Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

ongeveer hetzelfde als de bovenstaande pc-DJ van hercules. je software besturen. dus faders op het scherm niet bedienen met de muis maar met een controller over midi (of USB)

Access roeleert
Reg. datum: 29 augustus 2002

Jongens, ik ben zwaar aan het twijfelen.

Ik ben al drie jaar aan het draaien (alleen als hobby), vroeger wel eens op feestjes gedraaid, maar goed nu niet meer. Nu mijn verhaal.

Sinds ik samenwoon draai ik dus bijna niet meer.... Geen geld meer voor platen en ruimtegebrek zijn hier de voornaamste redenen van. Toch wil ik het heel graag weer oppakken. Nou kreeg ik net een foldertje in de bus met de volgende aanbieding;

2 x Numark AXIS-2 cd spelers
1 x Numark Matrix-2 mengpaneel

Prijs ¤ 749,--

Dit lijkt me een zeer goeie prijs, maar.... omdat ik niet meer echt in het wereldtje zit, weet ik niet of je nou echt goed kunt draaien met cd-spelers en voornamelijk met deze spelers. Wie kan mij over de streep trekken of mij vertellen waarom ik dit niet moet doen??

WOW: Neptulon: lvl 60 Gnome Mage (Masch) --> CTProfile Guild: Combat Bunnies
Frostbolt hits you for omfgpwnzr

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Empathy schreef op 01 October 2003 @ 14:20:
[...]

Tsja... dat zegt natuurlijk nog helemaal nix.. Hercules heeft nog helemaal geen ervaring in DJ equipment (toch?)
Nee, dat klopt ook helemaal, maar aangezien Hercules nooit echt troep op de markt heeft gebracht, ook niet in voor hun nieuwe productgebieden, ga ik er vanuit dat het iig geen troep is.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
Masch schreef op 01 October 2003 @ 17:23:

Ik ben al drie jaar aan het draaien (alleen als hobby), vroeger wel eens op feestjes gedraaid, maar goed nu niet meer. Nu mijn verhaal.

Sinds ik samenwoon draai ik dus bijna niet meer.... Geen geld meer voor platen en ruimtegebrek zijn hier de voornaamste redenen van. Toch wil ik het heel graag weer oppakken. Nou kreeg ik net een foldertje in de bus met de volgende aanbieding;

Prijs ¤ 749,--

Dit lijkt me een zeer goeie prijs, maar.... omdat ik niet meer echt in het wereldtje zit, weet ik niet of je nou echt goed kunt draaien met cd-spelers en voornamelijk met deze spelers. Wie kan mij over de streep trekken of mij vertellen waarom ik dit niet moet doen??

Scheelt je 235 euro als je die set los zou kopen, dus dit is een hele mooie aanbieding!
Met de spelers en de mixer heb ik geen ervaring, kan je alleen zeggen dat het merk numark zeker geen slecht merk is en je vast veel waar kijgt voor je geld.

Over het mixen met cd's: dat doe ik zelf ook, dus JA, je kunt prima mixen met cd's. Wat je fijner vind: cd's of tt's is voor persoonlijk, met beide producten is echter prima te mixen.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Access roeleert

quote:
JasperT schreef op 01 October 2003 @ 17:47:
[...]

Scheelt je 235 euro als je die set los zou kopen, dus dit is een hele mooie aanbieding!
Met de spelers en de mixer heb ik geen ervaring, kan je alleen zeggen dat het merk numark zeker geen slecht merk is en je vast veel waar kijgt voor je geld.

Over het mixen met cd's: dat doe ik zelf ook, dus JA, je kunt prima mixen met cd's. Wat je fijner vind: cd's of tt's is voor persoonlijk, met beide producten is echter prima te mixen.

Ik zat ff verder te zoeken en ik kwam dit ook tegen ,Gemini CDJ-20, op http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=142 Ik heb zelf geen idee welke beter is. Iemand daadwerkelijk ervaringen hiermee.

Over mixen met cd's --> Hoe zit het met die subtiele tikjes die je aan een plaat kunt geven? kan dat? en de starttijd?

quote:

Prijs ¤ 749,--

Weer eentje met spam van de Bijenkorf :P

Access roeleert

idd >:) ;)

Lijkt me toch zeer zeker geen slechte deal... Maar ja het blijft ¤ 749,--

Extreme Audio

ahjoh... koop gewoon Technics sl1200 mk2's. Laat die cd-zooi toch liggen, vinyl mixen is het echte werk :)

grapje natuurlijk ;)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Pengmanelen en Husbokjes
Reg. datum: 31 januari 2000

Okay heeft iemand een review van het numark Battlepack? Deze gaan morgen namelijk in de uitverkoop bij de bijenkorf. Iemand een idee of de draaitafels goed zijn? en de mixer die erbij zit, of die een beetje goed is. Ik heb google al gebruikt maar helaas niets gevonden.
Is wel een prachtset voor ¤499,- 2x TT1625 en 1x Dm950, plus naalden, koptelefoon, en slipknots ehh slipmats

It's fun to obey the machine

Die cdj20 is een leuk ding hoor, denk alleen dat die net niet tips aan axis2, alhoewel het niet veel zal schelen.

Je bent alleen wel wat duurder uit: 2x cdj20= 490 + 284,05 matrix = meer dan dat andere setje. Als ik jou was zou ik iig voor die axis gaan.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
Masch schreef op 01 October 2003 @ 18:17:
idd >:) ;)

Lijkt me toch zeer zeker geen slechte deal... Maar ja het blijft ¤ 749,--

Ik heb 2 CDJ 20's voor mn drive in show, als je vroeger met vinyl gedraaid hebt dan zou ik 2 sl 1200's voor 900 euro in Duitsland kopen en dan nog een mooi mixer LIKE http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 kopen.

Het zit eigenlijk ver boven de 749 euro van de Bijenkorf maar dit kan ook.

AboutDJ

quote:
Dj_Neo_Ziggy schreef op 01 October 2003 @ 18:32:
Okay heeft iemand een review van het numark Battlepack? Deze gaan morgen namelijk in de uitverkoop bij de bijenkorf. Iemand een idee of de draaitafels goed zijn? en de mixer die erbij zit, of die een beetje goed is. Ik heb google al gebruikt maar helaas niets gevonden.
Is wel een prachtset voor ¤499,- 2x TT1625 en 1x Dm950, plus naalden, koptelefoon, en slipknots ehh slipmats

Het zijn pisbakken eerste klas met een motor als een mietje en een arm die net niet tussen de lagers uit dondert vanwege de speling die er op zit. Absolute no no dus.
Mixertje is ook 3 keer niks (naja ontelbaar keer niks) en het is verre weg van een prachtset.

Kijk maar ff bij new-line bij de samengestelde setje's van Dre -> Mischien staat daar wat voor je tussen.

Wat ik vandaag mee maakte ->
Owke eerst maar even de reden dat ik hier een verhaal schrijf over Dateq. Ik voel me namelijk flink genaaid door de mensen daar.

Ik heb voor 5 maanden terug een hele oude LPM7.2 ter reparatie naar Dateq in Almere gebracht voor een algehele revisie.
Alles leuk en aardig daar tot dat ik de volgende dag een telefoontje kreeg dat de potmeters die vervangen moesten worden niet op voorraad waren en dat de levering daarvan 3 maanden ging duren.
Nou vond ik dat in eerste instantie al heel sterk want de desbetreffende potmeters zijn direct uit voorraad leverbaar bij Conrad maarja kan gebeuren. Verder ook niets aan de hand want ik kreeg een leen Apollo.

1 week later arriveerde de Apollo.
Bij het open maken van de doos schrok ik me helemaal de pleures. Er lang een Apollo in die te ranzig was om aan te pakken zo vies (heb de foto's nog en zal ze ff opzoeken) en na het aansluiten er van bleek ook nog is dat het ding kraakte aan alle kanten + de rest van de kleine mankementjes (faders die ik zelf maar ff goed vast moest schroeven e.d).
Nou ga je daar op zo'n moment niet over zeiken want je bent allang blij dat je weer wat terug hebt waar je tijdelijk mee uit de voeten kunt dus heb er verder ook maar mijn bek over dicht gehouden tot vandaag.

Ik ging dus vanochtend mijn oude LPM 7.2 ophalen en de Apollo terug brengen.
Toen ik de LPM7.2 in me handen gedrukt kreeg zag hij er werkelijkwaar weer als nieuw uit aan de buitenkant. Echt helemaal mooi weer geweldig.
Maar bij thuis komst schrok ik me dood. En wel om de volgende redenen.

Ik had mijn mixer weg gebracht omdat de PFL niet meer werkte op 2 kanalen. Na het aansluiten van de mixer kom ik tot mijn grote verbazing tot de ontdekking dat ze nu geen van allen meer werken. Oftewel ik ben nu de eigenaar van een PFL loze mixer.

Ook bracht ik de mixer weg omdat er van alles kraakte -> Nou dat doet het nog steeds en dat terwijl er op de rekening staat dat er in het totaal 19 potmeters en 2 faders zijn vervangen. Nou leuk en aardig maar waar zijn die dan in gegaan? Of kraken ze tegenwoordig al als ze er nieuw in gaan?

Bij een algehele revisie verwacht je dat versleten onderdelen vervangen worden maar boven op de prints van de kanalen zit een mixbar die deze met elkaar verbind en uiteindelijk naar de master leid -> Die zag er nog net zo verrot uit als toen ik hem bracht.

Ook een hele leuke is dat de ledjes boven de PFL knoppen ineens in 2 kleueren op de mixer zitten -> 2 rood/oranje en 5 groene en dat terwijlze echt allemaal rood waren toen de mixer die kant op ging. Kijk best dat je er nieuwe ledjes in zet maar doe ze dan allemaal en niet de helft want dit ziet er wel heeeeeeeeeeeeel erg slordig uit.

Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat ik me nu dus wel heeeeeeeeel erg en gruwelijk genaaid voel door dateq en dat dit dus echt de laatste dateq is geweest die ik ooit heb gekocht. Je betaald namelijk alleen nog voor de service had ik eerder het idee want echt bijzonder zijn de mixers van dateq niet als je ze vergelijkt met de A&H en de Ecler's in dezelfde prijsklasse. Helemaal als je ziet dat er tegenwoordig faders in een apollo worden gedrukt die destijds ook terug te vinden waren in een Magnedine mixer. (en die was wel ff een heel stuk goedkoper).
Na vandaag ben ik er dus achter dat je op een betrouwbare service bij dateq ook niet hoeft te rekenen want ik had mijn LPM7.2 zelf niet beter kunnen verkloten eerlijk gezegd.

Naja de mixer is nu weer de kant van Dateq op en ze gaan hem nu weer na lopen (hopen dat ze het nu wel goed doen) en in orde maken mag ik hopen.
Ik zal iedereen op de hoogte houden wat betreft de stand van zaken want mischien dat je jezelf na zo'n verhaal nog is een keer achter de oren krabt voor je een dateq koopt.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:

Persoonlijk heb ik hele goede ervaring met de service van Dateq.

Op mijn werk hadden we vroeger versterkers, limiter en mengpaneel van Dateq, tegenwoordig alleen nog maar een mengpaneel (GPM8Ti). Eens per jaar deed ik alle Dateq apparatuur in de auto en reed naar Dateq (maakte vantevoren een afspraak) en daar werd alles even doorgemeten en (waar nodig) gerepareerd. Nooit problemen mee gehad. De monteur was altijd erg geneigd om iets op de garantie te gooien ondanks dat dat niet altijd terecht was.

Anti-1337

ik neem aan dat die mixer bij dateq heb gestaan en dat er een stagiar aan gewerkt heeft

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

dat doet er niet toe, zelfs een stagair moet toch weten dat zoiets niet kan? trouwen stagaires worden normaal wel een beetje in gaten gehouden...

You don't need eyes to see, you need vision

AboutDJ

quote:
MR_WAZOO schreef op 02 October 2003 @ 00:28:
ik neem aan dat die mixer bij dateq heb gestaan en dat er een stagiar aan gewerkt heeft

Volgens hun dus niet.

Naja dan word het tijd dat er goed personeel word aan genomen.

Hier onder een lijst met klachten die vanmiddag met mixer en al retour is gegaan naar dateq.

Algehele revisie Dateq LPM7.2?

Na telefonisch contact heb ik besloten de mixer terug te sturen nadat ik deze had opgehaald van een zogenaamde algehele revisie.
Ik betwijfel ten zeerste of de desbetreffende mixer überhaupt wel open is geweest en is gereviseerd. Ik heb eerder het idee dat de bovenplaat is opgepoetst en de mixer van binnen even is doorgespoten met perslucht en vervolgens er een bus contactspray tegen aan is gegaan.
De klachten zijn namelijk niet verholpen (zelfs erger als voorheen) en op de rekening staat toch echt dat de mixer is gereviseerd.

Klacht 1 – De PFL (pre fade listning) werkte eerder op alle kanalen behalve op kanaal 6 & 7 (aux & tape). Nu werkt deze op geen 1 van de kanalen meer.
Normaal gesproken druk je een PFL knop in en hoor je zonder de schuif open te hoeven gooien wat er over het desbetreffende “loopt”.
Dat is hier dus niet het geval. Ik kan drukken op knoppen wat ik wil maar een PFL signaal ho maar. In de verte hoor je iets over de koptelefoon maar dat is verre van een PFL signaal.
Pas bij het open “gooien” van de schuif begint de meter echt uit te slaan en hoor je ook echt pas iets. Dat is volgens mij niet de bedoeling van een PFL of jullie moeten daar een heel ander iets onder verstaan als de rest van alle mixer bouwers.

Klacht 2 – Krakende faders.
Op de rekening kom ik tegen -> 2* fader stereo ALPS 10 KA + connector.
Ik neem aan dat deze faders vervangen zijn vanwege het kraken. Fijn dat dat gebeurd is maar nu vraag ik me af waarom er nog steeds faders kraken in het eerste gedeelte bij het openschuiven van de fader.

Klacht 3 – Ledjes van de PFL
Voor zover ik weet is de mixer met gelijke kleuren leds (bij het indrukken van de PFL knop boven de fader gaat er een ledje branden) naar jullie toe gegaan. Nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat ik nu ineens 5 groene en 2 oranje/rode leds er tussen heb zitten.
Niet iets waar ik over zal gaan klagen als het zo blijft maar het lijkt mij dat men het verschil tussen groene en oranje leds wel kan zien en dat jullie die ook gewoon hebben liggen op voorraad. Ik vind dit gewoon een ronduit slordige afwerking.

Klacht 4 – Interne mixbar.
Op de verbinding tussen de diverse kanalen zit een mixbar die deze weer met elkaar door verbind naar het master gedeelte. Aan het eind van deze mixbar (aan de kant van het master gedeelte) is duidelijk te zien dat deze beschadigd is. Ik vraag me af waarom dat niet vervangen is bij een algehele revisie.

Klacht 5 – Potmeters.
Ik vraag me af of de potmeters die op de rekening staan ook wel degelijk vervangen zijn. Bij deze laat ik even in het midden of ze nou wel of niet vervangen zijn maar het lijkt me verstandig om in het vervolg de klant de oude onderdelen mee te geven die vervangen zijn.

Ik ben dus alles behalve tevreden over de revisie van deze mixer. En ik krijg eerder de indruk dat men er een bus perslucht door heen heeft gespoten om hem vervolgens even met contactspray onder handen te nemen dan dat er daadwerkelijk een zorgvuldige revisie heeft plaats gevonden. De klachten zijn ook schriftelijk bij de mixer gegaan toen ik hem bij jullie bracht dus het verhaal dat sommige klachten niet bekend waren vind ik alles behalve geloofwaardig.
Ik heb meer het idee dat er een stagiair met zijn prutshandjes in heeft gezeten en de mixer leuk heeft opgepoetst dan dat er ook echt een vakkundig iemand met de mixer is bezig geweest. Ik had hem zelf niet beter kunnen “verkloten” om het maar even in normaal begrijpelijk nederlands te zeggen.

Ik verwacht dus dat de LPM7.2 bij deze wel een algehele revisie krijgt en ik deze goed werkend binnen een korte termijn (met een maximum van 1 week na het dagtekening) terug gestuurd krijg.
De kosten van het verzenden e.d zullen voor jullie rekening zijn. Ik heb tenslotte niet gevraagd om half afgemaakt werk maar om een complete revisie van de mixer.
Eventuele bijkomende kosten zijn voor jullie rekening lijkt mij want als het in 1 keer goed was gedaan waren die er nu niet meer geweest.

