{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Piccie (clickable voor huuuuge uitvergroting):

Hopelijk geen fotosoep-actie...Ik vind de Odyssey zelfs mooier op deze manier!

Ok, dus verspil je centen daar nog maar niet aan. Kijk liever eens naar de Samsung Yp-900! Helemaal gerestyled, wat een sneaky actie zeg. De versie zoals ie op de CeBit te bewonderen is:

Erg mooi geworden, het verneuken van de layout wel waard dacht ik zo!
Nou, wb specs is er niks nieuws aan de horizon te bekennen, maar check de releasedatum:
"mid-march 2003 for USA, Europe...." (naja dat zal dus wel september worden, maar goed)
Wiehaaaaaa. Vet. Ik vind het LCD'tje al zooo mooi he, dan kan ik die USB 2.0-interface er goed bij gebruiken, en aangezien het een 1.8" HD'tje is dat erin ligt, zal het hier gaan om een iPod-formaat-achtig iets! met encoder en FM-transmitter. Ik loop alvast warm.
Prijzen zijn officieel niet bekend, maar wees gerust: Samsung zal Apple een koekje van eigen deeg geven en daarom verwacht ik zelf iets van $ 399 voor de 10 GB-versie en $ 499 voor de 20 GB-versie. Sounds familair?
Meer info? check deze pagina (flash required). Het is het laatste product, dat je aan moet klikken. *Dank aan Yohan*
Zo. Ik ben back in business. Hier heb je een mini-review van de Neuros cadeau: ziet er niet zo goed uit...
Edit: MaDliVe, hoe krijg je het voor elkaar om te replyen terwijl ik dit aan het maken was?
[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 13-03-2003 14:49 . Reden: linkje aangepast ]
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Die neuros is ook echt lelijk zeg, die hele rugtas eromheen. Ik vraag me af waarom iemand zo een ding zou kopen...
Wauw! Die samsung Yepp! Die ziet er absoluut niet gek uit! Wat ik me afvraag. Van iriver zijn we goeie support gewend. Samsung zit ook al tijden op de mp3 markt (de eerste flash yepjes gaan ook al een tijdje mee). Hoe zit het eigelijk met de support van Samsung op het gebied van mp3 speler (denk hierbij aan garantie/firmware updates).
Het display ziet er erg mooi uit. Een goeie concurent voor de iriver.
* MaDLiVe is gek op concurentie
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Die YP-900 lijkt idd cool. Alleen de link (flash required) klopt niet, is nl. de link naar die Neuros-review. Kun je die ff editen? Ben really benieuwd naar de Samsung.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Duidelijk op dit moment: Open-source en Ogg-support. Dat kan niemand anders nog claimen, en het zijn geen verwaarloosbare dingetjes.MaDLiVe schreef op 13 March 2003 @ 14:39:
Whehehe, geen flauw id
Die neuros is ook echt lelijk zeg, die hele rugtas eromheen. Ik vraag me af waarom iemand zo een ding zou kopen...
ja he? Koel ding man. Over de support weet ik zo gauw ff niets te melden, maar de ervaring leert dat de producten van Samsung in hun basis al gewoon supergoed en betrouwbaar zijn.Wauw! Die samsung Yepp! Die ziet er absoluut niet gek uit! Wat ik me afvraag. Van iriver zijn we goeie support gewend. Samsung zit ook al tijden op de mp3 markt (de eerste flash yepjes gaan ook al een tijdje mee). Hoe zit het eigelijk met de support van Samsung op het gebied van mp3 speler (denk hierbij aan garantie/firmware updates).
Het display ziet er erg mooi uit. Een goeie concurent voor de iriver.
* MaDLiVe is gek op concurentie
kijk anders ff hiero.
De yepp zal misschien dushetzelfde formaat als de iRiver iHP-100/ipod gaan krijgen. Dat is echt mooi want ik heb de ipod al een paar x in mijn handen gehad en dat ding past echt zonder problemen in je broekzak.
Ik zag trouwens ook dat de nieuwe samsung yepp flashspelers een remote met lcd meekregen. De kans dat deze speler er 1 meekrijgt is dus ook vrij groot! De encoder is mooi (leuke concurentie voor md spelers die wel standaard kunnen recorden/welliswaar in antrac
Jah dan kan je je eigen verzonden signaal weer opvangenMaDLiVe schreef op 13 maart 2003 @ 17:20:
De fm transmitter is altijd handig voor de automobilisten onder ons. Zal ook wel een receiver opzitten?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Nee dan kan ik (persoon zonder auto) naar de radio luisterenYohan schreef op 13 maart 2003 @ 17:53:
[...]
Jah dan kan je je eigen verzonden signaal weer opvangen![]()
Ja, dat zou logisch zijn. Maar het hoeft niet per definitie natuurlijk, en Samsung is zo on-ge-loof-lijk zuinig met informatie dat ik me nergens aan bind - op dit moment.MaDLiVe schreef op 13 March 2003 @ 17:20:
Support ziet er goed uit. Veel informatie omtrend hun producten en een goeie overzichtelijke website.
De yepp zal misschien dushetzelfde formaat als de iRiver iHP-100/ipod gaan krijgen. Dat is echt mooi want ik heb de ipod al een paar x in mijn handen gehad en dat ding past echt zonder problemen in je broekzak.
Ik zag trouwens ook dat de nieuwe samsung yepp flashspelers een remote met lcd meekregen. De kans dat deze speler er 1 meekrijgt is dus ook vrij groot! De encoder is mooi (leuke concurentie voor md spelers die wel standaard kunnen recorden/welliswaar in antrac). De fm transmitter is altijd handig voor de automobilisten onder ons. Zal ook wel een receiver opzitten?
Over de Archos AV340: een prijsstelling is bekend, zo'n $ 560. Das best wel veel, ieg een stuk meer dan voor de (mooiere? compactere?) RCA Lyra RD2780 gevraagd zal worden (zo'n $ 399 op dit moment).

Tja. Mooi? Weetnie. Leuk? Zonder meer! Prijzig? Best wel ja...
Ondertussen verschijnen er nog steeds allerhande wazige dingen voor onze trouwe iPod (wanneer komt Apple nu eens met verhelderende opmerking?).
Voor zo'n 25 dollar kun je de iPod Habitat in Amerika ophalen...

Stylish je rotzooi verbergen of design-bewust je modieusheid ten toon spreiden...
Ik vind die functie handig omdat ik radio heb op mn Nokia 6510. Kan ik dezelfde oordopjes in houden voor én bellen, én radio én mp3's luisterenMaDLiVe schreef op 13 March 2003 @ 20:56:
[...]
Nee dan kan ik (persoon zonder auto) naar de radio luisteren(radio 1 welte verstaan
)
Het is sowieso een aardige functie. Ik vraag me alleen af of dat ook werkelijk goed werkt.Yohan schreef op 13 March 2003 @ 21:33:
[...]
Ik vind die functie handig omdat ik radio heb op mn Nokia 6510. Kan ik dezelfde oordopjes in houden voor én bellen, én radio én mp3's luisteren
Zijn er al meer leuke dingen van de CeBit afgekomen? (CeBiT topic ligt ook wel erg stil).
Vind je het gek dat dat topic stil ligt, iedereen is daar op dit moment! Dan ga je niet naar het topic kijken natuurlijkMaDLiVe schreef op 13 March 2003 @ 21:44:
[...]
Het is sowieso een aardige functie. Ik vraag me alleen af of dat ook werkelijk goed werkt.
Zijn er al meer leuke dingen van de CeBit afgekomen? (CeBiT topic ligt ook wel erg stil).
Ceci n'est pas une signature!
Qua MP3 (HD) vind ik het tot nu toe nogal karig. Ik zie geen iPod's, geen SonicBlue Pearl's en geen RCA Lyra RD2-whatever's...MaDLiVe schreef op 13 maart 2003 @ 21:44:
[...]
Het is sowieso een aardige functie. Ik vraag me alleen af of dat ook werkelijk goed werkt.
De hoop is gevestigd op iRiver, en het beeldmateriaal van de nieuwe Yepp was natuurlijk ook niet misselijk. Maar veelal lijkt het erop dat de CES 2003 in Las Vegas een mooiere opening had (qua HD-MP3 dus, wordt niet op je teentjes getrapt want het zal vast wel geweldig zijn qua...iets anders) met echte primeurs en wereldschokkende specs van wazige spelers.
Nu blijft het beperkt tot Samsung en Archos...
Mwoah. Ze hebben nog 6 dagen he. Kom maar op met die dingen!
6 dagen? Ik had gehoord dat aanstaande DINSDAG de nieuwe iPod's al komenthe_Omniscient schreef op 13 March 2003 @ 22:08:
[...]
Mwoah. Ze hebben nog 6 dagen he. Kom maar op met die dingen!
Verwijderd
Hm tja, zit wel wat in. Maar goed, ik heb bijv. al die digicam, dus dat weegt voor iemand als ik niet zo zwaar mee. Bovendien vind ik persoonlijk het design van de Archos minder overtuigend dan dat van de RCA.Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 23:39:
Als ik zou moeten kiezen tussen de Thompson Lyra RCA en de Archos AV340 dan zou ik voor de Archos gaan. Hij is kleiner. Kijk maar een paar pagina's terug naar de foto van die RCA, hij is iets langer dan de archos, die is precies even groot als de JBMM 020. Bovendien is heeft hij een groter beeldscherm en kun je er een camera module aan vastklikken. Daarmee maak je van de AV340 een digitale camera met het grootste beeldscherm en de grootste opslagcapaciteit ter wereld.
Anyway, we zullen zien: het zijn beide natuurlijk zeer veelbelovende apparaten en in mijn optiek geduchte concurrentie voor het nog op poten te zetten "Media2GO".
Tevens is het probleem met de all in one spullen dat ze nergens echt in uitblinken. en meestal iets te groot uitvallen. Voor de niet veeleisende user is dat natuurlijk meer dat perfect (scheelt immers centen). Voor een 'audiofiel' is dat echter niet genoeg. Die moet gewoon kijken naar een echte mp3 speler. In de toekomst zal hier ongetwijfelt verandering inkomen. Dit zijn pas 2ste generatie spullenthe_Omniscient schreef op 13 March 2003 @ 23:44:
[...]
Hm tja, zit wel wat in. Maar goed, ik heb bijv. al die digicam, dus dat weegt voor iemand als ik niet zo zwaar mee. Bovendien vind ik persoonlijk het design van de Archos minder overtuigend dan dat van de RCA.
Anyway, we zullen zien: het zijn beide natuurlijk zeer veelbelovende apparaten en in mijn optiek geduchte concurrentie voor het nog op poten te zetten "Media2GO".
... hier stond een hoop info over een dubieus mp3spelertje...
Wie per sé wil weten wat hier stond => zie post hieronder
[ Voor 89% gewijzigd door piston op 15-03-2003 01:39 ]
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
[kaasmeisje-mode]"Hey... Dat zou *ik* toch zeggen?"[/kaasmeisje-mode]MaDLiVe schreef op 14 March 2003 @ 00:08:
[...]
Tevens is het probleem met de all in one spullen dat ze nergens echt in uitblinken. en meestal iets te groot uitvallen. Voor de niet veeleisende user is dat natuurlijk meer dat perfect (scheelt immers centen). Voor een 'audiofiel' is dat echter niet genoeg. Die moet gewoon kijken naar een echte mp3 speler. In de toekomst zal hier ongetwijfelt verandering inkomen. Dit zijn pas 2ste generatie spullen
Helaas, dit is een ding dat al veel langer bekend is, en het is hoogstwaarschijnlijk een hoax.piston schreef op 14 maart 2003 @ 18:15:
Onder het motto -Things are not always what they seem to be- , presenteer ik u de "AK-MP3 Jukebox":
[afbeelding]
clickable voor meer info en pics
Dit zou dus een hd-mp3speler zijn in de vorm van een munitiemagazijn voor een kalashnikov geweer.
specs:• 20GB storage• MP3, WMA• upgradable firmware• 8 minuten anti-shock• USB2.0• 10 uur speeltijd dmv ingebouwde lithium-ion batterij en 18 uur met extern batterypack
Hij past zelfs op een echte kalashnikov, (alhoewel ik niet denk dat er hier veel mensen zijn die die feature kunnen uittesten) en een beschermhoesje is ook al verkrijgbaar:
[afbeelding]
het beschermhoesje bevindt zich dus rechts hé
Zie ook MP3 speler in magazijn AK-47.
Er is nooit een ander screenshot van genomen, dan degene die op die site staan, en deze doen me denken aan een magazijnhuls met 80's-walkman-knopjes erop. En het LCD'tje? 128 x 64 pixels? Hmmm, goh, dat staat nou toevallig net niet op die pics. Al met al: leuke hoax, maar geen zuivere koffie.
Saillant detail: die site heet "audiobooks-for-free": daarentegen vragen ze voor een "vol" (met MP3'tjes gevuld) magazijn een paar honderd dollar. Hm. Rare definitie van "gratis".
Overigens heeft die speler net zoveel sexappeal als de site waar het ding vandaan komt, en is het net zo flitsend als de vent die het bedacht heeft (zie die site).
Helaas, pindakaas; dan hadden ze hem maar moeten releasen op de CES of CeBit; nu is het broodje-gedigitaliseerde-aap.
Edit: de headphone die erbij ligt is *wel* koel, een Sennheisser HD25-SP...
* the_Omniscient is al een tijdje aan het sparen voor een echte HD-25, vooralsnog voldoet die 25-SP ruimschoots.
[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 14-03-2003 19:19 ]
Verwijderd
de archos MMJB staat erom bekend uitstekende geluidskwaliteit te hebben.MaDLiVe schreef op 14 March 2003 @ 00:08:
[...]
Tevens is het probleem met de all in one spullen dat ze nergens echt in uitblinken. en meestal iets te groot uitvallen. Voor de niet veeleisende user is dat natuurlijk meer dat perfect (scheelt immers centen). Voor een 'audiofiel' is dat echter niet genoeg. Die moet gewoon kijken naar een echte mp3 speler. In de toekomst zal hier ongetwijfelt verandering inkomen. Dit zijn pas 2ste generatie spullen
als ik moest kiezen tussen de AV340 en de Lyra zou ik ondanks het prijsverschil kiezen voor de AV340. 2 keer zo grote harde schijf en kan divx afspelen. Bovendien scheen er iets mis te zijn met de lyra wanneer je mp3's ernaartoe kopieert (een of andere beveiliging), maar ik weet niet precies wat het is. De Lyra ziet er trouwens wel een stuk beter uit en ziet er ook kleiner uit (weet iemand de exacte maten van de AV300 serie?).
En de AV340 komt ook een paar maandjes eerder uit volgens officiele berichtgeving (maar dat weet je bij Archos nooit zeker)
Nu je het zo zegt, wordt het inderdaad iets dubieus. Niet dat ik het jammer vind, hij stond toch niet in m'n top drie.the_Omniscient schreef op 14 March 2003 @ 19:17:
[...]
Helaas, dit is een ding dat al veel langer bekend is, en het is hoogstwaarschijnlijk een hoax.
Zie ook MP3 speler in magazijn AK-47.
[...]
/me piston shaamt zich diep om zomaar te posten zonder de search te gebruiken
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Ik vind die Thomson Lyra Jukebox RD2821 wel errug
Nu moet het alleen nog op de markt komen
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 16-03-2003 15:48 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hm, tja. Archos = goede geluidskwaliteit, zonder meer.Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 20:56:
[...]
de archos MMJB staat erom bekend uitstekende geluidskwaliteit te hebben.
als ik moest kiezen tussen de AV340 en de Lyra zou ik ondanks het prijsverschil kiezen voor de AV340. 2 keer zo grote harde schijf en kan divx afspelen. Bovendien scheen er iets mis te zijn met de lyra wanneer je mp3's ernaartoe kopieert (een of andere beveiliging), maar ik weet niet precies wat het is. De Lyra ziet er trouwens wel een stuk beter uit en ziet er ook kleiner uit (weet iemand de exacte maten van de AV300 serie?).
En de AV340 komt ook een paar maandjes eerder uit volgens officiele berichtgeving (maar dat weet je bij Archos nooit zeker)
Evenwel doet dit niks af aan het feit, dat het *wellicht* nog beter kan worden, mochten ze zich eens specifiek op MP3/WMA/Ogg ofwel audio-only gaan richten. Nu wel, Archos bouwt intussen al vele maanden dit soort apparaten, dus de "know-how" is erg groot; wanneer andere bedrijven zich op deze markt gaan storten, zal de polarisatie tussen de prijs- en de kwaliteitsgrens onder druk komen te staan. Voor mijn gevoel zouden veel bedrijven zich beter kunnen richten op 1 specifiek onderdeel, ipv veel tijd en geld te steken in een redelijk specifieke markt als de multimedia-jukebox aan hen heeft verschaft.
Maar goed: zolang de kwaliteit voorop staat en niet lijden zal onder de onderlinge concurrentie, dan mag t van mij allemaal nog eeuwen zo doorgaan. Wdb verdient Archos een pluimpje: nu die design-afdeling eens flink financieren...
Ach joh: kan gebeuren, ik heb hier ook een pic van een Panasonic-flashplayer ergens tussen gegooid. Het is natuurlijk moeilijk om echt nieuw nieuws te komen in tijden van *afwachting op veel lekkers*...piston schreef op 15 March 2003 @ 01:57:
[...]
Nu je het zo zegt, wordt het inderdaad iets dubieus. Niet dat ik het jammer vind, hij stond toch niet in m'n top drie.
/me piston shaamt zich diep om zomaar te posten zonder de search te gebruiken
En dan een AK-47 erbij meenemen, omdat je die als "afstandsbediening nodig hebt"....Grrrrrene schreef op 16 March 2003 @ 15:48:
Ik moet zeggen dat ik me sowieso afvraag of je zoiets wel wil hebben, stel dat je op vakantie gaat met het vliegtuig en je hebt zoiets in je tas zitten, dan word je heel ff niet zo heel vriendelijk behandeld. Probeer dan in alle tumult maar 's uit te leggen dat het je mp3 speler is
[voor-de-hand-liggend]
Ik ben overigens wel benieuwd, wat voor vorm die batterijen gekregen zouden hebben...
[/voor-de-hand-liggend]
Idd, de RCA RD2821 is een sluipmoordernaar. Hoewel de support van RCa nu niet bepaald om over naar huis te schrijven is geweest, moet ik toegeven dat hun future-proofness (is dat een woord?) altijd wel ok is. Dan denk ik vooral aan fileformat-updates... Hmmmm... Ogg? We zullen het voorlopig nog niet weten.Ik vind die Thomson Lyra Jukebox RD2821 wel errughoor
Specs zien er goed uit, ondersteuning voor MP3 en WMA, hij ziet er degelijk en (mening) mooi uit. En de prijs van 250 dollar (300 euro?) is niet gek als je je bedenkt dat je er een 20GB mp3 speler voor krijgt die ook nog 's als externe HD kan dienen via USB 2.0. 15 uur speelduur is ook top, net als de accessoires. Leuke opvolger voor m'n MiniDisk Walkman die al een jaar (ruim) kaduuk is
Nu moet het alleen nog op de markt komen
Maar voor deze prijsstelling is het gebodenen natuurlijk moeilijk te versmaden, echter: wat is de concurrentie ongelooflijk heftig en hevig. Sommige spelers zullen weldra tot collector's-items verworden, als je dit alles aan je voorbij ziet komen.
Dan nog een cadeautje voor de liefhebbers:
de Vosonic V-MP3H is net zo'n ding als die "rare" Flashtrax.

