Hoofdcategorieën
Topicacties

Linux op de Desktop **NOS-idee; Feedback gewenst**

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic
Uitgeprutst

quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:47 schreef Athalon het volgende:

[..]

Even voor de MOD ;

(op mijn ouders' emailadres natuurlijk )

Dat is toch niet zo moeilijk te snappen. :(

Ten eerste heb ik een nick, genaamd nelske (dit is niet de eerste keer dat je dat doet). Ik heb liever dat je gewoon "voor nelske" neer zet .Dit komt denigrerend over. Ik zeg ook niet tegen jou "he usertje".

Wat wil je nu zeggen, want dat is nog steeds niet duidelijk? Dat het een geintje was. Het kwam namelijk over alsof je hem wilde betichten van een valse serial te gebruiken om zo VMware i.p.v. een trialversie een volledige versie te maken.

Ik wil je nog 1 maal aanraden om iets vriendelijker over te komen in je bewoordingen. Als dat niet via deze weg kan, tja dan zullen er vrees ik consequenties aan vast zitten.

[edit]
En dit is het laatste dat ik erover wil zeggen. Dit draadje gaat nu al genoeg offtopic.

Centis Online Backup. Als zekerheid telt

komt van een andere planeet

Het is de laatste tijd wel weer raak met de discussies over Windows vs Linux en dan op allerlei terreinen. Op geregelde tijdstippen komt er een hier normaal nooit postende tweaker langs die zijn/haar verhaal over Windows vs. Linux hier even kwijt schijnt te moeten. Vaak zijn deze verhalen dan ook nog gebaseerd op vooroordelen, gebrek aan kennis van Linux etc.
Ik (en wellicht nog een aantal andere vaste NOS bezoekers en posters) word deze discussies een beetje zat, het leidt alleen tot een welles/nietes tussen degenen die de discussie voeren.
Als mensen Windows willen gebruiken vind ik dat prima (mits ze een officiele licentie hebben) en als ze Linux willen gebruiken is dat ook prima. Daarnaast zit ik ook niet in WOS te zeuren over hoe veel beter Linux is dan Windows. Zou me denk ik vrij snel een OW opleveren :)

is officieel niet *UBUNTU compatible

Alles kan kapot
Reg. datum: 19 december 2001

ik had deze thread eerder moeten lezen ....

i dont speak luser

Lambda
Reg. datum: 13 augustus 2000

Ik vind het onderwerp wel interessant, alleen de discussie isnogal triest. Het is een groot misverstand dat er geen kennis voor nodig zou zijn om Windows fatsoenlijk te installeren en onderhouden. Het probleem is dat Linux anders is en dat stuit veel gebruikers tegen de borst en toont dat ze er toch niet zoveel van weten als ze aanvankelijk gedacht hadden. Linux is meestal niet veel moeilijker, maar anders. Als je al 10 jaar met Windows werkt, dan heb je er ondertussen wel wat kennis van. Je kunt niet verwachten dat je Linux dan ook van de een op de andere dag wel kent. Een absolute noob kan in Windows echt niet veel meer dan in Linux denk ik.

Linux is als je het mij vraagt hard opweg om een mooi desktop systeem te worden. Dat UNIX daar heel geschikt voor is bewijst MacOS X wel lijkt me. Linux staat wat dat betreft gewoon nog in de kinderschoenen.
Athalon, dat je Linux bestempeld als een knutsel OS snap ik niet. Vrijwel alle grote computerbedrijven investeren erin (IBM, HP, Sun, SGI, AOL misschien). Dit is echter voornamelijk op servergebied gericht. Andere bedrijven zoals Trolltech, Ximian en TheCompany proberen Linux op de desktop flink te verbeteren.

[deze advertentieruimte is te koop]

Reg. datum: 08 september 2001

quote:

"he usertje".

Het kwam namelijk over alsof je hem wilde betichten van een valse serial te gebruiken om zo VMware i.p.v. een trialversie een volledige versie te maken.

Het 1e heb ik geen probjes mee. :)

Het 2e Je denkt te moeilijk, van mijn part gebruik hij het e-mail adres om ik weet niet wat te registreren. Maar het gaat om het adres "van zijn ouders", als mijn zoon dat zou doen en ik kwam erachter kreeg hij een pak op zijn broek, >:) want hij heeft zijn eigen e-mail adressen :)

quote:
Athalon, dat je Linux bestempeld als een knutsel OS snap ik niet. Vrijwel alle grote computerbedrijven investeren erin (IBM, HP, Sun, SGI, AOL misschien). Dit is echter voornamelijk op servergebied gericht. Andere bedrijven zoals Trolltech, Ximian en TheCompany proberen Linux op de desktop flink te verbeteren.
Ik heb ergens hier geschreven over Linux zo als het 7 jaar geleden problemen opleverde, en hoe het een week of twee geleden op de machines hier wilde werken. Dat bedoelde ik met "andere hardware" en "dezelfde problemen" na 7 jaar. Wat ik bedoel met een knutsel OS is wanneer het niet werkt je stad en land moet afzoeken naar ondersteuning voor drivers, HowTo's en wat er al niet meer bij komt kijken. En dan even voor de duidelijkheid, ik ben geen windows fan nooit geweest en zal het ook nooit worden. Maar ik kan mij niet permitteren om een machine één of twee dagen te missen als het opeens blijkt dat er dingen niet ondersteund worden, Laserprinters en noem maar op. Dat heeft helemaal niet met Linux als een OS te maken, maar met de leveranciers van hardware en de bij behorende drivers. Maar het is nu éénmaal zo, dat hetgene waar het uiteindelijke werk gestalte moet krijgen (laser printer) het brood op moet leveren. En hoe mooi een OS dan er ook uitziet, als je vastloopt op de uitvoer van wat voor apparaat ook heb je er niets aan. En dat is iets wat voor windows gewoon veel en veel minder geldt. Dus met knutselen bedoel ik, de boel aan het draaien te krijgen en te configureren voordat het werkt. En tijd is nog altijd geld in onze westerse wereld.

Lambda
Reg. datum: 13 augustus 2000

Ow het aan de praak krijgen van hardware. Nouja ik zal maar niet zeggen hoeveel uur ik bezig was in Windows 98 tot het me nog steeds niet lukte een verdraaide USB scanner van HP aan te sluiten. In Windows weet je nooit eens waar je aan toe bent. Als je echte problemen hebt met je hardware kan je het ook meteen wel schudden.
In Linux is het inderdaad vaak moeilijker om hardware aan de praat te krijgen, maar dit is vooral het gevolg van een gebrek aan standaardisatie. Als je eenmaal snapt hoe je met een Linux command line moet omgaan en met modules is er niks meer aan. Nou snap ik ook wel dat dat vor muisklikkers lastig is, nou dan gebruik je het lekker niet toch. Als je niet wilt leren dan hoef je er sowieso niet aan te beginnen.

Dat bepaalde hardware niet werkt, tja boze brief schrijven aan de fabrikant. Tegenwoordig maken veel fabrikanten drivers voor Linux, dus een heel groot probleem is dat niet. Alleen wat moderenere dingen worden vaak wat minder goed ondersteund.

[deze advertentieruimte is te koop]

Bow for me for I am prutser
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 10:52 schreef Athalon het volgende:
Maar het is nu éénmaal zo, dat hetgene waar het uiteindelijke werk gestalte moet krijgen (laser printer) het brood op moet leveren. En hoe mooi een OS dan er ook uitziet, als je vastloopt op de uitvoer van wat voor apparaat ook heb je er niets aan.

Daarom controleer je ook eerst of zo'n apparaat gaat werken voordat je 'm aanschaft, in plaats van als een kip zonder kop hardware aan te schaffen en dan hopen dat 't werkt. (geldt trouwens ook voor windows)

het gebruik van laserprinters zal trouwens niet echt een probleem moeten opleveren, aangezien deze dingen meestal gewoon postscript praten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

randomized

Ik zou de installatie van Slackware bespreken maar wegens tijd gebrek kan ik hier helaas niet mee doorgaan.

Ik heb nog wel een paar pics van de installatie ervan. De pics staan op m'n webspace en zijn in het rar formaat. Je kan ze hier vinden: http://home.hetnet.nl/~marcelb11/install.rar (187 kb). Dus als je ze wilt gebruiken mag dat natuurlijk.

Veel succes verder.
komt van een andere planeet

Ik neem Slackware wel van je over :)

is officieel niet *UBUNTU compatible

randomized

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:24 schreef janjanjansen het volgende:
Ok is goed.
Uitgeprutst

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:24 schreef janjanjansen het volgende:
Wij danken u ;)
quote:
Op maandag 21 januari 2002 17:13 schreef MarcelP het volgende:
Oef, wat wordt hier veel in gepost, ik kan het nauwelijks bijhouden.
Ik wil wel een bijdrage te leveren door wat te schrijven over Sane (scanners), frontends voor Sane en OCR bewerkingen.
Ik had al wat geschreven voor een ander project, maar dat blijkt niet door te gaan.
Ik moet het nog wel vertalen naar Nederlands, en er wat screenshots bijmaken.

