[2d] post je 2d stuff maar weer - part 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
Nieuw Topicquote:Yoozer schreef op 05 July 2003 @ 16:35:
[...]
Helaas, zero pwaints, krijgt van mij de stempel 'foeilelijk'. Het stretchen van het woord "shit" werd alleen begin jaren '90 gedaan, het "ENTER" zit veel te dicht tegen elkaar aangedrukt, en je gebruikt alles hoofdletters, alles kleine letters en alleen beginletter door elkaar. Dan smijt je er nog een Century font bij (hou 't dan allemaal Arial/Helvetica) en je laat die stier een paar keer over elkaar verschijnen.
Doe het dan alsjeblieft anders.
[afbeelding]
(Klikbaar)
Zo bijvoorbeeld. Hoe ik 't geflikt heb mag je nu zelf gaan uitzoeken, maar wat je hier eerst neer hebt gezet is in ieder geval in mijn nooit zo bescheiden mening vijf keer ruk. Vind je dit een klote reactie? Tsja, bedenk wel dat ik je heb laten zien hoe 't ook kan. Met Flash kun je nog als je wilt leuke dingen laten doen met de stier (zoals 20 keer in een patroon laten verschijnen en ze allemaal behalve de ene in de hoek weg laten faden), je kunt de pijltjes laten bewegen, en de rode gradient langzaam in laten faden. Ik noem maar wat.
felle reactie
Maakt niet uit ofzo, maar heb het idee dat jij het te druk vind, zeker omdat wat jij gemaakt het heel rustig is. De jongen voor wie ik het gemaakt heb wilde graag iets druks.
Kan heel goed in je commetaar meekomen, maar laat het toch lekker zo
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Reg. datum: 06 juli 2003
naam zou idd eventueel wegkunnen, maar ik vind het niet storend ofzo

Ben er nog mee bezig, aan de linkerkant (herfst) ben ik van plan nog een pijl te maken maar dan niet zo strak, meer swingerig en los, slangachtig. Ik ben niet tevreden over de zwarte en witte border op de pijl op dit moment. Niet echt mooi vindt ik dat. Dat ga ik waarschijnlijk ook nog wel veranderen
C&C Please.
Zijn wel 2 mooie foto, ik zou alleen die zwarte scheidingslijn wat minder dik maken, zo onopvallend mogelijk maken zelfs.quote:Switch schreef op 06 juli 2003 @ 22:57:
W I P!
[afbeelding]
Ben er nog mee bezig, aan de linkerkant (herfst) ben ik van plan nog een pijl te maken maar dan niet zo strak, meer swingerig en los, slangachtig. Ik ben niet tevreden over de zwarte en witte border op de pijl op dit moment. Niet echt mooi vindt ik dat. Dat ga ik waarschijnlijk ook nog wel veranderen. Voor de rest ben ik er eigenlijk wel tevreden mee
.
C&C Please.
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Ik ben een grote fan van de Mac Os X 'Aqua' stijl, mooie bollen met veel licht etc. Dus heb ik dit gemaakt:

Hier was ik erg tevreden over, echt Mac style. Dus wou ik er nog eentje maken

Uiteindelijk heb ik net gemaakt:

Die komt er dan nog het dichtst in z'n buurt. Nu ga ik een vierkant aqua achtig iets maken. Het is leuk om te doen, misschien kan je er wel een hele site in deze stijl maken
Switch wijzigde dit bericht 07-07-2003 20:27 (5%)
- Drop shadow. Te klein, bijna niet zichtbaar. Je kan in sommige gevallen zelfs een outer glow met een zwarte kleur gebruiken.
- Glans. De cirkel die je gebruikt voor glans raakt de bovenkant vaak -net- niet, en deze is ook wat 'witter'.
- Caustics (da's dat lichte stuk onderin). Beetje meer geconcentreerd maken en wat omhoog tillen.
- Kleuren. Blauw, groen, rood, maar niet dat koraalkleurtje.
Voor vierkante aqua dingen is ook een oplossing - die hebben meestal ronde hoekjes, en een rechte glans. Kap 1 rij pixels uit je reeds gemaakte cirkel, stretch deze, en je bent eigenlijk al klaar.
Wat pas leuk is is een ring
Edit : shit, nu klinkt 't alsof ik mezelf te veel aan 't ophemelen ben. Ik bedoel dus leuk als in "toch even denken over hoe je die binnen-ring glans maakt".
(Klikbaar)Yoozer wijzigde dit bericht 07-07-2003 21:29 (9%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
quote:Switch schreef op 07 July 2003 @ 20:27:
Sorry dat ik zoveel achter elkaar post; Maar ik heb en had vandaag niks te doen. Dus ik begon maar met Photoshop tutorials te volgen en een beetje te experimenteren.
Ik ben een grote fan van de Mac Os X 'Aqua' stijl, mooie bollen met veel licht etc. Dus heb ik dit gemaakt:
[afbeelding]
Hier was ik erg tevreden over, echt Mac style. Dus wou ik er nog eentje maken. Dit heb ik een aantal keer geprobeerd, maar het was niet veel soeps:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die komt er dan nog het dichtst in z'n buurt. Nu ga ik een vierkant aqua achtig iets maken. Het is leuk om te doen, misschien kan je er wel een hele site in deze stijl maken.
Die groene is mooi!
Yoozer: de onderkant van die ring vind ik niet geweldig. Die witte glans ziet er niet natuurlijk uit.
Goede kritiek
En dat koraalkleurtje
Die tip voor die balk is trouwens erg goed: Die ga ik gebruik, zodra ik wat slaap heb ingehaald
En jouw plaatje is ook erg mooi, alhoewel het aan de onderkant lijkt alsof hij erin geslagen is met een hamertje ofzo.
@ Nozzman
Bedankt
Switch wijzigde dit bericht 07-07-2003 20:41 (16%)
"Zeg het maar : "Yoozer, je bent een eikel."" (c) Cup-a-soupquote:
quote:Ik ben ook wat maar aan het aanprutsen. Ik ben meestal heel vorozichtig met de schaduw enzo omdat ik het nooit zo mooi vindt, dat schaduw. Daarom maak ik het wel erg klein
. En dat lichte stuk onderin (
) is niet echt gecentreerd, tjah.. Of het licht aan mij.. Maar ik vindt het behoorlijk gecentreerd. Misschien heb ik wat meer slaap nodig.
Ik schreef ook 'geconcentreerd'
quote:En dat koraalkleurtjeIk wil gewoon zo'n ding maken en niet Apple na-apen
.
Dan heb ik niks geschreven/gezegd
quote:Die tip voor die balk is trouwens erg goed: Die ga ik gebruik, zodra ik wat slaap heb ingehaald.
Kijk eens voor de grap naar een paar screenshotjes van PlastiCZ (VST-synthesizer), daar heeft iemand zich net wat te hard uitgeleefd in de aqua-stijl
http://www.macmusic.org/img/SQL/softs/665-big.jpg?1057606435
Yoozer wijzigde dit bericht 07-07-2003 21:36 (3%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
quote:Switch schreef op 07 July 2003 @ 20:27:
Sorry dat ik zoveel achter elkaar post; Maar ik heb en had vandaag niks te doen. Dus ik begon maar met Photoshop tutorials te volgen en een beetje te experimenteren.
[afbeelding]
Hier was ik erg tevreden over, echt Mac style. Dus wou ik er nog eentje maken. Dit heb ik een aantal keer geprobeerd, maar het was niet veel soeps:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die komt er dan nog het dichtst in z'n buurt. Nu ga ik een vierkant aqua achtig iets maken. Het is leuk om te doen, misschien kan je er wel een hele site in deze stijl maken.
Leuke oefening voor je tekenskills, maar verder is dit toch niet echt handig zo. Ik weet niet hoe lang je er over gedaan hebt om die dinkies te maken, maar in een willekeurige 3d-prog is dit dus echt niet meer dan een paar minuten. Nou geldt waarschijnlijk dat jij met geen 3d-prog goed genoeg uit de voeten kunt om dit snel te maken, maar in ieder geval dat je even weet dat je eigenlijk de verkeerde techniek gebruikt hiervoor.
Overigens wel zeer knap getekend: ik zou het ook geloven als je zou zeggen dat dit een 3d-render met Brazil in 3d Studio MAX is.
www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.
Net ietsje sneller dan die van mij (ik ben net als Switch ook een groot fan van Aqua)

Dus echt lang duurt het niet, plus dat het vrij simpel is.
De 1e keer bij mij ging wat stroef
Vorige week deze gemaakt voor iemand:
Klikbaar
Ik ben nog maar een beginnende Photoshopper
the_tWiStEr wijzigde dit bericht 08-07-2003 13:07 (69%)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
toch leuk om te zien hoe je mensen kan motiverenquote:Switch schreef op 07 July 2003 @ 20:27:
[plaatjus]
(wacco in "[2d] post je 2d stuff maar weer - part 5")
Deze is ook misschien handig (ik vond van wel iig) : http://www.iheartny.com/xicons/tutorials/aqua.html
alleen vond ik het leuker om het niet op een cirkel te doen, das zo afgezaagd.
wacco webstack - blog - low budget, open source VGA compatible video card | homeserver
Je bedoelt oude filtersquote:Phaerion schreef op 08 July 2003 @ 13:27:
Ik ben weer eens wat oude ziektes in een nieuw jasje aan het steken.
[afbeelding]
quote:
Das waar, maar toch niet minder effectief?
Over het algemeen zijn het tweakers die dat soort dingen gelijk herkennen.
btw Irc is ook oud....en nog steeds populair.
Ik was me er niet van bewust dat je geen oudere plugins meer mocht gebruiken.
Phaerion wijzigde dit bericht 08-07-2003 17:11 (12%)

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster
Het is niet echt een geheel, het lijkt alsof de voorste laag los is van de stad erachterquote:Maffioso schreef op 08 July 2003 @ 20:12:
Gisteravond deze ff gemaakt. Niet helemaal tevreden over het eindresultaat want in me gedachten zag het er vele malen cooler uit
[afbeelding]
Inderdaad, is erg te zien. Mischien nog wat beter brushen met de eraser? Eventueel wat meer mist over de voorgrond...
Misschien helpt het als je de bovenkant wat 'doorzichtig' maakt? Maar burshen met de eraser zou het ook kunnen doenquote:PuCK schreef op 08 July 2003 @ 20:55:
Waarschijnlijk staat hij ook los van de stad
Inderdaad, is erg te zien. Mischien nog wat beter brushen met de eraser? Eventueel wat meer mist over de voorgrond...
quote:PuCK schreef op 08 July 2003 @ 19:01:
Het mag wel, ik hou je niet tegen. Het effect is alleen bijna altijd duidelijk te zien. Filters moet je eigelijk zo min mogelijk, danwel NIET gebruikt. Het is juist de kunst (en het leuke) om iets zelf te maken. Met een plugin klik je even op 2 buttons en tadaa, klaar. In jou plaat zie ik eigenlijk niks anders dan 2 tekst layers en een hoop filters...
Sja, dat is zeker wel waar.
Die neiging heb ik wel om filters te gebruiken.
Als ik zo eens wat tutorials door kijk, zie ik dat je met behulp van filters van
alles kan maken.
Schijnbaar zijn ze er toch ook wel voor bedoeld.
In mijn plaatje zijn wel duidelijk filters aanwezig.
wat wil je, met idd alleen maar text.
Maar ik dacht bij het maken hiervan meer aan de de gein die erin verwerkt zit.
Iets wat ieder voor zich moet zien, denk ik.
Het is idd ook niet echt een meesterwerk of zo.
maar dat was ook niet de bedoeling
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
Dit topic is gesloten.