Dreiy - 70 Tauren Druid - Magtheridon [EU]
[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Nieuw TopicReg. datum: 30 mei 2000
Een andere optie is een dual-boot, een 32-bit & 64-bit OS naast elkaar.
quote:Jaded schreef op 08 maart 2004 @ 11:21:
Goeie tip!
Link voor andere geinteresseerden: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1961
Edit: Na het artikel gelezen te hebben, toch nog maar een paar maandjes wachten.
Yep, als je dat zo leest zou je denken dat Microsoft Windows 64-bit maar beter niet kan uitbrengen.
Maar gelukkig zijn er ook tests die een heel ander beeld geven.
En dan ziet het er heel positief uit...... zie hier
quote:Vertex schreef op 08 maart 2004 @ 11:30:
Voor mij wordt de overstap naar een 64-bit OS pas interessant als de verkrijgbare 32-bit programma's minstens zo snel werken als op een 32-bit OS. Ik weet niet of dit in de praktijk haalbaar is, maar als ik de review zo lees kan ik er wel op hopen.
Een andere optie is een dual-boot, een 32-bit & 64-bit OS naast elkaar.
Alleen 32-bit spellen draaien slechter op WinXP64 dan op de 32-bit versie, maar dit zou aan de drivers kunnen liggen. De reguliere programma's deden het juist redelijk goed als ik het me goed herinner.
Ik denk dat ze er nog heel wat aan kunnen versleutelen, dus het OS niet uitbrengen is iets te voorbarig denk ik. Raar dat de benchmarks op deze site een iets beter beeld laten zien, vooral Unreal Tournament.quote:EaS schreef op 08 maart 2004 @ 11:37:
[...]
Yep, als je dat zo leest zou je denken dat Microsoft Windows 64-bit maar beter niet kan uitbrengen.
Maar gelukkig zijn er ook tests die een heel ander beeld geven.
En dan ziet het er heel positief uit...... zie hier
Jaded wijzigde dit bericht 08-03-2004 11:58 (34%)
Dreiy - 70 Tauren Druid - Magtheridon [EU]
Reg. datum: 30 mei 2000
Ik doel óók op de 32-bit spellen, die zou ik graag op eenzelfde, of hogere, snelheid kunnen spelen in een 64-bit omgeving.quote:Jaded schreef op 08 maart 2004 @ 11:57:
[...]
Alleen 32-bit spellen draaien slechter op WinXP64 dan op de 32-bit versie, maar dit zou aan de drivers kunnen liggen. De reguliere programma's deden het juist redelijk goed als ik het me goed herinner.
Reg. datum: 01 september 1999
quote:Jaded schreef op 08 maart 2004 @ 11:57:
[...]
[...]
Ik denk dat ze er nog heel wat aan kunnen versleutelen, dus het OS niet uitbrengen is iets te voorbarig denk ik. Raar dat de benchmarks op deze site een iets beter beeld laten zien, vooral Unreal Tournament.
Wezenlijk verschil is de gebruikte videokaart.
Ik heb dezelfde hardware (zelfs identieke videokaart) en krijg vergelijkbare resultaten als easymod. Naast UT2003 draait UT2004demo ook als een tierelier.
Wellicht moet je kijken naar welke games je speelt en dan je conclusie trekken.
Ik speel voornamelijk UT2004 en ben dus super tevreden.
Sake wijzigde dit bericht 08-03-2004 12:17 (10%)
Het verschil zit em in de videokaart:quote:Jaded schreef op 08 maart 2004 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat ze er nog heel wat aan kunnen versleutelen, dus het OS niet uitbrengen is iets te voorbarig denk ik. Raar dat de benchmarks op deze site een iets beter beeld laten zien, vooral Unreal Tournament.
Anandtech -> Albatron FX5950 Ultra 256MB met door Nvidia uitgebrachte 64-bit drivers.
Easy-Mod -> Club 3D Radeon 9700 met standaard Microsoft driver.
Nu is die laatste "standaard Microsoft driver" ook een gewoon door ATI aangeleverde 64-bit driver die dus met het OS meegeleverd word (wel zonder OpenGL zoals microsoft dat altijd doet).
Pure driver afhankelijke prestatieverschillen dus (aangenomen dat de Nvidia/ATI hardware het echte verschil niet maakt)
Exklusiv-Test: Nforce3 250Gb mit integrierter Firewall

http://www.computers4sure...uctID=1878764&iid=935
voor $878.95
silentsnow wijzigde dit bericht 11-03-2004 06:09 (10%)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Y, daarnaast ook nog een voor socket 940, voor zowel single als dual. De socket 754 mobo's zullen binnen een maandje verkrijgbaar zijn. Socket 939 laat op zich wachten tot de lancering.quote:silentsnow schreef op 12 maart 2004 @ 04:04:
Er komen dus meerdere nForce 3 250 versies. De nForce 3 250 voor socket 754 en de nForce 3 250 Ultra voor socket 939. Kan iemand dit bevestigen?
Initieel stond het voor eind maart, toen eind april, nu weer verplaatst.
Maar misschien wel goed nieuws voor s754 eigenaren. Misschien brengt AMD er nu nog wat nieuwe snelheden voor uit.quote:The Source schreef op 15 maart 2004 @ 20:35:
Grrr... Socket 939 heeft weer een delay![]()
Initieel stond het voor eind maart, toen eind april, nu weer verplaatst.
quote:Vertex schreef op 16 maart 2004 @ 10:13:
[...]
Maar misschien wel goed nieuws voor s754 eigenaren. Misschien brengt AMD er nu nog wat nieuwe snelheden voor uit.
Dat waren ze gewoon al van plan hoor.
En the source wat is je bron eigenlijk.
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4
Reg. datum: 20 juli 2002
Aangezien het nu toch alweer bijna April is ga ik toch echt wachten tot eind dit jaar. Hopelijk kan ik dan een 4000+ s939 AMD 64 op de kop tikken op een moederbord met PCI express, DDR2. En misschien is BTX dan ook net uit.
Ik heb iig meerdere artikelen gelezen dat dit jaar de meeste veranderingen op PC-gebied ooit zijn en dat het wel weer 10 jaar zal duren voordat er weer zoveel veranderingen komen.
Ik wil namelijk niet nu nog een gewoon mobo kopen om dan over 2 jaar tegen het probleem te lopen dat ik geen nieuwe videokaart kan kopen omdat die dan alleen nog maar in PCI express zijn. Wil toch wel weer 4 jaar met mobo en cpu kunnen doen.
Weet ik, maar misschien gaan ze daar nu nog wat langer mee door.quote:gp500 schreef op 16 maart 2004 @ 13:22:
[...]
Dat waren ze gewoon al van plan hoor.
En the source wat is je bron eigenlijk.
Reg. datum: 15 december 2003
Ik zelf wacht wel op de EE versies (opteron) en dan meteen een dual
Dan 2x een Opteron die stressed 30 wattekes per cpu (gaan) verbruiken
</lolmodus>
Zou het mogelijk zijn om bij de EE cool 'n'quiet te kunnen hebben?
Misschien is dit wel offtopic maar:
Valt het jullie ook op de teletubbie kleuring van de Athlon64 mobo's (AGP enzo) de enigste die er een beetje normaal uitzien zijn de EpoX EP-8HDA3+, Shuttle AN50R en de Abit KV8-MAX3....
Maar dat kan ook aan mij liggen
Hoe dan ook... het lijkt erop dat iNtel geen echt anwoord heeft op het x86-64 platform van AMD, behalve marketing
We zouden AMD meer moeten steunen, het is immers europees product... maarja wie ben ik...
AthlonMDK wijzigde dit bericht 17-03-2004 19:50 (17%)
AMD is amerikaans, (en ja ze hebben een fabriek in duitsland)quote:AthlonMDK schreef op 17 maart 2004 @ 19:42:
We zouden AMD meer moeten steunen, het is immers europees product... maarja wie ben ik...
Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling
De SiS 756:
SiS Launches First PCI Express AMD Athlon™ 64FX North Bridge, the SiS756
Taipei, March 18, 2004 – Silicon Integrated Systems Corp. (SiS), a leading supplier of core logic chipsets, today announced the launch of its newest North Bridge for the AMD Athlon™ 64FX CPU, the SiS756. The SiS756 is the first SiS North Bridge supporting the new PCI-E standard, and is designed to work seamlessly with the SiS965 South Bridge, offering customers a complete PCI-E compatible desktop or notebook solution, with full support for the technologies of tomorrow that will arrive with PCI Express.
The new PCI Express standard is..............
IK kan alleen niet op de informatie vinden of de Opteron nu wel of geen Cool & Quite ondersteund
Wie of Wie helpt mij uit den brand
[PowerBook 15/1.67/100Gb7200/2Gb] [MacBook C2D 13/2.0/80Gb/2Gb White] [Wacom Intuos3 A5Wide]
quote:Tr1gg3R schreef op 18 maart 2004 @ 18:41:
Nu ben ik al een tijdje bezig info te verzamelen over de Opteron systemen.
IK kan alleen niet op de informatie vinden of de Opteron nu wel of geen Cool & Quite ondersteund
Wie of Wie helpt mij uit den brand
In de toekomst zal de Opteron dit waarschijnlijk wel gaan ondersteunen, de huidige Opterons doen dat nog niet.
Cool & Quiet is tot nu toe alleen nog weggelegd voor de Athlon 64 (zonder FX erachter).
EDIT:
Athlon 64 FX-53
nieuws: AMD introduceert Athlon 64 FX-53 met CG-stepping
Daar hebben ze het wel over cool & quiet
Roeltjuh wijzigde dit bericht 18-03-2004 19:38 (11%)
Be Cool, Be Roel || Specs
lijkt er op dat hen og alleen bij de 754 versies zit.
quote:"Auffällig sind die Änderungen beim Enhanced Powermanagement. Frequency ID Control und Voltage ID Control deuten eigentlich auf die Unterstützung von Cool'n'Quiet hin, das Stromspar-Features, welches bisher dem Athlon 64 vorbehalten war. Der Test war allerdings negativ. Zum einen bietet weder das Asus SK8N, noch das SK8V Mainboard eine Option im BIOS, um Cool'n'Quiet aktivieren zu können, noch unterstützt der Cool'n'Quiet Prozessortreiber den Athlon 64 FX. Ergo selbst wenn die Feature-Flags des Athlon 64 FX mit CG-Stepping auf Cool'n'Quiet hindeuten, ist es derzeit nicht nutzbar."
't zit 'r dus wel in waarschijnlijk maar de bios en de driver wileln het nog niet.
Als de bios 't nog niet wil houdt het volgens mij eerst ook op.
Misschien dat een bios update het aan kan zetten.
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

[ http://www.theinquirer.net/?article=14836 ]
socket 940 proc:

Wie ziet welke pin er mist
Death is inevitable, learn to live with it.
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Dit topic is gesloten.