Bol, breed en "bulky"... maar toch een leuk ding!
Engelse speccies (ja, ik kan dat wel over gaan typen, maar what's the use):
Key Specifications/Special Features:
DC Power 12V adapter (1500mA )
Li-lon rechargeable battery 3.6V* 2 (1350mA)
Rechargeable battery life Up to 2.5 hours during a continuous MPEG 1 playing
Display 2.5 inches TFT LCD
Internal hard disk 2.5 inches hard disk
Memory Cards slots 1. Compactflash/IBM Microdrive
2. MMC/SD
Memory Cards supported Compactflash, IBM Microdrive, MultiMediaCard, Secure Digital card (3.3V - all capacities)
Optional:
Memory Stick or Smartmedia via a Compactflash adapter
Download interface USB 1.1 interface port (Up to 3.84 MB/s)
Files Systems Support standard FAT 12/16/32
Playable Format JPEG (JFIF 1.0, 2.0), MPEG1, MP3
Front Panel Layout - Power and USB Link Status LEDs
Side Panel Layout - Color, Brightness, and Contrast Adjustment Knobs
- AC Power Connector
- USB Port
- Video Out Port
- Audio/Headphone Out Port
- Keylock
JPEG Image Dimension (0-65535) x (0-65535) pixels
Best performance at 1024x768
8-bit Gray Colour, 8-bit RGB True Colour
Video Output NTSC/PAL
Dimensions:
(L x W x H) 15.4 x 9.2 x 4.6 cm
Weight 324g (without HD) - 446g (with HD)
Operating systems supported :
Windows 98/98SE, 2000, ME, XP, Linux (>=2.4 kernel)
Mac OS 8.6, 9.X, 10.1
The VMP3-H includes:
A V-MP3H Digital Data Player
Drivers on CDRom
Manual
An internal 2.5' Hard Disk
AC Power Adapter
Composite (RCA) Video Out Cable
Composite (RCA) Audio Out Cable (Stereo - Red/White)
USB cable (for connectivity with a computer)
Earphones
Built-in rechargeable batteries
Desk cradle
Al met al: een zeer multimediaal apparaatje. We zien hier het "probleem" van de FlashTrax terugkomen, nl. het heftige energie-verbruik wanneer we iets anders doen dan MP3'tjes beluisteren. Ik heb geen flauw idee of je er langer mee kunt doen doen, dan de opgegeven 2.5 uur, maar dat kan natuurlijk ff nagegaan worden.
Indicatieprijs: 515 Euro (nee, dat kon idd niet vreemder).
Kopen? Kijk hier...
[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 16-03-2003 21:34 ]
Ik ben dus op zoek naar iets beters voor een leuke prijs maar wel met een betere geluidskwaliteit dan de mpio. Nog beter zouden enkele release dates zijn van mp3 spelers. Helaas tasten we allemaal nog in het duister
Mmm. Misschien kunnen de pics vanaf de Cebit je wat opfleuren, MaDLiVe? Want echt ver weg staat het nu niet meer van ons af. Dit zijn *echte* apparaten...MaDLiVe schreef op 16 March 2003 @ 21:37:
Er is echt heel veel op de wereld te vinden helaas bijna niets in Nederland. Heb als flashspelertje (tussendoortje tot het verschijnen van een betere hdd speler) de fd100 gehad van mpio helaas viel deze best tegen kwa geluid (de bass was uitermate zwak).
Ik ben dus op zoek naar iets beters voor een leuke prijs maar wel met een betere geluidskwaliteit dan de mpio. Nog beter zouden enkele release dates zijn van mp3 spelers. Helaas tasten we allemaal nog in het duister

De iGP-100

...en onze iPod-concurrent pur sang

...nl. de iHP-100

... die er nu toch echt aan lijkt te komen!
Edit: overigens is er voor het eerst! op een officele site van iRiver (nl. de Koreaanse homepage) een mededeling over de HDD-plannen van iRiver verschenen. Wat *ik* daar uit kan halen, is dat de iHP-100 (met naam genoemd, uniek) volgende maand zijn officiele release gaat krijgen, maar het betreft hier enkel de 10GB-versie... De 20GB-versie staat in de planning voor kwartaal 3 van 2003... Vaag. Ook wordt overigens de iGP-100 bevestigd.
[ Voor 29% gewijzigd door the_Omniscient op 16-03-2003 22:35 ]

Ow nooo! What happened to the beautifull display?

Goeie paintshoppers daar bij iriver
Hehe, tja. We zullen maar hopen dat het 3D-schermpje bewaard is voor de iHP? Beeldmateriaal van een iHP op stand *aan* is er nl. nog niet echt.MaDLiVe schreef op 16 maart 2003 @ 22:31:
[afbeelding]
Ow nooo! What happened to the beautifull display?
[afbeelding]
Goeie paintshoppers daar bij iriverHet was ook te mooi om waar te zijn, een leuk 3d display'tje
Wat we nu nog missen, de remotes!! Waar blijven de pics van de remotes?
En over de remotes: hm. Ieg is er een nieuwe remote voor de eveneens nieuwe SlimX-CDplayer ontworpen:

... ook niet onaardig
Geen idee of het zoiets wordt, maar we zullen het vanzelf zien. Bekijk ook ff de edit onder mijn vorige post.
Gezien jullie toch vrij fanatieke muziekfanaten zijn, wat voor koptelefoons gebruiken jullie? En hebben jullie een voorkeur voor oordoppen, koptelefoons of "achterhethoofdlangs"-koptelefoons (bij gebrek aan woordenschat dan maar zo)?
Ik heb een voorkeur voor de 3e optie... ik ben benieuwd.
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Hm. Je zou hier serieus een apart topic over kunnen laten lopen, dan natuurlijk wel in het AV-subforum. Overigens ga ik voor onderweg gewoon voor earbuds (sony, sennheisser, whateva) maar wanneer het me echt om de geluidskwaliteit gaat kies ik voor de "echte" koptelefoon, nl. die met "cups" (doppen) die het hele oor omsluiten. Zit gewoon superlekker, klinkt supergoed, is handig (want vaak demonteerbaar en dus goed te onderhouden) en komt goed van pas bij mn hobby (DJ'ing). Op t moment heb ik dus een Sennheisser HD25SP (zeer goede prijs-kwaliteit), maar die wil ik binnenkort vervangen door een Sony MDR-V700 (geloof ik... die namen ook) of een nieuwe Technics/Pioneer/whateva...--RoelZ-- schreef op 16 maart 2003 @ 23:07:
offtopic:
Gezien jullie toch vrij fanatieke muziekfanaten zijn, wat voor koptelefoons gebruiken jullie? En hebben jullie een voorkeur voor oordoppen, koptelefoons of "achterhethoofdlangs"-koptelefoons (bij gebrek aan woordenschat dan maar zo)?
Ik heb een voorkeur voor de 3e optie... ik ben benieuwd.
Echte audiofielen die op zoek zijn naar cups: de Sony Ego D66 schijnt erg goed te zijn.
Ik zit nog steeds met het grote dilemma gezien het grote tekort aan gebruikerservaringen. Ik heb een tegoed van 359 euro bij mmport vanwege het inleveren van mijn fd100 (bagger bass). Nu moet ik dus iets anders nemen maar ik weet niet zo goed wat. Kan overigens ook mijn geld terug krijgen maar ik wil een speler op de korte termijn--> iig tot de iHP-100 op de markt is).
volgens ras-Audiofiel Exirion kan je beter sennheiser mx 400 dopjes gebruikenMaDLiVe schreef op 17 March 2003 @ 22:24:
Ik heb momenteel gewoon een sennheiser mx300 setje. Ik ben hard aan het sparen voor een MDR-E888 van sony. Mooie set en er schijnt zeer goed geluid uit te komen. Ik gebruik gewone head phones dus (dopjes) omdat ik er niet van hou om die grote dingen op mijn hoofd mee te sjouwen
kosten een stuk minder en het geluid is bijna net zo goed
PSN: Houtvlot

