nieuwe iPod krijgt docking station

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.looprumors.com/iPodRedesign.jpg

http://www.looprumors.com/

http://www.thinksecret.com/news/aprilipods.html

Hmmm, best wel mooi

[ Voor 41% gewijzigd door dolby op 12-04-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, en USB 2.0 in plaats van het wat minder standaard aanwezige firewire, dat vind ik ook een leuke verbetering. Dat van die knoppen vind ik jammer, dat die onder het display komen, 'k vond het juist wel een mooi design zo in een cirkel om al die andere cirkelvormige dingen heen (control wheel/pad en selectieknop)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909

Grrrrrene schreef op 10 april 2003 @ 12:55:
Tsja, en USB 2.0 in plaats van het wat minder standaard aanwezige firewire, dat vind ik ook een leuke verbetering. Dat van die knoppen vind ik jammer, dat die onder het display komen, 'k vond het juist wel een mooi design zo in een cirkel om al die andere cirkelvormige dingen heen (control wheel/pad en selectieknop)...
Firewire is niet vervangen door USB2.0, alleen toegevoegd ;)

* Anoniem: 72909 is fervent Firewire aanhanger :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik weet dat het toegevoegd is, maar dat is wel fijn voor de PC gebruikers, op een PC is firewire niet zo standaard hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
Grrrrrene schreef op 10 April 2003 @ 13:07:
Ik weet dat het toegevoegd is, maar dat is wel fijn voor de PC gebruikers, op een PC is firewire niet zo standaard hoor ;)
niet zo standaard als USB nee...
maar FW begint toch wel een beetje meer standaard te worden dan een tijdje terug...

check maar de Medion PC's met FW aan de voorkant..

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Docking stations zijn altijd handig. Voorkomt de cabel zooi op je bureau en biedt ook nog eens extra bescherming aan je speler (dingen die erop komen te liggen enzo).

USB 2.0 ondersteuning is wel leuk. Ook al begint firewire goed in te burgeren.

(ik geef zelf ook de voorkeur aan firewire, het is toch sneller en veelal stabieler met transfer snelheid).

Afbeeldingslocatie: http://www.thinksecret.com/archives/ipod.gif
Mmm, dat is nog eens een nietszeggende render :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 14:29

chem

Reist de wereld rond

wat een load of crap.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

* Mooody hoopt nogsteeds op een zwarte, videospelende iPod met 40gig schijf, krasvaste achterkant en draadloze afstandsbediening en oordopjes :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mooody op 10-04-2003 13:34 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar basseer je dat op :?

Overigens hoop ik dat de prijs van de oude ipod naar beneden zal gaan, maar dat zal er wel niet inzitten,

ik vind de Ipod zoals ie er nu uitziet er een stuk beter uitzien, die dockingstation is dan wel het meest leuke bijkomend ding, maar voor de rest,

geef mij die 1ste (op dit moment verkoopende) maar :)

[ Voor 53% gewijzigd door Maarten op 10-04-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gottegot, normaal reageren zit er niet meer in?

Tsja, Firewire dringt idd door bij de normale consumenten PC's, 'k heb het ook natuurlijk, maar goed, meer connectiviteit is altijd leuk :)

Verder ben ik het eens met bovenstaande poster: een oude iPod is mooier :) Zoals ik het nu moet beoordelen ga ik voor zo'n Philips HD100 of een iRiver iHP100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

AMD_er schreef op 10 April 2003 @ 13:40:
[...]

Waar basseer je dat op :?
Apple wijzigt niet snel de formfactor. Dus zullen ze niet zomaar een dock ontwikkelen waar dus aan de onderkant een firewire aansluiting voor zou moeten komen. Daar zou ook het interne loopwerk voor op de schop moeten.
De buttons zijn erg on-Apple, en doet af aan het simplistische ontwerp.
USB 2 support is in geen *enkele* Mac te vinden, dus wtf doet dat op een iPod?

Maw: ik geloof er geen drol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WTF doet dat op een iPod? Blijkbaar verkochten de windows versies beter dan de MAC versies, dus waarom zou je je grootste klant niet wat tegemoed komen :? Ik zie echt niet waarom dit zo onlogisch zou zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Omdat Apple nog nooooit een stuk hardware op een device heeft gezet dat niet eerst in de Desktops is gekomen. Ik noem gigabit, airport extreme, usb, adb, bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Ik geloof er zelf ook niet zoveel van. Wat bieden die nieuwe knoppen nu voor extra functionaliteit? Geen. Waar zaten ze normaal? Rond het scroll/touchwheel, en daar namen ze een stuk minder plaats in, waren ze in principe groter (omvangrijker?) en beter van elkaar gescheiden (nu kan een of andere lompe Harry met zijn dikke knuisten 3 knoppen tegelijk indrukken).

Nah, dit is het niet helemaal. Dat dockingstation, allez: dat zou nog kunnen. Veel mensen vinden het moeilijk om hun iPod gewoon ergens neer te flikkeren, dus dan maar in zo'n dockding.

Of van die heerlijke Archos-bumpers erop, dan blijft ie ook mooi... ehr... nee, toch niet.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
chem schreef op 10 april 2003 @ 14:13:
Omdat Apple nog nooooit een stuk hardware op een device heeft gezet dat niet eerst in de Desktops is gekomen. Ik noem gigabit, airport extreme, usb, adb, bluetooth...
USB is toch al opgenomen in desktops? En als je een MAC hebt, heb je altijd nog de firewire aansluiting :) Ik denk dat dat USB 2.0 verhaal nog wel 's waar zou kunnen zijn, maar ik ben het wel met je eens dat het maar dubieus is of Apple idd zo'n design zou gebruiken, 'k vind het geen vooruitgang iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

USB is geen USB2. Ze zij toch ook geen 802.11g hubs gaan verkopen voordat er .11g kaarten in talloze computers zaten/konden?
Nee, dat USB komt er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
USB 2.0 is wel backwards compatible met USB, dus ach. Ik weet niet zoveel van MACs, maar ik mag hopen dat ze niet stijfkoppig weigeren USB toe te passen omdat dat niet op MACs zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

misschien is die artist render wel gewoon ontstaan door een telefonisch gesprekje met de artist, die een 'beetje' heeft meegekregen hoe de pod er uit ziet :) misschien moet de ipod ook wel op de kop in het dock :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ik geloof dit allemaal niet, het is heel non-apple zoals hier al gezegd wordt... En trouwens! Als Apple iets loslaat dan doen ze dat wel iets speciafieker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Die link werd momenteel niet helemaal meer naar behoren, misschien wil iedereen wel de zogenaamde nieuwe ipod zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik heb hem even van een andere site geplukt. Altsublieft. Ik vind hem lelijker dan de anderen btw.
Afbeeldingslocatie: http://space.vlogicweb.com:8000/TLG-Webmap/Mark's%20Folder/ipod2.gif

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-04 12:48
Dit lijkt inderdaad een "artist impression", het plaatje lijkt in 10 minuutjes in elkaar geflanst te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door zakalwe op 10-04-2003 20:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Het was ook zo dat dit dus een snel gemaakte 'mock-up' was van de informatie die ze hadden gekregen. ThinkSecret is een redelijk betrouwbare site. Het had de voorspelling van de MacWorld Expo vorige keer voor 90% goed. Ook vreemd is het dat de site nu plat ligt, ik word zelf refused. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

furean schreef op 10 April 2003 @ 20:00:
Ik heb hem even van een andere site geplukt. Altsublieft. Ik vind hem lelijker dan de anderen btw.
[afbeelding]
Ok, ik heb de iPod nu in mijn handen. Ik kijk naar het plaatje (van een miserabele kwaliteit, maar goed) en zie dat de "buitenste ring" is weggevallen, en vervangen is door die vier knopjes.

Echter: dit kan helemaal niet, tenzij:

a) het schermpje van de iPod kleiner is geworden
b) de hele iPod langwerpiger is geworden.

Hoe ik daaraan kom? Simpel, de ruimte tussen het scroll/touchwheel en het schermpje bedraagt bij de huidige iPod slechts 10 mm. Daar kun je dus niet fatsoenlijk 4 knopjes in kwijt: die ruimte moet opgerekt worden dmv methode a) of b). Immers, het wheel is nog steeds op dezelfde plek genesteld als voorheen; bij te weinig speelruimte wheel/knopjes bestaat de kans op dubbele input (je raakt bijv. het wheel aan terwijl je 1 van die knopjes indrukt).

Dan de grootte van de knopjes: 4 knoppen over een breedte van 6 cm plaatsen, das dus min. 1.5 mm per knop, en dan nog een speling houden (anders ga je gegarandeerd meerdere knoppen tegelijk indrukken), dus komen we uit op knopjes van 1 cm breedte en hoogte. Totaal onpraktisch, als je het mij vraagt: het huidige systeem werkt prima.

Nu goed: als een door de verf gehaalde halve gare gek als ik dat al kan bedenken, reken er dan maar op dat de heren en dames van het Apple-designersteam hier ook wel een miljoentje of wat in hebben ge-investeerd (wat haat ik mijn keyboard).

Het dockingstation dan: zoals gezegd werd, zullen we de iPod wellicht ondersteboven in datzelfde station moeten plaatsen. Het design van de afgebeelde pod is nl. vrijwel identiek aan dat van de huidige Apple-machine.

Afbeeldingslocatie: http://www.ipoding.com/images/sections/dissect/05.jpg

Links: de bovenkant van de iPod, waar nog enige plaats vrij is.
Rechts: de onderkant, waar de HDD-(connector) al bijna tegenaan gefrommeld zit

De HDD zit mijns inziens in de weg, misschien is de nieuwe HDD een stukje dunner, maar het zal erg moeilijk blijken om "zomaar" een gleuf te boren in Apple's onderkantje.

Gokt u maar op een ander paard, wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En als je nou alles omdraait dus ook het scherm gewoon aan de andere kant? Lijkt me niet zo heel moeilijk?

He, Thinksecret is weer online. Onveranderd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Sage op 10-04-2003 21:53 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

furean schreef op 10 April 2003 @ 21:42:
En als je nou alles omdraait dus ook het scherm gewoon aan de andere kant? Lijkt me niet zo heel moeilijk?
Dan zouden de koptelefoon- en firewire-uitgangen aan de onderkant komen te zitten. Komt ook al niet overeen met het plaatje, en een koptelefoon aan de onderkant van je speler vast moeten maken: das verre van ideaal (draden gaan kronkelen/kapot).

(snap ik trouwens ook niet wat dat bijv. op de nieuwe NexIa doet: deze specifieke uitgang moet aan de boven- of zijkant, zeker niet aan de onderkant)

Als je die poorten dan weer zou verplaatsen, dan zou je terug bij af zijn. Mijns inziens kunnen ze deze slechts naar de zijkant verplaatsen (is minder handig voor FireWire, dus niet echt een optie), of de HDD + controller naar het midden van de unit verplaatsen, zodat je onder *en* boven wat speelruimte hebt (zij het heel weinig). Echter, hiermee zouden ze de "structural integrety" van de iPod aantasten: die zit nu namelijk stevig vast aan de onderkant van de speler. Als je deze zomaar laat vastmaakt aan een "zwevende" connector, dan kan een lompe actie (lees: je laat hem vallen) genoeg zijn om de connector van de printplaat af te laten donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
furean schreef op 10 April 2003 @ 21:42:

He, Thinksecret is weer online. Onveranderd. :)
dan moet de volledige print-layout op de schop; een duur geintje naar mijn idee voor een docking station wat niks toevoegt aan functies :)

* HunterPro gelooft er geen bal van :)

[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 10-04-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Gizmodo, dat normaliter enkel "echt" nieuws plaatst, gelooft het bericht ook.

Ik had beter moeten lezen, want het scrollwheel zou dus verkleind zijn. Dat maakt plaatsing van die rare buttons mogelijk. Maar toch, ik zou het geen geslaagd design vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 11:38

PanMan

Spun!

(jarig!)
Wat natuurlijk zou kunnen is dat hij ahw. ondersteboven in het docking station gaat, en dat dan wellicht swmatig het scherpje wordt omgekeerd. Dat lijkt MIJ niet zo moeilijk....

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

PanMan schreef op 11 april 2003 @ 13:15:
Wat natuurlijk zou kunnen is dat hij ahw. ondersteboven in het docking station gaat, en dat dan wellicht swmatig het scherpje wordt omgekeerd. Dat lijkt MIJ niet zo moeilijk....
Maar dan staat hij niet stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Ik vind het design zoals hij hier in grote lijnen staat wel geloofwaardig. Dit doet iig niet onder van de iPod zoals we 'm nu kennen. De controlbuttons zijn naar onder het display verplaatst om niet in de weg te zitten tijdens het opladen en bovenop zie je waarschijnlijk de USB 2 en firewirepoorten. De hold knop zal nu wel op de zijkant zitten vermoed ik want bovenop blijft weinig ruimte over :)

Wat alleen niet klopt, valt me net op.. is dat er 4 buttons onder het display zitten. De menu-knop zie ik niet, maar wel een onnodige "fast-forward" knop. Dat lijkt me niet echt een verbetering.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 11-04-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Anoniem: 10300 schreef op 11 april 2003 @ 19:40:
Ik vind het design zoals hij hier in grote lijnen staat wel geloofwaardig. Dit doet iig niet onder van de iPod zoals we 'm nu kennen. De controlbuttons zijn naar onder het display verplaatst om niet in de weg te zitten tijdens het opladen en bovenop zie je waarschijnlijk de USB 2 en firewirepoorten. De hold knop zal nu wel op de zijkant zitten vermoed ik want bovenop blijft weinig ruimte over :)
Idd, het zou mogelijk de FireWire-uitgang kunnen zijn, bovenop. Maar daarnaast zit dus de koptelefoonuitgang (nog steeds geen 'echte" line-out? Zou ik erg jammer vinden), en daar weer naast een vreemd frutseltje, misschien een mini-USB-poortje.

Vraag is dan: waar is de hold-knop gebleven?

Ik denk dat het dus gewoon FireWire-koptelefoon-holdbutton is, wat er bovenop het ding te zien valt. USB dan maar via het dockingstation? Of via de zijkant van de speler (ontsierend)?
Wat alleen niet klopt, valt me net op.. is dat er 4 buttons onder het display zitten. De menu-knop zie ik niet, maar wel een onnodige "fast-forward" knop. Dat lijkt me niet echt een verbetering.
Nee, die buttons, dat gelooft eik niemand. Verbetert helemaal niets en zoals je aangeeft: waar is de menu-knop? Vage hap, nu is het op die pic:

"previous-track"
"fast forward"
"next-track"
"play"

en dit slaat helemaal nergens op, natuurlijk. Immers, fast forwarden ging reeds met de "next-track"-knop. Vervang die knop dus maar door "Menu" en zie hoe lomp het werkt. De button die *in* het touchwheel ligt, zou dan ook gemarkeerd moeten worden ("ok" oid), want anders valt deze niet genoeg meer op. Het ge-integreerde geheel van iPod's scroll/touchwheel wordt nl. ernstig verkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.looprumors.com/iPodRedesign.jpg

leuke rendering van http://www.looprumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hmm zo ziet hij er dus al stukken beter uit! :P
Vooral dat display ziet er aardig uit!

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Ach, en dit ziet er ook best aardig uit (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/53newiPodsmall-med.jpg

Hey... Marioland 1! Op de nieuwe iPod nog wel!

Moet er bijzeggen, dat ik deze pic van Spymac.com heb gehaald, want er heeft hier iemand duidelijk veel werk aan besteed, en ik wil zijn inspanningen niet opeisen als ware het mijn eigen werk. Ik kon alleen de pic niet rechtstreeks linken, dus dan weten jullie dat allemaal.

Ik weet niet of dit wel zo'n praktisch design zou zijn, immers: de knopjes liggen nu helemaal tegen elkaar aan, en - alsof dat nog niet erg genoeg is - ook tegen het touchwheel zelf. Maar de cirkelvorm van de interface blijft zo tenminste wel enigszins gehandhaafd.

Toch zie ik het nut er niet zo van in.

Er gaat ook veel speculatieve (on)zin door de wandelgangen heen, met als suggestieve ondertoon dat de extra knopjes zouden dienen voor typische PDA-functies. Iedereen met een PDA kan zich dit wel een beetje indenken, een software-georienteerde buttons dus, steeds veranderd van functie (afhankelijk van het scherm waarin je jezelf op dat moment bevindt). We zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Is dit ook van de MegaPixel Menia 8? :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Door the_Omniscient - Sunday 13 April 2003 01:16

Ach, en dit ziet er ook best aardig uit (clickable):

Hey... Marioland 1! Op de nieuwe iPod nog wel!

Moet er bijzeggen, dat ik deze pic van Spymac.com heb gehaald, want er heeft hier iemand duidelijk veel werk aan besteed, en ik wil zijn inspanningen niet opeisen als ware het mijn eigen werk. Ik kon alleen de pic niet rechtstreeks linken, dus dan weten jullie dat allemaal.
zo'n spel spelen met een scrollwheel? succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

furean schreef op 13 april 2003 @ 01:27:
Is dit ook van de MegaPixel Menia 8? :?
je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
chem schreef op 13 April 2003 @ 17:08:
[...]

je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Op Spymac is een contest bezig waar je nieuwe modellen moet ontwerpen. Ok, dat Mega hoorde er niet voor. Ik dacht misschien is dit er ook wel een? Is dat zo vreemd?

Of weet jij wel waar je het over hebt? ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Had oa Thinksecret toch gelijk.

www.apple.com/nl/ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Blijkt maar weer dat ThinkSecret toch een van de meest betrouwbare rumor sites is op dit moment. De laatste tijd hebben ze het wel erg vaak bij het rechte eind.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.macminute.com/events/applemusic/28.jpg

Best wel mooi als je het zo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

dolby schreef op 29 april 2003 @ 12:27:
[afbeelding]

Best wel mooi als je het zo ziet.
OMFG!
Ik heb zelf een Ipod en die vind ik zelf erg mooi.
Maar bij deze is het plastic echt oerlelijk!
(verder roelt de ipod2 wel hoor)

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
iPod's blijven de mooiste portable audio spelers imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wel grappig dat degenen die in het begin van dit draadje het meest riepen "what a load of crap" nu toch ongelijk blijken te hebben. WEL USB 2.0 dus, WEL die knoppen onder het display...

Opzich toch ook logisch dat er USB 2.0 op kwam? De PC gebruikers maken echt wel het grootste deel van de markt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Ik blijf erbij dat dit het gewoon niet helemaal is. Het kan best fijn gaan werken enzo, maar in feite zijn die knoppen er gewoon opgeflanst om de rest idd in dat dockinggeval te kunnen stoppen. Met buttons rondom het touchwheel was dat weer wat moeilijker geweest, al had het - mijns inziens - nog steeds gekund.

Het dockinstation is echt minimaal qua afmetingen en volgens mij hadden ze hier best een optische line-out of zelfs -in op kunnen flansen.

Verder komt het ook behoorlijk plastic op me over, dat touchwheel ziet er op de pic hierboven dus echt gewoon triest uit. Bovendien - maar dat kan natuurlijk door vervorming komen - lijkt de verlichte tekst/iconisering op de knoppen zomaar een beetje ergens neergegooid te zijn (zal wel een rammelende-pre-beta-pic zijn, maar dit ziet er niet uit).

Tja, ik zal mijn ongelijk gelijk (<- :? ) toegeven (al had ik hierboven al aangegevn er wel in te *kunnen* geloven), want ik vond het design ongeloofwaardig, en velen met mij (dacht ik zo). Designtechnisch vind ik het dan nog steeds een stap terug: het ding is dan wel lichter en minder groot geworden, maar ziet er een beetje cheaper uit (niet slaan! persoonlijke opinie).

Chapeau voor ThinkSecret natuurlijk. Zij hadden het bij het rechte eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Argh...

Ik vind die kleur rood niet zo mooi samen met de kleur van het scherm.. Nja, t backlight kleurtje dus :)

Wel vind ik het mooi dat hij afgerond is!: )
Docking station... Tja, ik heb t niet nodig eik.. :)
Nu kan je niet gewoon je iPod aan een willekeurige pc/mac met firewire aansluiten, das wel jammer..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Okyah schreef op 29 April 2003 @ 14:50:
Argh...

Ik vind die kleur rood niet zo mooi samen met de kleur van het scherm.. Nja, t backlight kleurtje dus :)

Wel vind ik het mooi dat hij afgerond is!: )
Docking station... Tja, ik heb t niet nodig eik.. :)
Nu kan je niet gewoon je iPod aan een willekeurige pc/mac met firewire aansluiten, das wel jammer..
Er zit een "dock connector to FireWire cable" bij, dus met dat kabeltje sluit je hem aan op firewire poortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:35

NoTimeRemains

I know

anders ga ff verder in Nieuwe iPod

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je kan trouwens wel via de dock hem op je stereo aansluiten! Dat stond tenminste op de Apple site. Verder heb ik er ook nog geen plaatjes van gezien ofzo. Ik denk trouwens niet dat dit een optische uitgang is. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

furean schreef op 29 April 2003 @ 16:59:
Je kan trouwens wel via de dock hem op je stereo aansluiten! Dat stond tenminste op de Apple site. Verder heb ik er ook nog geen plaatjes van gezien ofzo. Ik denk trouwens niet dat dit een optische uitgang is. ;)
Idd: simple-stereo line-out. Analoog dus, helaas voor de audiofielen - hoewel de iPod natuurlijk geen slecht geluid produceert.

Ook leuk: USB 2.0 is pas vanaf juni 2003 te gebruiken met het dockingsstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En sowieso wat zou je willen met een optische line out op een MP3 speler. ;) Ik denk dat echte audiofielen wel wat andere spullen nemen. Maar groot voordeel deze is dus wel versterkt itt de oude iPod! :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

Zoals HIValicious al zei: is het nou niet makkelijker om gewoon verder te gaan in het Nieuwe iPod topic? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lijkt mij ook :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.