[2d] post je 2d stuff maar weer - part 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last
Nieuw Topic
Allochtoon wijzigde dit bericht 09-01-2003 20:35 (23%)
quote:
De gehavende pizzapunten (of hoe noem je die dingen) lijken niet even groot, ook niet met perspectief meegerekend. Rood vind ik er ook niet zo bij passen. Verder wel een leuk idee (misschien iets minder JPEG-compressie?
Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.
Oorzaak is fout perspectief; het blauwe gedeelte heeft wel perspectief terwijl de witte vlakken even lang blijvenquote:DiMension schreef op 09 januari 2003 @ 22:38:
[...]
De gehavende pizzapunten (of hoe noem je die dingen) lijken niet even groot, ook niet met perspectief meegerekend. Rood vind ik er ook niet zo bij passen. Verder wel een leuk idee (misschien iets minder JPEG-compressie?)
www.triathlete.nl
quote:Scighera schreef op 10 januari 2003 @ 07:24:
[...]
Oorzaak is fout perspectief; het blauwe gedeelte heeft wel perspectief terwijl de witte vlakken even lang blijven
Dat is op zich wel mooi, maar de afstanden tussen de vlakken zijn niet gelijk, en ze lijken ook niet dezelfde vorm te hebben.
quote:
eh goed...
hoe bereik je dit effect...eh tja.
Ik heb eerst een 3d model gemaakt met allemaal gebogen en getwistte cylinders
daarna hebbik er een pikzwart material opgezet en het gerenderd door een camera met erg hoge fov... hierdoor krijg je dus "random" dikteverschil in de zwarte lijnen
verder is het een geklooi met blending modes, blurren, kleur toevoegen...

flash versie [is in te zoomen]
soort collage van 2 bouwplaatjes die ik laatst heb gemaakt.. ze zijn een beetje simpel, maar werken wel
Al zelf uitgevonden
NitroX infinity wijzigde dit bericht 11-01-2003 19:20 (36%)
Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P

Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P
't Is een battle picture, dus er gaan ok credits naar Lolith. Die gaf me namelijk een goeie 'Round' voor deze. Scanlines had ik achteraf misschien beter weg kunnen laten. Maar 'battle-pictures' mag je niet veranderen (in de battle iig), dus doe ik dat ook niet.

Domifiel wijzigde dit bericht 11-01-2003 20:01 (29%)
Canon Powershot G3
Wat ik niet snap is dat iedereen er min of meer een "wijze zin" bij in moet planten... dit vind ik in 99 van de 100 gevallen heel erg lelijk. Heel soms kan het nog wel een bepaald gevoel meegeven aan het plaatje, maar vaak komt het naar mijn mening erg onprofessioneel over aangezien men er niet lang genoeg over nadenkt en er maar wat neerkwakt. als er maar wat staat...
Daarom mijn vraag: Waarom, waarom zetten jullie er ingodsnaam een zin bij die zo slecht is dat zelfs de meest amateuristische dichter er nog tranen van in z'n ogen krijgt.
Jullie maken mooie plaatjes, maar die zinnen maakt het geheel soms zo lelijk dat ik uit soms angst maar geen commentaar geef op jullie plaatjes...
houd in je achterhoofd dat dit slechts mijn mening is...
Toch kun je hier wel een hele discussie over houden. Want aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat dit soort dingen skills vereist, net als het photoshoppen zelf. En deze moet je ontwikkelen dus ik wil niet zeggen dat het not done is om te doen.
mijn mening, nofi
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
(tot zover obscure reference)
Heb ook verder geen idee waarom mensen het zo leuk vinden om met stockphotos een leuk knipselplaatje te maken. Het staat tof? fijn. Zeker op deviantart gezien. w00t.
Allemaal leuk en aardig, maar iedereen kan het. a) originaliteit is anders b) het stelt absoluut niets voor.
/bitter
en trouwens: ook als je plaatjes lelijk vind wordt commentaar nog steeds wel gewaardeerd (door mij althans)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
Hier nog 1. In bijna alles wat ik maak zet ik wel een zin of woord. Soms doe ik dat ter toevoeging, maar soms doe ik het ook gewoon om het een 'titel' te geven zeg maar. Net als dat je titels geeft aan boeken en liedjes enzo, geef ik dus 'titels' aan mijn werkjes. Alleen ik heb alleen het probleem dat het de ene keer beter uitpakt dan de andere keer. 'kMoet namelijk nog veel oefenen als het aankomt op typo.quote:mophor schreef op 11 januari 2003 @ 20:31:
Om even vanuit mezelf te spreken: d'r zijn maar weinig plaatjes van me waar niets bij staat.
Nog meer tekst..
Vaak vind ik typografie wat toevoegen aan een plaatje en als ik er dan toch text op ga zetten wil ik wel wat overbrengen.
Canon Powershot G3
Er zit natuurlijk wel een verschil een een korte en goed uitgewerkte typo en een zin of een hele songtekst oid. Niet dat de eerste niet "fout" kan worden uitgeveerd maar tis imo een andere dicipline.quote:Domifiel schreef op 11 januari 2003 @ 21:05:
Hier nog 1. In bijna alles wat ik maak zet ik wel een zin of woord. Soms doe ik dat ter toevoeging, maar soms doe ik het ook gewoon om het een 'titel' te geven zeg maar. Net als dat je titels geeft aan boeken en liedjes enzo, geef ik dus 'titels' aan mijn werkjes. Alleen ik heb alleen het probleem dat het de ene keer beter uitpakt dan de andere keer. 'kMoet namelijk nog veel oefenen als het aankomt op typo.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
mpegernie wijzigde dit bericht 11-01-2003 21:17 (99%)
Human Bobby
quote:mpegernie schreef op 11 January 2003 @ 21:14:
[...]
Er zit natuurlijk wel een verschil een een korte en goed uitgewerkte typo en een zin of een hele songtekst oid. Niet dat de eerste niet "fout" kan worden uitgeveerd maar tis imo een andere dicipline.
Das ook weer zo. Je ziet mij (gelukkig
Als ik hele verhalen bij mijn werkjes wil stoppen, dan zou ik dat er wel als aparte toevoeging doen... een gedicht ofzo. Nu eerst nog leren dichten
Canon Powershot G3
quote:
De fotomanip is wel mooi, maar Comic Sans als lettertype?? Dikke no-go imho. Als er één lettertype op deze aardkloot is dat vernietigd moet worden is het wel Comic Sans.
[edit]
Nog wat van mijn werk.
Plaatje voor een battle:

Vingeroefening; 'ansichtkaart' uit Engeland voor een vriend van me

De type bij het laatste plaatje is alles behalve mooi, maar dit keer ging het wel om de inhoud
En natuurlijk de excuses voor het verneuken van de layout
David wijzigde dit bericht 12-01-2003 11:18 (36%)
quote:mahjqa schreef op 11 januari 2003 @ 20:31:
Heb ook verder geen idee waarom mensen het zo leuk vinden om met stockphotos een leuk knipselplaatje te maken. Het staat tof? fijn. Zeker op deviantart gezien. w00t.
Hier moet ik toch even een opmerking over maken. Natuurlijk zijn deze plaatjes er in verschillende kwaliteitsgraden, maar als ik bijvoorbeeld zo'n plaat maak probeer ik er toch iets origineels van te maken. Het is net alsof je bij schilderen een aquarel maakt ofzo. Het idee is alles behalve origineel, maar de uitwerking is zo origineel als je hem zelf maakt. Dat is sowieso bij alle vormen van kunst zo. Luie kunstenaars blijven lui, originele kunstenaars zullen altijd proberen iets origineels te verzinnen.
Wil ik ook nog ff aanhaken op de tekst-kwestie. Soms zijn de teksten in een plaatje wel goed, maar lijkt het lettetype helemaal nergens op. Tekst is een stijlelement, en als je dat op de juiste manier gebruikt wordt je plaat er een stuk mooier op. Ik vind het vaak wel mooi als een plaat een motto, een statement met zich meebrengt.
quote:
helemaal mee eens, maar dan vind ik het altijd nog moeilijk om er iets neer te zetten wat ergens op slaat. Ik laat het dan altijd maar bij een titeltje of ik laat het weg...
Maar voor mij alles behalve er een diepe gedachte achter te plaatsen, die komt voor de rest toch niet over en dan ziet het er imo erg amateuristisch uit...
Hou die diepe gedachten maar voor jezelf en probeer ze niet te delen...
als je ze succesvol kan delen moet je dat vooral doen, maar ik denk dat de meeste mensen hier daartoe niet echt in staat zijn (blijven proberen, doe ik ookquote:Hugo schreef op 12 January 2003 @ 13:33:
[...]
helemaal mee eens, maar dan vind ik het altijd nog moeilijk om er iets neer te zetten wat ergens op slaat. Ik laat het dan altijd maar bij een titeltje of ik laat het weg...
Maar voor mij alles behalve er een diepe gedachte achter te plaatsen, die komt voor de rest toch niet over en dan ziet het er imo erg amateuristisch uit...
Hou die diepe gedachten maar voor jezelf en probeer ze niet te delen...
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
quote:mophor schreef op 11 januari 2003 @ 20:31:
en trouwens: ook als je plaatjes lelijk vind wordt commentaar nog steeds wel gewaardeerd (door mij althans)
Eh ok... laat ik voorop stellen dat de laatste 3 die jij gemaakt heb totaal niet mijn stijl zijn en verwacht dus geen afkrakend commentaar aangezien ik niet echt een objectieve mening erover kan vormen.
Over de tekstjes, tja je hebt iig een font gekozen dat er bij past. Verder kan ik me nog een klein beetje indenken dat die figuren op een bepaalde manier de wereld inkijken en dat je ze dan met van die astrologische kreten kunt benoemen.
Ik had het nooit gedaan, maar ik zet dan ook geen mensfiguren in mijn plaatjes waarvan je de emoties oid af kunt lezen...
Verder vind ik dat je er bij de eerste kunt zien dat je er extra aandacht aan hebt besteedt in verhouding tot de laatste 2.
De eerste lijkt echt af, wat compositie betreft. Daarna begint het steeds meer een bij elkaar raapsel van een foto plus een abstracte achtergrond + wat astrologische afbeeldingen en een kreet.
De kleurstelling van de derde vind ik dan wel erg mooi, misschien kan je daar nog wat verder aan klooien zodat ie net zo af is als de eerste.
De tweede vind ik de minste eraf. De kleuren zijn niet mooi, het hoofd is een beetje slecht in het geheel geplakt. De compositie is ook de minste...
verbeter me als het astronomie ipv astrologie is, ik haal die dingen altijd door elkaar
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last
Dit topic is gesloten.