Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 last

Nieuw Topic
en zo ziet het er ongeveer uit:

http://www11.xdsl.ne.jp/~gee1/momo/ie/img/ortofon.jpg

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
Ener-G schreef op 06 augustus 2002 @ 19:30:
een element is het onderdeel wat op het uiteinde van je toonarm zit, waar je naald/cartridge in gemonteerd is

sommige elementen hebben een geintegreerd cartridge/element systeem, zoals de ortofon concorde en tonar banana

Voor een "kleine meerprijs" stelt 'ie zo'n element direct af. Maar wat de neuk (jaja :P) valt daar dan aan af te stellen?

/edit: Ej leuk, technics draaitafels. Jammer dat ze alleen onbetaalbaar voor me zijn ;(

quote:
SONiCB00M schreef op 06 augustus 2002 @ 19:33:
[...]
Voor een "kleine meerprijs" stelt 'ie zo'n element direct af. Maar wat de neuk (jaja :P) valt daar dan aan af te stellen?

/edit: Ej leuk, technics draaitafels. Jammer dat ze alleen onbetaalbaar voor me zijn ;(
Dat afstellen kun je zelf ook, kost je minder dan een minuut en het is net zo moeilijk als een drol in de wc leggen.
quote:
Triple-D schreef op 06 augustus 2002 @ 20:13:
[...]

Dat afstellen kun je zelf ook, kost je minder dan een minuut en het is net zo moeilijk als een drol in de wc leggen.
:D

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Anti-1337

quote:
[...]

true, true :D

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

AboutDJ

En toch staan 9 van de 10 draaitafels verkeerd af gesteld -> kun je nagaan hoe dom sommige mensen zijn ;)

Ow en Mries -> die HD25 is gewoon een koptelefoon en idd het enigste minpuntje is dat ie wat zachter gaat dan de rest maarja is dat een nadeel -> Ik neem aan dat je je oren nog wel ff heel wou houden. Voor mij is het gewoon een extra bescherming als het ware :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
Reind schreef op 06 augustus 2002 @ 22:08:
En toch staan 9 van de 10 draaitafels verkeerd af gesteld -> kun je nagaan hoe dom sommige mensen zijn ;)

Dan wil je ook niet weten hoe de wc er thuis uit ziet :P

Anti-1337

quote:
jadjong schreef op 06 augustus 2002 @ 22:20:
[...]
Dan wil je ook niet weten hoe de wc er thuis uit ziet :P
inderdaad... dat wil ik niet zien neej

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
kan me herinneren dat jij ooit hebt gezegd reind op djforum dat jouw tt's zo stonden zoals je ze uit de doos hebt gehaald (that is, anti skating en het counter-weight).... :P

-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
[...]

Er valt aan een concorde/banana inderdaad niets af te stellen.

Wat echter OOK afgesteld wordt is de ARM. Vrijwel elke draaitafel heeft namelijk, af fabriek, nogal wat speling op de lagers (gewoon omdat de fabrikanten geen zin hebben dat goed af te stellen). Die afstelling doe ik dus opnieuw (en dan WEL goed).

Maar een beetje gelijk heb je wel. Iemand die een 500AL neemt (waarbij dus EN het element in de headshell geplaatst moet worden EN de draadjes aangesloten moeten worden EN de overhang ingesteld moet worden) betaalt net zo veel als iemand die een Concorde koopt (waarbij ik dus alleen de speling uit de arm hoef te halen en de hoogte hoef in te stellen).

Maar ja... Hoe ik die opties er nu weer in knoop...

Suggesties???

André Huisman (www.new-line.nl)

hoe haal je die speling eruit? ff die schroefjes aandraaien?

Anti-1337

quote:
Ener-G schreef op 07 augustus 2002 @ 00:23:
hoe haal je die speling eruit? ff die schroefjes aandraaien?
yep:) is simpel :D

Chemical Whore

Ik heb het idee dat mijn AL 500MKII's niet 100% goed staan afgesteld, omdat ze af en toe bij het cue-en nogal is skippen. Nu kan dat ook komen omdat het natuurlijk geen anti-skip naald is ;)

Naja, heb nu toch Concorde's besteld, scheelt weer lekker wat instellen >:)

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

quote:

Ow en Mries -> die HD25 is gewoon een koptelefoon en idd het enigste minpuntje is dat ie wat zachter gaat dan de rest maarja is dat een nadeel -> Ik neem aan dat je je oren nog wel ff heel wou houden. Voor mij is het gewoon een extra bescherming als het ware :)

he, heb je'm nu ook, geen sony meer?
Gisteren voor het eerst sinds lang weer 'ns wat opgenomen. Natuurlijk moest er weer wat fout gaan. Dit keer geen vervelende huisgenoten, maar mries die iets verkeerds gegeten had en tijdens de set meerdere malen aan de schijt moest heheh :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

btw ik heb een vette plaat gekocht die julli e echt ff moeten luisteren

Where Back - Pauro Picotto.
Hijs echt vet.
I`m on the edge of sanity¡¡¡¡¡
Reg. datum: 15 juli 2002

En wat denk je van Energy 52 - Café del mar (Marco v Rmx.)
Deze vindt ik zelf echt wel toppie toppie.

Just follow your self, and you will be the master of the universe.

geldklopperij die marco v remix, kan niet tippen aan het origineel

Maar ik vindt hem wel een iets lekkerdere beat hebben(maar je hebt wel gelijk, niets, maar dan ook niets kan tippen aan het origineel(nelis & kane rmx. is ook wel ok ok)).

Maar b.t.w., ik heb dus eigenlijk een vraag voor eenieder(eigenlijk een mening nodig):
ik wil dus een nieuw setje tt`s en mixertje gaan kopen(kwaliteit, want wat we nu hebben is dikke *******). Mijn vraag is wat kan ik het beste halen, ik zit voor de mixer te kiezen tussen de:
-Pioneer DJM 6005
-Dateq XTC

en voor de draaitafels:
-Gemini XL 500 II
-Gemini PT 2100

of zou ik voor de draaitafels beter door kunnen sparen voor de technics¿¿¿

Reg. datum: 28 april 2002

-Gemini XL 500 II
-Gemini PT 2100

of zou ik voor de draaitafels beter door kunnen sparen voor de technics¿¿¿

Gaan voor de technics......... _/-\o_

Als je dat kan opbrengen......

ik heb te weinig moeite gedaan....moest een mailtje sturen.... Ja Quinie ik draai op je begrafenis.....I LOVE TECHNICS....zoeken doe je met je muis, niet met je kont.

sow dat is nog een verschil een djm600 met xl500's :D als je in dezelfde prijsklasse wil zitten wat draaitafels betreft kan je het beste inderdaad voor Technics gaan, of Numark TTX'es

Wat wil je voor muziek gaan draaien?
De djm 600 is zo'n beetje HET standaard techno mengpaneel (en daarmee zijn de filters inmiddels behoorlijk uitgemolken) terwijl de xtc gewoon echt oersterk is, maar ellenlange faders heeft

quote:

Dan nodig ik je hierbij uit om mij te tonen hoe simpel het is. Ik vind het namelijk helemaal NIET zo simpel (en ik heb de lagers al bij ettelijke honderden draaitafels afgesteld).

Als het zo simpel is waarom doen de fabrikanten het dan niet goed? Als het zo simpel is waarom nemen de importeurs dan niet de moeite het te doen? Als het zo simpel is waarom doet dan vrijwel geen enkele shop het?

Is het echt zo simpel of zei je maar wat?

Laat ik beginnen met zeggen dat ik voor de afstelling een absolute stilte nodig heb en dat er een stemvorkprincipe aan te pas komt. Bij jou ook of is jouw methode simpeler???

Hoe controleer je wat de wrijving is op de beweging van de arm? Of laat je dat simpelweg achterwege???

Waarom ga ik hier zo uitgebreid (en licht gepikeerd) op in? Aangezien ik het NIET simpel vind (zelfs niet nadat je het enige honderden keren gedaan hebt).

Maar ik hoor graag wat jouw procedure is. Mocht het zijn "ik draai de schroefjes even aan" dan zou ik voor willen stellen dat ALLEEN bij je eigen draaitafels te doen (dan verklooi je er maximaal een stuk of 3 namelijk).

Het is simpel... GELUL!

quote:
Ener-G schreef op 07 augustus 2002 @ 12:24:
sow dat is nog een verschil een djm600 met xl500's :D als je in dezelfde prijsklasse wil zitten wat draaitafels betreft kan je het beste inderdaad voor Technics gaan, of Numark TTX'es

De Numark TTX1 zit, in z'n huidige vorm, nog stikvol met fouten. Zie ook: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?m=1878#1878

Overigens gaat dat hele topic over draaitafels (van instap tot serieus alternatief).

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

ik snap niet dat ze zulke overduidelijke steken laten vallen :|

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
huisman schreef op 07 augustus 2002 @ 12:29:
[...]
Dan nodig ik je hierbij uit om mij te tonen hoe simpel het is. Ik vind het namelijk helemaal NIET zo simpel (en ik heb de lagers al bij ettelijke honderden draaitafels afgesteld).

Als het zo simpel is waarom doen de fabrikanten het dan niet goed? Als het zo simpel is waarom nemen de importeurs dan niet de moeite het te doen? Als het zo simpel is waarom doet dan vrijwel geen enkele shop het?

Is het echt zo simpel of zei je maar wat?

Ik verdenk een complot van alle draaitafel-fabrikanten en Huisman! :X

Ik denk eigenlijk dat verschillende mensen over verschillende dingen praten... Ik heb nl. van meerdere mensen gehoord, dat speling verwijderen op de arm geen simpele actie is...

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Reply op ener-g:

ik draai dus in verschillende stijlen, hardcore, techno, oldscool, maar voornamelijk techno.
Ik denk dat ik gewoon voor de Dateq ga, zelf wel goede ervaringen mee op feesies, ook de killswitches vindt ik wel grappig:), en daarbij dan ook maar te technics(als je het doet, moet je het ook goed doen8-)). Ik had deze keus(stiekem) al gemaakt;), maar wou toch ff julie mening weten.

[offtopic]

enne, promo rules......:y):y):y):y)(of niet dan¿¿¿)

[\offtopic]

Pagina: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: