Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 20:47 schreef cryforhelp het volgende:
Het klinkt allemaal simpel genoeg alleen lijkt het me wel verstandig om wat links te maken naar troubleshooting sites omdat er vast nog wel eens iets mis wil gaan en dan is het wel handig als je weet hoe je dat op moet lossen :)

in dat geval,....

irc.chatjunkies.org #dutch - daar vind je mij vaak :Y)

Verder.... http://www.linuxdoc.org natuurlijk - FAQ/search/forum hier, en over het algemeen is google ook je vriend. Gewoon intypen wat je wil ("linux <errormelding die je krijgt> <eventueel het programma>") en dan kom je vaak al een heel eind :)

Linux & GNOME Multimedia Developer
"It's over, baby, over..." - future has arrived, today!

ik heb dus nu 1 klein vraagje:
wordt dit nu een Tweakers.net Frontpage review?
Nee. Ik wil eerst dit stuk afmaken. wegens omstandigheden ben ik er niet aan toegekomen. Vanavond ga ik er nog aan verder. Ik doe geen uitspraken wanneer het klaar is. (ik gok net voor het weekend).

Daarna ga ik dus aan het screenshotdraadje beginnen, gevolgd door mijn review van de Mandrake Linux installatie.

Over een goede 4 weken ga ik een stuk schrijven (misschien/waarschijnlijk samen met een aantal mensen van T.net crew). Het zal naar alle waarschijnlijkheid een serie van 3 of 4 reviews worden. Alleen ik wil eerst even afwachten hoe dit verloopt. Het eerste review op de FP zal iets anders in elkaar zitten dan dit eerste review dat het sticky topic hier in NOS gaat maken. Het zal er waarschijnlijk wel iets van weg hebben en er zullen misschien ook wel teksten uit gebruikt worden. Een review op de FP vergt alleen weer net een iets andere aanpak waarschijnlijk (hoewel ik daar absoluut geen ervaring in heb ;) ).

Overigens nog 1 puntje voor de mensen die hier aan mee helpen.

Als straks alles onder elkaar komt, dan betekent het dat dit een enorm zwaar sticky topic zal gaan worden voor de mensen met een wat mindere verbinding. Ik weet dus niet of het verstandig is om alles onder elkaar te zetten.

Ik zat zelf te denken om het misschien zo te maken, dat wanneer er een review bijgeplaatst wordt, dit op 2 manieren gebeurt. 1 bijplaatsing in het sticky topic en een nieuw topic met daarin de post, die ik na het posten door de reviewer meteen sluit.
Vervolgens zullen er onder bovenstaande beginreview, na bijplaatsing van een review elke keer links komen naar voorgaande reviews (op volgorde), die dus in die gesloten draadjes staan.
Zo zat ik dus te denken om alleen bijvooorbeeld de laatste 2,3,4 reviews die erbij gekomen zijn onder het sticky topic te plakken. (met uitzondering van de beginreviews (over distro installaties, die allemaal tegelijk geplaatst zullen worden).
Is dit een goed idee of niet?

Centis Online Backup. Als zekerheid telt

ik volg je niet helemaal nelske ('t is laat :P)...

Je wil één sticky topic, neem ik aan... En dis sticky topic krijgt dan een heleboel links naar de volgende topics :? Of krijgt die één link naar de volgende review, welke dan weer een link naar de daaropvolgende review bevat :?

Oplossing 1 klinkt zinniger ;)

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:18 schreef beelzebubu het volgende:
ik volg je niet helemaal nelske ('t is laat :P)...

Je wil één sticky topic, neem ik aan... En dis sticky topic krijgt dan een heleboel links naar de volgende topics :? Of krijgt die één link naar de volgende review, welke dan weer een link naar de daaropvolgende review bevat :?

Oplossing 1 klinkt zinniger ;)

Ik had al zo'n gevoel dat ik wartaal aan het uitslaan was ;)

De bedoeling is als volgt:
quote:

• begin review
• link met omschrijving naar het eerste review
• link met omschrijving naar het tweede review
• ......
• ......
• ......
• De op 2 na laatst bijgeplaatste review
• De op 1 na laatst bijgeplaatste review
• De laats bijgeplaatste review

Het rijtje met links, zal dus in het begin leeg zijn en continue groeien als er reviews bijgemaakt worden.

