Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Yoozer schreef op 06 February 2003 @ 02:11:
[afbeelding]

tekst moet nog toegevoegd worden, 20 minuutjes werk voor een kennis z'n siteheader ;)

Hoe heb je dit gemaakt en waarom ziet dit er zo goed uit? 8)
Gewoon PS met gradients en shapes? Of is het toch puur vectorwerk?

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

Lijkt mij good 'ol vector werk.. ook al lukt het mij niet in illustrator 9 een colour-transparant gradient te maken. [Het kan zijn dat ik gewoon iets over het hoofd zie, maar transparantie gebruik ik bijna nooit omdat ik er vaak problemen mee heb [afbeeldingen die gepixeleerd worden door de grote hoeveelheid transparantie layers, en het niet goed meer kunnen openen op de mac]

maar 't ziet er tof uit !
mk cr b82rez 2g4
Reg. datum: 25 november 2001

quote:
agentorangina schreef op 06 februari 2003 @ 21:41:
Lijkt mij good 'ol vector werk.. ook al lukt het mij niet in illustrator 9 een colour-transparant gradient te maken. [Het kan zijn dat ik gewoon iets over het hoofd zie, maar transparantie gebruik ik bijna nooit omdat ik er vaak problemen mee heb [afbeeldingen die gepixeleerd worden door de grote hoeveelheid transparantie layers, en het niet goed meer kunnen openen op de mac]

het lijkt mij juist dat ie gewoon eerst erg hoekige vormen had en vervolgens met wat cannelgeklooide ronde vormen heeft gekregen. hij heet namelijk hetzelfde effect op elk object

Reg. datum: 26 januari 2002

quote:

Oh my god! Ik kom hier kijken en ik zie gewoon superplaten! Hoe doen jullie dat toch?! Sommigen zetter er heel stoer bij " oooh ff in 20 minuten!" Maar is dit allemaal gedaan met PS?!!

Of gebruiken jullie nog andere programma's?! Ik zat net op fotosoep.nl te kijken maar daar wordt ik ook neit veel wijzer uit. Hebben jullie tips?

www.morrismavado.com

The bastards have landed.

quote:
Yoozer schreef op 06 February 2003 @ 02:11:
[afbeelding]

tekst moet nog toegevoegd worden, 20 minuutjes werk voor een kennis z'n siteheader ;)
Mooi! Ik zou hem alleen nog simpeler maken door de stroke en de gradient in de fish weg te laten. GEwoon hard oranje.
The sound of Saturday !!

quote:
AapopfietS schreef op 31 January 2003 @ 21:58:
kie zn topic ff sloom gaan..

is dit iets meer originaliteit? ja toch?? :)
[afbeelding]

tikkeltje trendhoeriteit

Aight, is dat je vriendin :P

Ziet er wel goed uit (die vrouw dan ;))

Nee grapje, ziet er wel netjes uit

Zaterdag avond, MASSIVE FM, Radio Hoorn

quote:
DiMension schreef op 06 februari 2003 @ 20:47:

[...]

Hoe heb je dit gemaakt en waarom ziet dit er zo goed uit? 8)
Gewoon PS met gradients en shapes? Of is het toch puur vectorwerk?

Basisvorm vis : Rhino. Basisvorm doos : Illustrator (vooral stroke-werk). Vulwerk in Photoshop - gewoon op hoge reso .AI geimporteerd, toen selectie gedaan, 5 pixels extended, vullen op aparte layer (die achter de line art zit). Voor "glans" - magic wand, selection shrinken, mask maken, vullen met gradient tot 't goed zit.

Ik had 't ook volledig in Illustrator kunnen doen, maar daar was ik te lui voor :). Het is niet moeilijk als je 't truukje eenmaal doorhebt - de vis zelf was gewoon een kwestie van "Create outlines" loslaten op de stroke, daar de binnenste van kopiëren, en vervolgens een fill met oranje.

