Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
How to become a Dj... deel VIII
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicdit heeft de reloop ook btw. Alleen is hij ietsjes goedkoper.quote:huisman schreef op 07 januari 2004 @ 18:54:
[...]
Ik zou de Reloop Cut vervangen door een American Audio Q-D5. Een optische cross-fader (met curve adjust en een redelijk scherpe cut-in die altijd nog te "ecler modden" is) zie ik toch wat beter zitten voor battle werk dan een (relatief goedkope) koolbaanfader.
Reg. datum: 08 november 2000
quote:Adion schreef op 07 januari 2004 @ 22:05:
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van turntablism, maar waarom heb je eigenlijk een supersterke motor er voor nodig?
Ik heb zelf een behoorlijk goedkope Omnitronic DD en die start behoorlijk snel op en blijft heel goed constant draaien lijkt mij.
Als je scratcht stop je toch alleen het scratchmatje, en de motor blijft dan toch gewoon draaien?
Als ik de plaat hier stop blijven de bolletjes die de snelheid aangeven bij mij constant, wat volgens mij betekend dat de motor dus niet afremt, en dat dus meer kracht niet echt zou uitmaken?
Wat wel veel meer lijkt uit te maken is eigenlijk de platen. Sommige platen zijn een beetje bol of hol, waardoor ze vaster aan de slipmat zitten en daardoor ontzettend traag lijken op te starten, terwijl andere platen juist heel snel opstarten.
Hmm, mijn 1200 wil wel afremmen hoor als ik eraan zit.
Hoest met je FS project trouwens? Wanneer kom je weer eens op irc?
En, hoest geworden.... Zijn er trouwens pics beschikbaarquote:huisman schreef op 07 januari 2004 @ 18:56:
PS: Sorry voor lange afwezigheid... De verhuizing (die nu achter de rug is) heeft toch wel de nodige tijd van m'n toch al volle dagindeling afgesnoept de laatste 2 maanden.
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
quote:Triple-D schreef op 08 januari 2004 @ 10:36:
[...]
Hmm, mijn 1200 wil wel afremmen hoor als ik eraan zit.
Hoest met je FS project trouwens? Wanneer kom je weer eens op irc?
Mhh, ik zal er eens beter op letten dan, maar als ik gewoon de plaat stil houd blijven de bolletjes nog behoorlijk constant.
FS Project gaat behoorlijk goed vind ik. Ik heb nog enkele ideeen om de latency nog wat te verlagen, en dan denk ik dat het toch echt goed werkt.
Helaas wel enkel in ASIO mode (dus niet met een ScratchAmp)
Ik heb wel een usb-audio ASIO driver gevonden, waarmee je usb soundkaarten ASIO support zou kunnen geven, maar ik denk niet dat die driver ook werkt met de ScratchAmp. Als iemand het eventueel eens wil proberen, je kan em downloaden op http://www.usb-audio.com/
In de kerstvakantie heb ik erg weinig tijd gehad om op IRC te komen, en nu ben ik nog een tijdje vollop bezig met m'n examens, dus ik weet nog niet wanneer ik tijd zal hebben om nog op IRC te komen.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Btw mensen, we hebben een verjaardag onder ons. (of eigenlijk net gemist)
Eergister bestond ons IRC kanaal precies 2 jaar!
om te vieren kom:
irc.tweakers.net
#gotdj
quote:Adion schreef op 07 januari 2004 @ 22:05:
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van turntablism, maar waarom heb je eigenlijk een supersterke motor er voor nodig?
Ik heb zelf een behoorlijk goedkope Omnitronic DD en die start behoorlijk snel op en blijft heel goed constant draaien lijkt mij.
Als je scratcht stop je toch alleen het scratchmatje, en de motor blijft dan toch gewoon draaien?
Als ik de plaat hier stop blijven de bolletjes die de snelheid aangeven bij mij constant, wat volgens mij betekend dat de motor dus niet afremt, en dat dus meer kracht niet echt zou uitmaken?
Wat wel veel meer lijkt uit te maken is eigenlijk de platen. Sommige platen zijn een beetje bol of hol, waardoor ze vaster aan de slipmat zitten en daardoor ontzettend traag lijken op te starten, terwijl andere platen juist heel snel opstarten.
bij scratchen heb je sterke torque nodig, want als je veel wilde bewegingen maakt scheelt dat echt wel in snelheid, je drukt tenslotte met je hand op de plaat en de platter remt daardoor echt wel af (scratchen doe je in tegenstelling tot cue'en/beatmixen door gewoon je hand plat op de plaat te leggen, ipv deze bij de rand te pakken)
ook als je de plaat weer 'loslaat' kost het kracht om de massa van het vinyl in beweging te zetten (natuurkunde
ik weet niet wat voor draaitafel je hebt precies qua torque, maar de torque van een sl1200 is in de meeste gevallen wel voldoende.. als ik zoiets probeer op mijn gemini xl500 heb ik toch echt een probleem en jengelt het alle kanten uit, dat ding heeft echt een torque van niks.
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
[waar ben je?] ... [racebak] ... [blubberbak]
Eerste Bumb :PPP
we moeten wel een record breken
Reg. datum: 21 juni 2000
bovendien heeft niemand zin om (weer) te reageren op posts als "Welke mixer/TT kan ik het best kopen?"
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Zaterdag m'n Reloop RP-4000's gekregen en sindsdien zoveel mogelijk gedraaid.
Hier nog even een fototje van mn set:

Slizer wijzigde dit bericht 14-01-2004 11:59 (43%)
Ik denk dat iedereen juist druk aan het draaien isquote:
januari/februari staat idd bekend om de 'komkommertijd' in dj land... zo rond maart/april beginnen de eerste juweeltjes weer binnen te druppelen in de platenzaak wat releases betreftquote:
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Vash schreef op 08 januari 2004 @ 11:46:
Zeg Reind, heb je foto's van hoe goed een TT1/TT2 stofkap op een OEM bak past?
Euhmmmmmmmm nee heb ik zo niet bij de hand en de draaitafels staan nu ook ergens in een verdomhoekje tussen de rest van de zooi aangezien ik door alle drukte maar niet toe kom aan het afbouwen van de dj booth thuis.
Zal van de week anders wel een keer proberen een draaitafel er tussen uit te vissen en ff een pic maken.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Reg. datum: 21 juni 2000
Nog steeds niet? Dit wordt volgens mij een 10 jaren plan op zo'n manier. hehequote:Reind schreef op 14 januari 2004 @ 14:32:
[...]
ergens in een verdomhoekje tussen de rest van de zooi aangezien ik door alle drukte maar niet toe kom aan het afbouwen van de dj booth thuis.
Reg. datum: 19 februari 2002
dj just is de naam

sl 1200's, stanton rm3s, gemini cdj-20's
Net nieuw kastje eronder

welk record???quote:Triple-D schreef op 14 januari 2004 @ 01:00:
mensen mensen.... 3 dagen geen enkele post op dit draadje.
Eerste Bumb :PPP
we moeten wel een record breken
You don't need eyes to see, you need vision
Hoe bevalt die Stanton mixer je? Ik had getwijfeld tussen de Gemini UMX-7 en de Stanton RM3S, maar het is uiteindelijk toch de UMX geworden.quote:Nomolus schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:
ik zie hier wat mensen die ook op clubcharts.nl zitten dus join ik ook maar ff
dj just is de naam
[afbeelding]
Net nieuw kastje eronder
[afbeelding]
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
Minimaal 15 zoals het er nu uit zietquote:sten schreef op 14 januari 2004 @ 14:52:
[...]
Nog steeds niet? Dit wordt volgens mij een 10 jaren plan op zo'n manier. hehe
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Ik zie dat je ook producer bent? (Die keyboard achter je kast)quote:Nomolus schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:
ik zie hier wat mensen die ook op clubcharts.nl zitten dus join ik ook maar ff
dj just is de naam
[afbeelding]
Net nieuw kastje eronder
[afbeelding]
As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?
Heb je spijt van je UMX-7?quote:Empathy schreef op 14 januari 2004 @ 22:01:
[...]
Hoe bevalt die Stanton mixer je? Ik had getwijfeld tussen de Gemini UMX-7 en de Stanton RM3S, maar het is uiteindelijk toch de UMX geworden.
quote:RooT schreef op 15 januari 2004 @ 13:29:
Hmm kut, de naald is bij mij verbogenDe arm was me laatst van de houder afgeglipt (moest ff de draaitafel verplaatsen, en heb nog geen meubel, en had de arm niet vast gemaakt
) en zodoende is dus de naald verbogen. Nouja eigen stomme schuld natuurlijk, maar ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe naald. Moet ik perse een heel nieuw element ervoor kopen of kan ik ook alleen de naald vervangen?
Wat voor naald heb je. Maar in principe hoef je alleen de naald te vervangen.
mits het element ook niet meeverbogen is, maar dat is logisch
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.