Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 augustus 2001

Voor de mensen die een andere geluidskaart zoeken...

Kijk hier eens...

http://www.synthzone.com/sndcard.htm

Hier staan zo'n beetje alle merken op met link's naar hun site..

Ik denk dat als je gewoon een beetje muziek wilt maken met reason ofzo een gewone geluidskaar nodig is. Het liefst 1tje die 24 bit aan kan en 96KHz ondersteund.
Hij moet een beetje stil zijn dus niet al te veel ruis produceren.
Wil je meer in of uitgangen dan kom je al gauw bij de wat duurdre kaarten.
Ik denk dat terratec echt geen verkeerde kaart is.. Zij gebruiken zeer goede AD/DA convertors.. waardoor deze aardig stil is.

Dan heb je de DSP kaarten.. (yamaha, creamware, digidisign en TC works) Er zullen er nog wel meer zijn maar dit zijn even de merken die me te binnen schieten. Deze kaarten hebben eigen processors om heb geluid te berekenen. Dus deze vragen minder rekenkracht van de proc op de mamaplank.
Waardoor je meer software bewerkingen kunt doen. Alleen kosten deze kaartjes een hoop roebels$$.

Je moet dus kijken wat je er mee wilt. En dan pas kijken welke kaart is er het beste voor die knaken. Anders is het strax zonde dat je een kaartje heb aangeschaft waarmee je nou dat niet kan wat je misschien graag wilt.

Bass moet je voelen

Reg. datum: 03 februari 2001

Ik wil in reason gewoon strak geluid hebben, ook als ik veel kanalen met veel filters gebruik, en m'n keyboard moet het er gewoon goed op doen.
Ook ben ik nu al die VST shit in Cubase een beetje aan het bestuderen, en ik denk dat ik daar ook wel wat mee kan :)

Qua ingangen, ik wil 1 midi ingang hebben, 2 stereo uitgangen (analoog) en als het kan een digitale uitgang, dan kom ik ws. toch op zo een terratec, maar is er echt niets anders :P Dat hele terratec t(r)ect me gewoon niet :P
quote:
Empathy schreef op 17 november 2002 @ 20:52:
Misschien dat iemand dit nummer even wil beluisteren? 't is nog niet helemaal af, nog helemaal niet eigelijk, maargoed.

Het is trouwens hardstyle en gemaakt met Reason 2.0
Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline? :)

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/funkygroove23.mp3

Wat vinden jullie van dit beginseltje (moet dus nog verder uitgewerkt worden)?

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

nice work treb! alleen het moet inderdaad nog wat beter uitgewerkt worden... hij klinkt mij persoonlijk een beetje te clean, er mag wel een 'vieze' bassline doorheen, en wat percussie gerammel enzo ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Extreme Audio

quote:
Drazzic schreef op 18 November 2002 @ 21:48:
[...]

Niet slecht maar beetje standaard Hardstyle nummer maar dat heb je al snel, synth klinkt beetje suf maar verder klinkt het zeker niet slecht. Kick mag wel wat harder, zeker een geripte bassline? :)

Geen geripte bassline :)

maargoed, ik kan niet iedereen tevreden maken natuurlijk :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

quote:
Empathy schreef op 19 November 2002 @ 13:28:
[...]

Geen geripte bassline :)

maargoed, ik kan niet iedereen tevreden maken natuurlijk :)
Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk :{

Extreme Audio

quote:
Drazzic schreef op 19 november 2002 @ 13:51:
[...]

Je hebt me al tevreden gesteld hoor vind het zeker wel een lekker nummertje. Waar heb je dan die bassline mee gemaakt want hij komt me wel bekend voor.
Met de Subtracktor en een patch. Verder een beetje pielen met de knopjes.

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Soul in the music

quote:
Ener-G schreef op 19 November 2002 @ 12:15:
nice work treb! alleen het moet inderdaad nog wat beter uitgewerkt worden... hij klinkt mij persoonlijk een beetje te clean, er mag wel een 'vieze' bassline doorheen, en wat percussie gerammel enzo ;)

Yep .. klopt.
Ik ga maar 's werken aan de bassline :)

quote:
gitaarwerk schreef op 19 november 2002 @ 14:01:
eeh..sorry om even te onderbreken..maar ik zou nu wel graag zien of hier ook mensen zijn die met werkelijk produceren bezig houden.. dus niet met het maken van de muziek, maar alels erom heen.. lijkt me een stuk intressanter eigenlijk :{
Je bedoeld afmixen en masteren.. Meer dan muziek maken.. afmixen en masteren is er niet. Ja.. met een beetje hoop een plaat uitbrengen.. Maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk meer.

Bass moet je voelen

quote:
gitaarwerk schreef op 19 November 2002 @ 14:01:
Wat is het verschil tussen muziek maken en producen?

Drazzic wijzigde dit bericht 19-11-2002 17:27 (0%)
Reden: ?

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

quote:
TReBLA schreef op 19 November 2002 @ 14:35:
[...]

Yep .. klopt.
Ik ga maar 's werken aan de bassline :)
bassline is niet mis, mooi ingetogen, ook je beats vind ik lekker, enige punt wat ik minder vind: die bassline laat te lang op zich wachten

jij krijgt van mij nu al een pluim in je gat, en als het uitkomt op vinyl weet het me te zeggen, ligt erg in de stijl die ik nu goed vind.

afwerken die hap, feed * leffe_blond with deep,groovy,funky house :9

You don't need eyes to see, you need vision

Soul in the music

Hehe, thanks leffe_blond :)

Ik heb nog wel meer (halve) leuke groove funky demo'tjes ... dus als er interesse is.
Ik zal hem vd week is verder uitwerken.

Ik ga binnenkort een remix maken van een nummer uit een andere stijl heeft iemand wat tips ik heb nog nooit een remix gemaakt en heb gehoord dat het erg moeilijk is, ik heb alleen de geluiden, geen MIDI bestand ofsow.

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

welk nummer, uit welke stijl, naar welke stijl zomaar wat vragen die mij tebinnen schieten.

zelf heb ik nog niets geremixt (tenzij tijdens het dj-en er eens wat cuts gemaakt worden), maar ik zou als volgt tewerk gaan:

3 tal keer luisteren naar het originele nr (niet teveel) en 2 vragen stellen

Wat voel ik erbij
En hoe zou ik die gevoellens muziekaal verwoorden

Persoonlijk hou ik niet van remixen, meestel lijken ze teveel op het origineel, een plaat met origineel + x remixen zal ik zelden kopen (uitzonderingen zijn er)

vb addicted to bass:
Origineel is leuk (Dnb),
Different gear mix is boring (plat house doorslagje van het origineel)
John Creamer mix is ok (donker sfeertje)
en dan is er de breakbeat versie (heb ik helaas niet, maar heb hem al veel gehoord) die is meesterlijk.

Of wil je een oud nr in een house/tech/trance/hardcore jasje steken? ga dan maar in het rijtje staan want dat is al veel gedaan en is zelden goed. cfr funkstardelux - sun is shining (Bob M), de vele madonna remixen (madhouse ...) queen remixen, en de vele schandalige rip-off's die in het hardcore milieu gemaakt worden.

Wel goed is dan weer different gear - the world is running down (police)

laatste tip dus: behandel het nr respectvol (moeilijker dan je denkt)
allerlaatste tip: doe geen dingen die al gedaan zijn
( * leffe_blond weet niet hoeveel remixen er tegenwoordig al bestaan van I feel love (donna summer) maar het zijn er veel te veel )

hoop dat ik je niet teveel afgeschrikt heb en post je resultaten hé.

You don't need eyes to see, you need vision

Het gaat om een Celine Dion achtig nummer an 130 BPM wil in in een trance mix van 138 BPM zetten.

Reg. datum: 12 oktober 2001

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om hier ffies te kijken.
Waveterminal 192X vs M-Audio 44

Gaat over mijn keuze in een geluidskaart waarmee je onder fruity loops en reason
2.0 perfect kan werken.

Life's to short to waist your time by solving problems that are already solved by someone else........ =SystemSpecs=

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:

leuk nummer voor achter een flash animatie.

Ik zou dit alleen op een feest niet willen horen.

Life's to short to waist your time by solving problems that are already solved by someone else........ =SystemSpecs=

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Check es wat ik vandaag tegenkwam: (voor CC'ers vast wel bekend)

Pic outdated :o
Iemand die dit boek al heeft en er een mening over wil geven?

Flake wijzigde dit bericht 02-02-2003 12:55 (29%)

Reg. datum: 07 december 2002

Ik zou graag beginnen met "producen" maar ik weet begot niet wat ik nodig heb!! Kan iemand mij dit zeggen? Ow ja ik zou ook graag via microfoons e.d. willen opnemen. BTW heb een pctje die ik er helemaal aan wil besteden.

If everything seems to be under control, youre just not going fast enough

quote:
Dingstje007 schreef op 02 februari 2003 @ 11:23:
Ik zou graag beginnen met "producen" maar ik weet begot niet wat ik nodig heb!! Kan iemand mij dit zeggen? Ow ja ik zou ook graag via microfoons e.d. willen opnemen. BTW heb een pctje die ik er helemaal aan wil besteden.
wat voor muziek wil je maken?

Bass moet je voelen

En wat wil je gaan doen, software based of hardware? (duuur)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

of combinatie van beide hardware/software :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: