Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 21 februari 2003

quote:
soulstealer schreef op 18 februari 2004 @ 09:38:
de 64-bit linux geeft wel degelijk een preformance boost ten opzichte van de 32 bit versie (suse 9.0 pro) alleen kost ook 2x zoveel.

en, gratis, voorlopig nog een heleboel geklooi (zie de nieuwe T.net server).

Overigens: je hebt op een gameserver geen GUI nodig, dus ik denk dat Debian ofzo handiger is, en dat is wél gratis

64 bits brain....

das waar ;) en een gui neemt ook nog eens een heleboel werkgeheugen in beslag

lowest of the low

Alienware gaat een AMD doos bouwen met 98 Opteron processors:
http://www.alienware.com/...leName=press_fiu_0204.asp

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

Reg. datum: 13 februari 2004

Hey,

ik heb een vraag over de AMD Opteron processor. Ik heb nog niet erg veel verstand van computers dus dit zal wel een makkelijke vraag voor jullie zijn :)

Moet je als je Dual Opteron moederbord koopt twee AMD Opteron processoren hebben. Of kan je ook met maar één processor op het moederbord werken?

Ik vraag dit omdat meteen twee AMD Opteron processoren erg duur is, maar ik wil wel in de loop van het jaar nog een tweede AMD Opteron processor kopen.

Ek een sterke Jerke !!!

Nee dat hoeft niet, ik weet niet of je dan wel 2 gelijke snelheden moeten hebben.

denk het ook niet, dus dan kan je eerst een 246 kopen (lager niet toch ;) ) en laten r een 246 of hoger.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Reg. datum: 02 januari 2001

Ik zag op het forum van aceshardware een interessante link naar een filmpje waar op Stanford University een gastcollege gegeven word door een iemand van AMD (Kevin McGrath).
Aan zo'n beetje het eind van het filmpje zegt ie ook nog even wat we allemaal kunnen verwachten in de nieuwe Hammer stepping. Wel interessant dacht ik !
Als je even goed kijkt, zie je er ook SSE3 tussen staan.

Dus goed 2 a 3 maand nadat Intel Prescott gelanceerd heeft, heeft AMD de Prescott New Instructions ook al aanboord:

http://www.cafebla.nl/fotoalbums/albums/userpics/11166/newhammer.jpg

Tof :) Welke stepping is dat dan?
Mss is dat de reden van het uitstel van s939

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Reg. datum: 13 februari 2004

quote:
Phiber schreef op 21 februari 2004 @ 15:20:
Hey,

ik heb een vraag over de AMD Opteron processor. Ik heb nog niet erg veel verstand van computers dus dit zal wel een makkelijke vraag voor jullie zijn :)

Moet je als je Dual Opteron moederbord koopt twee AMD Opteron processoren hebben. Of kan je ook met maar één processor op het moederbord werken?

Ik vraag dit omdat meteen twee AMD Opteron processoren erg duur is, maar ik wil wel in de loop van het jaar nog een tweede AMD Opteron processor kopen.
quote:
gp500 antwoordde daarop op 21 februari 2004 @ 16:38:
Nee dat hoeft niet, ik weet niet of je dan wel 2 gelijke snelheden moeten hebben.

denk het ook niet, dus dan kan je eerst een 246 kopen (lager niet toch ;) ) en laten r een 246 of hoger.

Zou het dan ook misschien mogelijk zijn om één Opteron processor en één FX processor op één moederbord te plaatsen?

Dat zou toch wel een mooie combinatie zijn _/-\o_

Stel je voor als je dit kon zeggen
quote:
Ik heb een AMD Opteron FX-51 computer O-)

Phiber wijzigde dit bericht 22-02-2004 21:03 (5%)

quote:
EaS schreef op 22 februari 2004 @ 17:44:
Ik zag op het forum van aceshardware een interessante link naar een filmpje waar op Stanford University een gastcollege gegeven word door een iemand van AMD (Kevin McGrath).
Aan zo'n beetje het eind van het filmpje zegt ie ook nog even wat we allemaal kunnen verwachten in de nieuwe Hammer stepping. Wel interessant dacht ik !

Dus goed 2 a 3 maand nadat Intel Prescott gelanceerd heeft, heeft AMD de Prescott New Instructions ook al aanboord:

[afbeelding]

Ik las het ook al op Ace's. Zien eruit als een hele solide update. Aangezien men het over een nieuwe stepping heeft, zou je denken dat deze verbeteringen zelfs al voor de 90nm cores zullen verschijnen.

Ik ga maar even wachten met het upgraden van mijn dual Opteron 240's (ook omdat de snelheid me prima bevalt).
quote:
Vertex schreef op 07 februari 2004 @ 19:31:
Zijn hier mensen die een Asus K8V Deluxe moederbord hebben en die daarin CAS2 of CAS2,5 PC3200 geheugen stabiel draaien? Ik zou in mijn nieuwe Athlon 64 systeem graag zulk soort geheugen stoppen, maar op de site van Asus zie ik alleen maar compatible CAS3 geheugen staan. Kingmax is een uitzondering (CAS2,5), maar dit merk ken ik niet en ik zie het ook niet in de pricewatch staan.

Hier lees ik dat snel geheugen nogal wat problemen kan geven i.c.m. een Athlon 64, vandaar dat ik eerst wil weten wat wél goed werkt voordat ik iets aanschaf.
Ik gebruik 2x512mb kingston Valueram PC3200 CL2.5 erin en het draait goed tot nu toe!

Reg. datum: 02 januari 2001

Dat HP Opteron "gaat" is een feit geworden, later vandaag zal er pressconference plaatsvinden zo las ik, maar de specs van het eerste Opteron systeem zijn al verschenen op de site van HP:

HP ProLiant DL145:

What's New
New 1U server supports 2 AMD Opteron 200 Series Processors, running up to 2.2GHz with 1MB L2 cache and HyperTransport Technology

At A Glance
• AMD Opteron 8000 series chipset with HyperTransport technology
• 1GB or 2GB of PC2700 DDR SDRAM running at 333MHz with Advanced ECC capabilities standard, expandable to 16GB
• Integrated Dual Broadcom 10/100/1000 NICs (Wake on LAN and PXE capable)
• One 40GB ATA hard drive standard with support for up to two Non-Hot-Plug ATA or SCSI hard drives
• One PCI-X 64-bit/133MHz PCI slot
• Integrated ATI Rage XL with 8MB SDRAM video
• 500W Power Supply (Non-Hot Plug, auto-switching)
• IMPI v1.5 server management controller with dedicated Ethernet management port
• 1 x Front and 1 x Rear USB and serial ports
• Rear accessible shared serial port
• ROM Setup Utility
• Protected by HP Services, including a one-year, limited warranty, Parts only 1 year limited Global warranty - Certain restrictions and exclusions apply. Consult the Customer Support Center at 1-800-345-1518 for details.

Ek een sterke Jerke !!!

dat At a glance deel lijkt nou niet echt heel vrolijk, of is dit dtandaard bij 1u's

:Non-Hot-Plug ATA
:(Non-Hot Plug, auto-switching)

Protected by HP Services, including a one-year, limited warranty, Parts only 1 year limited Global warranty - Certain restrictions and exclusions apply

1 jaar garantie is nou niet veel dacht ik boxed cpu b.v. is 3 jaar.

Die DL145 is een low-end 1U doos voor clusters en simpele webservers. De specs zijn vergelijkbaar met de DL140 die wij onlangs als devserver hebben geïnstalleerd. Dat was ook een erg simpele bak.
Ek een sterke Jerke !!!

Er komen dus waarschijnlijk hoogwaardigere versies, zal wel want dan verdienen ze er ook weer meer aan.

Reg. datum: 01 september 1999

http://www.theinquirer.net/?article=14367

New HP ProLiant DL145 excels in performance under the
WebBench™ 5.0 benchmark
· First HP 1U, 2P AMD Opteron™ server
· Performance up to 57% higher than similarly configured Intel-based server
· Improved scalability

http://h18004.www1.hp.com...hmarks/dl145-webbench.pdf

Ziet er veelbelovend uit. Hopelijk mag ik spoedig met Proliants met Opterons spelen :9~

Op http://www.xbitlabs.com/a.../display/ecs-755a2_2.html staat:
quote:
Moreover, if the Athlon 64 system has three memory modules, it automatically loses the useful and interesting Cool’n’Quiet technology.
Weet iemand waarom CnQ niet meer werkt als je drie DIMMs gebruikt?

Ek een sterke Jerke !!!

Denk dat bij dit bord het dan niet mogelijk is om de fsb/geheugenfrequentie te verlagen.

Net zoals met dual channel bij 3 en ook dubbelzijdig geheugen.

denk ik hoor, maar misshcien wordt die frequentie niet verlaagt met CnQ

Bier?

Ik heb 'eindelijk' mijn asus k8v deluxe met een a64 3000+ binnen met boxed cooler. Wat mij direct opviel was dat de processor ongelooflijk koel is. Slechts 40 graden (idle) heet werd de proc. Dit vind ik toch enigzins vreemd aangezien die boxed koeler nou ook niet top-of-the-bill is en dat die a64's meer watt verbruiken dan mijn thunderbird.

Afijn, ik ben voorlopig tevreden.

I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways...

AMD the power of dreams

Beste mensen er is mij iets opgevallen als ik winXP 64 draai.
De proc wordt een stuk warmer in winXP 64 dan in winXP 32.
Zou dat kunnen komen omdat hij nu de 64bitt instructies gebruikt?
Want dat is het eenigen wat ik kan bedenken.

Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory

Reg. datum: 25 oktober 1999

Iemand een idee wanneer die nieuwe stepping (zuiniger, 1000mhz in low mode)AMD64 CPU in de winkels liggen?

Krijgen alle CPU (AMD64 3000+) deze stepping of alleen de nieuwe die nog moeten uitkomen??

Ik wil graag een 3400+ met deze nieuwe stepping voor in mijn barebone :)

Eindelijk mijn [Apple Mac MINI 1.66 DUO core, 2GB geheugen] binnen.
Nu nog wachten op mijn [Apple Macbook, 2.16Ghz, 2GB geheugen, 100GB 7200rpm HD]

Reg. datum: 01 september 1999

quote:
beastlock schreef op 28 februari 2004 @ 21:16:
Beste mensen er is mij iets opgevallen als ik winXP 64 draai.
De proc wordt een stuk warmer in winXP 64 dan in winXP 32.
Zou dat kunnen komen omdat hij nu de 64bitt instructies gebruikt?
Want dat is het eenigen wat ik kan bedenken.

Cool'nQuiet uitstaan in WinXP64? Om hoeveel graden heb je 't dan?

(WinXP64. Een paar minuten na een uurtje UT2004 volgens AIDA32
36/37 graden idle)

Sake wijzigde dit bericht 28-02-2004 23:35 (20%)

quote:
EaS schreef op 22 februari 2004 @ 17:44:

[afbeelding]
Enkele van de nieuwe features zitten in de CG revisie, dus ik neem aan dat al deze nieuwe features betrekking hebben op de CG revisie. Dus als dat klopt dan zit SSE3 ook in de CG revisie.

AMD the power of dreams

quote:
Sake schreef op 28 februari 2004 @ 23:31:
[...]

Cool'nQuiet uitstaan in WinXP64? Om hoeveel graden heb je 't dan?

(WinXP64. Een paar minuten na een uurtje UT2004 volgens AIDA32
36/37 graden idle)

Ik heb Cool'nQuiet uitstaan zowel in winXP 64 als winXP 32 :)
Met winXP 32 haal ik een stres temp van 35 Graden.
En met winXP 64 heb ik een stres temp van 44 Graden.
Dit is op een A64 3000+@2550mhz@1,720volt.
En wat ook opvalt is dat de voeding iets wat meer gestrest wordt met winXP 64.
Er zijn in iedergeval meer users die hier last van hebben.

Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws