cd-r toegestopt krijgen
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[ Voor 27% gewijzigd door Schweino op 06-04-2007 09:27 ]
Inderdaad. Bij mijn DC zat destijds een CDR van Dixons (Schweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:26:
Mijn 5 DCs doen geen krkrkkrkrhrhhrhrhgrgrggrgrgrGewoon goede CDRs kopen is het devies.

Heb inmiddels 3 van mn goede vrienden voorzien van een DC voor hun verjaardag, omdat IEDEREEN moet weten wat voor geweldig apparaat het is! Dát is pas spammen!
Doe er meteen een cdtje Under Defeat bij, die kan nog helemaal meedraaien anno 2007!Exorcist schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:50:
[...]
Inderdaad. Bij mijn DC zat destijds een CDR van Dixons () die lawaai maakte voor 30, met mn Verbatim CDR's hoor ik hem amper.
Heb inmiddels 3 van mn goede vrienden voorzien van een DC voor hun verjaardag, omdat IEDEREEN moet weten wat voor geweldig apparaat het is! Dát is pas spammen!
Thanks for the tip, zal even kijken of ik hem ergens vandaan kan toveren. Het is persoonlijk niet mijn smaak, maar alles om de DC weer even aan t werk te krijgenVectrex Dude schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:57:
[...]
Doe er meteen een cdtje Under Defeat bij, die kan nog helemaal meedraaien anno 2007!
Of jij kan mij vertellen hoe ik aan goedkope dreamcasts kan komen; of je geeft graag dure cadeaus (€50) wegExorcist schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:50:
[...]
20*350ZO45°
Laatste, ik heb ze alledrie gekocht voor om en nabij de €100, omdat ik er wel meerdere controllers, VMU's en games bij wilde hebbenRichard schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:55:
[...]
Of jij kan mij vertellen hoe ik aan goedkope dreamcasts kan komen; of je geeft graag dure cadeaus (€50) weg
Als ik moet helpen meld je maar.Exorcist schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:00:
[...]
Thanks for the tip, zal even kijken of ik hem ergens vandaan kan toveren. Het is persoonlijk niet mijn smaak, maar alles om de DC weer even aan t werk te krijgen
Anoniem: 130184
Schweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:26:
Mijn 5 DCs doen geen krkrkkrkrhrhhrhrhgrgrggrgrgrGewoon goede CDRs kopen is het devies.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Heel goed dat ie dat niet heeft gedaan want ik vond in de doos een echte dreamcast-killer:

Met een 100-110V kabel in een verhuistrafo werkt ie perfect Whohoe!
20*350ZO45°
Ik heb er nog een liggen die van een trap gestuiterd is (stukke verhuisdoos

Als iemand daar voor een schappelijk bedrag nog eens naar wil kijken zou het misschien wel de moeite waard zijn.
Stuur maar op! Voor 2x verzenden €6,20 kijk ik 'm wel voor je na. Uiteraard wanneer ie echt volledig rot is dan heeft het je hooguit €12,40 gekost; maar tja onderzoekskosten bij een Dreamcastreparateur (wanneer ie niet meer te repareren valt) zullen ook niet mals zijn.Charly schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:58:
Heeft iemand trouwens nog een adresje (liefst omgeving Utrecht) waar ze aan DC reparatie doen?
Ik heb er nog een liggen die van een trap gestuiterd is (stukke verhuisdoos) en daarna vrij vlot de geest gegeven heeft.
Als iemand daar voor een schappelijk bedrag nog eens naar wil kijken zou het misschien wel de moeite waard zijn.
20*350ZO45°
Voor een paar tientjes kan er al een 2e hands kopen
Gefeliciteerd! De ventilator die er in zit, id die metaal of plastic? Zou je van de buitenkant moeten kunnen zien. Die met een metalen fan is namelijk de 1e Japanse versie, en wordt door velen als "de beste" gezien vanwege de hogere kwaliteit van onderdelen.Richard schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:31:
Net mijn NTSC-J Dreamcast binnengekregen.
Met een 100-110V kabel in een verhuistrafo werkt ie perfect Whohoe!
Er zijn overigens ook vervangende voedingen te koop die 100 - 240 volt aan kunnen, die heb ik ook in 2 van mijn NTSC machines zitten.
Hey, die versie heb ik dusSchweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:08:
[...]Die met een metalen fan is namelijk de 1e Japanse versie, en wordt door velen als "de beste" gezien vanwege de hogere kwaliteit van onderdelen.
Dreamcast FTW! Wie maakt het 3e topic aan, btw, we zitten al op 996 postings
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 06-04-2007 22:53 ]
Die van mij is een plastic fan (moest er wel eerst effe met een led-light inschijnen. De gok dat er een switchable voeding inzit ga ik niet uitproberen. Volgens mij is ie nooit opengeweest en dat laat ik dan ook lekker zo.Schweino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:08:
[...]
Gefeliciteerd! De ventilator die er in zit, id die metaal of plastic? Zou je van de buitenkant moeten kunnen zien. Die met een metalen fan is namelijk de 1e Japanse versie, en wordt door velen als "de beste" gezien vanwege de hogere kwaliteit van onderdelen.
Er zijn overigens ook vervangende voedingen te koop die 100 - 240 volt aan kunnen, die heb ik ook in 2 van mijn NTSC machines zitten.
Het is trouwens toch ook zo dat de 1e Japanse versie geen modem standaard aan boord had en de 2e wel? Ik weet niet waar ik dit vandaan heb; maar kan me herinneren dat ik dat ergens gelezen had. Bij mij zit er dus een modem in. Niet dat ik er uberhaupt iets mee doe/ga doen.
20*350ZO45°
Ik bedoelde meer te zeggen dat je de standaard voeding kan vervangen voor een multivolt voeding en je dus niet meer met een step down converter hoeft te rommelen. De 1e Japanse dreamcast kwam inderdaad zonder modem, deze werd later nagestuurd toen 'ie beschikbaar was en dit was de 28k8 versie ipv de latere 33k6 versie. De launch versie van de Japanse Dreamcast kwam ook in een andere doos: Oranje met foto's van de directeur van Sega er op en een handvatRichard schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:25:
[...]
Die van mij is een plastic fan (moest er wel eerst effe met een led-light inschijnen. De gok dat er een switchable voeding inzit ga ik niet uitproberen. Volgens mij is ie nooit opengeweest en dat laat ik dan ook lekker zo.
Het is trouwens toch ook zo dat de 1e Japanse versie geen modem standaard aan boord had en de 2e wel? Ik weet niet waar ik dit vandaan heb; maar kan me herinneren dat ik dat ergens gelezen had. Bij mij zit er dus een modem in. Niet dat ik er uberhaupt iets mee doe/ga doen.
Ach, met die stepdown converter "rommelen" vind ik wel charmant; dan weet ik dat ik met import ga spelen; En dat blok zit standaard in mijn verlengdoos dus ik moet even kijken of ik 'm wel in het passende gaatje prik.Schweino schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:48:
[...]
Ik bedoelde meer te zeggen dat je de standaard voeding kan vervangen voor een multivolt voeding en je dus niet meer met een step down converter hoeft te rommelen. De 1e Japanse dreamcast kwam inderdaad zonder modem, deze werd later nagestuurd toen 'ie beschikbaar was en dit was de 28k8 versie ipv de latere 33k6 versie. De launch versie van de Japanse Dreamcast kwam ook in een andere doos: Oranje met foto's van de directeur van Sega er op en een handvat
Heb inmiddels een bootCD gebrand en een game; maar ik wil de lens graag sparen dus ik zal wel wat originele games gaan zoeken. Skies of Arcadia heb ik dan wel voor de Cube; maar origineel spelen is natuurlijk veel leuker dan de "port" naar de Cube.
Edit:
Oh Ja, waarom zit er een "draaispeling" op de analog stick? Ik heb even een nieuwe uit de dos gehaald en daar zit het ook "op".
[ Voor 6% gewijzigd door Richard op 07-04-2007 16:57 . Reden: zie edit-tags ]
20*350ZO45°
Dit topic is gesloten.