Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel IV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 januari 2001

ok, bedankt voor de snelle reply.
Er mag inderdaad nog wel iets bij, ik moet alleen nog zoeken wat.
De bas zal ik ook aan proberen werken.
Dit was het resultaat van ongeveer 3 dagen proberen (aan dit nummer)
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Zoals beloofd de update:

INTRO: Je mag de beats er wel es wat eerder achter zetten. Na de 8e maat bijvoorbeeld is een goed begin om er eens wat drums achter te zetten. De opbouw is uitstekend, maar wel té lang.
Het melodietje wat na de intro komt bevalt mij zeer, lekker zwaar 8). Wat ik mis in dit nummer (heb ik ook al in de intro gezegd) is niet zozeer de bass, maar vooral meer drums op de achtergrond! Ik hoor tot nu toe alleen maar een zware low-hat op de achtergrond, en heel zelden een hi-hat. MEER D'R VAN!
Verder mag je de pitch ook wel wat omhoog krikken, 8% omhoog doet wonderen O-).

Ik vind het een lekker nummertje, maar als je er meer drums achter doet (en als het kan in het begin wat minder "rhythm"-geroep) zou dat een flinke verbetering zijn. Wat ik in het origineel zo vet vond en een beetje mis in jouw versie, is het moment dat het "rhythm" blijft 'haken' (dat stuk waarbij je dus rhythmmmmmmmmmmmmmmm krijgt). Dat moet je weer terug zetten, dat is één van de dingen die het wel een goed nummer maakt!

Kwa outro mag je nodig wat nieuws verzinnen, dit is niks, sorry :P. Maar als dit je eerste probeersel is, ben je goed onderweg!

bedankt, van drums moet ik nog veel leren :)
ik zal het allemaal eens proberen, morgen misschien een nieuwe versie dan.

Verder heb ik in het origineel die 'rhythmmmmm' niet teruggevonden (ik denk toch dat de drum 'n bass versie de originele is)
Dit komt wel voor in onder andere de John Creamer & Stephane K mix.
Ik wilde ook nog meer de opbouw van het origineel gaan gebruiken en nog wat meer met de vocals experimenteren.

Dit is het eerste probeersel dat zover geraakt is. Ik heb er vroeger ook nog wel wat mee geprobeerd, maar dat waren telkens korte stukjes die nog tamelijk veel misten.

edit:
tekst gaat geloof ik : rythm turning over me washed away my fears...
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

offtopic:
Hoe kom jij aan een planetquake email adres?

Chemical Whore

quote:
roman13j schreef op 16 augustus 2002 @ 10:34:
[...]

een Semi-N00b proggie.De pro's gebruiken weer wat anders.Wel van steinberg hoor :D

De pro's werken ook vrij veel met Cubase (of Logic). Onder andere producers als Chicane maken hun producties in Cubase VST (waarschijnlijk op dit moment SX), en die wil ik niet als semi-noob omschrijven.

Nuendo is ook leuk, maar in (house) producties heb je zoveel power echt niet snel nodig :). Dat zie je vaker gebruik wordt bij filmmuziek en klassieke composities e.d.

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

quote:
offtopic:
Hoe kom jij aan een planetquake email adres?

Cubase heb ik een paar jaar geleden ofzo wel eens gezien, maar vond ik toen niet echt handig werken.
Tot nu toe werkt fruityloops wel het makkelijkst van de programma's die ik al gezien heb.
Ik heb nu ook eens de demo's van reason en van rebirth gedownload, en die zien er ook niet slecht uit, maar vereisen wel dat je al een heel deel van echte synthesizers enzo kent.
Chemical Whore

quote:
Adion schreef op 16 augustus 2002 @ 21:01:
[...]

Cubase heb ik een paar jaar geleden ofzo wel eens gezien, maar vond ik toen niet echt handig werken.

Het ligt er inderdaad aan hoe je wilt werken.
Een heel groot gedeelte van Cubase is toegespitst op echte hardware. Als je geen externe bakken hebt staan zou ik Cubase niet zo snel aanraden.

Je kunt dan wel leuk met je VST instrumenten spelen, maar volgens mij zijn er ook zat programma's met een intuitievere sequencer die ook VST ondersteuning hebben :+

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

AboutDJ

hey mensen wie gaan er vandaag eigenlijk nog naar mysteryland?

