Chieftec Leds i.p.v. CCFL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:05
Hey :)

Ik kreeg zojuist een geweldig id :) (of misschien ook niet :P)

Voor in die chieftec kastjes zitten van die mooie "boogjes" :)

Daar zie je wel eens CCFL-tjes achter zitten. Nu zijn die dingen hier in de buurt niet te krijgen. en k vind zo ook wel aardig duur.

Nu had ik dus aan ander id :)

Als je nu eens een rij met allemaal hele heldere leds erachter maakt? Zou dat dan goed licht geven? lijkt mij namelijk nog niet eens zo'n gek id :)

Iemand tips of andere ideen?

Thx :Y)

Edit:

Zoiets ald dit, maar dan met leds :)

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/total.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Flappie op 10-04-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op 10 April 2003 @ 16:36:
Daar zie je wel eens CCFL-tjes achter zitten. Nu zijn die dingen hier in de buurt niet te krijgen. en k vind zo ook wel aardig duur.
Zo duur zijn CCFL's helemaal niet.
Voor een 15 euro heb je al een goede 30 cm CCFL inc. inverter.
Als je nu eens een rij met allemaal hele heldere leds erachter maakt? Zou dat dan goed licht geven? lijkt mij namelijk nog niet eens zo'n gek id :)
Bedoel je zoiets ?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/leds_behind_grill.JPG
Deze pic komt van Fixel's homepage af --> http://members1.chello.nl/u.haarsma/

Dit is mijn case met CCFL erin:
Afbeeldingslocatie: http://xaza.dyndns.org/pics/Casemod/Fanbus-belicht.jpg

Ik zelf vind het effect van een CCFL beter dan van de leds.
Bij de leds blijf je altijd een feller en een minder fel gedeelte houden.
Daarbij is een CCFL goedkoper dan die ultra bright leds

en PLZ resize je picture !!!!!!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

vehpol

Go Go Gadget!

Resize je pics zeg. Lijdt zelfs bij het lezen gigantisch af!!!

Maar over je idee: Het geeft in ieder geval een minder egaal licht.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
k weet de code niet om de layout niet te vernueken misschien een liefe md die dat ff wil doen? :P

Ooh ja en ik heb een MidiTower dat worden dus 2 CCFL-etjes van 10 cm en dat word 30 euro voor 2 lampjes. Wel een beetje duur vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 03:46
Flappie schreef op 10 April 2003 @ 16:47:
k weet de code niet om de layout niet te vernueken misschien een liefe md die dat ff wil doen? :P
Dan lees je de FAQ even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op 10 april 2003 @ 16:47:

Ooh ja en ik heb een MidiTower dat worden dus 2 CCFL-etjes van 10 cm en dat word 30 euro voor 2 lampjes. Wel een beetje duur vind ik :)
ja oke.
Bij jou is het jammer dat je de miditower hebt, daar past die 30 cm CCFL niet in.
Ik heb de fulltower, waar die 30 cm CCFL precies in past.

Dan is idd de overweging te maken om met ultra bright leds te gaan werken.
Probeer dan wel een zo'n egaal mogelijke beam te krijgen, door boven en onder leds te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 21:28

vehpol

Go Go Gadget!

Flappie schreef op 10 April 2003 @ 16:47:

FAQ!!!

maar ik zal je helpen.... [img=600] dan is het in ieder geval wel goed

En duur, tja, je moet er iets voor over hebben als je gaat modden natuurlijk.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[img=500]URL[/img]

edit:
gr@vehpol :P

[ Voor 39% gewijzigd door Plague op 10-04-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Oke image is nu kleiner :) Maar wat voor leds zou ik kunnen gebruiken? gewoon rood? of de witte (doorzichte zeg ik altijd :P ) en die rood branden. Die zijn volgens mij wat veller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Met felle LED's kan het prima. Je moet er gewoon genoeg van gebruiken om het een beetje egaal uit te lichten. Als je een beetje modders-ambitie hebt, kun je ergens (van circuitsonline bijvoorbeeld) een schema'tje halen en een soort looplicht maken dat zodat het lijkt op de reactor core van de schepen van Startrek. :P Dan nog dat geluidje erbij afspelen met een speakertje en je hebt een complete trekkie-mod. :D

Edit: je kunt het beste transparante LED's ja, want die zijn idd het felst. Je hebt ook diffuse LED's, maar die worden meestal gebruikt als signaalverlichting; het LED'je licht dan zelf egaal op (het is een heldere stip). Dit itt tot een transparante LED die juist gebruikt wordt voor verlichtingsdoeleinden. Transparante LED's zijn ook niet prettig (verblindend) om in te kijken, wat komt omdat ze zoveel mogelijk moeten uitstralen.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-04-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 16:42:
Bedoel je zoiets ?
[afbeelding]
Deze pic komt van Fixel's homepage af --> http://members1.chello.nl/u.haarsma/
hey, die pic ken ik ;)

ik heb intussen de zaak alweer veranderd. er zitten nu niet 6, maar 36 blauwe nog_fellere_leds in en 6 rooie :+ dit had ik gedaan omdat het stoffilter wat ik later erin had gezet het licht teveel dempt. tis best makkelijk te maken, gewoon een zooi ledjes op een expirimenteer printje solderen en een stuk of wat van die printjes achter je grill plaatsen. ik heb er 4 stuks met 6 leds aan weerskanten, en 1 met 12 leds onderin te zitten. helaas heb ik geen digicam in de buurt, die haal ik vanavond ff op bij een kennis... maybe post ik nog ff een paar foto's :)

[ Voor 24% gewijzigd door FiXeL op 10-04-2003 17:15 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Oh ja, zo'n stoffilter heb ik ook op die plek... was'k haast vergeten. :) Eens kijken hoeveel licht daar doorheen komt met die LED'jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58
nou let ik even niet op de kosten, maar is een glowstring niet makkelijk?? die heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen namelijk. dan heb je een helder licht dat egaal verdeeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
okay, ik heb nog ff een paar pics gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/GOT/1.jpg

dit is het effect met 30 blauwe & en paar uv leds van de IA van spacy + een stoffilter... je kan zien dat in het midden van het rooster een donkere plek zit, dat klopt want dat deel wordt door het filter niet goed belicht :/

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/GOT/2.jpg

zo ziet het er van binnen uit :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/GOT/3.jpg

met de rooie ledjes waarvan het licht in het niet valt bij al dat blauwe licht :P

ook belangrijk - de kosten:

leds: 30x € 0,25 (van IA) € 7,50 (los kopen kost je een arm en een been :+ )
draad: slopen uit een ouwe bak - gratis
printplaat: de helft van een printje van € 5,50
weerstanden: kosten bijna nix :)

tis in principe net zo duur als een CCFL, en je hebt er iets meer werk van, maar je kan meerdere kleuren combineren. ik kan de leds met mn baybus aan of uit zetten, alleen blauw, of blauw en rood.

dus als je van plan bent dit te doen, zou ik nog ff wachten op de volgende IA van spacy en pixxa, die is rond mei oid :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ik doe er gewoon een ccfl achter:) krijget allemaal binnenkort binnen !

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:02
@ FiXeL: heb je ook een plaatje van hoe je de leds hebt bevestigt? en hoeveel leds zitten erin? :S

ik heb namelijk een midi-tower, en daar past geen 30cm ccfl in, en een 20cm is net ff te kort :S

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 15:55
Zelf zou ik dat probleem met dat het ligt minder egaal is minder groot vinden. Dat lijkt me juist wel mooi eigenlijk. :9

He ff een vraagje wat niet echt met dit mod ID heeft te maken, maar hoeveel Volt zijn die ledjes uit een verkeers/stoplicht eigenlijk? Ik kan er namelijk wel een paar krijgen van een vriend van me }) .

offtopic:
Geen ID waar ze vandaan komen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
-JB- schreef op 11 April 2003 @ 09:48:
@ FiXeL: heb je ook een plaatje van hoe je de leds hebt bevestigt? en hoeveel leds zitten erin? :S

ik heb namelijk een midi-tower, en daar past geen 30cm ccfl in, en een 20cm is net ff te kort :S
ik heb de ledjes op een stukje expirimenteer print gesoldeerd, en dat printje heb ik gewoon met dubbelzijdige tape vastgemaakt :) als je zon printje gebruikt, zaag er dan een strook af van 5 koperbanen breed. de eerste 2-3 banen use je voor je circuit, en het overige deel om aan je kast te plakken.
ik heb er in totaal nu 36 leds achter, 6 rode, een paar uv, en de rest allemaal blauw.

tip: soldeer je weerstanden staand op de print zodat ze minder ruimte innemen.
zo kan je ze hier en daar tussen de leds proppen, en het ziet er netjes uit :)
zo dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
               --
              |  |
            ---- |
            |  | |
            |  | |
            |  | |
            ---- |
--------------|--|---

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het effect van die rode ledjes een beetje jammer, ze komen niet goed tot hun recht door het felle blauwe licht.

Hoe ziet het eruit als je het blauwe gedeelte uitschakeld ?

En over die IA van spacy en pixxa, tell me wanneer datum precies bekend is :)
Kwil dit keer ook een stel ledjes bestellen, want los kopen kost me idd een rib uit het lijf (2.50 euro per stuk :S, en 5 euro voor extra felle blauwe leds :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

My-life schreef op 11 april 2003 @ 12:25:
Zelf zou ik dat probleem met dat het ligt minder egaal is minder groot vinden. Dat lijkt me juist wel mooi eigenlijk. :9

He ff een vraagje wat niet echt met dit mod ID heeft te maken, maar hoeveel Volt zijn die ledjes uit een verkeers/stoplicht eigenlijk? Ik kan er namelijk wel een paar krijgen van een vriend van me }) .

offtopic:
Geen ID waar ze vandaan komen 8)7 .
Dat zijn speciale krachtstroom leds om diefstal tye voorkomen dus 480 volt ofzo, heb je niks aan.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gewoon opletten op Laupro. Spacy heeft eind deze maand zijn LED IA wel afgerond, maar gaat daarna verhuizen schijnt het, dus zal er wel een tijdje tussen zitten voor hij weer een nieuwe organiseert. Ik ben dan zeker weer van de partij, al is het niet omdat m'n LED's dan op zijn (heb er nog steeds niet echt iets mee gedaan ;) ).
Je kunt ook even kijken op het [IA] heldere LEDs *afhandeling* Deel 2 topic. Misschien dat Spacy daar nog aankondigt wanneer hij verwacht weer een nieuwe IA te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vehpol schreef op 10 April 2003 @ 16:49:
[...]

FAQ!!!

maar ik zal je helpen.... [img=600] dan is het in ieder geval wel goed

En duur, tja, je moet er iets voor over hebben als je gaat modden natuurlijk.
je kan ook wel normaal zeggen dat ie ff in de faq moet kijken en niet gelijk met hoofdletters en uitroep tekens :/

en het is al tegen hem gezegt dat ie de plaatjes moest verkleinen..
als het 1x gezegt word is het heus wel genoeg.... :/

maare weer ontopic te gaan.. je kan er denk ik het beste een ccfl achter zetten.. en misschien om het licht een beetje te verdelen op het ijzer van de voorkant folie plakken... of een spiegel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 11 April 2003 @ 14:25:
Gewoon opletten op Laupro. Spacy heeft eind deze maand zijn LED IA wel afgerond, maar gaat daarna verhuizen schijnt het, dus zal er wel een tijdje tussen zitten voor hij weer een nieuwe organiseert. Ik ben dan zeker weer van de partij, al is het niet omdat m'n LED's dan op zijn (heb er nog steeds niet echt iets mee gedaan ;) ).
Je kunt ook even kijken op het [IA] heldere LEDs *afhandeling* Deel 2 topic. Misschien dat Spacy daar nog aankondigt wanneer hij verwacht weer een nieuwe IA te organiseren.
K, thnx 4 the tip
En waarom heb je nog niks gedaan met jouw bestelde leds ??? :?
't eerste dat je doet, wanneer de leds binnenkomen, is toch ergens in, op of aan bouwen ? (zou ik tenminste wel doen :))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, tuurlijk wil ik ze in o.a. m'n kast bouwen (ook fietsverlichting), maar je moet er wel tijd voor hebben. :) Bovendien heb ik geen weerstandjes; die zou ik zo van school kunnen halen, maar ik heb geen tijd om d'r heen te gaan (stage). :( Misschien da'k toch eerder een bestelling bij Conrad plaats samen met wat andere dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

dit heb ik gedaan bij dit rand boven in het deurtje :) .. en 20 leds kost ook geld.. en een ccfl is bijna evenduur.. €13 voor ccfl + inverter (30cm)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
weet iemand waar k ccfll van 5,25 inch kan vinde , k wil nl in de 5,25 inch drive bay een amd inside gaan make

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

moet je een 10 cm ding kopen.. die zijn gewoon bij alle standard zaken te koop!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf gister een 30cm in mijn DX-01BD gezet, gaat prima. Je moet alleen wel wat aanpassen, maar dat is de binnenkant van je front, daar zie je niks van.
Gewoon 2 uitsparingen gemaakt, waarin de draad die op het uiteinde van de CCFL in klem zit, en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou lijkt me dat wel erg leuk, zo'n CCFL in m'n chieftekje, maar verneukt dat de airflow niet enorm als je 'm voor je fannetjes plaatst?

Tevens heb ik nog een paar blauwe ledjes liggen, toch zonde als ik er niks mee doe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Thufir_Hawat schreef op 16 April 2003 @ 20:22:
Nou lijkt me dat wel erg leuk, zo'n CCFL in m'n chieftekje, maar verneukt dat de airflow niet enorm als je 'm voor je fannetjes plaatst?

Tevens heb ik nog een paar blauwe ledjes liggen, toch zonde als ik er niks mee doe. :P
ja as je ze toch hebt liggen.... waarom niet...
maar anders zijn 20ledsjes duurder dan 1 ccfl...

en ja het verstoort de airflow wel... maar goed een ccfl is rond, en dun dus ik denk niet det het vele geluid zal maken....
(alles wat er voor zit verstoort de flow, ook dat rooster, maar goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
ixl85 schreef op 16 April 2003 @ 20:30:
[...]

en ja het verstoort de airflow wel... maar goed een ccfl is rond, en dun dus ik denk niet det het vele geluid zal maken....
(alles wat er voor zit verstoort de flow, ook dat rooster, maar goed...)
Het zijn er maar 4, maar das genoeg voor de HDD en power, hou ik er nog 2 over ook. :)

Alleen voor die powerled moet ik even een 5V schakelingetje bouwen, anders komt dat mooie extra felle blauwe ledje nooit volledig tot wasdom. De HDD led heb ik inmiddels al vervangen (heerlijk dat je lekker in die kast kan klooien zonder schroevendraaier), brand niet echt fel, maar doet het goed genoeg.
Nou alleen nog een CCFL ergens bestellen.

He Fixel, hoe heb je dat gedaan met dat deurtje? Gewoon draadjes vanuit de kast naar het deurtje? Of zit die zooi gewoon in 5,25" bays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
even vraagje, wordt zo'n CCFL niet heet? ik bedoel als je ook nog intake fan hebt, zuigt dat dan niet warme lucht van de CCFL naarbinnen?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 10:55
jeej leuk voor een topic maar zet de leds erachter en klaar simpel

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Terryb47 schreef op 16 April 2003 @ 21:07:
even vraagje, wordt zo'n CCFL niet heet? ik bedoel als je ook nog intake fan hebt, zuigt dat dan niet warme lucht van de CCFL naarbinnen?
Valt wel te verwaarlozen..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.easy-mod.de/emcontent/inhalt/gallerie/cases/b/blauer_Schlumpf1.jpg

Dit ziet er ook cool uit!
Zouden ze dat aan de voorkant met ledjes hebben gedaan ??

Deze ziet er ook leuk uit alleen is dit zeker met ccfl gedaan :
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-mod.de/emcontent/inhalt/gallerie/cases/g/goddawamatthias-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 06-10 12:11

M14

FiXeL schreef op 10 April 2003 @ 22:59:
okay, ik heb nog ff een paar pics gemaakt :)

[afbeelding]

dit is het effect met 30 blauwe & en paar uv leds van de IA van spacy + een stoffilter... je kan zien dat in het midden van het rooster een donkere plek zit, dat klopt want dat deel wordt door het filter niet goed belicht :/

[afbeelding]

zo ziet het er van binnen uit :)

[afbeelding]

met de rooie ledjes waarvan het licht in het niet valt bij al dat blauwe licht :P

ook belangrijk - de kosten:

leds: 30x € 0,25 (van IA) € 7,50 (los kopen kost je een arm en een been :+ )
draad: slopen uit een ouwe bak - gratis
printplaat: de helft van een printje van € 5,50
weerstanden: kosten bijna nix :)

tis in principe net zo duur als een CCFL, en je hebt er iets meer werk van, maar je kan meerdere kleuren combineren. ik kan de leds met mn baybus aan of uit zetten, alleen blauw, of blauw en rood.

dus als je van plan bent dit te doen, zou ik nog ff wachten op de volgende IA van spacy en pixxa, die is rond mei oid :)
Ik vind dit een goed idee. Zou je misschien wat pic's kunnen posten van je frontje zonder luchtfilter (ook een keer met de led's uit). Dan kan ik beter zien hoe je het hebt gemaakt :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 06-10 10:55
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:00:
[afbeelding]

Dit ziet er ook cool uit!
Zouden ze dat aan de voorkant met ledjes hebben gedaan ??

Deze ziet er ook leuk uit alleen is dit zeker met ccfl gedaan :
[afbeelding]
die 2e foto is best wel mooi ja

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
tering ik wil niet weten wie zn kastdat is (van de eerste foto)
die heeft dus echt wel de ergste kabelrotzooi die ik ooit heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 17 April 2003 @ 07:18:
tering ik wil niet weten wie zn kastdat is (van de eerste foto)
die heeft dus echt wel de ergste kabelrotzooi die ik ooit heb gezien
ziet er idd niet echt netjes uit.. goed voor je airflow :+

ontopic:
Ik zou toch voor een CCFL gaan, dit geeft een gelijkmatig hoeveelheid licht en is ook niet zo duur. Blauwe leds kunnen aardig prijzig zijn, maar dan heb je wel het voordeel dat je ze makkelijker kunt wegwerken. Maar een ander nadeel is dat je weer meer snoertjes heb lopen naar je leds toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ixl85 schreef op 16 April 2003 @ 20:30:
[...]

Hangt er vanaf. Ik heb 30 5 mm en 20 3 mm felle (3000 mcd) blauwe LED's voor een eurokwartje (€ 0,25) per stuk. >:) Meegedaan aan de LED IA van Spacy. Komt over een tijdje nog een vervolg op. Ik heb trouwens ook meteen rode, groene (echt mooi groen, niet geelgroen standaar cd-rom LEDje), oranje, gele, witte en UV-LED's d'r bij gekocht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 1, 2 of 3 felle leds achter elk "dwarsbalkje" voorin je chieftec zetten, zodat je een egale verlichting krijgt. Wat ook leuk is... achter de middelste tien spijlen een hdd looplicht maken met rode ledjes en de andere spijlen gebruiken voor constant brandende blauwe ledjes. Snappoe? Als je een schema nodig hebt voor een hdd looplicht kan ik hem hier wel ff posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Lijkt me erg leuk om te maken, zo'n looplicht. Als je het schema zou willen posten, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
M14 schreef op 16 April 2003 @ 22:18:
[...]

Ik vind dit een goed idee. Zou je misschien wat pic's kunnen posten van je frontje zonder luchtfilter (ook een keer met de led's uit). Dan kan ik beter zien hoe je het hebt gemaakt :)
he jakkes, dan moet ik weer mn case openhalen... daar heb ik nu ff geen zin in hoor, sorry. en de foto's die ik al gepost heb zijn op zich duidelijk genoeg - gewoon 6 leds per stukje print, en een aantal van die printjes achter je rooster. bedrading en weerstanden enzo moet voor je geen probleem zijn lijkt me :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 08:38
Je kan ook achter elke boog een paar ledjes hangen, dan krijg je volgens mij een egalere verlichting als met ccfl, en je ziet niet waar het licht vandaan komt omdat je ledjes achter de bogen zitten...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 17 April 2003 @ 21:07:
Lijkt me erg leuk om te maken, zo'n looplicht. Als je het schema zou willen posten, graag. :)
Ok, het schema komt eraan, het duurt ff wat langer, maar de deds server ligt er al een weekje uit dus kan ik niet ftp'en. Doe het wel ff via een omweg met HetNet (daar kan ik niet ftp'en want ik heb een kabelverbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het schema.
Dit is het originele schema met 1 ic 4017. Met 1 4017 gaan de lichtjes heel snel, vaak lijkt het alsof ze alle tien branden.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jaapkoetsier/schema.jpg

Dit is het schema waarbij ik de optocoupler er bij in gezet heb en een tweede 4017 toegevoegd heb, omdat de ledjes dan wat langzamer branden. Heel af en toe lijkt het nog alsof ze alle tien branden, maar bijna nooit. Nu heeft ie een mooi tempo. Toen ik 128 mb ram had ging ie echt heel snel, nu ik 512 heb gaat ie langzamer..
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jaapkoetsier/schemanieuw.jpg

Suc6 met het looplicht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurice schreef op 17 april 2003 @ 07:04:
[...]

die 2e foto is best wel mooi ja
Ik vind juist die eerst foto zo mooi, zou graag willie weten hoe ze dat hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat effect van die 1e foto is dus gedaan door ultra bright blauwe leds onderin te plaatsen

oftewel:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/leds_behind_grill.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 18:31 ]

Pagina: 1