[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Stropdas schreef op 14 februari 2003 @ 18:27:
[...]

Dank je voor het blijven continueren van het zoeken naar info over deze dingen _/-\o_ K luister altijd mee :P Is wel erg aan de hoge kant, maar dan krijg je ook wat ;)
Hmmm.. in de categorie "gevonden maar nog steeds aan de hoge kant", zie de player hieronder...
Gutteguttegut schreef op 14 februari 2003 @ 22:53:
[...]
Kijk die wil ik dus hebben...mits de prijs een beetje zakt ;)
Nuja, misschien zakt de prijs na de concurrentiestrijd met dit device:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3factorydirect.com/graphics/00000001/pictpad_moreinfo.jpg

Eh... ja... lees de tekst in het plaatje maar!

Het is uberhaupt nog een wonder dat er MP3-ondersteuning op zit, het lijkt wel van secundair belang te zijn ofzo.

Ook dit is een waar multimedia-monster, echter: de prijs is eveneens niet mals ($499 voor de 20 GB-versie) en ik vind hem minder mooi dan die DeltronTech.

Maar goed, info kan geen kwaad en hij staat zodadelijk mooi in het rijtje met de Cinema Disk en Archos MMJB.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is moeilijk een keuze te maken... De Odyssey 1000 vind ik erg mooi, maar schijnt geen ID3 te ondersteunen.
De meeste HD Players zijn ook nog aardig prijzig, maar er past wel veel meer op..
Wanneer komt die Odyssey hier in nederland uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Eigenlijk hoop ik dat er een HD-player uitkomt die:
-klein is
-mooi is
-alle formaten flashkaarten aan kan (en ook foto's kan bekijken)
-evt nog filmpjes aankan..
Die players hierboven (cinema disk, picture pad) zijn interessant maar te groot of bij die Picture Pad moet je een speciaal mp3 accesoire bijkopen.. ook minder interessant..
En ik ben bereid hier best wel voor te betalen (kan namelijk op vakantie zeeer nuttig zijn, je kan je digicam meenemen, ook als je voor een langere periode wegbent.
Natuurlijk heb je dan wel een ~20gb hd nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Beekforel schreef op 16 februari 2003 @ 16:02:
Het is moeilijk een keuze te maken... De Odyssey 1000 vind ik erg mooi, maar schijnt geen ID3 te ondersteunen.
De meeste HD Players zijn ook nog aardig prijzig, maar er past wel veel meer op..
Wanneer komt die Odyssey hier in nederland uit ?
Releasedata kan ik je niet precies geven, maar het wordt op de Nederlands/Belgische markt een beetje wazige toestand. De Mpio HD-100 (aangepaste versie van de Odyssey) komt namelijk in maart op onze markt, en de Odyssey is reeds in Engeland te koop (dus wellicht ook binnenkort in NL). Welke van de twee beter is? Dat valt nog niet te zeggen, omdat Mpio nog geen officiele modellen heeft uitgegeven. Maar ik denk persoonlijk dat de HD-100 een betere keuze zal zijn, gezien een aantal aanpassingen (misschien ook ID3-tags).

Overigens, als je je MP3's gewoon een nette filenaam hebt meegegeven, schijnt het allemaal wel mee te vallen met het ongemak.
Anoniem: 32457 schreef op 16 February 2003 @ 16:27:
Eigenlijk hoop ik dat er een HD-player uitkomt die:
-klein is
-mooi is
-alle formaten flashkaarten aan kan (en ook foto's kan bekijken)
-evt nog filmpjes aankan..
Die players hierboven (cinema disk, picture pad) zijn interessant maar te groot of bij die Picture Pad moet je een speciaal mp3 accesoire bijkopen.. ook minder interessant..
En ik ben bereid hier best wel voor te betalen (kan namelijk op vakantie zeeer nuttig zijn, je kan je digicam meenemen, ook als je voor een langere periode wegbent.
Natuurlijk heb je dan wel een ~20gb hd nodig. :)
Puntsgewijs:

- iPod, iRiver iHP-100, SonicBlue Pearl, Bantam BA-1000, Samsung Yp900GT

- zeer subjectief begrip, "mooi"... Bij mij wint de Bantam het, alhoewel ik nog een
paar modellen erg mooi vindt (zoals de niet in de tabel staande Tounsten)

- DeltronTech Cinema Disk, PicturePad of desnoods Media2Go

- Cinema Disk, Picturepad, Archos MMJB (nieuwste versies) en iPod II (<-???)...

Hm tja en combineer dat allemaal maar eens, nee dat wordt dus niks. Wat ik je dan aanraadt, is gewoon een mooie MP3speler te nemen die tevens als externe HD wordt herkend; daarbij kun je dan een multireader kopen (bijv. zoiets) en het via een internetcafé aan elkaar draaien.

Dus bijvoorbeeld even geduld hebben tot de iRiver iHP-100 of SonicBlue Pearl uitkomt. Dan heb je een 10/20~40 (Pearl)GB MP3player met Ogg-Vorbis-onersteuning en USB 2.0. Daarbij koop je dan zo'n multireader ( er zijn er ook die onafhankelijk van een PC kunnen opereren, wellicht dus gewoon via USB-poorten de info v.h. ene naar het andere apparaat sturen) en het enige dat je dan nog nodig hebt, is iets dat foto's kan laten zien/ filmpjes afspeelt.

Mocht je dit laatste aspect nu belangrijker vinden, dan het afspelen van MP3's, dan ga je voor de Mambo X P353. Deze heeft een TV-out, zodat je JPEG's en filmpjes (MPEG en *.DAT) kunt afspelen (zij het enkel op een extern apparaat) en is redelijk compact. Let er wel even op, dat je voor de filmpjes en JPEGjes een uitbreiding nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mambox.com/images/E5C.jpg

Dit is de uitbreiding waarover ik sprak (voor JPEG/MPEG/*.DAT)

Ook de veelzijdigheid van de Mambo X is perfect (20 GB, USB 2.0, encoding, externe HD etc etc.).

Afbeeldingslocatie: http://www.mambox.com/images/media-xapp.jpg

Etc. etc.

Het enige probleem is dan nog de Flash/MicroDrive-ondersteuning. MMC/SD heb je al (zit standaard op de Mambo X P353), dus hoef je enkel nog te zoeken naar een goedkope flash/MicroDrive-reader.

Maar goed, eh... Als je echt het geld hebt, dan zou ik gewoon voor die DeltronTech gaan (voordat zoiets er in het klein is, vallen de appels omhoog de lucht in (<-2004)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Wie kent hem niet, die mooie uitdrukking: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen"...

En zo gebeurde het volgende.

De Classic CHD-1500 werd geboren.

Afbeeldingslocatie: http://www.emiglobal.com/mp3/graphics/chd1500.jpg

En met name de linker-CHD lijkt op een bepaalde soort appel

Nuja, het valt niet te ontkennen: it's iPod all over the place, qua design. Het is, dat er een blauwe versie van de CHD-1500 is gemaakt, want anders werd dit een rechtzaak.

We hebben het hier over een machine met de volgende specs:

20 GB HDD
USB V2.0 interface
built-in 8MB DRAM buffer
MP3 and WMA Playback

Large backlit LCD
; 20 x 8 dot matrix Readout

Equalizer; adds personalized control and optimal audio settings

USB External HD; for easy downloads and uploads of MP3 and Data Files

Built In Recorder; to Encode and Download Music Directly to the Jukebox from a External Source

8-Key Flywheel Control

IN/OUT jacks; Audio Out Headphone Jack, Line IN Jack, USB Port, DC In Jack.

Up to 9 hrs playback met rechargeable Lithium (built-in) battery

Firmware upgradable

S/N Ratio : 90dB
THD : 0.1%

Dimensies: 109 x 76.2 x 30.4 mm

Gewicht: 272 gram

Zwakke punten die opvallen zijn:

- relatief klein buffergeheugen, daardoor beperkte levensduur per recharge.
- gewicht (hoewel dit ook nog wel meevalt)
- geen OGG-Vorbis (vooralsnog)

Absoluut sterke punten:

- Capaciteit is ruim voldoende
- USB 2.0
- formaat (vooral lengte en breedte)
- analoge recording
- externe HD etc.

Al met al: veelbelovend. Ik heb reeds geinformeerd naar de prijs, die was ten tijde van het schrijven nog niet bekend (NNB ;)). Maar je mag van mij aannemen, dat deze 20 GB Classic weleens heel goedkoop uit zou kunnen vallen.

Hetgeen niemand vervelend vindt, me dunkt.

(Sjee het wordt nog stressen om die schema's op orde te krijgen zodalijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

the_Omniscient schreef op 17 februari 2003 @ 22:44:
een hoop geblaat over de Classic CHD-1500 :P
Woei! dat lijkt me wel wat. Helemaal als de prijs goed uitvalt! Deze ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

the_Omniscient schreef op 17 February 2003 @ 22:44:
Wie kent hem niet, die mooie uitdrukking: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen"...
:D
Dit zou eigenlijk een grap moeten zijn, dit KAN toch niet 8)7

Dat menu is practisch PRECIES hetzelfde als op de iPod :)
Die ">"tjes, dat lijntje met playlist erboven 8)7

Erg grappig :)

Maarja, als het iets wordt...
Jammer dat ie zo breed is btw, maar concurrentie kan geen kwaad, kvraag me af of apple ze hier niet over gaat aanspreken (alleen een andere kleur vind ik nou niet zo anders 8)7).

Nog geen enkel id over de prijs, he? mhm... zal wel rond de 400 euro gaan liggen?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Okyah schreef op 17 February 2003 @ 22:51:
[...]

:D
Dit zou eigenlijk een grap moeten zijn, dit KAN toch niet 8)7

Dat menu is practisch PRECIES hetzelfde als op de iPod :)
Die ">"tjes, dat lijntje met playlist erboven 8)7

Erg grappig :)

Maarja, als het iets wordt...
Jammer dat ie zo breed is btw, maar concurrentie kan geen kwaad, kvraag me af of apple ze hier niet over gaat aanspreken (alleen een andere kleur vind ik nou niet zo anders 8)7).

Nog geen enkel id over de prijs, he? mhm... zal wel rond de 400 euro gaan liggen?
Sorry, vergeten de bron erbij te zetten.

Je zult zien, dat EmiGlobal deze player gaat verhandelen. Zij hebben eerder de Classic CHD-500/1000 (en de originaliteitsprijs gaat naarrr...) ontworpen. Deze twee spelers hebben geconcurreerd met de Treo 10/15-serie. Dit is dus weer eens heel wat anders, maar laten we moed houden.

En ja, dat menu... idd, net een fotosoep-actie. Zet er een ander menuutje op en de gelijkenins is al minder aanstootgevend... Ruikt Apple al geld?

BTW: De classic CHD-500/1000 ging over de toonbank voor 299 Euro. Dit was in 2001 en we hadden het toen al over een 10 GB-machientje. Kijken of ze die stunt weten te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

the_Omniscient schreef op 17 February 2003 @ 23:00:
[...]

En ja, dat menu... idd, net een fotosoep-actie. Zet er een ander menuutje op en de gelijkenins is al minder aanstootgevend... Ruikt Apple al geld?

BTW: De classic CHD-500/1000 ging over de toonbank voor 299 Euro. Dit was in 2001 en we hadden het toen al over een 10 GB-machientje. Kijken of ze die stunt weten te herhalen.
Dat menu lijkt me idd niet echt, anders kunnen ze het wel schudden..

Ook jammer natuurlijk want veel mensen zullen niet vies zijn van "veel voor weinig" :) >
(20 gig voor 300 euro (stel eventjes, he? :)) tegenover 10 gig voor 500 euro 8)7)

Maarja, als het schermpje en de draaischijf net zo groot zijn als die van de iPod (, waarvan ik de getallen neit ken) dan issie wel een beetje groot...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Okyah schreef op 17 februari 2003 @ 23:03:
[...]
Maarja, als het schermpje en de draaischijf net zo groot zijn als die van de iPod (, waarvan ik de getallen neit ken) dan issie wel een beetje groot...
Het schermpje van de iPod is 2" = 5.1 cm diagonaal. Dat dit eenzelfde soort schermpje is, lijkt dus niet uit te sluiten.

Ga maar eens na hoe "niet-breed" de iPod eigenlijk is: zelfs bij al die nieuwe-generatie players weet enkel de iRiver iHP-100 hem op dat gebied te kloppen.

Dus tja, dan lijkt 76 mm opeens erg veel, maar dat valt echt reuze mee hoor. De CHD-1500 kan prima mee in de "2e klasse": Toshiba GigaBeat, Creative Zen en E.digital Odyssey 1000 bijv. zijn maar net iets minder breed.

En de lengte is gewoonweg GOED te noemen. Die geringe lengte trekt de verhoudingen van de breedte een beetje scheef, waardoor het apparaat heel breed lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Tromgeroffel, trompetgeschal: nieuws over iRiver.

Ja, nieuws over iRiver, niet eens specifiek over de iHP-100. Ze hebben daar in Zuid-Korea de boel lang verborgen weten te houden, en nog steeds is lang niet alles duidelijk, echter: er is behoorlijk veel wetenswaardigs te melden.

iRiver heeft in het geniep niet één HD-player ontwikkeld, neen: er zullen drie modellen beschikbaar komen.

Twee daarvan zullen je bekend voorkomen, wanneer je dit topic al wat langer volgt, te weten de iHP-50 en de iHP-100.

Huh? iHP-50? Tja, dit is gewoon een afgeslankte versie van de iHP-100. Een FM-tuner zit er waarschijnlijk niet op, evenmin als een user-defineable equalizer (wel 5 presets).

Bovendien is het LCD'tje van de iHP-50 minder geavanceerd dan dat van de iHP-100. We spreken dan over 128 x 128 pixels voor de iHP-50 tegenover 160 x 128 voor de iHP-100.

Ook is de (direct-)encoding weggevallen op de iHP-50.

Daarentegen is de iHP-50 gewoon een zeer volwassen HD-based MP3-player, verkrijgbaar in de smaken 10 en 20 GB. Levensduur van een gerechargde Li-poly-batterij is zo'n 14 uur. De harde schijf zal dan ook nog eens vervangbaar zijn, zodat je over 3 jaar met 300 GB in je broekzak rondloopt.