Ik heb de kaarten van speedfreax binnen gekregen gisteren dus ik ga wel :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

a.k.a. Yog4Frog!

Knockout was weer geniaal gister :D Wel 3 liter zweet minder maar ja...... Was trouwens verschrikkelijke goede DJ gister en een lekker ding ook. Heb ff gevraagd hoe ze heette en waar ze draait was iets als DJ cleo uit Mazzo _/-\o_. Maar nu een zware dag werken :( met een paar uurtjes slaap en nog 30 graden ook...

B3aTjUggl3r wijzigde dit bericht 17-08-2002 11:28 (0%)
Reden: beetje wakker worden nog

Mehamana 60 UD priest // Shimmy 60 troll rogue

quote:
Reind schreef op 17 augustus 2002 @ 10:39:
hey mensen wie gaan er vandaag eigenlijk nog naar mysteryland?

Ik heb de kaarten van speedfreax binnen gekregen gisteren dus ik ga wel :)
* Fr3aKER gaat over enkele minuten weg 8)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Anti-1337

* MR_WAZOO gaat niet, heb vanaaf een lichtklus in P60, en aangezien ik daar dingen van leer wil ik daarheen ipv naar mysteryland, bovendien vind ik dat mysteryland een nachtfestival is en niet een dagevenement, ik ben trouwens wel ervoor dat mysteryland 3daags word, maar dan slaap ik gewoon bij me vriendin ( moet mysteryland wel bij ruigoord zijn ofcourse ;) )

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Reg. datum: 01 mei 2000

zo... * Flat© heeft net weer 'n lekkere set in elkaar gedraaid
hij begint echter nog met de Cub Caviar Mix van DJ Melvin's Set You Free *diepe schaam*

dus ik ga nu 'n poging doen om die eraf te knippen, en anders doe ik 'm wel opnieuw :P

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Heilige Koe
Reg. datum: 31 juli 2002

Ik ga binnenkort ook een mengpaneel kopen ( draaitafels etc. komt later pas )
En ik zat te denken aan een Numark DM 3001 http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1006 of de Akiyama DJ-70 http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7521

Maar ik heb gehoord dat Numark een degelijk merk is en ik heb over Akiyama maar weinig gehoord.
Iemand die me een beetje kan adviseren ( nee, ik heb nog niet alle threads doorgelezen, kben bij Deel 1 pas op pagina 45 :))

Geen

-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
T3rr0r schreef op 17 augustus 2002 @ 18:51:
Ik ga binnenkort ook een mengpaneel kopen ( draaitafels etc. komt later pas )
En ik zat te denken aan een Numark DM 3001 http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1006 of de Akiyama DJ-70 http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7521

Maar ik heb gehoord dat Numark een degelijk merk is en ik heb over Akiyama maar weinig gehoord.
De kwaliteit van de componenten en de interne opbouw van de Akiyama mixers zijn van een niveau waar de Numark DM reeks nog een puntje aan kan zuigen ;-)

Alps fadertjes (weliswaar van het korte type in de DJ-70) en een modulaire opbouw (printjes per kanaal). De beatcountertjes werken weliswaar achter de komma (bijv. 135,7) maar ze zijn niet altijd even nauwkeurig (dit geldt overigens voor vrijwel ALLE beatcounters die ik tegen gekomen ben).

Voordeel van de Numark is z'n vormgeving en z'n luide koptelefoonuitgang (met split cue). Wel is het jammer dat Numark altijd van die stugge fadertjes in hun mixers stopt.

Welke van de 2 is "technisch" beter? De Akiyama. Welke is beter voor jou? Als je de beatcounters nodig denkt te hebben de Akiyama. Heb je ze niet nodig (of vind je ze zelfs irritant) dan is de 3001 ook een optie.

Maar persoonlijk vind ik de DJ-70, ONDANKS z'n beatcounters (ik ben namelijk geen fan van beatcounters op een mixer), de betere van de twee.

André Huisman (www.new-line.nl)

quote:
huisman schreef op 17 augustus 2002 @ 19:48:
[...]
Voordeel van de Numark is z'n vormgeving en z'n luide koptelefoonuitgang (met split cue). Wel is het jammer dat Numark altijd van die stugge fadertjes in hun mixers stopt.
Mag ik dan toch nog even vragen (als complete n00b uiteraard :P) wat precies split cue is? Je kan op de meeste mengpanelen toch wel kiezen welke uitgangen je naar je headphone stuurt? ( heb zelf nog geen mengpaneel e.d., ben nog aan het orienteren, dus heb nog geen idee )

-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
Terranca schreef op 17 augustus 2002 @ 19:54:
[...]

Mag ik dan toch nog even vragen (als complete n00b uiteraard :P) wat precies split cue is? Je kan op de meeste mengpanelen toch wel kiezen welke uitgangen je naar je headphone stuurt? ( heb zelf nog geen mengpaneel e.d., ben nog aan het orienteren, dus heb nog geen idee )
Split cue: Voorafluister signaal op de linkerschelp, master op de rechter schelp.

Sommigen zweren erbij, ik vind het totaal ruk. Waarom? Omdat je de subtiele bass fade/phase die je krijgt als de match bijna perfect is, eigenlijk alleen goed kunt horen als beide schelpen hetzelfde weergeven.

WEL handig is de Master PFL (het kunnen afluisteren van de master). Ook dit ziet NIET op de DJ-70. Uiteraard kun je WEL alle kanalen die je wilt beluisteren tegelijk beluisteren MAAR je kunt de master output standaard niet beluisteren.

Voor mensen die dit een gemis vinden is er een "patch". Hierbij koppel je de 2e master uitgang terug naar een niet gebruikte ingang (de DJ-70 heeft er toch 4 (+1)). Via de PFL (voorafluistering) van dit kanaal kun je dan alsnog de master afluisteren.

Wanneer is een Master PFL handig? Als je in de koptelefoon mixt (dus niet alleen matcht maar ook de overgang in je koptelefoon doet). Zelf doe ik dit soms als ik in minder dan ideale omstandigheden verkeer (bijvoorbeeld een slechte of afwezige monitorset). Thuis mix je echter vaker op de speakers (omdat ze toch vlak voor je snufferd staan). Toch is het nooit verkeerd verschillende methoden te beheersen (just in case...).

André Huisman (www.new-line.nl)

Anti-1337

numark mixers vind ik ruk, heb een tijdje de numark dm1002X gehad maar was blij toen ik die kon verkopen

toonregeling en andere functies zitten volledig onligisch en doormekaar:(

waarom moeten ze altijd een goedwerkende standaard veranderen in iets dat ruk is:D

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

dat ligt meer aan dat model...mijn dm2000x is zo normaal als maar kan :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

weet iemand hier toevallig wanneer de nieuwe van Iio, getiteld In The End, uitkomt?
ik heb 'm twee weken geleden op Shine gehoord, en hij's erg gaaf :)
maar niemand die ik ken weet 't :(

--Roy Goodman

Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

Daar ben ik dan ook zeer zeker benieuwd naar ... vorige was namelijk ook erg gaaf. Misschien kan je het navragen bij wat platenzaken? Laat maar horen als je wat meer weet :)

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

mja ik heb nog even wat rondgebeld, en weet weer 'n beetje meer:
scumfrog en twee andere producers waren gevraagd voor 'n remix, maar die van scumfrog was afgekeurd door de mensen achter iio. daarom is de release voor 'n onbekende tijd uitgesteld
ongeveer alle "grote DJ's" hebben de plaat inmiddels wel, als acetaat ofzo

--Roy Goodman

Anti-1337

quote:
Mries! schreef op 18 augustus 2002 @ 19:58:
dat ligt meer aan dat model...mijn dm2000x is zo normaal als maar kan :)

ik vind numark mixers ruk, zou liever een rodec hebben ;)

maar das een ander verhaal

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

beetje appels met peren vergelijken wazoo...

Anti-1337

quote:
wibblemoo schreef op 18 augustus 2002 @ 23:05:
beetje appels met peren vergelijken wazoo...

neej, mengpanelen met supermengpanelen :P

appels en peren zijn goed voor de gezondheid, als je t naukeurig zou bekijken zijn mengpanelen dat niet ;)

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

ik vind rodec kut :) die knoppen gaan zo zwaar, een uur draaien met een rodec staat gelijk aan eena avond fitness :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: