Okee bij deze zal ik dan mijn plannetjes uit de doeken doen
Zoals jullie weten ben ik nu met een stukje (maak er maar gerust "stuk" van

) bezig over Linux op de Desktop. Dit doe ik door voor een groot deel gebruik te maken van door jullie ingebrachte screenshots en teksten. Uiteraard zal aan het einde van het verhaal eenieder die er op enigerlei wijze aan bijgedragen heeft ook de credits daarvoor krijgen.
Dit wordt dus een stuk dat alleen globaal de omgeving weergeeft en vooral grafisch georienteerd is. Je kan het zien als een soort van lekkermakertje; een vergelijkings verhaal tussen Windows en Linux.
Onderin het verhaal komt een link, naar een gesloten draadje in NOS. Daarin komen de desktops van de verschillende mensen hier in NOS. Deze desktops zullen komen uit het desktop draadje. Dit wordt dus een overzicht van allerlei door NOS bezoekers gebruikte dekstops. Er komt per gebruiker een post met zijn/haar desktops erin. Uiteraard vergezeld van de naam van de gebruiker en de gebruikte omgeving waarschijnlijk.
Hetgeen ik eigenlijk al wel vermoedde gebeurde dus precies in dit draadje

"Heel leuk zo'n stukje over Linux op de desktop, maar ik heb toch een aantal dingen die ik niet aan de praat krijg". Daarom lijkt het me dus leuk om meer "in depth" stukjes te maken. Dit is het punt waar jullie (hoop ik) in beeld komen.
Wat is nu het idee: We maken een soort van opbouwende serie reviews. Het begint dus waarschijnlijk bij een review over het installeren van een Linux distributie (waarschijnlijk meerdere, omdat we niet een voorkeur willen uitspreken he

). Daarna zal een uitgebreide bespreking van een aantal desktopomgevingen aan bod komen (hoewel dit al redelijk uitgebreid gedaan wordt in het huidige stukje). Gevolgd door uitgebreidere reviews over bijvoorbeeld rand-apparatuur, chatsoftware, audio- en videosoftware, office omgevingen, beheer, spelletjes, emulators etc etc.
Deze reviews komen elke keer onderaan het stuk over Linux op de desktop.
Ik hoop dat deze reviews zo veel mogelijk door NOS bezoekers geschreven worden (uiteraard zal en wil ik er zelf ook de nodige schrijven

).
Ze worden ook gewoon onder je eigen nick gepost, zodat je alle credits ervoor krijgt. Je maakt dus een uitgebreid review, stuurt het op naar mij, zodat ik het door kan nemen en eventueel nog wat puntjes aan kan stippen (ben nu eenmaal kritisch

).
Als alles okee is, dan open ik het FAQ topic even en kan de review eraan toegevoegd worden, waarna hij weer gefaqed wordt en de naam ervan weer geupdate wordt.
Zo wilde ik bijvoorbeeld elke week een review bijplaatsen. Er valt namelijk enorm veel te vertellen over Linux op de Desktop.
Ik heb het even aangekaart in het algemene crewforum en ik vermoed (ook aan de reacties daar te zien), dat er best wel heel erg veel interesse voor is.
Ik ben alleen benieuwd hoe jullie er zelf over denken, aangezien ik hoop dat jullie zelf een hele grote rol hierin gaan spelen

Dit is de ideale manier om wat van je kennis te laten zien, naast het helpen hier in NOS.
Ik weet in ieder geval zeker dat er enorm veel animo is voor dergelijke reviews. Het is in ieder geval iets compleet vernieuwends op GoT
Daarnaast gaat er naar alle waarschijnlijkheid een serie op de frontpage komen over Linux op de Desktop. Daar wordt nu nog druk over gepraat in het crewforum.
Al met al zijn er tot nog toe alleen nog maar positieve reacties op gekomen, temeer daar het tamelijk uniek is voor soortgelijke ICT nieuwssites. Ik ben dus ook reuze benieuwd hoe jullie hier over denken.
Shoot zou ik zeggen