Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
überhaupt

quote:
the_Omniscient schreef op 02 februari 2003 @ 21:08:
Gewoonweg supervet eigenlijk... Kga dr een maken in de vorm van een lucifersdoosje...

Nu die iPod-nog...

oké dan! :D tijd voor een nieuw topic misschien? "versier je iPod" ;)
maaruhm als ie af is.. dan moet je het natuurlijk wel ff showen he :D

iPod Video 30 GB // SonyEricsson K700i // Internationaal Recht

Geen oplossing zonder probleem

quote:
Nyrox schreef op 02 februari 2003 @ 23:12:
[...]

oké dan! :D tijd voor een nieuw topic misschien? "versier je iPod" ;)
maaruhm als ie af is.. dan moet je het natuurlijk wel ff showen he :D
*edit ... Het plaatje dat hier stond was natuurlijk te flauw :P voor woorden... edit*

the_Omniscient wijzigde dit bericht 03-02-2003 13:49 (26%)

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

:9
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 22:49:
[...]
Met de Terapin Mine kun je niet mis zitten :P ...

De wat :? :P

:)

quote:
MaDLiVe schreef op 24 January 2003 @ 23:13:
[...]

In dat geval mag je gelijk voor mij meebestellen :P Als je bestelt, importeer je ze neem ik aan? De ipod is al klein maar deze iriver is nog iets kleiner. Daarbij weet ik van iriver dat de kwaliteit altijd ten top is.
Wiehieeee.... In Rusland staat ie al in de shop...

http://www.digitalshop.ru/shop/img/tovar/iriver-ihp100.jpg

Waaaaah...veeeeetttt!

Echter, flip nog niet helemaal door (zoals ik deed), want ik heb mn beste Russisch tevoorschijn gehaald :P en daaruit blijkt:

prijs is nog niet bekend...

Leveringsdatum idem dito... :(

Verder, uit de algemene voorwaarden van deze onlineshop kan ik het volgende opmaken:

ze leveren vooral in Moskou en omstreken (ehhh... Oost-Nederland, wellicht?), daarbuiten betaal je ongeveer $15 commissie. Over het buitenland zeggen ze volgens mij niks; het gaat over gebieden zonder telefoon (dat wil ik best zijn hoor, als dat helpt ;)) en elektronisch vooruit/achteraf betalen e.d. Verder accepteren ze enkel Roebels (ja lekker logisch, ik weet het).

Hier is de link die je doet beseffen, dat iRiver de waarheid heeft gesproken. Hij komt dr aan!

ja hey hij zit nu al mn mandje, dan kunnen ze hem toch net zo goed komen brengen, is maar een paar duizend kilometer... O+

offtopic:
Ze verkopen er trouwens wel al de iRiver iMP-550 SlimX voor $ 200... Check gelijk die prijsverschillen met die andere iRiver-gevallen die je in NL. ook al kunt krijgen... Wow man... Die Russen verdienen nie zoveel, dat blijkt wel!

the_Omniscient wijzigde dit bericht 03-02-2003 22:30 (9%)

.-Observer-.

Klinkt meer als een stuntende winkel. Weinig specs over de speler (niet meer dan jij hebt kunnen vinden). Daarbij geven ze al aan dat de levertijd/prijs onbekend is/zijn. Zegt al genoeg. Daarbij is bestellen en vooruitbetalen aan een russische zaak alles behalve 100% veilig :P Weet je wat we onderdrukken de drang naar het bezitten van deze iriver nog ff en wachten tot hij bij een iets betrouwbaardere winkel leverbaar is (of iig een winkel waarvan we de site kunnen lezen :D).

MaDLiVe wijzigde dit bericht 04-02-2003 17:38 (29%)
Reden: Vergeten reply knop in te drukken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Wat een lelijk kreng :{

"Met een raket op 't dak!"

quote:
MaDLiVe schreef op 04 February 2003 @ 13:52:
Klinkt meer als een stuntende winkel. Weinig specs over de speler (niet meer dan jij hebt kunnen vinden). Daarbij geven ze al aan dat de levertijd onbekend is. Zegt al genoeg. Daarbij is bestellen en vooruitbetalen aan een russische zaak alles behalve 100% veilig :P
Ja was ik eigenlijk ook niet echt van plan... Mijn enthousiasme werd vooral getriggered door het stoffelijk aanwezig zijn van iets, dat nog in zoveel nevelen gehuld is... Dus dan zoek je vanzelf de wazigheid op :)
quote:
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:01:
[...]

Vind t zelf ook wel een beetje jammer dattie wat "hoogteverschil" kent (bovenkant lijkt dikker dan de onderkant), en de knopjes aan de zijkant zien er imho een beetje "flimsy" uit...

Maar "een lelijk kreng" gaat me net iets te ver. Matter of opinion.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
the_Omniscient schreef op 04 February 2003 @ 14:13:
Vind t zelf ook wel een beetje jammer dattie wat "hoogteverschil" kent (bovenkant lijkt dikker dan de onderkant), en de knopjes aan de zijkant zien er imho een beetje "flimsy" uit...

Maar "een lelijk kreng" gaat me net iets te ver. Matter of opinion.
Ik vind ook het display er nogal el-cheapo uitzien. Dat is bij de iPod wel een stuk beter. Bovendien blijft het chrome en glasachtige van de iPod uniek :)

"Met een raket op 't dak!"

als ik eind maart in usa zit, toch maar eens kijken voor een kleine hhd speler :)
zal wel keuze worden tussen ipod en de iriver

Suriname

Ik vind die iriver ookj bar lelijk :X

Reg. datum: 13 september 2000

quote:
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:01:
[...]

zeg mister ipod liefhebber... dat jij nou een ipod hebt hoeft niet te betekenen dat je gelijk alles wat geen ipod is af moet kraken hoor.
"lelijk" is een kwestie van smaak. ik vind die ipod bijvoorbeeld lelijk... dat ga ik toch ook niet in elk topic rondblaten?

quote:
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:19:
[...]

Ik vind ook het display er nogal el-cheapo uitzien. Dat is bij de iPod wel een stuk beter. Bovendien blijft het chrome en glasachtige van de iPod uniek :)

Een iPod is een knap stukje design. De prijs van zo'n player is ten dele geconstrueerd rond datzelfde design.

Hetzelfde geldt voor de iRiver, waarover nog helemaal niet zoveel bekend is (plaatjes die hier in dit topic staan zijn allemaal nog van de beta-versie), maar waarvan vaststaat dat deze

a) goedkoper wordt dan de 20GB iPod

b) voorzien is van een design, bedacht door een firma met veel expertise in huis (InnoDesign, bekend van de SlimX'en); ik zal niet betwisten dat Apple ook veel kennis op dit gebied heeft, maar het komt dus op hetzelfde neer: er is stevig over nagedacht

c) meer functionaliteit gaat bieden dan de huidge iPod-serie (logisch, dat snap ik: de iPod is ook niet meer de jongste)

Bovendien is de iHP-100 maar een tikkeltje langer en zelfs iets minder breed en dik dan dat prachtige Apple-machientje.

iRiver heeft lering getrokken uit de iPod, without a doubt: maar men heeft ervoor gekozen de klant te bedienen met een "eigen" stijl, die sommigen wat meer bevalt dan anderen.

Misschien ziet de release-versie er weer een stukkie beter uit, we zullen het zien.
quote:
bolleh schreef op 04 februari 2003 @ 14:43:
als ik eind maart in usa zit, toch maar eens kijken voor een kleine hhd speler :)
zal wel keuze worden tussen ipod en de iriver
Je zou idd geluk kunnen hebben met die iRiver, die zal om en nabij die tijd gulzig worden verorberd door onze Amerikaanse vrienden.
quote:
_Robzilla_ schreef op 04 februari 2003 @ 14:56:
Ik vind die iriver ookj bar lelijk :X
Ik vind die Bantam ook mooier ;)

.-Observer-.

Sjeez, lijkt wel alsof mensen niet snappen dat smaken verschillen, als je de ipod zo fijn vindt well gut for you ;) Ik vind dat ding juist lelijk (de metallic acterkant is vet maar de witte voorkant, nee dank je).

Maar om de iriver nou gelijk uit te maken voor lelijk kreng nee dat gaat me te ver :+

Btw ik zie in die lijst veel meer nog lelijkere spelers ;)

MaDLiVe wijzigde dit bericht 04-02-2003 18:13 (32%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

rijdt al een jaar motortje :-)
Reg. datum: 18 mei 2002

Lelijk is die iriver niet, maar ik vind dat hij nogal "druk" overkomt ten opzichte van het strakke design van de ipod. Mijn voorkeur op gebied van looks wordt weggedragen door de Bantam BA1000 (op gebied van specs trouwens ook... :9)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

www.partyarea.nl
Reg. datum: 06 juli 2002

ik heb net een maand geleden de archos jukebox multimedia 20 gekocht. Zie www.archos.com en toen zag ik deze een paar pagina's terug: Lyra RD2780 A/V Jukebox
met 3,5 inch beeldscherm, usb 2, flashkaart lezer en video-in en -out. Ik moet deze hebben dus ik kan mijn net nieuwe jukebox multimedia alweer gaan verkopen :(

Drum & Bass is da Bumba Claat

quote:
MaDLiVe schreef op 04 februari 2003 @ 17:41:
Sjeez, lijkt wel alsof mensen niet snappen dat smaken verschillen, als je de ipod zo fijn vindt well gut for you ;) Ik vind dat ding juist lelijk (de metallic acterkant is vet maar de witte voorkant, nee dank je).

Maar om de iriver nou gelijk uit te maken voor lelijk kreng nee dat gaat me te ver :+

Btw ik zie in die lijst veel meer nog lelijkere spelers ;)
VB: de Tréo 15 is meer een closetrol-houder... maar wel eentje met een geweldige value-4-money-verhouding. er zullen allicht mensen zijn die dat belangrijker vinden dan een stofvrije microfoon-ingang oid.
quote:
piston schreef op 04 February 2003 @ 18:56:
Lelijk is die iriver niet, maar ik vind dat hij nogal "druk" overkomt ten opzichte van het strakke design van de ipod. Mijn voorkeur op gebied van looks wordt weggedragen door de Bantam BA1000 (op gebied van specs trouwens ook... :9)

Tja: veel mensen vragen me, waarom die Bantam zo duur is in verhouding met alle andere spelers. Ik zie dit ding werkelijk als een soort iPod met werkelijk belangrijke add-ons erop; het oog krijgt hier ook ruimschoots wat het verlangt. Een roestvrij-stalen gebrushed metaal geeft het geheel een degelijke behuizing.

Volgens mij is het klantenpotentieel van dit apparaatje best wel groot; als jouw Ipod opeens uitgerust zou zijn met encoding-capability en FM-tuner etc., en je bovendien te maken zou hebben met een gloednieuw apparaat, misschien zou je dan die 30 dollar extra daar wel voor over hebben.
quote:
Dj-Flexman schreef op 04 February 2003 @ 20:01:
ik heb net een maand geleden de archos jukebox multimedia 20 gekocht. Zie www.archos.com en toen zag ik deze een paar pagina's terug: Lyra RD2780 A/V Jukebox
met 3,5 inch beeldscherm, usb 2, flashkaart lezer en video-in en -out. Ik moet deze hebben dus ik kan mijn net nieuwe jukebox multimedia alweer gaan verkopen :(
Huil nog niet te vroeg ;)... De 2780AV staat pas voor deze zomer in de planning (dus de releasedatum is nog niet eens officieel bekend gemaakt; misschien loopt het wel tegen de herfst aan) en dat ook nog eens voor de USA only. Tel er dan maar weer een paar maandjes bij, voordat Europa er aan mag snuffelen.

Bovendien is ook de Amerikaanse adviesprijs van $499 (Europa: vast wel 600 Euro ofzo) niet helemaal geschikt voor ieders budget. Echter; tegelijk is deze prijsstelling wel zeer competitief, gezien de enorme feature-berg die je ervoor terug krijgt. Dit is echt state-of-the-art spulleke, en de ware liefhebber zal er graag wat centjes voor neerleggen.

Maar voorlopig voldoet je Archos nog prima, lijkt mij.

www.partyarea.nl
Reg. datum: 06 juli 2002

Tja maar mijn archos multimedia 20 is ook al veroudert, er is alweer een nieuwere uit met 40 gig, ingebouwde usb 2 en hij kan wel DivX op de volledige resolutie afspelen. Zie http://www.hotmp3gear.com/products.htm Maar voordat die aantrekkelijk geprijsd is is die Thompson vast al uit en die is beter

Drum & Bass is da Bumba Claat

quote:
Dj-Flexman schreef op 04 februari 2003 @ 21:47:
Tja maar mijn archos multimedia 20 is ook al veroudert, er is alweer een nieuwere uit met 40 gig, ingebouwde usb 2 en hij kan wel DivX op de volledige resolutie afspelen. Zie http://www.hotmp3gear.com/products.htm Maar voordat die aantrekkelijk geprijsd is is die Thompson vast al uit en die is beter
Compacter in elk geval!

Trouwens, de (door mij reeds geschopte) verwarring inzake de Odyssey 1000 en de Mpio HD100 blijkt meer mensen bezig te houden. Professionele mensen zelfs :)...

Zo rapporteerde MacWorld UK onlangs iets over de HD100.

Maar eigenlijk lijkt het artikel over de Odyssey 1000 te gaan, getuige de afmetingen waarover wordt gerept: 73.5-x-111.5-x-27.6mm, terwijl ik al eerder meldde, dat de afmetingen van de Mpio behoorlijk afweken tov de Odyssey (de HD100 is een stuk minder "dik").

Ook de overige specs lijken verdacht veel op de Odyssey te zijn gebaseerd, zoals bijv. de voicerecording (de mic ontbreekt vooralsnog op de HD100).

Om mijn vermoedens helemaal te bevestigen: de adviesprijs van de zogenaamde HD100 is dus ongeveer 453 Euro... Toevalligerwijs precies hetzelfde als de Odyssey 1000... |:(

http://www.macworld.co.uk/news/news_images/jan03/hd100.jpg

Joehoe jongens, dit is de HD100...

http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/odyssey1000/odyssey1000.jpg

...maar jullie artikel gaat hier over, de Odyssey 1000!

Ik ben ondertussen bezig met het her en der vergaren van extra info over de HD100, en daar zal ik binnenkort verslag van uitbrengen. Die arme MacBoys kunnen wel wat info gebruiken, me dunkt :)...

1 ding mag van mij wel aan dat artikel kloppen: de USB 2.0-interface past veel beter bij de HD100 dan dat sullige USB 1.1

Reg. datum: 08 juni 2001

op de volgende site staat heel veel info over de jukebox zen vs the i-pod.
Tevens staan er een heleboel foto's van harddrive based players.

kijk hier voor een vergelijkings tabel voor de ipod,zen,odyssey en bantam

http://www.austinv.com/PDAP.html

foto's van de odyssey
http://www.austinv.com/pics/O1000/index1.html

de zen en ipod naast elkaar gelegd ter vergelijking.....heleboel foto's
http://www.austinv.com/pics/ipod+zen/index1.html

mods for de zen :
http://www.austinv.com/pics/zencasemods/index1.html

heel veel foto's van harddisk based players
http://www.austinv.com/pics/juke/index1.html

oordopjes en koptelefoons
http://www.austinv.com/pics/cans/index1.html

Deze site is zeer zeker zeer interresant.

