Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef DGO het volgende:

[..]

Kan me trouwens een onderzoek herinneren van een tijd geleden waarbij een van de conclusies was dat het regelmatig bezoeken van parties niet leidde tot permanente gehoorbeschadiging..... gold volgens mij ook voor walkman junkies... iemand gelezen toevallig?

Vertel dat een oud-klasgenoot van mij, die een 'discodip' in z'n gehoor curve had waar je bang van werd... Gevoelligheid van z'n oren had rond de 1 kHz een grote dip.

Ik kan me een avondje in Nighttown voor de geest halen (met o.a. John Digweed live, die bijna techno draaide ipv progressive) en de volgende dag nog steeds een dof gehoor. En gepiep in m'n oor. Voor 1 keer ? Ok, zal geen grote schade aanbrengen, maar als je het om de week zou doen ? :? Kweenie hoor, maar dat kan niet goed zijn...

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

quote:
Op maandag 22 april 2002 23:42 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Vertel dat een oud-klasgenoot van mij, die een 'discodip' in z'n gehoor curve had waar je bang van werd... Gevoelligheid van z'n oren had rond de 1 kHz een grote dip.

Ik kan me een avondje in Nighttown voor de geest halen (met o.a. John Digweed live, die bijna techno draaide ipv progressive) en de volgende dag nog steeds een dof gehoor. En gepiep in m'n oor. Voor 1 keer ? Ok, zal geen grote schade aanbrengen, maar als je het om de week zou doen ? :? Kweenie hoor, maar dat kan niet goed zijn...

Lijkt me ook niet nee, maar wat ik probeer te zeggen is
1:
dat het op z'n minst opvallend is dat in zo'n onderzoek op basis van statistiek de conclusie wordt getrokken dat het regelmatig bezoeken van een discotheek/feest of dragen van een walkman veel minder schadelijk is dan tot dan toe werd aangenomen cq het aantal gevallen met gehoorbeschadiging niet alarmerend is
2:
en dat gecombineerd met het "dichtzitten" van je oren mijn hypothese was dat het hier wellicht dus een natuurlijke 'firewall' van je oren betreft...

Ja, van die natuurlijke bescherming in je oren heb ik wel eens ergens iets gehoord.
Misschien kan je het vergelijken met hoe je ogen op licht en donker werken?
ik denk dat het eerder te maken heeft met het aanpassingsvermogen van je hersenen, als je naar een feest bent geweest en je oren zitten dicht, duurt het een tijdje voordat je weer een beetje beter gaat horen, dat lijkt mij gewoon dat je hersenen zijn aangepast aan het lagere niveau geluid wat door je oren heen komt omdat je trilhaartjes zijn beschadigd

ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er spiertjes je trommelvlies strak trekken om zo de trillingen waaraan de haartjes worden blootgesteld te verkleinen, en na verloop van tijd gaan deze spiertjes weer losser zitten waardoor je weer beter gaat horen

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:30 schreef Adion het volgende:
Ja, van die natuurlijke bescherming in je oren heb ik wel eens ergens iets gehoord.
Misschien kan je het vergelijken met hoe je ogen op licht en donker werken?

Je kan het zelf ervaren: je komt ergens binnen met (erg) harde muziek, en een half uur later is het dragelijk, terwijl er niets veranderd is aan het volume. Of probeer het zelf met koptelefoon. Standje 'x' is eerst te hard, klinkt knetterend, en 20 a 30 minuten later is het goed te verdragen.

Uitproberen op VOLLEDIG EIGEN RISICO! :P

Ik zou nog steeds graag die test dan eens willen lezen, om erachter komen wat voor conclusies ze trekken, en waarop.

( Ik kan me voorstellen dat, wanneer ze mensen éénmalig testen en dan gewoon kijken of de gevoelligheid van hun oren binnen de geldende grenzen zit, men zou kunnen zeggen "geen schade".

Echter, als men 'voor' en 'na' vergelijkt en dus dezelfde groep personen voor en na 3 jaar regelmatig uitgaan naar gelegenheiden met harde muziek, test, dan verwacht ik dat men zeker een teruggang kan aantonen in gevoelligheid van gehoor. )

Prefers Audiotrak

quote:
Op maandag 22 april 2002 20:53 schreef Flat© het volgende:
nog ff een vraagje voor de cd-jocks met een dubbele cd-speler (zoals die numark CDN's zeg maar):
waar en hoe hebben jullie dat ding ingebouwd?
achter je mengpaneel, onder 'n hoek van iets meer dan 45 graden zie je redelijk vaak, maar (bijna) horizontaal vóór je mengpaneel lijkt me ook wel handig... iemand tips of adviezen?
Zonder twijfel voor de mixer. Werkt echt prima. :)

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 13:40 schreef JumpStart het volgende:

Echter, als men 'voor' en 'na' vergelijkt en dus dezelfde groep personen voor en na 3 jaar regelmatig uitgaan naar gelegenheiden met harde muziek, test, dan verwacht ik dat men zeker een teruggang kan aantonen in gevoelligheid van gehoor. )

Natuurlijk moet je dan ook voor en na vergelijken met een andere groep mensen, anders ben je misschien de achteruitgang door ouderdom aan het aantonen.

Ik heb trouwens ook nog eens een nieuw mixje gemaakt en ben het nu aan het uploaden, over een tweetal uurtjes zou het er wel op moeten staan denk ik.
Tracklisting vind je hier
Ik was laatst op een feest waar de muziek echt te hard stond.

Het was wel goed qua kwaliteit, maar het deed gewoon pijn aan de oren.

En zelfs om half 8 deed het nog zeer. Kijk, harde muziek is wel vet, maar het houd ergens op denk ik dan.
Ik had laatst in de <<O>> Den Haag dus echt oversturende bassen en krakende high hats in mijn oren.

Alleen was ik de enige met dopjes, het viel de rest al niet meer op geloof ik ...

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Op woensdag 24 april 2002 00:28 schreef Six4Eight het volgende:
Ik had laatst in de <<O>> Den Haag dus echt oversturende bassen en krakende high hats in mijn oren.

Alleen was ik de enige met dopjes, het viel de rest al niet meer op geloof ik ...
In de «O» Den Haag gaat het geluid ook achterlijk hard! In de «O» in Arnhem (daar kom ik nog weleens, zie sig. B-)) is het geluid naar mijn mening weer te zacht.

Drinking for Holland @ Le Mans

Pas in de <<O>> geweest in Den Haag, viel in eerste instantie nog wel mee qua te hard. Tot er een ander ging draaien, die dus continue een overstuurd signaal de versterkers in stuurde. Dat klonk echt nie fijn. Wou toch net weggaan, dus dat scheelde. Het ligt er dus ook aan wie er achter de knoppen staat, hoe of wat het klinkt.

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

quote:
Op woensdag 24 april 2002 03:14 schreef DJT het volgende:

[..]

In de «O» Den Haag gaat het geluid ook achterlijk hard! In de «O» in Arnhem (daar kom ik nog weleens, zie sig. B-)) is het geluid naar mijn mening weer te zacht.
Ben ik ook 1 keer geweest, wat ik erg vervelend vond was dat je achter op dat podium eigenlijk letterlijk achter de speakers staat. Al het geluid gaat de andere kant op en het klinkt gelijk voor geen meter meer.

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Op woensdag 24 april 2002 09:22 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Ben ik ook 1 keer geweest, wat ik erg vervelend vond was dat je achter op dat podium eigenlijk letterlijk achter de speakers staat. Al het geluid gaat de andere kant op en het klinkt gelijk voor geen meter meer.
Deze week worden er speakers op het podium geïnstalleerd. ;)

8 pm
Reg. datum: 03 februari 2000

Zal tijd worden ook, want met Johan Gielen moesten we noodgedwongen de halve nacht op het blok midden in de zaal doorbrengen :P

http://www.deep-sounds.com

Hey, voor iedereen die geintereseerd is in mixen op de computer: Ik zoek nog steeds betatesters voor mijn eigen mix-programma.
Meer info via http://users.esstec.be/adion

Belangrijkste features tot nu toe zijn :
-Tot 3 decks waar je mp3,wav of ogg bestanden kan laden en waarvan je volume en pitch kan regelen
-Effecten per deck, waaronder 3-band equalizer, clipping/max volume detectie, flanger, echo
-Mogelijkheid tot bewaren van je mix in raw (binnenkort wav) en mp3 formaat.
-Natuurlijk pitch-benden om de platen gelijk te krijgen
-Gebruik van Cue point
-Voorbeluistering als je 3d geluidskaart hebt

Mijn laatste mix is ondertussen ook geupload naar de ftp server.
normaal zou ik daar wel interesse in hebben maar...

Ik heb vandaag m'n Magnedine 10 en Gemini's PT2100 binnen gekregen! :7

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

quote:
Op woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:
Hey, voor iedereen die geintereseerd is in mixen op de computer: Ik zoek nog steeds betatesters voor mijn eigen mix-programma.

-Tot 3 decks waar je mp3,wav of ogg bestanden kan laden en waarvan je volume en pitch kan regelen
-Effecten per deck, waaronder 3-band equalizer, clipping/max volume detectie, flanger, echo
-Gebruik van Cue point

mail :P
ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk wel dat het nuttig is als je alle decks naar een aparte geluidskaart(-uitgang) kan routen...hardware mixer is toch wel prettig. Maar dan wel gebruikmakend van de effecten :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

Over welke FTP hebben jullie het nu eigenlijk de hele tijd??

quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:18 schreef sjacka het volgende:
Over welke FTP hebben jullie het nu eigenlijk de hele tijd??
Even zoeken in dit draadje, en je zult vinden. Sorry, klinkt misschien lullig, maar met een béétje moeite (en even de voorgaande berichtjes uit dit 3e "How to become a DJ" draadje doorspitten) en je vindt de info gegarandeerd.

jawel het is zover, ik ga morgen mijn Behringer ophalen van het postkantoor:D wat zal dat een gein worden, mixen op een mooie nieuwe eigen mixer :D

nog meer nieuws

ik blijf dus toch bij t jongerencentrum waar ik al tijden zit, er is vandaag een optie geboden die ik heerlijk vind
er komt op de it's friday de mogenlijkheid om op een redelijk niveau lekker house te draaien van het genre niet al te heftig stampen
eventueel uitbreidbaar naar feesten tot 2 uur snachts, is me iets te aanlokkelijk om te laten schieten voor iets waar ik niet zo vaak kan draaien

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:36 schreef MR_WAZOO het volgende:
jawel het is zover, ik ga morgen mijn Behringer ophalen van het postkantoor:D wat zal dat een gein worden, mixen op een mooie nieuwe eigen mixer :D
Wat voor Behringer? 1tje uit de DX serie?

quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:42 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Wat voor Behringer? 1tje uit de DX serie?
ja, de DX 1000 :D

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
Op woensdag 24 april 2002 20:02 schreef Adion het volgende:

-Gebruik van Cue point

kan je me vertellen wat de min sys requierment's zijn plz :)

Chill... neem een biertje ofzo

quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:46 schreef DJ-Jumbo het volgende:
kan je me vertellen wat de min sys requierment's zijn plz :)

Zonder effecten enzo werkt het op een 233 Mhz met 128MB RAM.
Met effecten en voorbeluistering gaat het behoorlijk op een 450 Mhz.
Wil je alle effecten gebruiken, voorbeluistering gebruiken en je mix in mp3 opslaan is een 800 Mhz aangeraden.
quote:
Op donderdag 25 april 2002 12:10 schreef Adion het volgende:

[..]

Zonder effecten enzo werkt het op een 233 Mhz met 128MB RAM.
Met effecten en voorbeluistering gaat het behoorlijk op een 450 Mhz.
Wil je alle effecten gebruiken, voorbeluistering gebruiken en je mix in mp3 opslaan is een 800 Mhz aangeraden.
woei sparen jumbo ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws