* odysseus is ongeduldig...
Misschien kan het geen kwaad alvast wat voorstellen te doen over verschillende programma's / features die gereviewd zouden kunnen worden? Of het geheel nu uiteindelijk doorgaat of niet, niemand zal tegengehouden worden om dergelijke stukjes te posten

. Een aantal dingen die me zo te binnen schieten, bijvoorbeeld omdat ik ze zelf veel gebruik of omdat ik ze gewoon interessant vindt:
• KDE / Gnome algemeen
• Xchat (en andere IRC-clients)
• KLyX (gebruik ik zelf voor _al_ mijn uitgebreidere teksten, ben ik ontzettend tevreden over en ik heb een eerste stuk over het programma al geschreven)
• Programmeeromgevingen onder GNU/Linux (KDevelop, (X)Emacs, vim, etc.)
• Mailclients
• Videoplayers, hier zijn enkele verschillende programma's voor, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een nette tabel gezien waarin staat wat elk programma voor formaten ondersteunt.
• Wine (veel mensen die (nog) windows draaien zijn hierin geinteresseerd)
• Browsers
• Filemanagers
• html-editors (Quanta, bluefish, etc.)
Daarnaast zijn er nog massa's andere onderwerpen die zo te binnen schieten, vooral specifiekere onderwerpen (themes voor verschillende WM's of zo). Misschien dat ik een beetje doordraaf (heb ik vaker last van

), als mensen denken aan dingen die ook nog kunnen of die juist niet kunnen, dan kunnen we misschien ze een lijst samenstellen waarvan onderwerpen voor een review geplukt kunnen worden.
* odysseus is in ieder geval bereid om een tekst over (K)LyX en/of over een willekeurig onderdeel van KDE te schrijven, of over Debian natuurlijk