Niet de mooiste netste brief maar ik was zo g*dsgruwelijk pislink dat ik in staat was de mixer zo bij Dateq door de ruiten heen te tyfen om hem vervolgens binnen op te pakken en zo door de volgende ruit heen te flikkeren.
Stelletje smerige (*&*&%^*^()(_&&$%%^#$$%#%$*&^^&#$&^*(, zulke geintjes flikken ze mij niet in ieder geval.

Pengmanelen en Husbokjes

Okay, misschien een andere vraag, aangezien hier toch wel de mensen zijn met verstand van draaitafels. Ik ben op zoek naar een draaitafel die dus geen gekke dingen hoeft te doen, ik hoef niet op te treden, het is voor thuis. Ik heb nog een aantal plaaten van Jean Michel Jarre (oxygene 7-13, 180Grams) Ik wil dus een platenspeler die vol van geluid is en een goede constante traktie geeft, zodat ie niet gaat zwalken?

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Wil je d'r ook mee draaien of alleen mee luisteren?

Ook draaien: JB-Systems Q-30
HiFi: Een Dual of Thorens dinkie.

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:

Prijs ¤ 749,--

Gewoon doen !! Axis-2 is echt een goed ding om het mixen weer op te pakken... en subtiel je plaatjes een tikke geven kan je er ook goed mee doen....

Ervaring genoeg iig bij mij ;)

deze set heb ik namelijk

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
Reind schreef op 02 October 2003 @ 01:04:

Klacht 3 – Ledjes van de PFL

Niet iets waar ik over zal gaan klagen als het zo blijft maar het lijkt mij dat men het verschil tussen groene en oranje leds wel kan zien en dat jullie die ook gewoon hebben liggen op voorraad. Ik vind dit gewoon een ronduit slordige afwerking.

Waarom ga je hier dan niet over klagen ?
Stel dat jij dat ding ooit nog wil verkopen, dan kan je voor die verschillende ledjes echt wel geld van de verkoopprijs aftrekken. Waarom zou je dat zomaar pikken ? Ze WAREN toch goed?

AboutDJ

quote:
Friso schreef op 02 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Waarom ga je hier dan niet over klagen ?
Stel dat jij dat ding ooit nog wil verkopen, dan kan je voor die verschillende ledjes echt wel geld van de verkoopprijs aftrekken. Waarom zou je dat zomaar pikken ? Ze WAREN toch goed?

Heb ik ook gedaan.

Staat netjes in de klachtenlijst die mee retour is gegaan met de mixer naar Dateq.

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

even een briefje dat je 't deze service totaal niet van ze verwacht had en er op rekend dat alles weer goed komt. zal me niets verbazen als ze je een nieuwe geven.

quote:
Dj_Neo_Ziggy schreef op 01 October 2003 @ 18:32:

voor 'echt' gebruik bagger, misschien wel leuk voor in de slaapkamer maar je bent er na een half jaar echt wel op uitgekeken

heb er vorig jaar op gedraaid een hele zaterdag lang in de bijenkorf als demo dj, draaitafeltjes hebben een torque van niks (wel goed voor het trainen van de fluwelen vingertjes)

mengpaneeltje heeft slechts een 2toons kanaalregeling en dus onbruikbaar, en de meegeleverde koptelefoon is veel te zwak en fragiel...

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Pengmanelen en Husbokjes

Okay, ja ik ga dus niet voor show's draaien, maar plaat opzetten, en rustig er voor zitten en genieten van het warme geluid van de plaat. Dus geen tricks e.d.

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Dj_Neo_Ziggy schreef op 02 oktober 2003 @ 12:28:
Okay, ja ik ga dus niet voor show's draaien, maar plaat opzetten, en rustig er voor zitten en genieten van het warme geluid van de plaat. Dus geen tricks e.d.
Dan zweren mensen toch vaak bij een belt-drive draaitafel? Of is dat een broodje aap verhaal...

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: