Ik niet. 2 stockphotos over elkaar, blending modes veranderen, Comic Sans MS met een tekst eronder, 80% transparant zetten, klaar.
Hoe doen jullie dat toch?! Sommigen zetter er heel stoer bij " oooh ff in 20 minuten!" Maar is dit allemaal gedaan met PS?!!
Niet per se. Kan wel.
Of gebruiken jullie nog andere programma's?! Ik zat net op fotosoep.nl te kijken maar daar wordt ik ook neit veel wijzer uit. Hebben jullie tips?
Ja. Leren. Niets uploaden naar een gallery zoals DeviantArt totdat je een jaar of 1.5 bezig bent. Leer tekenen. Leer elke functie van Photoshop van binnen en buiten - en niet alleen de filter > render > lensflare. Doe tutorials, maar probeer het eindresultaat na een paar keer oefenen te bereiken zonder er in te kijken. Koop een scanner. Scan van alles dat je kunt vinden : een flyertje met 2D werk volgt hieronder, en jij mag raden wat ik eronder heb gelegd

. Zelfs cheape scanners doen 't okee, mits ze niet -te- oud zijn.
Limiteer jezelf niet tot 1 programma. Download alle gave gratis fonts die je kan vinden - strak, geproportioneerd spul, geen troep. Ga naar de bieb en leen een set boeken over kleurentheorie, kunstgeschiedenis. Kijk naar de links op sites zoals
www.designiskinky.net en
www.surfstation.com. Luister naar goede muziek (en dan bedoel ik niet het top-40 spul - alternatieve dingen) als je aan het werk bent. Teken met de hand - ook een kunst die je niet moet vergeten. Zorg dat je in een lekkere stoel zit als je achter je computer zit. Begin niet zomaar - probeer eens conceptgericht en projectgericht te werken. Ben niet tevreden met weinig werk als je begint. Ben niet bang om 4 dagen aan een stuk te besteden - oefening baart kunst, en je wilt geen vroegtijdige abortus. Als je na 2 uur geen inspiratie hebt, ga dan naar buiten, adem de frisse lucht in, en ga iets anders doen.
Als je de theorie van Photoshop eenmaal onder de knie hebt, koop je jezelf een mooi dik 3dsmax boek en gaat daarmee beginnen. Internet-tutorials zuigen, en in de meeste gevallen spaart men zich sowieso al de 3000 euro uit die 3dsmax kost, dus moet men niet te krenterig zijn om 30 euro te spenderen aan een boek. 3D is niet zaligmakend, maar realisme leren (radiositeit, goed, gedetailleerd modellen) of 3d-stijlelementen in je werk toevoegen geeft het wat extra's dat Photoshop alleen niet kan.
Leer Flash. Vectors zijn een kunst op zich. Leer Illustrator, wat zo mogelijk nog lastiger is. Heb geduld - dit leer je niet in een dag, in een week, of in een maand. Analyseer bestaand design en resynthetiseer dit - zie je iets gaafs in een GUI, ga dan desnoods met de color picker alle pixels langs. Zie verbanden. Gradients. Blurs. Subtiele blending modes. "The devil is in the details". Perfectionisme is je vriend.
Filters zijn niet zaligmakend. Gebruik ze zo min mogelijk. Leer hoe je effecten zonder filters ook kunt maken - zelfs emboss is niet zo lastig te leren. Kijk naar andermans werk, bestudeer compositie, kleurgebruik, en typografie. Blijf anoniem totdat je zeker weet dat je werk zich met gemak met het beste kan meten. Deinstalleer alle spelletjes op je computer - graphics are your only game. Vergeet rudimentaire HTML-handcoding niet voor je portfolio online te zetten.
En dan kun je met een beetje mazzel na 1.5 of 2 jaar of zo naar buiten treden met je werk, en dan ben je "goed".