[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:05

Stropdas

Insert subtitle here

the_Omniscient schreef op 30 januari 2003 @ 20:56:
[...]
Je hebt gelijk, die van de Mello is ieg een transmitter en geen receiver. Blijkbaar is dit een veelgevraagde feature, want ik zie het steeds vaker terugkeren. Bij de Neuros HD20 zit zoiets zelfs ingebouwd.

Overigens is het grappig om te weten, dat diezelfde Neuros dus werkelijk een 128MB-flashplayer is met een "HD-backpack" eromheen!

[afbeelding]

Heb je de flashversie gekocht en knaagt het spijtgevoel aan je verstand? Geen probleem, voor $179 ben je 20GB rijker...

In dit lelijke zwarte geval zitten dus een Li-Ion batterij, een 20GB HD en een 30 minuten buffer. Heb je genoeg aan 4 uur muziek? Haal de bult van de klokkenluider, en je houdt het volgende over:

[afbeelding]

Een slank dingetje met 128 MB

Maar ik denk dat ze die "backpack" lekker vastgelijmd hebben op de 20HD-versie, anders is het prijsverschil een beetje vreemd.

Flash-versie + "backpack" = $ 249 + $ 179 = $ 428

Neuros 20HD = $ 399
Opzich niet echt vreemd en verschil is ook niet echt groot. Je hebt wel vaker dat soort dingen. Een printer en fotocamera van HP was samen 1000gld een paar jaar geleden. Als je die 2 los zou kopen zou je ook meer kwijt zijn geweest. Het scheelt een hoop kosten als ze dat ineens verkopen ipv. dat je eerst de ene koopt en een paar weken later de andere dus oa. dat zit erin verwerkt :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
De Samsung Yepp-900 Schijnt een behoorlijke waardeloze digicam-functie te hebben/krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/ces_2003_samsung_yepp_HDD_hand_big.jpg

De Yepp, gestript van zijn behuizing: nu dus ook een brakke-pic-schieter

Ik bedoel: een 0.3 MP digicam-functie, daar word ik niet warm of koud van eerlijk gezegd. Had die 20 Euro dan maar op de prijs in mindering gebracht.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Beste mensen/figuren/wat-al-niet-meer-zij, misschien is het interessant dat jullie deze post ff lezen.

Het gaat hier over importkwesties, hetgeen voor mensen die een MP3-speler zoeken altijd interessant is. Echter, voor veel van de in de openingspost genoteerde HD-players geldt, dat deze enkel via import zijn te verkrijgen.
Geef de heren/dames importeurs enige notie van wat je nu écht heel graag naar NL. ziet komen; het zal ieg worden gelezen door bepaalde importeurs :) .

Denk er daarbij aan, dat spelers uit het rijtje "nog niet gereleased" waarschijnlijk bij iedereen hoge ogen gooien. Houdt deze zaken dus gescheiden, bijv. als volgt:

Onlangs gereleaste modellen:

Bantam BA-1000

Modellen die al wat langer uit zijn:

Mambo X P350

Budgetmodellen:

Tréo 10/15

Nog niet gereleaste modellen:

iRiver iHP-100

(dit zijn overigens mijn eigen toppertjes :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Ook al is die iriver nog niet uit, ik ben er nu al gek van. Dat wordt mijn mp3 speler, ook al moet ik dan nog een ruime tijd wachten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Je kunt de E.digital Odyssey 1000 gaan afhalen in Groot-Brittanië, mocht je er eens langskomen. Voor 459 Euro issie van jou, en dat lijkt duur -sterker nog, dat is duur - maar goed: we hebben het hier wel over een erg nieuw produkt met 20 GB capaciteit, een iPod-look en extra functionaliteit...

Hier kun je kijken of dit dingetje jouw persoonlijke voorkeur kan bevredigen (server deed op t moment van schrijven wel ff vreemd). We kunnen natuurlijk ook proberen dit ding naar Nederland te laten verschepen, dus laat weten of er genoeg animo voor is.

Overigens verkopen ze in deze winkel ook de Tréo 15 voor zo'n 289 Euro.

Het is dus niet de goedkoopste winkel ooit, maar wel redelijk dichtbij mocht je nog airmiles hebben liggen...

Afbeeldingslocatie: http://www.clevelandmp3.com/IMAGES/odesly-lg.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/content/images/1221_large.jpg

Vreemd: de Odyssey wordt soms met groen, dan weer met blauw en soms zelfs met oranje backlight afgebeeld...

Ondertussen zijn de Japanners goed aan het uitflippen op hun GigaBeats...

Afbeeldingslocatie: http://arena.nikkeibp.co.jp/expo/news/20021017/102395/05.jpg

Binnenkort ook in zuurstok-roze

...en op hun iPod's:

Afbeeldingslocatie: http://www2.ocn.ne.jp/~bbshop/conpe_image/tan.jpg

Deze uitvoering vind ik echt gruwelijk mooi

Overigens een ietwat zorgwekkende mededeling: ik krijg steeds meer het idee, dat de Toshiba Gigabeat Meg50JS gewoon hetzelfde ding is als de Toshiba Mobilphil Meg50AS (de "J" staat voor "Japan" en de "A" voor "America", vandaar dat er ook geen Meg50ES is :P )...

Dit zou inhouden, dat het helemaal niet zo'n geweldig opzienbarend ding is. CNet.com had er bijv. maar een mager 7'tje voor over... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Als ik zo die gigabeats zie vind ik ze eigelijk niet eens zo heel mooi. De odyssy ziet er een stuk mooier uit. De prijs kunnen we natuurlijk over twisten. De ipod is stukken duurder maar wel kleiner. De Zen goedkoper maar wel ietsjes groter (ook is het display van de Zen wat kleiner). Hier in Nederland hebben we helaas weinig vergelijkings materiaal. De Zen of de Ipod daar moeten we het voorlopig mee doen.

[ Voor 35% gewijzigd door MaDLiVe op 01-02-2003 23:36 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 01 februari 2003 @ 23:34:
Als ik zo die gigabeats zie vind ik ze eigelijk niet eens zo heel mooi. De odyssy ziet er een stuk mooier uit. De prijs kunnen we natuurlijk over twisten. De ipod is stukken duurder maar wel kleiner. De Zen goedkoper maar wel ietsjes groter (ook is het display van de Zen wat kleiner). Hier in Nederland hebben we helaas weinig vergelijkings materiaal. De Zen of de Ipod daar moeten we het voorlopig mee doen.
Vreemd idd van die GigaBeat... Als je ze op de pic hierboven ziet, blijft er weinig meer van over... Echter, zie je die strakke pic uit de openingspost, dan is het echt een :9~ -ding... De waarheid zal ergens in het midden liggen..?

Ow, en zoals je misschien reeds gemerkt had ben ik een beetje aan het rondneuzen of er instanties zijn, die interesse tonen om ander spul dan iPod en Zen naar NL. te halen... En dat gaat best aardig.

Keep your fingers crossed zou ik zeggen, en schreeuw af en toe lekker mee om méér...(jij wil die iRiver liever morgen dan vandaag; ik heb wel zin een boterBantam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
misschien staat het al ergens in dit topic en lees ik er overheen ofzo...
maar is er al iets meer bekend over de release datum en de prijs van die iriver?

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 02 February 2003 @ 02:04:
misschien staat het al ergens in dit topic en lees ik er overheen ofzo...
maar is er al iets meer bekend over de release datum en de prijs van die iriver?
In maart worden de eerste reviewmodellen losgelaten. Dit betekent helaas niet, dat wij gelijk daarna aan de beurt zijn. Sowieso zullen we in Europa wel weer gruwelijk lang moeten wachten.

Prijs van het 10GB-model zal rond de 300 Euro liggen (299 Euro in Apple-termen).

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, is de uitbesteding van het design van de iHP-100 in goede handen, namelijk bij InnoDesign, de exterieur-ontwerpers van de iFP- en SlimX-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Als in maart de eerste review models worden losgelaten duurt het volgens mij sowieso een maand voordat een reseller in het desbetreffende land ze heeft. Ik hoop dat we ze hier tegen de zomer mogen aanschouwen (liever eerder natuurlijk maar dat gaat niet lukken vrees ik ;()

Ik vergeet een belangrijk punt. HDD spelers hebben een grote capiciteit en soms wil je deze ergens anders voor gebruiken dan alleen maar mp3's en andere muziekbestanden. Het is eigelijk ook wel leuk om te weten of het mogelijk (dmv niet officiele software desnoods) de hdd muziek speler als portable hdd te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door MaDLiVe op 02-02-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 28 January 2003 @ 21:33:
Onderhand zullen jullie het wel niet meer geloven, maar ik heb toch écht nog een ander model HD-player gevonden...

De Porter Jukebox

[afbeelding]

Speelt MP3, WMA en WAV, gebruikt USB 1.1, kan dienen als extra HD...

Size: 128.3 x 88.4 x 34.4 mm... beetje dikkig ding dus.

HD's zijn swappable (2.5" HDD)

30-GB versie moet zo'n 400 Euro opleveren... Maar das in Australië, dus dat zal in de USA wel wat minder zijn.
Voor de geïnteresseerden: deze jukebox is ook in Duitsland te verkrijgen onder de naam Jamba JB-100 Multimedia-Jukebox.

Afbeeldingslocatie: http://www.saturn.de/de_DE/images/products/ProductDetailLarge/371066084.gif

De Duitsers hebben er een zwart randje omheen gedaan en het ding tot "Jamba" omgedoopt...

Voor 279 Euro heb je de 20GB-uitvoering, verkrijgbaar bij zowel
de Duitse MediaMarkt als bij Saturn.

Meer info? Klik hier!

Vielleicht komt-ie vanzelf nog in het overzicht te staan.

*Edit: ff hierop
Ik vergeet een belangrijk punt. HDD spelers hebben een grote capiciteit en soms wil je deze ergens anders voor gebruiken dan alleen maar mp3's en andere muziekbestanden. Het is eigelijk ook wel leuk om te weten of het mogelijk (dmv niet officiele software desnoods) de hdd muziek speler als portable hdd te gebruiken.
reageren, das wel zo netjes:

meestal staat er bij de "extra's" van een player wel iets bij als "externe HD" of zoiets. Mocht het er niet bijstaan, dan is het vaak nog zo dat je de speler als extern opslagdevice kan gebruiken (al dan niet dmv software). Veel spelers zijn toch gewoon gebaseerd op 1.8" of 2.5" HDD's. Als zelfs de Neo25 het kan, dan moet het voor latere generaties helemaal geen probleem zijn.

Edit*

[ Voor 27% gewijzigd door the_Omniscient op 02-02-2003 18:03 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26487

Afbeeldingslocatie: http://www2.ocn.ne.jp/~bbshop/conpe_image/tan.jpg

wow! dies echt vet! :) kun je dat ook ergens kopen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 26487 schreef op 02 februari 2003 @ 18:12:
[afbeelding]

wow! dies echt vet! :) kun je dat ook ergens kopen ofzo 8)7
Lijkt meer een goeie photo shop eigelijk :D

@the_Omniscient

Het staat idd af en toe bij de extra (ja zelfs voor jou is er nog veel onduidelijk :P). Wat het juist interessant maakt zo een portable hdd functie is dat je er verder geen drivers voor nodig zou hebben. Dus gewoon plug and play :P

Maargoed veel van de vernuftige extra's zijn nog in het duister gehult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 19:20:
[...]

haha dat is het ook! :D je kan je eigen skins maken ! met template erbij

de intructies (how to)

iPod body masks

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 26487 op 02-02-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Dus de bantam is uit?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 02-02-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 15:51:
[...]
In maart worden de eerste reviewmodellen losgelaten. Dit betekent helaas niet, dat wij gelijk daarna aan de beurt zijn. Sowieso zullen we in Europa wel weer gruwelijk lang moeten wachten.
oe ik kan niet wachten :)
desnoods laat ik hem importeren vanuit amerika... ik moet dat ding echt zo snel mogelijk hebben :P
Prijs van het 10GB-model zal rond de 300 Euro liggen (299 Euro in Apple-termen).
dat valt me heel erg mee :)
Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, is de uitbesteding van het design van de iHP-100 in goede handen, namelijk bij InnoDesign, de exterieur-ontwerpers van de iFP- en SlimX-serie.
mjah dat had ik al gezien... hij/zij/het is moooooooi :9~

bedankt voor alle info iig

heb je ook wat info over die Thomson Lyra Jukebox RD2821? wanneer hij uitkomt en hoe groot hij is?

[ Voor 6% gewijzigd door dinges op 02-02-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 19:20:
[...]

@the_Omniscient

Het staat idd af en toe bij de extra (ja zelfs voor jou is er nog veel onduidelijk :P). Wat het juist interessant maakt zo een portable hdd functie is dat je er verder geen drivers voor nodig zou hebben. Dus gewoon plug and play :P

Maargoed veel van de vernuftige extra's zijn nog in het duister gehult.
Mmm ja... ok, ik zal er eens naar kijken als ik tijd over heb, maar op zich is het al best een taak om zo'n topic staande te houden temidden van die digicams en PDA-toestanden... En dan ook nog zo dom zijn om een eigen flashplayer-topic te openen, sommige mensen zullen het ook nooit leren ;).
Anoniem: 26487 schreef op 02 February 2003 @ 19:46:
[...]

haha dat is het ook! :D je kan je eigen skins maken ! met template erbij

de intructies (how to)

iPod body masks
Gewoonweg supervet eigenlijk... Kga dr een maken in de vorm van een lucifersdoosje...

Nu die iPod-nog...
Bantam is uit en ready-to-kick-kont... Echter, de officiele verkoop zal waarschijnlijk nog even op zich laten wachten (laatste finesses moeten worden uitgewerkt), kijk anders nog ff op Bantam's site. Mooi ding wel, ik wil hem in mn handen hebben!
dinges schreef op 02 February 2003 @ 21:05:
[...]
oe ik kan niet wachten :)
desnoods laat ik hem importeren vanuit amerika... ik moet dat ding echt zo snel mogelijk hebben :P
Gezien het feit dat de iRiver iHP-100 vanaf de eerste blootstelling aan het daglicht al ontzettend gewild is, zal het moeilijk worden er een te bemachtigen bij de launch. Ik kan je dit vertellen: Zuid-Koreanen zijn er niet zo gek van (willen alleen maar klein/kleiner/kleinst spul hebben), en iRiver is gevestigd in dat land. Mocht je echt spot-on importwensen hebben, dan geef ik je daar de meeste kansen; die yankees lopen er ook al helemaal weg mee. Verder zal ik natuurlijk onderhandelen met de importeurs in NL. of ze dit geval zsm hier naar toe willen halen.
[...]
dat valt me heel erg mee :)
+19.0% =357 + 9.5% = 390 Euro en 92 Eurocent als je hem gaat importeren. Acht Euro minder dan een iPod van 10 GB, dat ieg.
bedankt voor alle info iig
Ik ben een aangenaam soort gek wat dat betreft.
heb je ook wat info over die Thomson Lyra Jukebox RD2821? wanneer hij uitkomt en hoe groot hij is?
Helaas... Afmetingen kan ik je nog niet geven; ik zal het proberen uit te pluizen, want ik vind dit een zeer veelbelovende speler (MP3Pro en wellicht Ogg-support)...

Releasedatum ligt officieus ergens in juni 2003, prijs $ 249 <- _/-\o_ als dat klopt!

Afbeeldingslocatie: http://www.porta.ru/nimages/n2606_1.jpg

Een plaatje dan maar?

[ Voor 34% gewijzigd door the_Omniscient op 02-02-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
er is ook een Archos jukebox 15 gig
die heb ik namenlijk zelf hetzelfde als die van 20 en 10 maar dan met 15 gig en record functie
ik geef toe het is misschien niet het allermooiste spelertje maar hij werkt super makkelijk en is erg degenlijk
super makkelijk om er mp3s op te zetten
dus ik ben er heel tevreden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
gast je heerst echt :D
heb je alle info in je hoofd zitten ofzo? :P

maar ja... omdat jij nu al die dingen al zo vaak hebt gezien kan je vast wel een goed advies geven
ik heb een budget van ongeveer 450 euro, en ik heb het liefst voor eind mei maar wel zo snel mogelijk een ding met 10 of 20 GB, welke raad je me aan?
ik wil natuurlijk wel goeie kwaliteit hebben

[ Voor 3% gewijzigd door dinges op 02-02-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

ik vind t pas interessant als ogg wordt ondersteund, mp3 is toch echt aan vernieuwing toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MuSeLive schreef op 02 februari 2003 @ 21:27:
er is ook een Archos jukebox 15 gig
die heb ik namenlijk zelf hetzelfde als die van 20 en 10 maar dan met 15 gig en record functie
ik geef toe het is misschien niet het allermooiste spelertje maar hij werkt super makkelijk en is erg degenlijk
super makkelijk om er mp3s op te zetten
dus ik ben er heel tevreden mee :D
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/uff/20298995/20298995_OVR_120.gif

Goede aankoop man, scoort bij de users 96% good, slechts 4% bad...

Archos: de stookketel in de koude winter, die laat je niet zitten als het erop aankomt.
dinges schreef op 02 February 2003 @ 21:32:
[...]

gast je heerst echt :D
heb je alle info in je hoofd zitten ofzo? :P
Mijn hoofd wordt om de vijf minuten ge-F5'ed.
maar ja... omdat jij nu al die dingen al zo vaak hebt gezien kan je vast wel een goed advies geven
ik heb een budget van ongeveer 450 euro, en ik heb het liefst voor eind mei maar wel zo snel mogelijk een ding met 10 of 20 GB, welke raad je me aan?
ik wil natuurlijk wel goeie kwaliteit hebben
Hmmm... lastige... De enige goed geteste modellen zijn alweer wat ouder, de nieuwe zijn veelbelovend, maar dat was de Rio riot ook ooit, en die is toch niet helemaal 100% geslaagd...

De E.digital Odyssey lijkt een mooi alternatief voor de iPod, en hij is bovendien redelijk dichtbij te krijgen (Engeland). Maar goed, ook dit machientje heeft aardig wat vertraging gekend, dus wellicht kent het reeds achterstand op het moment van marktrelease.

De Mpio HD-100 (niet in het overzicht, wel in dit topic, lijkt veel op de odyssey en dus iPod) lijkt me meer de moeite waard, maar erg vaag is waar dit ding verkocht wordt.

Het lange wachten op de iRiver is geen pretje, maar wel een rationele keuze; je weet bijna zeker dat die gasten er niet met de pet naar hebben gegooid.

De Samsung Yp-900 schijnt een uitstekend apparaat te zijn, echter: sinds eind 2002 is het volstrekt niet bekend geworden, wanneer de release plaatsvindt.

Ik zeg: neem een 80%-goede-kans-gok met de Odyssey (90% Mpio als je hem kunt vinden; ik wil best voor je kijken ofzo) of val terug op de iPod, met deze hoeveelheden geld.

Of laat me er nog even over denken :P ...
Anoniem: 34818 schreef op 02 February 2003 @ 21:36:
ik vind t pas interessant als ogg wordt ondersteund, mp3 is toch echt aan vernieuwing toe.
Thomson heeft dat ieg goed voor elkaar. Future-format-updates behoren reeds bij de huidige RD2800/2820-serie tot de mogelijkheden. Ook de iRiver gaat het maken wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 22:04:
Hmmm... lastige... De enige goed geteste modellen zijn alweer wat ouder, de nieuwe zijn veelbelovend, maar dat was de Rio riot ook ooit, en die is toch niet helemaal 100% geslaagd...

De E.digital Odyssey lijkt een mooi alternatief voor de iPod, en hij is bovendien redelijk dichtbij te krijgen (Engeland). Maar goed, ook dit machientje heeft aardig wat vertraging gekend, dus wellicht kent het reeds achterstand op het moment van marktrelease.

De Mpio HD-100 (niet in het overzihct, wel in dit topic, lijkt veel op de odyssey en dus iPod) lijkt me meer de moeite waard, maar erg vaag is waar dit ding verkocht wordt.

Het lange wachten op de iRiver is geen pretje, maar wel een rationele keuze; je weet bijna zeker dat die gasten er niet met de pet naar hebben gegooid.

De Samsung Yp-900 schijnt een uitstekend apparaat te zijn, echter: sinds eind 2002 is het volstrekt niet bekend geworden, wanneer de release plaatsvindt.

Ik zeg: neem een 80%-goede-kans-gok met de Odyssey (90% Mpio als je hem kunt vinden; ik wil best voor je kijken ofzo) of val terug op de iPod, met deze hoeveelheden geld.

Of laat me er nog even over denken :P ...
hmm...
ik heb het liefst niet het gevoel dat ik een baksteen in mijn zak heb zitten, wat ik volgens mij wel ga krijgen met die odyssey als ik dat schema zo zie. wat een dik ding :P
de enige 2 die nog een beetje een normale grootte hebben zijn de ipod en de iriver, maar de iriver is nog niet uit en de ipod is onwijs duur...
heb je misschien msn ofzo? kan ik wat meer vragen stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Bantam is echt mooi vind ik en niet duur, al is die Thomson ook wel goedkoop maar minder strak :D

2003 gaat kicken en daarom weet ik niet wat ik moet kopen :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

dinges schreef op 02 February 2003 @ 22:17:
[...]
hmm...
ik heb het liefst niet het gevoel dat ik een baksteen in mijn zak heb zitten, wat ik volgens mij wel ga krijgen met die odyssey als ik dat schema zo zie. wat een dik ding :P
de enige 2 die nog een beetje een normale grootte hebben zijn de ipod en de iriver, maar de iriver is nog niet uit en de ipod is onwijs duur...
heb je misschien msn ofzo? kan ik wat meer vragen stellen :P
De ipod voel je iig niet in je zak zitten nee ;) De zen is alweer een stuk groter (om maar niet over archos te beginnen). Je had tot mei de tijd...laten we dan maar hopen dat onze lieve importeurs alweer meer moois hebben binnengehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 26274 schreef op 02 February 2003 @ 22:24:
Die Bantam is echt mooi vind ik en niet duur, al is die Thomson ook wel goedkoop maar minder strak :D

2003 gaat kicken en daarom weet ik niet wat ik moet kopen :P :D
Met de Terapin Mine kun je niet mis zitten :P ...
MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 22:27:
[...]

De ipod voel je iig niet in je zak zitten nee ;) De zen is alweer een stuk groter (om maar niet over archos te beginnen). Je had tot mei de tijd...laten we dan maar hopen dat onze lieve importeurs alweer meer moois hebben binnengehaalt.
Ik denk dat ik die Mpio HD-100 er maar eens snel bij moet gooien. Eigenlijk is dat één van de beste spelers (qua specs en afmetingen) die al beschikbaar *zou moeten zijn*. Een erg interessant model voor de twijfelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_Omniscient schreef op 02 februari 2003 @ 21:08:
Gewoonweg supervet eigenlijk... Kga dr een maken in de vorm van een lucifersdoosje...

Nu die iPod-nog...
oké dan! :D tijd voor een nieuw topic misschien? "versier je iPod" ;)
maaruhm als ie af is.. dan moet je het natuurlijk wel ff showen he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 26487 schreef op 02 februari 2003 @ 23:12:
[...]

oké dan! :D tijd voor een nieuw topic misschien? "versier je iPod" ;)
maaruhm als ie af is.. dan moet je het natuurlijk wel ff showen he :D
*edit ... Het plaatje dat hier stond was natuurlijk te flauw :P voor woorden... edit*

[ Voor 26% gewijzigd door the_Omniscient op 03-02-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 22:49:
[...]
Met de Terapin Mine kun je niet mis zitten :P ...
De wat :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 24 January 2003 @ 23:13:
[...]

In dat geval mag je gelijk voor mij meebestellen :P Als je bestelt, importeer je ze neem ik aan? De ipod is al klein maar deze iriver is nog iets kleiner. Daarbij weet ik van iriver dat de kwaliteit altijd ten top is.
Wiehieeee.... In Rusland staat ie al in de shop...

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalshop.ru/shop/img/tovar/iriver-ihp100.jpg

Waaaaah...veeeeetttt!

Echter, flip nog niet helemaal door (zoals ik deed), want ik heb mn beste Russisch tevoorschijn gehaald :P en daaruit blijkt:

prijs is nog niet bekend...

Leveringsdatum idem dito... :(

Verder, uit de algemene voorwaarden van deze onlineshop kan ik het volgende opmaken:

ze leveren vooral in Moskou en omstreken (ehhh... Oost-Nederland, wellicht?), daarbuiten betaal je ongeveer $15 commissie. Over het buitenland zeggen ze volgens mij niks; het gaat over gebieden zonder telefoon (dat wil ik best zijn hoor, als dat helpt ;)) en elektronisch vooruit/achteraf betalen e.d. Verder accepteren ze enkel Roebels (ja lekker logisch, ik weet het).

Hier is de link die je doet beseffen, dat iRiver de waarheid heeft gesproken. Hij komt dr aan!

ja hey hij zit nu al mn mandje, dan kunnen ze hem toch net zo goed komen brengen, is maar een paar duizend kilometer... O+

offtopic:
Ze verkopen er trouwens wel al de iRiver iMP-550 SlimX voor $ 200... Check gelijk die prijsverschillen met die andere iRiver-gevallen die je in NL. ook al kunt krijgen... Wow man... Die Russen verdienen nie zoveel, dat blijkt wel!

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 03-02-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Klinkt meer als een stuntende winkel. Weinig specs over de speler (niet meer dan jij hebt kunnen vinden). Daarbij geven ze al aan dat de levertijd/prijs onbekend is/zijn. Zegt al genoeg. Daarbij is bestellen en vooruitbetalen aan een russische zaak alles behalve 100% veilig :P Weet je wat we onderdrukken de drang naar het bezitten van deze iriver nog ff en wachten tot hij bij een iets betrouwbaardere winkel leverbaar is (of iig een winkel waarvan we de site kunnen lezen :D).

[ Voor 29% gewijzigd door MaDLiVe op 04-02-2003 17:38 . Reden: Vergeten reply knop in te drukken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat een lelijk kreng :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 04 February 2003 @ 13:52:
Klinkt meer als een stuntende winkel. Weinig specs over de speler (niet meer dan jij hebt kunnen vinden). Daarbij geven ze al aan dat de levertijd onbekend is. Zegt al genoeg. Daarbij is bestellen en vooruitbetalen aan een russische zaak alles behalve 100% veilig :P
Ja was ik eigenlijk ook niet echt van plan... Mijn enthousiasme werd vooral getriggered door het stoffelijk aanwezig zijn van iets, dat nog in zoveel nevelen gehuld is... Dus dan zoek je vanzelf de wazigheid op :)
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:01:
[...]

Vind t zelf ook wel een beetje jammer dattie wat "hoogteverschil" kent (bovenkant lijkt dikker dan de onderkant), en de knopjes aan de zijkant zien er imho een beetje "flimsy" uit...

Maar "een lelijk kreng" gaat me net iets te ver. Matter of opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

Exirion

Gadgetfetisjist

the_Omniscient schreef op 04 February 2003 @ 14:13:
Vind t zelf ook wel een beetje jammer dattie wat "hoogteverschil" kent (bovenkant lijkt dikker dan de onderkant), en de knopjes aan de zijkant zien er imho een beetje "flimsy" uit...

Maar "een lelijk kreng" gaat me net iets te ver. Matter of opinion.
Ik vind ook het display er nogal el-cheapo uitzien. Dat is bij de iPod wel een stuk beter. Bovendien blijft het chrome en glasachtige van de iPod uniek :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:25
als ik eind maart in usa zit, toch maar eens kijken voor een kleine hhd speler :)
zal wel keuze worden tussen ipod en de iriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind die iriver ookj bar lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:01:
[...]

zeg mister ipod liefhebber... dat jij nou een ipod hebt hoeft niet te betekenen dat je gelijk alles wat geen ipod is af moet kraken hoor.
"lelijk" is een kwestie van smaak. ik vind die ipod bijvoorbeeld lelijk... dat ga ik toch ook niet in elk topic rondblaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Exirion schreef op 04 February 2003 @ 14:19:
[...]

Ik vind ook het display er nogal el-cheapo uitzien. Dat is bij de iPod wel een stuk beter. Bovendien blijft het chrome en glasachtige van de iPod uniek :)
Een iPod is een knap stukje design. De prijs van zo'n player is ten dele geconstrueerd rond datzelfde design.

Hetzelfde geldt voor de iRiver, waarover nog helemaal niet zoveel bekend is (plaatjes die hier in dit topic staan zijn allemaal nog van de beta-versie), maar waarvan vaststaat dat deze

a) goedkoper wordt dan de 20GB iPod

b) voorzien is van een design, bedacht door een firma met veel expertise in huis (InnoDesign, bekend van de SlimX'en); ik zal niet betwisten dat Apple ook veel kennis op dit gebied heeft, maar het komt dus op hetzelfde neer: er is stevig over nagedacht

c) meer functionaliteit gaat bieden dan de huidge iPod-serie (logisch, dat snap ik: de iPod is ook niet meer de jongste)

Bovendien is de iHP-100 maar een tikkeltje langer en zelfs iets minder breed en dik dan dat prachtige Apple-machientje.

iRiver heeft lering getrokken uit de iPod, without a doubt: maar men heeft ervoor gekozen de klant te bedienen met een "eigen" stijl, die sommigen wat meer bevalt dan anderen.

Misschien ziet de release-versie er weer een stukkie beter uit, we zullen het zien.
bolleh schreef op 04 februari 2003 @ 14:43:
als ik eind maart in usa zit, toch maar eens kijken voor een kleine hhd speler :)
zal wel keuze worden tussen ipod en de iriver
Je zou idd geluk kunnen hebben met die iRiver, die zal om en nabij die tijd gulzig worden verorberd door onze Amerikaanse vrienden.
Anoniem: 26274 schreef op 04 februari 2003 @ 14:56:
Ik vind die iriver ookj bar lelijk :X
Ik vind die Bantam ook mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Sjeez, lijkt wel alsof mensen niet snappen dat smaken verschillen, als je de ipod zo fijn vindt well gut for you ;) Ik vind dat ding juist lelijk (de metallic acterkant is vet maar de witte voorkant, nee dank je).

Maar om de iriver nou gelijk uit te maken voor lelijk kreng nee dat gaat me te ver :+

Btw ik zie in die lijst veel meer nog lelijkere spelers ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MaDLiVe op 04-02-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
Lelijk is die iriver niet, maar ik vind dat hij nogal "druk" overkomt ten opzichte van het strakke design van de ipod. Mijn voorkeur op gebied van looks wordt weggedragen door de Bantam BA1000 (op gebied van specs trouwens ook... :9)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59646

ik heb net een maand geleden de archos jukebox multimedia 20 gekocht. Zie www.archos.com en toen zag ik deze een paar pagina's terug: Lyra RD2780 A/V Jukebox
met 3,5 inch beeldscherm, usb 2, flashkaart lezer en video-in en -out. Ik moet deze hebben dus ik kan mijn net nieuwe jukebox multimedia alweer gaan verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 04 februari 2003 @ 17:41:
Sjeez, lijkt wel alsof mensen niet snappen dat smaken verschillen, als je de ipod zo fijn vindt well gut for you ;) Ik vind dat ding juist lelijk (de metallic acterkant is vet maar de witte voorkant, nee dank je).

Maar om de iriver nou gelijk uit te maken voor lelijk kreng nee dat gaat me te ver :+

Btw ik zie in die lijst veel meer nog lelijkere spelers ;)
VB: de Tréo 15 is meer een closetrol-houder... maar wel eentje met een geweldige value-4-money-verhouding. er zullen allicht mensen zijn die dat belangrijker vinden dan een stofvrije microfoon-ingang oid.
piston schreef op 04 February 2003 @ 18:56:
Lelijk is die iriver niet, maar ik vind dat hij nogal "druk" overkomt ten opzichte van het strakke design van de ipod. Mijn voorkeur op gebied van looks wordt weggedragen door de Bantam BA1000 (op gebied van specs trouwens ook... :9)
Tja: veel mensen vragen me, waarom die Bantam zo duur is in verhouding met alle andere spelers. Ik zie dit ding werkelijk als een soort iPod met werkelijk belangrijke add-ons erop; het oog krijgt hier ook ruimschoots wat het verlangt. Een roestvrij-stalen gebrushed metaal geeft het geheel een degelijke behuizing.

Volgens mij is het klantenpotentieel van dit apparaatje best wel groot; als jouw Ipod opeens uitgerust zou zijn met encoding-capability en FM-tuner etc., en je bovendien te maken zou hebben met een gloednieuw apparaat, misschien zou je dan die 30 dollar extra daar wel voor over hebben.
Anoniem: 59646 schreef op 04 February 2003 @ 20:01:
ik heb net een maand geleden de archos jukebox multimedia 20 gekocht. Zie www.archos.com en toen zag ik deze een paar pagina's terug: Lyra RD2780 A/V Jukebox
met 3,5 inch beeldscherm, usb 2, flashkaart lezer en video-in en -out. Ik moet deze hebben dus ik kan mijn net nieuwe jukebox multimedia alweer gaan verkopen :(
Huil nog niet te vroeg ;)... De 2780AV staat pas voor deze zomer in de planning (dus de releasedatum is nog niet eens officieel bekend gemaakt; misschien loopt het wel tegen de herfst aan) en dat ook nog eens voor de USA only. Tel er dan maar weer een paar maandjes bij, voordat Europa er aan mag snuffelen.

Bovendien is ook de Amerikaanse adviesprijs van $499 (Europa: vast wel 600 Euro ofzo) niet helemaal geschikt voor ieders budget. Echter; tegelijk is deze prijsstelling wel zeer competitief, gezien de enorme feature-berg die je ervoor terug krijgt. Dit is echt state-of-the-art spulleke, en de ware liefhebber zal er graag wat centjes voor neerleggen.

Maar voorlopig voldoet je Archos nog prima, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59646

Tja maar mijn archos multimedia 20 is ook al veroudert, er is alweer een nieuwere uit met 40 gig, ingebouwde usb 2 en hij kan wel DivX op de volledige resolutie afspelen. Zie http://www.hotmp3gear.com/products.htm Maar voordat die aantrekkelijk geprijsd is is die Thompson vast al uit en die is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 59646 schreef op 04 februari 2003 @ 21:47:
Tja maar mijn archos multimedia 20 is ook al veroudert, er is alweer een nieuwere uit met 40 gig, ingebouwde usb 2 en hij kan wel DivX op de volledige resolutie afspelen. Zie http://www.hotmp3gear.com/products.htm Maar voordat die aantrekkelijk geprijsd is is die Thompson vast al uit en die is beter
Compacter in elk geval!

Trouwens, de (door mij reeds geschopte) verwarring inzake de Odyssey 1000 en de Mpio HD100 blijkt meer mensen bezig te houden. Professionele mensen zelfs :)...

Zo rapporteerde MacWorld UK onlangs iets over de HD100.

Maar eigenlijk lijkt het artikel over de Odyssey 1000 te gaan, getuige de afmetingen waarover wordt gerept: 73.5-x-111.5-x-27.6mm, terwijl ik al eerder meldde, dat de afmetingen van de Mpio behoorlijk afweken tov de Odyssey (de HD100 is een stuk minder "dik").

Ook de overige specs lijken verdacht veel op de Odyssey te zijn gebaseerd, zoals bijv. de voicerecording (de mic ontbreekt vooralsnog op de HD100).

Om mijn vermoedens helemaal te bevestigen: de adviesprijs van de zogenaamde HD100 is dus ongeveer 453 Euro... Toevalligerwijs precies hetzelfde als de Odyssey 1000... |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.macworld.co.uk/news/news_images/jan03/hd100.jpg

Joehoe jongens, dit is de HD100...

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/odyssey1000/odyssey1000.jpg

...maar jullie artikel gaat hier over, de Odyssey 1000!

Ik ben ondertussen bezig met het her en der vergaren van extra info over de HD100, en daar zal ik binnenkort verslag van uitbrengen. Die arme MacBoys kunnen wel wat info gebruiken, me dunkt :)...

1 ding mag van mij wel aan dat artikel kloppen: de USB 2.0-interface past veel beter bij de HD100 dan dat sullige USB 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07
op de volgende site staat heel veel info over de jukebox zen vs the i-pod.
Tevens staan er een heleboel foto's van harddrive based players.

kijk hier voor een vergelijkings tabel voor de ipod,zen,odyssey en bantam

http://www.austinv.com/PDAP.html

foto's van de odyssey
http://www.austinv.com/pics/O1000/index1.html

de zen en ipod naast elkaar gelegd ter vergelijking.....heleboel foto's
http://www.austinv.com/pics/ipod+zen/index1.html

mods for de zen :
http://www.austinv.com/pics/zencasemods/index1.html

heel veel foto's van harddisk based players
http://www.austinv.com/pics/juke/index1.html

oordopjes en koptelefoons
http://www.austinv.com/pics/cans/index1.html

Deze site is zeer zeker zeer interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
hAsHjOiNt schreef op 05 februari 2003 @ 15:06:
op de volgende site staat heel veel info over de jukebox zen vs the i-pod.
Tevens staan er een heleboel foto's van harddrive based players.

kijk hier voor een vergelijkings tabel voor de ipod,zen,odyssey en bantam

http://www.austinv.com/PDAP.html

foto's van de odyssey
http://www.austinv.com/pics/O1000/index1.html

de zen en ipod naast elkaar gelegd ter vergelijking.....heleboel foto's
http://www.austinv.com/pics/ipod+zen/index1.html

mods for de zen :
http://www.austinv.com/pics/zencasemods/index1.html

heel veel foto's van harddisk based players
http://www.austinv.com/pics/juke/index1.html

oordopjes en koptelefoons
http://www.austinv.com/pics/cans/index1.html

Deze site is zeer zeker zeer interresant.
_/-\o_ Shiiiiit wat een geweldige info... Als je het niet erg vind, ga ik eerst op onderzoek uit om al deze stuff een beetje te filteren. Damn zeg... Mijn dank is groot!

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/juke/images/GPX_TEC900.jpg

Kunnen we gaan uitzoeken wat dit bijv. is

edit:
Overigens is die comparison chart wel uit 2002, dus wellicht zal er het één en ander veranderd zijn: de Odyssey 1000 is bijv. vlak voor zijn geplande release (medio 2002) teruggehaald, het bedrijf was bijna failliet: ze hebben er nog wat dingen aan veranderd. De Bantam is inmiddels ook wel wat voorzien van wat extra data, zoals de stainless-steel casing... Ik zeg het maar om compleet te zijn hoor :), wat betreft de data in de iPod- en Zen tabellen heb je hier dus echt een geweldig overzicht aan

[ Voor 20% gewijzigd door the_Omniscient op 05-02-2003 17:33 . Reden: captains log: supplemental ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Nog even over de Neuros (echt met veel vaagheid omgeven speler trouwens):

- Gaat zeer waarschijnlijk Ogg Vorbis ondersteunen

- USB 2.0 zal waarschijnlijk verschijnen na de eerste <aantal> spelers, en degenen die dan de eerste USB 1.1-versie hebben gekocht krijgen een add-on-mogelijkheid (gratis vergoed)

- Flashplayer 128MB is dus compatible met 20GB-backpack; andersom (HD20-model) kun je de player niet los van het backpack gebruiken (schijnt geen flashgeheugen van gebruikers-nuttige aard in te zitten).

- Release in Europa zal met hangen en wurgen eind 2003 zijn... :(

Bovendien ondersteunt-ie nu ook WMA en schijnt het een open-source player te zijn. Ik heb reeds meer info aangevraagd, dus je hoort het vanzelf wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/juke/images/Neuros_players.jpg

Nu hebben we toch weer een fotootje van de Neuros erbij ;)

BTW: dat Mpio/odyssey-verhaal wordt steeds waziger. Nu zie ik weer staan dat de Mpio een "rebranded" Odyssey is. Maar waarom issie dan anders van formaat? :?

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 05-02-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:9~

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 05-02-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Hij doet me opeens wel heel erg denken aan de Bantam... Volgens mij is het gewoon een beta-ontwerpfase-achtig iets van de BA-1000: kleurenschema is een beetje hetzelfde, rondingen van het zwarte gedeelte met daarin die gebogen tekst: komt me wel erg bekend voor... De website van GPX vermeldt er ook niks over. Dat wordt weer napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 05 February 2003 @ 17:38:
[...]
Hij doet me opeens wel heel erg denken aan de Bantam... Volgens mij is het gewoon een beta-ontwerpfase-achtig iets van de BA-1000: kleurenschema is een beetje hetzelfde, rondingen van het zwarte gedeelte met daarin die gebogen tekst: komt me wel erg bekend voor... De website van GPX vermeldt er ook niks over. Dat wordt weer napluizen.
Grappig is dat, zoveel twijfel een apparaatje als dit in je eigen hoofd kan zaaien...

Goed: het betreft hier dus géén wazige pre-beta-prototype-design-versie van de Bantam; het schijnt maar een toevallige overeenkomst te zijn (kleurenschema etc.).

Wat is het dan wel? Nu ja, een veelbelovend NIEUW product!

De GPX TEC900 heeft:

- een ingebouwde 20 GB harde schijf
- MP3, WMA (en mogelijk meer formaten)-ondersteuning
- Mp3-encoding
- FM-radio
- USB 2.0-interface
- 5 preset equalizer
- digitale voicerecorder
- built-in Li-Ion batterij
- meegeleverde AC-adapter

Aaaah, nice man. Klinkt dus echt heel goed! Trouwens die display is echt fantastisch mooi (gerenderd plaatje -zie 2x einde vorige pagina- maar toch).

En wat dachten jullie dan van:

de GogoDot M7170...

Afbeeldingslocatie: http://www.gogodot.com.tw/images/M7170.jpg

Kwijl...

Specs zijn al ruimschoots voorhanden:

¡· Decode: mp3, wma (supporting DRM) format
¡· Encode: mp3 (64,96,128bps) format
¡· External voice recording of high sensitivity including line-in and FM live record
¡· LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (240*160 dots)
¡· Easy to use file navigation
¡· User-defined music library and playlist playback
¡· 16MB anti-shock buffer: for power consumption consideration
¡· Rechargeable through either (1) USB to mini USB-B type and PS/2 or (2) AC/USB ¡· Five preset EQ adjustment
¡· Rapidly download speed through USB interface 2.0
¡· Firmware upgradeable through USB port

Specifications

¡· LCD: 42 X 61 mm, 160 X 240 STN dot matrix
¡· Size: 115 X 76 X 25 mm
¡· Weight: 250 grams
¡· Power: rechargeable 1400 mA-hr Li battery
¡· Data transferring interface: USB 2.0
¡· Storage media: 2.5" HDD
¡· Noise ratio: 90dB
¡· Earphone O/P: 5mW
¡· Frequency response: 20~20kHz

Oftewel: waarschijnlijk mag je er zelf ook wel een HD in rossen. Leuk toch, Mp3speler met 120 GB?

*Upcoming: nieuws van Neuros... Het gaat goed met dit topic! Need processing time...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 01:01
Heerlijk dat gevecht tussen zen en iPod. zeker omdat iPod blijft winnen :D
* Dauthi is zelf een trotse iPod bezitter
alle bull over geluidskwaliteit is echt grappig want volgens europese wetgeving mag een mp3 speler geen 98db produceren en daarmee is de zen dus in overtreding.

En Verder iPod is design kwaliteit en functionaliteit.
Ik kan niet wachten tot de iPod 2 met mpeg4 functie (dvd-ripz here i come ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Dauthi schreef op 05 February 2003 @ 22:15:
Heerlijk dat gevecht tussen zen en iPod. zeker omdat iPod blijft winnen :D
* Dauthi is zelf een trotse iPod bezitter
alle bull over geluidskwaliteit is echt grappig want volgens europese wetgeving mag een mp3 speler geen 98db produceren en daarmee is de zen dus in overtreding.

En Verder iPod is design kwaliteit en functionaliteit.
Ik kan niet wachten tot de iPod 2 met mpeg4 functie (dvd-ripz here i come ^^)
Ik dat dacht het nu toch wel duidelijk was: dit is géén iPod vs. Zen-topic! iPod én Zen staan hier slechts als vergelijkingsmateriaal voor andere HD-based Mp3players... De iPod zal zn sterke punten hebben en de Zen zijn leuke eigenschappen; maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om de basis die deze spelers hebben neergelegd, en waar de "concurrentie" tegenop zal moeten boksen. In hoeverre ze dat doen wordt bepaald door specificaties en - indien mogelijk - "hands-on-ervaring". Individuele bevindingen als "ik vind het geluid van die-en-die speler klote" zijn - het woord zegt het al - persoonsgebonden.

Een rivalenstrijd is dit niet, het is de "gevestigde orde" die op de proef wordt gesteld door een allerhandje aan andere spelers.

De iPod was er het eerst, bon. De iPod is duurder, sja. De Zen heeft 98 dB S/N-ratio, fantastisch.

De iPod is mooier, de Zen "klinkt beter" of de Zen spat leuker uit elkaar op de grond: daar heeft een neutrale topicwandelaar echt helemaal niets aan.

Sorry, je bedoelde het vast niet kwaad, maar hetzelfde geldt dus voor mij. Ik wil het gewoon duidelijk genoeg gezegd hebben en die "persoonsgebonden-discussie" niet opnieuw op laten laaien.

De opmerking over de Europese wetgeving, daar wist ik niets van. Dat is dan wel weer interessant om te weten.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 05-02-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 01:01
och de europese wetgeving is puur alleen voor je eigen oren gemaakt dat je niet te snel doof wordt want 98 db is veel. heel veel. maar ja als je hands on ervaring wil over die iPod het zijn 5 knoppen en een scrollwheel of touchpad (ligt er aan welke versie) echt uber relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Dauthi schreef op 06 February 2003 @ 07:58:
och de europese wetgeving is puur alleen voor je eigen oren gemaakt dat je niet te snel doof wordt want 98 db is veel. heel veel. maar ja als je hands on ervaring wil over die iPod het zijn 5 knoppen en een scrollwheel of touchpad (ligt er aan welke versie) echt uber relaxed :)
Ik snap niet zo goed wat de Europese wetgeving met iets als "Signal-to-Noise-ratio" nodig heeft... Als je op 98 dB iets afspeelt, hoor je bij de Zen dus hoegenaamd geen ruis, dat is toch gewoon een wetenschappelijk bewijsbaar iets? Ik zie niet in dat mensen dat dan thuis gaan uitproberen ofzo, maar goed: de wet is er om alle zaken helder te stellen, dus het zal wel een soort van "afbakening" zijn tegen idioten die een proces gaan aanspannen tegen Creative, nadat hun oren zijn ontploft omdat ze op 98 dB naar hun Zen zaten te luisteren... Meer iets voor de USA, overigens. No offense.

Nu nog een behoorlijke scheut nieuws over de Neuros:

Omdat Europa dit apparaat pas eind 2003 te zien krijgt, zullen wij te maken krijgen met een USB 2.0-versie. De USB 1.1-versie zal enkel in de USA worden verkocht.

Support voor MP3 en m3U/playlists. WMA en Ogg Vorbis worden midden 2003 geimplementeerd. Aan andere fileformaten wordt gewerkt: WAV, Flac, Audible etc.

Encoding gaat via MP3 op 64-160 kbps en decoding gaat op dat formaat totaan 320 kbps.

Over de encoding-mogelijkheden van Ogg en WMA is nog niets bekend; hetzelfde geldt voor de bitrates van deze formaten.

Er zit een FM-tuner in, waarvan men de ontvangst kan afluisteren en opnemen.

De batterij is built-in, maar kan makkelijk vervangen worden omdat deze nergens aan vastgesoldeerd is. Vervangende batterijen zullen waarschijnlijk gewoon in de elektronicashop verkrijgbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/juke/images/Nueros_128mb.jpg

De HD20 zal dus wellicht wat langer meegaan dan iPod/Zen/...

Binnenkort komen er "cradles" (dokstations) uit, zodat je de Neuros op kan laden (batterij/muziek/whatever) op je bureau en kunt gebruiken in de auto. Een stevig beschermhoesje zit er ook aan te komen.

De Neuros wordt een open-source-device, zodat je zelf programma's/plug-ins voor de Neuros kunt ontwerpen en deze er vervolgens naar kunt uploaden.

Er komt een vijf-bands equalizer op, plus add-ons voor recording, bijv. level meters en gain control.

Er zit een microfoon op, dus voicerecording is mogelijk.

De vijf presetbuttons dienen voor het kiezen van radio-stations, favoriete nummers/albums/playlists etc.

HiSi (Hear it, Save it) zorgt ervoor, dat - via synchronisatie met het internet - nummers die gespeeld worden op de radio, voorzien worden van titel, artiestnaam etc.

Ik zal al deze informatie zsm naar het schema omzetten. Rest mij te zeggen, dat de costumersupport van Neuros werkelijk geweldig functioneert! Dit device wordt echt naar de wens van de klant ontworpen, ondanks de relatief beperkte financiele positie van dit bedrijf. Petje af hoor, "dat zouden meer mensen moeten doen"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat doe je me toch steeds aan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 06-02-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 26274 schreef op 06 februari 2003 @ 16:15:
[...]

wat doe je me toch steeds aan :P
:*)

Ik ben er trouwens achter gekomen, dat de Mambo X, zoals die door mij in het schema is gedumpt (kofschip) niet de P350 is, maar de P353...

Lekker belangrijk zul je denken, nuja: best wel dus!

De Mambo X P350 ontbeert namelijk de USB 2.0-aansluiting én de mogelijkheid tot het lezen van SD/MMC-kaartjes... En nog een boel snuisterijen zijn er "afgestript", of - zo je dat liever hoort - bij de P353 toegevoegd.

De prijsverschillen zijn dan ook behoorlijk groot:

P350: $ 220
P353: $ 350...

Mijn excuses voor het ongemak, we vervolgen deze reis zo spoedig mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/mambox_P350.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/mambox_P353.jpg

Links: de (mooiere?) P350, rechts: de (meer veelzijdige) P353; zelfde afmetingen overigens

Overigens zijn beide modellen verkrijgbaar in een 5GB-, 10GB- en 20GB-jasje. Take your pick, place your bets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik snap trouwens 1 ding niet...
Wat vind iedereen toch zo mooi aan de i-pod.
Ik vind het zo'n verschrikkelijk lelijk ding.....jezus man, het si net zo'n plastic stuk speelgoed voor een klein kind, weet je wel zo'n namaak mobiele telefoon voor de kleine.
De afmetingen zijn wel beter als de zen ja maar de ZEN is echt 10 maal zo mooi vind ik....maar aj wie ben ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
hAsHjOiNt schreef op 06 February 2003 @ 17:57:
Ik snap trouwens 1 ding niet...
Wat vind iedereen toch zo mooi aan de i-pod.
Ik vind het zo'n verschrikkelijk lelijk ding.....jezus man, het si net zo'n plastic stuk speelgoed voor een klein kind, weet je wel zo'n namaak mobiele telefoon voor de kleine.
De afmetingen zijn wel beter als de zen ja maar de ZEN is echt 10 maal zo mooi vind ik....maar aj wie ben ik......
Iemand met een andere mening inzake dit onderwerp dan vele andere individuen. En dat kan gewoon. Geen probleem. Het is makkelijker iets te ontwerpen, dat door iedereen "lelijk" gevonden wordt, dan iets te maken dat een elk "mooi" vindt.

Over lelijk gesproken, even een rondje voor de budgetvechters onder ons (ja, ik denk aan iedereen, maar vooral aan mezelf :)).

De Tréo 15 is dus de opvolger van de Tréo 10 (hoe krijg je het verzonnen, ik weet het), maar de laatstgenoemde is - over het algemeen genomen - een stukje duurder. Hoe kan dat?

De Tréo 10 is geheel vervaardigd uit aluminium (wat een %#@*-woord) en de 15-serie is een plastic geval. Aldus is de T10 een stukkie steviger!

Overigens biedt E.Digital de originele Tréo 10 niet officieel meer aan, en is de coole aluminium casing vervangen door dezelfde plastic "zooi" als die van de T15. Zal wel iets te maken hebben met de slechte review, die de oorspronkelijke T10 op Cnet.com kreeg (een 5! Das slecht...).

Officiele (trema-knop is kapot) prijzen:

Tréo 10: $159 (plastic)
Tréo 15: $189

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/treo_new.jpgAfbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/edig_1726_90019

Links: de afgekraakte maar stevige versie van de Tréo 10; rechts, de nieuwe edoch plastic-uitgevoerde versie

Trouwens, de Classic CHD1000/500 (XP3) is een Tréo-kloon. Mensen die twijfelen zullen zich aan beide modellen geen bult vallen, echter de Tréo is wat bekender dus aanraadbaar qua supporttechnisch-gerelateerde zaken. Kom je evenwel een CHD'tje tegen voor 99 Euro, laat hem vooral niet liggen!

Nog een leuk ding voor krap-bij-kassers kan de Neo 25 II zijn (ja, de eerste versie én de 4e uitvoering hadden we reeds, dus het viel te verwachten: ook dit is een vrij goedkoop ding). Erg lompe bak, maar je kunt er weer je eigen 2.5" HD in stampen. Bovendien issie compatible met allerlei soorten geheugen. Ondertussen is het dingetje een beetje verouderd, dus sterk in prijs gedaald

Prijzen volgens SSi America:

$ 199.99 voor de install-it-yourself-versie
$ 249.99 voor de 20GB-versie
$ 299.99 voor de 30 GB-versie
$ 369.99 voor de 40 GB-versie

Klikhier voor de specs.

Afbeeldingslocatie: http://www.ssiamerica.com/products/neojukebox/neojukebox-large.jpg

Lomp formaat geen probleem? Geen audiofiel? Nooit langer dan 4 uur zonder stopcontact aan de wandel? Dan is de Neo 25 II misschien wat voor jou...

Om het budget-uurtje af te sluiten: de grote broer van de Neo25 II, de Neo25 IV dus (gaap). Ook deze is zeer aantrekkelijk geprijsd: bovendien heeft de Duitse retailer van dit gadget zich destijds ernstig vergist in de SN-ratio: hij gaf 75dB op, en ik nam dat klakkeloos over... Maar het is dus een zeer acceptabele 92 dB! Dat jullie het ff weten! Trouwens, er is wel meer dat niet klopte: zie deze link voor de werkelijke specs. 900 gram zwaar? Shit, das een betonmolen! Hopelijk is deze opgave gewoon een vergissinkje.

Prijzen (aanbiedingen):

20 GB-versie: $ 199.99
30 GB-versie: $ 249.99
40 GB-versie; $ 299.99

Ik herinner je er nogmaals aan, dat deze versies ook in Duitsland te verkrijgen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://ssiamerica.com/products/nmj/images/nmj-front-final-shadow.jpg

Geen duur design nodig? 10 Dollar per GB genoeg? Probeer eens te kijken of je een Neo 25 IV kunt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niks gezegd :*)

maar het wordt de neuros bij voorbaat, alleen nog ff 11 maanden wachten, maar heb daar iig geen moeite mee

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 34818 op 06-02-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 34818 schreef op 06 februari 2003 @ 20:14:
niks gezegd :*)

maar het wordt de neuros bij voorbaat, alleen nog ff 11 maanden wachten, maar heb daar iig geen moeite mee
Ogg Vorbis... Open source... FM broadcasting/transmissiting... USB 2.0... Wat trok je over de streep?

Overigens een bewonderingswaardige instelling, en naar mijn mening een zeer verstandige keuze. Ik was echt onder de indruk van de klantensupport aldaar, en ik ben ervan overtuigd dat de Neuros bij diens Pleuropese release enkel nog beter is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 16:48:
[...]

[Gedoe over Mambo X P35#]

[...]
Het is ook wel eens handig om een product in zijn ware vorm te zien, in verhouding staande met andere dagelijkse voorwerpen. So, here you go:

Afbeeldingslocatie: http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b1.jpg

Iets langer dan een CD-ROM, gelukkig ook een stuk minder breed

Afbeeldingslocatie: http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b4.jpg

Wow! Kleiner dan je Toshiba laptop! Wat een prestatie!

Afbeeldingslocatie: http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b6.jpg

Ehhh... Mambo SlimX 350? Dubieze relatie...

Afbeeldingslocatie: http://www.efx.com.au/products/mambo/p353/gallery/p353sd_b1.jpg

De statige P353 accepteert flashgeheugen

Afbeeldingslocatie: http://www.efx.com.au/products/mambo/p353/gallery/p353sd_b2.jpg

Groter dan (de hoeveelheid geld) op je creditcard

De P353-versie is degene, die door Vision Systems MP3 zal worden "gerebrand" (spreek uit op z'n Engels, wat een woord eigenlijk) en die dus bij onze Oosterburen voor een vriendelijke prijs op de markt wordt gegooid (ik verwacht 399 Euro voor de 20GB-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
"In other news", de Samsung Yp-900. Oftewel, de Yp-900G(T) zoals het ding nu blijkt te gaan heten.

Samsung houdt het allemaal wel *heel* erg stil rond haar eigen HDD-based player. Er komt eigenlijk vrijwel geen nieuws uit over dit gadget, terwijl de officiele (ik moet toch eens naar dat trema-probleem gaan kijken) release al in maart (ja, dit jaar) plaatsvindt. Dan hebben we het natuurlijk wel over de Amerikaanse release.

Samsung USA is de enige Samsung-resource die het apparaat al in de eigen productrange heeft opgenomen. Evenwel blijven duidelijke specificaties hardnekkig achterwege.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungusa.com/images/prod/product/b2c_yp900_full.jpg

Dit is en blijft de beste foto die Samsung ons kan aanbieden, inzake de Yp-900G(T)

Duidelijk is wel, dat de Yp-900G(T) dus een FM-transmitter heeft, analoge encoding en USB 2.0 ondersteund. Verder zitten er "snuisterige" dingen op, zoals bijv. een 0.3 MP-camera (who needs that?).

Op Cnet.com vind je er een filmpje over; ga naar January 27, 2003 Samsung's audio player takes on iPod en negeer (lees: neem een teug koffie of thee) de irritante reclameboodschappen van ongeveer 30 seconden.

Het betreft een videootje van de CES 2003-beurs in Las Vegas, waar een kale versie van de Yp-900G(T) te bezichtigen viel. Het grote scrollwiel lijkt al behoorlijk soepel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Hmm... die yepp is ook wel leuk op zich... moeilijke keus :/
wordt het een iriver, samsung of toch maar een zen?
ik kan nie kiezen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 07 February 2003 @ 17:40:
Hmm... die yepp is ook wel leuk op zich... moeilijke keus :/
wordt het een iriver, samsung of toch maar een zen?
ik kan nie kiezen! :P
Of die SonicBlue, hoe zat dat ook alweer :)... Ieg is de HD van de "Pearl" een nieuw 1.8" ontwerp: deze is niet van Toshiba afkostig, zoals de meeste 1.8" HDD die gebruikt worden voor MP3-players.

Maatjes van het schijfje (zonder omhulsel dus):

80x73x23 mm.

Een vreemd ding dus, aangezien het bijna een vierkantje is. Echter, dit bewijst dat de eerder gegeven foto - met daarop afgebeeld de vergelijking iPod-Pearl - op de waarheid berustte. Een stuk breder, een stuk dieper, maar ook: een stuk, een stuk minder lang.

Ow ja: ook niet onbelangrijk is natuurlijk dat de Ogg-Vorbis-ondersteuning nu vrijwel zeker een feit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MPman, de "self-proclaimed" uitvinders van de draagbare MP3-speler, gaat ook zeer waarschijnlijk een HD-based dinges maken. Nu is dit in Zuid-Korea (MPMan's land van oorsprong) nogal een riskante onderneming, aangezien dit soort spelers er weinig populair zijn (10 GB iPod kost al gauw 460 Euro aldaar, maar goed: die moet ook geimporteerd worden). Aan de andere kant, MPMan maakt veelal compacte spelertjes, dus het zou wel eens goed uit kunnen vallen.

Voorlopig de enige data die ik uit het Koreaanse gebrabbel heb kunnen vissen:

10 GB- en 20 GB-versie; MP3-, MP3Pro- en WMA-ondersteuning.

Tja, tis nie veel maar 't is iets. Het is tenminste weer eens een merk dat ik van naam kende!

Om vervolgens weer over te gaan naar de orde van de dag, het compleet wazige merk Tounsen heeft ook een zeer sappig ding aangekondigd.

Het apparaat draagt nu nog de geweldig ontzettend fantastisch originele naam Digital Audio MP3 Jukebox Recorder.

Afbeeldingslocatie: http://www.tounsen.com.tw/prod_image/luxpro/JUKEBOX.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tounsen.com.tw/prod_image/luxpro/JUKEBOX2.jpg

Lijkt op een PDA, is het niet!

Specs:

- 2.5 GB Micro Drive
(ik zie dit als een volwassen HD)
- Flash Card Compatible
(via Card Slot)
- USB 2.0 & IRDA-interface
- MP3/WMA/AAC/WAV-compatible
- 160 x 128 EL Backlit volledig grafische LCD

En nog wat vreemd gewazel over optionele carkit met 480 seconden schokgeheugen, alsof er geen buffer inzit (lijkt me erg sterk).

Wat ik je nu al kan zeggen, is dat formaat niet afhankelijk van de HD hoeft te zijn, aangezien deze slechts 1" (=2.54 cm) groot is. Idd: net zoals die van de Thomson Lyra 2760, maar dus wel 1 GB meer aan capaciteit.

Wanneer je nu denkt "Ja, das geweldig: maar ik heb er weinig aan" heb ik een opbeurende mededeling voor je. Dit ding wordt verkocht onder het OEM-label "LuxPro" en spul met die naam wordt soms in Duitsland aangetroffen. Een indicatie: de LuxPro LX-JX101 is precies hetzelfde apparaat als de Mambo X P350 ofwel de Vision Systems MB-660; de laatste wordt ook wel onder het label "LuxPro" verkocht, dus is het cirkeltje rond. En omdat ik contact kan opnemen met een Nederlandse vertegenwoordiger van VSMP3, kan ik jullie wellicht later meer info verschaffen over dit product. Een releasedatum zou bijv. wel leuk zijn, evenals een prijs.

Houdt hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 07 February 2003 @ 21:23:
[...]

Of die SonicBlue, hoe zat dat ook alweer :)...
nah... dat kreng vind ik nie zo mooi ;)
ik moet maar geduldig blijven wachten op die iriver... MAAR DAT KAN IK NIET!!! AAAAHHH!!!!!
*slaps dinges*
anyway... dat ding hierboven ziet er ook wel leuk uit, maar er past zo weinig op... dus niks voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
nog ff een vraagje, het is ook vast al wel voorbij gekomen maar door die enorme aantal posts in de vorige topics is het mij te veel moeite om te zoeken.

De jukebox zen kan niet als externe schijf gebruikt worden. Kan de iPod van apple dit wel .. want dan ga ik dus toch maar voor de iPod :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 20:45:
[...]

Ogg Vorbis... Open source... FM broadcasting/transmissiting... USB 2.0... Wat trok je over de streep?

Overigens een bewonderingswaardige instelling, en naar mijn mening een zeer verstandige keuze. Ik was echt onder de indruk van de klantensupport aldaar, en ik ben ervan overtuigd dat de Neuros bij diens Pleuropese release enkel nog beter is geworden!
ogg vorbis en open source

gewoon brilliant dat een bedrijf open source gaat doen. daar zullen ze een goede naam mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Mannes schreef op 08 February 2003 @ 18:19:
nog ff een vraagje, het is ook vast al wel voorbij gekomen maar door die enorme aantal posts in de vorige topics is het mij te veel moeite om te zoeken.

De jukebox zen kan niet als externe schijf gebruikt worden. Kan de iPod van apple dit wel .. want dan ga ik dus toch maar voor de iPod :)
Ik ben absoluut geen iPod-expert; volgens mij kan het wel met bepaalde software, maar zeker weten doe ik het allerminst. Gebruik de search, google of ga naar het grote iPod-topic om erachter te komen, zou ik zeggen.
Anoniem: 34818 schreef op 08 February 2003 @ 18:49:
[...]

ogg vorbis en open source

gewoon brilliant dat een bedrijf open source gaat doen. daar zullen ze een goede naam mee krijgen.
Idd, veel mensen doen nog een beetje lacherig over "die rare Neuros met zn dikke bult-rug", maar waar de concurrentie een model brengt waarvoor enkel diens eigen firmware op werkt, daar trekt de Neuros-community een tevreden gezicht: én firmware upgrades van het huis, én zelf je eigen spullekes dr op flashen. Superb, no less.

Het Japanse magazine "DosV" (what's in a name?) heeft een tijd geleden een aantal HDD-based dingesen naast elkaar gelegd, waarvan ik alleen de Creative Nomad JB3 niet heb opgenomen in het overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/tt_021001_00.jpg

Het ging tussen de "oude" 5 GB iPod, de "nieuwe" 10/20 GB iPod, de Toshiba GigaBeat, de Rio Riot, de Neo 25 IV (heet daar weer MPDit nogwat) en dus die Creative JB3

Tja, de "nieuwe" iPods wonnen het nipt van de GigaBeat (81% tegen 78%, zeer strenge jury blijkbaar). Dat viel natuurlijk wel te verwachten, evenals de 3e plaats van de "oude" iPod (75%). De laatstgenoemde kreeg overigens de titel "beste waar-voor-je-geld".

De overige 3 spelers eindigden ver hierachter: 64% voor de Creative JB3, 63% voor de Rio Riot en 61% voor de Neo 25 IV. Eigenlijk vind ik het belachelijk om de laatste speler met de anderen in dezelfde test te gooien, gezien het gigantische prijsverschil. Dus relatief gezien doet die Neo het helemaal niet slecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/tt_021001_10.gif

De test behelste o.a. het meten van de overdrachtssnelheid; minder lange balken zijn beter

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 08-02-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
volgens mij is het eigenlijk ook wel wijs om gewoon nog ff een jaartje te wachten met de aanschaf van een HDD mp3 speler want volgens mij krijgen we er binnenkort veeel meer te zien. vraag nog wel gewoon een nex2e voor m'n verjaardag ofzo.. is nog goedkoper ook :D en dan kan ik de rest van het jaar sparen voor de neuros. de gogodot ziet er ook wel heel gaaf uit.

Omniscient, heb je gewoon niks te doen en zoek je dit allemaal op uit pure verveling en intresse. of heeft het ook nog een profesionele achtergrond ?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Mannes schreef op 08 februari 2003 @ 21:13:
volgens mij is het eigenlijk ook wel wijs om gewoon nog ff een jaartje te wachten met de aanschaf van een HDD mp3 speler want volgens mij krijgen we er binnenkort veeel meer te zien. vraag nog wel gewoon een nex2e voor m'n verjaardag ofzo.. is nog goedkoper ook :D en dan kan ik de rest van het jaar sparen voor de neuros. de gogodot ziet er ook wel heel gaaf uit.

Omniscient, heb je gewoon niks te doen en zoek je dit allemaal op uit pure verveling en intresse. of heeft het ook nog een profesionele achtergrond ?
Nex IIe is best een goeie keuze als je de wachtperiode wilt overbruggen ivm het goedkope en ver-uitbreidbare geheugen (1 GB max. geloof ik).

Hm en wat je laatste vraagstelling betreft: verveling is het niet, dan eerder interesse. Ik ben nu eenmaal zo iemand die zich werkelijk in de materie vastbijt, dus 100% inzet of max. 10%.

Waarom die inzet gebruiken voor dit topic?

Tja, zoals ik vast al aan heb gegeven, ben ik zelf op zoek naar een MP3speler met veel capaciteit. De meeste mensen kijken dan naar wat het huidige aanbod in eigen land is, en kiezen daar iets uit of lezen iets uit een nieuwsgroep en wachten nog even. Is niks mis mee, doe ik ook vaak genoeg met heel veel andere dingen.

Maar aangezien muziek behoorlijk belangrijk voor mij is (DJ en fervent verzamelaar), ben ik van mezelf geneigd verder te kijken, een volledig beeld te creeren en daar iets uit te selecteren (plaatjes-draaien-vergelijking: goede set weten weten te bouwen uit een bak vol met top- en flopmateriaal).

Als het goede spulleke zich in het buitenland bevindt, dan moet je het naar je eigen land proberen te halen of tenminste aangeven waar men moet gaan zoeken en waarom dat product nu juist zo interessant is. Dit is ook een kwestie van contacten leggen, vertrouwen opbouwen en assertief optreden, dus mensen eindeloos vragen stellen over iets waar je per sé het fijne van wilt weten.

Dus in principe is het mijn werk niet, maar een hobby waarvan ik werk heb gemaakt. En daarvoor ben ik best bereid af en toe iets op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Nog even over de Odyssey 1000 van E.Digital.

Deze ondersteunt geen ID3tags! De Odyssey 1000 laat enkel de filenaam zien, hetgeen op z'n zachtst gezegd "vreemd" mag worden genoemd.

Verdieping in deze situatie leert ons echter, dat dit gedaan is om probleemloos files te kunnen copyen van gadget naar PC en vice-versa, zonder copyright-geneuzel. Beetje vreemd, dat wel.

De iPod heeft een date met Linux gehad, maar helemaal geslaagd vond menig neutraal reviewer het niet. Kijk op deze site wat de makers van de Linuxware zelf te zeggen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://ipodlinux.sourceforge.net/images/linuxOnIPod1.jpg

iPod verenigt alle OS'en!

Dan nog een belangrijk stukje nieuws over de iHP-100 van iRiver:
In addition as for iHp 100, the input/output terminal has been complete, it supports the digital voice input/output which leads the S/PDIF optical input/output terminal in addition to the analog input/output of head phone output and line level. It includes the input from the microphone terminal, while with the MP3 compressing in real time, it can record all audio input inside the hard disk.

As for the shipment in the United States and Korea: in May, as for price: $300-350
Dus het wordt nu offcieus mei 2003 voordat de klant hem in zn handen kan krijgen. Dat viel ook wel te verwachten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 09 februari 2003 @ 15:56:
bla bla mei bla bla $300-350 bla bla
OEOEOEOEOEOEOEOEOE!
*komt 100 keer klaar*
das nie veel :P
waarom is mei zo ver weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24
Als ik al deze spelers zie vind ik de Ipod nog steeds de beste versie en ik denk dat ik de ipod 20Gb versie ga kopen, misschien wel de duurste maar ook de mooiste en de beste vind ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 09 februari 2003 @ 16:57:
[...]

OEOEOEOEOEOEOEOEOE!
*komt 100 keer klaar*
das nie veel :P
[...]
100 x klaarkomen, das niet veel? Wee degene die jouw vriendin wordt/is! (sorry, kon het gewoon niet laten ;))
Chillmeister schreef op 09 February 2003 @ 17:09:
Als ik al deze spelers zie vind ik de Ipod nog steeds de beste versie en ik denk dat ik de ipod 20Gb versie ga kopen, misschien wel de duurste maar ook de mooiste en de beste vind ik dan
Hm naja iPod kleven toch wel een paar nadeeltjes aan, zoals het missen van een FM-tuner/encoding-opties en die ingebouwde batterij is ook niet alles. Wat dat betreft is het spelertje van Apple al behoorlijk verouderd, maar niet veel in prijs gezakt.

Omdat de iPod 2 waarschijnlijk 40GB groot wordt, zal dit de prijs van de "iPod 1" wel eens gunstig kunnen beinvloeden, en dan heb je zomaar 20GB in je broek voor een zeer acceptabele prijs.

Ik ben benieuwd hoe ze dat met die 40GB Zen gaan oplossen, wordt die nu gewoon heel erg duur, of zakken de 20 GB-versies juist een beetje in prijs..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 09 February 2003 @ 17:38:
[...]
100 x klaarkomen, das niet veel? Wee degene die jouw vriendin wordt/is! (sorry, kon het gewoon niet laten ;))
:D
dat bedoelde ik niet! ;)
maarre... wat is de bron van dat iriver berichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 09 februari 2003 @ 17:48:
[...]

:D
dat bedoelde ik niet! ;)
maarre... wat is de bron van dat iriver berichtje?
Oeps ja, de bron is ook de bron waar 3 van de schaarse plaatjes vandaan komen. Ja geloof het of niet, dat is echt wat er staat, mijn Japans is behoorlijk goed ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
staat er nou dat hij OGG Vorbis aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 09 februari 2003 @ 18:15:
[...]

Oeps ja, de bron is ook de bron waar 3 van de schaarse plaatjes vandaan komen. Ja geloof het of niet, dat is echt wat er staat, mijn Japans is behoorlijk goed ;)...
Woei I am all exited :D

Dit wordt een mooi spelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 09 February 2003 @ 18:16:
staat er nou dat hij OGG Vorbis aan kan?
Jup:
IHp 100 corresponds to USB 2.0, equips the back light equipped liquid crystal display panel of large size. Drive of 15 hours being possible with the lithium polymer battery, other than the same company
edit:
doelend op de iFP-serie
it supports the OggVorbis same as the product
edit:
bedoeld wordt: net zoals dat de volgende formaten worden ondersteund
(with the) MP3, the WMA, the ASF, and update.
Beetje gaar-semi-japans maar je kunt het er makkelijk uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Woei I am all exited :D (c)MaDLiVe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24
weer iemand wanneer die ipod2 uitkomt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 09 February 2003 @ 17:38:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze dat met die 40GB Zen gaan oplossen, wordt die nu gewoon heel erg duur, of zakken de 20 GB-versies juist een beetje in prijs..?
Terwijl de iRiver-kruitdampen langzaam omhoog dwarrelen...

zie ik net dat de geschatte prijzen als volgt zijn:

20 GB, USB 2.0: 351 Euro

40 GB, firewire/USB: 431 Euro

Het is verstandig om te bedenken dat dit Japanse schattingen zijn, en dat Europa ongetwijfeld 3x in de rondte wordt uitgeperst.
Chillmeister schreef op 09 February 2003 @ 18:40:
weer iemand wanneer die ipod2 uitkomt dan?
Ik ben geen iPod-expert, dus de waarheidsgehaltes van het nieuws omtrent de iPod 2 zijn voor mij niet betrouwbaar genoeg, om hier uitspraken over te doen.

Misschien dat iemand je kan helpen in een 100%-iPod-topic..?

[ Voor 25% gewijzigd door the_Omniscient op 09-02-2003 18:57 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met die accu van de iriver?
wordt die ook niet verwisselbaar zoals met de ipod en de zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 10 februari 2003 @ 14:39:
Hoe zit het eigenlijk met die accu van de iriver?
wordt die ook niet verwisselbaar zoals met de ipod en de zen?
Het is wel een polymer-lithium battery, dus eenzelfde soort als van de iPod, maar het lijkt me sterk dat ze bij iRiver de fouten van Apple overnemen; "aldoende leert men", zou je denken.

Het ding gaat overigens zo'n 15 uur per charge mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 10 February 2003 @ 20:55:
[...]

Het is wel een polymer-lithium battery, dus eenzelfde soort als van de iPod, maar het lijkt me sterk dat ze bij iRiver de fouten van Apple overnemen; "aldoende leert men", zou je denken.

Op het mssg board van iriver hadden ze het er ook al over. Echter geen duidig antwoord op gekomen. Lijkt mij oo iig stug dat ze dezelfde fout als apple (en volgens mij ook creative -->zen) zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 10 februari 2003 @ 20:57:
[...]

Op het mssg board van iriver hadden ze het er ook al over. Echter geen duidig antwoord op gekomen. Lijkt mij oo iig stug dat ze dezelfde fout als apple (en volgens mij ook creative -->zen) zullen maken.
Creatief met Creative...

Blijkbaar om de Zen mee te rechargen, maar misschien ook te gebruiken als externe batterypack? Ik had liever een verwisselbare batterij gehad, eerlijk gezegd...

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/juke/images/creative_nomad_zen_portable_recharger.jpg

Eh...ja... heel mooi enzo...

Over de Mpio HD100 hoor ik ook nog maar weinig meer, sinds ik contact heb opgenomen met onze pacifistische oosterburen. Minpuntje voor de klantenservice alvast; de Zwitserse site-owner reageerde al na 1 dag, de duitse meneer waarnaar ik werd doorverwezen doet nu of zijn neus bloedt.

Ieg: de Mpio lijkt toch echt een Odyssey 1000 te worden. waaraan Mpio simpelweg wat dingen heeft veranderd. De Engesle Voice-Nav!-functie van de Odyssey is weggelaten, met het oog op de overwegend Aziatische markt. Bovendien lijkt de HD100 meer op de iPod, simpelweg omdat Mpio zich een rechtszaak tegen Apple beter kan veroorloven dan E.Digital (dat op het randje van failissement heeft verkeerd, nog niet lang geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 10 februari 2003 @ 20:55:
redelijk ;)
ik kan echt niet wachten tot het kreng uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 11 februari 2003 @ 00:05:
[...]

redelijk ;)
ik kan echt niet wachten tot het kreng uit is!
Ondertussen heb ik ... omg ... een paar nieuwe krengen verzameld... ("He must be insane") en er zit veel veelbelovends bij!

Omdat ik niet al mijn kruit tegelijkertijd wil verschieten, zullen we voorzichtig beginnen.

Dit is de nieuwe pre-beta-alpha-tested zeta-Jones-versie van de Archos AV240:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/_38685817_archos_pvr150.jpg

Typisch niet Archos!

Het is een slank, compact model geworden gelet op het feit dat er een 3.8" touchscreen op zit! Is dit een aanval op Media2Go van Microsoft en haar geallieerde troepen?

Bekender zal het volgende model voorkomen, de AV140.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/archos2284.jpg

Baksteen met stootrandjes

Dit is in feite gewoon een Archos Multimedia Jukebox met 40 GB HD en extra DivX-mogelijkheden.

*Edit: op dit moment ligt de server weer plat... zucht*
*Edit 2: en nu issie weer online, like somebody's gonna notice it

[ Voor 10% gewijzigd door the_Omniscient op 11-02-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Polaroid (je weet wel, van die fotorolletjes enzo) verdient niet genoeg centjes naar eigen zin, en heeft besloten eens wat anders te gaan doen.

Leuk voor ons, want zo zie je nog eens een verrassend product voorbij scheren!

De Polaroid JukeJam heet het, en zo ziet het er uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/polaroid_jukejam.jpg

Soort van PDA, lijkt een beetje op de Tounsten die ik eerder al vermeldde

Specs helaas nog niet bekend, maar wat wil je: dit ding is nog in de ontwerpfase.

Nog 2 pics van bekende CES2003-klanten:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/bantamba1000.jpg

Ik kom hem zelf wel halen dan, die Bananentamtam BA-1000

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/odessey1000.gif

De Odyssey 1000 zoals hij/zij/het uiteindelijk ook de markt heeft bereikt

There's more. Echter: "een zuinig mens heeft later een excuus om veel uit te geven", of iets in die trant.

[ Voor 2% gewijzigd door the_Omniscient op 12-02-2003 17:59 . Reden: typo over-getypo'd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
oe die odyssey is ook wel kwijlbaar.... mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
dinges schreef op 11 februari 2003 @ 23:21:
oe die odyssey is ook wel kwijlbaar.... mooi scherm
Aan de andere kant lijdt deze player ook een beetje aan het Mpio FL100-syndroom: het is een soort van spiegel, waardoor je vette vingers lekkere imprints achterlaten... Poetsdoek in de aanslag!

Over Mpio gesproken: ik heb eindelijk antwoord gekregen inzake de HD100.

En het is geen wonder dat het zolang duurde, want vanuit Zwitserland is het mailtje dus geforward naar Duitsland - om vanuit dat land naar Zuid-Korea te worden verstuurd. Uiteindelijk is het dan toch weer in mijn in-bakske terecht gekomen.

Volgens de heer Jongwon (ja, die ene met dat zwarte haar idd) is de E.Digital Odyssey gewoon hetzelfde apparaat als de HD100, echter: de Odyssey is bedoeld voor de Amerikaanse markt, de Mpio voor de Aziatische markt en wij... Europeanen... vallen - zoals met alles - tussen het wal en de schip: in dit geval niet eens de slechtste plaats om te gaan zwemmen. Daardoor zullen zowel Mpio als Odyssey in onze regio verkrijgbaar zijn.

De officiele releasedate staat in Europa op maart 2003, dus dat valt te overzien.

Nu ga ik weer contact opnemen met de importeur van de Mpio-versie in onze mooie Benelux (o.a. over de verschillen in lengte, breedte en hoogte). Jullie horen later meer.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 11:10

Mary Wana

keyboard nut

the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 22:30:
[...]

Het is ook wel eens handig om een product in zijn ware vorm te zien, in verhouding staande met andere dagelijkse voorwerpen. So, here you go:

[afbeelding]

Iets langer dan een CD-ROM, gelukkig ook een stuk minder breed

[afbeelding]

Wow! Kleiner dan je Toshiba laptop! Wat een prestatie!

[afbeelding]

Ehhh... Mambo SlimX 350? Dubieze relatie...

[afbeelding]

De statige P353 accepteert flashgeheugen

[afbeelding]

Groter dan (de hoeveelheid geld) op je creditcard

De P353-versie is degene, die door Vision Systems MP3 zal worden "gerebrand" (spreek uit op z'n Engels, wat een woord eigenlijk) en die dus bij onze Oosterburen voor een vriendelijke prijs op de markt wordt gegooid (ik verwacht 399 Euro voor de 20GB-versie).
weet je ook waa rje die kan kopen ? mocht die al te koop zijn :) Ikw ord eiglijk een beetje gek van al die verschillende :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 11:10

Mary Wana

keyboard nut

Hoe belangrijk zijn die buffer grootes ? die archos 20gb heef tmaar 2mb buffer terwijl die Ipod een stunning 32 mb heeft :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Mary Wana schreef op 13 februari 2003 @ 10:47:
[...]
weet je ook waa rje die kan kopen ? mocht die al te koop zijn :) Ikw ord eiglijk een beetje gek van al die verschillende :S
Zoals gezegd, de Mambo X P350 is reeds bij Vision Systems MP3 te verkrijgen, de P353 is nog behoorlijk nieuw, maar komt er volgens mij ook zo aan bij hetzelfde bedrijf.

De Mambo X'en zijn OEM-producten, dus elke fabrikant mag ze onder diens eigen naam verkopen. In dit geval is het dus de Vision Systems MB-660 JB, maar je hebt al kunnen lezen dat dit in feite hetzelfde product is als de P350.

De prijs van de MB-660 JB is 299 Euro en dan heb je de 20 GB-versie. Let erop dat deze speler dus GEEN MMC/SD-cardreader-functionaliteit heeft, en dat er voor verzending naar Nederland zo'n 15 Euro wordt gerekend.
Mary Wana schreef op 13 February 2003 @ 11:01:
Hoe belangrijk zijn die buffer grootes ? die archos 20gb heef tmaar 2mb buffer terwijl die Ipod een stunning 32 mb heeft :?
De buffergrootte is in die zin belangrijk, dat je ervan verzekerd bent dat het apparaat niet "overslaat". De buffer krijgt een vaste hoeveelheid aan informatie binnen en zorgt ervoor dat deze informatie aan de gebruiker wordt overgedragen. Mocht je nu behoorlijk rammelen met je speler, dan loopt de buffer "leeg" (er wordt dus ook geen nieuwe informatie meer in de buffer gezet). Wanneer er helemaal geen informatie meer in de buffer staat, zal het apparaat gaan overslaan.

Over het algemeen geldt: hoe meer buffer-MB's, hoe beter. Omdat een HD-speler natuurlijk gigantische hoeveelheden informatie moet verwerken, zijn de buffers over het algemeen groter dan op bijv. MP3CDspelers (welke een buffer van ong. 1~8 MB hebben).

Het verschil tussen een HD-speler met 1 MB-buffer (bijv. de eerste Neo 25) en een speler met 8 MB (o.a. de Neo 25 IV) is levensgroot:

- er past meer info in de buffer van 8 MB, dus het apparaat met 8 MB zal minder vaak overslaan

- het energieverbruik van de speler met 8 MB-buffer zal vele malen lager liggen dan dat van het 1 MB-apparaat, aangezien de laatstgenoemde vaker zijn buffer moet vullen (en dat kost veel stroom: een HD die draait vreet stroom; wanneer de buffer nog gevuld is, hoeft de HD niet te draaien)

- de buffer kan ook gebruikt worden voor allerlei effecten, zoals "naadloos-in-elkaar-overlopen" en tegenwoordig zelfs "crossfading": hoe groter de buffer, des te meer ruimte om met effecten te "spelen"

Hoe groter de buffers worden, des te twijfelachtiger wordt het nut van deze bufferomvang. Het verschil tussen 16 MB en 32 MB is enkel nog op te merken als een lagere energieconsumptie van de speler met 32 MB. Bovendien is het buffergeheugen relatief duur (alhoewel dit ook wel meevalt, de laatste tijd), dus zullen spelers met minder buffergeheugen een stukje goedkoper zijn.

Denk ook aan de tijdsgeest van 1.5 jaar geleden, toen de iPod gelanceerd werd: toen was 32 MB echt huge; nu is het vrijwel de "normale" standaard geworden.

Samengevat: een speler met 8 MB buffer is geen slechte speler, maar kan domweg goedkoper uitvallen door het kiezen voor minder "duur" geheugen; bovendien zal deze minder lang meegaan (per recharge-cycle) dan een player met 32 MB, of meer powerconsumptie nodig hebben voor dezelfde levensduur.

Gezegd moet worden, dat de laatste modellen uit de Archosstal grotere buffers hebben dan de karige 2 MB van het genoemde model.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 13 February 2003 @ 12:08:
[...]
Gezegd moet worden, dat de laatste modellen uit de Archosstal grotere buffers hebben dan de karige 2 MB van het genoemde model.
Er staat trouwens een geduchte multimedia-concurrent voor de Archos aan te komen.

Dit is de DeltronTech Cinema Disk:

Afbeeldingslocatie: http://www.deltrontech.com/Enclosure/CinemaDisk/CDisk_01_360.jpg

Beetje lomp, erg veelzijdig en niet gespeend van mooi design

Je zult misschien denken: "Nou zeg, geweldig hoor, wat kan dat ding wat die andere spelers niet kunnen?"... En het antwoord is: veel!

Sowieso is het al heel erg bijzonder dat er IEEE 1394-ondersteuning op zit, maar ook USB 2.0 wordt geaccepteerd. Daarnaast pikt het ding zelfs de UltraDMA 66/100 IDE-interface... Nou, wat dat betreft is het dus echt 3-0 voor dit apparaat.

De capaciteit valt ook bepaald niet tegen: 20 GB-, 40GB- of 60GB naar keuze. Helaas is het wel een 2.5 " HDD, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.

Wat wel weer geweldig is: het ding ondersteunt ook CompactFlash I/II en Microdrive (Stropdas, luister je mee?) via een speciaal geheugenslot. Wow.

Afbeeldingslocatie: http://www.deltrontech.com/Enclosure/CinemaDisk/F5_1a.jpg

Duw het er maar in hoor!

We zijn er nog niet. De ondersteunde fileformats zijn:

MP3, WMA, WMV, MPEG1/2, VCD, SVCD, *.DAT, (motion) JPEG en... MPEG 4! Applaus!

Verder zit er een S-Video-poortje op, tezamen met een composite voor NTSC/PAL.

Je kunt het ding gebruiken onder AC/DC-stroom, maar ook gewoon onder de USB-poort zal hij werken. Stand-alone zal het ding functioneren op een rechargeable Li-Ion-batterij, waarvan ik de levensduur nog niet heb weten te achterhalen.

Er zit een AB'tje bij.

Het LCD'tje ziet er ook mooi uit, met glacierblue backlight. Het On Screen Display werkt ook op je TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.deltrontech.com/Enclosure/CinemaDisk/F7.jpg

Niet superbijzonder maar mooi genoeg

Aan zoveel voordelen hangt natuurlijk een nadeel, en hoe groot dat nadeel is weet ik niet, maar wel dat het de grootte is van het apparaat die dat nadeel vormt (wat een zin):

139 x 80 26 mm

Nuja, dat valt misschien wel te overzien. Ieg wel kleiner dan bijv. de PJB-100, aardig vergelijkbaar in lengte met de Neuros HD20. Bovendien issie niet zo heel breed en de dikte valt ontzettend mee t.o.v. om het eender welke speler.

Ik ben best impressed eigenlijk. Kijk anders ff op DeltronTech's homepage voor meer info.

Prijzen zijn helaas nog niet bekend, evenmin als releasedata. Evenwel schijnt het ding al vanaf eind 2002 in Azie verkrijgbaar te zijn, en staat een Amerikaanse release zeker in de planning.

Ok, deze komt dus zeker in het schema. Misschien heb ik dan eindelijk eens de tijd om die nieuwe Archos'en erbij te gooien.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ik heb trouwens weer een hapje nieuws over de Mpio HD100.

Digimania (goede service, mijn mail kwam blijkbaar om 0.41 uur in de nacht al binnen) gaat deze speler als eerste op de Europese markt afzetten; men hoopt dat volgende maand al te kunnen laten aanvangen. De prijs is nog niet bekend.

Het blijkt dat de HD100/E.Digital Odyssey 1000 een "collaboration"-device is: een soort van overlopen naar een andere concurrent om er je eigen voordeel mee te doen.

Mpio doet dit heel slim: ze hebben de eerste paar modellen door E.Digital laten releasen, om te kijken wat de reactie van de klant zou zijn. Tevens hebben ze nog alle tijd gehad om eventuele "hidden bugs" eruit te slopen.

Eigenlijk is er nog geen definitieve versie van de Mpio HD-100 te zien geweest, maar hij schijnt erg te gaan lijken op de Odyssey. Echter, een paar wijzigingen zullen zeker gemaakt worden ten behoeve van de duurzaamheid van de speler (bijv. stevigere casing) en een enkele feature als voice-recognition zal wegvallen. Hiervoor in de plaats schijn je betere geluidskwaliteit terug te krijgen.

Verder heeft CNet.com het volgende bericht over de "opvolger" van de Ipod:
Apple iPod (20GB, 30GB, 40GB): Faster file transfers and larger buffer (for better battery life)
Ironically, the biggest iPod killer of them all could be Apple's next-generation models. Apple rumor sites have been abuzz with talk of new iPods shipping within the next month or so, containing Toshiba's new 1.8-inch drives in 20GB, 30GB, and 40GB flavors. Evidently, these drives will help prolong battery life while increasing file-transfer speeds. Rumor also has it that the new breed of iPods will look the same as the old models but will perform better. Here's why:

Same top-notch design:
Although several of these upcoming hard drive players will be as small as the iPod, the jury is still out on whether they'll be as user-friendly. Apple's ace in the hole might be its award-winning design.

Larger capacities:
With 40GB of space and a faster connection, people will be more likely to use the iPod as a second hard drive.
Dit is dus ook op geruchten gebaseerd, maar meestal weet men bij Cnet wel waar men het over heeft.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een prijs gevonden voor die Deltron Cinema

Disk:https://www.k55.ch/shop/index_single.php3?art=255

schrik niet: € 529,- excl. verzendkosten vanuit Zwitserland en alleen bij voorinschrijving, daarna wordt hij duurder.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
bogaards schreef op 13 February 2003 @ 22:49:
Even een prijs gevonden voor die Deltron Cinema

Disk:https://www.k55.ch/shop/index_single.php3?art=255

schrik niet: € 529,- excl. verzendkosten vanuit Zwitserland en alleen bij voorinschrijving, daarna wordt hij duurder.
:X *Schrikt toch*
:X ... Maar goed, uit ervaring weet ik dat die shop erg duur is. Give or take another 100 Euro, maar dan kom je nog op 430 Euro uit.

Hm ff goed beschouwen... Zeg 450 Euro, das iets goedkoper dan een 20GB-iPod... Maar daarvoor krijg je een BONK functionaliteit terug, je wilt het niet weten.

Bovendien en boven alles: iets dat nog nieuw is, is per definitie duurder dan wanneer het minder nieuw wordt. In die zin is de prijs nog acceptabel, hoewel alles te relativeren is. We spreken hier nog altijd over een bedrag van circa 1000-1200 oude Hollandsche guldens. Een typisch geval van:

"Mama ik heb pijn"
"Waar schat?"
"In mijn portemonnee!"

Misschien toch maar de Tréo, boogaards? :) (Hoewel de importeurs nog niet echt willen happen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:05

Stropdas

Insert subtitle here

the_Omniscient schreef op 13 February 2003 @ 23:00:
[...]
:X *Schrikt toch*
:X ... Maar goed, uit ervaring weet ik dat die shop erg duur is. Give or take another 100 Euro, maar dan kom je nog op 430 Euro uit.

Hm ff goed beschouwen... Zeg 450 Euro, das iets goedkoper dan een 20GB-iPod... Maar daarvoor krijg je een BONK functionaliteit terug, je wilt het niet weten.

Bovendien en boven alles: iets dat nog nieuw is, is per definitie duurder dan wanneer het minder nieuw wordt. In die zin is de prijs nog acceptabel, hoewel alles te relativeren is. We spreken hier nog altijd over een bedrag van circa 1000-1200 oude Hollandsche guldens. Een typisch geval van:

"Mama ik heb pijn"
"Waar schat?"
"In mijn portemonnee!"

Misschien toch maar de Tréo, boogaards? :) (Hoewel de importeurs nog niet echt willen happen)
Dank je voor het blijven continueren van het zoeken naar info over deze dingen _/-\o_ K luister altijd mee :P Is wel erg aan de hoge kant, maar dan krijg je ook wat ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

the_Omniscient schreef op 13 februari 2003 @ 15:39:
[...]

Er staat trouwens een geduchte multimedia-concurrent voor de Archos aan te komen.

Dit is de DeltronTech Cinema Disk:

....heel verhaal....
Kijk die wil ik dus hebben...mits de prijs een beetje zakt ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.