Waarschijnlijk zal de prijs van de iHP-50 erg mee gaan vallen, maar daarover durf ik nog geen concrete dingen te zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp1002.jpg

De iHP-50 ziet er precies hetzelfde uit als de iHP-100, echter: het schermpje is minder geavanceerd en ook aan de binnenkant mist ie wat dingen tov zijn grotere broer

Bekend terrein voor ons is natuurlijk de iHP-100. Deze heeft dus wel een FM-tuner, line-in- en -uitgangen. Ook het enorme aantal equalizerpresets valt op: 9 maar liefst, waaronder 1 die user-defineable is.

Ook deze knaap komt dus in 10GB- en 20GB-versies. Beide iHP's zijn firmware-upgradeable, gebruiken USB 2.0 als interface en hebben een verfijnde joystick op hun chassis gemonteerd (jog & shuffle-principe, soort analoge joystick).

Bij de iHP-100 zullen de HD's ook al te verwisselen zijn, en bovendien worden zowel de 50 als de 100 met USB-kabel, koptelefoon, travelpouch en afstandsbediening geleverd.

De indicatieprijs van de iHP-100 lag rond de 350 Euro (10 GB-versie, lijkt me).

Over future-fileformats als OGG hult iRiver zich nog in nevelen, maar dit is vrij logisch (markttechnisch kun je het niet maken al maanden van tevoren te verkondigen dat jouw speler OGG gaat slikken, en dan op het laatste moment met een halfgaar product op de proppen komen), en waarschijnlijk komt dit wel goed. Vooralsnog zijn zeker: MP3 (duh), WMA en AAC.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp100.jpg

Gaaf ding toch, die iHP?

De grootste verrassing is dan toch wel de iGP-100 (nee, niet qua naamgeving). Dit is een mini-mini-mini-HD-spelertje.

Zoals je kunt verwachten, gaat het dan om een MicroDrive-based playertje. Helaas is het nog geen 4 GB-machientje: we zullen het voorlopig moeten doen met een 1.5 GB-prototype, maar goed: het is van iRiver, dus veelbelovend.

De iGP zal geleverd worden in verschillende kleuren. Net als de volwassen iHP-reeks speelt de MicroDiRiver (<- wow, veel betere naam, hoewel onuitspreekbaar) gewoon MP3, WMA en AAC af en gaat ook deze speler ongeveer 14 uur mee, dankzij de li-polymer batterij. Een FM-tuner ontbreekt niet.

Het LCD'tje neemt bijna de hele voorzijde van de speler in; aan de zijkant vinden we enkele controlbuttons. Dit spelertje is echt ongelooflijk compact, en gaat een "league of its' own maken", samen met de reeds lang geleden vermelde Lyra 2760 (ook een 1.5 GB MicroD).

De accesoires-set is dezelfde als die van de iHP-serie, en deze speler gebruikt ook USB 2.0 als interface.

Over releasedata en/of prijzen is evenwel nog niets bekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/igp100.jpg

Computergegenereerd, maar daardoor niet minder interessant plaatje van de iGP-100

[vrij offtopic]

Trouwens, niet enkel op HD-based niveau is iRiver goed bezig: ook op de flashmarkt gaan zij vrolijk door, na het immense succes van de iFP-serie.

De nieuwe iFP's (300-serie) zijn er van 64 MB tot 512 MB, en hebben o.a. recordingcapabilities.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ifp300.jpg

iFP-300 serie staat in de planning

[/vrij offtopic]

Bron

[ Voor 2% gewijzigd door the_Omniscient op 18-02-2003 14:53 . Reden: stukkie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:19

MaDLiVe

.-Observer-.

The_Omniscient, Respect voor al dit werk! Ik loop echt al helemaal warm voor die iHP-100 (20GB), wat een mooi ding, in mijn ogen de volmaakte mp3/hdd speler! De case van de iriver lijkt aan de onderkant een scharnier mechanisme te bevatten, is dat sier of is dat werkelijk een schanier waardoor je de case kan openvouwen en er een grotere hdd in kan doen. Ziet er vrij stofgevoelig ui IMO. Heeft iemand al toevallig pics van de remote die ze er bij gaan leveren? 14uur speelduur!
Oeyeah!

De iGP zier er ook niet gek uit. Zal waarschijnlijk dus het formaat krijgen van een beschaafde flashplayer. De prijs zal wel hoog komen te liggen vrees ik. Compact Flash en Microdrives zijn nogal duur. Bouw daar een mooi spelertje omheen en we weten wel waar de prijs naartoe gaat. De keuze is dan duidelijk: ga je voor formaat dan kies je de iGP ga je voor capiciteit dan kies je de iHP.

In de tussentijd moet ik nog een goedkoop flashspelertje op de kop tikken die met smc kan omgaan. (jah ik heb muziek nodig :P) (fm tuner mag mits goeie ontvangst) prijs ~200 euro max.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 18-02-2003 15:57 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 18 February 2003 @ 15:54:
The_Omniscient, Respect voor al dit werk! Ik loop echt al helemaal warm voor die iHP-100, wat een mooi ding, in mijn ogen de volmaakte mp3/hdd speler! De case van de iriver lijkt aan de onderkant een scharnier mechanisme te bevatten, is dat sier of is dat werkelijk een schanier waardoor je de case kan openvouwen en er een grotere hdd in kan doen. Ziet er vrij stofgevoelig ui IMO. Heeft iemand al toevallig pics van de remote die ze er bij gaan leveren?
Hmm nee, het is nog niet helemaal bekend hoe het verwisselen van de HD's gaat geschieden. Maar Kijk anders een naar de pic van de Toshiba GigaBeat, zoiets zou het kunnen zijn. Dit is een heel goed systeem en bovendien behoorlijk foolproof en dustfree.

De remote tja, nog niet voorbij zien komen helaas. Hopelijk iets geavanceerder dan die van de iPod.
De iGP zier er ook niet gek uit. Zal waarschijnlijk dus het formaat krijgen van een beschaafde flashplayer. De prijs zal wel hoog komen te liggen vrees ik. Compact Flash en Microdrives zijn nogal duur. Bouw daar een mooi spelertje omheen en we weten wel waar de prijs naartoe gaat.
Ik denk dat de iGP misschien nog wel wat kleiner dan de standaard flashplayer wordt. Dan worden het langzaamaan bange tijden voor de wat grotere "jukeboxen", echter: een 20 GB 1.8" HD is nog altijd veel goedkoper dan 5 x 4 GB Microdrive. Over stroomconsumptie durf ik nog niet eens na te denken; concluderend: de HDD-based spelers met draaiende onderdelen zullen nog een flinke tijd mee blijven draaien en steeds competitiever worden in prestatie en prijs.
In de tussentijd moet ik nog een goedkoop flashspelertje op de kop tikken die met smc kan omgaan. (jah ik heb muziek nodig :P) (fm tuner mag mits goeie ontvangst) prijs ~200 euro max.
Ik ken het probleem, wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Een tussendoormodelletje nodig om de wachttijd te elimineren, hm ;). Misschien een wat ouder Mpio-modelletje (DMG/B ofzo)? Twijfel... twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 18 February 2003 @ 16:04:
[...]

De remote tja, nog niet voorbij zien komen helaas. Hopelijk iets geavanceerder dan die van de iPod.
Iriver kennende zal dat haast wel (sowieso een remote met LCD met id3tag support, tenminste dag mag ik hopen--> MD look-a-like)
Ik ken het probleem, wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Een tussendoormodelletje nodig om de wachttijd te elimineren, hm ;). Misschien een wat ouder Mpio-modelletje (DMG/B ofzo)? Twijfel... twijfel...
Indeed, we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn budget ligt rond de 200 euro en volgens mij haal je daar geen mpio serie voor (zelfs niet de oude). DMG (zonder fm tuner welliswaar) kost een allerminst bescheiden 209 euro! (128MB/SMC expandable) DMB+ (met fm tuner iets groter--Let firmware niet upgradable) is ~250 euro. Phew! das een hoop geld voor een apparaat wat 3 maanden moet meegaan en daarna moet worden doorgespeelt aan een klein broertje/zusje/vriendin/kennis.

De ibead 128MB is wel een aardig spelertje met een mooie prijs. Enigste - punt geheugen is niet expandable. De prijs is zeker een +punt. Maar de geluidskwaliteit :X als mensen die er weinig waarde aan hechten (soundquality that is) er al last van hebben.....

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 18-02-2003 21:37 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 18 februari 2003 @ 21:32:
[...]

Iriver kennende zal dat haast wel (sowieso een remote met LCD met id3tag support, tenminste dag mag ik hopen--> MD look-a-like)

[...]

Indeed, we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn budget ligt rond de 200 euro en volgens mij haal je daar geen mpio serie voor (zelfs niet de oude). DMG (zonder fm tuner welliswaar) kost een allerminst bescheiden 209 euro! (128MB/SMC expandable) DMB+ (met fm tuner iets groter--Let firmware niet upgradable) is ~250 euro. Phew! das een hoop geld voor een apparaat wat 3 maanden moet meegaan en daarna moet worden doorgespeelt aan een klein broertje/zusje/vriendin/kennis.

De ibead 128MB is wel een aardig spelertje met een mooie prijs. Enigste - punt geheugen is niet expandable. De prijs is zeker een +punt. Maar de geluidskwaliteit :X als mensen die er weinig waarde aan hechten (soundquality that is) er al last van hebben.....
I-Bead dacht ik net hetzelfde over, gewoonweg te weinig geheugen (256 Mb-versie isser wel, maar waar?).

Psst. Check eens de Pontis SP600, deze kun je online bestellen op Peros. Ik koop wel vaker spulletjes in Duitsland, en dat gaat gewoon prima.

De specs van dit ding zijn gewoonweg fantastisch, in verhouding tot de prijs. Voor 95 euro heb je een "kale" versie, met daarop 1 MMC en 1 CompactFlashslot.
• 2 slots for different memory cards: slot 1 for MultiMediaCard and Secure Digital-card; slot 2 for Compact Flash Card; It is prepared to handle future memory cards with a capacity of up to 4 GB.
• Supports replay of MP3 (already included), AAC, MS Audio and Real Audio (available soon from PONTIS); can be upgraded for future music formats (such as MP3PRO).
• 5-band-equalizer
• Large format graphic display with back-light
• With integrated game-interface: games are loaded from the card directly into the player ( games already included: Snake Game, Breakout Game)
• Stainless steel belt-clip
• Interchangeable colored faceplates available as accessories
• USB port
• Supports Windows 98/2000/ME/XP, Linux, MacOS 9.x (Mac OS X coming soon).
• Sennheiser earphones MX 300
Iemand ervaring, toevallig? Dit lijkt me ideaal voor "tussendoor"...

Afbeeldingslocatie: http://www.pontis.de/graphix/fotos/600_cpl.jpg

Lijkt me een goeie deal

Om de mensen gerust te stellen: geen post gaat hier verloren aan andere zaken dan HD-spelers, hoor. Verlekkert u zichzelf maar even aan de gedachte, dat ook Panasonic met een jukebox bezig is.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/pana_ewear.jpg

Zou dit hem zijn?

offtopic:
and never mind my slow webserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

offtopic:
Blijf toch even bij die flash mp3 spelers hangen.

Leuk spelertje, als je geen mmc hebt liggen dan zou ik sowieso voor de Cflash versie gaan. Design is niet echt super maar de mogelijkheden zijn lang niet zo gek. Dan de prijs dat maakt het helemaal mooi (ok ok zonder geheugen welliswaar). Formaat is daar iets over bekend?

De freecom beatman trekt mij ook wel alleen...was hij maar 128MB ipv 64 (256MB is toch net iets mooier dan 192). Dat ding is echt klein! De soundkwaliteit viel me nog wel mee (heb er ff 10 minuten mee gespeelt).

Dan hebben we nog de Hansori waar user JanMaster een [IA] voor wil organiseren (mits voldoende belangstelling). Mooi apparaat (dat vond jij dus weer niet, kennelijk kunnen we wel van mening verschillen :P). standaard 128MB Fm tuner, en smc expandable!

Leuke optie voor mij dan, wel als tussendoortje dan he :P

[ Voor 53% gewijzigd door MaDLiVe op 18-02-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 16:53

Mary Wana

keyboard nut

Weet iemand ook als de SonicBlue Rio Riot in Nederland te koop is ?

Van allemaal die ik bekeken heb ziet die er toch het leukste uit , naast de Ipod dan :P En zn menu ziet er errug gebruiksvriendelijk uit

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 23:12:

Van allemaal die ik bekeken heb ziet die er toch het leukste uit , naast de Ipod dan :P En zn menu ziet er errug gebruiksvriendelijk uit
Ben hem nog niet tegengekomen. Ben je heel zeker van je zaak? That thing is huge! (denkt terug aan het topic van een user die hem heeft geimport vanuit amrika, best duur grapje). Koop dan een Zen, icm die remote is dat een vrij mooi apparaat. Bter nog wacht nog een aantal maandjes (zoals ik heb besloten te doen) er komen echt hele mooie spelers aan. Volgens mij mag ik dat wel de nxt gen media players noemen (kwa features dan).

[ Voor 16% gewijzigd door MaDLiVe op 18-02-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

de prijs van die Rio is gewoon zeer aantrekkelijk , ik bedoel ik heb dat ding toch in me zak :S Naast die Rio is ook de Archos aantrekkelijk , al die super features wil ik niet gewoon volstampen en afspelen beetje gebruiksvriendelijke UI zou wel fijn zijn en die van die Rio ziet er gewoon cool uit.

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 18 February 2003 @ 23:10:
offtopic:
Blijf toch even bij die flash mp3 spelers hangen.

Leuk spelertje, als je geen mmc hebt liggen dan zou ik sowieso voor de Cflash versie gaan. Design is niet echt super maar de mogelijkheden zijn lang niet zo gek. Dan de prijs dat maakt het helemaal mooi (ok ok zonder geheugen welliswaar). Formaat is daar iets over bekend?
90 x 65 x 20 mm en hij weegt ongeveer 95 gram (maarja... de Terapin weegt een halve ton..eh kilo... :) )

Trouwens: de speler is én Flash-compatible én MMC-compatible, dus dat is een huge voordeel.
De freecom beatman trekt mij ook wel alleen...was hij maar 128MB ipv 64 (256MB is toch net iets mooier dan 192). Dat ding is echt klein! De soundkwaliteit viel me nog wel mee (heb er ff 10 minuten mee gespeelt).
De 128 MB-versie komt er hoe dan ook aan! Vraag is natuurlijk: wanneer? Kijk anders ff in het flash-topic, de X-Clef MT200: dat issem.
Dan hebben we nog de Hansori waar user JanMaster een [IA] voor wil organiseren (mits voldoende belangstelling). Mooi apparaat (dat vond jij dus weer niet, kennelijk kunnen we wel van mening verschillen :P). standaard 128MB Fm tuner, en smc expandable!

Leuke optie voor mij dan, wel als tussendoortje dan he :P
Ja, ok. Heb je gelijk in; maar de geluidskwaliteit schijnt op zn zachtst gezegd "magertjes" te zijn. Echter: nooit geschoten is altijd mis, en misschien heb ik met deze speler wel nooit geschoten. Ieg aantrekkelijker dan een Duex XP, dacht ik zo.
Mary Wana schreef op 18 februari 2003 @ 23:12:

Zoals MaDLiVe al zei: weet je dat wel zeker? De Riot komt helemaal niet zo gunstig uit verscheidene testen, scoort vaak 6'jes en magere zeventjes. Pluspunten zijn natuurlijk het scherm en de capaciteit, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

USB 1.1 om 20 GB mee te vullen, heb je even de tijd? En het formaat... niet echt compact te noemen. De prijs blijft ook vrij hoog (rond de 240 Dollar (incl. invoerbelasting) + 9.5% invoerrechten = 262 Euro) voor een apparaat met zoveel klagende gebruikers (NOFI again to Rio Riot-bezitters hoor, ik schrijf op wat ik gelezen heb). Mocht je hem in Europa al tegenkomen voor 250 Euro, dan *nog* zou ik persoonlijk erg twijfelen.

Ongeveer de helft van die spelers is voortijdig teruggekomen, het is maar dat je het weet. Als je de search gebruikt, kom je hem vast wel tegen: iemand heeft hem idd uit de USA gehaald. Put daar wat info uit: wellicht kun je toch beter voor een "next-gen" machientje gaan, met USB 2.0, FM-tuner, OGG-support, compact formaat, etc etc. En anders wellicht een Archos JB Recorder, prima dingen die heel goed getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Oke ik ben overtuigd, zoals ika l uitgelegd heb ik hecht helemaal geen waarde aan die crappy features. FM tuner zou wel een leuke extra zijn...... mocht ik niet genoeg hebben aan 20gb muziek :X USB 1.1 is ook geen ramp ik bedoel ik ga niet elke dag 20gb verschillende mp3 erop zetten. Ik koop juist zo groot zodat ik dat niet hoef te doen :D

Ik denk dat ik nu voor die archos ga die van 260euro uit de pricewatch, alleen ziet die menu er neit bepaald denderend uit :/ Verder zou ik eiglijk wel willen weten als die baterijen eruit kan halen en ze vervangen door fatsoenlijke Gp`s :) ( weet iemand dit ? )

heeft de Archos Jukebox Studio 20 ook USB 2.0 ? Of heeft alleen die recorder USB 2.0 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Mary Wana op 19-02-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Mary Wana schreef op 18 februari 2003 @ 23:56:
Oke ik ben overtuigd, zoals ika l uitgelegd heb ik hecht helemaal geen waarde aan die crappy features. FM tuner zou wel een leuke extra zijn...... mocht ik niet genoeg hebben aan 20gb muziek :X USB 1.1 is ook geen ramp ik bedoel ik ga niet elke dag 20gb verschillende mp3 erop zetten. Ik koop juist zo groot zodat ik dat niet hoef te doen :D

Ik denk dat ik nu voor die archos ga die van 260euro uit de pricewatch, alleen ziet die menu er neit bepaald denderend uit :/ Verder zou ik eiglijk wel willen weten als die baterijen eruit kan halen en ze vervangen door fatsoenlijke Gp`s :) ( weet iemand dit ? )

heeft de Archos Jukebox Studio 20 ook USB 2.0 ? Of heeft alleen die recorder USB 2.0 ?
Zover ik het weet, heeft alleen de Recorder een USB 2.0-interface. De Jukebox Multimedia 20 heeft ook slechts USB 1.1, maar daarentegen heb je weer de Jukebox FM Recorder die wél weer USB 2.0 heeft.

Wat een verwarrende namen ook!

Anyway, de Recorder is dus de meest aantrekkelijke voor jou, lijkt me. Gewoon een dikke HD en USB 2.0, en het scherm is heus niet lelijk. Er past ieg een hele hoop info op: 8 regels en natuurlijk is het gewoon backlit.

De batterijtjes (4 in totaal) zijn van AA-formaat en herlaadbaar (via de bijgeleverde adapter), maar wellicht kun je deze ook van het GP-merk verkrijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/juke/images/archos_recorder_20gb_2.jpg

Mooi ding: vrij compact, veel capaciteit en snelle interface

De originele 6 GB-versie kreeg van Cnet.com al een 80% score, en sindsdien is het product voortdurend verbeterd en aangepast.

offtopic:
Hey Austin, thanx 4 the pic! Do you understand this blabbering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oooeee... die iHP is echt kwijlbaar :9~
alleen dat "klepje"(?) onderop vind ik minder
is er ondertussen al meer bekend over de release date?

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

the_Omniscient schreef op 19 februari 2003 @ 15:17:
[...]
Zover ik het weet, heeft alleen de Recorder een USB 2.0-interface. De Jukebox Multimedia 20 heeft ook slechts USB 1.1, maar daarentegen heb je weer de Jukebox FM Recorder die wél weer USB 2.0 heeft.

Wat een verwarrende namen ook!

Anyway, de Recorder is dus de meest aantrekkelijke voor jou, lijkt me. Gewoon een dikke HD en USB 2.0, en het scherm is heus niet lelijk. Er past ieg een hele hoop info op: 8 regels en natuurlijk is het gewoon backlit.

De batterijtjes (4 in totaal) zijn van AA-formaat en herlaadbaar (via de bijgeleverde adapter), maar wellicht kun je deze ook van het GP-merk verkrijgen.

[afbeelding]

Mooi ding: vrij compact, veel capaciteit en snelle interface

De originele 6 GB-versie kreeg van Cnet.com al een 80% score, en sindsdien is het product voortdurend verbeterd en aangepast.

offtopic:
Hey Austin, thanx 4 the pic! Do you understand this blabbering?
die heb ik vandaag dus besteld , duurt wel 1 week voordat ik hem binnen heb :S

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 16:43

Geckoo

Good news, everyone!

* Geckoo nomineerd the_Omniscient voor uber goeie info poster over MP3 spelers
(zowel in de hd based scector als in de flashkaartjes hoek)
echt super dat je dit allemaal inelkaar draait.
kan je er misschien een site van maken (zo dat je het makkelijk met elkaar kan vergelijken?)
maar wat ik wil zeggen
GA ZO DOOR :D _/-\o_ _/-\o_

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 19 februari 2003 @ 21:30:
oooeee... die iHP is echt kwijlbaar :9~
alleen dat "klepje"(?) onderop vind ik minder
is er ondertussen al meer bekend over de release date?
Eh nope... eerst is de beurt aan de Bantam BA-1000, vervolgens is er de Samsung Yp-900GT en daarna zal de iriver zijn intrede doen. De concurrentiestrijd is zeer heftig, op dit moment.

De reden van het "dikte-probleem" waaraan de Bantam een beetje lijdt, is ook vrijwel zeker achterhaald. De batterij paste er waarschijnlijk niet in, dus is deze er maar "opgeplakt": een weinig elegante oplossing. Ook de "jog-dial" zit op het eerste oog niet erg handig, namelijk aan de onderkant van de player.
Mary Wana schreef op 19 februari 2003 @ 23:25:
[...]
die heb ik vandaag dus besteld , duurt wel 1 week voordat ik hem binnen heb :S
Maar dan heb je ook wat. Verstandige keuze, denk ik: je moet er niet aan denken je Rio Riot na een korte tijd alweer terug te moeten sturen naar één of andere vage hut in Arkansas, USA.
Geckoo schreef op 20 February 2003 @ 04:46:
* Geckoo nomineerd the_Omniscient voor uber goeie info poster over MP3 spelers
(zowel in de hd based scector als in de flashkaartjes hoek)
echt super dat je dit allemaal inelkaar draait.
kan je er misschien een site van maken (zo dat je het makkelijk met elkaar kan vergelijken?)
maar wat ik wil zeggen
GA ZO DOOR :D _/-\o_ _/-\o_
* the_Omniscient gets another energy-boost.

Ik hoop dat die ere-titel die jij bedoelt, ooit nog eens ontworpen wordt. Overigens is het flashtopic nogal taai om te onderhouden, daar er weinig mensen op reageren.

Het is misschien leuk om te weten, dat ik samen met die gast van AustinV het één en ander aan het bespreken ben inzake het opzetten van een website, geheel dedicated aan MP3spelers. Complete (p)reviews en vergelijkingstabellen op één centrale website is het streven, nu nog de realisatie ervan.

En ja, ik ga zo door :*) .

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Oe yeah, vandaag offcieel de 500 euro voor een mp3speler beschikbaar. Nu nog wachten op de releases. Ben er overigens nog niet uit wat voor flashplayer ik neem. Ik zie niet echt iets volmaakts.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 20 February 2003 @ 16:25:
Oe yeah, vandaag offcieel de 500 euro voor een mp3speler beschikbaar. Nu nog wachten op de releases. Ben er overigens nog niet uit wat voor flashplayer ik neem. Ik zie niet echt iets volmaakts.
Ik denk dat ik er zelf uit ben. die Pontis 600 wordt overal heel positief getest, het apparaatje heeft wonderschone specs voor een geweldige prijs.

Sure, hij is een beetje ouder dan de rest, maar ja: het zal ruimschoots voldoen voor die paar maandjes. De fabrikant legt zelf geen bovenlimiet op qua geheugen (ja, 4 Gb...uuuh... dat haal ik niet met mn Flashkaartje) en die dubbele uitbreidingsmogelijkheid is voor mij eigenlijk wel de doorslag.

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0101/12031-pontis.jpg

Ja hoor, kom maar op: hij is niet zo mooi misschien, maar die prijs...

Oorspronkelijk kostte het ding zo'n 300 Euro (dat was dus in 2001). Tegenwoordig kun je hem al oprapen voor 75 euro!

Hier staat de Pontis voor 75 euro.

Hier vind je hem voor 79.95 Euro.

Als dat allemaal niet wil vlotten, dan is er hier nog een aanbod van 89 Euro.

De goedkoopste (74.50 euro) heeft ze helaas ff niet op voorraad...

Nuja, voor mij is functionaliteit belangrijker dan vertoon. Deze player biedt zelfs een 5-bands userdefineable equalizer!

DL anders de manual efkes.

Sorry dames/heren, voor mijn offtopic-gelul.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/xclefhd500.jpg

Een plaatje maakt het vast wel goed

Wat je hierboven ziet, is de HD500 van X-Clef (aka de makers van de X-Clef MT200 aka de 128 MB-versie van de Beatman Flash), een HD-player van zeer degelijke kwaliteit. Ik heb reeds om informatie gevraagd, echter: Koreanen snappen engels niet altijd even goed. dus wat geduld, en verlekker je aan de gedachte dat bovenstaand apparaat er akelig "ready-to-be-released" uitziet. Overigens... ze hebben er nog eentje gemaakt, maar daarover later meer.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 20-02-2003 18:24 ]

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 20 February 2003 @ 18:15:
Overigens... ze hebben er nog eentje gemaakt, maar daarover later meer.
ARGH! je weet de spanning wel vast te houden he :D
i... need... info..... ;)

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
the_Omniscient schreef op 20 February 2003 @ 18:15:
[...]
... n hoop flashplayer-gedoe (desalniettemin interessant hoor ;) )...

[afbeelding]

Een plaatje maakt het vast wel goed

Wat je hierboven ziet, is de HD500 van X-Clef ...
Ik vind dat hij van ver wel wat weg heeft van de iHP-100 op die foto, ook zilveren omlijsting met onderaan breder zilver gedeelte, dan donker binnengedeelte met centraal rond knoppenspel en daarboven dan de display.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp100.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lvds/xclef%20hd500.jpg
(identiek zijn ze niet maar toch vergelijkbaar qua uitzicht)

Nu ja nieuw is het alvast niet meer dat de fabricanten al eens goed naar elkaar kijken hé; kijk maar naar ipod vs. Classic CHD-1500. B) Alhoewel dat daar wel héél goed naar de concurrent gekeken is! })

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
piston schreef op 20 February 2003 @ 19:58:
[...]
Ik vind dat hij van ver wel wat weg heeft van de iHP-100 op die foto, ook zilveren omlijsting met onderaan breder zilver gedeelte, dan donker binnengedeelte met centraal rond knoppenspel en daarboven dan de display.

[afbeelding][afbeelding]
(identiek zijn ze niet maar toch vergelijkbaar qua uitzicht)

Nu ja nieuw is het alvast niet meer dat de fabricanten al eens goed naar elkaar kijken hé; kijk maar naar ipod vs. Classic CHD-1500. B) Alhoewel dat daar wel héél goed naar de concurrent gekeken is! })
Hm, toch leuk dat je dat is opgevallen: ze lijken idd ergens wel op elkaar. Dit zegt alvast wat over de kwaliteit van de behuizing (iHP-serie heeft een zeer solide, chroomachtige casing - hoewel het waarschijnlijk wel weer op plastic zal uitdraaien -met een degelijk frontpaneel) van de X-Clef.

Ik wil je geen wind uit de zeilen nemen, maar helaas zal de HD-500...

[intermezzo]
(met dit soort namen komen er op zeker nog een keer problemen: HD100, iHP100 iHP50, HD500, odyssey 1000, bantam ba-1000 en dan die hele lyrareeks van "iets-dat-begint-met-een-2"... argh... Geef het een naam als "Zen" of "iPod"!)
[/intermezzo]

... een stuk breder zijn dan de iRiver (de smalste "echte HD"-player die er is), aangezien we het hier over een 2.5" model hebben (zoals bijv. de Zen).

Maar goed: herinneren wij ons de prijs van de Beatman Flash destijds, dan weten we dat er wellicht een groot financieel voordeel te halen valt. Bovendien: X-Clef heeft zelf nog niets bevestigd (noch ontkend), dus we wachten af als een sluipmoordenaar...

offtopic:
iemand zin in een IA voor die Pontis 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

the_Omniscient schreef op 08 februari 2003 @ 17:21:
Om vervolgens weer over te gaan naar de orde van de dag, het compleet wazige merk Tounsen heeft ook een zeer sappig ding aangekondigd.

Het apparaat draagt nu nog de geweldig ontzettend fantastisch originele naam Digital Audio MP3 Jukebox Recorder.

[afbeelding][afbeelding]
[...]
Wanneer je nu denkt "Ja, das geweldig: maar ik heb er weinig aan" heb ik een opbeurende mededeling voor je. Dit ding wordt verkocht onder het OEM-label "LuxPro" en spul met die naam wordt soms in Duitsland aangetroffen. Een indicatie: de LuxPro LX-JX101 is precies hetzelfde apparaat als de Mambo X P350 ofwel de Vision Systems MB-660; de laatste wordt ook wel onder het label "LuxPro" verkocht, dus is het cirkeltje rond. En omdat ik contact kan opnemen met een Nederlandse vertegenwoordiger van VSMP3, kan ik jullie wellicht later meer info verschaffen over dit product. Een releasedatum zou bijv. wel leuk zijn, evenals een prijs.

Houdt hoop!
Die ziet er wel stoer uit zeg!
* StarLite is wel benieuwd naar die speler

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
-=!ME!=- schreef op 21 February 2003 @ 20:43:
[...]
Die ziet er wel stoer uit zeg!
* the_Omniscient is wel benieuwd naar die speler
Sommige dingen zou je bijna vergeten, goed dat je me eraan herinnert.

[flash-player-topic-gelijkenis-verontschuldiging]

Nu wil ik niet lame overkomen, maar ook dit topic zal enig onderhoud genieten.

- De Archos-reeks zal wat breder behandeld worden
- Bestaande tabellen worden upgedate
- Nieuwe modellen worden toegevoegd
- Interessepoll wordt in dit topic gemikt
- Formaat-specs worden opnieuw gevisualiseerd (zover mogelijk)
- Er wordt een IA voor een baal FiniMal of Paracetamol gehouden

Ook hier geldt: niet alles zal tijdelijk gerealiseerd worden, en bij dit topic stel ik geen concrete deadline (arme Archos-liefhebbers toch!). Het is maar dat jullie weten wat er te gebeuren staat; zo kun je hier misschien nog enige suggesties aan toevoegen of semi-wazig gezwam op ons afvuren (indien het met dit topic relatie houdt).

[/flash-player-topic-gelijkenis-verontschuldiging]

Om het goed te maken, het beloofde "andere" model van X-Clef, de HD-800:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/xclefhd800.jpg

Duidelijk schermpje... Like it already

Tja, en misschien is hij nog niet zo fraai afgewerkt e.d., maar het gaat hier wederom om een alpha/beta-release. We hebben het ieg over een compactere speler dan de HD-500, want deze knaap is gebaseerd op een 1.8"-schijfje. Verder helaas niet veel bekend, wacht u eventjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds prima werk the_Omniscient.. Je bent werkelijk Omniscient :P ;)
Ik heb nog steeds interesse in de iRivers dus ik ben blij met het goede nieuws (prijs, features). Nou heb ik sinds een weekje pfeiffer en daardoor kunnen we niet op wintersportvakantie gaan (kut :() maar financieel is dat wat gunstiger. Mijn moeder geeft me graag iets (en ik leg natuurlijk wel wat bij) en dan komt de iHP-100 wel in zicht.
Nu hopen dat ie snel uitkomt :D. iRiver kennende komt hij gelukkig naar Europa en is het zeker geen vaporware ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79382

HI,

I don't speak Dutch but I know Robert (the_Omniscient) who started this thread. We have a new site for Digital Audio Players : http://www.dapReview.com

The forums should be up tommorrow.

Here is some new news :

http://www.envestco2.com/macwhispers/archives/000032.php

new iPods due on Tuesday Feb.25th
10g..$299
20g..$399
40g..$499!!! :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:02
Allemaal leuk en aardig die nieuwe modellen, maar ik zie bij geen enkele de functie om de muziek te pitchen, is er nou geen enkele mp3-speler die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
enrico schreef op 23 February 2003 @ 20:31:
Allemaal leuk en aardig die nieuwe modellen, maar ik zie bij geen enkele de functie om de muziek te pitchen, is er nou geen enkele mp3-speler die dat kan?
Volgens mij hebben de enkele spelers die het kunnen een digitale pitchcontrol, en dat ook nog eens trapsgewijs (eigenlijk houdt dat ook wel verband met elkaar).

Ik weet niet of dat jou iets interesseert, maar mij dus wel degelijk. Ik wil pitch-control ten volle kunnen benutten: het liefst analoge bediening (slider, hoewel deze tegenwoordig ook vaak digitaal geregeld worden), maar toch minimaal traploos. Het verschil tussen -4% en -6% is groot wanneer je wilt gaan beatmatchen, en te groot om dit via trapsgewijze pitch-control op te lossen.

Dus zoek je een MP3speler met pitch-control omdat je gewoon af en toe wat sneller of langzamer wilt, dan zijn deze er wel (de Sims SVR-M565 <- flashplayer bijv.) maar verwacht geen hoogstaande controle of nauwkeurigheid. Ga je voor het echte mixwerk, neem dan gewoon twee draaitafels + evt. Vinyl Scratch van Stanton (hoewel ik het persoonlijk heiligschennis vind) of de Numark-Mp3player.

Beiden zijn helaas geen portable apparaten, maar goed: MP3-spelers zijn vandaag de dag vnl. nog spelers en geen "manipulative devices".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:02
the_Omniscient
bedankt voor je snelle reactie :)
Het gaat me idd gewoon om de pitch functie, dat het pitchen dan in stappen van 1% gaan maakt me niet zoveel uit.
Weet je toevallig nog meer HD, Flash, of Mp3-cd spelers die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
enrico schreef op 23 februari 2003 @ 21:05:
the_Omniscient
bedankt voor je snelle reactie :)
Het gaat me idd gewoon om de pitch functie, dat het pitchen dan in stappen van 1% gaan maakt me niet zoveel uit.
Weet je toevallig nog meer HD, Flash, of Mp3-cd spelers die dit hebben?
Hmm, het blijft een moeilijk iets.

De Creative Zen heeft volgens mij een supergroffe speedcontrol van +/- 50%.

In de toekomst geef ik de SonicBlue Pearl de meeste kans om met een volwaardige pitchcontrol te komen, maar pin me er niet op vast. Vooralsnog is alleen de crossfade-functie bevestigd.

Bij de flashplayers zul je wellicht meer succes hebben, maar het is ook vrij schaars allemaal. De MPeye TS100 heeft een pitchcontrol (ik meen 10-traps), en deze kun je wellicht binnenkort in de Benelux vinden. Ieg is deze speler te bestellen via deze winkel in Engeland.

Tja, veel is het niet, maar meer kan ik er voorlopig niet van maken. Wellicht kun je de Neuros HD20 dusdanig manipuleren (open-source, dus ook de plug-ins) dat je een volwaardige pitchcontrol weet te realiseren. Bij de fabrikanten staat het echter niet zo hoog in aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Morgen worden de nieuwe Ipod gereleased dus? Das alleen in de States neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Hoezo sou het alleen in de States zijn? :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ik mag toch gewoon aannemen dat de iPodII een wereldwijde release krijgt. De Amerikanen krijgen gewoon het voordeel van korte levertijden, vriendelijkere prijzen en meer omvangrijke support in de eerste bange uurtjes van de nieuwe iPod-baby...

Ik ben overigens benieuwd of ze nu werkelijk helemaal niet van vorm zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Laatst online: 14-03-2023
kan iemand mij vertellen waar dat klepje voor op de e.digital treo 15 is? en heeft iemand hem al in een nederlandse winkel gevonden? (of in de benelux)?

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wardheuvel schreef op 24 February 2003 @ 23:50:
kan iemand mij vertellen waar dat klepje voor op de e.digital treo 15 is? en heeft iemand hem al in een nederlandse winkel gevonden? (of in de benelux)?
Dat klepje is de lelijkste vorm van een batterijklep ooit. Patent is al aangevraagd door E.digital om het ding ook als wapen tegen kwaadwillende buitenaardsen te kunnen gebruiken.

Een importeur is er nog niet: het gaat helemaal niet zo goed met E.Digital, en veel hangt af van het succes van hun Odyssey 1000. Echter: weinig hoopvolle geluiden uit die richting, dus begin alvast maar een putje te graven. Alles hangt nu af van Mpio en de wil om hun aangepaste versie van de Odyssey 1000 (de HD100) nog steeds op de markt te brengen, en aldoende E.digital een beetje te laten delen in het succes van dat machientje.

Bange dagen, donkere wolken voor de heren en dames van de Tréo 10/15 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
ik zit nu nog is rustiger het gehele topic door te lezen, maar ik word helemaal maf van alle verschillen, zit nu weer te twijfelen tussen die treo 15, de mambo x, de pontis, en de andere namen ben ik al bijna vergeten....

Het grote voordeel van die pontis is dat hij erg goedkoop is, uiterlijk maakt me weinig uit, zit toch in mun binnenzak. Verder het nadeel van dat dingetje is dat het niet als externe hdd gebruikt kan worden. (voor zover ik kan achterhalen)

edit:

Ik zit nog is goed te kijken naar die pontis, maar die is alleen maar voor cf kaarten e.d. heeft helemaal geen interne hdd. Beetje jammer dus. Valt ook weer af :'(

Even nog een update over de Deltron Cinema Disk. Ik had gister een mailtje gestuurd met de vraag wie de nederlandse reseller was. Dat bleek dus om Inside te gaan (www.inside.nl) en om direct naar de speler toe te gaan: http://www.inside.nl/cinemadisk.htm, t nadeeltje van die speler:
- de prijs: geschat op €500 ex btw. (bedrijf zit in amersfoort)
- nog niet leverbaar..

[ Voor 40% gewijzigd door TheWarden op 25-02-2003 11:58 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wardheuvel schreef op 25 februari 2003 @ 00:56:
ik zit nu nog is rustiger het gehele topic door te lezen, maar ik word helemaal maf van alle verschillen, zit nu weer te twijfelen tussen die treo 15, de mambo x, de pontis, en de andere namen ben ik al bijna vergeten....
Zoals gezegd: ik ben bezig met een site over deze dingen, samen met die Amerikaanse gast. Dan kun je je specs gewoon opgeven, je prijslimiet instellen, releasedata inkloppen en ga zo maar door.
edit:

Ik zit nog is goed te kijken naar die pontis, maar die is alleen maar voor cf kaarten e.d. heeft helemaal geen interne hdd. Beetje jammer dus. Valt ook weer af :'(
Dat is dus mijn "tussendoor-spelertje", voor 75 euro geen slechte deal wanneer je op een HDD-model moet wachten.
Even nog een update over de Deltron Cinema Disk. Ik had gister een mailtje gestuurd met de vraag wie de nederlandse reseller was. Dat bleek dus om Inside te gaan (www.inside.nl) en om direct naar de speler toe te gaan: http://www.inside.nl/cinemadisk.htm, t nadeeltje van die speler:
- de prijs: geschat op €500 ex btw. (bedrijf zit in amersfoort)
- nog niet leverbaar..
Goed dat je zelf ook research hebt gedaan. De prijs zal nog wel wat omlaag kunnen, mits er diverse importeurs in het spel zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Omdat er zoveel verschillende spelers langskomen, ben ik toch benieuwd welke speler de meeste mensen nu zouden nemen. Daarom heb ik hieronder een Poll gemaakt (met dank aan de poll maker van BOOTZ). Ik heb bijna alle spelers uit t topic erin gezet.

Poll: Welke Hdd speler zou jij kopen?
Apple iPod 5/10/20gb
Creative Zen 20gb
Archos Jukebox Recorder 10/20gb
SonicBlue Rio Riot 20gb
Bantam Interactive BA1000 2/5gb
E.Digital Odessey 1000 20gb
Neuros HD 20gb
Toshiba GigaBeat 5gb
Remote Solutions Personal Jukebox PJB-100
Terapin Mine TX2000 10 gb
Thomson Lyra RD2800/2820 10/20 gb
Mambo X P350/353 5/10/20 gb
Genica/SSI Roopaq/Neo 25 0gb
Cytronix Neo 25IV 0gb
E.Digital Tréo 15 15gb
Classic CHD-500/1000 10gb
Mello encore 0-40gb
Samsung Yepp YP-900 10/20gb
iRiver iHP 100 10/20gb
SonicBlue Pearl 20/40gb
Thomson Lyra Jukebox RD2821 20gb
Jamba JB-100 Multimedia-Jukebox 20 gb
DeltronTech Cinema Disk 20/40/60gb
Anders, namelijk (in je reply antwoorden)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=839&layout=2
Ook een poll maken? Klik hier

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
EDIT: dit gaat dus over de poll, die in de vorige post stond. Zo zie je maar hoe snel dat kan gaan, een mens leest er zo overheen als we op een nieuwe pagina zijn beland.
wardheuvel schreef op 25 February 2003 @ 15:49:
Omdat er zoveel verschillende spelers langskomen, ben ik toch benieuwd welke speler de meeste mensen nu zouden nemen. Daarom heb ik hieronder een Poll gemaakt (met dank aan de poll maker van BOOTZ). Ik heb bijna alle spelers uit t topic erin gezet.

[Poll]...
The_Omniscient schreef niet zo lang geleden:
Nu wil ik niet lame overkomen, maar ook dit topic zal enig onderhoud genieten.

- De Archos-reeks zal wat breder behandeld worden
- Bestaande tabellen worden upgedate
- Nieuwe modellen worden toegevoegd
- Interessepoll wordt in dit topic gemikt
- Formaat-specs worden opnieuw gevisualiseerd (zover mogelijk)
- Er wordt een IA voor een baal FiniMal of Paracetamol gehouden
Eh, niet dat ik de inspanning niet waardeer hoor, zeer zelfs :) , maar eigenlijk is het beter dat deze poll in de openingspost terechtkomt, zodat mensen altijd weten waar ze kunnen stemmen. Bovendien kan de poll dan regelmatig bijgewerkt worden. Ik weet niet wat jouw gedachten hierover zijn, laat het maar weten. We kunnen dan altijd nog een reference opnemen in je post, zodat mensen ge-redirect worden.

Vooralsnog kan hij gewoon blijven staan natuurlijk, er dient nog het nodige onderhoud plaats te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door the_Omniscient op 25-02-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Van mij mag je de code hebben om in de openingspost te zetten, als je mij je mail adres geeft of mailt (zie mijn profiel) dan stuur ik de code terug.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wardheuvel schreef op 25 February 2003 @ 16:28:
Van mij mag je de code hebben om in de openingspost te zetten, als je mij je mail adres geeft of mailt (zie mijn profiel) dan stuur ik de code terug.
Gelukkig hebben we nu Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif om de code te bekijken :).
Ik zelf heb op de iPod gestemd, omdat deze relatief goed verkrijgbaar is, erg mooi, erg klein, en behoorlijke opslag heeft. Als de 10 Gb nou wat goedkoper was (wordt wel verwacht) dan koop ik em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wardheuvel schreef op 25 februari 2003 @ 16:28:
Dat zal dan ter zijner tijd wel gebeuren (nog ontzettend veel werk te verzetten nu) middels de door Reino vermelde methode.