Reden dat ik 't ding wat gradients heb gegeven is omdat ik 'm "droog" nog niet je van het vond - ik wilde eigenlijk schubben toevoegen.

Grappig, wist niet dat zoveel mensen 't leuk zouden vinden :).

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

quote:
MauriX schreef op 07 February 2003 @ 13:35:
[...]

Oh my god! Ik kom hier kijken en ik zie gewoon superplaten!

Ik niet. 2 stockphotos over elkaar, blending modes veranderen, Comic Sans MS met een tekst eronder, 80% transparant zetten, klaar.

quote:
Hoe doen jullie dat toch?! Sommigen zetter er heel stoer bij " oooh ff in 20 minuten!" Maar is dit allemaal gedaan met PS?!!

Niet per se. Kan wel.

quote:
Of gebruiken jullie nog andere programma's?! Ik zat net op fotosoep.nl te kijken maar daar wordt ik ook neit veel wijzer uit. Hebben jullie tips?

Ja. Leren. Niets uploaden naar een gallery zoals DeviantArt totdat je een jaar of 1.5 bezig bent. Leer tekenen. Leer elke functie van Photoshop van binnen en buiten - en niet alleen de filter > render > lensflare. Doe tutorials, maar probeer het eindresultaat na een paar keer oefenen te bereiken zonder er in te kijken. Koop een scanner. Scan van alles dat je kunt vinden : een flyertje met 2D werk volgt hieronder, en jij mag raden wat ik eronder heb gelegd :). Zelfs cheape scanners doen 't okee, mits ze niet -te- oud zijn.

http://yoozer.shodown.net/img/hnoiz.jpg

Limiteer jezelf niet tot 1 programma. Download alle gave gratis fonts die je kan vinden - strak, geproportioneerd spul, geen troep. Ga naar de bieb en leen een set boeken over kleurentheorie, kunstgeschiedenis. Kijk naar de links op sites zoals www.designiskinky.net en www.surfstation.com. Luister naar goede muziek (en dan bedoel ik niet het top-40 spul - alternatieve dingen) als je aan het werk bent. Teken met de hand - ook een kunst die je niet moet vergeten. Zorg dat je in een lekkere stoel zit als je achter je computer zit. Begin niet zomaar - probeer eens conceptgericht en projectgericht te werken. Ben niet tevreden met weinig werk als je begint. Ben niet bang om 4 dagen aan een stuk te besteden - oefening baart kunst, en je wilt geen vroegtijdige abortus. Als je na 2 uur geen inspiratie hebt, ga dan naar buiten, adem de frisse lucht in, en ga iets anders doen.

Als je de theorie van Photoshop eenmaal onder de knie hebt, koop je jezelf een mooi dik 3dsmax boek en gaat daarmee beginnen. Internet-tutorials zuigen, en in de meeste gevallen spaart men zich sowieso al de 3000 euro uit die 3dsmax kost, dus moet men niet te krenterig zijn om 30 euro te spenderen aan een boek. 3D is niet zaligmakend, maar realisme leren (radiositeit, goed, gedetailleerd modellen) of 3d-stijlelementen in je werk toevoegen geeft het wat extra's dat Photoshop alleen niet kan.

Leer Flash. Vectors zijn een kunst op zich. Leer Illustrator, wat zo mogelijk nog lastiger is. Heb geduld - dit leer je niet in een dag, in een week, of in een maand. Analyseer bestaand design en resynthetiseer dit - zie je iets gaafs in een GUI, ga dan desnoods met de color picker alle pixels langs. Zie verbanden. Gradients. Blurs. Subtiele blending modes. "The devil is in the details". Perfectionisme is je vriend.

Filters zijn niet zaligmakend. Gebruik ze zo min mogelijk. Leer hoe je effecten zonder filters ook kunt maken - zelfs emboss is niet zo lastig te leren. Kijk naar andermans werk, bestudeer compositie, kleurgebruik, en typografie. Blijf anoniem totdat je zeker weet dat je werk zich met gemak met het beste kan meten. Deinstalleer alle spelletjes op je computer - graphics are your only game. Vergeet rudimentaire HTML-handcoding niet voor je portfolio online te zetten.

En dan kun je met een beetje mazzel na 1.5 of 2 jaar of zo naar buiten treden met je werk, en dan ben je "goed".

Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

Rhino? Alsin dat 3d proggel? No offence, het is een erg grappige plaat hoor, maar volgens mij moet dit toch handig in z'n geheel in Illu te doen zijn? Zo'n complexe plaat is het toch niet :?

Wat ik aan je tweede verhaal zou willen toevoegen: ga na elke periode van 'studie' zegmaar, gewoon es een weekendje ongeloofelijke tyfusrotzooi maken met illustrator, photoshop en wat je verder nog leuke proggels vindt. Gewoon ranzig wat airbrushen, filteren, copieren, overlayen, weer filteren. Maak gewoon eventjes veel in plaats van goed. Daaruit komen dan meestal weinig denderende platen, paar leuke misschien, maar wanneer je weer iets goeds gaat maken herinner je ineens handige dingen die je tijdens dat prutsen tegengekomen bent. Works for me iig, maar ik werk raar, ik lees nauwelijks tutors en wil alles 'the hard way' leren. Kan voor heel stuk prima, kost echter meer tijd.

DarkX wijzigde dit bericht 07-02-2003 23:06 (66%)

Nee, maar de splines vind ik soms makkelijker om op de Rhino-manier te editen dan op de Illustrator-manier ;). Kwestie van smaak - Ik ben CAD-achtige interfaces gewend, en ik heb soms Autocad nog aan staan voor spul dat ik met een command-line sneller omhoog heb dan met Illustrator. Die "doos" waar 't beest in zit is ook geheel met Illustrator gemaakt, hoor!

Yoozer wijzigde dit bericht 07-02-2003 23:05 (12%)

Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

Kwou zeggen :) Ik begreep al niet dat mensen zo enorm verbaasd er naar keken :) Het is zelfs vrij handig na te maken denk ik, maar de kracht zit natuurlijk in creatie, niet in reproductie. Thumbs up, het is een leuk ding :P

Ik wil nog iets toevoegen trouwens aan het "hoe maak je zoiets" verhaal van Yoozer: dit klinkt misschien beetje bot, maar enig gevoel voor creativiteit is toch wel een vereiste imo, en dat is haast niet te leren. Okay, iedereen kan de programma's onder de knie krijgen, en wanneer je dit goed genoeg doet en beetje de laatste trends in het oog houdt dan kun je hele leuke dingen (na)maken, maar zonder enig creatief talent komt er weinig uit wat ECHT boeiend is. Ofja, wat ik bijvoorbeeld echt boeiend zou vinden, in Daily Favourites van DevART staan bijv ook echt niet altijd de meest creatieve originele dingen :)

DarkX wijzigde dit bericht 07-02-2003 23:14 (59%)

quote:
agentorangina schreef op 06 februari 2003 @ 21:41:

En bij deze wilde ik even -mijn- bewondering uiten voor jouw isometrisch vectorwerk :)

Zwart-wit Gradient op een object pleuren, geen stroke, dan naar Window > Show Transparency > Opacity mode Screen, hoppatee klaar. Omdat Illustrator niet echt een "Solid to Transparency gradient" heeft zijn blending modes echt hard nodig.

Even gedaan sinds de vorige post hier (niet die van mij, maar van DarkX - hoeveel minuten? >:) ) Okee, de color dodge is nog een beetje hokey, maar zo maak je dus een aqua effect :). En, gradients willen nog niet lekker soft blenden, daarom was ik wat met meerdere schaduwcirkels aan het stoeien.

http://yoozer.shodown.net/img/vectoraqua.jpg

Yoozer wijzigde dit bericht 07-02-2003 23:36 (11%)

Aargh ja inderdaad.. je kan ook opacity modes gerbuiken |:(

Als ik dat hier zie denk ik dat ik toch weer eens wat meer met die transparantie moet gaan kloten :P

agentorangina wijzigde dit bericht 08-02-2003 01:12 (20%)

ook bekend als chef werkplaats

quote:
Woowsers a C64 Model 2 keyboard...

- www.dutchphotozone.com - www.bogusland.com -

Reg. datum: 24 februari 2002

dit is er eentje die ik pas geleden heb gemaakt..
http://www.luctis.nl/luctis-demo.jpg

Paint Bucket Tool > Background Color. Filter > Noise > Add Noise (100%, Gaussian). Filter > Blur > Gaussian Blur (2 px) Filter > Render > Difference clouds. Filter > Artistic > Plastic Wrap (20, 15, 10). Filter > Blur > Radial Blur (zoom blur, 40 pixels). Image > Adjustments > Hue/Saturation (203, 36, 28, Colorize),. New Layer > Paint Bucket Tool > Background Color. Filter > Render > Lensflare (50-300 mm zoom). Duplicate Layer. Filter > Distort > Twirl. Filter > Blur > Radial Blur (zoom blur, 20 pixels). Opacity Mode > Screen.

Horizontal Type Tool > LUCTIS.NL (Font : Pixelfont waar ik even de naam van kwijt ben, Color : #FFFFFF, Opacity 50%. Size 24 pixels, Anti-aliasing Sharp). Dan nog even scanlines erover met een transparency onbekend, en een hoop tekst op een miniatuurformaat. Dit truukje kan ook met Paint Bucket Tool > Background Color, Filter > Noise > Add Noise, en dan even met een Image > Adjustments > Desaturate, Image > Adjustments > Equalize, Opacity Mode > Screen, en dan alles wegkappen zodat 't op verkleinde tekst lijkt.

Hoe dicht zit ik in de buurt?

Yoozer wijzigde dit bericht 10-02-2003 21:00 (8%)
Reden: voor hugo. en dit is toch gelijk een leuke tutorial, of niet dan? >:)

niet echt :) Jij hebt het uit je hoofd geleerd???Al die commands? dit is gewoon gepruts.... :)

SILV3R wijzigde dit bericht 10-02-2003 13:34 (96%)

Nee joh, ik kijk gewoon naar dat plaatje en probeer eruit te halen wat je gedaan hebt. Gepruts of niet, je hebt zeker een gedeelte van dat gedaan (okee, misschien niet in die volgorde.). Hou voor de gein je History maar eens bij in Photoshop. :P

Back ontopic (ik verrek nog van de ouwe 2d-4 uurtjes werk-wallpaper meuk)

http://yoozer.shodown.net/img/konphorm.jpg

Klikbaar voor ware grootte.

Yoozer wijzigde dit bericht 10-02-2003 14:23 (32%)

En wat vond je ervan?

Heren SILV3R en Yoozer: houd het gezellig.

~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~

ik vond het al aardig gezellig :)

Lees: nokken met offtopic oneliners. Post alleen wat als je ook daadwerkelijk wat te melden hebt.

~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~

Reg. datum: 25 november 2002

hoe kan je iets van illustrator exporteren naar flash?, ik had een vector plaatje geknipt en geplakt maar nu zie ik dat hij rounded uiteindes krijgt bij dat 'logo', het lukt niet echt. ik wil deze exporteren vanuit illustrator naar flah om er een animatie van te maken http://members.home.nl/bluntpage/blaat/banner1.gif
iemand enig id?

quote:
Horizontal Type Tool > LUCTIS.NL (Font : Pixelfont waar ik even de naam van kwijt ben, Color : #000000

Hugo de zeurkont zegt dat #000000 zwart is en hij ziet toch echt witte tekst :P

ffkes ontopic... niet zo afkatten, arrogant worden we toch allemaal wel eens een keertje :)
maar uit het dan niet zo, er zijn zoveel mensen die hier posten en nog geen half jaartje bezig zijn, reageer dan niet...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws