Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.
[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicHad de stikkertjes nog liggen, maar omdat de muisdan niet meer goed reageerde, d'r niet op gezet, met als gevolg, een tering lawaai
Eerst ff de witte plaatjes d'r afhalen, die op de 4 punten zaten, en daarna ff flink schuren =)

Zo ... het schuren was klaar, je zat de bobbeltjes nog wel door het stikkertje, maar je voelde nix meer, dus ik von het wel goed ..

En daar ligt ie

Beetje brakke pics, maar ben niet zo'n gedreven fotograaf
Al met al best goed gelukt
Heb trouwens naast het lampje nog ff 2 smalle, voor de stevigheid ofzo
Matthijs wijzigde dit bericht 19-05-2003 20:20 (11%)
Reden: Resize

Hoe zou ik zoiets best kunnen maken ? op één of andere manier het grijze stuk eruit krijgen, beetje plexy of transparante siliconen en dan een ledje ?
BlueForce wijzigde dit bericht 19-05-2003 20:20 (57%)
heb ik ook wat schrik voorquote:EvilTuinHekje schreef op 19 May 2003 @ 20:22:
ik denk dat het in die muis al vol genoeg zit ?
ik had nog een geforce 2ti liggen, alleen de fan was (alweer) brak. (draaide bijna niet meer).
en mijn vriendin kon wel een betere videokaart gebruiken (had nog een tnt erin zitten
dus of ik probeerde hem schoon te maken, of ik verzin iets anders...
ik had ook nog een papst 8cm liggen... maarja hoe monteer ik die
dus ik een oude netwerkkaart uit de kast gepakt; mooi gaatje in gedremeld ter hoogte van de HS.
vervolgens de pci-aansluiting onklaar gemaakt (lees: alle contactjes eraf geschuurd; wilde nl wel stabiliteit v.d. aansluiting).
4 gaatjes erin geboord om ty-wraps vast te maken en een (klein) deel v.d. pci-aansluiting verweiderd....
onderaanzicht kaart:

bovenaanzicht kaart:

closeup kaart:

en dan de kaart gemonteerd:

en nogmaals, iets andere hoek:

ok; toegegeven, de netwerkkaart is niet helemaal mooi gedremeld, maar mijn vriendin heeft toch geen window, en kijkt niet regelmatig in de kast.
en hij werkt wel erg effectief; ik heb (nog?) niet ge-oc'ed maar volgens mij moet dat wel gaan zo. (zeker als ik nog heatsinkjes op het geheugen plak)
benodigdheden:
- oude pci-kaart (netwerk-kaart?)
- gereedschap (liefst een dremel)
- een leeg pci-slot onder je agp-poort
- (natuurlijk) 1 fan.
At the begining there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
| Homepage | ZX 16V Site |
quote:Solosmots schreef op 20 May 2003 @ 11:56:
Ik vind em crea !!Lachen zo, ik zou alleen een stuk alu ofzo hebben gebruik ipv een oude PCI kaart.
Alu, ja dat zal dat PCI slot fijn vinden
Maar hij's wel lachen ja
Misschien wel leuk om uit te zoeken op welke PCI pinnetjes stroom op staat, kun je je fan door de PCI kaart zelf laten voeden
sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen
Gewoon bevestigen aan de case met het bracket, alles uit 1 stuk maken en dan wordt het stijf zat zodat ie niet nog es in het slot hoeft.
| Homepage | ZX 16V Site |
Als je er trouwens een PCI kaart net onder zou hangen, zou je fan amper lucht kunnen trekken.
P.S. Ik meen te merken dat je het clippetje aan de AGP slot niet helemaal vast hebt gezet.
BlueForce wijzigde dit bericht 20-05-2003 13:49 (21%)
quote:Maestro.mosjuh schreef op 20 May 2003 @ 10:21:
ok; mijn dilemma
ik had nog een geforce 2ti liggen, alleen de fan was (alweer) brak. (draaide bijna niet meer).
en mijn vriendin kon wel een betere videokaart gebruiken (had nog een tnt erin zitten)
dus of ik probeerde hem schoon te maken, of ik verzin iets anders...
ik had ook nog een papst 8cm liggen... maarja hoe monteer ik die.
dus ik een oude netwerkkaart uit de kast gepakt; mooi gaatje in gedremeld ter hoogte van de HS.
vervolgens de pci-aansluiting onklaar gemaakt (lees: alle contactjes eraf geschuurd; wilde nl wel stabiliteit v.d. aansluiting).
4 gaatjes erin geboord om ty-wraps vast te maken en een (klein) deel v.d. pci-aansluiting verweiderd....
onderaanzicht kaart:
[afbeelding]
bovenaanzicht kaart:
[afbeelding]
closeup kaart:
[afbeelding]
en dan de kaart gemonteerd:
[afbeelding]
en nogmaals, iets andere hoek:
[afbeelding]
ok; toegegeven, de netwerkkaart is niet helemaal mooi gedremeld, maar mijn vriendin heeft toch geen window, en kijkt niet regelmatig in de kast.
en hij werkt wel erg effectief; ik heb (nog?) niet ge-oc'ed maar volgens mij moet dat wel gaan zo. (zeker als ik nog heatsinkjes op het geheugen plak)
benodigdheden:
- oude pci-kaart (netwerk-kaart?)
- gereedschap (liefst een dremel)
- een leeg pci-slot onder je agp-poort
- (natuurlijk) 1 fan.
Zo had je het ook kunnen maken: http://metku.net/index.ht...th=mods/cardfan/index_eng
Misschien nog wel handinger..!
Ik denk dat de fan meer zen effect heeft op de video kaart als hij onder de heatsink zit en niet naast de kaart hangt.quote:Oliviertje schreef op 20 May 2003 @ 14:12:
[...]
Zo had je het ook kunnen maken: http://metku.net/index.ht...th=mods/cardfan/index_eng
Misschien nog wel handinger..!
't geeft ook een veel soepelere airflow, dan wanneer je de fan eronder plaatst, en de lucht als 't ware tegen je kaart 'aanbotst'..
quote:zwahiel schreef op 20 mei 2003 @ 12:09:
[...]
Maar hij's wel lachen jaWerkt het ook daadwerkelijk?
Misschien wel leuk om uit te zoeken op welke PCI pinnetjes stroom op staat, kun je je fan door de PCI kaart zelf laten voeden
ja het werkt in de opzicht van:
- hij koelt beter (die kleine ventilatoren lopen bij mij altijd vast.... weg koeling)
- hij maakt erg weinig lawaai.
ik heb (nog?) niet geprobeerd te oc'en.....
over het verliezen van 1 (of 2?) pci sloten; is geen probleem. mijn vriendin gebruikt ze nu niet; en zal dat ook niet gaan doen ook...
quote:
BlueForce schreef op 20 mei 2003 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat de fan meer zen effect heeft op de video kaart als hij onder de heatsink zit en niet naast de kaart hangt.
idd; mijn oplossing lijkt mij effectiever
quote:BlueForce schreef op 20 mei 2003 @ 13:46:
Als je er trouwens een PCI kaart net onder zou hangen, zou je fan amper lucht kunnen trekken.
zou idd best eens zo kunnen wezen
quote:P.S. Ik meen te merken dat je het clippetje aan de AGP slot niet helemaal vast hebt gezet.
je hebt gelijk
gelijk ff goed doen
At the begining there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik heb gewoon het gele draadje (+12 dus)op de plaats van het rode draadje gestoken. Dus krijgt het ook maar 5V

dit is wel een HEEEELLL klein modje(als je het een modje kunt noemen)
Bier hoeft niet goed te zijn --> als het maar veel is
quote:NewbieNeo schreef op 20 mei 2003 @ 15:45:
nee hoor BlueForce, zoals ie daar staat heeft ie veel meer effect, en zeker als je een kaart hebt die aan beide kanten geheugen chips heeft, zoals bv. de ti4200...
't geeft ook een veel soepelere airflow, dan wanneer je de fan eronder plaatst, en de lucht als 't ware tegen je kaart 'aanbotst'..
Het gaat over een GeForce 2 Ti dus ik vermoed maximum 64 MB. Bij zo'n kaarten staan chipsets meestal maar aan 1 kant.
Wat ik wel gedaan heb vroeger met men TNT2 PRO 32 MB is een klein 40mm papst fannetje op de heatsink gezet en ernaast een 80mm papst gehangen door middel van een zelf gemaakt plaatje. Maar die was dan ook oc'ed.
quote:Squicky schreef op 20 May 2003 @ 19:54:
Ik heb net een HEEL klein modje gedaan. Ik had twee antec fans bij mijn case gekregen maar nu bleek dat die ontsettend veel geluid mieken. ik heb ze nu effe op 5V laten draaien en nu is het VEEL beter.
Ik heb gewoon het gele draadje (+12 dus)op de plaats van het rode draadje gestoken. Dus krijgt het ook maar 5V [afbeelding]
idd zeer handig, als je een 4 pins connector hebt. Al mijn fans (zelfs men papst fans) hebben 3 pins connector. Is idd wel doenbaar maar echt wel ongeloofelijk enerverend prutswerk (heb het wel eens gedaan
P.S. heb jij dan geen probleem met doorbranden wegens 12V door de 5V lijn ? Men papst heeft het allesinds niet lang uitgehouden toen.
BlueForce wijzigde dit bericht 20-05-2003 20:00 (9%)
blaat = the sound a sheep makes
Ik denk dat de draad er hetzelfde uitziet hoor. dus ik denk niet dat het problemen geeft.quote:BlueForce schreef op 20 May 2003 @ 19:59:
[...]
idd zeer handig, als je een 4 pins connector hebt. Al mijn fans (zelfs men papst fans) hebben 3 pins connector. Is idd wel doenbaar maar echt wel ongeloofelijk enerverend prutswerk (heb het wel eens gedaan).
P.S. heb jij dan geen probleem met doorbranden wegens 12V door de 5V lijn ? Men papst heeft het allesinds niet lang uitgehouden toen.
Bier hoeft niet goed te zijn --> als het maar veel is
quote:Squicky schreef op 20 mei 2003 @ 19:54:
Ik heb net een HEEL klein modje gedaan. Ik had twee antec fans bij mijn case gekregen maar nu bleek dat die ontsettend veel geluid mieken. ik heb ze nu effe op 5V laten draaien en nu is het VEEL beter.
Ik heb gewoon het gele draadje (+12 dus)op de plaats van het rode draadje gestoken. Dus krijgt het ook maar 5V [afbeelding]
Ik heb dit ook wel geprobeert, maar mijn fans willen dan niet opspinnen. Als ze eenmaal draaien houden ze het wel vol. Op 5 volt is trouwens de airflow minimaal: nauwlijks de fan waard.
Wel leuk om te zien dat er de laatste tijd veel functionele mods zijn.
'Installing awaiting the restoration of unsequenced chaos' --- Jester Script Transfigured --- In Flames

De pc met de 7 casefans (4 front, maar die zie je niet).
Zelf ben ik er erg blij mee.
Het doet me denken aan een mislukt kubistisch kunstwerk
Let op: Al mijn reacties zijn relatief!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.