Ik heb sinds gisterenochtend ook de Xlef hd-500. Maandag geld laten overboeken van mijn bank naar die van mp3cdspelers(Holland Global). Diezelfde dag is het verstuurt en gisterenochtend rond 10.20 stond de tpg al bij mij op de stoep. Zal ook wel komen dat ik in Zwolle woon, maar goed, even tot de orde van de dag.
pluspunten van mij zijn:
*makkelijk scrollen door het menu d.m.v. scrolhendel aan de zijkant (vergelijk het maar met de oude modellen van de ipod, alleen dan geen wieltje)
*menuinstellingen zijn ook makkelijk in te stellen.
*gegevensoverdracht via windows verkenner(daarover later nog een vraagje)
*opladen: volledig opladen deed hij ong. 4,5 uur over (had eerst voor gezorgd dat de batterij helemaal leeg was, dus totdat hij vanzelf uit ging)
*geluidskwaliteit is goed, heb hem ingesteld op Utra Bass, oordopjes vond ik wat minder, maar zal ook wel komen omdat ik zelf al een aardige tijd sennheiser mx500 oordopjes heb(die met een volumeregelaar in het snoer)
*mooi leren beschermhoesje like ipod.
minpunten van mij zijn:
*de radio: heb hem d.m.v. de automatische zoekfunctie laten zoeken, maar kreeg tot nog toe maar 1 zender te pakken (ook nog wel die van de lokale radio (radio zwolle in mijn geval :-((
*via de site van xclef(
www.xclef.com) geen firmware te vinden, ook niet van andere audioprodukten van hen)
*wat ik niet echt als een nadeel zie/vind is de usb-kabel: het gedeelte wat in de pc gaat is logisch standaard, de andere kant, die in de xclef gaat is iets kleiner kwa vorm(mensen die een nexII hebben(gehad) weten wat ik daarmee bedoel)
De eerste keer bij het aansluiten van de xclef ging mijn pc spontaan rebooten, daarna nog een paar keer, ook in save mode. Ik had hem toen aan de usb2.0 hangen. Daarna aan de usb1.1 gehangen en toen ging alles goed. Rara hoe kan dit. TheWarden, heb jij hier toevallig al iets van gemerkt of iemand anders die hem heeft.
Ik kon dus wel bestanden naar de xclef sturen, alleen dus via usb1.1 en helaas nog niet via usb2.0