Eigenlijk, perfectionist als ik ben, zou ik de poll in categorieen hebben opgesplitst. het is wel te verwachten, dat mensen die kunnen kiezen tussen iets dat al wat ouder is en iets wat nog gerleased moet worden, deze keuze vaak ten gunste van het nieuwere model laten uitvallen.

Dus wellicht zoiets als volgens de tabelindeling:

"uit het reeds beschikbare assortiment zou ik kiezen:"

'uit de reeks zojuist/binnenkort gereleaste modellen zou ik kiezen:"

etc. etc.

Nu spelen factoren als tijd en verkrijgbaarheid een dominante rol, lijkt mij. Het zijn maar suggesties hoor, laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog geen nieuwe ipod dus, maar ik blijf het even kijken :P

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 25-02-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
De Poll heeft nog weinig verrassende resultaten opgeleverd. iPodders zijn er altijd zat geweest, iRiver heeft een sterke fanbase. Sommige mensen durven een "gokje" met een Bantam of Thomson Lyra wel aan. En de zeer wel-"bespecte" SonicBlue Pearl en DeltronTech CinemaDisk snoepen ook een puntje mee. Tevens vindt de Zen een steunpilaartje, blijft de Neuros niet zonder lege handen en gaat iemand voor de value-for-money van de Treo 15. Blijft over de Samsung Yepp 900-serie. De rest verdwijnt in het achterveld en das vooral voor E.Digital geen goed nieuws.

Binnenkort meer polls (specifieker), keep on voting though.

*Nieuwsfeitje over de SonicBlue Pearl*: gaat een ingebouwde Li-Ion battery gebruiken, die je NIET kunt vervangen. Wanneer leren ze het nou eens een keer? Zo goed gaat het - ook - met SonicBlue niet.

Het ding gaat nu zo'n 500 "rechargecycles" mee voordat de batterij zijn puf begint te verliezen... Argh! Doe er volgende keer maar een dynamo op!

Zeer speculatief gossipje over de iPods in aantocht (ga niet eens een bron vermelden, want dat is een link naar een link naar een link naar vaag persoon... en je weet hoe het verder gaat): er komen zeer binnenkort idd o.a. 40 GB-versies, echter: aan het eind van het jaar komt er een compleet nieuwe reeks iPods op de markt. Ehm. Je hebt het niet van mij, maar van deze jongens.... Darn, geef ik toch weer een link!

Alvast excuses voor mijn ongelijk.

Oud nieuws: de Neuros HD20 is dan eindelijk officieel uit, en de mensen van Ogg Vorbis zijn maar wat blij met dit gebeuren. De eerste Ogger is een feit, check dit maar.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Brokkie nieuws over de Archos AV 140/340.

Even ter herinnering: de AV140 is degene die op de huidige Multimedia Jukebox 20 lijkt, de AV340 is een compleet nieuw ding, met 3.8" schermpje... naja "schermpje"... scherm.

Het vreemde is, dat beide modellen veel overeenkomsten hebben, hoewel ze er dus volstrekt verschillend uitzien.

Zowel de AV140 als de AV340 zullen MPEG4 weergeven, mocht je dit wenselijk achten, dragen een 40 GB schijf met zich mee en hebben de volgende dimensies: 110 x 79 x 29 mm.

Ook zouden ze allebei 290 gram zwaar zijn, USB 2.0 gebruiken en MP3, Xvid en DivX 4.0/5.0-fileformats accepteren.

De AV340 heeft natuurlijk dat extreem sappige LCD-scherm en pikt MPEG4 tot aan 640 x 368 pixels. Bijna een volwassen PC, zou je zeggen. Kleiner broertje AV140 moet het doen met een schermpke dat maximaal 352 x 288 pixels kan weergeven in MPG4-mode, maar das nog altijd zeer acceptabel (we hebben het hier over een "standaard-archos-LCD'tje").

Afbeeldingslocatie: http://www.divx-world.net/images/hardware/archosav340.jpg

Extreem vage render-pic van de AV340: PDA-style is *in* bij de huidige next-gen MP3-players!

De spec die mij het meeste tegenviel, was de levensduur van de batterij (accu). Voorlopig houdt men 7 uur speeltijd aan voor MP3, en dat is erg pover. Over video wordt nog niet eens gesproken (kun je LOTR wel helemaal tot het einde kijken of moet je dat AV'tje aan de oplader leggen?) maar misschien komt er nog verbetering in.

Wat wel weer mooi is, zijn de uitbreidingsmogelijkheden: o.a. een module om video mee op te nemen (kost zo'n 80 Euro maar men claimt "DVD-kwaliteit" met 30 fps enzo...), maar ook een geheugenkaart-module en een 1.3 MP digicam-addon staan op de planken.

Tevens kunnen beide modellen dienen als gewone HD, no sweat.

De prijzen zijn nog niet bekend, maar ik schrok van de indicatieprijs van het "lichtere" model, nl. de 20 GB-uitvoering: zo'n 560 Euro. Neem die emmertjes met centen maar weer mee.

Bron

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.de/news/artikel/2003/02/AV340.jpg

Multimediale vliegenmepper met hoog headshot-gehalte

Verder is Archos nog bezig met een mobiel HD'tje (1.8"-basis) in de smaken 20 GB tot en met 40 GB en met USB 2.0-interface, nl. de ArcDisk. Maak er maar een Mp3-speler van, jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Oke,

Ik heb gisteren mijn Archis Studio 20 Binnen gekregen. Had hem eiglijk al geannuleerd maar zo te zien snappen ze niet veel bij SallandAutomatisering :/ Dit ook toen ik de doos open deed en geen FACTUUR aantrof :?

Hoe dan ook 260 euro is niet veel voor zo een ding , en het m ooie van alles is ik mis geen features ofsow :) Bedienen is super easy , dat het USB 1.1 is kan ik eiglijk niet wakker van liggen want ik ga niet elke dag een paar GB aan mp3 erop gooien. Oke ik moet toegeven dat die archos wel UBER ugly is :D maar ik geloof dat we allemaal beetje verwend zijn met de eye candy van Apple. Ik wou erst die iRiver kopen , maar had geen zin in wachten. Ikz it elke dag in de trein dus muziek is een must!

Naja ik ben gewoon tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

the_Omniscient schreef op 27 February 2003 @ 20:43:
Verder is Archos nog bezig met een mobiel HD'tje (1.8"-basis) in de smaken 20 GB tot en met 40 GB en met USB 2.0-interface, nl. de ArcDisk. Maak er maar een Mp3-speler van, jongens!
als dat een gewone 1.8 disk is kan die zonder probleem in een Jukebox , hoej e het dan nog doet met USB 2.0 moe tje zelf maar ff uitzoeken. :) heb nog wel een tutorial waar ze van een 6gb een 20gb maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19112

Ik zit erover te denken de Rio Riot aan te schaffen...
Zijn er (goede en liefst Nederlandse) internetwinkels die deze speler verkopen? Of zijn er ook "echte" winkels die deze speler heeft, heb er tot nu toe geen gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 19112 schreef op 28 februari 2003 @ 19:11:
Zijn er (goede en liefst Nederlandse) internetwinkels die deze speler verkopen? Of zijn er ook "echte" winkels die deze speler heeft, heb er tot nu toe geen gevonden ;(
Dit is al een keer voorbij gekomen, dus laten we even de desbetreffende post + reply aanhalen:
Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 23:12:

the_Omniscient schreef op 18 February 2003 @ 23:43:
Zoals MaDLiVe al zei: weet je dat wel zeker? De Riot komt helemaal niet zo gunstig uit verscheidene testen, scoort vaak 6'jes en magere zeventjes. Pluspunten zijn natuurlijk het scherm en de capaciteit, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

USB 1.1 om 20 GB mee te vullen, heb je even de tijd? En het formaat... niet echt compact te noemen. De prijs blijft ook vrij hoog (rond de 240 Dollar (incl. invoerbelasting) + 9.5% invoerrechten = 262 Euro) voor een apparaat met zoveel klagende gebruikers (NOFI again to Rio Riot-bezitters hoor, ik schrijf op wat ik gelezen heb). Mocht je hem in Europa al tegenkomen voor 250 Euro, dan *nog* zou ik persoonlijk erg twijfelen.

Ongeveer de helft van die spelers is voortijdig teruggekomen, het is maar dat je het weet. Als je de search gebruikt, kom je hem vast wel tegen: iemand heeft hem idd uit de USA gehaald. Put daar wat info uit: wellicht kun je toch beter voor een "next-gen" machientje gaan, met USB 2.0, FM-tuner, OGG-support, compact formaat, etc etc. En anders wellicht een Archos JB Recorder, prima dingen die heel goed getest worden.
Moraal van het verhaal: waarom een Riot? Ik bedoel, ik heb maar te respecteren wat jij kiest, maar waarop is deze keuze gebaseerd?

Is het de GUI van de SonicBlue? De capaciteit? Moet welhaast één van deze twee dingen zijn, misschien dan de prijs nog (in de States issie best wel goedkoop, maar goed: zie bericht hierboven)...

Maar vergeet 1 ding niet: voor iets meer geld heb je een 2e generatie of misschien zelfs een next-gen machientje. Mocht je nu voor 150 Euro tegen een Riot aanlopen, okay: dan is het aantrekkelijk. Maar nu zul je hem hoogstwaarschijnlijk moeten gaan importeren, en dan betreft het hier een ietwat instabiel model met vele kinderziektes en hinderlijke gebreken, en dat tevens niet meer volledig gesupport wordt. Denk er nog eens stevig over na, zoals je ziet heeft Mary Wana (de poster van bovenstaande quote) uiteindelijk ook voor een ander merk+model gekozen, en dat is goed uitgepakt.
Mary Wana schreef op 28 februari 2003 @ 09:10:
Oke,

Ik heb gisteren mijn Archis Studio 20 Binnen gekregen.
[...]
Hoe dan ook 260 euro is niet veel voor zo een ding , en het m ooie van alles is ik mis geen features ofsow :)
[...]
Naja ik ben gewoon tevreden :)
offtopic:
Goed om te horen dat je tevreden bent, Mary Wana.

Heb je iets meer knaken, dan kun je wellicht beter voor de Archos Recorder gaan. (USB 2.0 enzo) Maar anyway: denk dus goed na voordat je eraan begint, zelfs al kom je het ding in NL. tegen (ik weet helaas niet waar dat dan het geval zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 19112 schreef op 28 februari 2003 @ 19:11:
En ook jou zullen we van dit id afhelpen :P

Nee, er zijn geen winkels in NL die dit museumstuk verkopen. Je zult moeten importeren vanuit Amerika maar of je dat nou wel wilt. Een paar pages terug kun je zien waarom het afgeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Mary Wana schreef op 28 February 2003 @ 09:12:
[...]

als dat een gewone 1.8 disk is kan die zonder probleem in een Jukebox , hoej e het dan nog doet met USB 2.0 moe tje zelf maar ff uitzoeken. :) heb nog wel een tutorial waar ze van een 6gb een 20gb maken :)
Nou nee, zo makkelijk zal dat niet gaan:

Afbeeldingslocatie: http://tech.stolica.ru/news/13077/q1.jpg

Want dit is dus die ArcDisk...

Helaas is de ArcDisk dus echt een externe HD geworden, en geen MP3-eneabled device. Wellicht handig als je het gedonder met de Creative-software zat bent, of als je iPodje ff geen zin meer heeft om DOC's op te slaan...

Kleine update over de Thomson Lyra RD-2780 JukeBox:

dit dingetje, gebaseerd op een 2.5" HDD, kan dienen als videorecorder. Reken maar uit, dat je aan 20 GB dan wel even voldoende ruimte hebt. Aangezien de 2780 ook prima als externe HD fungeert, is het dus ook een ideaal middel om films en foto's door te sluizen van en naar je PC.

Dan zit er ook nog eens een compact-flash-geheugenslot op, toe maar!

Vergeet dat 3.5"-scherm niet, en die USB 2.0-aansluiting: dit alles voor de wel zeer aantrekkelijke prijs van $ 399.

Beschikbaar rond juni (van dit jaar).

Afbeeldingslocatie: http://www.soundandvisionmag.com/assets/image/192003145524.jpg

Sommige sites vermelden een "chick-magnet"-functionailteit, maar deze is nog niet bevestigd door Thomson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ok, er is weer "nieuw" nieuws, dit is de APED-line van Evolution Technologies:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dupont.com/dupontglobal/corp/images/US/en_US/news/daily/dn_photo_aped323x258.jpg

Ehr... Tja, het lelijke eendje liep ook goed af, nietwaar?

Nu goed: mooi issie niet, maar je voelt het al aankomen: daar krijg je wat voor terug. De APED-line (hetgeen staat voor "Audio Personal Entertainment Device") komt in twee smaken, te weten 15 GB en 30 GB.

Het apparaat speelt zowel MP3 als WMA en SDMI af, heeft een FM-tuner aan boord en wordt geleverd met een "cradle" (zoals bij PDA's). Deze cradle ondersteunt USB 2.0, laadt de batterij van de speler op en "synct" de data van PC naar MP3-speler en vice versa. Ook kun je de APED via de cradle op je home-cinemasetje aansluiten en is een firmware-upgrade een fluitje van een cent.

In het apparaat zelf vinden we een acceptabele 16 MB aan buffergeugen en een batterij (type nog onbekend) die minimaal 8 uur aan een stuk mee zal gaan. Ook de equalizer is goed uitgerust: 5-bands met presets en user-defineability. Tevens krijg je er ook nog eens een afstandsbediening bij.

Een van de belangrijkste paradepaardjes van onze APEd is echter het LCD'tje. Of nee, dat zeg ik fout: het OLED'je: Organic Light Emitting Diodes.

Waar een LCD afhankelijk is van backlight in donkere situaties, daar genereert een OLED haar eigen lichtbron. Wat hieruit voortvloeit is een scherper, leesbaarder en helderder beeld dan dat van een LCD. Het mooiste is toch wel, dat een OLED helemaal geen lichtbron van buitenaf behoeft: in een slecht verlichte/donkere kamer zal het schermpje vanzelf oplichten ZONDER extra stroomverbruik. De technologie is afkomstig van DuPont displays, en werd in 2000 bekroond met de Nobelprijs voor scheikundige prestaties. het is voor het eerst dat we een OLED terugvinden op een digitale audio player.

Nu goed: waarschijnlijk ben je al bekomen van het niet al te fraaie uiterlijk des APED's, mede door al dat goede nieuws. Het beste nieuws is echter voor ons -nuchtere Nederlanders als we zijn - de prijs:

APED 15 GB: 199.95 Euro/Dollar
APED 30 GB: 269.95 Euro/Dollar

De beide modellen moeten in de loop van dit jaar beschikbaar komen en zijn reeds ontwikkeld door Evolution Technologies: op de CES van afgelopen januari zijn beide modellen al vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het eigenlijk helemaal geen lelijk ding... hoop alleen dat hij niet te groot is.. Ik vind hem mooier dan de helft van die andere dingen..
Eigenlijk is mijn situatie nu zo: ik heb ongeveer 400€ beschikbaar (en over, meer wil ik er niet aan uitgeven) voor een HD-mp3player.. maar er is niks wat mij bevalt en al verkrijgbaar is :(.
Ik wil best een iPod, maar die zijn er niet voor minder dan 500€, dus het is wachten op een prijsverlaging, of het uitbrengen van een andere player..
Zucht.. heb ik eens geld is er niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De iPod moet binnenkort eens een keer geupdate worden. We zitten nu al een paar weken te wachten en te wachten maar er gebeurt maar niks. :(
In de tussen tijd kan je de 5GB niet meer kopen omdat die 'op' zijn. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 03-03-2003 18:35 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 32457 schreef op 03 March 2003 @ 17:05:
Ik vind het eigenlijk helemaal geen lelijk ding... hoop alleen dat hij niet te groot is.. Ik vind hem mooier dan de helft van die andere dingen..
Eigenlijk is mijn situatie nu zo: ik heb ongeveer 400€ beschikbaar (en over, meer wil ik er niet aan uitgeven) voor een HD-mp3player.. maar er is niks wat mij bevalt en al verkrijgbaar is :(.
Ik wil best een iPod, maar die zijn er niet voor minder dan 500€, dus het is wachten op een prijsverlaging, of het uitbrengen van een andere player..
Zucht.. heb ik eens geld is er niks :+
Mmmm... wat een probleem he, geld ;)... Maar goed, het is nu idd stilte voor de storm en zodadelijk barst de orkaan los. Meer dan keuze zat, en waarschijnlijk heftige prijsverlagingen van alles en iedereen met HDD-based MP3players...

Soms is een piccie al genoeg om een post te rechtvaardigen, zeker wanneer het een plaatje van de iRiver iGP betreft...

Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/slideshow/i/7603006_d2992576cf.jpg

Apart design... iRiver is lekker bezig!

Dit is dus die zeer compacte speler met verwisselbare MicroDrive 1.5GB-schijfjes... OMG wat een heerlijk schermpje! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Wow! Dat scherpje! Ziet er wel heel erg mooi uit! Zou het schermpje van de iHP er ook zo uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 04 March 2003 @ 19:16:
Wow! Dat scherpje! Ziet er wel heel erg mooi uit! Zou het schermpje van de iHP er ook zo uit zien?
Volgens dit plaatje dus wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/slideshow/i/7603001_1d391dcd7b.jpg

Krijg er zin an!

Nu maar hopen dat we niet terugvallen op een enkellijnige dotmatrix-regel zonder id3tag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03
the_Omniscient schreef op 04 March 2003 @ 20:27:
[...]

[afbeelding]

Krijg er zin an!

Nu maar hopen dat we niet terugvallen op een enkellijnige dotmatrix-regel zonder id3tag...
Beter als het display van mijn diva :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Die iHP staat daar wel erg verleidelijk op een iBook. Hoe staat het met de Mac support van deze spelers?

Ik wou eigenlijk een iPod 5GB kopen maar ik zit nog steeds te wachten op een nieuw model wat maar niet komt. En de iHP serie ziet er namelijk ook wel zeer goed uit! :9

[offtopic]
He Shayne, is dat CKV3 bedoelt als in Culturele Kunstzinnige Vorming? :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Sage op 04-03-2003 21:34 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 04 maart 2003 @ 20:27:
[...]

[afbeelding]

Krijg er zin an!

tjoh... die 2 spelers zijn op precies hetzelfde punt in hetzelfde liedje... wat een toeval! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie schermpjes idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
furean schreef op 04 March 2003 @ 21:32:
Die iHP staat daar wel erg verleidelijk op een iBook. Hoe staat het met de Mac support van deze spelers?

Ik wou eigenlijk een iPod 5GB kopen maar ik zit nog steeds te wachten op een nieuw model wat maar niet komt. En de iHP serie ziet er namelijk ook wel zeer goed uit! :9
Zo, scherp opgemerkt van die iBook! Wat een sneaky gasten daar bij iRiver...

Ieg komt er waarschijnlijk wel een fireWire-aansluiting op, kweetnie of dat voor de eerste modellen ook geldt (en ja: hij is het wachten meer dan waard...)...
dinges schreef op 04 March 2003 @ 21:35:
[...]

tjoh... die 2 spelers zijn op precies hetzelfde punt in hetzelfde liedje... wat een toeval! :P
Jullie zijn veel te scherpzinnig vandaag :P ... Of ik ben te sloom van al dat gePL/SQL :Z
Scherp opgemerkt ;) (om de hattrick te vervolmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 14:49
Ten eerste natuurlijk: hulde aan The_Omniscient! _/-\o_ Als ik jou niet had, had ik nu rondgelopen met een Zen ;)

Door deze thread ben ik zeker warmgelopen voor een andere HD-based player, natuurlijk de iRiver. Mijn voorkeur gaat uit naar de iHP50 (als die tenminste komt), gezien de behoefte aan een radio en een grotere capaciteit dan 20gig.

Mocht deze deze versie van de speler niet in Europa komt (zoals je wel eens ziet met high-tech spul, bv. de Sony Clié SJ20), dan kan ik me ook wel vinden met de 100-versie natuurlijk :)

Nog 2 kleine opmerkingen:
- Die schermen van de iRiver spelers zien er zeker :9~ uit, maar gezien ze precies hetzelfde zijn vermoed ik dat er een sticker op zit. Hopelijk doet het echter niets onder aan het eindresultaat....
- Wat bedoel je toch steeds met ieg, The_Omniscient? Ik neem aan dat je iig (in ieder geval) bedoeld? :)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
--RoelZ-- schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
- Wat bedoel je toch steeds met ieg, The_Omniscient? Ik neem aan dat je iig (in ieder geval) bedoeld? :)
Als ik ook mag antwoorden :D dan is het "in elk geval" voor zover ik weet. Dus scheelt weinig met iig, maarjah gaat om het idee he :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--RoelZ-- schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
Ten eerste natuurlijk: hulde aan The_Omniscient! _/-\o_ Als ik jou niet had, had ik nu rondgelopen met een Zen ;)
Dankjewel... Overigens: ik loop nu rond met een half-afgefikte versie van wat ooit een TDK Mojo was...
Door deze thread ben ik zeker warmgelopen voor een andere HD-based player, natuurlijk de iRiver. Mijn voorkeur gaat uit naar de iHP50 (als die tenminste komt), gezien de behoefte aan een radio en een grotere capaciteit dan 20gig.
Edit: dat wordt dan toch de iHP-100! Op de afgeslankte iHP-50 zit sowieso geen FM-tuner...

Dan zou je in principe ook voor de SonicBlue Pearl kunnen gaan, maar die laat nog wel ff op zich wachten.

Releaselijstje:

- Odyssey 1000 (al uit, ik zou hem 6.5/10 geven)

... vage periode van tijd

- Neuros HD20 (min of meer uit, zeer geavanceerd apparaat maar nog buggy, maar daar hebben we met de Europese release geen last meer van... eind 2003 :( )

- Samsung YP-900GT (Samsung blijft maar vaag doen... Wie gooit er nu een 0.3MPcam op zo'n ding?)

- Bantam BA-1000 (Mooi ding! Lage capaciteit though)
.
...paar weekjes slapen
.
- Mpio HD100 (Odyssey: the revenge)
- iRiver iHP-50/100 (Sweet! Dude!)
- Lyra RD2780/2821 JB (Ook zeer de moeite waard)
.
...dan nog een maandje of wat
.
- SonicBlue Pearl ( - als SonicBlue dan nog leeft - een zeer fraai ding)

- Lyra RD2760 (heerlijke namen, ongetwijfeld staat de "2796" al op de planken)

- Archos AV140/340

etc. etc.
Mocht deze deze versie van de speler niet in Europa komt (zoals je wel eens ziet met high-tech spul, bv. de Sony Clié SJ20), dan kan ik me ook wel vinden met de 100-versie natuurlijk :)
Anders koop je vast de bovenste helft van die iHP-100!
Nog 2 kleine opmerkingen:
- Die schermen van de iRiver spelers zien er zeker :9~ uit, maar gezien ze precies hetzelfde zijn vermoed ik dat er een sticker op zit. Hopelijk doet het echter niets onder aan het eindresultaat....
Ik vind: als je dan zo netjes kunt foto-soepen, dan kun je dus goed met beeldschermen omgaan... ergo: dat zal wel goed zitten.
wardheuvel schreef op 04 March 2003 @ 23:26:
[...]

Als ik ook mag antwoorden :D dan is het "in elk geval" voor zover ik weet. Dus scheelt weinig met iig, maarjah gaat om het idee he :D
Hehe goedzo, wardheuvel: jij snapt ieg wat ik bedoel ;).

Ik kwam er overigens ook pas na 100 posts achter dat er uberhaupt zoiets als "iig" bestond, lang nadat ik mijn ingenieuze "ieg" had laten tattoo-eren (trema's werken nog steeds niet) in mn brein.

Edit: Oh ja. Ik was eik van plan om naar de CeBit in Duitsland te gaan en daar wat spelertjes te checken. Moet nog eens goed nachecken wat er te zien valt, tot nu weet ik alleen zeker dat de Archos-range geshowed gaat worden. Echter, de geruchten over de aanwezigheid van nieuwe iRiver-producten zijn hardnekkig. Hmmm. Twijfel. Digicam alvast warm laten draaien, pen en papier in de aanslag.

Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/slideshow/i/7602984_4220a05545.jpg

Nieuwe iFP-serie wil ik ook weleens in mn handjes voelen

[ Voor 14% gewijzigd door the_Omniscient op 05-03-2003 00:08 . Reden: CeBit-gewauwel en iHP-50 geneuzel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

Ik heb toevallig nog een 10 gig 2.5" schijffie liggen en ik zag dat de Cytronix
Neo 25 IV zonder hd wordt geleverd. Heeft iemand ervaring met deze speler?

Of zijn er toevallig nog meer goedkopere mp3speler zonder hd te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 41254 schreef op 05 March 2003 @ 00:09:
Ik heb toevallig nog een 10 gig 2.5" schijffie liggen en ik zag dat de Cytronix
Neo 25 IV zonder hd wordt geleverd. Heeft iemand ervaring met deze speler?

Of zijn er toevallig nog meer goedkopere mp3speler zonder hd te koop?
De ervaring leert: de Neo 25-serie (oa. ge-OEMd door Cytronix, maar feitelijk eigendom van SSI America) biedt waar voor je geld, zolang je geen al te hoge eisen aan de geluidskwaliteit stelt.

Er zijn dus 3 versies van uit:

De Neo 25 I/Genica Roopaq:
deze is nauwelijks meer te krijgen, maar is ook al behoorlijk oud. Grappig genoeg zijn er mensen die zweren bij deze grondlegger van HDD-based MP3-industry.

De Neo 25 II:

een aardig beestje waar je dus ook je eigen schijf in kan rossen. Gaat al wat langer mee dan de Neo 25 I, maar nog steeds maar 4 tot 5 uur, geluidskwaliteit is niet echt geweldig. Wel een mooi scherm en een solide design.

De Neo 25 IV:

prima ding voor betere prijs. Iets goedkoper dan de Neo 25 II, maar waarschijnlijker wel beter. Gaat echter nog steeds maar een uur of 6, 7 mee op 1 recharge.

De Mello Encore USB 2.0 is ook een goede deal, en verkrijgbaar zonder HDD. Check het topic ff, er is ook nog een apart topic over (geopend door mijzelf toen ik nog jong en onwetend was...)

Verder is het bij heel veel 2.5' HDD-modellen zo, dat je de HD zonder al teveel moeite kunt verwisselen. *Maar dat heb je niet van mij ;) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

Bedankt the_Omniscient voor de info.

Helaas zoek ik juist wel een speler met goede geluidskwaliteit :) Heb nl de sennheiser hd580 die ik wil benutten in die lange uurtjes in de trein :D

Een paar 100 euro voor een mp3speler heb ik er niet voor over, heb nl zelf al de hd.

Mello Encore USB 2.0 vind ik weinig (geen) winkels in nl die hem verkopen...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41254 op 05-03-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 41254 schreef op 05 March 2003 @ 00:29:
Bedankt the_Omniscient voor de info.

Helaas zoek ik juist wel een speler met goede geluidskwaliteit :) Heb nl de sennheiser hd580 die ik wil benutten in die lange uurtjes in de trein :D

Een paar 100 euro voor een mp3speler heb ik er niet voor over, heb nl zelf al de hd.

Mello Encore USB 2.0 vind ik weinig (geen) winkels in nl die hem verkopen...
Tja. Wat *ik* dan zou doen, is die 15 Euro verzendkosten vanuit Duitsland voor lief nemen. Dan ben je voor zo'n 200 Euro klaar, heb je gewoon garantie en veel muziek...Duits (je vindt de weg zelf wel in deze shop?) inkopen is zo slecht nog niet, en we hebben het hier over een zeer goed produkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 05 March 2003 @ 01:01:
[...]
Tja. Wat *ik* dan zou doen, is die 15 Euro verzendkosten vanuit Duitsland voor lief nemen. Dan ben je voor zo'n 200 Euro klaar, heb je gewoon garantie en veel muziek...Duits (je vindt de weg zelf wel in deze shop?) inkopen is zo slecht nog niet, en we hebben het hier over een zeer goed produkt...
De IHP-100 is dus nog maar een paar weken ver weg?

Dan mag ik wel opnieuw beginnen met sparen :X This jammer dat er relatief nog weinig complete plaatjes van het product te bezichtigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 14:49
the_Omniscient schreef op 04 maart 2003 @ 23:48:
Dankjewel... Overigens: ik loop nu rond met een half-afgefikte versie van wat ooit een TDK Mojo was...
Een maat van me heeft dat ding (de TDK) ook gehad, was 3 jaar geleden helemaal de blits (en fl.500,- armer) :)
Edit: dat wordt dan toch de iHP-100! Op de afgeslankte iHP-50 zit sowieso geen FM-tuner...
Ik moet toch beter opletten wat ik intyp.... ik bedoelde dus GEEN tuner en MAX 20gig :) Dat wordt dus iHP-50... maar was het beeldscherm hiervan minder, oid?
Dan zou je in principe ook voor de SonicBlue Pearl kunnen gaan, maar die laat nog wel ff op zich wachten.
Gezien de grootte van dit beestje zal de capaciteit niet boven de 10gig komen, wat voor mij een "ondergrens" is. Daarbij betaal je waarschijnlijk zoveel meer voor een klein formaat, terwijl dat me nu juist niet zo heel veel uitmaakt.
- Bantam BA-1000 (Mooi ding! Lage capaciteit though)
...paar weekjes slapen
geinig ding idd... alhoewel onder de "10gig"-grens. Wat zou hij ongeveer gaan kosten?
- iRiver iHP-50/100 (Sweet! Dude!)
DUDE! SWEET! :9
Anders koop je vast de bovenste helft van die iHP-100!
Erm? :? Het stickertje bedoel je?
Hehe goedzo, wardheuvel: jij snapt ieg wat ik bedoel ;).
Ik kwam er overigens ook pas na 100 posts achter dat er uberhaupt zoiets als "iig" bestond, lang nadat ik mijn ingenieuze "ieg" had laten tattoo-eren (trema's werken nog steeds niet) in mn brein.
LOL :D
Je hebt zeker wel vaker gehoord dat je af een toe een best "twisted mind" hebt, niet? ;)
[afbeelding]
Nieuwe iFP-serie wil ik ook weleens in mn handjes voelen
Voor de iFP-195TC loop ik warmer, maar deze mag d'r ook zijn :P.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 05 March 2003 @ 10:39:
[...]

De IHP-100 is dus nog maar een paar weken ver weg?

Dan mag ik wel opnieuw beginnen met sparen :X This jammer dat er relatief nog weinig complete plaatjes van het product te bezichtigen zijn.
Leuke quote, MaDLiVe... Tis weer ehr... woensdag, zullen we dan maar zeggen? :P

Maar het lijkt erop dat iRiver wel zo'n beetje in de eindfase zit met de iHP's, dat klopt. Nu volgt het debugging- en testgedeelte, waarna de previewers en vervolgens de reviewers er overheen mogen stuiteren.

Ik houd nog steeds mei 2003 aan, ik moet dat vage gebrabbel van die Koreanen allemaal niet weten. December 2008 issie er zeker!

Over de weinige plaatjes: tja. Wat zullen we zeggen: de Samsung YP-900GT zou nu al officieel verkocht moeten worden (volgens Samsung USA, nl. in maart) en nog steeds heb ik maar 3 a 4 plaatjes kunnen ontdekken van deze machine - waarvan 1 er te lelijk voor woorden is, 2 andere door een ontegenzeggelijk slechte fotograaf zijn geschoten en de laatste pic is degene die me nu al de neus uitkomt (en die dus op de site van Samsung staat, "release: march 2003, no specs available").

Bantam: net zo! Drie plaatjes vanaf de CES en de rest, inclusief homepage-materiaal, is computergegenereerd. En dat zo kort voor de eigenlijke release...

Neuros: is al uit en nog geen officiele pics - bedenkelijk. Zelfs de comp-gegenereerde pics zijn van bedenkelijke saaiheid.

Lyra 2XXX? 1 a 2 plaatjes. SonicBlue Pearl? Paar brakke CES-pics, 1 mooi vergelijkings-shot. Mpio HD100: vager dan ooit, 1 pic. De APED-lijn? 1 extreem slechte comp-render. Classic CHD-1500-serie? Lijkt meer op een handgetekende iPod dan een realistisch iets.

Plaatjes vullen geen gaatjes, maar zijn wel leuker dan al die praatjes en dat vergeten de mensen nogal snel. Dus wdb mogen we nog "blij" zijn met die paar redelijk goede kwaliteit pics van onze teergeliefde iRiver iHP's...
--RoelZ-- schreef op 05 maart 2003 @ 11:08:
Een maat van me heeft dat ding (de TDK) ook gehad, was 3 jaar geleden helemaal de blits (en fl.500,- armer) :)
Hmz, ik was dan iets later maar toch nog 300 piekjes minder rijk. En dat voor een apparaat zonder spoel-in-een-nummer-voor/achteruit-functie! Ach... Het LCD'tje kan nog makkelijk 3 jaar mee...
Ik moet toch beter opletten wat ik intyp.... ik bedoelde dus GEEN tuner en MAX 20gig :) Dat wordt dus iHP-50... maar was het beeldscherm hiervan minder, oid?
Ja, dat klopt. Waar het beeldscherm van de iHP-100 een mooie 160 x 128 pixels (= iPod I-niveau) haalt, moet de iHP-50 het doen met een "vierkant" beeld van 128 x 128 pixels. Hetgeen allerminst onacceptabel is.
Over de SonicBlue Pearl:
Gezien de grootte van dit beestje zal de capaciteit niet boven de 10gig komen, wat voor mij een "ondergrens" is. Daarbij betaal je waarschijnlijk zoveel meer voor een klein formaat, terwijl dat me nu juist niet zo heel veel uitmaakt.
Nou, helaas maar waar: de SonicBlue is 1 van de meest onderschatte spelers van allemaal. Dit komt denk ik door het hoge "Bob-de-Bouwer"-gehalte dat het ding uitstraalt. Vergis je echter niet: er zijn zodadelijk 20 GB- en zelfs 40 GB-versies beschikbaar van dit Ogg-machientje. Ook is de display een behoorlijk eind opgefleurd (ook near-iPod I-gehalte) en beschikt het ding over hele mooie functies zoals (cross)fading en ethernet-compatibiliteit. Dit alles voor een sociale introductieprijs van $ 399/$499 (resp. 20 GB- en 40 GB-versie).
Over de Bantam BA-1000:
geinig ding idd... alhoewel onder de "10gig"-grens. Wat zou hij ongeveer gaan kosten?
De Bantam is verhoudingsgewijs gezien de duurste speler around. Voor de 2 GB-versie dien je zo'n 230 Dollar neer te leggen, voor de 5 GB'er zelfs 330 Dollar. Echter, de prijsindicaties zijn opeens mysterieus van de webpage van bantam verdwenen; wellicht heeft men zich toch iets van de kritiek aangetrokken en gaat er een hapje van de prijs af... :?
DUDE! SWEET! :9
and theeeeeen?
Erm? :? Het stickertje bedoel je?
hmmm, misschien een paar line in- en uitgangen, een paar knopjes en een deel van het schermpje. Kun je later upgraden naar een "hele" iHP-100 :P...
LOL :D
Je hebt zeker wel vaker gehoord dat je af een toe een best "twisted mind" hebt, niet? ;)
Ik hoor niets anders, het zou vreemd zijn als mensen mij verdenken van uber-serieusheid...
Voor de iFP-195TC loop ik warmer, maar deze mag d'r ook zijn :P.
512 MB... hmmm... Maar helaas voor de prijs van 20 GB... Ach, over 2 jaar praten we heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 41254 schreef op 05 March 2003 @ 00:29:
Het probleem zal niet zo zeer de geluidskwaliteit zijn, maar wel de gevoeligheid en impedantie van die HD580. Dergelijke headphones zijn bedoeld voor goeie (hoofdtelefoon)versterkers en niet voor portable audio spul dat bedoeld is voor dopjes en andere headphones met 16 a 32 Ohm impedantie.

Specifieker: de combinatie van dergelijke apparaatjes met zo'n hoofdtelefoon levert een heel zacht en wollig geluid op.

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 05-03-2003 13:10 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Een review van de E.digital Odyssey 1000 is nu beschikbaar op CNet.com. Het ding krijgt een 8, maar ik twijfel aan de grondigheid van deze review. Mijn Amerikaanse collega heeft het apparaat reeds in eigen bezit en meent, dat er een aantal dingen domweg niet kloppen aan de gegeven review.

Dat zijn dan wat "minor details" als functionaliteit van knoppen niet correct uitleggen, het materiaal van de casing verkeerd beschrijven en het klakkeloos overnemen van een aantal fabrieksgegevens (zoals de S/N-ratio domweg als "heel goed" te beschouwen, omdat het door een setje goeie oordoppen wel lekker klinkt).

Een aantal andere dingen zijn wel correct. Het besturingssysteem van de E.dig is een ramp, maar daarentegen is de speler moeiteloss als extra HD te gebruiken.

Wat mij betreft mag er een puntje vanaf, gezien ook de wat forse prijsstelling tov bijv. een Creative Zen, daarin mewegend de weinig nuttige extra features (FM-tuner is wel handig, maar VoiceNav is waardeloos).

Afbeeldingslocatie: http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/uff/20845399/ovr/20845399_2_front_300.gif

Mooi, maar wellicht wat over-enthiousast besproken

Een nieuw gadget is dan de SmartDisk FlashTrax. We raggen ff snel de feitjes er doorheen:

30 GB HD

USB 2.0-interface

3.5" kleuren LCD!

Flashcard-compatible

Accepteert foto-bestanden om on-screen of op TV te laten zien

In- en uitzoomen op foto's mogelijk

Inklapbaar design

Rechargeable Li-Ion batterij

Wordt herkend als externe HD

...

Ow ja: speelt ook MP3 af! :P

Nu goed: echt compact is het ding niet (vandaar het klap-design), maar het is meer bedoeld als mobiele databank voor fotografen dan voor de audiofanaten onder ons. De beschrijving van de audiocapaciteiten is daardoor nogal summier, echter: er zal veel animo voor een dergelijk apparaat te vinden zijn!

Ik heb nog even geen afmetingen of gewichtsindicaties, maar het is dus geen directe concurrent voor iPod of iRiver: we zagen een dergelijk gadget al eerder voorbij komen, nl de eFilm PicturePad. Geen wonder dat je op DPreview.com een nadere blik op dit dingetje kunt terugvinden.

Adviesprijs is ieg $499.99, launchdate is officieel april 2003. Kopen? Check SmartDisk.com.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartdisk.com/images/FlashTrax/FlashTraxLg.jpg

Voor de fotgraaf met 20 GB aan vogelgeluiden, of de MP3-fanaat die graag plaatjes kijkt ipv ze te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Er kunnen dus geen films op die SmartDisk FlashTrax afgespeeld worden? dat is weer jammer, heb nu wel een digi cam, maar van sony, dus met een sony memorystick heb ik hier weinig aan :|

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
Op de frontpage staat hij nu ook, alhoewel het meeste al bekend was (thx to The_Omniscient) wordt er in de reacties gesproken over een batterijduur van slechts 1,6 uur. Dit lijkt mij wel nogal aan de lage kant, misschien niet zozeer voor gebruik als storagedevice voor je foto's maar wel als mp3-speler.

[ Voor 9% gewijzigd door piston op 06-03-2003 19:45 . Reden: linkje toegevoegt ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

piston schreef op 06 March 2003 @ 19:44:
Op de frontpage staat hij nu ook, alhoewel het meeste al bekend was (thx to The_Omniscient) wordt er in de reacties gesproken over een batterijduur van slechts 1,6 uur. Dit lijkt mij wel nogal aan de lage kant, misschien niet zozeer voor gebruik als storagedevice voor je foto's maar wel als mp3-speler.
1.6 uur is wel erg...ehm weinig...

bedoelen ze niet gewoon 16 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 06 maart 2003 @ 20:25:
[...]

1.6 uur is wel erg...ehm weinig...

bedoelen ze niet gewoon 16 uur ofzo.
Lijkt mij dat dat 1.6 uur is met volledig gebruik van het kleurenscherm. De vraag is: wil de consument per se al die tijd dat kleurenschermpje aan hebben staan, of kunnen we de FlashTrax ook dichtklappen zodat ie in principe 180 miljoen keer (ehr... ruwe schatting) langer mee gaat?

Ik zou het laatste een betere optie vinden! Maar dan nog, als MP3-junkie pur sang heb je er bar weinig aan - als je zelfs al geen LCD op je apparaat van $500 kunt gebruiken, om te kunnen zien welk vaag nummer je eigenlijk aan het luisteren bent. Doe mij dan maar een Archos MM of de toekomstige Lyra 2780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Okay, dit is weer eens echt interessant nieuws: een nieuwe speler... Een veelbelovende nieuwe speler!

Goh, waar moet ik eigenlijk beginnen? Er is zoveel info over dit apparaat om aan het volk overhandigd te worden, dat men kop noch staart onderscheiden kan. We zullen het eens proberen. Excuses alvast voor de vele korte alinea's.

De NeDi is afkomstig van het onbekende ChungLam, maar heeft specs die deze anonimiteit weleens zouden kunnen verhelpen.

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-03.JPG

De NeDi: een uitdagende benadering van de markt

Standaard wordt het ding geleverd met een 10/20 GB harddisk, echter: upgradeable issie tot zeker 80 GB.

Buffergrootte wordt nergens specifiek genoemd, maar het lijkt erop dat dit 16 MB zal zijn.

De interface is natuurlijk weer USB, hoewel het me niet geheel duidelijk is in hoeverre versie 2.0 ondersteund wordt. Het wordt wel ergens genoemd, maar dat is in termen van flashcard-overdracht e.d.; als ik het zeker weet, horen jullie het wel.

Dan het schermpje: dat is een 1.8" LCD met indigo-blue backlight. De resolutie van dit scherm bedraagt 128 x 64 pixels.

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-08.JPG

Geen iPod-kwaliteit, maar toch een zeer helder en leesbaar LCD'tje

Wb fileformats: slechts MP3 is bevestigd, en wel op bitrates van 32~320 kbps.

Dan nu het leuke nieuws: dit apparaat is een soort DeltronTech Cinema Disk, want het geval slikt CompactFlash-, SmartMedia-, MultiMedia- en SD-cards (limieten per card zijn vooralsnog respectievelijk 256 MB voor SMC en 512 MB voor de overige card-types)..! Alles is geheel geintegreerd en sluit naadloos op elkaar aan, dus van flash naar MMC en via SD naar HDD is geen probleem... (hoop ik ;) )

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-14.JPG

Vindt-ie lekker...

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-15.JPG

Lust-ie ook graag...

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-23.JPG

alle data wordt apart opgeslagen en herkend

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-31.JPG

De HD dient als medium tussenmedium voor de flashgeheugen-kaartjes

De NeDi werkt op 4 AAA-batterijen, hoera! Geen gezeur met ingebouwde staven en omgebogen magneetbandversterkende auto-recovery-drycell-li-ion-accu's, nee gewoon plain 4 AAA'tjes, die je erbij geleverd krijgt (1.2V rechargeables van GP: niet bepaald de slechtste batterijen die er zijn, en dan ook nog eens met lader!). Mocht je pa nu die GP's geleend hebben voor zijn stroomverslindende PDA, dan kun je er altijd nog 4 normale 1.5V AAA'tjes in duwen. Bij gemiddeld gebruik van de speler kun je rekenen op 16 uur playback-tijd, voordat een recharge (of rebuy) noodzakelijk is.
Ook is het mogelijk om via de USB-poort stroom aan de NeDi te verschaffen, zodat je batterijen gespaard blijven; hetzelfde geldt voor een meegeleverde netspanningsadapter.

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-11.JPG

Yeah! AAA'tjes rule de pan uit...

Een vage optie (maar daardoor wel weer leuk) is de mogelijkheid om de HD uit te schakelen, hetgeen je natuurlijk wel energiebesparing oplevert wanneer je met je flashkaartjes zit te rommelen.

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-12.JPG

Hmmm... En wat doettie nu als ik de HD uitzet tijdens het inladen van een MP3'tje? Ow, dat moet ik gewoon NIET doen?

Goed. Je zult denken "Het zal wel een logge bak zijn". En ja: hij is zeker een stukje groter dan de iPod, maar das geen eerlijke vergelijking. We zouden het ding eerder met de Cinema Disk moeten vergelijken (hoewel de NeDi idd een hoop features mist tov de Cinema Disk, maar allez). Laatstgenoemde was 139 x 80 x 26 mm groot; de NeDi meet 126.3 x 74.5 x 23.3 mm. Ook het gewicht van 226 gram is alleszins acceptabel te noemen.

Mooi, dan het moeilijke gedeelte: de releasedatum, verkrijgbaarheid - en vooral: de prijs.

Het beestje is net uit in Zuid-Korea, maar zal zeker de overtocht naar Europa maken (Engeland voorop). Wanneer dat dan allemaal moet plaatsvinden, weet ik zo gauw nog niet.

De prijs? Moeilijk! Valt nog weinig van te zeggen, een indicatie dan maar? 330 Euro in de voorverkoop bij Gadget Island UK. En dat valt te overzien.

*Edit: in Zuid-Korea zelf wordt de 10 GB-versie voor ongeveer 306 Euro aangeboden. De versie zonder HD kost daar 233 Euro. Daar moet dus nog een 2.5" HD in... *

Nu die USB 2.0-interface nog...

Afbeeldingslocatie: http://211.174.183.12/images/review/MP3/t_nedi-02.JPG

Vergeet het mooie accesoire-setje niet!

Zo... puf... Dan kan ik weer verder werken aan die site over alles wat hier staat... Hoe paradoxaal, nietwaar? :P

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 07-03-2003 23:21 . Reden: Prijzen Z-korea erbij gepoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oe! Oe! Erg interessant (ik heb een SMC digicam :)) dus dit is een handig ding onder andere voor op vakantie.. T ziet er nog mooi uit, AAA is handig, prijs is ook wel goed te doen.. Alleen het formaat is jammer, maar goed, dat moet ik er maar voor over hebben..
Erg goed werk the_Omniscient :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Ik ben van plan een iPod 10 gig te kopen, alleen lees ik hier net dat er een nieuwe uit gaat komen... ik neem dus aan dat ik beter even kan wachten omdat de prijzen dan erg gaan dalen? Of hebben we het met deze release over een half jaar oid?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zou je hem nou ook via de USB port kunnen opladen? ER zijn namelijk wel usb laders verkrijgbaar ( heb er zelf 1 van gp voor zowel AA als AAA batterijen). Dat is toch makkelijker dan altijd batts verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 32457 schreef op 07 maart 2003 @ 22:45:
Oe! Oe! Erg interessant (ik heb een SMC digicam :)) dus dit is een handig ding onder andere voor op vakantie.. T ziet er nog mooi uit, AAA is handig, prijs is ook wel goed te doen.. Alleen het formaat is jammer, maar goed, dat moet ik er maar voor over hebben..
Erg goed werk the_Omniscient :).
Dank, dank. En ik vind het ook een zeer interessant ding eik. Is weer eens wat anders.
Kr3Kr schreef op 08 maart 2003 @ 00:18:
Ik ben van plan een iPod 10 gig te kopen, alleen lees ik hier net dat er een nieuwe uit gaat komen... ik neem dus aan dat ik beter even kan wachten omdat de prijzen dan erg gaan dalen? Of hebben we het met deze release over een half jaar oid?
Van wachten wordt een mens nooit rijker. Maar ik kan er geen zinnig woord over zeggen (ben geen iPod-expert), en al die gossips en halve waarheden, daar wil ik je niet al teveel mee lastig vallen. Die zijn 90% van alle keren niet op de waarheid gebaseerd. Ik zou zeggen: de nieuwe iPods verschillen niet zo heel veel van de oude, volgens mij. Echter, ze komen wel binnenkort beschikbaar, lijkt me. Dan gaan de prijzen van de "oude serie" wel wat omlaag, me dunkt. Wacht dus nog maar eventjes. Als het je te lang duurt, kun je altijd nog een 10/20GB-iPodje kopen om de tijd te doden. Dure hobby. ;)

Kijk anders ff in de specifiekere iPod-topics...
MaDLiVe schreef op 08 maart 2003 @ 00:18:
Zou je hem nou ook via de USB port kunnen opladen? ER zijn namelijk wel usb laders verkrijgbaar ( heb er zelf 1 van gp voor zowel AA als AAA batterijen). Dat is toch makkelijker dan altijd batts verwisselen.
Ik denk het wel, maar... ik kan het niet bevestigen. Mail gaat morgen onderweg, dat zul je begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 07 March 2003 @ 22:22:
De prijs? Moeilijk! Valt nog weinig van te zeggen, een indicatie dan maar? 330 Euro in de voorverkoop bij Gadget Island UK. En dat valt te overzien.
hmm, ok engeland, maar wat zal t dan kosten om het in nederland te krijgen? of komt daar ook al een importeur?

p.s. ik word bijna gek van alle mogelijkheden (die er ook gedeeltelijk niet voor nederland zijn). Ik wil voor ik op vakantie naar de VS ga een mp3 speler kopen met een paar gig (zodat je niet met zo'n 256mb spelertje 20 x dezelfde nummers hoort) en heb er dus ook een nodig met voldoende batterijcapaciteit.... naja, t is nog geen juli dus we kunnen nog even w8en met inkopen.

[ Voor 31% gewijzigd door TheWarden op 08-03-2003 10:55 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

the_Omniscient schreef op 08 March 2003 @ 00:26:
Van wachten wordt een mens nooit rijker. Maar ik kan er geen zinnig woord over zeggen (ben geen iPod-expert), en al die gossips en halve waarheden, daar wil ik je niet al teveel mee lastig vallen. Die zijn 90% van alle keren niet op de waarheid gebaseerd. Ik zou zeggen: de nieuwe iPods verschillen niet zo heel veel van de oude, volgens mij. Echter, ze komen wel binnenkort beschikbaar, lijkt me. Dan gaan de prijzen van de "oude serie" wel wat omlaag, me dunkt. Wacht dus nog maar eventjes. Als het je te lang duurt, kun je altijd nog een 10/20GB-iPodje kopen om de tijd te doden. Dure hobby. ;)
Kijk anders ff in de specifiekere iPod-topics...
Owk, zal ik doen. Die nieuwe serie iPod's boeien me niet zo, het gaat me erom dat de oude serie goedkoper wordt :) (er zit wel bar weinig verandering in de pricewatch @iPod btw) IA-tje misschien?
en btw: _/-\o_ voor alle moeite die je in dit topic stopt ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wardheuvel schreef op 08 March 2003 @ 10:54:
[...]

hmm, ok engeland, maar wat zal t dan kosten om het in nederland te krijgen? of komt daar ook al een importeur?

p.s. ik word bijna gek van alle mogelijkheden (die er ook gedeeltelijk niet voor nederland zijn). Ik wil voor ik op vakantie naar de VS ga een mp3 speler kopen met een paar gig (zodat je niet met zo'n 256mb spelertje 20 x dezelfde nummers hoort) en heb er dus ook een nodig met voldoende batterijcapaciteit.... naja, t is nog geen juli dus we kunnen nog even w8en met inkopen.
Hm importkosten vanuit de UK liggen meestal vrij hoog, een Nederlandse importeur heb ik nog niet 1-2-3 kunnen vinden maar dat zal wel neerkomen op "engelse prijs + importkosten + wat leuke provisie".

En niet gek worden wardheuvel, alles komt goed! Het is nu vooral nog "de kat uit de boom kijken en hopen dat de boom niet op de kat terecht komt" zodat je zodadelijk weet waar je aan toe bent.

Voor mij is het een race tegen de klok om die site online te krijgen, zodat men een beetje alle specs tegenover elkaar kan zetten en koopadviezen/reviews e.d. eens rustig kan bekijken. Helaas voor jullie ben ik wdb een perefectionist pur sang, dus dat zal nog wel ff duren.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/dapreview/Main_menu.gif

Hier alvast een zeer vroege beta-look op de stand van zaken, dat jullie weten waar ik mee bezig ben en niet uit mn nek loop te zeveren
Kr3Kr schreef op 09 March 2003 @ 14:23:
[...]

Owk, zal ik doen. Die nieuwe serie iPod's boeien me niet zo, het gaat me erom dat de oude serie goedkoper wordt :) (er zit wel bar weinig verandering in de pricewatch @iPod btw) IA-tje misschien?
en btw: _/-\o_ voor alle moeite die je in dit topic stopt ;)
IA voor iPod's lijkt me nogal moeilijk, aangezien het hier toch om *erg* grote bedragen gaat. Maar goed, ze komen er wel aan hoor: Apple lanceert alles in 1 keer en dan floepen die prijzen vanzelf wel omlaag. Denk ik :).

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 09-03-2003 20:33 . Reden: plaatje gecropped ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh van SmartDisk FlashTrax is het precies wat ik zoek maar dan voor me iPod. dus iets als een firewire aansluiting met een aansluit mogelijkheid voor CF cardreaders zodat ik de fotoz op me iPod kan zetten en dan weer vrolijk door kan fotograveren :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59646

Zie de volgende link over de archos jukebox multimedia 340 http://www.shanebrinkmand...age/JBMM/PrereleasePicts/
Wanneer je dit ding met de bijbehorende modules koopt, dan heb je een digitale camera met een 3,8 inch beeldscherm, 40 gig aan capaciteit, een fm tuner, usb 2 en de mogelijkheid tot het opnemen en afspelen van audio video en pics. Wat wil je nog meer. De AJBM 340 is even groot als de AJBM 020 en 140. Ik zat eerst eraan te denken om zo'n thompson lyra RCA te kopen, of misschien een microsoft media2go, maar de AJBM 340 slaat met zijn compactheid en multifunctionaliteit echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 59646 schreef op 09 March 2003 @ 23:06:
Zie de volgende link over de archos jukebox multimedia 340 http://www.shanebrinkmand...age/JBMM/PrereleasePicts/
Wanneer je dit ding met de bijbehorende modules koopt, dan heb je een digitale camera met een 3,8 inch beeldscherm, 40 gig aan capaciteit, een fm tuner, usb 2 en de mogelijkheid tot het opnemen en afspelen van audio video en pics. Wat wil je nog meer. De AJBM 340 is even groot als de AJBM 020 en 140. Ik zat eerst eraan te denken om zo'n thompson lyra RCA te kopen, of misschien een microsoft media2go, maar de AJBM 340 slaat met zijn compactheid en multifunctionaliteit echt alles.
Nice work! Ziet er zeker beter uit dan al die op-elkaar lijkende Archos-modellekes die we tot nu toe hebben gezien.

Hij wordt trouwens op de CeBit in Hannover aan het publiek voorgesteld, dus we zullen binnenkort meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 09 March 2003 @ 20:22:
[...]
En niet gek worden wardheuvel, alles komt goed! Het is nu vooral nog "de kat uit de boom kijken en hopen dat de boom niet op de kat terecht komt" zodat je zodadelijk weet waar je aan toe bent.
dat weet ik ook wel hoor ;) t komt vast goed, en heb nog alle tijd, maar ben wel benieuwd. K zag btw vandaag nog ergens een mp3 speler langs flitsen, zal nog ff zoeken of ik die terug kan vinden... was er ook een met 10 gig ofzo..... maarjah, d8 er natuurlijk pas bij na dat hij misschien wel in t rijtje kon, nadat ik op het o zo mooie kruisje had gedrukt :| maarjah, k zoek nog ff...

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Goh, lekker stil hier opeens... :P

Dan maar wat rustieke plaatjes van onze lieve DeltronTech CinemaDisk? Clickable ook nog eens!

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20030301/image/ccd1.gif

De voorkant is nog aantoonbaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20030301/image/ccd3.gif

Maar de ware lelijkheid schuilt van achteren... damn wat een blok!

In japan kost de 30GB-uitvoering zo'n 330 Euro, goh lekker eerlijk weer. Maar ja marktpositie, inflatie devaluatie van de centrepoint-break-even-assistmanagementcodering, zoiets zal dat wel weer zijn.

Edit: what are the odds of ppl not replying 2 days in a row, after which you reply just for yourself and then suddenly wardheuvel shows op and:
wardheuvel schreef op 11 March 2003 @ 19:46:
dat weet ik ook wel hoor ;) t komt vast goed, en heb nog alle tijd, maar ben wel benieuwd. K zag btw vandaag nog ergens een mp3 speler langs flitsen, zal nog ff zoeken of ik die terug kan vinden... was er ook een met 10 gig ofzo..... maarjah, d8 er natuurlijk pas bij na dat hij misschien wel in t rijtje kon, nadat ik op het o zo mooie kruisje had gedrukt :| maarjah, k zoek nog ff...
Zoek! Vindt! Verslindt!

[ Voor 30% gewijzigd door the_Omniscient op 11-03-2003 19:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.