Wieee...
Jens of Sweden gaat ons de speler - voorheen aan ons insiders
Let wel: dit moet al vanaf eind deze maand plaats gaan vinden! Aangezien Jens of Sweden o.a. ook de i-Bead heeft ge-OEM'ed, zal deze machine er dus echt komen! * the_Omniscient vindt het een smullen apparaatje!
De specs waren reeds bekend, ik zal ze nog ff herhalen:
Specs zijn al ruimschoots voorhanden:
¡· Decode: mp3, wma (supporting DRM) format
¡· Encode: mp3 (64,96,128bps) format
¡· External voice recording of high sensitivity including line-in and FM live record
¡· LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (240*160 dots)
¡· Easy to use file navigation
¡· User-defined music library and playlist playback
¡· 16MB anti-shock buffer: for power consumption consideration
¡· Rechargeable through either (1) USB to mini USB-B type and PS/2 or (2) AC/USB ¡· Five preset EQ adjustment
¡· Rapidly download speed through USB interface 2.0
¡· Firmware upgradeable through USB port
Specifications
¡· LCD: 42 X 61 mm, 160 X 240 STN dot matrix
¡· Size: 115 X 76 X 25 mm
¡· Weight: 250 grams
¡· Power: rechargeable 1400 mA-hr Li battery
¡· Data transferring interface: USB 2.0
¡· Storage media: 2.5" HDD
¡· Noise ratio: 90dB
¡· Earphone O/P: 5mW
¡· Frequency response: 20~20kHz
Voor wie dat niet gelooft, gelieve hier het productsheetje te downen.
Het formaat van het ding is dus, ondanks de 2.5" HDD die erin zit ERG acceptabel, en het LCD'tje is natuurlijk fantastisch mooi (160 x 240 pixels! woeha!). USB 2.0, prima en een goede S/N-ratio... naja: ga maar door. Overigens gaat de batterij zo'n 10~14 uur (lekker ruim, neem dan maar 11 uur ofzo) mee per recharge.
Een iPod-concurrent die vanuit het niets opeens heel erg deze kant op lijkt te komen, velen onder ons tot wanhoop/waanzin drijvende...
Nuja, het is nog niet bekend wat het ding gaat kosten. Zullen we dan maar ff een mailtje sturen he...
Die waren me ook al opgevallen. Het is alleen zo jammer dat er weinig zaken zijn waar je ze live kunt proberen. (zegt wel iets meer over de dopjes).dinges schreef op 17 March 2003 @ 22:30:
[...]
volgens ras-Audiofiel Exirion kan je beter sennheiser mx 400 dopjes gebruiken
kosten een stuk minder en het geluid is bijna net zo goed
Ik geloof het inderdaad niet. Vooral omdat die links niet werkenthe_Omniscient schreef op 17 maart 2003 @ 23:02:
Jens of Sweden gaat ons de speler - voorheen aan ons insidersbekend als de GogoDot NogIets - proberen aan te smeren als de Jens of Sweden MP-200HD.
Voor wie dat niet gelooft, gelieve hier het productsheetje te downen.
Verwijderd
Maar tot 128 kbpsthe_Omniscient schreef op 17 March 2003 @ 23:02:
Hm. FF tussendoor: kennen jullie deze nog?
[afbeelding]
[sub]Specs zijn al ruimschoots voorhanden:
¡· Decode: mp3, wma (supporting DRM) format
¡· Encode: mp3 (64,96,128bps) format
¡· External voice recording of high sensitivity including line-in and FM live record
¡· LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (240*160 dots)
¡· Easy to use file navigation
¡· User-defined music library and playlist playback
¡
Mooie speler maar als 128k het max is dan zou ik hem nooit kopen
Het gaat dus over encoden niet decodenVerwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 10:07:
[...]
Maar tot 128 kbps![]()
![]()
Hm. Bij mij wel.Yohan schreef op 17 March 2003 @ 23:53:
[...]
Ik geloof het inderdaad niet. Vooral omdat die links niet werken
Gaat idd over encoding: opnemen op 128 kbps is bepaald niet slecht. Ieg leuk dattet kan.Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 10:07:
[...]
Maar tot 128 kbps![]()
![]()
Zo. Ik heb eens nagevraagd en het dingetje moet zo'n 385 Euro gaan kosten. Zeer schappelijk geprijsd, dacht ik zo: want dat is dus inclusief 20 GB harddisk...
385 Euro, dat heb ik betaalt voor mijn flash spelerthe_Omniscient schreef op 18 maart 2003 @ 14:12:
[...]
Hm. Bij mij wel.![]()
[...]
Gaat idd over encoding: opnemen op 128 kbps is bepaald niet slecht. Ieg leuk dattet kan.
Zo. Ik heb eens nagevraagd en het dingetje moet zo'n 385 Euro gaan kosten. Zeer schappelijk geprijsd, dacht ik zo: want dat is dus inclusief 20 GB harddisk...

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 18-03-2003 14:22 ]
Je zou hem alvast kunnen bestellen? Op de site is de pre-oderstatus al ontkoppeld: eind maart gaat hij dan de deur uit!MaDLiVe schreef op 18 March 2003 @ 14:21:
[...]
385 Euro, dat heb ik betaalt voor mijn flash speler(ok ok 359:P). Dit apparaat is dus een stukje groter dan de ipod, maar volgens mij wel iets kleiner dan de Zen. Acceptabel dus. Ben benieuwd wie hem hier in nl als eerste gaat leveren. (mooi ding btw--> I need a player as fast as possible)
Ik denk erover om deze aan te schaffen, aangezien ik ergens moet beginnen met mijn review-gebeuren (mijn collega koopt de Samsung YP-900). Die grafische display...
En anders volg je mijn voetpad: bestel die Pontis 600, een geweldig spelertje voor 80 Euro (kun je jezelf daar een buil aan vallen?) . Wel moeilijk verkrijgbaar, atm... Dus wellicht een i-Beadje of een Zillion PA30b?
Verwijderd

Maar als hij eind deze maand er is, voor idd 385€ zit ik er wel aan te denken omdat hij ook wel erg leuke features heeft (FM reception én broadcasting
Haha... leuk gedaan, ik hoop echter dat de werkelijke speler iets meer sexappeal heeft dan jouw papieren iPod-killer (komen hier nu ook zo snel krasjes op?Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:02:
Ik vind 't een leuk ding, mooi display natuurlijk, maar ik vind hem toch best groot.. ff nagemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar als hij eind deze maand er is, voor idd 385€ zit ik er wel aan te denken omdat hij ook wel erg leuke features heeft (FM reception én broadcasting).
Goed, ik heb nog eens wat nagevraagd. Volgens Jens of sweden is het mogelijk om het spul naar Nederland/Belgie te halen, echter: enkel via de pre-oders. Dit zal zo'n 370 Euro + verzendkosten gaan kosten. Geen idee wat die verzendkosten inhouden, dus dat heb ik gelijk maar ff gevraagd (zal wel rond de 30 Euro liggen).
Nog 2-en-een-half wetenswaardigheidje: helaas wordt de JOS MP-200HD geleverd zonder koptelefoon. Je kunt deze apart bestellen; hetzelfde geldt voor een afstandsbediening.
Ogg-support gaat wellicht mogelijk worden via een firmware-upgrade.
Hm, ladies and gentlemen: place your bets. Ik ben nu aan het twijfelen geslagen, ik zou graag eerst wat gebruikerservaringen lezen, maar het apparaat is natuurlijk nog niet eens uit. Aan de andere kant ziet dit er erg mooi uit, en wil ik niet nog 1 jaar moeten wachten tot een Nederlandse importeur eens wat gaat doen. Iemand mede-interesse/suggestieve opmerkingen?
Verwijderd

Ik sta voor alles open. Ik weet alleen zo weinig over de speler. Geluids kwaliteit, userinterface en allemaal andere kleine dingen. Daarbij is de iRiver toch iets meer voor mij (klein/langere standby tijd/bekender merk). Voor 385 euro kan ik me geen miskoop permiteren vrees ik. Niet elke shop is zo meedenkend als MMport. Daarbij is er wel errug weinig bekend over de spelerthe_Omniscient schreef op 18 maart 2003 @ 17:39:
[...]
Haha... leuk gedaan, ik hoop echter dat de werkelijke speler iets meer sexappeal heeft dan jouw papieren iPod-killer (komen hier nu ook zo snel krasjes op?).
Goed, ik heb nog eens wat nagevraagd. Volgens Jens of sweden is het mogelijk om het spul naar Nederland/Belgie te halen, echter: enkel via de pre-oders. Dit zal zo'n 370 Euro + verzendkosten gaan kosten. Geen idee wat die verzendkosten inhouden, dus dat heb ik gelijk maar ff gevraagd (zal wel rond de 30 Euro liggen).
Nog 2-en-een-half wetenswaardigheidje: helaas wordt de JOS MP-200HD geleverd zonder koptelefoon. Je kunt deze apart bestellen; hetzelfde geldt voor een afstandsbediening.
Ogg-support gaat wellicht mogelijk worden via een firmware-upgrade.
Hm, ladies and gentlemen: place your bets. Ik ben nu aan het twijfelen geslagen, ik zou graag eerst wat gebruikerservaringen lezen, maar het apparaat is natuurlijk nog niet eens uit. Aan de andere kant ziet dit er erg mooi uit, en wil ik niet nog 1 jaar moeten wachten tot een Nederlandse importeur eens wat gaat doen. Iemand mede-interesse/suggestieve opmerkingen?
[ Voor 17% gewijzigd door MaDLiVe op 18-03-2003 18:24 ]
Verwijderd
want er is nu al zoveel keus in dit topic, het gaat mn hoofd te boven.
Officieel is de Neuros nog de enige, echter:Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:37:
zijn er al andere spelers die ogg ondersteuen op de neuros na dan
want er is nu al zoveel keus in dit topic, het gaat mn hoofd te boven.
iRiver iHP-50/100 -> 99% zeker
iRiver iGP-100 -> 50% kans
SonicBlue pearl (als ie nog uitkomt) -> 99% zeker
Lyra RD2821 -> wellicht via firmware, zeg 50% kans
JOS MP-200HD -> wellicht via firmware, zeg 50% kans
en dan zijn er nog de vele "stille" contacten tussen de Ogg-developers en de hardwarebakkers, zoals bijvoorbeeld Samsung en Archos.
Ieg, de bottom line: Ogg Vorbis *lijkt* in principe via firmware te implementeren, dus toepasbaar op vrijwel ieder apparaat op een later moment. Echter, veel bedrijven kiezen liever voor het "veilige" MP3 en/of WMA. Mocht er in de beginfase van Ogg iets fout gaan, dan zijn zij niet aansprakelijk. Natuurlijk behouden zij het recht om later alsnog "in te stappen" in de cruisevaart die ogg Vorbis heet.
En tja. Over je onduidelijkheid en overvloedsoverlast (wat een woord) in dit topic: ik kan het ten zeerste begrijpen. Hopelijk begrijpt men echter ook, dat ik naast dit topic nog wat andere zaken te doen heb. Het schematisch opstellen van dit topic is er dus een beetje bij ingeschoten, maar daar krijgen jullie zodadelijk dus wel een volledige site + benodigde info voor terug. FF doorbijten dus, maar dat zal vast wel lukken.
Verwijderd
hahahaGeluid van cd-kwaliteit
Een krachtige versterker (van 60 mW) zorgt voor geluid van cd-kwaliteit met een bijzonder grote dynamiek. Het resultaat: een diepe, doordringende bas en kristalheldere hoge tonen.
die verkooppraatjes ook. als ik een 500watt frikandel PA versterker gebruik, krijg ik geluid van cd kwaliteit met een bijzonder groot dynamiek en Het resultaat: een diepe, doordringende bas en kristalheldere hoge tonen. als ik die tekst moet geloven.
wat een totale bullshit. misschien slim als ze de THD (total harmonic disturtion) erbij vermelden.
Verwijderd
neuh hoor niks te klagen, perfect topic zo. bedankt iig dat je er zoveel moeite in stopt. als je een website opent kun je op een of andere manier nog zelfs geld verdienen zoals dat 14 jarige menneke paar jaar terug met zn bellen.nl website. die is nu miljonairthe_Omniscient schreef op 18 March 2003 @ 19:47:
[...]
En tja. Over je onduidelijkheid en overvloedsoverlast (wat een woord) in dit topic: ik kan het ten zeerste begrijpen. Hopelijk begrijpt men echter ook, dat ik naast dit topic nog wat andere zaken te doen heb. Het schematisch opstellen van dit topic is er dus een beetje bij ingeschoten, maar daar krijgen jullie zodadelijk dus wel een volledige site + benodigde info voor terug. FF doorbijten dus, maar dat zal vast wel lukken.
Verdient deze speler niet een eigen TOPIC?
Hehe... hey... ik dacht dat jij al een topic had lopen over deze grote jongen:Yohan schreef op 18 March 2003 @ 20:17:
Die Jens of Sweden HD20 is echt SUPERMooi compact en geweldige specificaties, als we dat allemaal mogen geloven.
Verdient deze speler niet een eigen TOPIC?

... pics vinden valt soms ook niet echt mee
Maar goed: ja, het is statistisch gezien natuurlijk een super-ding en het komt zomaar even tussendoor om de planning van vele mensen in de war te schoppen.
Hij is wel iets groter dan de Zen, bear that in mind. Maar goed, wie kan zo'n groot LCD nu versmaden? Ik heb meer pics aangevraagd, dus ik ben benieuwd. Ieg ben ik wel bereid om voor jullie proef te konijnen als ik iets meer zekerheid heb.
*Edit: update over de JOS MP-200HD.
Naar nu blijkt, zal de prijs per unit 415 Euro inclusief BTW en verzendkosten bedragen. De wat hogere prijs dan verwacht is te verklaren, doordat JOS enkel de aluminium uitvoering van de speler uit zal brengen (er is ook een plastic casing, maar ja, zeg nu zelf: alu is veel chiquer). Ook zal er in beperkte oplage een magnesium-cased versie uitkomen, maar die is Sweden-only.
Bulk-korting zal wellicht mogelijk zijn.
De batterij is vervangbaar, zegt men (hoewel men - logischerwijs, ka-tjing - adviseert deze door JOS zelf te laten vervangen). Anyway, de batterij die er nu inzit moet enkele jaren mee kunnen.
[ Voor 30% gewijzigd door the_Omniscient op 18-03-2003 20:42 . Reden: update-tje JOS MP-200HD ]
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOthe_Omniscient schreef op 18 March 2003 @ 20:31:
[...]
Hehe... hey... ik dacht dat jij al een topic had lopen over deze grote jongen:
[afbeelding]
... pics vinden valt soms ook niet echt mee
![]()
Maar goed: ja, het is statistisch gezien natuurlijk een super-ding en het komt zomaar even tussendoor om de planning van vele mensen in de war te schoppen.
Hij is wel iets groter dan de Zen, bear that in mind. Maar goed, wie kan zo'n groot LCD nu versmaden? Ik heb meer pics aangevraagd, dus ik ben benieuwd. Ieg ben ik wel bereid om voor jullie proef te konijnen als ik iets meer zekerheid heb.
*Edit: update over de JOS MP-200HD.
Naar nu blijkt, zal de prijs per unit 415 Euro inclusief BTW en verzendkosten bedragen. De wat hogere prijs dan verwacht is te verklaren, doordat JOS enkel de aluminium uitvoering van de speler uit zal brengen (er is ook een plastic casing, maar ja, zeg nu zelf: alu is veel chiquer). Ook zal er in beperkte oplage een magnesium-cased versie uitkomen, maar die is Sweden-only.
Bulk-korting zal wellicht mogelijk zijn.
De batterij is vervangbaar, zegt men (hoewel men - logischerwijs, ka-tjing - adviseert deze door JOS zelf te laten vervangen). Anyway, de batterij die er nu inzit moet enkele jaren mee kunnen.
Mijn Topic gaat over de Neuros!
De Jens of Sweden is weer heel wat anders!
Denk et ook ja, was een beetje verwarrend omdat het verhaal er onder wel weer sloeg op de JOSVerwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 23:13:
uhmm dat plaatje is volgens mij een neuros, en daar doelt die op
Ok, we kunnen niet altijd duidelijk zijn he...Yohan schreef op 18 March 2003 @ 23:15:
[...]
Denk et ook ja, was een beetje verwarrend omdat het verhaal er onder wel weer sloeg op de JOS
Nuja. Morgen heb ik wellicht een beetje meer info over onze jos (the Boss) en het ziet er goed uit.
Maar ik beloof niets.
------------------------------------------------------------------------------
Goede morgen,
We hebben de units nu op voorraad en de prijs wat kunne verlagen . De 20 GB is € 585,00 inclusief BTW en de 40 GB € 685, inclusief BTW. Als je inde buurt bent dan kunnen we de unit laten zien
Met vriendelijke groeten ,
Ruud Schothorst
Inside Technology BV
Fortranweg 7
3821 BK Amersfoort
Nederland
Tel : #31-33-4558524
Fax: #31-33-4558310
E-mail: ruud@inside.nl
Website: www.inside.nl
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, bedankt voor je informatie. Ik vind het best wel een duur ding, maar goed: je krijgt er heel wat voor terug.wardheuvel schreef op 19 March 2003 @ 15:40:
Hier heb ik wat meer info over de cinema disk (voor de geinterreseerden), Een mailtje van de nederlandse importeur.
[...]
Nog zoiets: de Archos AV-serie. Omdat er al veel bekend is over deze apparaatjes, dan maar wat plaatjes van vanaf de CeBit.

De AV-140/140 in volle - horizontale - glorie

Het koppelstukje voor video-out... heeft ook een naam, DVR-100

Het LCD'tje is weinig verandert qua MP3-interface, tov de MMJB20

De AV320 is precies hetzelfde als de AV340, maar dan met 20 GB HD inside.. duh
Ow ja. De MPIO HD-100 is dus uiteindelijk idd een kloon van de Odyssey 1000 geworden. Helaas maar waar: ik kan hem je niet echt aanraden, naar de ervaringen van andere gebruikers (hoewel dit meestal aandeelhouders zijn die er alle belang bij hebben de 500 units van E.Digital de hemel in te prijzen, zijn er ook normale gebruikers die het ding gewoonweg te beperkt vinden).

De de MPIO ziet er leuk uit, maar is aanzienlijk groter uitgevallen dan aanvankelijk vermeld werd, sorry jongens en meisjes...

Het LCD-scherm ziet er goed uit, maar er ontbreekt van allerlei informatie, zoals bitrate-info en totale track-duur
Over de JOS MP-200HD: het ziet er nu naar uit dat deze speler *wel* met headphones wordt geleverd. Dit zullen dan geen ear-buds zijn, maar een "echte" koptelefoon. Hm, ben benieuwd.
Verwijderd
En dat doet ie.
Doorslaggevend voor mijn aankoop was het feit dat er normale NI-MH AA penlites in gaan, in plaats van zo'n verderfelijke custom accu. Ik heb namelijk al een massa NI-MH AA batterijen, want ik wil wisselen zodra ze leeg zijn, in plaats van gebonden zijn aan lader of extra ontzettend dure accu.
Moet wel bij zeggen dat de originele firmware idd niet echt fantastisch is, maar met de custom RockBox 1.4 firmware is de machine nog stukken waardevoller geworden. En dat voor iets meer dan 700 gulden
Is ook een prima ding hoor, en leuk dat die firmware zo fanatiek benaderd wordt door de RockBox-developers. Wb de batterijen geef ik je ook helemaal gelijk, nu is er eindelijk een firmware-update voor de iPod die het efficient gebruik van de ingebouwde batterij toestaat, maar met die normale batterijen heb je eik nooit ergens last van. Probleem is, dat er voor een HD-speler vaak veel energie vereist is en dit houdt meestal in: Li-ion, Li-polymer of... 4 AAA'tjes.Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 18:55:
Ik heb sinds een tijdje de Archos Jukebox Recorder 20GB... Prima ding! Uiterlijk vind ik totaal onbelangrijk, hoe lelijker hoe liever als ie maar doet wat ik wil.
En dat doet ie.
Doorslaggevend voor mijn aankoop was het feit dat er normale NI-MH AA penlites in gaan, in plaats van zo'n verderfelijke custom accu. Ik heb namelijk al een massa NI-MH AA batterijen, want ik wil wisselen zodra ze leeg zijn, in plaats van gebonden zijn aan lader of extra ontzettend dure accu.
Moet wel bij zeggen dat de originele firmware idd niet echt fantastisch is, maar met de custom RockBox 1.4 firmware is de machine nog stukken waardevoller geworden. En dat voor iets meer dan 700 gulden
Over de iRiver iG/HP-100 is op de CeBit een brochure uitgegeven (waarin ook de overige nieuwe producten van iRiver besproken werden), die hieronder is afgebeeld (ingescand door een forummember van iriver.com).

Clickable
Opmerkelijkste dingen (iHP-100):
Ogg-support wordt natuurlijk nog niet officieel bevestigd (duh, het is iRiver: we zullen het moeten doen met de "firmware-upgrade for future fileformat"-melding, maar dat interpreteren we gewoon als "Ogg");
Het LCD'tje krijgt 4-grijswaarden en wit backlight mee (goh...wit, waar ken ik dat van?)
Levensduur van batterycycle wordt bevestigd als zijnde 14 uur.
Het ding kan dienen als "mass-storage device", dus gooi er maar op wat je wilt.
Een optische line in en -out; dat is goed nieuws voor de audiofielen.
Encoding naast WAV- gelukkig ook in MP3-formaat.
Voorlopig wordt enkel de 10 GB-versie uitgebracht...
Wb de iGP-100:
Krijgt dus een iets andere display (128 x 128 pixels, blue backlight), mist de optische line in en -out, kan enkel recorden in ADPCM-formaat, heeft geen FM-tuner en de capaciteit is natuurlijk "maar" 1.5 GB...
Echter, voor de rest is het ding volledig gewaagd aan zijn grotere broer, en je weet hoe dat gaat met kleine broertjes: die worden vanzelf groot.
Opmerkelijk stil is het rondom de afgeslankte versie van de iHP-100, te weten de iHP-50. Wellicht dat we daar vanzelf nog iets over te horen krijgen.
File transfers :D! Gweldig!
Jammer dat de fm-zend mogelijkheid ook in deze jukebox (edit: de iRiver) pijnlijk ontbreekt.
[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 20-03-2003 22:43 ]
Ik vraag me af of dat wel zo een pijnlijk verlies is. (Volgens mij is de kwaliteit van zulke senders toch niet altijd even geweldig.Yohan schreef op 20 maart 2003 @ 22:36:
[...]
Jammer dat de fm-zend mogelijkheid ook in deze jukebox (edit: de iRiver) pijnlijk ontbreekt.

D'n plastieken versie ziet er minder ruig uit dan de alu-versie

...maar de LCD blijft natuurlijk kick ass!
Al met al maakt de speler in plastic-uitvoering een wat "bollere" indruk dan wanneer je hem in zijn aluminium (of beter nog: Ferrari-chrome) uitvoering aanschouwt, maar desalniettemin blijft het ding een aantrekkingskracht op me houden...
Mooi ding dat zekerthe_Omniscient schreef op 21 March 2003 @ 22:42:
Twee nieuwe pics van de JOS MP200-HD zijn gereleased; dit zijn plaatjes van de plastic-cased uitvoering van deze speler. Wanneer JOS deze uitvoering gaat verkopen, zal de prijs rond een Eurootje of 350 liggen; maar voor het LCD-scherm maakt het weinig uit: dat blijft indrukwekkend groot.
[afbeelding]
D'n plastieken versie ziet er minder ruig uit dan de alu-versie
[afbeelding]
...maar de LCD blijft natuurlijk kick ass!
Al met al maakt de speler in plastic-uitvoering een wat "bollere" indruk dan wanneer je hem in zijn aluminium (of beter nog: Ferrari-chrome) uitvoering aanschouwt, maar desalniettemin blijft het ding een aantrekkingskracht op me houden...
maar zo een groot diplay maakt de kans op deuken etc. ook groter. Ze zien er beide krasgevoelig uit btw
SonicBlue heeft haar faillisement aangevraagd. Evenwel wordt de huidige productielijn wellicht nog overgenomen door een andere firma (gezien de eerdaags goede reputatie van SonicBlue's MP3-afdeling niet geheel ondenkbaar) dus misschien blijft de veelbelovende Pearl-machine toch nog een haalbare kaart.
Voor SonicBlue zelf is het over... en... sluiten.
Benieuwd naar de Archos AV3X0? Download een filmpje (9 MB) hiero. Erg interessant filmje, het device ziet er goed uit en is gewoon plug-&-raggen-maar.
(Zhon't mention zhe acczentz, zhough)
Verder is het misschien aardig om te vermelden, dat Creative bezig is met MicroSoft's Media2GO - het multimediale platform dat ons vanalles gaat bieden, terwijl het geacht wordt draagbaar te blijven.
wannneer komt die iriver dan uit?
This is the Way.
Verwijderd
In Nederland: April/Mei volgens Madlive's bronnen
Dat filmpje is op zich wel impressive zeg, die Archos kan echt veel! Ook niet zo heel groot, digitale videorecorder (zelfs camcorder), en het mooie scherm natuurlijk
Wanneer wordt dit ding eigenlijk verwacht en voor welke prijs (rond de 400 euro, right)?
Idd. Houd mei maar aan, en voor ons zal het wellicht nog (veel?) later worden (via de normale weg dan).Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:33:
[...]
In Nederland: April/Mei volgens Madlive's bronnen.
Dat filmpje is op zich wel impressive zeg, die Archos kan echt veel! Ook niet zo heel groot, digitale videorecorder (zelfs camcorder), en het mooie scherm natuurlijk.
Wanneer wordt dit ding eigenlijk verwacht en voor welke prijs (rond de 400 euro, right)?
Over de Archos AV-reeks: dat zal omstreeks dezelfde tijd moeten plaatsvinden als de release van de iRiver... Onder *streng voorbehoud*. Maar je ziet het al: het gaat druk worden. Gelukkig...gnagna...kan ik jullie binnen niet al te lange tijd verblijden met een heuse primeur-review... Van welk apparaat, tja... Je moet wat overhouden om van te dromen he...
Nog even over de NeDi, onze multimediale vriend met leuke speccies: deze zal worden ge-OEM'd door SaroTech onder de naam Triple. Over beschikbaarheid en prijs in Europa is nog niets bekend.

Ook in zilveren uitvoering: de NeDi ofwel Triple van SaroTech

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zeker stijlvol en zeker niet groot als je naar die cd erachter kijkt. Eens zoeken hoorGrrrrrene schreef op 24 March 2003 @ 23:29:
Maar over deze is nog niks bekend qua nieuwe specs of release datum? Ik vind het erg jammer dat ik er niks over zie, want hij ziet er stijlvol en degelijk uit
[afbeelding]
Hmm, op de officieele website staat die er nog niets eens bij
[ Voor 8% gewijzigd door Koetjeboe op 24-03-2003 23:34 ]
Tja, wat kan ik zeggen. Hij staat in de openingspost maar RCA houdt gewoon zn/haar mondje dicht. Het gebrek aan screenshots zegt wdb wel genoeg: het ding is nog nergens "tastbaar" gebleken, dus ik weet niet of ze de release in Juni (Amerika) nog gaan halen. Ik denk dat de focus vooral zal liggen op het succesvol lanceren van de RD 2780, en daarnaast moeten de jongens en meisjes van RCA ook nog eens die RD2760 afkrijgen, ga er maar eens aanstaan!Grrrrrene schreef op 24 maart 2003 @ 23:29:
Maar over deze is nog niks bekend qua nieuwe specs of release datum? Ik vind het erg jammer dat ik er niks over zie, want hij ziet er stijlvol en degelijk uit
[afbeelding]
Wel opvallend natuurlijk:
- RD281 kan het opnemen tegen de iRiver iHP-100, Samsung Yp-900 etc.
- RD2780 gaat concurreren met (de reeds verkrijgbare) Archos AV-serie, vooral AV3X0
- RD2760 is een MicroDrive design en zal dus de strijd aan moeten gaan met oa. de iRiver iGP-100...
Stress genoeg, me dunkt.
Kost $149,00 'remanufactured' in de outlet store en $189,95 in de gewone store.
Dat is ongelooflijk goedkoop, zelfs met verzendkosten en invoerrechten betaal ik nog minder dan een vergelijkbaar apparaat hier in Nederland.
Features:
15 GB embedded hard drive
8-minute anti-skip protection
Rechargeable Li-Ion battery
Pocket-sized and lightweight
Large, easy-to-read LCD display
Supports MP3 and Windows Media™ files
Fully upgradeable firmware
USB interface
e.Digital's Smart Song Selection™ allows for file navigation while listening
Battery capable of playing for up to 12 hours with a single charge
Compact, user-friendly design
Universal Fast Charger capable of fully replenishing battery life in under 3 hours
Stylish case
Large capacity can be used to store and/or transfer data files as well as music
Ships with MusicMatch Jukebox Software and e.Digital Music Explorer™ software for music and file management
180-day limited warranty*
Standard Accessories:
Koss™ stereo earphones
Mini-USB cable
Carrying case
Universal DC adaptor/battery charger
Lithium-Ion rechargeable battery
Easy-to-Use PC software
User's Guide
Technical Specifications:
15 GB embedded hard drive
Over 225 hours of audio content, encoded at 128Kb/s (approximately 5000 tracks)
16-bit DSP running at 150MHz.
8 MB DRAM Buffer
Signal to Noise Ratio: >90dB
Frequency Response: 20Hz - 20kHz
MicroOS™ 2.0 operating system
Large, crisp display (100 x 64 pixel bitmapped LCD)
Supports encoding rates of up to 320Kb/s
Lower bit rates are supported for increased playing time
5 band equalizer with 5 pre-sets (Jazz, Rock, Classical, Pop, Flat) and one user defined setting
MP3 and Windows Media™ file playback and transfer
Lithium-Ion rechargeable battery, 3.7V/1100mAh, capable of approximately ten hours of continuous playback
Multiple play modes (normal, shuffle, repeat, intro)
Audio out jack – standard 3.5mm