Het aantal reviews onder die links, zal gelijk blijven. Alleen de inhoud zal elke keer geupdate worden met de laatste 3 a 4 reviews. (Dit houdt in dat ik de review verwijder en dat het nieuwe review door de reviewer bijgeplaatst kan worden) Als er een review bijkomt, dan komt deze dus op die plaats en de reviewer opent een topic, dat ik meteen op slot zet. Rara naar welke topics dat rijtje met links zal gaan wijzen ;)

Ofwel optie 1 dus ;)
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is :)

Officieel ele fan

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:24 schreef nelske het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat ik wartaal aan het uitslaan was ;)
Ik dacht al dat het aan mij lag ;)
quote:

Ofwel optie 1 dus ;)
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is :)

Dus je wil in elk review een lijstje posten met voorgaande reviews, die in gesloten draadjes staan ? Als dat je plan is, dan ben ik voor :P

Zo niet..eh.. dan ben je voor de 2e keer vanavond wartaal aan het uitslaan ;)

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

ik zelf heb niet zo heel erg veel ervaring met linux,
maar als er dus een flinke review komt (hier op GoT en/of op de T.net FP) zouden er veel tweakers overstappen op linux. (including me)

verder vind ik de teksten die jullie hebben geschreven zeer mooi gemaakt, het koste me wat tijd om het te lezen, maar ik ben zeer onder de indruk, misschien dat ik nog wel een deze dagen linux op m'n desktop gaat proberen (beetje jammer dat ik nogal problemen heb met m'n USB modempie onder linux)

<include applaus.mp3 here>
en verder nog veel succes met het maken van de rest van de dingen
o nog 1 klein dingetje is het niet leuk als je bij sommige screenshots ook een windows screenshot neerzet (ter vergelijking?)
Hmzz, ik ben niet in mijn beste uitlegbui vandaag merk ik wel :D
Ik probeer het nog 1 keer uit te leggen :D

ALs ik zeg beginreview dan bedoel ik het stuk wat ik nu aan het maken ben. Dit zal de basis gaan vormen van het stickydraadje in NOS.

De indeling daarvan zal dus als volgt zijn:
quote:

• begin review
• link met omschrijving naar het eerste review
• link met omschrijving naar het tweede review
• ......
• ......
• ......
• De op 2 na laatst bijgeplaatste review
• De op 1 na laatst bijgeplaatste review
• De laats bijgeplaatste review

Ofwel, ik zal het beginreview plaatsen met daarin uiteraard het dankwoord.

Vervolgens zal ik daaronder een reply plaatsen die initieel leeg is, maar die naar verloop van tijd steeds meer links zal gaan bevatten van reviews die al aan de orde geweest zijn.
Daaronder zullen (in volgorde) de meeste recente reviews komen te staan. Die worden dus gepost, door de reviewer van het stuk. Dit betekent,d at deze even contact met mij of Jotti op zal moeten nemen, zodat het sticky topic even geopend kan worden voor bijplaatsing. Daarna wordt het topic uiteraard weer gesloten en bovenaan neergezet als sticky topic.

De reviewer maakt nadat hij zijn post heeft bijgeplaats eeen nieuw topic aan, met nog een keer precies diezelfde inhoudt. Die sluit ik meteen af met daaronder natuurlijk een bedankje + link naar het sticky topic.

Nu wel duidelijk? :+

[edit]
Overigens zeg ik nu wel om 3 reviews volledig te plaatsen onder het links gedeelte. Uiteraard kunnen dit eer ook meer zijn, als jullie dat willen. Ik stel dit alleen voor, omdat anders het topic veel te zwaar zou worden om te laden met een browser (en een trage vebinding).
Het kunnen er i.m.o. ook wel 5 zijn.

Officieel ele fan

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:37 schreef nelske het volgende:
Hmzz, ik ben niet in mijn beste uitlegbui vandaag merk ik wel :D
Ach, tis altijd leuk om een modje te zien kl*ten :P
quote:
Nu wel duidelijk? :+

Ehh nee...

(kijkt naar beneden)..eh.. this is weird.. Ik reply hierop, ik zie (wat hieronder komt) niet, en nu, terwijl ik reply, druk Nelske op z'n submit knopje, en komt het toch nog in m'n quotevenster te staan.. <zucht> Heb ik net m'n signature aangepast ;)
quote:

[edit]
Overigens zeg ik nu wel om 3 reviews volledig te plaatsen onder het links gedeelte. Uiteraard kunnen dit eer ook meer zijn, als jullie dat willen. Ik stel dit alleen voor, omdat anders het topic veel te zwaar zou worden om te laden met een browser (en een trage vebinding).
Het kunnen er i.m.o. ook wel 5 zijn.
Ik denk dat het wat rommelig wordt, als je het onder elkaar zet, ik zou er persoonlijk alleen de laatste willen zien, en voor de rest linkjes.. Of alleen linkjes.. Als een modemgebruiker een review zoekt over Mandrake, en in dat topic van jou staan alleen SuSE, RedHat en Debian, da's een beetje zonde van z'n tijd :)

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

* beelzebubu snapt het wel ongeveer

Klinkt goed, Nelske, ik stem voor :)

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:45 schreef moto-moi het volgende:
Ach, tis altijd leuk om een modje te zien kl*ten :P
<----- check ondertitel :D
quote:
Ehh nee...

Echt niet?
Ik weet niet hoe ik het nog heel veel duidelijker moet maken :D :P
quote:

(kijkt naar beneden)..eh.. this is weird.. Ik reply hierop, ik zie (wat hieronder komt) niet, en nu, terwijl ik reply, druk Nelske op z'n submit knopje, en komt het toch nog in m'n quotevenster te staan.. <zucht> Heb ik net m'n signature aangepast ;)
[..]

Ik denk dat het wat rommelig wordt, als je het onder elkaar zet, ik zou er persoonlijk alleen de laatste willen zien, en voor de rest linkjes.. Of alleen linkjes.. Als een modemgebruiker een review zoekt over Mandrake, en in dat topic van jou staan alleen SuSE, RedHat en Debian, da's een beetje zonde van z'n tijd :)

Ik wil er wel minstens 3 met volledige inhoud onderzetten eigenlijk. Die reviews zullen op dat moment toch net wat meer onder de aandacht zijn, dan wanneer er maar 1 review staat (die er dus maar relatief kort zal staan dan waarschijnlijk). Ik vind het jammer, dat als iemand veel moeite voor een review gedaan heeft, dat deze maar bijvoorbeeld 1 week onderaan het sticky topic staat, omdat er al weer een nieuw review is. Vandaar mijn voorstel van de 3 laatste (of liever nog de 5 laatste) reviews onderaan.

Dat maakt het totaal aantal reviews in het sticky topic dus permanent op 4 stuks respectievelijk 6 stuks. Ik denk dat dat qua laadtijd nog wel te doen moet zijn.

en desnoods maak je een notitie voor de modemmers dat ze <topicnummer>/1/1 moeten gebruiken ipv 1/25 of 1/50 ;)

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 23:12 schreef beelzebubu het volgende:
en desnoods maak je een notitie voor de modemmers dat ze <topicnummer>/1/1 moeten gebruiken ipv 1/25 of 1/50 ;)

Probleem is dat dat niet werkt met deze versie van Topix :X
De nieuwere versie ondersteund dat geloof ik wel. Deze pakt altijd het aantal replies dat in je prefs staat :X

* beelzebubu mompelt iets in de richting van 'prutser' :P

* blouweKip kan eventueel ook nog ergens iets over schrijven

Ik draai hier debian testing/unstable en gebruik dat standaard als desktop, zijn vast nog wel progjes die niet de review zijn gepasseerd (bijvoorbeeld: hoe krijg ik mn logitech usb mouse ad praat onder debian 2.2)

"War does not determine who's right - only who is left" | Kementari - lvl 70 d0rf priest @ Azjol-nerub

quote:
Hierna hoef ik nog slechts een videokaart te selecteren

Ik zie daar een hoop keren GENERIC Driver staan, en zoiets heb ik al vele malen gezien. Wat is precies de betekenis van dat woord in de algemene context. Verder heb ik het verhaal doorgelezen, en vond het knap tricky voor sommige newbies op bepaalde beslissingen. Ik denk dat b.v. het in het nederlands een stuk duidelijker zou kunnen zijn.
B.V. bij het partioneren en bootmanagers, als je daar de mist in gaat, zoals de meeste newbies waarschijnlijk gaan, dan zit je toch wel met een opgefucked systeem. (Dit is iets wat ik in de engelse taal dus een tricky iets vind).

Verder een heel goed uitgangspunt dit verhaal, voor het eerst lees ik iets uit :)

Ik hou van fractals, mijn AMD XP2600 niet want die moet er hard voor werken.

quote:
Op donderdag 24 januari 2002 09:55 schreef Moria het volgende:
Ik zie daar een hoop keren GENERIC Driver staan, en zoiets heb ik al vele malen gezien. Wat is precies de betekenis van dat woord in de algemene context.

Goede vraag :P

Volgens mij betekent het dat het de algemene nvidia chipset op een bepaalde kaart is - het kan dus een diamond viper 770 zijn met TNT2 chipset, maar netzogoed een creative. Dit is dus de 'generic' nvidia driver voor al die kaarten samen.

Volgens mij zijn er voor windows ook generic nvidia drivers en daarnaast specifieke kaartdrivers voor de diamond van diamond en voor de creative van creative enz. enz. enz.
quote:
Verder heb ik het verhaal doorgelezen, en vond het knap tricky voor sommige newbies op bepaalde beslissingen. Ik denk dat b.v. het in het nederlands een stuk duidelijker zou kunnen zijn.

Klopt - helaas levert redhat geen installatie in het nederlands mee :{ Ik heb het systeem wel in het Nederlands geinstalleerd al zie je hier en daar per ongeluk nog een engelse term overblijven...

Gelukkig is de mandrake setup wel in 't Nederlands :P
quote:
Verder een heel goed uitgangspunt dit verhaal, voor het eerst lees ik iets uit :)
Mooi :)

RC1 van "linux op de Desktop" is inmiddels uitgekomen ;)

Te vinden in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/386799.

Dit betekent dat ik komende week met het screenshotdraadje aan de gang zal gaan en tevens een start zal gaan maken met mijn review over de installatie van Mandrake Linux :)

Misschien een idee voor de installatie- en gebruiks-reviews: gentoo en sorcerer :?

Die lijken nogal "hot" te zijn de laatste tijd :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws