[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markuzi schreef op 21 mei 2003 @ 22:24:
Afgelopen weekend een mooi window in mijn kast gezet. Groene CCFL erbij voor een mooie belichting.
De voeding heb ik ghetto-style rounded gemaakt met zwarte isolatie tape ;).

Verder vandaag nog mijn Qtec 450w voeding voorzien van 2 Papst 8412NGML fans. Scheelt weer een stuk in geluid.

De pics dan natuurlijk :)

[afbeelding]

[afbeelding]
vooral dat toetsenbord vind ik mooi!!! heb ik zelf ook!!! lol!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 07:26
Macabre schreef op 21 mei 2003 @ 22:34:
Markuzi vraagje: Zo te zien heb je de Coolermaster Aero 7.
Presteert deze nog een beetje goed ? En hoe stil is ie ?
Op de hoogste snelheid (4600rpm) houdt hij mijn TbredA 1800+ @ 1813mhz @ 1,7v stressed op 39 á 40 graden. Maar dan is ie echt niet om aan te horen.

Ik heb hem meestal op 3500 rpm als ik aan het gamen ben en dan wordt mijn proc ca. 43/44 graden. Als ik hem echt niet wil horen zet ik hem op 2600rpm maar dan kan ik stressed rekenen op een temp van +50c.
Maar voor een beetje internetten is 2600rpm ok :)
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 22:35:
[...]
vooral dat toetsenbord vind ik mooi!!! heb ik zelf ook!!! lol!!
Ja, heb ik helemaal zelf gekocht :P (Lekker goedkoop ook... €17,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:35:
Zal ook mijn foto's maar is ff posten:

[...]

Nu ik alles heb ingebouwd, denk ik al weer 3 a 4 weken geleden , wil ik weer iets anders echt gek!. Eerst wou ik nog een mooie dragon als window maken, misschien dat ik dat nog ga doen. Als iemand hem nou wilt kopen , dan zou ik hem zo weg doen. Gek is dat he!! , eerst heb je iets kei gaafs in je hoofd . Lig er gewoon nachten van wakker . En als het dan zo ver is ,wil je iets anders. Komt eigenlijk door dat ik me nou heb laten inspireren door een kei gave casemod. En nouw heb ik weer kriebels in me buik :)
Ey Bopitje, zou je eens kunnen laten zien hoe je die glowingfeet gemaakt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn mod is er nog niet, IIG is me case er nog niet, de case die ik nu heb heb ik zo ongeveer alles aan gemod wat ik wil/kan, dus ik koop nu een bigtower van een collega tweaker over zodat ik me WC waarschijnlijk wel kwijt kan in de case zelf en niet eronder. (ik heb een zeeeeer grote radiator, dus het word denk passen en meten), IIG ga ik weer met de zandstraler aan de slag, en de airbrush word denk ook gebruikt, evenals de platen traanplaat die ik nog heb staan in de schuur. dus hou dit topic maar in de gaten ;)

nog even een opfrissertje(oude case):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/algemeen/tumb/DCP_0020tumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Die Aero 7 is idd stil als hij op normale stand staat, maar hoe sneller, hoe meer lawaai hij maakt net zoals elke fan. Vergeet niet, door die lucht op een heatsink te blazen heb je ook geluid omdat de aerflow onderbroken wordt.

Wat ik niet kan zien bij die pc van Markuzi is of hij de aluminium of koperen heatsink heeft. De versie met koperen heatsink die men vriend heeft houd zen 2400+ @ 2100 Mhz op een 44°c stressed. maar dan maakt hij idd een pokkelawaai.
Macabre schreef op 21 mei 2003 @ 22:34:

Verder komt er een Vantec Nexus rheobus in om mijn fannetjes te regelen. Deze komt te zitten waar nu mijn lelijke met traanplaatsticker bedekte cd-writer zit :)
Om nu over die Vantec te spreken, waarom plaats je niet de Xaser III edition baybus die appart te koop is ? Deze staat helemaal niet mis in een Xaser II.

Bij die Vantecs zijn er wel gevallen bekend dat bij het volledig toedraaien van de knoppen de fans en baybus tegelijk doorbranden. Ikzelf heb dit probleem niet met mijn vantec. Ook is er nu een 3.5" versie (NXP-205) van beschikbaar.
Bij deze producten staat er op de site nadrukkelijk bij dat je er enkel fans met constante rpm op mag aansluiten. Temperatuur en handmatig (enermax ofzo met rpm controllertje) gereglde fans mogen er niet op eengesloten worden.

Ik denk dat dit de oorzaak is van de doorgebrande baybussen.

Voor de rest is die baybus van Vantec echt wel kick ass.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
PeGys schreef op 21 May 2003 @ 23:05:
Die Aero 7 is idd stil als hij op normale stand staat, maar hoe sneller, hoe meer lawaai hij maakt net zoals elke fan. Vergeet niet, door die lucht op een heatsink te blazen heb je ook geluid omdat de aerflow onderbroken wordt.

Wat ik niet kan zien bij die pc van Markuzi is of hij de aluminium of koperen heatsink heeft. De versie met koperen heatsink die men vriend heeft houd zen 2400+ @ 2100 Mhz op een 44°c stressed. maar dan maakt hij idd een pokkelawaai.
Ik heb de koperen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Zo ff nog een status van mijn nieuwe mod.. morgen komen er foto's.. dan probeer ik te gaan zagen.. het mobo zit al op het plexi .. het is de bedoeling om een kubes te maken en daar een super clear pc in te zetten.. ik wil graag ook de schijf zien draaien.. ik heb namelijk een aantal 4GB liggen die wel na verloop van tijd Bad sectors mogen krijgen..
het mobo dat erop zit is een gefixt mobo van een amd k6-2 333. het probleem was dat de ps2 poorten waren eruit gefikt :) .. omdat ik veel mobo's thuis heb.. heb ik bij de andere goed gekeken.. daar was dezefde soor schakeling te ontdekken.. dus heb alles maar ff omgesoldeerd :)

Morgen meer :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Die heb ik ook 'Bopitje' , die cuplex evo rev 1.1

http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/images/24.JPG

Wat zijn jouw temps?

[ Voor 12% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 21-05-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

PeGys schreef op 21 May 2003 @ 23:05:

[...]

Om nu over die Vantec te spreken, waarom plaats je niet de Xaser III edition baybus die appart te koop is ? Deze staat helemaal niet mis in een Xaser II.
Mjah....dat is de Hardcano 9 volgens mij ofniet ?

Ik kan op de PW alleen maar de eerdere versies vinden...
Weet jij toevallig een zaak die de hardcano 9 verkoopt ? (prijs is ook wel handig)
Vantec was € 39,- bij Informatique

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/bg/skyhawk.jpg

Deze cases kosten dus beide 115 euro.

links model rechts model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Macabre schreef op 22 May 2003 @ 00:07:
[...]

Mjah....dat is de Hardcano 9 volgens mij ofniet ?

Ik kan op de PW alleen maar de eerdere versies vinden...
Weet jij toevallig een zaak die de hardcano 9 verkoopt ? (prijs is ook wel handig)
Vantec was € 39,- bij Informatique
De prijs vind ik niet meteen terug. Ik ben Belg en heb hem bij de winkel Colorcase in men handen gehad maar vindt hem nog niet terug op de website.

Ik denk dat de vantec wel het best bij je case past en die oogt ook stoer met die blauwe leds.

De Hardcano heeft het voordeel dat er LCD's op staan.

Ik laat iets weten zodra ik een prijs weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:48:
[...]

Ey Bopitje, zou je eens kunnen laten zien hoe je die glowingfeet gemaakt hebt ?
Ik heb een stukje van Pureoptical.

Als eerste demonteerde ik een van de voetjes van de case en trok de omvang over op een stukje plexiglas van 8 mm dik. Dat deed ik meteen in viervoud.

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_29.JPW.jpg

Met een superfijn decoupeerzaagje werden de vier voetafdrukjes uit de plexi gezaagd. Met fijn schuurpapier werd se zaagrand netjes glad geschuurd. Nog fijner schuurpapier zorgde voor een mooie witdoffe rand. Aan de achterzijde van de voet (zeg maar in de hak) werden voorzichtig 5 mm gaatjes geboord. Niet te diep, net diep genoeg om een 5mm LED in te verzinken. De LEDs werden vastgezet met een drupje superlijm. Ik berekende snel de juiste weerstand zodat ik de LEDs paralel aan de 12 volt kon hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_29.JPX.jpg

Zo gezegd, zo gedaan. De weerstandjes weren in de 12 Volt lijn geintegreerd en de bedrading werd aangebracht. Door een gaatje in het voetje kon het kabeltje terug in de case gevoerd worden zodat er van buiten niks zichtbaar was van deze ingreep. Ik knoopte de vier draadjes aan een oude AT voeding, doofde het licht en schakelde de voeding aan. Een superfelle blauwe gloed, die mij bijna verblinde was het resultaat van anderhalf uurtje spelen met plexi en LEDs. Dit effect was echt gaaf. Maar meteen bekroop mij een variatie op dit idee, en ik rende naar mijn andere PC om een topic op GoT te knallen. Ik stelde op het forum de volgende vraag: Is het mogelijk om vier blauwe LEDs simultaan te laten aan en uit faden?? Jullie moeten weten dat ik al retetrots was dat ik die LEDs al aan het gloeien gekregen had. Voor die tijd soldeerde ik alleen maar wat verlengkabeltjes. Uit een bekende hoek kwam het verlossende antwoord. Exter maakte een proefprintje en slechts drie dagen later lag er een printje in mijn brievenbus. Ik moest de weerstandjes in de 12 volt lijn verwijderen en alle vier de LEDs aan het printje aansluiten. Wederom herhaald zich het tafereel dat zich reeds drie dagen eerder had afgespeeld. Power that baby up! De LEDs gloeiden langzaam op van nul naar honderd procent om daarna weer langzaam te doven. Via een potmetertje zocht ik even naar het juiste ritme.

Ik kan mijn foto's niet vinden, maar zal straks als ik weer thuis kom ff gaan zoeken.
Dan post ik ze van avond. wel. Ik heb gewoon het idee van Pureoptical overgenomen !
Ik vond het zo vet er uit zien! Vandaar dat ik het ook in mijn case heb geplaatst!
zwahiel schreef op 21 May 2003 @ 20:43:
ja daar heb ik nog even een vraagje over! :)

Waar heb jij dat blokje vandaan, en welk blokje is het? Ik zag 't laatst aan ook al op een pic voorbij komen ergens. Da's een zéér mooi blok :)
IK heb 3 blokjes!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/foto's/alle%203%20de%20blokjes

1 cuplex evo
1 twinplex
1 twinplex ATI (Blende Grafikkarte, plugncool gerade)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post em nog maar een keertje :
Kleine mods

Mijn laatste "mod"
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/got/carkoffer2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/got/carkoffer3.JPG

(Sorry voor de brakke pics, wepkemmetje :+ )

Specs :
Mobo : PCChips M770LMRT (Slot1 en Socket370,I810 Chipset)
Proc : Intel Celeron 400
Geheugen : 2x64Mb PC100
Koeler : Iceberg prut ding met een 50mm Coolermaster fannetje.
harddisk : 6.4Gb Seagate U4 geval
video, sound, lan, modem onboard
voeding: fortron/source 145Wattertje

Hij is nog niet helemaal klaar.

To do:
Ledjes + schakelaartjes inbouwen
Fans erin zetten (2x60mm)
Mooi afwerken.
Misschien raampje erin + CCFL

Reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bopitje: je wilt dus je kast + WC setup verkopen ? kost da ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
SileX schreef op 22 mei 2003 @ 12:45:
bopitje: je wilt dus je kast + WC setup verkopen ? kost da ?
kast mag jij nemen, ik neem de wc wel :p die waterkoeling kost denk ik zo'n 450 euro nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 00:11
Bij pc-cooling.de zijn ze iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Eskimootje schreef op 22 May 2003 @ 15:37:
[...]

Bij pc-cooling.de zijn ze iets goedkoper.
Maar ik koop ze liever in die winkel, is nog geen 15 min van bij mij en één van de beste cm/oc winkels van België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

[quote]Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 08:37:
[...]

[i]
Als eerste demonteerde ik een van de voetjes van de case en trok de omvang over op een stukje plexiglas van 8 mm dik. Dat deed ik meteen in viervoud.

Met een superfijn decoupeerzaagje werden de vier voetafdrukjes uit de plexi gezaagd. Met fijn schuurpapier werd se zaagrand netjes glad geschuurd. Nog fijner schuurpapier zorgde voor een mooie witdoffe rand. Aan de achterzijde van de voet (zeg maar in de hak) werden voorzichtig 5 mm gaatjes geboord. Niet te diep, net diep genoeg om een 5mm LED in te verzinken. De LEDs werden vastgezet met een drupje superlijm. Ik berekende snel de juiste weerstand zodat ik de LEDs paralel aan de 12 volt kon hangen.

Ik kan mijn foto's niet vinden, maar zal straks als ik weer thuis kom ff gaan zoeken.
Dan post ik ze van avond. wel. Ik heb gewoon het idee van Pureoptical overgenomen !
Ik vond het zo vet er uit zien! Vandaar dat ik het ook in mijn case heb geplaatst!

[...]

Mag ik vragen wat voor LED's je precies gebruikt hebt voor die voetjes? ziet er wel echt wreed uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 08:37:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo gezegd, zo gedaan. De weerstandjes weren in de 12 Volt lijn geintegreerd en de bedrading werd aangebracht. Door een gaatje in het voetje kon het kabeltje terug in de case gevoerd worden zodat er van buiten niks zichtbaar was van deze ingreep. Ik knoopte de vier draadjes aan een oude AT voeding, doofde het licht en schakelde de voeding aan. Een superfelle blauwe gloed, die mij bijna verblinde was het resultaat van anderhalf uurtje spelen met plexi en LEDs. Dit effect was echt gaaf. Maar meteen bekroop mij een variatie op dit idee, en ik rende naar mijn andere PC om een topic op GoT te knallen. Ik stelde op het forum de volgende vraag: Is het mogelijk om vier blauwe LEDs simultaan te laten aan en uit faden?? Jullie moeten weten dat ik al retetrots was dat ik die LEDs al aan het gloeien gekregen had. Voor die tijd soldeerde ik alleen maar wat verlengkabeltjes. Uit een bekende hoek kwam het verlossende antwoord. Exter maakte een proefprintje en slechts drie dagen later lag er een printje in mijn brievenbus. Ik moest de weerstandjes in de 12 volt lijn verwijderen en alle vier de LEDs aan het printje aansluiten. Wederom herhaald zich het tafereel dat zich reeds drie dagen eerder had afgespeeld. Power that baby up! De LEDs gloeiden langzaam op van nul naar honderd procent om daarna weer langzaam te doven. Via een potmetertje zocht ik even naar het juiste ritme.

[...]
Die pics van pureoptical kende ik ook al wel.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde was of jij wat pics had van jouw eigen bevestiging. Dit i.v.m het wegwerken van de draaden onder de case.
Ik heb namelijk dezelfde case als jij hebt, en die van pureoptical (Lian Li) heeft er van die standaard gaatjes onder zitten. Hierdoor waren de draadjes makkelijk weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik ga die glowfeet ook eens proberen maar wel anders, dunnere plexi en aangezien er in de onderkant van de voedtjes toch plaats is de leds er van bovenuit in bevestigen. Aangezien ook maar weinig plaats he tss pc en bureau (een paar milimeter) moet het wel te doen zijn met een kleinere plexi.

Maar is er iemand die zo'n printplaatje kan maken om die leds aan en uit te laten gaan ?
En hoeveel leds/voet ? Met 2 leds moet het toch voldoende zijn voor smalle plexi ?
P.S hoe zijn die plexi's aan die voetjes bevestigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 22 May 2003 @ 16:53:
Ik ga die glowfeet ook eens proberen maar wel anders, dunnere plexi en aangezien er in de onderkant van de voedtjes toch plaats is de leds er van bovenuit in bevestigen. Aangezien ook maar weinig plaats he tss pc en bureau (een paar milimeter) moet het wel te doen zijn met een kleinere plexi.

Maar is er iemand die zo'n printplaatje kan maken om die leds aan en uit te laten gaan ?
En hoeveel leds/voet ? Met 2 leds moet het toch voldoende zijn voor smalle plexi ?
P.S hoe zijn die plexi's aan die voetjes bevestigd ?
Voor zover ik weet heeft pureoptical 1 led per voetje gebruikt.
Verder is het schema voor dat glowing effect te vinden op de website van exter:
http://members.home.nl/lodio/fadeled.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMdat ik een Edonkey server draai en nu ook al bijna 4 dagen me PC dagen en nacht aan het uploaden en downloaden heb staat daardoor werd mijn router bijzonder warm.
Hier stoorde ik me eigenlijk aan,ik weet ook niet waarom.

Duis ik dacht,laat ik heb eens openmaken en kijken wat er heet word.
Het bleek dus dat er 2 chips vrij heef werden, 1 kan ik niet langer als 5sec vasthouden.
Daardoor dacht ik,laat ik eens een heatsink op die chips zetten.
Zo gezegd,zo gedaan.
hier is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image004.jpg

Ik dnek dat als ik ergens een P1 fan tegenkom dat ik die er ook nog ff in ga zetten als ik toch bezig ben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 17:10:
OMdat ik een Edonkey server draai en nu ook al bijna 4 dagen me PC dagen en nacht aan het uploaden en downloaden heb staat daardoor werd mijn router bijzonder warm.

Het bleek dus dat er 2 chips vrij heef werden, 1 kan ik niet langer als 5sec vasthouden.
Zo gezegd,zo gedaan.
hier is het resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik dnek dat als ik ergens een P1 fan tegenkom dat ik die er ook nog ff in ga zetten als ik toch bezig ben :)
Uhhm, zeer weinig te zien.
Alleen maar kruisjes, misschien ff links checken ???

STATUS: Checking Page ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

working!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 17:10:
Steek er een 40mm papst fannetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik doen,maar ik moet hem ook ergens aansluiten!
Dat is nog het grootste probleem denk ik,er is geen fan connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 17:23:
kan ik doen,maar ik moet hem ook ergens aansluiten!
Dat is nog het grootste probleem denk ik,er is geen fan connector.
Kan je nergens 5 volt aftappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja,dat vroeg ik me ook al af,Kan ik dan op een 1 of andere manier te weten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 08:37:

Waar staat het hele articel? ik zou het eens willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 17:29:
tja,dat vroeg ik me ook al af,Kan ik dan op een 1 of andere manier te weten komen?
zou ik niet weten, ben niet echt bekend in de elektronica. Maar een meettoestel kan wonderen doen. Eventueel het schema van je router proberen zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 19:45:
[...]

Waar staat het hele articel? ik zou het eens willen zien.
Hier staat zijn hele caseview:

http://www.casejunkies.com/index.php?upn=120001&hl_id=67
PeGys schreef op 22 May 2003 @ 15:33:
[...]

kast mag jij nemen, ik neem de wc wel :p die waterkoeling kost denk ik zo'n 450 euro nieuw
Jij zit redelijk in de buurt ja, ik zat er nog wel wat boven! Ja waterkoeling van aqua-computer is niet goedkoop. Maar dan heb je ook wel heel mooi afgewerkt spul zeg!

floriske.nl ik heb ledjes gebruikt die exter nog had liggen. Zijn wel extreme blauwe ledjes ;) .
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:42:
[...]

Die pics van pureoptical kende ik ook al wel.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde was of jij wat pics had van jouw eigen bevestiging. Dit i.v.m het wegwerken van de draden onder de case.
Ik heb namelijk dezelfde case als jij hebt, en die van pureoptical (Lian Li) heeft er van die standaard gaatjes onder zitten. Hierdoor waren de draadjes makkelijk weg te werken.
Ik heb een gat door mijn bodem van mijn kast geboord ,en ook tegelijkertijd door de voetjes heen.
Eerst werd de voetjes vastgezet d.m.v. een schroefje, door het voetjes heen en dan werd hij vast gedraaid aan de kast, der was namelijk schroefdraad ingetapt.
Wat ik nou heb gedaan ik heb het zaakje omgewisseld , en een moertje is in het voetje gezet , en nou draai ik van uit de binnenkant kast een schroefje door mijn bodem van mijn kast aan het voetje.

Nu kan ik toch mijn voetjes los halen, anders zou dat niet meer kunnen omdat het plexiglas in de weg zou zitten. De snoeren van de ledjes heb ik door dat extra gat lopen naar het printplaatje!

Ik had er een heel mooi artikel er van maar die kan ik niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 17:10:

Zo gezegd,zo gedaan.
hier is het resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En...dag, dag...daar ging de garantie voor als ie eens kapot zou gaan :r >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:34:
[...]

En...dag, dag...daar ging de garantie voor als ie eens kapot zou gaan :r >:)
Liever garantie kwijt en em langer dan de garantieperiode kunnen gebruiken dan een opgefikte router in de grantieperiode om een eve warme nieuwe router te krijgen.

Voor als je het niet zou weten, modding houd zen risico's in.

[ Voor 10% gewijzigd door PeGys op 22-05-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:27:

Ik heb een gat door mijn bodem van mijn kast geboord ,en ook tegelijkertijd door de voetjes heen.
Eerst werd de voetjes vastgezet d.m.v. een schroefje, door het voetjes heen en dan werd hij vast gedraaid aan de kast, der was namelijk schroefdraad ingetapt.
Wat ik nou heb gedaan ik heb het zaakje omgewisseld , en een moertje is in het voetje gezet , en nou draai ik van uit de binnenkant kast een schroefje door mijn bodem van mijn kast aan het voetje.

Nu kan ik toch mijn voetjes los halen, anders zou dat niet meer kunnen omdat het plexiglas in de weg zou zitten. De snoeren van de ledjes heb ik door dat extra gat lopen naar het printplaatje!

Ik had er een heel mooi artikel er van maar die kan ik niet meer vinden :(
K, thnx
Dan weet ik iig hoe ik het beste die voetjes vast kan zetten en de draden weg kan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 22 mei 2003 @ 20:38:
[...]

Liever garantie kwijt en em langer dan de garantieperiode kunnen gebruiken dan een opgefikte router in de grantieperiode om een eve warme nieuwe router te krijgen.

Voor als je het niet zou weten, modding houd zen risico's in.
tuurlijk snap ik dat wel :P . maar k sie hier alleen ut nut nie van in. denk je nou echt dat ze die dingen niet testen?!?!

BTW: als die dingen onveilig zouden zijn (bv. in de fik vliegen) mochten ze niet eens verkocht worden.

en nog wat: ik zie nou niet echt vaak hier op GoT verbrade routers voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Voor elke chip(set) geld hetzelfde, hoe koeler, hoe beter en ook hoe beter hij werkt. Dus ik zou toch ook liever op veilig spelen door er een heatsink op te plaatsen.

Aangezien de meeste routers geen verluchtingsgaten hebben, kan zo'n ding wel erg warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is die van mij zeker een uitzondering... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Laatst online: 14-09 19:39
Ik heb hier zelf ook een routertje en die wordt aan de linkerkant ook erg warm. Ik denk dat ik ook eens wat heatsinks erop ga zetten.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze n00b hier jullie toch nog eens aan het dneken gezet:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 22 May 2003 @ 21:53:
Voor elke chip(set) geld hetzelfde, hoe koeler, hoe beter en ook hoe beter hij werkt. Dus ik zou toch ook liever op veilig spelen door er een heatsink op te plaatsen.

Aangezien de meeste routers geen verluchtingsgaten hebben, kan zo'n ding wel erg warm worden.
Ik ben het met sandmancool eens. Je gebruikt een produkt (hier een router) waar 'ie voor gemaakt is en jij denkt dat 'ie in de fik kan vliegen. :O zo'n ding kan gewoon 24/7 dataverkeer aan. Als dat ding verbrandt heb je kortsluiting...geen hoog dataverkeer |:(

Ik heb nog nooit een router gezien zonder ventilatie gaten... Jij zult wel net die ene hebben! >:)

En nog een fan erbij...dan maakt je router iig ook vort lawaai. Ik heb juist zo'n ding gekocht omdat het geen geluid maakt. Ik zou 'm met wc uitrusten! :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik heb dinsdag bij Computerland dat Sibak waterkoelingsetje gekocht.
Ding werkt prima, en wordt steenkoud. Ik heb samen met macconner een LAN georganiseerd voor morgen en ga de set daar inbouwen.
Dus; hou dit topic, of de mislukkelingen topic, goed in de gaten ;) . Pics zullen zekers volgen!!!!!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 15:52
...

[ Voor 100% gewijzigd door Mauritzzz op 24-05-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyonN schreef op 23 mei 2003 @ 20:21:
Ik heb dinsdag bij Computerland dat Sibak waterkoelingsetje gekocht.
Ding werkt prima, en wordt steenkoud. Ik heb samen met macconner een LAN georganiseerd voor morgen en ga de set daar inbouwen.
Dus; hou dit topic, of de mislukkelingen topic, goed in de gaten ;) . Pics zullen zekers volgen!!!!!
Ik ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een simpele update :) Kheb de achterkant van mn Prosignia 3080 (ja idd... compaq) opengezaagd met een decoupeerzaag. Wat je nu ziet is de nieuwe ATX psu, die erin moest worden gezet om hem te converteren van AT naar ATX. En nee, het is geen groot gat. Het is een vierkant gat, met een lexaan plaatje erachter, waarin de vormen zijn uitgedremeld die nodig zijn voor stekkers/schakelaars/airflow :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ramelair/bit-tech/rain/rain_psu_done.jpg
(nu nog ff wachten tot lycos weer up and running is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 21:12
PeGys schreef op 22 May 2003 @ 21:53:

Zoooo jij bent dom zeg
Als die router écht te warm zou worden, dan zouden er al heatsinks op zitten. Die dingen zijn gemaakt om dag en nacht aan te staan en ze mogen dus best warm worden, ze gaan het echt niet beter doen en ze gaan ook niet langer mee als je er heatsinks op zet :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij dat verteld, dan heeft dat toch ook geen zin om extra heatsinks te zetten op je videokaart of mobo ?, tenzij je OC't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jep.
Het doet het toch ook met het originele spul ?
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar mijn pc met std. koeler op de cpu en gpu en een heatsinkje op mn VIA chipset doet het heus wel zonder er zelf aan te zitten kloten.
edit; ik heb wel een 9cm fan boven mn cpu (XP2000+@2200), scheelt 12 graden.
Niet noodzakelijk als ie @ 2000 loopt, wel leuk.

Tweakers zijn maar een heel klein deel van de hardware gebruikers hoor, dacht je dat iedere kopen van een systeem eerst de boel moet aanpassen en extreem koelen voor hij zn pc aan kan zetten en een gamepje spelen ??
Je cpu mag echt wel boven de 40 graden uitkomen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon leuk is om modjes uit te voeren, maar zolang je spul gewoon niet ge-oc'ed is werkt het gewoon zoals het hoort, anders zou de fabrikant zelf wel heatsinkjes aanbrengen à 3 eurocent per chip.
Het kan natuurlijk wel voorkomen dat door een constructiefoutje de boel wel overmatig heet wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-05-2003 19:37 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn modje :)

2x 120mm bovenin die eigenlijk voor mn radiator was maar ik heb me waterkoeling weggedaan dus ze lopen maar wat te zuigen :D En vooraan een CCFL`tje geplaatst :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pindagedude/DSC_00342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Macabre schreef op 21 May 2003 @ 22:34:
BTW. hier ff een piccie van mijn case....
[afbeelding]
Dan heb ik een vraagje over jóu fan: is dat toevallig de Coolermaster HHC-L61?
Of is dat nog de L001?
Als het de L61 is: hoe bevalt die? Welke proc heb je, en wat zijn je temps...?
BvD, en mooie case. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Gister van mijn vrienden een Kinzo Hobby ding gekregen :-) (Verjaardags feestjes)
En vandaag toch maar eens een stuk plexi glas bewerkt tot muis mat.
Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/damind/images/2.jpg
Met LED aan:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/damind/images/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Beetje bekrast, maar wel érg leuk :) kan je ook nog wel leuke andere dingetjes mee maken.
Ik denk ook dat dat plexi steeds verder gaat slijten naarmate je d'r meer op hebt gemuist... weer een leuke reden om een nieuwe muismat te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMinD schreef op 25 mei 2003 @ 22:43:
Gister van mijn vrienden een Kinzo Hobby ding gekregen :-) (Verjaardags feestjes)
Het resultaat:
[afbeelding]
Met LED aan:
[afbeelding]
Kan je aan de bovenkant van de ledjes niet wat zwarte tape ofzo doen? dan schijnen ze niet zo fel in je ogen lijkt me. dan zie je ook niet zo fel de ledjes zelf branden.

Is een plexy muismat eigenlijk goed voor een optische muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hydraulik-Phunk schreef op 25 May 2003 @ 19:35:
Jep.
Het doet het toch ook met het originele spul ?
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar mijn pc met std. koeler op de cpu en gpu en een heatsinkje op mn VIA chipset doet het heus wel zonder er zelf aan te zitten kloten.
edit; ik heb wel een 9cm fan boven mn cpu (XP2000+@2200), scheelt 12 graden.
Niet noodzakelijk als ie @ 2000 loopt, wel leuk.

Tweakers zijn maar een heel klein deel van de hardware gebruikers hoor, dacht je dat iedere kopen van een systeem eerst de boel moet aanpassen en extreem koelen voor hij zn pc aan kan zetten en een gamepje spelen ??
Je cpu mag echt wel boven de 40 graden uitkomen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon leuk is om modjes uit te voeren, maar zolang je spul gewoon niet ge-oc'ed is werkt het gewoon zoals het hoort, anders zou de fabrikant zelf wel heatsinkjes aanbrengen à 3 eurocent per chip.
Het kan natuurlijk wel voorkomen dat door een constructiefoutje de boel wel overmatig heet wordt.
daar ben ik het niet helemaal met je mee eens, hoewel ik dat wel graag zou willen: ik heb zelf een hele oude videokaart in een servertje gebruikt (pIII), en die had geen koellichaampjes op de GPU. Deze is na een week of 2 doorgebrandt, toen ik de server voor msn gebruikte, jammer maar helaas. (nu moet ik wel toegeven dat er totaal geen airflow was, alleen maar 50*50 koeler van me CPU).

Maar indertijd dat die videokaart werd uitgebracht, praatte niemand over airflow.

duzzz

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op 26 May 2003 @ 00:38:
[...]

daar ben ik het niet helemaal met je mee eens, hoewel ik dat wel graag zou willen: ik heb zelf een hele oude videokaart in een servertje gebruikt (pIII), en die had geen koellichaampjes op de GPU. Deze is na een week of 2 doorgebrandt, toen ik de server voor msn gebruikte, jammer maar helaas. (nu moet ik wel toegeven dat er totaal geen airflow was, alleen maar 50*50 koeler van me CPU).

Maar indertijd dat die videokaart werd uitgebracht, praatte niemand over airflow.

duzzz
Ik denk dat het door de matige airflow komt of mss wat het een productiefout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 00:11:
[...]

Kan je aan de bovenkant van de ledjes niet wat zwarte tape ofzo doen? dan schijnen ze niet zo fel in je ogen lijkt me. dan zie je ook niet zo fel de ledjes zelf branden.

Is een plexy muismat eigenlijk goed voor een optische muis?
Het valt wel mee met fel. Ze schijnen indirect dus hebben mijn ogen er geen last van.
En een optische muis werkt er niet op (helaas). Maar dat was ook niet de bedoeling.

[ Voor 21% gewijzigd door DaMinD op 26-05-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk mijn nieuwe systeem binnen gekregen, uiteraard staat er een window en nog een aantal andere mods in de planning (zoals baybus etc.) , maar dat zit er de komende tijd nog niet in (window wel, maar de rest laat financiel nog even op zich wachten)

Wel heb ik alvast tijdens de assemblage van het systeem rekening gehouden met de toekomstplannen en een aantal kleine "mods toegepast" vandaar dat ik het even hier post. Tegen de tijd dat hij echt AF is zal ik er een apart topic over posten.

Hier alvast een klein voorproefje(fotos zijn klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0786.jpg
eindelijk mijn nieuwe speelgoedje binnen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0788.jpg
Alle onderdelen op een rijtje (aantal onderdelen staan niet op de foto, die heb ik uit mijn andere systeem gehaald/doorgeschoven)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0790.jpg
Zow, aan de slag :D

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0793.jpg
De case uit elkaar gehaald en de bovenkant (welke vastgepopt zat) losgeboord zodat ik hem met boutjes vast kon zetten ook wat nutteloze onderdelen (waarvan ik dacht: waarom stopt chieftec die er in godsnaam in :? ) verwijderd.
Dit omdat waterkoeling in de planning staat en ik op deze manier mijn bovenkant makkelijk los kan pakken om de gaten etc. voor het radje er in te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0795.jpg
De case is voorzien van 5 coolermaster blueled fans (3x intake, 2x outtake) de fan in het zijpaneel heb ik standaard gelaten omdat die gaat vervallen ivm window)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0803.jpg
alle randapparatuur geplaatst (uiteraard rounded cables! de voedingskabels werk ik verder af met transparante slang (zie oude systeem) als mijn window klaar is)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0801.jpg
Windows XP er op en draaien maar, ook staat mijn zelfgespoten monitor op deze foto, gelukkig is de kleur van het front vrijwel hetzelfde als van mijn case, kan ik deze mooi gebruiken om mijn cdspelers etc te spuiten :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0806.jpg
zow, nu eerst een bavaria ;) kan windows lekker installeren en ik even genieten van mijn casefans en bedenken of ik niet nog wat meer moet doen om het me makkelijker te maken als ik uiteindelijk "echt" aan de slag ga met de dremel

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/chieftec/IMG_0814.jpg
en daar dan mijn nieuwste aanwinst op mijn werkplek :D (de flightcase die er onder staat is van mijn eerste eigen pc (en je zou het kunnen zien als mijn eerste "mod", er zit een lege inwin miditower in, maar is nu alleen nog maar goed genoeg om mijn nieuwe chieftec op te zetten ;)

Mods in planning:
-window (eigen design, iets als onderstaand ontwerp) ws aan twee kanten:
Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/case/4.jpg

-2x ccfl blauw
-2x rounded ccfl blauw (en die komen niet op de fans ;) waar wel???? )
-glowfeet
-het deurtje gaat er ook aan geloven
-en meer

dit was het einde van de rondleiding, ik hoop dat u genoten heeft en vergeet de gids niet!! O-)

voor specs van mijn systemen zie sig, voor fotos van mijn ander case en zelfgespoten monitor, zie: http://www.floriske.nl/casemod/

[ Voor 36% gewijzigd door floriske.nl op 26-05-2003 19:40 . Reden: foutje in de foto's 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMinD schreef op 25 May 2003 @ 22:43:
Het resultaat:
[afbeelding]
Met LED aan:
[afbeelding]
wow! hoeveel ledjes heb je daarvoor gebruikt?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarstraks ook een klein modje gedaan:

Effe snel een fannetje gespoten. Hier wat pics:
Draaiend:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/leecher/case-modding/92x92_draaien.JPG

Stilstaand:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/leecher/case-modding/92x92_stil.JPG

Als iemand wat uitleg wil zeg je het maar. het is dus een kleine mod maarja wel leuk om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 15:52
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 21:46:
Dit is mijn modje :)

2x 120mm bovenin die eigenlijk voor mn radiator was maar ik heb me waterkoeling weggedaan dus ze lopen maar wat te zuigen :D En vooraan een CCFL`tje geplaatst :

[afbeelding]
ff een domme vraag maar wat is een CCFL ?8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

dit lijkt meer op een kijk is wat ik heb gekocht dan kijk dit heb ik gemod.. want wat ik zo kijk is er nix gemod.. gewoon allemaal standaard gekocht en erin gebouwd..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ReseTTim schreef op 26 May 2003 @ 18:38:
[...]

dit lijkt meer op een kijk is wat ik heb gekocht dan kijk dit heb ik gemod.. want wat ik zo kijk is er nix gemod.. gewoon allemaal standaard gekocht en erin gebouwd..
klopt tim, alleen een en ander aan popnagels vervangen voor boutjes in de case en wat nutteloze in de weg zittende onderdelen er uit gesloopt, zie het maar als "kleine mod-voorbereidingen" ;) de monitor is al klaar, dus dat is wel degelijk een "kleine mod"

[edit]: p.s. ik heb dit even voor je uit het openingstopic gehaald:
......Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.......

[ Voor 35% gewijzigd door floriske.nl op 26-05-2003 19:36 . Reden: grrr, zelfs mijn nederlands zuigt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauritzzz schreef op 26 May 2003 @ 18:36:
[...]

ff een domme vraag maar wat is een CCFL ?8)7 B)
een ccfl is als ik me niet vergis een neon licht voor in je pc.
Als je iets niet weet kan je ook ff met google naar ccfl zoeken, ben je er na 1 sec 8r :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 18:34:
Ik heb daarstraks ook een klein modje gedaan:

Effe snel een fannetje gespoten. Hier wat pics:
Draaiend:
[afbeelding]

Stilstaan:
[afbeelding]

Als iemand wat uitleg wil zeg je het maar. het is dus een kleine mod maarja wel leuk om te doen
ff slimme opmerking, als je het spuit wordt de verf dan neit weg geblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 18:56:
[...]

een ccfl is als ik me niet vergis een neon licht voor in je pc.
Als je iets niet weet kan je ook ff met google naar ccfl zoeken, ben je er na 1 sec 8r :p
cold cathode fluorecent lichtje

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb zojuist mijn CD-RW Speler/Brander ff zwart gespoten en nu is alles in mijn kast (Xaser 5000 II) zwart. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 18:58:
[...]

ff slimme opmerking, als je het spuit wordt de verf dan neit weg geblazen?
Ik heb de wiekjes eruit gehaald en toen gepoten en laten drogen he. lekker in de zon. Dus de verf gaat niet vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 26 May 2003 @ 18:58:
[...]

cold cathode fluorecent lichtje
dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
tussen een neon en een Cold Cathode Fluorecent Light isser wel verschil hoor.

CCFL's zijn die kleine buisjes (die meestal in een beschermbehuizing gestoken worden, 2 blokjes met een buis tss en daarin de CCFL zelf. De inverter is een afzonderlijk stuk (ccfl -> inverter -> voeding)

Een neon lamp daarintegen is dikker en worden verkocht in van die dikke buizen met daarin de neon zelf en de inverter er bij in gebouwd. Daar heb je meestal stuk plastiek - plexi buis met neon in - stuk plastiek met inverter in.

'k weet niet hoe ik het anders moet uitleggen maar er is wel degelijk verschil.

Maar de neon's worden meestal wel CCFL's genoemd maar eigenlijk zijn ze geen CCFL's

[ Voor 8% gewijzigd door PeGys op 26-05-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote voordeel van een CCFL is dat ie niet warm wordt......extra warmte wil natuurlijk niemand in zijn pc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat raam is wel een erg mooi design :) ...
Maar ga je der raamrubber oid omheen doen?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Inderdaad, mooi raam, enkel niet zijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:53:
Het grote voordeel van een CCFL is dat ie niet warm wordt......extra warmte wil natuurlijk niemand in zijn pc......
Een neon wordt ook niet echt warm hoor, maar allesinds iets warmer dan een CCFL
Een ccfl heeft het voordeel dat hij langer is. Je hebt niet zo'n groot, log ding dat je aansluit, je hebt een klein buisje dat je ergens aankleeft en de inverter verstop je ergens.

Veel beter weg te werken dus

[ Voor 27% gewijzigd door PeGys op 26-05-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pc maakte beetje veel lawaai, dus kleine mod ..

Lege kast... (maakt vrij veel lawaai, hoofdzakelijk HD en voeding)
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00064.JPG

Bovenaanzicht van de kast
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00066.JPG

Achterzijde bewerkt met het materiaal (achter het paneel kon ik nix meer krijgen, te weinig plaats
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00067.JPG

Bovenzijde opvullen
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00068.JPG

Binnenkant opvullen
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00071.JPG

Heb ook nog nieuwe fan-control voeding ingestoken en ik moet zeggen. De HD hoor je totaal niet meer (ook niet bij activiteit !) en de voeding ook niet. Wel weet ik niet wat de temps van de HD gaan worden bij +1u gebruik ...

Nopjes maken geen hemelsbreed verschil .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizard schreef op 26 mei 2003 @ 21:08:

Nopjes maken geen hemelsbreed verschil .. :/
Amen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Blizard schreef op 26 mei 2003 @ 21:08:
Pc maakte beetje veel lawaai, dus kleine mod ..

bla bla bla
Hey, zag ik die niet staan in "het post hier je home cinema pix" ofzoiets topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PeGys schreef op 26 May 2003 @ 21:14:
[...]
Hey, zag ik die niet staan in "het post hier je home cinema pix" ofzoiets topic ?
Ja hoor :) En nu staat hij nog eens in een topic waar ze vroegen of die matten etc nou wel helpen. Blijkbaar is een pc stil krijgen zonder waterkoeling nog altijd een must ..
Maar hoe je het nu draait of keert, de koeler van je processor en voeding maken teveel lawaai om door de nopjes te worden opgevangen. De HD is wel muisstil (maar rust ook op de nopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff offtopic vraagje ik zoek deze sticker:Afbeeldingslocatie: http://www.v-design.nl/pc/caseinside.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.v-design.nl/pc/caseoutside.jpg

(ja ik heb gegoogled en de shops uit de faq af gegaan)
ik heb de eigenaar van deze case mailtje gestuurd, maar die heeft nog niet gereageerd iemand die weet waar je deze sticker kan kopen(er is ook een athlon xp versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 21:24:
ff offtopic vraagje ik zoek deze sticker:[afbeelding] [afbeelding]

ik heb de eigenaar van deze case mailtje gestuurd, maar die heeft nog niet gereageerd iemand die weet waar je deze sticker kan kopen(er is ook een athlon xp versie)
misschien staat hij op frozencpu.com maar schiet me niet dood als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Blizard schreef op 26 mei 2003 @ 21:16:
[...]

Ja hoor :) En nu staat hij nog eens in een topic waar ze vroegen of die matten etc nou wel helpen. Blijkbaar is een pc stil krijgen zonder waterkoeling nog altijd een must ..
Maar hoe je het nu draait of keert, de koeler van je processor en voeding maken teveel lawaai om door de nopjes te worden opgevangen. De HD is wel muisstil (maar rust ook op de nopjes)
Wees blij dat je geen window hebt, want als je dan matten plaatst of niet, het blijft gelijk, het window geeft teveel lawaai door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej daar hebben zum niet had al gekeken( voor de zekerheid nog een keer gedaan maar nee ze hebben hem niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 20:49:
[...]

Dat raam is wel een erg mooi design :) ...
Maar ga je der raamrubber oid omheen doen?
nope, geen raamrubber, gewoon retestrak uitdremelen en plexi er achter
PeGys schreef op 26 mei 2003 @ 20:54:
Inderdaad, mooi raam, enkel niet zijn case.
nee dat is niet mijn case, maar een foto van dezelfde case als de mijne die ik heb gebruikt om een ontwerp te maken voor mijn case, maar mijn raam gaat wel zo worden, of iets wat er erg op lijkt (beetje tweaken aan het ontwerp nog)

[ Voor 43% gewijzigd door floriske.nl op 26-05-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
ik heb de cooler in m'n low budget voeding vervangen door een antec, omdat deze stiller en beter is en ik had em nog liggen. Ook heb ik ooit es van een AT power switch een ATX power switch gemaakt omdat ik m'n eigen ATX gesloopt had en alleen nog maar een AT power switch had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 21:24:

http://www.xxlcases.nl -> op de WindowEtches pagina. Daar staat ook de Athlon XP versie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje dan kan ik eindelijk binnelort bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 21:24:

Bij http://www.xxlcases.nl/ hebben ze deze geloof ik wel... bij Etches staan ze.

Sorry... was al geplaatst! :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/temp/rc/fotoz/fotoz/buiten_savonds50.JPG

more pics @ http://www.resettim.net/temp/rc/

gemaakt met de ledjes uit de IA die afkomstig zijn uit japan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
ReseTTim schreef op 27 May 2003 @ 02:18:
[afbeelding]

more pics @ http://www.resettim.net/temp/rc/

gemaakt met de ledjes uit de IA die afkomstig zijn uit japan :)
Ziet er mooi uit maar je foto's in't donker zijn echt wel kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

PeGys schreef op 27 May 2003 @ 02:30:
Ziet er mooi uit maar je foto's in't donker zijn echt wel kut.
die foto's buiten in het donker zijn mooi ivm blauwe ledjes goed zichtbaar is.. dat andere is zo donker ivm het om 2 uur snachts of later dan gemaakt zijn :X :D
maak binnenkort wel mooiere nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correct me if I'm wrong, maar XXLcases had em ook toch? Die P4 overclocked sticker bedoel ik...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 08:43:
correct me if I'm wrong, maar XXLcases had em ook toch? Die P4 overclocked sticker bedoel ik...
Hmm, 3e keer dat dit gezegt wordt ;)
Misschien dat het Callandor nu wel duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohw sorry... mn hoofd wazzer nie zo bij :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt topic waardig maja :) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pindagedude/fan.jpg

Ik heb er iig weer een fan bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 10:15:

[afbeelding]

boeiend, boeiend, boeiend, interresant!!
mooie mod hoor!! ga zo door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 10:31:
[...]

Nah je kunt ook wel wat rustiger reageren hoor.

Ik zei ten eerst al dat het niet topic waardig was en dat het niet zoveel voorstelt, maar ik vond het wel leuk om te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 10:31:
[...]

Flamen is niet gewenst op GoT hoor.. Lees de FAQ is door mbt postings ed.

Het is idd niet veel en het is ook geen MOD (niet zoals ik het zie) maar daarom hoef je nog niet te flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 10:15:

[afbeelding]

Ik vin je tobo anders wel mooi opgekleurd ;)

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
TïáR_PíTä87 schreef op 27 mei 2003 @ 13:13:
[...]

Ik vin je tobo anders wel mooi opgekleurd ;)
lol, idd, 't is eens wat anders dan gewoon verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhhuh... maar dat toetsenbord zou thuishoren tussen de ghetto mods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Ga vanavond verder met modden :) Kheb al een window in mn case enzo (is topic van geweest, maar dan met 10 replies :()

Waarschijnlijk een fan boven in mn case..

[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 27-05-2003 14:41 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 10:31:
[...]

offtopic:
Hans Teeuwen Powerrrrr :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.