[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Ik kan niet wachten tot de eerste reviews van de iHP-100......
Wanneer kunnen we die ongeveer verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
enrico schreef op 31 March 2003 @ 21:29:
Ik kan niet wachten tot de eerste reviews van de iHP-100......
Wanneer kunnen we die ongeveer verwachten?
* the_Omniscient hoopt mei, 2003 that is.

Binnenkort maar ff tabelleke met alle voorlopige releasedata neerpoten.

Edit: reviews kunnen we dan wel ongeveer april (erhm... klinktveel te dichtbij) verwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door the_Omniscient op 31-03-2003 21:34 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 31 maart 2003 @ 21:31:
[...]
* MaDLiVe hoopt mei, 2003 that is.

Binnenkort maar ff tabelleke met alle voorlopige releasedata neerpoten.

Edit: reviews kunnen we dan wel ongeveer april (erhm... klinktveel te dichtbij) verwachten.
:D We zijn echt al een tijd in deze draad bezig (en dan vooral jij :D). Over een maandje kunnen we dan eindelijk de langverwachte spelers gaan verwachten en onze keuze maken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 31 March 2003 @ 22:46:
[...]

:D We zijn echt al een tijd in deze draad bezig (en dan vooral jij :D). Over een maandje kunnen we dan eindelijk de langverwachte spelers gaan verwachten en onze keuze maken.
Keuze? :D

Naja wel grappig vinnik et: in het begin wist ik er echt geen zak vanaf, dus "dan maar een topic beginnen"... Ga je vanzelf research doen, loopt een beetje uit de hand, wordt uiteindelijk een vrij ultiem-hobby-achtig iets en nu ben je bezig met opzetten van een website + uitzicht op meer... Nostalgie over een periode van 3,4 maanden: het zou verboden moeten worden!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
Omni's history van "must-buy-this-player:"

(in Cascal, delta-3-quadrant-charset, syntax:

[specific gebeurtenis, comment (optional)
- <name of "must-buy-player">)

[Omni wordt geboren,
post ergens 50 W&L-posts die niemand begrijpt,
vindt GT-forum op zijn weg]

- iPod

[... winterslaap totaan ehr... winter 2002]

- Ziet Zen en denkt "hm"...
- Leest topic over Riot en denkt "Ach, wth, waarom ook niet?"

[starts topique Mello Encore,
vindt geen response,
geeft niet op (=geen ezel)]
[starts dis topique!]

- Toshiba GigaBeat (ja echt waar)
- Bantam BA-1000

[ontdekt iRiver iHP-100,
snapt nog niet goed wat hij voor ogen heeft]
[MaDLiVe enters the arena]
[Omni lijdt aan tijdelijke waanzin,
gedreven door een budget van 3 knopen en een half draadje]

- Genica Roopaq 
- Toch maar weer de Bantam
- Hey, de iriver iHP-100...
[RCA flipt uit met nieuwe range,
die er in november 2005 vast wel zal zijn]

- RCA RD2821/RD2780
- Mpio HD-100 (lijkt dan nog een apart model,
  anders dan Odyssey 1000 IEG)
- Neuros HD20 (vanwege goede support)

[Odyssey 1000 gereleased,
op de voet gevolgd door Neuros HD20;
beiden blijken niet echt mee te vallen
(tot nog toe, kan beter worden in geval van Neuros)]

[iRiver presenteert nieuwe goodies]

- iRiver iHP-100 dan maar weer!

[Samsung verrast ons met nieuw uiterlijk Yepp-900,
Omni is als een blad aan de boom:
hij is ervoor gevallen]

- Samsung Yepp 900 GT

[JOS? Ja, whatever! komt er ook muziek uit?]

- JOS MP-200HD

[Nieuwe berichten iRiver iHP vallen mee noch tegen,
Omni moet hem toch hebben!]
- iRiver iHP-100!

Voor MaDLiVe de volgende topique-history  ;) :

[loopt tegen topic aan]
- iRiver iHP-100

[Irak wint W.O. III,
Jan Keizer van BZN wint het Eurovisie-songfestival]
-iRiver iHP-100.

Zohooo. Ehrm tja, laat die machines idd maar komen. Ik hoop niet dat het gaat zoals met sommige computerpellen: 3 jaar iets aankondigen, de meest fantastische pics neerpleuren en dan - 5 jaar later - met een halfgaar stinkende wollen sok-game komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 31 March 2003 @ 14:49:
[...]
Nou, als ik jou was, zou ik mijn geld eerder op de iRiver iHP-100 zetten, niet vanwege mijn persoonlijke voorkeur (ik vind ze allemaal wel leuk eik), maar vanwege je vereisten.

De iRiver heeft optische line-in (en -out)! Dit betekent een geweldige kwaliteit voor opname-technische doeleinden, je zou er bijvoorbeeld makkelijk een fatsoenlijke microfoon op kunnen aansluiten. Het encoden zal van dusdanig goede kwaliteit zijn, dat het verschil IRL-opname nauwelijks waarneembaar is (verkoopspraatje, maar wel geloofwaardig).

wow ik wist eigenlijk niet dat er mics zijn voor optische aansluiting, kun je er een aanraden misschien? thanks!

USB 2.0 zit er ook op, evenals een FM-tuner, afstandsbediening zit erbij (ik denk ook wel met LCD): bij de JOS is een a/b een optie. Verder is de iRiver veel kleiner (gebruikt een 1.8 " HD ipv een 2.5" HD, zoals de JOS die gebruikt): deze is vergelijkbaar met de iPod (stukje smaller en slanker zelfs, pietsie langwerpiger), terwijl de JOS al minder "broekzak-vriendelijker" is (denk aan een Creative Zen met huge LCD).

je hebt gelijk, ik denk er nu ook aan om deze player in overweging te nemen, formaat speelt inderdaad een grote rol, vooral als je ifp180t gewend bent. Ik verwacht ook veel van iriver en dat maken ze grotendeels waar (behalve de kwestie ogg, waarvan ik hoop dat er alsnog een update komt waarin de keuze open ligt om ogg het wma formaat te vervangen)

Prijsstellingen zijn nog niet definitief, maar toch: 399 Euro voor de iHP-100 *met* afstandsbediening en superieure opname-eigenschappen tov minimaal 400 Euro voor de JOS met "slechts" 128 kbps encoding en zonder a/b, tja...

oehoe1 euro verschil :P

Je krijgt met de JOS wel ff 10 GB meer, dat wil ik ook niet uitvlakken. Maar toch: ik denk dat - voor de doeleinden die jij beschreven hebt - de iRiver beter in je straatje past. Het is jammer dat we nog niet precies weten wanneer deze machine hier te koop is, maar het lijkt me het wachten nog wel waard.

nouja ik vindt zelfs 5 gig genoeg, en als ogg support erbij komt dan maakt het ook niet zoveel meer uit.

Overigens: de Bantam BA-1000 (ja, hij leeft nog) heeft ook zeer goede encoding-eigenschappen. Als je aan 2 GB capaciteit genoeg zou hebben, ben je voor zo'n 250 Euro klaar. Helaas is het "SonicBlue Pearl"-project op de tocht komen te staan, want dit was ook een ultieme encoder geweest.

ja die bantam was eerst echt mijn favoriet maar vindt em een beetje te dik en heb eigenlijk niet veel vertrouwen in die bantam omdat ze zelfs te beroerd zijn om mailtjes te beantwoorden en ook de garantieperiode is om een beetje te wantrouwen.

*Edit: en ow ja: de Samsung Yepp 900GT, bijna verkrijgbaar - ook in Europa, als het meezit - is ook een zeer veelbelovende (analoge) encoder met USB 2.0 en FM-tuner aan boord.
kijk dat is ook mooi, alhoewel ik wel binnenkort de knoop wil doorhakken(endat terwijl de spelers er nog niet eens zijn ;) )

ohja heb mp3 cd speler een mail gestuurd:

geachte medewerker,

ik ben op zoek naar een mp3 speler met grote capaciteit en meer functionaliteit dan de zen speler die jullie nu verkopen, nu stuitte ik op deze mp3 speler, de specs spreken voor zich, en aangezien de mp100
ook van dezelfde makers afkomstig is en door jullie verkocht wordt wil ik vragen of het mogelijk is dat deze speler in de toekomst bij jullie wordt verkocht? want dan heb ik, en veel vrienden van mij interesse om deze bij jullie te kopen.

www.jensofsweden.com   makers
http://www.jensofsweden.com/fp6.php?run=true  de speler zelf

ik kijk uit naar jullie antwoord,
mvg

Hallo,

Op dit moment niet.

Er komt wel een hele mooie Jukebox van iRiver en Hansori maar die verwacht ik pas in Augustus.

je kunt al raden wat ik als vraag in mijn reply heb staan :*)

ik ben toch wel benieuwd wanneer je de review van de jos voor elkaar kunt hebben. :9~ ik wil je er ook mee helpen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ok, excuses voor de vernaggelde quote-situatie alvast (smileys zijn op geheugenbasis geimplementeerd, succes is niet gegarandeerd)
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
the_Omniscient schreef op 31 March 2003 @ 14:49:
[...]
De iRiver heeft optische line-in (en -out)! Dit betekent een geweldige kwaliteit voor opname-technische doeleinden, je zou er bijvoorbeeld makkelijk een fatsoenlijke microfoon op kunnen aansluiten. Het encoden zal van dusdanig goede kwaliteit zijn, dat het verschil IRL-opname nauwelijks waarneembaar is (verkoopspraatje, maar wel geloofwaardig).

wow ik wist eigenlijk niet dat er mics zijn voor optische aansluiting, kun je er een aanraden misschien? thanks!
Hmmm. Mics zijn niet helemaal mijn straatje, wellicht het A/V-forum ff checken? Ik ben zo'n figuur met van die draaitafels, een gitaar is veel te moeilijk voor mij. Aldus neem ik alles rechstreeks op via de mixer.
[...]je hebt gelijk, ik denk er nu ook aan om deze player in overweging te nemen, formaat speelt inderdaad een grote rol, vooral als je ifp180t gewend bent. Ik verwacht ook veel van iriver en dat maken ze grotendeels waar (behalve de kwestie ogg, waarvan ik hoop dat er alsnog een update komt waarin de keuze open ligt om ogg het wma formaat te vervangen)
Ogg ligt gevoelig, je mag niet te duidelijk laten merken dat je eraan werkt (voor je het weet heb je allerlei restricties aan je broek van enge muziek-instanties die de slag bij MP3 gemist hebben), maar je potentiele kopers moeten wel zoiets hebben van "Ogg, dat komt er wel"...
oehoe1 euro verschil :P
Oma leert: "Wie het kleine niet eert, heeft nog nooit een Internet-bankaccount beheerd!"
nouja ik vindt zelfs 5 gig genoeg, en als ogg support erbij komt dan maakt het ook niet zoveel meer uit.
Dan zou ik de MicroDrive-spelers ook scherp in de gaten houden (MicroD zit nu al op 4GB)
ja die bantam was eerst echt mijn favoriet maar vindt em een beetje te dik en heb eigenlijk niet veel vertrouwen in die bantam omdat ze zelfs te beroerd zijn om mailtjes te beantwoorden en ook de garantieperiode is om een beetje te wantrouwen.
Klopt, service is belabberd de laatste tijd. Komt denk ik door die gnoemde speler-ombouw. Soort Nicky Nicole-effect, je zult zien dat hij/zij zodadelijk heel populair wordt en er best overtuigend uitziet :X
kijk dat is ook mooi, alhoewel ik wel binnenkort de knoop wil doorhakken(endat terwijl de spelers er nog niet eens zijn :)
Hij die zich verdiept in het wachten, kan enkel zijn eigen tijd behoorlijk verkrachten. MaDLiVe en ik zijn de Zen-masters op dit gebied ( <- dat is geen koop-advies).

De interpretatie van dit gezegde valt geheel persoonlijk te beoordelen, en er valt geen eventuele geestelijke danwel lichamelijke letselschadevergoeding uit af te leiden.
ohja heb mp3 cd speler een mail gestuurd:

geachte medewerker,

[...blabla...]
[...reactieblabla...]

Er komt wel een hele mooie Jukebox van iRiver en Hansori maar die verwacht ik pas in Augustus.

je kunt al raden wat ik als vraag in mijn reply heb staan

ik ben toch wel benieuwd wanneer je de review van de jos voor elkaar kunt hebben. ik wil je er ook mee helpen.... ;)
Ik ben zelf ook benieuwd! Maar dat komt wel goed, stel liever geen deadlines want dat stelt mensen enkel teleur.

De primeur van de Hansori jukebox is nieuw voor mij. Ik ga reeds op zoek! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okaydan ben zelf ook op zoek naar die hansori nu...
en die optische line in is volgen mij gewoon om aan een dat recorder of md te linken maar ik ga daar ook even research aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb inmiddels een mailtje ontvangen,:

Hallo,
Hier is nog geen info over Als de speler bij ons binnekomt dan wordt
deze
direct oponze website geplaatst U kunt zich ook aan melden op onze
mailinglist op onze webiste Dan blijft u automatisch op de hoogte van
al het
nieuws wat komen gaat op MP3 gebied
Met vriendelijke groet,

jij en ik weten dat ze die specs allang hebben. Vooral omdat iriver produkten officieel alleen bij mp3cdspeler kunnen worden gekocht in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, 'k heb RCA gemaild over die 2821, maar ze weten niks, stelletje prutsers. Krijg ik dit mailtje terug:
Dear Customer:

Thank you for visiting RCA.com and for your interest in our products.

We are continually considering new and innovative products; however, we do not have information on the item you have mentioned.

Please visit us again in the future.

Thank you for contacting us.
*zucht*

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 01-04-2003 16:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 16:01:
nou ik heb inmiddels een mailtje ontvangen,:

Hallo,
Hier is nog geen info over Als de speler bij ons binnekomt dan wordt
deze
direct oponze website geplaatst U kunt zich ook aan melden op onze
mailinglist op onze webiste Dan blijft u automatisch op de hoogte van
al het
nieuws wat komen gaat op MP3 gebied
Met vriendelijke groet,

jij en ik weten dat ze die specs allang hebben. Vooral omdat iriver produkten officieel alleen bij mp3cdspeler kunnen worden gekocht in nederland.
Idd, een beetje gezever en geheimzinnig-doenerij, nergens voor nodig imho. Het lijkt me juist aardig om alvast wat pics/specs neer te poten, daarmee richt je ieg wel de aandacht op jezelf: je bent niet voor niets de "officiele importeur" van iRiver in NL, lijkt me. Maar goed, aan de andere kant: speculatie lijdt enkel tot frustratie.

Jij en ik weten wel wat het ding kan, en dan is hun beoogde "verrassingseffect" sowieso wel weg.
Grrrrrene schreef op 01 April 2003 @ 16:03:
Nou, 'k heb RCA gemaild over die 2821, maar ze weten niks, stelletje prutsers. Krijg ik dit mailtje terug:

[...]

*zucht*
Prutsers is da word. Sommige producenten doen heel erg hun best om maar niet positief op te vallen: de info die wij nu hebben over de RD-2821 etc is alweer behoorlijk gedateerd. Evenwel is het blijkbaar teveel moeite om ff een fatsoenlijke web-update aan te bieden, nee: wij moeten maar geloven dat het wel goed komt voor juni/juli... Uh, yeah, roit.

En over teleurstellingen gesproken: het zat eraan te komen, de JOS-release is verplaatst naar mei 2003. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ik wil even wat kwijt over die RioVolt. Als ik me niet vergis (vertel het me anders) is deze speler al bijna een jaar ge-hyped, ik zag hem volgens mij een keer in de kijk, al eeuwen geleden. Ik dacht, die speler is allang uit man! Blijkt hij nu dus op het punt van zijn release te zijn :S. Kijk ik bedoel 400 euro leuk voor een 10GB, maar voor het zelfde geld koop je een iPod met 5GB (ik heb niet meer nodig dan dat, misschien meerdere wel oke, daar heb je een punt). De buffer is 16MB perfect, maar de iPod doet daar nog eens 16 bij. Als laatst, de afmetingen... Niet te verwaarlozen vind ik toch! Je gaat niet zo'n knoepert kopen die niet in je broek kan!! En die Rio is nou eenmaal een stuk groter dan de ouwe vertrouwde Pod! Leg mij nou eens uit mensen, die speler vind iedereen heel interessant terwijl hij qua specs niet bepaald hoog scoort boven de Pod :S.

Ik zie een aantal sweetie spelertjes tegemoet komen, kwijlfactor 100 bij mij hier soms. Maar te lang wachten, terwijl de iPod zijn krachten bundelt, KOOP MIJ!! KOOP MIJ!! Ik kan niet meer w88, ik heb het gehad met mijn MP3CDspeler, RioVolt SP150... Anti-shock is ronduit slecht en je kan hem niet fatsoenlijk in je zak kwijt (jaja, andere soort speler, valt onder cd-spelers. duhuhhh).

Ik ben het spuugzat van mezelf, dat getwijfel :P ik moet er nu gewoon een hebben, een Pod en anders maar een 'gewone' mp3speler zoals de Mpio FD/FL 100 manmanmanmanman, die is ook niet mis!! Alleen 'slechts' maximaal 512 MB aan WMA bij je, wat neerkomt op zo'n 200 nummers maximaal (red ik het wel mee hoor maarja, voor hetzelfde geld koop je een iPod. Gaan we WEEEEER :()

Jongens, help me om te stoppen met twijfelen.

- iPod, nu?
- iPod, strax, nieuwe versie?
- Andere HD speler?
- MP3 speler?

Al-sje-blieft, en geen geblaat over jah, da moet je zelf maar weten :(

bedankt, ik moes ff me hart luchten :D

edit:
Goh? Hebbedingetjes? Wa zijn dah?

>>>> FREAKKKK :) <<<<

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 01-04-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 01 April 2003 @ 22:24:
ik wil even wat kwijt over die RioVolt. Als ik me niet vergis (vertel het me anders) is deze speler al bijna een jaar ge-hyped, ik zag hem volgens mij een keer in de kijk, al eeuwen geleden. Ik dacht, die speler is allang uit man! Blijkt hij nu dus op het punt van zijn release te zijn :S. Kijk ik bedoel 400 euro leuk voor een 10GB, maar voor het zelfde geld koop je een iPod met 5GB (ik heb niet meer nodig dan dat, misschien meerdere wel oke, daar heb je een punt). De buffer is 16MB perfect, maar de iPod doet daar nog eens 16 bij. Als laatst, de afmetingen... Niet te verwaarlozen vind ik toch! Je gaat niet zo'n knoepert kopen die niet in je broek kan!! En die Rio is nou eenmaal een stuk groter dan de ouwe vertrouwde Pod! Leg mij nou eens uit mensen, die speler vind iedereen heel interessant terwijl hij qua specs niet bepaald hoog scoort boven de Pod :S.
Huh? Gaat u eens rustig zitten meneer... glaasje water? Vertelt u eens over welke speler u het had?

a) De iRiver iHP-100?

Die is eik compacter dan de iPod. Iets langwerpiger (een millimeter of wat), maar tevens slanker en minder breed.

De iHP-100 is superieur aan de iPod op deze vlakken:

* heeft wel ingebouwde FM-tuner,
* heeft wel Ogg-ondersteuning (waarschijnlijk)
* heeft een beter batterij-verbruik, dus die buffer maakt vrij weinig uit (ja, of je moet er mee gaan marathon-line-dancen oid)
* heeft een grafisch gezien meer up-to-date LCD (niet in termen van pixels, maar wat ze ermee doen, 3D-effecten etc.)
* heeft standaard een a/b (waarschijnlijk met LCD ingebouwd)
* heeft encodingmogelijkheden, ook op optisch vlak
* heeft (betere) line-out, ook optisch
* de HD is vervangbaar
* heeft USB 2.0 en mogelijk FireWire

Ja, neemt u nog maar een slokje.

b) de SonicBlue (maker van de RioVolt, tegenhanger van de iRiver IMP-serie) Pearl?:

helaas is de toekomst van dit spelertje onzeker door het failissement van SonicBlue. Echter:

* Hardstikke compact
* Ogg vorbis
* 20/40 GB
* Ethernet + dockingstation
* Encoding-capabilities
* <heel veel meer....>
Ik zie een aantal sweetie spelertjes tegemoet komen, kwijlfactor 100 bij mij hier soms. Maar te lang wachten, terwijl de iPod zijn krachten bundelt, KOOP MIJ!! KOOP MIJ!! Ik kan niet meer w88, ik heb het gehad met mijn MP3CDspeler, RioVolt SP150... Anti-shock is ronduit slecht en je kan hem niet fatsoenlijk in je zak kwijt (jaja, andere soort speler, valt onder cd-spelers. duhuhhh).
Aha, ik begrijp hieruit dat u gestalkt wordt door een zeker mr. iPod? Het fenomeen is al langer bekend, dit schijnt te komen doordat deze bewuste speler zich vooralsnog als 1 van de weinige goede HD-spelers tot nu heeft geprofileerd. Maar een wijze les van uw consultant-ter-plaatse:

"Kijkt vooruit, wanneer het achterveld u dreigt te achterhalen!"

Ofwel: er is veel goed nieuws op komst, en nu gaat u bijna de boot alsnog missen. Nuja, een iPod is geen miskoop, zeer zeker niet: maar zodadelijk staat u buitenspel, terwijl de rest aan het WK meedoet. Een WK is altijd leuk, ook al ontbreekt de titelverdediger, nietwaar?
Ik ben het spuugzat van mezelf, dat getwijfel :P ik moet er nu gewoon een hebben, een Pod en anders maar een 'gewone' mp3speler zoals de Mpio FD/FL 100 manmanmanmanman, die is ook niet mis!! Alleen 'slechts' maximaal 512 MB aan WMA bij je, wat neerkomt op zo'n 200 nummers maximaal (red ik het wel mee hoor maarja, voor hetzelfde geld koop je een iPod. Gaan we WEEEEER :()
Ah, zeer goed: de patient heeft een - weliswaar negatief getint - zelfbeeld gebaseerd op zijn huidige situatie van geest!
Vraagt u naar de mening van mijn gewaardeerde collega MaDLiVe (mooie naam in dit geval ;)) over de Mpio FD-100, de Bass van dit gadget was volgens mij niet echt geweldig. En tja. Dan toch liever die iPod idd.
Jongens, help me om te stoppen met twijfelen.

- iPod, nu?
- iPod, strax, nieuwe versie?
- Andere HD speler?
- MP3 speler?

Al-sje-blieft, en geen geblaat over jah, da moet je zelf maar weten :(

bedankt, ik moes ff me hart luchten :D
Zo. We naderen het einde van de sessie, betaalt u met VISA of contant? Hm. Het eindoordeel luidt: wachten kan geen kwaad! Let op:

- iPod "oud" over 2 maanden (= 8 lange weken, koop een flashpongel voor tussendoor): is dan goedkoper geworden door nieuwe concurrentie, aantrekkelijk als je niet al die fancy nieuwe opties nodig hebt.

- iPod "Nieuw": een duurder grapje, maar 1 met kwaliteitsgarantie. Echter: we weten helemaal niet, wanneer deze jongen binnenkomt. Hier zou zelfs ik niet op willen wachten.

- Andere HD-speler: JA! Zegt u nu zelf, is iRiver zo'n slecht merk? Creeert de Samsung Yepp een slechte tongval of houdt u er ernstige nachtmerries aan over? Neemt u van mij aan, dat de service in beide gevallen in orde zal zijn, en dat de specs ieg beter zijn dan van iPod "oud". Het betreft hier simpelweg "2e generatie"-modellen voor virtueel dezelfde prijs als een "oude" iPod.

Antwoord, sluitend, niet bindend: kunt u niet meer wachten? Koop een iPod van 5 GB: goedkoop, en binnenkort zelfs uniek! Een knap stukje techniek met voldoende mogelijkheden.

Kunt u die paar weken/maanden overleven, met zicht op een mooi apparaatje als de iHP-100, de BA-1000, de YP-900 of zelfse de RD-2821? Dan moet u dat zeker niet laten, en dient u een flashplayer aan te schaffen om deze periode "te overleven". Ze zijn er al vanaf 80 Euro, ze zijn klein en eenvoudig in gebruik.

Wilt u finaal gek worden? Dan dient u te vertrouwen op alle gossips rond de release van de iPod II, Zen 5 of Neuros 22 TeraByte.

Hiermede hoop ik u, gewaardeerde klant en leesgenoot, voldoende te hebben geinformeerd. Ik groet u, en zeg: "tot ziens!"

Meneer? Meneer? U vergeet een afspraak te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Leuk stukje tekst, the_Omniscient :)
Persoonlijk zou ik wachten op de superieure iHP-100, zoals bovenstaande ookal zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
De iPod is nu 100 euro goedkoper bij de Bijenkorf door het hele land. De axtie geldt tot 13 april. De 5GB wordt al niet meer verkocht en de 20GB is niet te koop in de filialen Breda Eindhoven, dacht ik.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

enrico schreef op 01 april 2003 @ 23:04:
Leuk stukje tekst, the_Omniscient :)
Persoonlijk zou ik wachten op de superieure iHP-100, zoals bovenstaande ookal zei.
Jaja, zeker wachten op minimaal die iRiver iHP-100 hoor.
Ik had zelf ook geld teveel 8)7 (spenderingsdrang somebody stop me!). Aangezien ik na de flater met de Sony netMD n-1 een nieuwe audiodrager nodig had was ik dus ook wanhopig op zoek naar een stuk hoogwaardige techniek. Mijn oog voel op de nieuwe flashspelers van Mpio (ff een tussendoortje totdat er een top hdd speler beschikbaar zou zijn). Ik had dus de mpio fd100 besteld (de remote was wel leuk en smc geheugen had ik al). Het beestje kwam aan (heerlijke service van mmport), maar helaas beviel het geluid niet zo. (icm sennheiser mx300 dopjes) De bass is werkelijk veels te zacht. Zelfs wanneer je dynamic bass boost aanzet valt het tegen. Verder is het aan uitermate aangezame speler. Alleen voor 319 euro verwachtte ik meer van het geluid.

De iRiver is gewoon je van het. Echt alles wat een goeie audiospeler maakt zit op dat ding :D

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 02-04-2003 14:31 . Reden: stomme typo ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 02 april 2003 @ 12:34:
[...]
De iRiver is gewoon de van het. Echt alles wat een goeie audiospeler maakt zit op dat ding :D
Je van het :P
Maar je brengt me weer aan het twijfelen 8)7. Ik wil graag een iPod, denk er sterk over om hem morgen bij de bijenkorf in den haag te halen. Het enige waarvoor ik die iRiver zou willen is de FM-tuner (dan kun je hem namelijk goed als autoradio gebruiken incl AB), en encodingsmogelijkheden.. maar het is zo lastig! Want ik kan nog wel 2 maanden op de iRiver gaan wachten.. maarja.. 335€ valt ook nog wel mee (BTW terug).. dus.. als ik hem dan over een half jaar voor een redelijk bedrag kan verkopen en een geweldige multimedia speler incl videorecorder mpeg4 mogelijkheden etc kan kopen, ben ik tevreden. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 14:00:
[...]

Je van het :P
Maar je brengt me weer aan het twijfelen 8)7. Ik wil graag een iPod, denk er sterk over om hem morgen bij de bijenkorf in den haag te halen. Het enige waarvoor ik die iRiver zou willen is de FM-tuner (dan kun je hem namelijk goed als autoradio gebruiken incl AB), en encodingsmogelijkheden.. maar het is zo lastig! Want ik kan nog wel 2 maanden op de iRiver gaan wachten.. maarja.. 335€ valt ook nog wel mee (BTW terug).. dus.. als ik hem dan over een half jaar voor een redelijk bedrag kan verkopen en een geweldige multimedia speler incl videorecorder mpeg4 mogelijkheden etc kan kopen, ben ik tevreden. Wat denken jullie?
Het is niet het makkelijkste vraagstuk op aarde; dat maakt het echter ook zo vermakelijk!

De variabelen in deze procedure leveren voor ieder individu weer een andere constante op!

Het ontegenzeggelijke probleem van de iHP-100 is de verkrijgbaarheid. Wie zegt dat de releasedatum van Z-Korea & USA ook die van Europa wordt? Me dunkt dat het voor ons nog een flink stuk extra wachten kan worden... Zoals dat mailtje van Mp3cdspeler.nl al aangaf: "blabla...iRiver JukeBox...blabla... Augustus".

w000t, Augustus? Dat zou een hel zijn! Tegen die tijd had je al 3 iPod's kunnen bekostigen, en zal de nieuwe iPod zijn kopje waarschijnlijk ook al - zij het voorzichtig - boven het gras beginnen te steken.

Let wel, de speculatie (I hate it, I hate it) gaat er in veel gevallen vanuit, dat de "nieuwe" iPod gewoon een "oude" iPod + extra functionaliteit/doordachtzaamheid is. De "echt nieuwe" iPod (iPod III? Damn!), met bijv. kleuren-LCD, MPEG4, ... zou wel eens veel langer op zich kunnen laten wachten.

Weet je wat het bij mij is? Ik wil nu gewoon nog geen 300~500 Euro uitgeven, aan iets dat over 3 maanden echt outdated is. Weliswaar kun je zo'n ding dan weer kwijt aan iemand anders, maar toch: je boekt er hoogstwaarschijnlijk een hoop op af.

Moet je eens nagaan, hoe lang de originele iPodders nu al met hun gadget hebben kunnen pronken, en nog steeds is het "the thing to beat". Vanaf 2001 al! Dan zou het een beetje vreemd zijn (in mijn persoonlijke optiek) om er vanuit te gaan, dat bijv. de iHP-100 over 6 maanden al achterhaald is. De iPod I is dan echter al 2 jaar oud, en dat is voor mij een normale "gebruikersperiode", dan ga ik denken aan iets nieuws, iets beters ook. Als je dat dan voor een paar knaken meer kan krijgen, ervan uitgaande dat je op al die Apple-gossips geen peil kunt trekken, tja: dan ga ik voorlopig nog maar voor het "bankzitten".

Ik weet niet, of je het gevoel kent van een nieuwe PC oid kopen? Daar kijk je maandenlang naar uit, dan heb je hem en dan zou je 't liefste zien dat er geen concurrentie bestond. Wat zou jou het schelen, dat de concurrent "zus en zo" kan, jij bent tevreden. Na een tijdje begint echter het gevoel weer te knagen, misschien was "zus en zo" toch wel leuk geweest, hoe zit dat nu precies, wat kan die concurrent dan allemaal? En zo loop je tegen een derde machine aan, een vierde...

Wat we in dit topic tot nu toe gepoogd hebben te ondernemen, is de droge feiten tegenover elkaar te zetten en daar een selectie uit te maken. De iPod I komt hier ontegenzeggelijk goed uit, maar er is hoop op - en eigenlijk verlangen/naar - "meer". Echter, duidelijkheid komt er niet van het Apple-front. Dus dan selecteer je een kandidaat, die dat allemaal wel brengt, of dat nu de iHP-100 of de RD-2821 is. Dan heb je iets om naar uit te kijken, waarvan je weet dat het gebouwd is, om de concurrentie van de toekomst te kunnen weerstaan.

Pfff, wat een moeilijk onderwerp ook. Ik denk dat ik eens een nieuwe poll ga verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Allereerst, Omni, jij bent briljant. Bedankt hey! Humor maar toch de benodigde informatie, perfect!

Maar wil iemand alsjeblieft een hamer pakken en die mijn kop in boren?

Waarom? Wel, ten eerste om de rede dat ik al ongeveer 2 jaar iRiver en RioVolt verwissel/vermeng/als een zie 8)7. GsJosh komt er nu achter dat het twee geheel andere bedrijven zijn en mijn toen nog zo mooie juweeltje (ik spreek over mijn RioVolt SP100) bij Rio vandaan komt. Ik ben volgens mij half dislektisch want ik heb deze man:

Afbeeldingslocatie: http://www.sonicblue.com/images/audio/product/rio_riot.jpg

Aangezien voor een fabricatie van iRiver, juist ja, die ene waar hier zo hemels over gedaan wordt! Sorry mensen |:(.

Ten tweede, omdat ik er gewoon nog steeds niet uit kom :/. Het zo perfecte design van de Pod steekt wel wat af tegen die van River vind ik persoonlijk. iPod, gewoon zo kaal dat hij er mooi op wordt, te goed bedacht vind ik! Apple heeft niet voor niets gewoon De designtitel, niet? iRiver mag er ook wezen. Man wat hebben die mooie designs, ik noem: de Slim-X serie van de heren. Prach-Tig gewoon, maarja het blijven toch cd-spelers. Niet wat ik zoek :/. Maar nu dan weer even terug. Ik ga geen weken, laat staan maanden wachten op onze toekomstige beauty van iRiver :X. Daar heb ik gewoonweg het geduld niet voor! Mede door de geplande snowboard-reis die voor 14 april op de kalender staat hier. Toch wicked om een niet-overslaande-speler op zak te hebben (lees: mijn SP100 :(). Vandaar mijn haast! En zeg nou zelf wachten op een speler die over maanden pas komt das niets. Naast die gadget-gehalte-100-LCD van de nieuwe River zit er voor mij geen groot voordeel bij, tegenover de ouwe vertrouwde iPod. Al dat Spec-geblaat over beter, sneller en meer opties boeit mij niet zo. Het enige wat mij aanspreekt aan een toekomstige speler is niet de toenemende opslaggrootte (ik heb niet meer dan 5GB nodig. anders wordt het weer zo duur) en extra opties maar vooral de afmetingen en heel belangrijk: het design! USB is mooi meegenomen (ik heb geen Firewire, moet het via netwerk met een laptop doen :X) maar geen must-have.

Maar YePP is dus ook druk bezig met ons aan het twijfelen maken? GrrmBllrL, waarom net nu? Mooi hoor, het design is wel te doen (mwah vind hem niet echt super, beetje matig zoals ik ook de iRiver dat vind... Sorry) en de specs laten nog even op zich wachten. Wanneer zijn eigenlijk de releases van de IHP en YP-900? Want ik zit nu precies op mijn balanspunt, als die dates ver weg zijn val ik naar de iPod. En de prijzen? Alsjeblieft ik heb deze informatie echt nodig, het ziet er nu naar uit dat ik voor Apple ga maar ik ben o-zo bang voor die concurrentie waar Omni over speculeert in zijn laatste post. Volgens mij wordt ik gek 8)7

edit:
Ok, ok, ok. Ik heb eens alle plaatjes in deze topic bekeken en google een slinger gegeven en ik moet even mezelf kritisch bekijken. Ik neem mijn woorden terug over het matige design van YePP en iRiver, sorry! Ze zijn eerlijk gezegd gewoon schopkont mooi :9~. Ze spreken me Zeker aan, ook die van MPIO (gaat dat door? Want ik hoorde iets over de MPIO HD speler die niet door ging). Maar nog steeds wil ik weten: release dates en specs van de 3 :). (trouwens wat is die maffe CD-speler-like iRiver in deze post? Is dat wat?)

[ Voor 11% gewijzigd door Josh op 02-04-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 02 april 2003 @ 15:54:
[...]

Allereerst, Omni, jij bent briljant. Bedankt hey! Humor maar toch de benodigde informatie, perfect!

Maar wil iemand alsjeblieft een hamer pakken en die mijn kop in boren?
Zeer ongebruikelijk verzoek, maar doet het vast goed op feestjes. *Pakt benodigde tools*
Waarom? Wel, ten eerste om de rede dat ik al ongeveer 2 jaar iRiver en RioVolt verwissel/vermeng/als een zie 8)7. GsJosh komt er nu achter dat het twee geheel andere bedrijven zijn en mijn toen nog zo mooie juweeltje (ik spreek over mijn RioVolt SP100) bij Rio vandaan komt. Ik ben volgens mij half dislektisch want ik heb deze man:

[afbeelding]

Aangezien voor een fabricatie van iRiver, juist ja, die ene waar hier zo hemels over gedaan wordt! Sorry mensen |:(.
Tja. Mohammed en Jezus staan allebei in onze "oer-handleiding der mensheid". Het is maar welke versie je aanhangt: sommige heidenen kopen gerust een iPod *en* een Zen.
Ten tweede, omdat ik er gewoon nog steeds niet uit kom :/. Het zo perfecte design van de Pod steekt wel wat af tegen die van River vind ik persoonlijk. iPod, gewoon zo kaal dat hij er mooi op wordt, te goed bedacht vind ik! Apple heeft niet voor niets gewoon De designtitel, niet?

iRiver mag er ook wezen. Man wat hebben die mooie designs, ik noem: de Slim-X serie van de heren. Prach-Tig gewoon, maarja het blijven toch cd-spelers. Niet wat ik zoek :/.
"Minder is mooi(er)" is bekend jargon in het design-wereldje. Feit is, dat een apparaat dat verscholen gaat onder 6 gaziljoen knoppen, aansluitingen, uitsteeksels en aanhangsels minder sex-appeal heeft dan een kale doos-met-enige-inhoud. Er is weinig fantasie voor nodig, om dit naar je eigen IRL-situatie om te zetten.

Ik ben het - onder voorbehoud - met je eens, dat de iPod meer geraffineerd oogt: alsof het door een onmenselijk iets zomaar op de wereld is gezet, en er toevallig een fabrikant in de buurt was die het kon reproduceren.

De laatste iRiver iHP-100 pics vielen mij een beetje tegen, maar vergeet niet: wat we tot nu toe hebben gezien van deze machine, is veelal niet-officieel materiaal, een beetje getweaked, een tikkeltje wazig, een grammetje opgepoetst of een kilo vernaggeld.

De sleeke shots van een iPod zijn natuurlijk geheel doordacht; het licht valt er goed op, het kleurenspel brengt je terug naar je eigen jeugd - toen alles nog goed en aardig was - en bovenal: je kunt hem vasthouden. Je bent in staat om het apparaatje zelf te bewonderen: "Wat een finesse, wat een techniek, wat knap en leuk en...". De iRiver bestaat voor velen van ons enkel in onze gedachten: de pics laten soms een chromen geweldigaard zien, maar de laatste foto's (van de CeBit in Hannover) doen het eerder op een plastic bakske lijken. Echter: het licht viel slecht en deed het kleurenspel tekort en dat brengt je naar je toekomst - waar alles donker en zwart zal zijn.

In elke emotie zitten duizend rationele overwegingen: tastbaarheid doorbreekt er echter 999.
Maar nu dan weer even terug. Ik ga geen weken, laat staan maanden wachten op onze toekomstige beauty van iRiver :X. Daar heb ik gewoonweg het geduld niet voor! Mede door de geplande snowboard-reis die voor 14 april op de kalender staat hier. Toch wicked om een niet-overslaande-speler op zak te hebben (lees: mijn SP100 :(). Vandaar mijn haast!

En zeg nou zelf wachten op een speler die over maanden pas komt das niets. Naast die gadget-gehalte-100-LCD van de nieuwe River zit er voor mij geen groot voordeel bij, tegenover de ouwe vertrouwde iPod. Al dat Spec-geblaat over beter, sneller en meer opties boeit mij niet zo. Het enige wat mij aanspreekt aan een toekomstige speler is niet de toenemende opslaggrootte (ik heb niet meer dan 5GB nodig. anders wordt het weer zo duur) en extra opties maar vooral de afmetingen en heel belangrijk: het design! USB is mooi meegenomen (ik heb geen Firewire, moet het via netwerk met een laptop doen :X) maar geen must-have.
In jouw specifieke geval is wachten zeker een mindere optie. Maar ik sta hier toch wel een beetje versteld van, want als design het belangrijkste in een speler is, dan valt de wachtperiode goed te overleven met een werkelijk prachtige *uitbreidbare* flashplayer naar keuze. Veelal zijn deze geheugenuitbreidbaar (sommigen tot 1 GB+). Ik zal je niet tot vervelens toe overladen met eigen charmegevoelens bij de Pontis SP600 voor +/-90 Euro (MaDLiVe zou me levend opeten), maar het is een prima voorbeeld van "overleven terwijl de concurrentie dichterij komt". Een oude iPod 10 GB kost nu ook nog "maar" 399 Euro, maar vergis je niet: het is een hoop geld, als je gevoelig bent voor dat beschreven "daar-is-de-concurrentie"-gevoel. Nogmaals en misschien ten overvloede: aan een iPod kun jezelf geen buil vallen, maar ik zie het meer als een "houe-ding" dan een "hebbe-ding".
Maar YePP is dus ook druk bezig met ons aan het twijfelen maken? GrrmBllrL, waarom net nu? Mooi hoor, het design is wel te doen (mwah vind hem niet echt super, beetje matig zoals ik ook de iRiver dat vind... Sorry) en de specs laten nog even op zich wachten. Wanneer zijn eigenlijk de releases van de IHP en YP-900? Want ik zit nu precies op mijn balanspunt, als die dates ver weg zijn val ik naar de iPod. En de prijzen? Alsjeblieft ik heb deze informatie echt nodig, het ziet er nu naar uit dat ik voor Apple ga maar ik ben o-zo bang voor die concurrentie waar Omni over speculeert in zijn laatste post. Volgens mij wordt ik gek 8)7
Een beetje gezond mens wordt 3x per dag gek. De truc is de genezing.

De specs en releasedates van de spelers worden asap upgedate, maar dan nog ligt het aan jouw persoonlijke "gevoel" bij een speler. Niets is zo belangrijk als "weten wat je krijgt", behalve dan "weten wat je hebt". Bij de iPod weet je dit al, bij overige genoemde spelers kun je enkel gissen (weliswaar met voorkennis, maar goed).

Hopende u gediend te hebben groet ik u, u bent bekend met de formele procedure van therapie-financiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Jos gaat maar een nachtje slapen, mijn hoofdje even al deze gadget informatie laten verwerken en morgen met een nieuw, fris en hopelijk duidelijker antwoord te komen op mijn twijfel. Ik groet en bedankt voor de sublieme hulp.

[By the Way]
ik blijf nog wel gezellig met jullie meepraten vandaag, alleen dan niet over mezelf en mijn keuze :)
[/By the Way]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Weet je wat je dan doet: Je koopt een iPod 5GB, dan heb je een hele stoere mp3 HD speler die er over een jaar nog steeds erg lekker uit ziet en gewoon nog steeds behoorlijk modern eruit ziet. OK, geen FM tuner, niet de allerkleinste, maar het blijft een mooi design speeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

sorry. Dat is mij iets te simpel, heb je AL mijn berichten gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jup, maar je wilde toch iemand die de knoop doorhakte? ;) Kijk, je blijft maar twijfelen en je wil toch niet wachten, wat wil je anders dan?

Ik zit in hetzelfde schuitje trouwens, maar ik heb iets meer geduld. Als jij idd voor 14 april een mp3 speler wil, tsja, wat wil je zelf dan? Je wil tips en wat anderen zouden doen, ik zou in jouw situatie de iPod proberen te scoren ergens. 't Is maar een tip, daar vroeg je iig om.

Trouwens, voor 14 april scoor je jouw alternatieven niet, of je moet een flashspeler kopen, maar dat schijn je niet te willen omdat daar maar weinig nummers op passen (misschien alleen ter overbrugging?)

[ Voor 71% gewijzigd door Grrrrrene op 02-04-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

nou, om nou zomaar als 'overbrugging' een flash speler te kopen... Das mij iets te duur. Ik overweeg een iPod bij de Bijenkorf te scoren, goede deal voor de 10GB!! :) Ik denk dat ik niet wil wachten tot de iRivers en Yepp's, alhoewel ik nog wel ff wil w88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ook leuk om te weten:

1 maand na de lancering van de JOS MP-200HD komt er een 40 GB-versie van dit ding (MP-400HD? Gokje).

Indicatieprijs: 550 Euro.

Deze uitvoering zal dan wel degene met aluminium casing zijn, een chromen versie komt ook beschikbaar.

Verder aardig om te melden: de plannen om dit ding Ogg Vorbis te laten ondersteunen worden aardig onderzocht. Daarnaast wordt gechecked of het eventueel mogelijk is, om de MP-200HD Flac-compatible te maken.

Flac komt van dezelfde organisatie als waar Ogg onder valt, namelijk Xiph. Het schijnt alleen weer beter, compacter en weet-ik-wat te zijn:

kijk anders ff hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Flac? Ogg Vorbis?

edit:
sorry: [quote] FLAC stands for Free Lossless Audio Codec. Grossly oversimplified, FLAC is similar to MP3, but lossless. The FLAC project consists of:

the stream format
reference encoders and decoders in library form
flac, a command-line program to encode and decode FLAC files
metaflac, a command-line metadata editor for FLAC files
input plugins for various music players [/quote]

[ Voor 93% gewijzigd door Josh op 02-04-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GsJosh schreef op 02 April 2003 @ 19:54:
nou, om nou zomaar als 'overbrugging' een flash speler te kopen... Das mij iets te duur. Ik overweeg een iPod bij de Bijenkorf te scoren, goede deal voor de 10GB!! :) Ik denk dat ik niet wil wachten tot de iRivers en Yepp's, alhoewel ik nog wel ff wil w88
Mmm, als je 75 euro over hebt kun je zo een nappa halen (geen id hoe dat ding heet) 64MB en uit te breiden met smc (max192MB). Komt wel aardig geluid uit.

Volgens mij heette hij de pa11 ofzo. Ik zou iig gelijk in 1x iets goeds kopen. Dat de iPod bij de bijenkorf al 100 euro in prijs is gezakt geeft wel aan dat er snel iets nieuws aan staat te komen (of ze willen gewoon van die krengen af :P).

Heb geduld en je zult rijkelijk worden beloont :P

offtopic:
Waar zijn we mee bezig als voetbal land ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 02 april 2003 @ 20:27:
[...]
offtopic:
Waar zijn we mee bezig als voetbal land ;(
offtopic:
Nederland speelt op dit moment in Tiraspol het EK-kwalificatiedeuel tegen Moldavië. De stand is 1-0 door een mooie treffer van Vadim Boret in de 16de minuut.

OMFG! Ik pleit voor het laten vallen van piano's op de Oranjeprofs!

Ik zie best veel mensen die "opeens" die iPod van de Bijenkorf gaan kopen... Zullen goede zaken doen morgen, me dunkt.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 02-04-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 02 april 2003 @ 20:35:
[...]
offtopic:
Nederland speelt op dit moment in Tiraspol het EK-kwalificatiedeuel tegen Moldavië. De stand is 1-0 door een mooie treffer van Vadim Boret in de 16de minuut.

OMFG! Ik pleit voor het laten vallen van piano's op de Oranjeprofs!

Ik zie best veel mensen die "opeens" die iPod van de Bijenkorf gaan kopen... Zullen goede zaken doen morgen, me dunkt.
Dan ga je je toch afvragen waarom ze zo goedkoop worden verkocht. Is de winst marge gewoon zo groot of komt er iets nieuws aan? Of verkochten ze zo slecht dat ze gewoon snel van het spul afwillen voordat het 'niets' meer waard is?

offtopic:
Moet toch minstens 3-1 worden hoor :/

[ Voor 22% gewijzigd door MaDLiVe op 02-04-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er een nieuwe versie aan zit te komen. Ze moeten wel want ze worden anders straks aan alle kanten voorbijgestreefd que mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

ja ook, maar het zijn ook actieweken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Voor de tussen-doorders onder ons: de Pontis SP600 wordt nu ook ge-rebrand door Mpio, dus blijkbaar is het niet zo'n slecht apparaatje. De slimmerdz kopen het ding natuurlijk wel onder de naam "Pontis", want ik denk dat Mpio er lekker een procentje of 30 bovenop zal gooien (ding kost ~85 Euro).

*Edit: Lol, blijkbaar gaat het ding nu ook Ogg Vorbis ondersteunen!

Tja, ik laat die Bijenkorf-offer toch maar schieten. Kvind het een leuke aanbieding, maar 't heeft het toch net niet bij mij. Echter, ik wens de mensen die hem morgen gaan kopen toch veel luister- en speelplezier toe, want het is niet misselijk natuurlijk.

Imo kan Creative ook niet al te lang blijven wachten met prijsverlagingen, aangezien hun machientje het sowieso nooit echt makkelijk heeft gehad t.o.v. de iPod.

[ Voor 10% gewijzigd door the_Omniscient op 03-04-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GsJosh schreef op 02 April 2003 @ 19:54:

Nu begrijp ik je echt niet meer. Eerst zit je te twijfelen tussen een iPod of een andere HD mp3 speler die pas over een paar maanden komt (en dat is zelfs maar een schatting). Je wil niet wachten tot na 14 april, dus wat voor keus heb je dan? Dan zeg ik dat het het meest logisch is een iPod te scoren, dat vind jij kort door de bocht. Ik zie geen bocht: nu wat willen kopen en niet willen wachten = iPod kopen.

En nu ga je toch voor de iPod terwijl je mijn tip om de iPod te kopen niet goed vond :D Whaaa, make up your mind woman!

Grappig trouwens al die formaten die ondersteund worden. Ik heb nog steeds alleen maar mp3 en geen enkel OGG of FLAC bestandje. Ik zie het ook nooit online staan om te downloaden (zal wel aan mij liggen). OGG bestaat al enige tijd en om nou te zeggen dat het echt een suc6 is geworden...? Tsja, misschien moet dat nog komen hoor, maar FLAC support neem ik dus helemaal met een korreltje zout :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 03 April 2003 @ 12:56:

[...]

[...]
<hr>
Grappig trouwens al die formaten die ondersteund worden. Ik heb nog steeds alleen maar mp3 en geen enkel OGG of FLAC bestandje. Ik zie het ook nooit online staan om te downloaden (zal wel aan mij liggen). OGG bestaat al enige tijd en om nou te zeggen dat het echt een suc6 is geworden...? Tsja, misschien moet dat nog komen hoor, maar FLAC support neem ik dus helemaal met een korreltje zout :z
Ow twijfel maar niet aan het suc6 van Ogg hoor. Het is een feit dat de meesten onder ons enkel MP3/WMA op hun HD hebben geparkeerd, maar dat komt simpelweg omdat Ogg nog niet bij de "grote massa" bekend is. Zodra werkelijk naar buiten komt wat voor voordelen Ogg biedt, zal men de keuze snel gemaakt hebben.

Daar komt bij, dat de faciliteiten om bijv. MP3 naar Ogg te converteren nogal minimaal aanwezig zijn, en dat het resultaat niet je-van-het is. Je zult dus vanaf het begin moeten... beginnen.

Wat krijg je dan terug?

- ofwel betere (veel betere) geluidskwaliteit terwijl de file eenzelfde hoeveelheid diskspace gebruikt als bijv. een 192 kbps MP3'tje

- ofwel een vergelijkbare geluidskwaliteit als van datzelfde MP3'tje, tegenover een lagere diskspace-usage

- open source-achtig formaat, vrij te gebruiken/implementeren

Hieruit komt dus voort, dat Ogg enorme voordelen biedt voor bijv. internetstreaming, gamesdeveloping (sommige studio's gebruiken Ogg al) en audio-liefhebbers/fielen!

Lees maar eens deze FAQ. Er staat ook een link in naar een onafhankelijke test van het formaat.

Wb Flac: Ogg is een "lossy" formaat, dus er is in principe nog ruimte om de geluidskwaliteit te verbeteren. Flac is "lossless" en daardoor interessant voor audiofielen en artiesten. Tevens kan het (veel meer dan WAV) gebruikt worden om te streamen. Check dit blabla-praatje.

Flac is dus minder interessant voor portable-toepassingen, maar Ogg is ontegenzeggenlijk beter en interessanter dan MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Grrrrrene schreef op:

[...]

Nu begrijp ik je echt niet meer. Eerst zit je te twijfelen tussen een iPod of een andere HD mp3 speler die pas over een paar maanden komt (en dat is zelfs maar een schatting). Je wil niet wachten tot na 14 april, dus wat voor keus heb je dan? Dan zeg ik dat het het meest logisch is een iPod te scoren, dat vind jij kort door de bocht. Ik zie geen bocht: nu wat willen kopen en niet willen wachten = iPod kopen.

En nu ga je toch voor de iPod terwijl je mijn tip om de iPod te kopen niet goed vond :D Whaaa, make up your mind woman!

<hr>
IK HEB AL GEZEGD dat ik er ook niet uitkom, ik twijfel want een iPod voor 14 april hoeft niet PERSE, maar ik ga denkik toch maar voor de nu goedkope 10GB Pod. Sorry dat ik je advies afkeurde O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 03 April 2003 @ 16:39:
[...]

IK HEB AL GEZEGD dat ik er ook niet uitkom, ik twijfel want een iPod voor 14 april hoeft niet PERSE, maar ik ga denkik toch maar voor de nu goedkope 10GB Pod. Sorry dat ik je advies afkeurde O+
Ok, das duidelijk dan. Ieder zn eigen twijfels, overwegingen en keuzes. We hebben het hier over kiezen tussen "nu-iets, zodadelijk-niets (of minder-iets)" en "nu-niets (of minder-iets) en zodadelijk-iets". Hoe dan ook: je staat op het eind van het verhaal met een MP3-speler in je handjes.

Maar goed, we gaan natuurlijk gewoon vrolijk door met zoeken en pluizen etc...

Kunnen jullie je nog de APED-line van Now Evolution herinneren? Nee? Kijk ff naar deze post.

Ik vond die schets van de APED destijds bar lelijk, en vervolgens zijn we op de nieuwe iRiver-pics gestuit, dus is het beestje een beetje in de vergetelheid geraakt.

Maar nu ik de "release-versie" zie, vind ik het best meevallen, qua lelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.nowevolution.com/products/EV-APED_large.jpg

Bietje bol, maar bietjes zijn gezond

Ik bedoel: het is niet dat je zegt van "Tjongejongejonge... wat een wereld-design" maar aan de andere kant ziet het ding er vrij strak en mooi simpel uit, gelet ook op de prijsstelling:

APED 20 GB: 199.95 Euro/Dollar
APED 30 GB: 269.95 Euro/Dollar

Het 15 GB-model is dus een 20 GB-versie geworden (en daar zullen we maar niet over gaan klagen :P ), voor de rest is er weinig veranderd. Check ook eens het dockingstation, dat krijg je er dus ook bij.

Minpuntje is duidelijk het batterijverbruik ("minimaal" 8 uur, zeg dan "maximaal" 10 uur, dat klinkt wat beter) en misschien de omvang van het ding. Want daar kan ik dus nog steeds niets over zeggen (helaas Reino: maar jij hebt waarschijnlijk toch al een iPod nu ;) ).

Jammer is ook, dat ze het display niet hebben aangezte op de bovenstaande foto: dit is namelijk die befaamde OLED, en zelfs op een vrij duistere pic als deze zou het schermpje leesbaar moeten zijn.

Al met al: een mooi ding met een mooi prijskaartje. Het wachten is nu op een releasedatum + specifiekere productomschrijving.

Check voor meer info + productsheetdownload Now Evolution's website.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 03-04-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

hey, ik heb mijn iPod bij de Bijenkorf apart laten zetten. Alleen nu wil ik toch nog iets vragen hier. Die voor mij erg belangrijk zijn:

WAT zijn de (geschatte) releasedates van de toekomstige iPod verslaanders? En zijn er ook nog andere Pod verslaanders? Ik heb het hier over de YePP, de iRiver en de MPIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GsJosh schreef op 03 April 2003 @ 17:56:
hey, ik heb mijn iPod bij de Bijenkorf apart laten zetten. Alleen nu wil ik toch nog iets vragen hier. Die voor mij erg belangrijk zijn:

WAT zijn de (geschatte) releasedates van de toekomstige iPod verslaanders? En zijn er ook nog andere Pod verslaanders? Ik heb het hier over de YePP, de iRiver en de MPIO.
Mei/juni.

(staat al diverse x'en in dit topic :P)

Er zijn geen exacte dates bekend. This is what our sources could tell us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 03 April 2003 @ 17:56:

Ik wilde die releasedata eik in een mooi tabelleke zetten. En tja, het hele topic staat barstensvol met iPod-competitors (of ze de iPod kunnen verslaan, weet ik dus niet). Jouw demands waren: mooi design, capaciteit niet zo belangrijk, eh... dat was het wel zo'n beetje.

Dan komen dus in aanmerking:

Samsung Yepp 900 GT:

"Coming soon"

Tja, denk dus maar aan eind april/begin mei, overigens is de kans groot - groter dan bij welk ander apparaat dan ook - dat wij Europeanen hem dan ook kunnen verwachten.

Bantam BA-1000:

"Coming soon"

Uitgesteld to nader order. Geen duidelijkheid over wanneer we dan dit ding dan terug gaan zien, aangezien hij er allang had moeten zijn. Overigens krijgen de Amerikanen ruimschoots voorrang, en zal het bij ons zeker 2 maanden extra duren (denk ik) aleer we het spelerke mogen aanschouwen. Prognose: Mei/Juni (USA), September (Europa).

iRiver iHP-100:

"Coming soon"

Ook hier geen officiele bevestigingen. MaDLiVe en ik gaan uit van mei, echter: de Nederlandse release zou ook wel eens veel later kunnen plaatsvinden: Juli/Augustus. De echte bikkel gaat alle opties natuurlijk genadeloos af, om hem zsm in huis te hebben. Dit is de iPod-beater imho, en velen denken er net zo over.

RCA RD-2821:

"Expected July this year"

Een juweeltje als we de pre-rendered images mogen geloven. Iig weten we qua release wel dat Juli dus als doel wordt gesteld, maar met de crappy instelling van RCA zou dit best wel eens veel later kunnen worden. Prognose: Juli/Augustus (USA), September/Oktober (Europa)

Dan heb je nog de MicroDrive-spelers, iRiver iGP-100 (releaseprognose: juli/augustus in Azie en USA), Tounsten JB (onbekend, is nog in development) en RCA RD-2760 (prognose: juli in de USA). Keuze zat en allemaal barstensvol potentie.

De Mpio die jij bedoelt is wellicht de Mpio HD-100 (reeds verkrijgbaar), maar mijn advies is: handen af, of koop die iPod. De HD-100 is een exacte kopie van de E.digital Odyssey 1000 en dus reeds sterk achterhaald, groot en lomp in gebruik.

Als je doelt op de Mpio-speler in mijn eerdere post, de SP600: dat is een zeer voordelige flashplayer.

Zo, en ik ben er vast nog een paar vergeten, maar die zijn dan simpelweg niet belangrijk genoeg - in jouw specifieke geval. Suc6 ermee.

[ Voor 2% gewijzigd door the_Omniscient op 03-04-2003 18:24 . Reden: kromme zinnen verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

MPio
Juist ja, die MPIO is inderdaad niet je-van-het, heb ik net even bekeken. Het ging inderdaad om degene die jij noemde:
Afbeeldingslocatie: http://www.cprh.ch/produkte/mpio/neue%20Modelle/slide0007_image011.jpg

Een beetje flop-like die speler, teveel na-geaapt van Apple en bovendien een herontwerp van een ander merk |:(

Samsung YePP
Maar die samsung is voor mij veelbelovend, ziet er mooi uit maar is er al nieuws over de buffer? Buffers zijn voor mij ook wel belangrijk! Net als de afmetingen, al iets over bekend? Dat hij heel binnekort uitkomt geeft mij een erg goed gevoel, waar ik misschien nog wel op wil wachten.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/samsungyepp900.jpg
:X :9~ :9~ :9~

Bantam
Die Bantam, goede specs en die prijs dan!! :| Maar ik vind het design een 3 waard :X

iRiver iHP100 en 50
Ja, en dan die beauty, hij is wel mooi hoor. En vooral klein, kleiner dan de Pod. Perfect voor mij! Maar die buffer, heb je hem weer. Wat is daarvan te verwachten? En de prijs? ongeveer a-la-iPod? En als de release ongeveer rond mei uitkomt kan ik nog wachten. Tot september doe ik dat echt niet :X. Als de River niet in de buurt komt van de 16mb buffer (minimaal dus) ga ik toch voor de Pod, voor mij niet veel boeienders dan het perfecte design en de compactheid (zow, petje af hoor, hoe groot dat ding is). Misschien, als ik dus al die speciale specs niet nodig heb kan ik gaan voor de 50, goedkoper en precies wat ik wil. Alleen ja, die release...
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp100.jpg
:9~ :9~ :9~ :X
Ey maar die iGP's zien er ook wel sweetie uit! Een idee om hem op te nemen in de tabel? En wat is de buffer? Prijzen? Als die er zijn...
Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/slideshow/i/7603006_d2992576cf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.ocn.ne.jp/~bbshop/conpe_image/tan.jpg
maar, wasdit?

Jos is verliefd:
Afbeeldingslocatie: http://bubbledesign.com/images/hab1lg.gif Afbeeldingslocatie: http://www.zive.cz/Files/Obrazky/2003/3/MP3/hddiriver.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 04-04-2003 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat liggende geval is gewoon een i-pod gefotoshopped tot draaitafel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 03 April 2003 @ 21:35:
MPio
Juist ja, die MPIO is inderdaad niet je-van-het, heb ik net even bekeken. Het ging inderdaad om degene die jij noemde:
Ok, die valt af.
Samsung YePP
Maar die samsung is voor mij veelbelovend, ziet er mooi uit maar is er al nieuws over de buffer? Buffers zijn voor mij ook wel belangrijk! Net als de afmetingen, al iets over bekend? Dat hij heel binnekort uitkomt geeft mij een erg goed gevoel, waar ik misschien nog wel op wil wachten.
[afbeelding]
:X :9~ :9~ :9~
Ho! Stop! "Buffers zijn voor mij ook wel belangrijk"? Ehrm. Why? Alles vanaf de 8 MB is eigenlijk acceptabel, de meeste hebben 16 MB of hoger. Overslaan zal nauwelijks meer voorkomen, dus 16 MB is prima. Het gaat erom, wat er met die buffer gedaan wordt, de efficientie van het ding. Als je een speler met 32 MB buffer hebt, die maar 6 uur playback-time kan bieden, heb je daar weinig aan. Staar je niet dood op de buffergrootte, want om zo'n speler over te laten slaan moet je heel erg je best doen.

Vergelijk: Aldi-cam (nofi) met 3.1 MegaPixels tov Canon Powershot A40 met 2.0 MP. Ik zou de laatste nemen.

Een HDD-speler is sowieso minder "toegankelijk" voor de user qua buffer-beinvloeding: bij een CD'tje kun je nog vette vingers-problemen hebben, een niet goed-functionerende CD gebruiken etc etc. Bij een HDD-speler is dit gewoon uitgesloten: die HDD zit erin en moet er zo min mogelijk uitkomen.

Ik denk overigens dat de Samsung 16 MB Buffer heeft, maar echt boeiend is dat dus niet. Waarschijnlijk is de filosofie "Als gebleken is dat 16 MB in 99% van alle gevallen voldoet, dan hoeven we geen extra kosten te besteden aan die ene procent van worst-case-scenario's (oeps, ik laat mijn Samsung van de Mount Everest afdonderen: ik wil wel dat hij blijft spelen totdat ie beneden is)"
Bantam
Die Bantam, goede specs en die prijs dan!! :| Maar ik vind het design een 3 waard :X
Bantam is dus weinig zinnigs over te zeggen. Je hoort het wel, als er iets nieuws bekend is. Zet hier je centen nog maar niet op in.
iRiver iHP100 en 50
Ja, en dan die beauty, hij is wel mooi hoor. En vooral klein, kleiner dan de Pod. Perfect voor mij! Maar die buffer, heb je hem weer. Wat is daarvan te verwachten?
Zie bovenstaand verhaal. Ik denk 16 MB, misschien 32 MB.
En de prijs? ongeveer a-la-iPod?
Dit is ook al vaak voorbij gekomen. MaDLiVe en ik denken allebei 399 Eurootjes voor de 10 GB. En das de versie die het snelste komt
En als de release ongeveer rond mei uitkomt kan ik nog wachten. Tot september doe ik dat echt niet :X.
Dan wordt het wellicht importeren.
Als de River niet in de buurt komt van de 16mb buffer (minimaal dus) ga ik toch voor de Pod, voor mij niet veel boeienders dan het perfecte design en de compactheid (zow, petje af hoor, hoe groot dat ding is). Misschien, als ik dus al die speciale specs niet nodig heb kan ik gaan voor de 50, goedkoper en precies wat ik wil. Alleen ja, die release...
Over de iHP-50 is veel minder bekend dan over de iHP-100. Ga er vanuit, dat de iHP-100 gewoon als eerste gelanceerd wordt om de nieuwsgierige klanten het meeste geld op te doen beuren. De iHP-50 wordt dan misschien sneaky tussen de iHP-100 10 GB en 20 GB in gebracht.
Ey maar die iGP's zien er ook wel sweetie uit! Een idee om hem op te nemen in de tabel? En wat is de buffer? Prijzen? Als die er zijn...
Tabel is hopelesly outdated, echter: de reden staat al enkele malen vermeld (drukte). Dit komt vanzelf goed en wel asap, maar dus niet eerder. Reken maar dat ALLES erin zal staan :)

Edit: owja, de buffer weer. Bij een MicroDrive-speler heb je geen buffer nodig, aangezien het een soort flashgeheugen is. De schokbestendigheid hangt dus af van de kwaliteit van de MicroDrive (welke verwisselbaar is).

Prijzen? Geen idee! *Gokje*: 299 Euro voor 1.5 GB.
[afbeelding]
maar, wasdit?
Dit is een doodgewone iPod in een bloedmooi jasje. Een Japans gekkigheidje, dat met een beetje creativiteit zelf ook te maken is. Check Google om dat op te zoeken, er staat ook ergens een linkje in dit topic, in de buurt van dit plaatje.
Jos is verliefd:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Gelieve even de Samsung-pic te verwijderen, dubbelop is niet nodig lijkt me ;)...

Ik geef graag antwoord op je vragen hoor, en ik kan zien dat je het topic wat beter hebt bekeken dan eerst het geval was. Maar toch, een beetje meer balans in je stemming kan geen kwaad: we've all been there, we all know what you're going through etc.

Nu heb je een iPod gereserveerd/opzij-laten-leggen en wil je last-minute ontzettend veel info, das een beetje lastig. Denk er gewoon eens heel genuanceerd over na: wat je ook koopt, of waar je ook op wacht, het zal waarschijnlijk de moeite waard zijn. Daar ligt de moeilijkheid niet, dus geen paniek. Stel gewoon redelijke eisen, iedereen hier vindt veel van die dingen interesant maar focussed zich vooral op 1 of 2 spelers. Vanuit daar kun je veel rustiger verder kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door the_Omniscient op 04-04-2003 01:17 . Reden: iGP-gokje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

kijk, ik ben echt de man die gewoon iets van top tot teen uitpluist voor hij naar de winkel sjeest, gewoon om zeker te zijn. Het gaat immers om bijna 1000 oerhollandse guldens!! :| Daarbij kan je geen vergissingen maken. Maar een iPod is zowieso geen vergissing heb ik mij bedacht, noch die andere spelers in mijn keuze. Daar heb je volkomen gelijk in. Voor mij is het eigenlijk zo: ze hebben allemaal gewoon dezelfde specs (voor mij heh...) alleen is het de keus, welk design? En wil ik nog even wachten om bij mijn vrienden te kunnen pronken? Want als ik nou die Pod haal staat er morgen een andere vriend mijn bewonderaars weg te halen. Het principe van de afrekeningssnelheid dus. Die gadgetmarkt is gewoon zo intens, als je net als bij een computer iets koopt is het alweer oud wanneer je de winkel ermee uitloopt.

Ik moet gewoon zorgen dat ik daar niet op ga richten, lekker boeiend dat er over 3 maanden twee keer zo goede spelers zijn, ik heb dan een ... Toch? Daarom ga ik gewoon nu van de aanbieding profiteren en een iPod halen bij de Bijenkorf voor 100 euro goedkoper.

Ik ben je uiterst dankbaar Omni, zonder jou was ik nergens, in HD-land :). Jij geeft zulke goede hulp dat je mij uit mijn twijfelen haalt bij het kopen van iets. En dat lukt niet zoveel mensen! ;)

Groet, ik laat me ouders vandaag de Pod kopen en ik ga hem hier even goed reviewen. Want er zullen zekerweten nog meer van die Pod liefhebbers zijn die twijfelen. Ik blijf deze topic lekker meebabbelen want het interesseert mij uiterst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GsJosh schreef op 04 April 2003 @ 08:37:
kijk, ik ben echt de man die gewoon iets van top tot teen uitpluist voor hij naar de winkel sjeest, gewoon om zeker te zijn. Het gaat immers om bijna 1000 oerhollandse guldens!! :| Daarbij kan je geen vergissingen maken. Maar een iPod is zowieso geen vergissing heb ik mij bedacht, noch die andere spelers in mijn keuze. Daar heb je volkomen gelijk in. Voor mij is het eigenlijk zo: ze hebben allemaal gewoon dezelfde specs (voor mij heh...) alleen is het de keus, welk design? En wil ik nog even wachten om bij mijn vrienden te kunnen pronken? Want als ik nou die Pod haal staat er morgen een andere vriend mijn bewonderaars weg te halen. Het principe van de afrekeningssnelheid dus. Die gadgetmarkt is gewoon zo intens, als je net als bij een computer iets koopt is het alweer oud wanneer je de winkel ermee uitloopt.

Ik moet gewoon zorgen dat ik daar niet op ga richten, lekker boeiend dat er over 3 maanden twee keer zo goede spelers zijn, ik heb dan een ... Toch? Daarom ga ik gewoon nu van de aanbieding profiteren en een iPod halen bij de Bijenkorf voor 100 euro goedkoper.

Ik ben je uiterst dankbaar Omni, zonder jou was ik nergens, in HD-land :). Jij geeft zulke goede hulp dat je mij uit mijn twijfelen haalt bij het kopen van iets. En dat lukt niet zoveel mensen! ;)

Groet, ik laat me ouders vandaag de Pod kopen en ik ga hem hier even goed reviewen. Want er zullen zekerweten nog meer van die Pod liefhebbers zijn die twijfelen. Ik blijf deze topic lekker meebabbelen want het interesseert mij uiterst!!
Ook al is de Pod een goeie keuze voor dit moment. Ik vind het spijtig dat je deze keuze hebt gemaakt. "het gaat immers om 1000 oude guldens!" Ik zou never nooit niet de iPod kopen op dit moment tenzij hij 300 euro zou kosten voor de 10GB versie. Er komt zoveel mooiers aan (op de korte termijn! max 2 maanden kan ik wel wachten hoor).

Maargoed een zware miskoop is het niet. De ipod functioneert immers prima als audio drager en de kwaliteit is ook wel goed. Hij is alleen wat outdated tov. het spul dat eraan komt.

Have phun with it :P

De apple 5GB mac versie kost trouwens 195 bij de Dixons. (zal wel 1 van de eerste releases zijn, leuk als tussendoortje).

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 04-04-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt waar? de ipod voor 199?
ik vind het wel de moeite waard hoor! ok, je hebt niet het nieuwste vh nieuwste maar ook weer wel een degelijke speler dat wel. Zo'n ipod 5gig maakt zo'n overbruggingsperiode naar de iriver ihp/yepp/bantam wel heel wat draaglijker.
En dan is de restwaarde van zo'n ipod niet eens zo laag: ik schat ongeveer 170... in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 14:58:
ik vind het wel de moeite waard hoor! ok, je hebt niet het nieuwste vh nieuwste maar ook weer wel een degelijke speler dat wel. Zo'n ipod 5gig maakt zo'n overbruggingsperiode naar de iriver ihp/yepp/bantam wel heel wat draaglijker.
En dan is de restwaarde van zo'n ipod niet eens zo laag: ik schat ongeveer 170... in september.
Dit zijn geruchten uit het ipod topic. Zeker een mooie optie voor tussendoor. (199 voor een ipod :D welliswaar de mac versie maar die is zo om te bouwen naar een windows versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 14:58:
http://www.dixons.nl/Stor...5Fspelers&prid=0007032837

sorry had haast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ok dan. Voor 199 had ik hem zeker gekocht, er zijn zat flashplayers die duurder zijn.

Ik snap alleen niet waarom Dixons 399 blijft vragen voor een 5 GB, als de Bijenkorf die dingen van 10 GB voor eenzelfde prijsje verkoopt. Een beetje markt-anticipatie leren ze zelfs bij Dixons toch wel, mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister inderdaad een iPod gekocht, the_Omniscient. Ik kon niet langer wachten en ik had de dag ervoor toch nog weer wat geld verdiend. Ik heb hem gister dus bij de Bijenkorf gekocht in Den Haag (ze hadden er nog wel wat over). Erg relaxt ding, klein, licht, mooi, ultiem handige bediening, goede geluidskwaliteit!
Niet zo veel features maar ik ben al heel tevreden :).
Nu zal ik dit topic misschien niet elke paar uur bekijken maar wel minstens elke dag.. ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik heb ook de iPod gehaald bij de bijenkorf, de 10GB voor 399 euro.
En veel extra features gebruik ik eigenlijk ook niet. Ik gebruik hem als MP3 speler en door de 10GB heb ik geen behoefte aan de FM tuner. Zowieso luister ik geen radio, ook niet thuis. :)
Misschien dat de nieuwe iPod wel een de nieuwe FireWire heeft en dat je dan een verloopstukje moet kopen :? Wie weet, hij heeft voor mij al ruim voldoende!
Alleen misschien nog wat andere spelletjes? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

een copy van mijn bericht in het iPod topic, nader info over die 195 euro pod bij Dixons:

Ik heb mijn dixons in vlaardingen gebeld, die wisten er niets vanaf, ik heb 0900-dixons gebeld maar dat is 20 cent per minuut EN zon praatrobot :(. Ik heb schiedam gebeld maar die is dicht, een paar fillialen in Rotterdam, waarbij er eentje was die nog EEN iPod 5GB had voor de Mac, alleen 295 euro :S. Kan die H2O niet ff reageren? Maybe heeftie typefoutje gemaakt. Het feit dat de actie ook niet bij aanbiedingen op de Dixons site staat vinden ik en D-medewerkers vreemd.

edit:
Weer een edit: Ik heb nu alle fillialen rotterdam gebeld en daarvan heeft er een nog maar een 5GB Mac iPod voor 295 euro(heb hem meteen apart laten zetten >:) . De rest heeft er 1. Nooit van gehoord of 2. Al heel lang niet meer op voorraad. Ook speculeren 2 fillialen over een typefout op het forum hier. Echter, een meneer (klonk erg wijs, over de apple wereld) zei wel iets vreemds. Ik had het verhaal verteld dat het blablaFilliaal voor 295 euro een Pod had en ik vroeg toen waarom het geen 195 euro was. Hij vertelde toen iets over dat dan toch weer een oudere versie is. Ik weet niet waar H2O zijn Pod vandaan heeft maar het is een verschrikkelijk oude versie op een filliaal wat gewoon niet goed verkoopt ben ik bang. Woon jij in Friesland? ;)

edit:
maar weet IEMAND van die 195 euro? Daar moet ik hem gewoon voor hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GsJosh schreef op 04 April 2003 @ 19:28:
een copy van mijn bericht in het iPod topic, nader info over die 195 euro pod bij Dixons:

Ik heb mijn dixons in vlaardingen gebeld, die wisten er niets vanaf, ik heb 0900-dixons gebeld maar dat is 20 cent per minuut EN zon praatrobot :(. Ik heb schiedam gebeld maar die is dicht, een paar fillialen in Rotterdam, waarbij er eentje was die nog EEN iPod 5GB had voor de Mac, alleen 295 euro :S. Kan die H2O niet ff reageren? Maybe heeftie typefoutje gemaakt. Het feit dat de actie ook niet bij aanbiedingen op de Dixons site staat vinden ik en D-medewerkers vreemd.

edit:
Weer een edit: Ik heb nu alle fillialen rotterdam gebeld en daarvan heeft er een nog maar een 5GB Mac iPod voor 295 euro(heb hem meteen apart laten zetten >:) . De rest heeft er 1. Nooit van gehoord of 2. Al heel lang niet meer op voorraad. Ook speculeren 2 fillialen over een typefout op het forum hier. Echter, een meneer (klonk erg wijs, over de apple wereld) zei wel iets vreemds. Ik had het verhaal verteld dat het blablaFilliaal voor 295 euro een Pod had en ik vroeg toen waarom het geen 195 euro was. Hij vertelde toen iets over dat dan toch weer een oudere versie is. Ik weet niet waar H2O zijn Pod vandaan heeft maar het is een verschrikkelijk oude versie op een filliaal wat gewoon niet goed verkoopt ben ik bang. Woon jij in Friesland? ;)

edit:
Nee, sorry dat gerucht heb ik ook maar uit het ipod topic gehaalt.

Leek me al sterk ;(

195 euro zou wel heel vet zijn. De oudere versie? Nou geen probleem hoor, zelfs de oude beestjes werken nog aardig.

[The_Omniscient zou jij, mij misschien even een mailtje kunnen sturen. Ik wil je namelijk attend maken op iets (wat niet public hoeft) maar ik zie je mail adres niet in je profile.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 17:46:
Ik heb gister inderdaad een iPod gekocht, the_Omniscient.

[...]

Nu zal ik dit topic misschien niet elke paar uur bekijken maar wel minstens elke dag.. ga zo door!
Hehe, will do, will do. Ik zag de wijzers al uitslaan naar de iPod toen die Bijenkorf voorbijkwam! Van mij had er nog wat af gemogen, "probleem" is nl. dat ik er wel eentje op korte termijn nodig zal hebben om mijn toekomstige reviews op te baseren. Aan de andere kant, dan heb ik ook een Zen, Archos JB en Odyssey 1000 nodig, moet een RCA RD-2820 zien op te graven, een Neuros laten verschepen vanuit de USA, de almachtige Terapin met een hijskraan hierheen verplaatsen en de Mambo X P35X op gaan halen in Duitsland. Dus misschien wacht ik wel tot mijn JOS binnen is :P ... Like in 2005 ofzo.
GsJosh schreef op 04 April 2003 @ 19:28:

[...]

edit:
Lijkt sterk op een typ0 oid, met 195 Euro zou Apple in 1 klap werelddominantie aan zichzelf verschaffen. Move over Bush, stand down Saddam, Apple is the one to conquer you all. Maar zo is het dus waarschijnlijk niet.
MaDLiVe schreef op 04 April 2003 @ 19:56:
[...]

Nee, sorry dat gerucht heb ik ook maar uit het ipod topic gehaalt.

Leek me al sterk ;(

195 euro zou wel heel vet zijn. De oudere versie? Nou geen probleem hoor, zelfs de oude beestjes werken nog aardig.

[The_Omniscient zou jij, mij misschien even een mailtje kunnen sturen. Ik wil je namelijk attend maken op iets (wat niet public hoeft) maar ik zie je mail adres niet in je profile.]
De oude versie heeft bij sommigen zelfs de voorkeur...

Trouwens, mail is onderweg, hopelijk geen stakende postlieden of Anthrax-scares vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

finally some good pics of the new iRiver players

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ok, credits naar Austonia (mijn Amerikaanse collega) _/-\o_ . Dammit you beat me to it this time.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj12.jpg

Wow... Wow... En ook in het blauw... Wow... BlauWow!

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj11.jpg

Ok, tot zover mijn claim dat Apple qua LCD gelijkwaardig is...

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj13.jpg

Argh... Met remote... Argh! Wieeee!

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj14.jpg

Dun issie ook nog eens!

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj15.jpg

De knopjes aan de zijkant blijven een beetje "flimsy" vind ik...

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030403/nhj16.jpg

En dat hij op USB 2.0 werkt, wisten we ook al... maar ... wow... Ik verkoop mijn huis!

OMG Austonia, I will hug you to death for this! :9~ :7 :9~ O+ O+ :9~ :7

[ Voor 33% gewijzigd door the_Omniscient op 04-04-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

W00t!! Check die Afstandsbedieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GsJosh schreef op 04 April 2003 @ 21:05:
W00t!! Check die Afstandsbedieding!
JAAAA, *krijgt tranen in zijn ogen*

Eindelijk wat een mooie mooie remote. Wat een mooie mooie speler.

De keuze is weer gemaakt :D

It's shining :9

Dank je austonia :>

[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 04-04-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
OMG! Tja, wie twijfelt er nu nog? Shit.
The portable HDD player *comes with a* 10GB HDD, *measuring* 1.8 inches. To be sold from April, as for shop front expectation price the possibility approximately of 5 ten thousand Yen. *It's compatible with* Windows 98 SE/ME/2000/XP, *and with Mac OS after a firmware update, planned in June*

The portable HDD player *supports* the playback of the WMA/MP3/ASF. 2.3 It *has got a* 128×160 dot liquid crystal, *supports* Japanese characters. In addition, the liquid crystal remote control which supported Japanese *characters*, can also be used for basic operation.

Remote control

Besides the fact that the FM tuner is built in, it features also MP3 encoding function. *We'll equip the unit* with optical digital input/output*interface*, which is common to line input, and can do real time encoding of the MP3. It can do the cooperation with personal computers *through* USB 2.0. It *is recognized* as USB storage *device*, *so it can be utilized as* data storage.

As for the battery, *there is* the lithium polymer charge battery (built-in), continual playback of approximately 16 hours is possible.

As for *dimensions, the player measures* 60×105×19mm (width x depth x height), as for weight: *it weighs a mere* 160g (the *rechargeable battery*included).

The ear phone *from* the Sennheiser *comes with the player*. *It will support firmware updates, and one of these updates will enhance the player, enabling it to support Ogg-Vorbis-fileformat*.
*= Edit-break.

Dus MaDLiVe: 396 Dollar, ofwel zo'n 399 Euro... ;)

Damn! Argh! Must-have-it-now!

Edit: OMG! 160 Gram, das echt zohoooo licht! Vergelijk de iPod: minimaal 185 gram!

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.co.jp/news/0304/03/iriver5.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door the_Omniscient op 04-04-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoooooooohoooooooo :) :) :P :9
Prachtig apparaatje.
Die foto's deden mij hart echt sneller slaan 8)7

btw Die blauwe vind ik ook echt wel mooi

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze bestellen , ik heb namelijk nog een 40 Gig harddisk uit een notebook:

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=335

189,- euro lijkt me redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 23:20:
Ik ga deze bestellen , ik heb namelijk nog een 40 Gig harddisk uit een notebook:

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=335

189,- euro lijkt me redelijk
Zeer redelijk zelfs. Bijzonder goed apparaat (prijs/kwaliteit-technisch). Ik hoop alleen dat het geen typ0 is, en ze eigenlijk de P350 bedoelen: die is veel minder uitgevoerd.

Maar goed, dit is idd ideaal als je nog een HDD'tje hebt liggen. Dammit, moet ik dit ding dan ook nog gaan kopen?

*Edit:

In het kader van: "hoe past dit ding in dat andere?":

Afbeeldingslocatie: http://www.dsg.ru/dsn/images/iGP100.gif

FF een "clear shot" op de iRiver iGP-100

Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/pubimages/58922.jpg

Als we dan toch bezig zijn...

En OMG, wat gaat het opeens snel met die iHP-100:

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.pc.mycom.co.jp/news/2003/04/03/09cl.jpg

Slecht staaltje fotograferen, mooi stukje techniek

Partijdig ben ik echter niet, en een shot als dit kan ook zeker waarderen (de Archos AV320):

Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/pubimages/58940.jpg

"Ik kan nie lezuh wa dr op da schermpie stoat..."

[ Voor 48% gewijzigd door the_Omniscient op 05-04-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaar, die ihp is van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@austonia: goed hoorrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, die iHP100 heeft een 1.8" HD? Hoe wil je daar dan een laptop HD in schroeven van 2.5"? 8)7

Misschien zie ik wat over het hoofd hoor :)

Lezen Grrrrrene, hij koopt een heel andere speler |:(

Anyway: komt er ook een 20-40GB versie van die iHP en wanneer kunnen we daar reviews van verwachten. Want als ik dan toch een mp3 HD speler ga halen, wil ik ook in 1 keer alles daarop backuppen (en dus altijd meedragen) eigenlijk :)

[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 05-04-2003 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 april 2003 @ 03:43:Anyway: komt er ook een 20-40GB versie van die iHP en wanneer kunnen we daar reviews van verwachten. Want als ik dan toch een mp3 HD speler ga halen, wil ik ook in 1 keer alles daarop backuppen (en dus altijd meedragen) eigenlijk :)
Lezen Grrrrrene... hehe ;) . Oorspronkelijk was enkel de 20 GB-versie van de iHP-100 bekend, later werd duidelijk dat deze pas veel later zou verschijnen. We hebben het dan over een releasedate in de buurt van - naar mijn belabberde schatting - september (wereldpremiere zeg maar, dus later in NL).

Overigens kun je aan de onderzijde van de iHP-100 een stel mooie schroefjes zien zitten. Als je deze losdraait, valt het klepje eraf (duh) en kun je schijfjes gaan wisselen... 40 GB? 60 GB? You name it!

(Moet dan wel de juiste schijf zijn, en ik weet niet of zulke hoge getallen ondersteund worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

Damn jong dat wordt dus de ihp :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, voor mij ook denk ik, maar 10GB vind ik wat weinig. Het is voor mij of 5GB als in: je kunt er ff wat muziek op zetten en je hebt genoeg voor een weekje weg ofzo OF ik moet een heel grote opslagcapaciteit hebben waar je gewoon heel veel mp3 op kunt gooien, liefst alles. En dan zit ik toch wel aan 20GB minimaal te denken (Cabaret mp3 hoef ik niet mee en dan zit ik momenteel op ongeveer 20GB.

Mjah, moet ik maar op zoek naar een 20 of 40GB 1.8" HD :D

Ik was BTW sowieso van plan om te wachten op de RD2821 van RCA/Thomson :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 05-04-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 04 April 2003 @ 16:27:
[...]
Ok dan. Voor 199 had ik hem zeker gekocht, er zijn zat flashplayers die duurder zijn.

Ik snap alleen niet waarom Dixons 399 blijft vragen voor een 5 GB, als de Bijenkorf die dingen van 10 GB voor eenzelfde prijsje verkoopt. Een beetje markt-anticipatie leren ze zelfs bij Dixons toch wel, mag ik hopen?
Ok dan. Voor 195 *HEB* ik hem zojuist gekocht! De iPod, that is. Voor die prijs hoef je het toch echt niet meer te laten, 5 GB tov. 256 MB voor ongeveer dezelfde prijs, nou dan is het snel bekeken!

FireWirekaartje drbij (lekker dure), Senheisser MX-400'tjes, nog wat bral voor USB 2.0 (voor de JOS MP-200HD en de iHP-100 zodadelijk) en ik was klaar voor pakweg 255 Euro.

My precioussss... Hijs wel klein zeg! Ga er nu maar eens wat mee spelen. Hier kom ik het lange wachten tot de iHP-100 wel mee door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 05 april 2003 @ 18:09:
[...]
Ok dan. Voor 195 *HEB* ik hem zojuist gekocht! De iPod, that is. Voor die prijs hoef je het toch echt niet meer te laten, 5 GB tov. 256 MB voor ongeveer dezelfde prijs, nou dan is het snel bekeken!

FireWirekaartje drbij (lekker dure), Senheisser MX-400'tjes, nog wat bral voor USB 2.0 (voor de JOS MP-200HD en de iHP-100 zodadelijk) en ik was klaar voor pakweg 255 Euro.

My precioussss... Hijs wel klein zeg! Ga er nu maar eens wat mee spelen. Hier kom ik het lange wachten tot de iHP-100 wel mee door...
wat!!! waar heb jenem vandaan, mail me asjeblieft het adres ik smeek et je _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

the_Omniscient schreef op 05 April 2003 @ 18:09:
[...]

kan je mij dat ook even meelen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

kunnen we maybe een apart topic maken over de iHP en de iGP ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

the_Omniscient schreef op 05 april 2003 @ 18:09:
[...]

Deze komt toch bij de Dixons vandaan?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:48:
[...]
wat!!! waar heb jenem vandaan, mail me asjeblieft het adres ik smeek et je _/-\o_ :9~
Hehe is goed hoor. Ik denk wel dat het de laatste was, maar ik kwam vlak voor sluitingstijd aan, dus wellicht heb je maandag nog kans dat er 1 of 2 liggen.
HIValicious schreef op 05 april 2003 @ 19:51:
[...]
kan je mij dat ook even meelen?
Komt in orde.
HIValicious schreef op 05 April 2003 @ 19:52:
kunnen we maybe een apart topic maken over de iHP en de iGP ?
Tja, weet je wat het is? Er loopt ook een apart topic over de Neuros, er is gepoogd een apart topic voor diverse andere spelers te openen, maar de gegevensstroom is gewoon erg beperkt. Echter, ik denk erover om een iHP te importeren (ja, ik ben gek, heb idd net die iPod) dus misschien ff wachten tot iemand hem werkelijk in handen heeft gehad... I would be happy to host it all.
Gutteguttegut schreef op 05 april 2003 @ 19:59:
[...]
Deze komt toch bij de Dixons vandaan?
Klopt. Of all places hm? Dan zal aanstaande disndag de nieuwe iPod wel zijn intrede doen ofzo ;)... Anyway, het is natuurlijk geen geld.

Ik ga weer ff verder spelen, het werkt nog niet helemaal.

Ow ja, eerst ff mailen.

Edit: HIValicious, je opgegeven mail-adres in je profiel werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 05-04-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni, kun je aangeven waarom de Zen helemaal niet besproken wordt? Valt die helemaal buiten de prijzen?
Ook zie ik het "probleem" van de niet vervangbare batterijen niet terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

kost die iHP 10 gig 400 E of is dat tog die 20 gig?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:20:
Omni, kun je aangeven waarom de Zen helemaal niet besproken wordt? Valt die helemaal buiten de prijzen?
Ook zie ik het "probleem" van de niet vervangbare batterijen niet terugkomen
Tja, de Zen, iPod en Archos zijn de uitganspunten van dit topic. Zij komen pas ter sprake, als dit van toepassing is. Het gaat eigenlijk vooral over de nieuwere generaties HDD-spelers, de concurrenten van bovengenoemde spelers - waaronder dus de Zen.

In dit geval is er ff een hypeje rond de iPod, omdat de "oude" range (iPod 1 en 1.1) er wellicht vrij snel uit zal gaan, en dus zakken de prijzen behoorlijk. Dat heeft tot gevolg, dat er veel mensen zijn die toch een iPodje willen proberen - het ligt immers ineens binnen handbereik.

Wb de Zen: van serieuze prijsverlagingen (zoals bij de iPod) is nog geen echte sprake, sterker nog: een opvolger van de Zen is nog niet eens in de roddelpers opgedoemd.

Daarom zul je over de Zen niet zoveel vinden, misschien iets specifieker in het speciale Zen-topic kijken. Overigens is er wel het 1 en ander voorbij gekomen hoor (waaronder die eeuwige, vervelende discussie over welke nu beter is: iPod of Zen, maar dat hoort dus niet thuis in dit topic), zoals de issue met de ingebouwde batterijen (die ook weer in de iHP-100 zal zitten, why God: why?), maar zie het iPod-topic: dit kan grotendeels met fatsoenlijke firmware worden opgelost. Ik weet niet of dit bij de Zen ook al het geval is.

Ook langsgekomen: de 10 GB- en 40 GB-versies van de Zen en de mogelijkheid tot HDD-vervanging.

Dus, ff een beetje in het begin van het topique kijken.
HIValicious schreef op 05 april 2003 @ 21:30:
kost die iHP 10 gig 400 E of is dat tog die 20 gig?
10 GB = 400 Euro, maar reken op meer in NL/B.

20 GB, ik gok 500 Eypo.

Trouwens, check ff mijn vorige post, onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

is dan een iPod geen betere deal? Cheaper of nie ... ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En mooier als je het mij vraagt. Ook erg degelijk en heeft zich al bewezen. Damn, voor 195 euro is dit wel heel interessant. Maar ik heb die 5GB versie nog niet gezien @ Dixons :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
HIValicious schreef op 05 April 2003 @ 22:46:
is dan een iPod geen betere deal? Cheaper of nie ... ?
Beter niet. Ik bedoel, die iRiver gaat aan alle kanten kont schoppen en zal de "oude" iPod ruim verslaan op gebied van prestaties en features. Maar dat wil niet zeggen dat de iPod geen goed ding is, en daarom kun je er best eentje aanschaffen als je daar (voorlopig) genoeg aan hebt.

Ik ga iig zeker de iHP-100 ook kopen, maar ik had de iPod nodig als vergelijkingsmateriaal.
Grrrrrene schreef op 05 april 2003 @ 23:10:
En mooier als je het mij vraagt. Ook erg degelijk en heeft zich al bewezen. Damn, voor 195 euro is dit wel heel interessant. Maar ik heb die 5GB versie nog niet gezien @ Dixons :?
Grrrrrene heeft ook post @ tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finally, Rob got an iPod! good deal too, 5gb for $200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 05 April 2003 @ 23:10:
Hij is niet meer verkrijgbaar bij dixons, ik heb iets van 20 fillialen gebeld omstreken zuid holland en noord holland. Je zou nog kunnen proberen in friesland, drente enzo. Ik had iig de laatste in Beverwijk en ik kan je verzekeren dat het heeeeel moeilijk gaat worden om nog aan een 5gb te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omni e.a.

wie weet een i-pod achtige speler met een 40 gb hdd (en dus niet de nomad III) die nu te koop is?
of is het wachten totdat wellicht de i-pod II hier mee gaat komen, of de Zen die al in Japan te verkrijgen is of de JoS die eind mei begin juni aangeeft.....

is te verwachten dat de iRiver nog met 40gb gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

ik had afgelopen vrijdag ookal heel zuidholland gebeld, kon alleen een dixons in rotterdam vinden die hem voor 295 euro verkocht (misschien toch 195 euro?) ik heb hem apart laten zetten. Misschien istie nu alweer vrij want ik heb hem niet opgehaald. Lijnbaan rotterdam als je gelukt heb. Ik heb een 10GB voor 400 euro gekocht. Mooi apparaatje maar precies de pech voor mij om een dag erna te horen dat iedereeen een 5GB heef voor 200 :'(:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:16:
[...]
Hij is niet meer verkrijgbaar bij dixons, ik heb iets van 20 fillialen gebeld omstreken zuid holland en noord holland. Je zou nog kunnen proberen in friesland, drente enzo. Ik had iig de laatste in Beverwijk en ik kan je verzekeren dat het heeeeel moeilijk gaat worden om nog aan een 5gb te komen..
Echter, de aanhouder wint. Wellicht is er idd in West-wolverga-sper-en-steek-aan-de-IJssel nog een 5 GB iPodje te krijgenh, je weet het niet...
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 11:00:
omni e.a.

wie weet een i-pod achtige speler met een 40 gb hdd (en dus niet de nomad III) die nu te koop is?
of is het wachten totdat wellicht de i-pod II hier mee gaat komen, of de Zen die al in Japan te verkrijgen is of de JoS die eind mei begin juni aangeeft.....

is te verwachten dat de iRiver nog met 40gb gaat komen?
Hm, moeilijke vraag.

Er zijn een paar spelers die 20GB+ aan boord hebben, maar dat zijn veelal vrij onconventionele players.

Denk aan de Aziatische versie van de Zen (40 GB, USB 2.0) en enkele low-budgetmodellekes als de Mello Encore en de Neo 25-serie (waar je gewoon in kan vrotten wat je wilt, zolang het maar 2.5" is).

Dit zijn nu niet bepaald concurrenten voor de iPod (misschien de Zen dan) qua prestatie/design/formaat... etc.

Als je dus echt een iPod-concurrent wilt, dan wordt het lang wachten. In mijn bescheiden optiek kunnen enkel de Samsung Yp-900 (10 GB en wellicht 20GB), RCA-RD2821 (20GB) en de iRiver iHP-100 (10 GB en 20 GB) met de iPod vergeleken worden. Dan had je nog die SonicBlue Pearl, en die had dan wel weer een 40 GB HDD (naast de 20 GB-versie), maar dat evrhaal is bekend: SonicBlue zit diep in de rode cijfers.

De JOS MP-200HD is meer een concurrent voor de Zen (het is een 2.5" model), hier komt idd ook een 40 GB-versie van.

De Archos AV-serie is verkrijgbaar in 20 GB en 40 GB, en zal binnen nu en niet al te lange tijd gelanceerd worden. Deze dingen zijn natuurlijk een stuk multimedialer dan de iPod; de vraag is of je dat nodig hebt, wante betaalt er een behoorlijke prijs voor.

De iPod II komt volgens mij zeker in 40 GB-uitvoering, maar God knows hoe lang dat nog gaat duren.

Dus denk maar aan het volgende: 2.5"-modellen staan erom bekend, dat hun HDD's erg makkelijk te vervangen zijn. Bij de iRiver iHP-100 is het mogelijk de 1.8"-HDD later te vervangen, wellicht met 40 GB of meer. Ik denk niet, dat bij de Samsung YP-900 en RCA RD-2821 hetzelfde trucje kan worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Apple is holding a Press Conference on Sunday, April 6th between 12noon and 1pm Pacific Time at the National Association of Broadcasters.

Announcements are expected.
Ik gok dat hier wel een muziekserice en iPod worden bekend gemaakt. Waarschijnlijk....:)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Komt nu ook zo'n HD mp3 speler van Philips, 15 gig opslag. Zie http://www.audio.philips.com/betatest_HDD100.asp :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Wallie schreef op 06 april 2003 @ 12:57:
Komt nu ook zo'n HD mp3 speler van Philips, 15 gig opslag. Zie http://www.audio.philips.com/betatest_HDD100.asp :)
Hehe, tja. Die had ik al via MaDLiVe binnengekregen, wilde het eik nog wat stil houden vanwege het beta-testaspect... :P Ding is ieg ubergeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

the_Omniscient schreef op 06 April 2003 @ 13:04:
[...]
Hehe, tja. Die had ik al via MaDLiVe binnengekregen, wilde het eik nog wat stil houden vanwege het beta-testaspect... :P Ding is ieg ubergeil.
T t t! :P
Alleen jammer van de wat mindere afstandsbediening die erbij zit, en volgens mij ook geen fm radio :'(.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Wallie schreef op 06 April 2003 @ 13:06:
[...]

T t t! :P
Alleen jammer van de wat mindere afstandsbediening die erbij zit, en volgens mij ook geen fm radio :'(.
Tja, die AB is prut ja, maar heb je gezien wat een behuizing er omheen zit? Magnesium + gehard glas! Wow. En ze claimen dat dit de kleinste jukebox van allemaal wordt, verdorie: dan wordt ie echt superklein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een iPod 5gb gekocht 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

damn, waarom nou altijd heh? Waarom nou altijd mij pakken? :'(

Heb ik vrijdag een 10GB bij de Bijenkorf gekocht omdat ik in geen enkel dixonsfilliaal in omgeving Rotterdam een Pod kon vinden voor 195!! Komt iedereen een dag/2dagen later aanzetten met hun gekochte Pod voor 195 euro :(:(:(. Heb ik dat!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Boeiend, jij hebt de modernere iPod met 10GB ruimte, die aanbieding van Bijenkorf is in de PW veruit het goedkoopst. Wees gewoon tevreden joh :P

(OK, ik ken dat gevoel hoor ;))

Die Philips ziet er enorm :9 :9 :9~ uit :D 'k Heb me uiteraard ook opgegeven als beta tester, maar mijn geluk kennende word ik het toch niet :( Als die uitkomt (releasedate bekend?) koop ik hem hoogstwaarschijnlijk. In een bedrijf als Philips heb ik nml meer vertrouwen dan in dat vage RCA waar je nergens op internet informatie over kunt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 06 April 2003 @ 16:45:
[...]

Die Philips ziet er enorm :9 :9 :9~ uit :D 'k Heb me uiteraard ook opgegeven als beta tester, maar mijn geluk kennende word ik het toch niet :( Als die uitkomt (releasedate bekend?) koop ik hem hoogstwaarschijnlijk. In een bedrijf als Philips heb ik nml meer vertrouwen dan in dat vage RCA waar je nergens op internet informatie over kunt vinden :)
Lol, ik zag gisteravond een vage oude early-eighties film (met een piepjonge Tom Cruise). Een mooie quote uit die film:
"When you buy a TV from Sony, you're not expecting to get a RCA"
Verwoordt ook wel een beetje het "algemene-hoe-werd-en-wordt-er-over-RCA-gedachte"-gevoel...

Die Philips, tja hey. Het ding zal voorlopig nog niet uitkomen, als ik zie wanneer de beta-testing van de Neuros begon (ongeveer een half jaar tot acht maanden geleden), dan verwacht ik nog niet veel schokkends uit die richting.

Maar ik schaf hem zeker aan, als het eenmaal zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Hah, omni jij schaft alles nog eens aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
GsJosh schreef op 06 april 2003 @ 18:55:
Hah, omni jij schaft alles nog eens aan :P
Yep(p) :P ... iHP-100 sowieso, deze nieuwe Philips ook zeker (tenzij ie 700 Euro kost), die RD-2821 misschien ook wel.

Ook ga ik eens op zoek naar wat budgetbakkies. Toch wel handig, zo'n cashflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, ik weet niet, ik denk dat Philips wel snapt dat ze er enigszins vaart achter moeten zetten, want de markt was voorheen vrij eentonig: iPod was "the thing to beat" en er waren wat slappe aftreksels van, meer niet.

Nu komt er _zoooooveel_ aan, het een nog mooier dan het ander. En dan zou een half jaar later nog eens een Philips komen terwijl iedereen zijn geld al heeft uitgegeven aan iPods II, RCA's, iRivers, Yepps enzovoorts. Denk niet dat dat slim zou zijn.

Ik denk eigenlijk dat het bij Philips niet zolang gaat duren als bij de Neuros, maar dat zijn speculaties natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 06 April 2003 @ 21:50:
Tsja, ik weet niet, ik denk dat Philips wel snapt dat ze er enigszins vaart achter moeten zetten, want de markt was voorheen vrij eentonig: iPod was "the thing to beat" en er waren wat slappe aftreksels van, meer niet.

Nu komt er _zoooooveel_ aan, het een nog mooier dan het ander. En dan zou een half jaar later nog eens een Philips komen terwijl iedereen zijn geld al heeft uitgegeven aan iPods II, RCA's, iRivers, Yepps enzovoorts. Denk niet dat dat slim zou zijn.

Ik denk eigenlijk dat het bij Philips niet zolang gaat duren als bij de Neuros, maar dat zijn speculaties natuurlijk :)
Hij ziet er ieg al _behoorlijk_ "af" uit. Nu zegt dat ook minder dan niks, zie weer de Neuros: in datzelfde halve jaar nix aan verandert, qua uiterlijk.

Ben zo benieuwd, waar die claim van "kleinste MP3-jukebox ooit" op gestoeld is: als daar nl. ook al rekening gehouden is met de iHP-100, dan is dat ding insane klein. Echt waar, nu ik die iPod heb kan ik me zo moeilijk voorstellen, dat je het *nog* kleiner kunt maken (met een "echte" HDD, natuurlijk, geen MicroDrive oid).

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 06-04-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 06 april 2003 @ 21:55:
[...]

Hij ziet er ieg al _behoorlijk_ "af" uit. Nu zegt dat ook minder dan niks, zie weer de Neuros: in datzelfde halve jaar nix aan verandert, qua uiterlijk.
Ik zou wel wat meer van die beta willen zien eigenlijk, die pics op de Philips beta site zijn errug vaag :/ Ik heb nu gezien hoe het display eruit ziet, je ziet 2 knopjes geloof ik en verder niks. Ja, links bovenin staat een mini plaatje, maar daar kun je nog niks aan zie :o
Ben zo benieuwd, waar die claim van "kleinste MP3-jukebox ooit" op gestoeld is: als daar nl. ook al rekening gehouden is met de iHP-100, dan is dat ding insane klein. Echt waar, nu ik die iPod heb kan ik me zo moeilijk voorstellen, dat je het *nog* kleiner kunt maken (met een "echte" HDD, natuurlijk, geen MicroDrive oid).
Och, wat heb je nodig? Qua electronica past alles tegenwoordig op een chippie, PCB erbij, accu/batterijcompartiment (daar hangt het tegenwoordig vooral vanaf: gebruik je 2x AAA of een custom made Li-Poly/Li-Ion accu), display, behuizing en natuurlijk een HD. Bij de Philips kun je er al wel vanuit gaan dat er een 1.8" HD in komt. Ik gok ook dat er een accu in komt ipv gewone batterijtjes. Dan het display: dat kan super dun tegenwoordig, dus tsja, het kan nog veel kleiner :)

* Grrrrrene is in ieder geval erg benieuwd. Wat vond je van mijn speculaties BTW? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 06 april 2003 @ 22:05:
[...]

Ik zou wel wat meer van die beta willen zien eigenlijk, die pics op de Philips beta site zijn errug vaag :/ Ik heb nu gezien hoe het display eruit ziet, je ziet 2 knopjes geloof ik en verder niks. Ja, links bovenin staat een mini plaatje, maar daar kun je nog niks aan zie :o
En dat houdt de mogelijkheden ernstig open... Want loopt die speler nou door, daar waar het plaatje is afgesneden? Heeft die kerel op het plaatje een grote hand of kleine nagels? Of is dit misschien de afstandsbediening en draag je de eigenlijke unit in een rugzak met je mee? :P
Och, wat heb je nodig? Qua electronica past alles tegenwoordig op een chippie, PCB erbij, accu/batterijcompartiment (daar hangt het tegenwoordig vooral vanaf: gebruik je 2x AAA of een custom made Li-Poly/Li-Ion accu), display, behuizing en natuurlijk een HD. Bij de Philips kun je er al wel vanuit gaan dat er een 1.8" HD in komt. Ik gok ook dat er een accu in komt ipv gewone batterijtjes. Dan het display: dat kan super dun tegenwoordig, dus tsja, het kan nog veel kleiner :)
Het erin smijten van de batterij is tot nog toe het moeilijkste gebleken. iRiver heeft hier de ban gebroken, die accu/battery haalt dus zo'n 16 uur per recharge. Dus idd: het kan wel.

Het moet natuurlijk wel praktisch blijven, Nederlanders hebben kolenschoppen, terwijl Japanners meer plastic zandschepjes met zich meetorsen...
* Grrrrrene is in ieder geval erg benieuwd. Wat vond je van mijn speculaties BTW? ;)
LOL, speculatie is echt zo'n Sinterklaas-woord. "Wat zou hij deze keer brengen? Pepernoten? Marsepein? Of beter nog... zakken vol met speculatie?"

Maar er zat wel wat in hoor ;). Ze zullen ieg erg haast moeten maken, de units zijn blijkbaar al af en in principe ready for launch. Digital Innovations (van Neuros) had natuurlijk nog helemaal geen ervaring in deze markt, en Philips heeft al aardig wat jaartjes een leuk stokkie tussen de deur.

We gaan het zien, we gaan het zien!

*Edit: ok, ik ben een ass, ik geef het meteen toe. Kijk ff mee naar deze leuke speculatieve screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/irivertable.jpg

Notice dat de hele "nieuwe" range gepland staat in het vakje "4-6", wat je volgens mij kunt vertalen naar "April-Juni". De iHP-100 staat onderaan, vooraan in het lijstje.

De iGP staat naast de iHP, maar is wel in een groen vlakje geplaatst (like in "Woohoo, go for it"..?). Heeft iemand verstand van Japanse scheduling?

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/news/2003/04/03/09fl.jpg

Plaatsingstabel... iRiver wil een "groot gebied" beslaan

[ Voor 17% gewijzigd door the_Omniscient op 06-04-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Dan lijkt me deze toch een hele mooie aanbieding. En ook de prijs is zeer goed: 269 Eurootjes mét 20Gb harddisk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Mee eens JazzySOB, plus makkelijker te verantwoorden als er ook een SD reader in zit, kun je hem ook voor opslag van foto's gebruiken . . .
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.