Antec sonata 3,500mhz voeding, Asus maximus formula(ROG),Intel Q6600 2.4 @ 3.0 ghz, 4 gb ddr2 6400 OCZ,ATI 4870 1gb, 400 gb samsung 7200 16mb, logitech Z-650

quote:
hAsHjOiNt schreef op 05 februari 2003 @ 15:06:
op de volgende site staat heel veel info over de jukebox zen vs the i-pod.
Tevens staan er een heleboel foto's van harddrive based players.

kijk hier voor een vergelijkings tabel voor de ipod,zen,odyssey en bantam

http://www.austinv.com/PDAP.html

foto's van de odyssey
http://www.austinv.com/pics/O1000/index1.html

de zen en ipod naast elkaar gelegd ter vergelijking.....heleboel foto's
http://www.austinv.com/pics/ipod+zen/index1.html

mods for de zen :
http://www.austinv.com/pics/zencasemods/index1.html

heel veel foto's van harddisk based players
http://www.austinv.com/pics/juke/index1.html

oordopjes en koptelefoons
http://www.austinv.com/pics/cans/index1.html

Deze site is zeer zeker zeer interresant.
_/-\o_ Shiiiiit wat een geweldige info... Als je het niet erg vind, ga ik eerst op onderzoek uit om al deze stuff een beetje te filteren. Damn zeg... Mijn dank is groot!

http://www.austinv.com/pics/juke/images/GPX_TEC900.jpg

Kunnen we gaan uitzoeken wat dit bijv. is

edit:
Overigens is die comparison chart wel uit 2002, dus wellicht zal er het één en ander veranderd zijn: de Odyssey 1000 is bijv. vlak voor zijn geplande release (medio 2002) teruggehaald, het bedrijf was bijna failliet: ze hebben er nog wat dingen aan veranderd. De Bantam is inmiddels ook wel wat voorzien van wat extra data, zoals de stainless-steel casing... Ik zeg het maar om compleet te zijn hoor :), wat betreft de data in de iPod- en Zen tabellen heb je hier dus echt een geweldig overzicht aan

the_Omniscient wijzigde dit bericht 05-02-2003 17:33 (20%)
Reden: captains log: supplemental

Nog even over de Neuros (echt met veel vaagheid omgeven speler trouwens):

- Gaat zeer waarschijnlijk Ogg Vorbis ondersteunen

- USB 2.0 zal waarschijnlijk verschijnen na de eerste <aantal> spelers, en degenen die dan de eerste USB 1.1-versie hebben gekocht krijgen een add-on-mogelijkheid (gratis vergoed)

- Flashplayer 128MB is dus compatible met 20GB-backpack; andersom (HD20-model) kun je de player niet los van het backpack gebruiken (schijnt geen flashgeheugen van gebruikers-nuttige aard in te zitten).

- Release in Europa zal met hangen en wurgen eind 2003 zijn... :(

Bovendien ondersteunt-ie nu ook WMA en schijnt het een open-source player te zijn. Ik heb reeds meer info aangevraagd, dus je hoort het vanzelf wel weer.

http://www.austinv.com/pics/juke/images/Neuros_players.jpg

Nu hebben we toch weer een fotootje van de Neuros erbij ;)

BTW: dat Mpio/odyssey-verhaal wordt steeds waziger. Nu zie ik weer staan dat de Mpio een "rebranded" Odyssey is. Maar waarom issie dan anders van formaat? :?

the_Omniscient wijzigde dit bericht 05-02-2003 17:46 (9%)

quote:
:9~

_Robzilla_ wijzigde dit bericht 05-02-2003 17:32 (16%)

quote:
Hij doet me opeens wel heel erg denken aan de Bantam... Volgens mij is het gewoon een beta-ontwerpfase-achtig iets van de BA-1000: kleurenschema is een beetje hetzelfde, rondingen van het zwarte gedeelte met daarin die gebogen tekst: komt me wel erg bekend voor... De website van GPX vermeldt er ook niks over. Dat wordt weer napluizen.

quote:
the_Omniscient schreef op 05 February 2003 @ 17:38:
[...]
Hij doet me opeens wel heel erg denken aan de Bantam... Volgens mij is het gewoon een beta-ontwerpfase-achtig iets van de BA-1000: kleurenschema is een beetje hetzelfde, rondingen van het zwarte gedeelte met daarin die gebogen tekst: komt me wel erg bekend voor... De website van GPX vermeldt er ook niks over. Dat wordt weer napluizen.

Grappig is dat, zoveel twijfel een apparaatje als dit in je eigen hoofd kan zaaien...

Goed: het betreft hier dus géén wazige pre-beta-prototype-design-versie van de Bantam; het schijnt maar een toevallige overeenkomst te zijn (kleurenschema etc.).

Wat is het dan wel? Nu ja, een veelbelovend NIEUW product!

De GPX TEC900 heeft:

- een ingebouwde 20 GB harde schijf
- MP3, WMA (en mogelijk meer formaten)-ondersteuning
- Mp3-encoding
- FM-radio
- USB 2.0-interface
- 5 preset equalizer
- digitale voicerecorder
- built-in Li-Ion batterij
- meegeleverde AC-adapter

Aaaah, nice man. Klinkt dus echt heel goed! Trouwens die display is echt fantastisch mooi (gerenderd plaatje -zie 2x einde vorige pagina- maar toch).

En wat dachten jullie dan van:

de GogoDot M7170...

http://www.gogodot.com.tw/images/M7170.jpg

Kwijl...

Specs zijn al ruimschoots voorhanden:

¡· Decode: mp3, wma (supporting DRM) format
¡· Encode: mp3 (64,96,128bps) format
¡· External voice recording of high sensitivity including line-in and FM live record
¡· LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (240*160 dots)
¡· Easy to use file navigation
¡· User-defined music library and playlist playback
¡· 16MB anti-shock buffer: for power consumption consideration
¡· Rechargeable through either (1) USB to mini USB-B type and PS/2 or (2) AC/USB ¡· Five preset EQ adjustment
¡· Rapidly download speed through USB interface 2.0
¡· Firmware upgradeable through USB port

Specifications

¡· LCD: 42 X 61 mm, 160 X 240 STN dot matrix
¡· Size: 115 X 76 X 25 mm
¡· Weight: 250 grams
¡· Power: rechargeable 1400 mA-hr Li battery
¡· Data transferring interface: USB 2.0
¡· Storage media: 2.5" HDD
¡· Noise ratio: 90dB
¡· Earphone O/P: 5mW
¡· Frequency response: 20~20kHz

Oftewel: waarschijnlijk mag je er zelf ook wel een HD in rossen. Leuk toch, Mp3speler met 120 GB?

*Upcoming: nieuws van Neuros... Het gaat goed met dit topic! Need processing time...*

Reg. datum: 25 september 2002

Heerlijk dat gevecht tussen zen en iPod. zeker omdat iPod blijft winnen :D
* Dauthi is zelf een trotse iPod bezitter
alle bull over geluidskwaliteit is echt grappig want volgens europese wetgeving mag een mp3 speler geen 98db produceren en daarmee is de zen dus in overtreding.

En Verder iPod is design kwaliteit en functionaliteit.
Ik kan niet wachten tot de iPod 2 met mpeg4 functie (dvd-ripz here i come ^^)

I've Spoken Deal with it :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: