[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 12.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:53:
[...]

No offense hoor, maar waar denk je dat die inhoud vandaan komt? Inderdaad...
En een 2x zo grote inhoud is dus vergelijkbaar met diezelfde 2 pakjes kaarten op elkaar, achter elkaar, of naast elkaar... (of eerlijk verdeeld over de 3 dimensies.)
In ieder geval scheelt het zelfs in je broekzak ook nog wel. (al moet ik zeggen dat ik het niet in de praktijk heb getest met modellen in m'n broekzak.
Kijk, ik dus wel, heb zelfs een mockup gemaakt van beide om te zien hoe klein danwel groot ze zijn. Iig, ik ga geen 100 - 200 euro meer neertellen voor een beetje kleiner. Maar dat is puur een persoonlijke reden :)
De beste manier om te kijken hoe groot het eigenlijk is, is gewoon zelf knutselen :)

En het hoeft van mij ook niet piepklein (zoals de huidige gsm's..) want ik heb gewoon te grote handen om die piepkleine knopjes te bedienden..

@Ventje23, je had best de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) kunnen gebruiken, ipv. 2 posts achter elkaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Nou die treurig weer die ptt/tpg. Vandaag niks bezorgt. Nu zag ik dat in t mailtje wat ik van mp3cdspeler.nl heb gekregen. Dat ze voor de bezorging wel degelijk 2 dagen nemen. i.p.v. de 1 dag die op de site geclaimd wordt. Ik zorg dus dat ik morgen weer op tijd wakker ben. Lekker vandaag weer nutteloos hele dag thuisgebleven. Fijn dat ze altijd zo'n lekker tijdschema geven :| maarjah, morgen opneiuw een dag, en dan horen we hopelijk meer
Denk zal t toch allemaal ff melden. Dat jullie niet denken, hij loopt lekker met die mp3speler te klooien en vergeet ons :o :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
Volgens mij zeggen ze altijd dat je het morgen krijgt, maar in werkelijkheid is het een paar dagen later. Dit had ik ook met de MamboX, toen ik deze er bestelde. En van anderen hoor ik hetzelfde.

Dit vind ik een zwak punt van mp3cdspeler.nl... Laten ze dan eerlijk zijn zodat je écht weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 17:10

it0

Mijn mening is een feit.

Pakketpost mag 2 dagen duren maar kan 1 dag duren. Het beste is gewoon als je het trackingnummer hebt dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
HIJ IS BINNEN!!!!!! :D ben nu bezig met foto's maken. Valt reuze mee kwa afmetingen, ik was bang voor wat groters. Hij is wel op gewicht. Verder heeft mp3cdspeler toch ergens problemen. Ik krijg een tape adapter, zodat ik hem kan aansluiten op een tape deck. Maar ik had de auto power cable besteld :| maar ok, dat was extra. Ik ga nu alles uploaden

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo,
ik zie echt uit naar foto's en review !!!

(is de eerste keer dat ik weet dat mp3cdspeler zo snel levert!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:58:
Whoohoo,
ik zie echt uit naar foto's en review !!!

(is de eerste keer dat ik weet dat mp3cdspeler zo snel levert!)
zo snel *kuch*..... ze zouden (volgens de site) gisteren leveren, maar ok

paar puntne al:

- start op in 2 sec (nog niet eens)
- scrollen goed door soort scroll "knop"
- goed geluid uit t test liedje wat erop staat.
- opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens.
paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/xclef1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/xclef2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/xclef3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/xclef5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/xclef6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/xclef7.jpg

zo die staan beter. Vanaaf meer pics + uitleg + eerste bevindingen

[ Voor 54% gewijzigd door TheWarden op 18-06-2003 16:20 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
TheWarden schreef op 18 June 2003 @ 13:18:
[...]

paar puntne al:

Mooi, mooi. Feli met je speeltje en wij kijken vandaag jouw kat uit onze boom.

Hoe is trouwens de "feel" van de HD-500? Heb je het gevoel dat je hier "the precious" in je handen hebt of voel je meer de neiging om het als een gebruiksobject te zien? Mja, beetje kort dag om daar al veel over te zeggen natuurlijk... Voelt het ding stevig genoeg aan, geen loszittende hold-knopjes ofzo?

Anyway, je kijkt maar wat je ermee doet vandaag. Ik ga weer ff verder met deel 2 - the making of.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 18 June 2003 @ 13:37:
[...]
Mooi, mooi. Feli met je speeltje en wij kijken vandaag jouw kat uit onze boom.

Hoe is trouwens de "feel" van de HD-500? Heb je het gevoel dat je hier "the precious" in je handen hebt of voel je meer de neiging om het als een gebruiksobject te zien? Mja, beetje kort dag om daar al veel over te zeggen natuurlijk... Voelt het ding stevig genoeg aan, geen loszittende hold-knopjes ofzo?

Anyway, je kijkt maar wat je ermee doet vandaag. Ik ga weer ff verder met deel 2 - the making of.
het enige is die scroll knop (ziet er maf uit) die lijkt mij fragiel, maar steekt nie gigantisch ver uit. Maar hij gaat zo ff aan de stroom, want hij was 1 streepje opgeladen toen ie aankwam , en zit al ff te luisteren :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kun je ook wat foto's maken van het scherm¿
Ik ben erg benieuwd naar de indeling daarvan en dan met name de playlist functies etc, want op de plaatjes ziet het er ERG rommelig en onoverzichtelijk uit IMO :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:08

NoTimeRemains

I know

hou je ons op de hoogt van deel 2 omni ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

paar puntne al:

paar foto's:

[afbeelding]
verdere plaatjes staan hier omdat theforumisdown geen grotere bestanden wilde hebben

http://www22.brinkster.com/wardheuvel/mp3/mp3.htm

let niet op de vormgeving :D vanavond meer, moet nou rijlessen volgen
Ziet er verdomd goed uit, idd kleiner dan verwacht (of je hebt koeien handen }:O ) Meer meer meer! :)

Is de speler eigenlijk aan je broek/riem te monteren via een schuifsysteem?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
HIValicious schreef op 18 juni 2003 @ 14:24:
hou je ons op de hoogt van deel 2 omni ?
Eh... ja... wat wil je horen? Het gaat voorspoedig, maar het duurt nog wel ff. Ik zit nu op pagina 7 in Word.

Houdt moed! Ik zit wel op het forum, maar dat is vooral om de data uit de vorige openingsposts een beetje op orde te krijgen en ze in de nieuwe posts te verwerken.

En theWarden: mooie, representatieve foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 22-07 17:10

it0

Mijn mening is een feit.

Ja idd mooie foto's misschien wil je addres/postcode blurren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij woont theWarden 10 km van me af, nl in NieuwVennep :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:26:
Volgens mij woont theWarden 10 km van me af, nl in NieuwVennep :)
wat een opmerkings vermogen :o jouw plaatjes kunnen weer uit jouw post, ik heb mijn oude post bijgewerkt, danke

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWarden schreef op 18 juni 2003 @ 13:18:
[...]

Ik heb 2 weken op mijn mp3 speler moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

paar puntne al:

...

zo die staan beter. Vanaaf meer pics + uitleg + eerste bevindingen
Oh man, wat een mooi speeltje :)

En ik baal nu, het apparaat is nu pas rond 20 juli leverbaar :( Nou ja, ik heb hem iig gepreordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik heb sinds gisterenochtend ook de Xlef hd-500. Maandag geld laten overboeken van mijn bank naar die van mp3cdspelers(Holland Global). Diezelfde dag is het verstuurt en gisterenochtend rond 10.20 stond de tpg al bij mij op de stoep. Zal ook wel komen dat ik in Zwolle woon, maar goed, even tot de orde van de dag.

pluspunten van mij zijn:

*makkelijk scrollen door het menu d.m.v. scrolhendel aan de zijkant (vergelijk het maar met de oude modellen van de ipod, alleen dan geen wieltje)
*menuinstellingen zijn ook makkelijk in te stellen.
*gegevensoverdracht via windows verkenner(daarover later nog een vraagje)
*opladen: volledig opladen deed hij ong. 4,5 uur over (had eerst voor gezorgd dat de batterij helemaal leeg was, dus totdat hij vanzelf uit ging)
*geluidskwaliteit is goed, heb hem ingesteld op Utra Bass, oordopjes vond ik wat minder, maar zal ook wel komen omdat ik zelf al een aardige tijd sennheiser mx500 oordopjes heb(die met een volumeregelaar in het snoer)
*mooi leren beschermhoesje like ipod.

minpunten van mij zijn:

*de radio: heb hem d.m.v. de automatische zoekfunctie laten zoeken, maar kreeg tot nog toe maar 1 zender te pakken (ook nog wel die van de lokale radio (radio zwolle in mijn geval :-((
*via de site van xclef(www.xclef.com) geen firmware te vinden, ook niet van andere audioprodukten van hen)
*wat ik niet echt als een nadeel zie/vind is de usb-kabel: het gedeelte wat in de pc gaat is logisch standaard, de andere kant, die in de xclef gaat is iets kleiner kwa vorm(mensen die een nexII hebben(gehad) weten wat ik daarmee bedoel)

De eerste keer bij het aansluiten van de xclef ging mijn pc spontaan rebooten, daarna nog een paar keer, ook in save mode. Ik had hem toen aan de usb2.0 hangen. Daarna aan de usb1.1 gehangen en toen ging alles goed. Rara hoe kan dit. TheWarden, heb jij hier toevallig al iets van gemerkt of iemand anders die hem heeft.
Ik kon dus wel bestanden naar de xclef sturen, alleen dus via usb1.1 en helaas nog niet via usb2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch nog even "de kat uit de boom kijken"

Deze zomer ben ik nl. heel vaak weg. Mss dat de prijzen al iets gedaalt zijn in september ofzo.
Waarsch zijn er dan ook meer spelers en meer reviews beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
ronald1971 schreef op 18 June 2003 @ 18:12:
Ik heb sinds gisterenochtend ook de Xlef hd-500. Maandag geld laten overboeken van mijn bank naar die van mp3cdspelers(Holland Global). Diezelfde dag is het verstuurt en gisterenochtend rond 10.20 stond de tpg al bij mij op de stoep. Zal ook wel komen dat ik in Zwolle woon, maar goed, even tot de orde van de dag.

pluspunten van mij zijn:

*makkelijk scrollen door het menu d.m.v. scrolhendel aan de zijkant (vergelijk het maar met de oude modellen van de ipod, alleen dan geen wieltje)
*menuinstellingen zijn ook makkelijk in te stellen.
*gegevensoverdracht via windows verkenner(daarover later nog een vraagje)
*opladen: volledig opladen deed hij ong. 4,5 uur over (had eerst voor gezorgd dat de batterij helemaal leeg was, dus totdat hij vanzelf uit ging)
*geluidskwaliteit is goed, heb hem ingesteld op Utra Bass, oordopjes vond ik wat minder, maar zal ook wel komen omdat ik zelf al een aardige tijd sennheiser mx500 oordopjes heb(die met een volumeregelaar in het snoer)
*mooi leren beschermhoesje like ipod.

minpunten van mij zijn:

*de radio: heb hem d.m.v. de automatische zoekfunctie laten zoeken, maar kreeg tot nog toe maar 1 zender te pakken (ook nog wel die van de lokale radio (radio zwolle in mijn geval :-((
*via de site van xclef(www.xclef.com) geen firmware te vinden, ook niet van andere audioprodukten van hen)
*wat ik niet echt als een nadeel zie/vind is de usb-kabel: het gedeelte wat in de pc gaat is logisch standaard, de andere kant, die in de xclef gaat is iets kleiner kwa vorm(mensen die een nexII hebben(gehad) weten wat ik daarmee bedoel)

De eerste keer bij het aansluiten van de xclef ging mijn pc spontaan rebooten, daarna nog een paar keer, ook in save mode. Ik had hem toen aan de usb2.0 hangen. Daarna aan de usb1.1 gehangen en toen ging alles goed. Rara hoe kan dit. TheWarden, heb jij hier toevallig al iets van gemerkt of iemand anders die hem heeft.
Ik kon dus wel bestanden naar de xclef sturen, alleen dus via usb1.1 en helaas nog niet via usb2.0
Ik sluit me er voor het grootste gedeelte aan aan.
- Die firmware is logisch. omdat hij toch nog niet zo lang uit is, en er zullen dus nog weinig bugs zijn.
- De radio, tjah, auto search heb ik niet gebruikt, maar ook al zet ik ze handmatig erin, vind hem niet gigantisch scherp
- oortjes ben ik er mee eens, zijn niet zo goed, ik heb ook sennheiser mx 400 dur in zitten nu. klinkt veel beter.
- Die usb kabel. Dat is ook op zich logisch, mijn (onze) digi cam heeft dat ook, zo'n "aparte" aansluiting. Maardat vind ik geen probleem.

Verder tot nu toe, top apparaat. Moet morgen werken. dan gaat hij mee, en zullen we is zien hoe goed ie bevalt. Tot nu toe 2,5 uur ofzo geluisterd, en dat is goed. Hij gaf alleen aan dat de batterij bijna op was, maar toen ik hem oplaadde melde dat ding dat ie nog voor 40% vol zat. en na 2 uur opladen zit ie op 90 % opgeladen. Dus dat gaat nog redelijk snel. Verdere berichten volgen snel. Ben nu bezig pic's te resizen enz

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Hoe heb je bestanden overgezet, via usb 1.1 of 2.0? Bij mij lukte het alleen via de eerst genoemde, bij de ander ging de pc(w2k) rebooten, hoe vaak ik het ook probeerde.
Als er geen streepjes meer staan van de batterij kan je zeker nog wel een uur naar de muziek luisteren.

[ Voor 24% gewijzigd door ronaldinho op 18-06-2003 20:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
ronald1971 schreef op 18 juni 2003 @ 20:16:
Hoe heb je bestanden overgezet, via usb 1.1 of 2.0? Bij mij lukte het alleen via de eerst genoemde, bij de ander ging de pc(w2k) rebooten, hoe vaak ik het ook probeerde.
Als er geen streepjes meer staan van de batterij kan je zeker nog wel een uur naar de muziek luisteren.
Ik heb alleen maar 1.1 op mijn pc zittne, hij begint wel gelijk te zeuren dat t een langzame verbinding is met een snel apparaat (windows zeikt weer is). Maar geen problemen daarmee, Alleen mijn O drive dan, krijgt een hele vage naam. Dat is alleen maf. Verder geen reboot. (Windows XP Pro)

Jah hij begon te knipperen,. Had geen zin om zonder te zitten morgen op werk dus dan maar gewoon herladen.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff 20 gig overzetten met usb 1.1, ik wens je veel succes :)

edit en TheWarden, de pics van theforumisdown laden niet.... vandaar dat ik ze op mijn eigen webspace voor je had gegooid....

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Als je in verkenner/explorer een gekke naam krijgt bij je driveletter kan je deze gewoon wijzigen d.m.v. rechter muisknop, eigenschappen/properties en dan bovenaan de naam even veranderen.
Nou heb ik er zo'n 1,5Gb op staan(allemaal gisteren). Ook hoop toch gauw dat er iemand komt met een oplossing voor mijn usb2.0 zie hier eerder in dit topic. :-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
ronald1971 schreef op 18 juni 2003 @ 20:49:
[...]
Ook hoop toch gauw dat er iemand komt met een oplossing voor mijn usb2.0 zie hier eerder in dit topic. :-((
Ik piep toch weer even tussendoor want ik herken je probleem. Het was precies hetzelfde geval als met een ander type speler (weet zo gauw niet meer welke speler, maar goed).

Bij die persoon lag het aan het feit dat hij de speler aan een USB2.0-uitgang hing, die via een PCI-interface aan het mainboard hing. Toen hij wat aansluitingen omwisselde en de speler aan de originele USB 2.0-poort van het mobo hing, werkte alles perfect.

Hm... Mss lullig voor je als je mobo standaard geen USB2.0-poorten erop heeft zitten, maar wellicht kun je het dan bij iemand anders testen. Het komt dus ieg wel vaker voor; vermeldt dus even of je on-board USB 2.0 hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
the_Omniscient schreef op 18 juni 2003 @ 21:06:
[...]
Ik piep toch weer even tussendoor want ik herken je probleem. Het was precies hetzelfde geval als met een ander type speler (weet zo gauw niet meer welke speler, maar goed).

Bij die persoon lag het aan het feit dat hij de speler aan een USB2.0-uitgang hing, die via een PCI-interface aan het mainboard hing. Toen hij wat aansluitingen omwisselde en de speler aan de originele USB 2.0-poort van het mobo hing, werkte alles perfect.

Hm... Mss lullig voor je als je mobo standaard geen USB2.0-poorten erop heeft zitten, maar wellicht kun je het dan bij iemand anders testen. Het komt dus ieg wel vaker voor; vermeldt dus even of je on-board USB 2.0 hebt of niet.
Ik heb on-board usb 1.1, via pci interface(nec-chip)usb 2.0 poorten.
Ik kan proberen morgen iemand te vinden(wie weet bij een computerwinkel) om hem daar aan een usb 2.0 te hangen(dan wel on-board en/of interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mooi allemaal! :)

Kun je al iets zeggen over de lengte van de pauzes tussen de (live of dance)nummers en/of de aanwezigheid van vreemde bijgeluiden zoals pops & clicks?

TheWarden, jij schreef:
paar puntne al:

Dat 'ie in twee seconden opstart is lekker snel. De MamboX deed daar duidelijk langer over. Alleen met de laatste regel "opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens" weet ik niet goed wat je bedoelt. Betekent dat dat er een halve seconde van het nummer ontbreekt (net zoals bij de MamboX), of dat er een halve seconde pauze zit tussen de nummers door (dat is niet verkeerd) en dat de HDD vlak voor elk nieuw nummer opspint, of spint hij al spelende op om alvast het volgende nummer in zijn buffer te laden. (Ik hoop het laatste)

Ik ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
JazzySOB schreef op 18 June 2003 @ 21:24:
Mooi allemaal! :)

Kun je al iets zeggen over de lengte van de pauzes tussen de (live of dance)nummers en/of de aanwezigheid van vreemde bijgeluiden zoals pops & clicks?

TheWarden, jij schreef:

[...]
Dat 'ie in twee seconden opstart is lekker snel. De MamboX deed daar duidelijk langer over. Alleen met de laatste regel "opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens" weet ik niet goed wat je bedoelt. Betekent dat dat er een halve seconde van het nummer ontbreekt (net zoals bij de MamboX), of dat er een halve seconde pauze zit tussen de nummers door (dat is niet verkeerd) en dat de HDD vlak voor elk nieuw nummer opspint, of spint hij al spelende op om alvast het volgende nummer in zijn buffer te laden. (Ik hoop het laatste)

Ik ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen! :9
1 voor 1:
1. heb vandaag totaal iets vna 3 live sets van defqon geluisterd. En ik heb geen bijgeluiden gehoord, en ook geen extra clicks/pops. Ook is hij niet b.v. halverwege gestopt. Het spinnen van de harde schijf voel je ook niet echt als ie in je zak zit, als je um in je hand houdt voel je t heel lichtjes.

Een halve seconde bedoel ik vanaf het moment dat ik tegen een liedje "zeg" play, dan start hij, en ik mis geen halve seconde. hij begint gewoon aan t begin. Je voelt de hdd dan opspinnen in die halve seconde, maar verder geen extra dingen. Ik heb nog niet exact geluisterd naar hoe die overgaat naar het volgende nummer, (hij is nu aan t opladen) maar zal dat snel even doen. Volgens mij is dat gewoon een normale "pauze" tussen de nummers, voordat de volgende begint. maar daar kom ik nog op terug.

en jah, ben begonnen met de review schrijven. Maar ben nooit zo'n schrijver, maar ik ga mn best doen.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij mij zijn er geen pauzes tussen de nummers, ook geen halve sec ofzo. Hij gaat gewoon verder met het volgende nummer als ware het een mix is. Toen ik hem gisteren ging gebruiken en de batterijen nog niet helemaal vol waren, speelde hij een mix(sensation2002 cd1+cd2) niet helemaal af. Gisterenavond opgeladen, vandaag afspelen van de mixen en niks geen probleem, ook geen plops, perfect gewoon, vind ik tenminste. Oh ja, wat die radiozenders betreft: handmatig is toch beter, zoals jij had gedaan TheWarden, krijg alleen die verdomde 538 heel erg slecht tot helemaal niet, maar ja, muziek op de schijf vind ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bedankt voor jullie "intro" reviewtje ;)

Het klinkt in iedergeval allemaal heel erg positief en veelbelovend! :9~
Als er helemaal geen pauzes hoorbaar zijn is dat natuurlijk helemaal superdeluxe :9

Wat dat USB 2.0 betreft het volgende: Het wil nogal eens helpen om recente chipsetdrivers te downloaden en te installeren. Dit geldt vooral bij moederborden met VIA-chipsets. Download dan even de laatste VIA Hyperion 4in1 drivers. Bij Intel kun je het beste even kijken bij de site van je moederbord. Goede kans dat dat de problemen met USB dan over zijn. 8)

TheWarden schreef:
1 voor 1:
1. heb vandaag totaal iets vna 3 live sets van defqon geluisterd. En ik heb geen bijgeluiden gehoord, en ook geen extra clicks/pops. Ook is hij niet b.v. halverwege gestopt. Het spinnen van de harde schijf voel je ook niet echt als ie in je zak zit, als je um in je hand houdt voel je t heel lichtjes.
Zo te zien is de softwareimplementatie al heel wat beter dan bij de MamboX ;)
Een halve seconde bedoel ik vanaf het moment dat ik tegen een liedje "zeg" play, dan start hij, en ik mis geen halve seconde. hij begint gewoon aan t begin. Je voelt de hdd dan opspinnen in die halve seconde, maar verder geen extra dingen. Ik heb nog niet exact geluisterd naar hoe die overgaat naar het volgende nummer, (hij is nu aan t opladen) maar zal dat snel even doen. Volgens mij is dat gewoon een normale "pauze" tussen de nummers, voordat de volgende begint. maar daar kom ik nog op terug.
Ook ben ik benieuwd of hij al het volgende nummer inleest terwijl het eerste nummer aan het afspelen is. Maar dat komt later wel ;)
en jah, ben begonnen met de review schrijven. Maar ben nooit zo'n schrijver, maar ik ga mn best doen.
Geeft niks, gewoom je ervaringen opschrijven en als je aanvullingen/verbeteringen hebt lekker editten :P zo heb ik het ook gedaan.

Veel succes ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Tranquility op 18-06-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
bedankt voor de info JazzySOB, alleen ik het op mijn mb alleen usb 1.1.
op mijn interf. heb ik usb 2.0, dus ik probeer effe te kijken naar event. nieuwe drivers van nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo the_Omniscient, waneer is de IHP100 leverbaar in Nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 22:07:
Jo the_Omniscient, waneer is de IHP100 leverbaar in Nederland dan?
Ga voorlopig maar uit van begin juli, met een beetje geluk eind juni... Het is momenteel pappen en nathouden, exacte data geven is te tricky omdat dit toch weer niet gaat kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
hmm, ik heb net bijna 5 gig aan mp3's op mn xclef gezet. Maar opeens word de verbinding verbroken, en valt de xclef uit. (Weet dus niet exact hoeveel is overgekopieerd) Maar ik krijg hem niet meer gestart, niet los, niet aan spanning en niet aan de usb. Ronald, weet jij hoe je een reset moet uitvoeren?

edit

ik heb t gevonden. Batterij was op. Dus blijkbaar klopt de indicator niet geheel. Nu issie aan het opladen van 0 tot 100% dus hopelijk gaat hij hierna wel geod functioneren. Nu vraag ik mij alleen af of de pc alle stroom uit de xclef zuigt, of dat hij gewoon nu slecht was opgeladen (ik denk eerlijk gezegd de vorige optie) Volgens mij was hij gewoon leeg toen hij kwam. Toen stond de indicator echter op 2 streepjes (tijdens het werken ermee) alleen toen hij op 0 streepjes stond, en ik hem aansloot op de spanning, toen gaffie aan dat hij op 40% stond. Denk dus dat die gewoon niet helemaal goed loopt. Maar we zullen t zien. Nu aan t opladen, zien we t morgen ochtend.

[ Voor 54% gewijzigd door TheWarden op 18-06-2003 22:52 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Batterij eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
TheWarden schreef op 18 June 2003 @ 22:44:
hmm, ik heb net bijna 5 gig aan mp3's op mn xclef gezet. Maar opeens word de verbinding verbroken, en valt de xclef uit. (Weet dus niet exact hoeveel is overgekopieerd) Maar ik krijg hem niet meer gestart, niet los, niet aan spanning en niet aan de usb. Ronald, weet jij hoe je een reset moet uitvoeren?
Zover ben ik gelukkig nog niet gekomen. Staat ook niks in het boekje. Enigste wat je kan proberen door een mailtje naar mp3cdspelers te sturen. Verder heb ik ook totaal geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
'
je komt niet zo makkelijk bij de batterij ;) zit goed dichtgeschroefd.

ik ga morgen verder met de review, ben t nou zat.

Zie mijn edit van de post voor de "oplossing"

[ Voor 11% gewijzigd door TheWarden op 18-06-2003 22:53 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TheWarden schreef op 18 June 2003 @ 22:44:

edit

ik heb t gevonden. Batterij was op. Dus blijkbaar klopt de indicator niet geheel. Nu issie aan het opladen van 0 tot 100% dus hopelijk gaat hij hierna wel geod functioneren. Nu vraag ik mij alleen af of de pc alle stroom uit de xclef zuigt, of dat hij gewoon nu slecht was opgeladen (ik denk eerlijk gezegd de vorige optie) Volgens mij was hij gewoon leeg toen hij kwam. Toen stond de indicator echter op 2 streepjes (tijdens het werken ermee) alleen toen hij op 0 streepjes stond, en ik hem aansloot op de spanning, toen gaffie aan dat hij op 40% stond. Denk dus dat die gewoon niet helemaal goed loopt. Maar we zullen t zien. Nu aan t opladen, zien we t morgen ochtend.
Die Xclef heeft een 2.5" HD erin zitten he? Dat vreet relatief nogal veel stroom als je daar continu naar gaat schrijven, dat doe je met afspelen nml nooit ;)

Met USB 1.1 haal je 1,5MB/s geloof ik, da's iedere 3 seconden een mp3. Dat doet hij dus normaal nevernooitniet, geen wonder dat je accu nogal snel leegloopt. Ik zou ook alleen met de AC adapter eraan gaan transferen als ik jullie was, anders heb je wel leuk 5GB erop staan, maar is je accu al bijna leeg ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat Grrrrrene zegt kan best wel eens waar zijn. Usb 2.0 vreet stroom, ook niet zo gek, de speler moet ff 48.000 ziljard bitjes binnen een minuut over zenden hehe

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Grrrrrene schreef:
Die Xclef heeft een 2.5" HD erin zitten he? Dat vreet relatief nogal veel stroom als je daar continu naar gaat schrijven, dat doe je met afspelen nml nooit ;)
Daarom is een goed buffer bij dit soort spelers ook zo belangrijk. De Xclef heeft er 12, dus 4 mb meer dan de MamboX. Hopelijk gaat 'ie er ook beter mee om.
Hoe groter het buffer, hoe minder vaak de HDD hoeft op te spinnen en hoe langer er met een batterijlading gedaan kan worden. Juist bij 2.5" HDD-based spelers had ik liever een 16 of 32 mb buffer gezien.

[ Voor 73% gewijzigd door Tranquility op 18-06-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij files uploaden/verwijderen gebruik ik altijd de ac adapter. Toen ik nog een nex II had deed ik de cf kaart altijd in de reader, zodat speler zelf geen stroom gebruikte.
Heb heel effe onder de motorkap van de xclef gekeken m.b.t. de batterij: dit is er eentje van 2050 mAh voor degene die het willen weten. Daarna deed en doet hij het nog steeds :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics van de motorkap please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 23:32:
Pics van de motorkap please :D
pff, kan ik hem weer open schroeven, ben geen automonteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die batterij te vervangen... (en zo ja, hoe snel) en deze batterijen gewoon te verkrijgen (maw, is het een standaard batt). En is het mogelijk om de xclef op te laden met een 12v adapter? Als ik namelijk op vakantie ga ben ik meer dan 10 uur onderweg... en hebbik niet overal toegang tot een 220 aansluiting, of een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Aan de zijkanten zitten van die dunne paneeltjes+bovenaan en onderaan een klein schroefje. Vervolgens zitten onder die paneeltjes ook boven en onder een iets grotere schroefjes(kruiskopschroeven). Wil je de batterij verwijderen om wat voor reden dan ook dan moet je 2 draadjes van de batterij halen en die vervolgens aan de nieuwe batterij solderen. Op de onderkant van de xclef staat:
Powersupply: Rechargeable Li-Ion 3.7V/2000mAh(?) DC5V/2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
de Philips HDD100 staat nu ook op de normale website van Philips (USA):

Iets met een lange url

En het is dus bij 15 GB gebleven... voorlopig.

Ondertussen vlot het nieuwe topic maken al aardig. Het irritantste onderdeel - het updaten van de tabellen en ze opnieuw samenvoegen - was ook al aardig onderweg, en toen besloot mijn trouwe PII 433 MHz tot een spontane reboot. Dus dat doen we even opnieuw... Adem-in... Adem-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

ronald1971 schreef op 18 June 2003 @ 22:01:
bedankt voor de info JazzySOB, alleen ik het op mijn mb alleen usb 1.1.
op mijn interf. heb ik usb 2.0, dus ik probeer effe te kijken naar event. nieuwe drivers van nec.
Probeer je USB kaart eens in een ander PCI slot (als dat mogelijk is).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 24-07 20:42
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 22:58:
[...]

Nou ik vind het helemaal best!.. Morgen komt mijn iriver imp 550 binnen als tussen doortje zeg maar (deze page is daarover echt ganst geill http://babelfish.altavist...4%26strque%3D%26field%3D1 .... en die Iriver ihp wordt toch zekers wel nog 4 weken vertraagd. Nergens op internet zijn sporen te vinden over daadwerkelijke distributie cq samples. Bij de imp-550 duurde het ook 4 weken na releasetijd voordat ze echt leverbaar waren dus ik vrees zo rond 20 juli ofzo. Dat ding wordt toch echt niet wereldwijd gereleased volgens mij en zelfs de jappers weten nog geen datum dus... Ik weet nie.....

edit en wat Grrrrrene zegt kan best wel eens waar zijn. Usb 2.0 vreet stroom, ook niet zo gek, de speler moet ff 48.000 ziljard bitjes binnen een minuut over zenden hehe
ik denk dat het zelfs nog wel een tijd langer kan gaan duren, in Amerika hebben ze de iMP-550 nog niet eens normaal in de verkoop.
Ik ben benieuwd, maar mi kan die iHP nog wel 2 of 3 maanden gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

[offtopic]
Is het niet tijd voor [MP3] New HD-players: Deel II ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DeX schreef op 19 June 2003 @ 09:13:
[offtopic]
Is het niet tijd voor [MP3] New HD-players: Deel II ???
Soms is het wel eens handig om de laatste 20 replies van een topic te lezen.

The_Omniscient is bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

wwillem schreef op 19 June 2003 @ 09:28:
[...]

Soms is het wel eens handig om de laatste 20 replies van een topic te lezen.

The_Omniscient is bezig...
Mijn paginaindeling is anders. dus het staat net niet op de laatste pagina.
Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

AAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHH!!! :( :(
De XCleff is dus pas vanaf 20 juli weer leverbaar :'( En dan ben ik NET op vakantie :'( :'(
Why....???

[edit]
Er zal nix anders opzitten dan een el-cheapo 2 knakending te kopen voor tijdens de vakantie en daarna maar de XCleff te kopen. ;( (Of heeft iemand betere ideeën?)

[ Voor 42% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-06-2003 09:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Ik heb speciaal om de vakantie (en daarna) door te komen een cheap mp3-flashspelertje gekocht......Deze moet me zoet houden tot de IHP-100 verkrijgbaar is en vooral betaalbaar (< E400 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik denk dat ik w8 tot aug - sept tot kopen van EEN mp3speler weet nou niet helemaal cker meer of ik een HD of CD wil hebben

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 19 June 2003 @ 09:33:
AAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHH!!! :( :(
Ja ik wil niet lullig doen maar dat is toch echt je eigen fout. Had je hem moeten pre-orderen net zoals iedereen gedaan heeft. Zoiets weet je met nieuwe spulletjes....
enrico schreef op 19 juni 2003 @ 10:47:
Ik heb speciaal om de vakantie (en daarna) door te komen een cheap mp3-flashspelertje gekocht......Deze moet me zoet houden tot de IHP-100 verkrijgbaar is en vooral betaalbaar (< E400 )
Dan kan je lang wachten. Mp3 spelertjes hebben helaas niet zo`n geweldig prijsbeleid als cpu tjes. Dat kan wel een jaar duren voordat je die ihp voor 100 euro minder wilt kopen......

Nog ff een paar mooie fototjes (die vast al eens voorbij gekomen zijn ;) ) om de Iriver fans (me!!) moet te geven ...

Afbeeldingslocatie: http://www.iriverjapan.com/images/product/iHP-100/iHP-100-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iriverjapan.com/images/product/iHP-100/iHP-100-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iriverjapan.com/images/product/iHP-100/iHP-100-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iriverjapan.com/images/product/iHP-100/iHP-100-4.jpg

Wie het laatst lacht, lacht het best! :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 12:25:
[...]

Ja ik wil niet lullig doen maar dat is toch echt je eigen fout. Had je hem moeten pre-orderen net zoals iedereen gedaan heeft. Zoiets weet je met nieuwe spulletjes....

[...]

Dan kan je lang wachten. Mp3 spelertjes hebben helaas niet zo`n geweldig prijsbeleid als cpu tjes. Dat kan wel een jaar duren voordat je die ihp voor 100 euro minder wilt kopen......

Nog ff een paar mooie fototjes (die vast al eens voorbij gekomen zijn ;) ) om de Iriver fans (me!!) moet te geven ...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wie het laatst lacht, lacht het best! :o
Die pics staan ook in het iHP100 topic. Hoe weet je eigenlijk dat de prijs niet naar beneden zal gaan? Zo lang is er nog geen HDD-Mp3 speler markt, dus ik denk dat we daar nog niets over kunnen zeggen. Naar mijn gevoel gaat het de komende maanden juist exploderen. waarbij iPod, Zen en iRiver ook concurrentie gaat krigjen. Tot zover dat de prijzen omlaag zullen worden gebracht om dus nog goed te concureren. Een gezonde markt dus.

Ik denk Dat de prijs van de iHP100 na een maand of 2 zal droppen met een paar euro's. Maar ik denk niet 100-den euro's.

Mischien is het verstandig je ook een beetje gedeisd te houden ten op zichte van andere forumleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Exirion

Gadgetfetisjist

DeX schreef op 19 June 2003 @ 12:45:
Zo lang is er nog geen HDD-Mp3 speler markt
*kuch* De iPod is bijna 2 jaar op de markt. Je hebt wel gelijk dat ze nog niet zo heel lang serieuze concurrentie hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op 19 June 2003 @ 12:45:
[...]
Die pics staan ook in het iHP100 topic. Hoe weet je eigenlijk dat de prijs niet naar beneden zal gaan? Zo lang is er nog geen HDD-Mp3 speler markt, dus ik denk dat we daar nog niets over kunnen zeggen. Naar mijn gevoel gaat het de komende maanden juist exploderen. waarbij iPod, Zen en iRiver ook concurrentie gaat krigjen. Tot zover dat de prijzen omlaag zullen worden gebracht om dus nog goed te concureren. Een gezonde markt dus.
Ik denk Dat de prijs van de iHP100 na een maand of 2 zal droppen met een paar euro's. Maar ik denk niet 100-den euro's.
Mischien is het verstandig je ook een beetje gedeisd te houden ten op zichte van andere forumleden.
Ja ik wou nog een serieuze reply maken maar gezien je laatste zinnetje heb ik zoiets van :Z

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:01:
[...]

Ja ik wou nog een serieuze reply maken maar gezien je laatste zinnetje heb ik zoiets van :Z
Post dan Nix :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh je was me net voor, ik had nog ff dit erin geedit:

Er is al jaren een markt in azie en amerika, daarbij is er nog nooit prijzenoorlog uitgebroken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
In Amerika zijn de prijzen van de iPod-concurrenten toch behoorlijk gedaald, de afgelopen maanden. Een Zen kost daar +/- $ 250... dat is dan tevens ook zo'n beetje de enige sparringpartner voor de oude Apple iPod gebleken; de rest lag er sowieso technologisch op enorme afstand. Desalniettemin zijn HDD-players als de Neo II en IV steeds verder in prijs gedaald om maar competitief te blijven in de globale markt.

In Azie is er sowieso nooit een andere HDD-player dan de iPod doorgebroken, om de simpele reden dat de iPod als enigste klein genoeg was om de Aziaten te bevallen. Dit is geen vooroordeel; zoek maar naar het aanbod van HDD-spelers in Azie en je zult het zelf zien. Enkel de stokoude PJBox (indoor-use) en de iPod zijn ruimschoots verkrijgbaar; de Toshiba GigaBeat leek een mooie concurrent te worden, maar is door allerlei omstandigheden ontzettend geflopt.

De komende generatie 1.8" HDD-spelers zal ook in Azie behoorlijk wat stof doen opwaaien, omdat ze stuk voor stuk lichter en kleiner zijn dan de vorige iPod.

Er is trouwens nu ook een Nederlandse versie van Philips' HDD100 spec-sheetje. Wat mij opvalt: er staat in dat je een "batterijhouder voor alkaline-batterijen" erbij krijgt... En dat kan ik niet helemaal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is zo een batterijhouder niet zo een extern pack wat je op de HDD 100 zou kunnen schroeven voor meer "power". Mijn Sony MD heeft ook een batterypack die je er extra kunt opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wanneer kan ik trouwens jouw review verwachten Omniscient :? (wat.. ik ongeduldig, welnee ;) :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wwillem schreef op 19 June 2003 @ 14:49:
Wanneer kan ik trouwens jouw review verwachten Omniscient :? (wat.. ik ongeduldig, welnee ;) :P)
Ehrm... tja... Ik krijg hem natuurlijk pas wanneer mijn supplier hem heeft. Dit wordt dan netjes intern afgehandeld, en zodra ik meer nieuws heb horen jullie het vanzelf ;) .
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:22:
is zo een batterijhouder niet zo een extern pack wat je op de HDD 100 zou kunnen schroeven voor meer "power". Mijn Sony MD heeft ook een batterypack die je er extra kunt opschroeven.
Zou kunnen. Ik ga eens navraag doen... Eerst nog honderdzestig tabellen door elkaar heen flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die Nederlandse PDF die je net gaf heb ik ff gelezen, maar wat is in hemelsnaam "CD Rewritable Compatible" en wat heeft het te maken met een HDD100 :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Pfff, heb nu eindelijk mijn xclef aan mijn usb 2.0 kaart kunnen hangen door xp te installeren. Heb net 67 Mb overgezet van cd naar xlef in iets minder dan 2 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald1971 schreef op 19 June 2003 @ 15:38:
Pfff, heb nu eindelijk mijn xclef aan mijn usb 2.0 kaart kunnen hangen door xp te installeren. Heb net 67 Mb overgezet van cd naar xlef in iets minder dan 2 min.
Klopt dat wel? dat is maar 560k/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Grrrrrene schreef op 19 June 2003 @ 15:16:
Die Nederlandse PDF die je net gaf heb ik ff gelezen, maar wat is in hemelsnaam "CD Rewritable Compatible" en wat heeft het te maken met een HDD100 :?
Dat moet (uiteraard) een foutje zijn. In de franse versie staat het icoon niet. Hier is ook geen sprake van de losse batterijhouder. Vaag.

Er staan trouwens nog een hoop geile gadgets in die directory ;) B)

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 19-06-2003 15:56 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ronald1971 schreef op 19 juni 2003 @ 15:38:
Je zou er 6.7 seconde over moeten doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Ik denk dat de prijs van de Ihp-100 weldegelijk zal dalen na een paar maanden, niet alleen dankzij de concurrentie maar ook door de introductie van de Ihp-200 die ergens in het 3e kwartaal moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem schreef op 19 juni 2003 @ 15:56:
[...]

Ja, dat was nog voordat hij een gedeeltje van mijn interface had geinstalleerd, kwa drivers dan, dat ging een beetje lastig, is nu helemaal goed geinstalleerd, alleen nu is het net als laatst weer zo dat hij de pc opnieuw opstart als ik de xclef aan de usb hang. Hij ziet 'm wel, ook de naam die ik destijds gegeven heb, ook dat het een massaopslagapparaat is(heb nl. xp), maar dan krijg ik weer zwart beeld en start de pc weer opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wwillem schreef op 19 juni 2003 @ 15:56:
[...]

Mja, ik denk niet dat er al Cd-romspelers bestaan die een hele CD in zo'n korte tijd rippen :P (Tjeez, 44 pagina's al, ff rustig aan doen cker ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-06-2003 16:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ff een status-update'je (oid) van mijn topic-in-aanbouw:

• Het is werkelijk een gedrocht aan het worden, maar de grootste lappen info heb ik inmiddels in een verhaalvorm kunnen stouwen
• Tabellen zijn nu voor 90% ge-update en voor 60% opnieuw ingedeeld (opnieuw indelen kan nog ff duren, maar niet al te lang)
• Mijn PC is inmiddels alweer 2 keer gecrashed (nadert de terminale fase... fijn dat ik zoveel backup... aangezien mijn CD-writers allebei stuk zijn en mijn laatste HDD helemaal vol zit... tijd voor een USB mass storage device dus ;) ).

De oplossing voor dit probleem was even simpel als effectief: gooi de kast helemaal open en flikker je 17" ventilator erin. Tja, dat is dan mijn versie van [DOC]... ben niet zo thuis in die wereld. Het aquarium inbouwen leek me net iets te riskant, mss als het topic af is.
• Zojuist ben ik uit de hel van de [td] en [tr]-tags ontsnapt. Het was een grote puinzooi, maar de schoonmaakploeg heeft overuren gedraaid.
• Al met al zit ik nu op zo'n 80% van de hele job.

Ik zet dat hier ff neer om de modmensen een hart onder de riem te steken (waarschijnlijk reageren er op zo'n dwaas tijdstip toch niet al teveel mensen); ik ben dus niet aan het toekijken hoe mijn oude topicje lekker openblijft ofzo, eik is het van de zotte zoveel tijd dat hierin is gaan zitten... maar vrijwillgerswerk is veelal loon naar werken, nietwaar?

Anyway, het offline-gedeelte breekt voor mij atm aan... Een mens zou er brak van worden. Slaap ze nog, I know I will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Hail to the Omnicient _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik volg dit topic al geruime tijd, en zal het nieuwe ook doen, zolang ik nog geen hdd mp3 heb.
En het is een goed topic hoor! Je werken wordt beloond door veel stille muisjes die achter hun bureau het met veel spanning volgen, en misschien later ooit ook eens iemand met veel tech-know-how (8> zullen worden en nuttig gaan replyen! of iets revolutionairs gaan ontwerpen!

...en je geduld wordt beloond o.a. door je eigen waardering en het geduld dat het je opbrengt B)

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 20 June 2003 @ 02:22:
(waarschijnlijk reageren er op zo'n dwaas tijdstip toch niet al teveel mensen);.
he wt? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

al weer een goede offtopic!

Maar hoe belangrijk is het nou om een firmware upgradeable speler te hebben?
Denken julie dat MP3 snel vervangen wordt?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

HIValicious schreef op 20 June 2003 @ 08:08:
[...]

al weer een goede offtopic!

Maar hoe belangrijk is het nou om een firmware upgradeable speler te hebben?
Denken julie dat MP3 snel vervangen wordt?
Firmwareupdatable spelers hebben een langere houdbaarheidsdatum. Inderdaad omdat MP3 wel eens in de toekemst eruit zou kunnne vallen. Ook hou ik niet zo van Bugjes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Firmware upgradeble is meestal bedoeld om "foutjes" ook wel bugs genoemd weg te werken. Mp3 spelers worden meestal niet volmaakt gereleased. Met firmwareupgradebility (wat een woord) kunnen fabrikanten spelers (te) snel op de markt brengen voor al ons haastige Tweakertjes zonder geduld (incluis myself) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja ok de bugs zijn kut maar ik bedoel MP3 gaat egt niet zo snel weg ... denk ik

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ronald & Warden:
een functie die ik bij de Mambox mis:
kun je bij de xclef als er een liedje speelt gelijktijdig ook het volgende liedje opzoeken in je 20gb bibliotheek?
Bij de mambox moet je het huidige liedje stop zetten... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 11:23:
@ Ronald & Warden:
een functie die ik bij de Mambox mis:
kun je bij de xclef als er een liedje speelt gelijktijdig ook het volgende liedje opzoeken in je 20gb bibliotheek?
Bij de mambox moet je het huidige liedje stop zetten... :(
Ja dat is mogleijk, ook kan je b.v. een txt bestandje gaan lezen. Alleen zodra je je tuner aanzet/wilt bekijken, dan stopt je liedje (is niet eens zo gek eigenlijk)

verder krijg ik net een mailtje van mp3cdspeler.nl.... een faq van de xlcef:

download hier de faq

heb hem nog niet helemala doorgelezen, maar denk zal eerst even posten.

Update over de review. Ik denk dat ik nog een (half) weekje wacht met de review, dan heb ik wat meer meningen erover. Nu is het vooral, geweldig, doet t perfect, over een weekie denk ik ook wat andere objectievere dingen erin te kunnen zetten.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
TheWarden schreef op 20 June 2003 @ 11:38:
[...]

Ja dat is mogleijk, ook kan je b.v. een txt bestandje gaan lezen. Alleen zodra je je tuner aanzet/wilt bekijken, dan stopt je liedje (is niet eens zo gek eigenlijk)

verder krijg ik net een mailtje van mp3cdspeler.nl.... een faq van de xlcef:

download hier de faq

heb hem nog niet helemala doorgelezen, maar denk zal eerst even posten.

Update over de review. Ik denk dat ik nog een (half) weekje wacht met de review, dan heb ik wat meer meningen erover. Nu is het vooral, geweldig, doet t perfect, over een weekie denk ik ook wat andere objectievere dingen erin te kunnen zetten.
Als je de id3-tag uitzet krijg je door het beeld het huidige nummer rollen(verschillende snelheden) en onderaan staat dat vorige afgespeelde nummer met daaronder het volgende nummer.
Ook kan je met jog key(aan de rechterkant) naar een vorig nummer en volgend nummer i.pv. de buttons op de voorkant.

[ Voor 1% gewijzigd door ronaldinho op 20-06-2003 12:56 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 20 June 2003 @ 09:47:
ja ok de bugs zijn kut maar ik bedoel MP3 gaat egt niet zo snel weg ... denk ik
Nee, zeker niet mp3 blijft een mainstream standaard! (ook al zie ik liever ogg als mainstream :D). Toch is een firmware upgradable apparaat heel handig. Het verlengt namelijk de levensdur van een apparaat omdat je de gehele software (in sommige gevallen ook de rom en dergelijken) kan updaten. Zo kunnen er extra features worden geintroduceert (mits fysiek mogelijk), bugs kunnen worden verholpen etc. Ik zou er wel wat extra voor willen betalen iig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't gaat nu blijkbaar bij veel mensen tussen xclef en iriver, maare die yp900, gaat daar nog wat van komen? Raakt een beetje in de vergetelheid :X terwijl het toch geen slechte player is volgens mij. Of issie zelfs illegaal in NL omdat er FM-transmitter inzit :? ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 14:40:
't gaat nu blijkbaar bij veel mensen tussen xclef en iriver, maare die yp900, gaat daar nog wat van komen? Raakt een beetje in de vergetelheid :X terwijl het toch geen slechte player is volgens mij. Of issie zelfs illegaal in NL omdat er FM-transmitter inzit :? ??
Geen slechte player maarreh... als je echt goed graaft in de laatste pagina's (voor de X-Clef-hype) dan zie je een klein berichtje over het uitstel van de YP-900 staan. Apple zou Samsung aanklagen als ze het huidige model in de running zouden brengen; dit is dus op het allerlaatste moment afgeketsts omdat Samsung nu een restyling gaat ondernemen.

En zo duurt het weer tot september vooraleer we iets van de YP900 zullen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ihp-100 heeft een batterij levensduur van 16 uur, mag je eigenlijk na zeg 8 uur spelen de batterij weer opladen of moet de batterij echt helemaal leeg zijn ? (heb me wel eens laten vertellen dat dat slecht voor de batterij is geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 16:10:
De ihp-100 heeft een batterij levensduur van 16 uur, mag je eigenlijk na zeg 8 uur spelen de batterij weer opladen of moet de batterij echt helemaal leeg zijn ? (heb me wel eens laten vertellen dat dat slecht voor de batterij is geloof ik)
Kan best wel eens kloppen. Heb dat ook wel eens hier op het forum gelezen.
Zeker bij nieuwe batterijen dan wel apparaten met ingebouwde batterij(en).
Heb mijn xclef afgelopen nacht opgeladen(was de 2de keer sinds dat ik hem dinsdag kreeg) en heb het idee dat de batterij nu veel langer meegaat als na de eerste keer opladen (schatting). Hij staat nu sinds vanmorgen 10.30 uur aan en hij is nog niet leeg(lees: van de 3 streepjes staan er nog 2 op het moment van schrijven). Zodra de batterij helemaal leeg is (lees: player gaat vanzelf uit) zal ik deze teks even wijzigen, zodat je van mij de tijdsduur van de batterij te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 04-04 10:23
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 16:10:
Volgens mij zit er in de IHP-100 een Lion-Accu, en die hebben volgens mij geen last van memory-effecten ofzo.
Ik geloof dat dat soort dingen eigenlijk alleen geldt voor oude NiCd batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SEFje schreef op 20 juni 2003 @ 17:02:
[...]

Volgens mij zit er in de IHP-100 een Lion-Accu, en die hebben volgens mij geen last van memory-effecten ofzo.
Ik geloof dat dat soort dingen eigenlijk alleen geldt voor oude NiCd batterijen.
Klopt en sommige beweren zelfs de het memory effect niet gebaseerd is op feiten.

Wanneer je zoiets zou willen testen zou je 2 exact dezelfde batterijen moeten hebben, de ene volledig opladen en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nog een linkje naar mijn review:
Xclef HD500 mini-review!

Hopende hierbij wat mensen te hebben geholpen met hun keuze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wwillem schreef op 20 June 2003 @ 21:50:
Nog een linkje naar mijn review:
Xclef HD500 mini-review!

Hopende hierbij wat mensen te hebben geholpen met hun keuze :).
Goedzo, link wordt meegenomen in deel 2... jaja, ik ben weer druk in de weer momenteel. Schermpje van de HD-500 ziet er overigens toch erg :9~ uit moet ik zeggen!

Zal de review later wel lezen en een soort van mening erover ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mensen die geïnteresseerd zijn in de Xclef moeten wwillem's review beslist even lezen!
Zeer nette en informatieve review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 20 June 2003 @ 14:45:
[...]

...

En zo duurt het weer tot september vooraleer we iets van de YP900 zullen horen...
Dan mag Samsung intern wel e.a. gaan upgraden want volgens mij maken ze zo geen enkele kans meer op de markt, tenzij ze die YP900 voor een dumpprijs lanceren.

offtopic:
Gaan we op voor een recordpoging langste topic hier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 00:06:
[...]

Dan mag Samsung intern wel e.a. gaan upgraden want volgens mij maken ze zo geen enkele kans meer op de markt, tenzij ze die YP900 voor een dumpprijs lanceren.

offtopic:
Gaan we op voor een recordpoging langste topic hier? :+
Goh, het lijkt wel of je mn nieuwe topicstart al hebt ingezien! Dat is precies dat ik over de YP900 heb geplaatst...

offtopic:
Neen... mss de langste topicstart ooit...

Ik kwam toch nog een aantal dingetjes tegen die ik moest verbeteren... Additionele snuisterijen, kleine mededelingen, the workx. We willen wel zo compleet mogelijk zijn natuurlijk.

Naar goede traditie zal het topic dan op deze zaterdag gelaunched worden. Ja... dat is een deadline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 21 June 2003 @ 00:16:
[...]
Goh, het lijkt wel of je mn nieuwe topicstart al hebt ingezien! Dat is precies dat ik over de YP900 heb geplaatst...
ghehe, ik ben paranormaal begaafd.

Een beetje normaal denkend bedrijf zal ongetwijfelt dezelfde conclusies trekken, het is een relatief kleine markt dus elke concurrent die je hebt telt wel hard mee; En dan heb je ook nog zoiets als marktverzadiging.
Ik kwam toch nog een aantal dingetjes tegen die ik moest verbeteren... Additionele snuisterijen, kleine mededelingen, the workx. We willen wel zo compleet mogelijk zijn natuurlijk.

Naar goede traditie zal het topic dan op deze zaterdag gelaunched worden. Ja... dat is een deadline!
Het is zaterdag ;)

Tja, met zo'n groot topic ontkom je nu eenmaal niet aan revisies, aanpassingen en dat soort dingen, en ongetwijfeld heb je toch nog wat te melden als je het 2e deel gepost hebt.

Je bent iig wel een held om dit op deze manier allemaal bij te houden, knap hoor, een ander zou dit onderhand als (bij)baan gaan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:45
het is zaterdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Zo, wat mij betreft kan er een slotjuhhhh op...

Een klein verzoek:

Post het komende kwartier nog niet in het nieuwe topic! NIET DOEN AUB, ook niet om grappig te zijn of weet ik het...

Je zult er des te meer plezier van hebben als alles in de juiste volgorde terecht komt. Ieg: bedankt voor uw deelname in dit topic, ik ga nu het nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13
Okay :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.