Hier mijn Engelse versie die ik ongeveer een maand geleden in Kword geschreven heb:
http://chaosmongers.org/linux/sane.kwd
Is zeer zeker een interessant stuk. Als je die naar het nederlands om zou kunnen/willen zetten met wat screenshots erbij (en misschien iets meer uitleg voor een n00b), dan is het absoluut zeer zeker een plaatsje tussen de rest van de reviews waard (zie het wat verderop in het idee, denk ik) :)

Bé-jèl-ze-bú-bú

* beelzebubu heeft zijn installatie van redhat 7.2 bijna afgerond... Zoals ik al verwachtte loopt die nogal achter :{

Eén ding - hoe kan ik virtual terminal switchen in dat ding (vmware) :? Ctrl-Alt-F1 gaat van mijn host de VT switchen maar ik wil guest VT switchen :P

Linux & GNOME Multimedia Developer
"It's over, baby, over..." - future has arrived, today!

all flames intended

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:30 schreef beelzebubu het volgende:
Eén ding - hoe kan ik virtual terminal switchen in dat ding (vmware) :? Ctrl-Alt-F1 gaat van mijn host de VT switchen maar ik wil guest VT switchen :P
Er naartoe ssh-en en dan chvt <terminalnr> doen :)

It isn't the software that's free, it's you.

Aint life a lovely bitch?! :-)
Reg. datum: 02 juli 2001

Hier dan een klein reviewtje over Gentoo, een van de nieuwste Linux Distro's.

Vorige week ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met Gentoo als n00b zijnde :) Wat me het meest opgevallen is, is de super makkelijke installatie. Het uitprinten van een tutorialtje te vinden op http://www.gentoo.org en het branden van een 16 MB grote ISO was voor mij voldoende om met mijn eerste installatie van start te gaan.

De cdrom is bootable en zorgt er dus voor dat je meteen aan de slag kunt gaan. Over de installatie hoef ik niet ver uit te wijden omdat de tutorial/installatie guide voor zich spreekt. Helder opgezette instructies zorgden bij mij voor een probleemloze installatie.

Aangezien ik Red Hat 7.2 als enige distro gewend was (yeah yeah me = n00b), was ik meteen verslaafd aan 't zogenaamde "emergen". Dit is vergelijkbaar zoniet bijna hetzelfde als het "apt-get" van Debian. Ik heb echter al te horen gekregen dat de package tree van Debian veel minder overzichtelijk is dan die van Gentoo. Ook hierover geeft de site van Gentoo meer dan voldoende informatie zodat de pret kan beginnen :D

Omdat 't mijn eerste installatie was, waren mijn instellingen nog niet optimaal, zoals welke architecture ik kon gebruiken.. stond op i386 en die wilde ik toch wel op i686 hebben. Vandaar mijn besluit om na de zuivere installatie van Gentoo de boel te wissen en opnieuw te installen &gt;:) Ditmaal leek het me een goed idee om dit vanuit Red Hat te gaan doen! Je kunt dan immers nog chatten en internetten itt een saai zwart scherm met compilezooi dat eroverheen vliegt (ook best geil trouwens :P). Eerst heb ik toen een bezoekje gepleegd aan

code:
1
irc.openprojects.net #gentoo

het officiele kanaal van Gentoo. Hier zitten o.a. de oprichters en natuurlijk de programmeurs etc. Erg gezellig en je wordt goed geholpen mocht je relevante vragen hebben ;)

Na wat puzzelen heb ik een "chrooted env." aangemaakt en was ik al gauw op weg met het compilen van Gentoo Onder RH.. easy dus.

Ik hoop dat ik jullie met dit tekstje op z'n minst heb kunnen interesseren en dat jullie 't ook gaan uitproberen. De distro is nog volop in ontwikkeling, maar mbv. emerge is 't dus erg makkelijk om te updaten en te cleanen.. Succes! :Y)

Restecpa!

Bé-jèl-ze-bú-bú

timmie, we willen screenshots van de installatie zien &gt;:)

Ik heb mijn redhat stukje zo goed als af, stuk of 25 screenshots van de installatie (elk stapje) en stuk of vijf van "my first minutes on redhat 7.2" :) Misschien gooi ik er zometeen ff Ximian overheen, dan kan men ook meteen zien hoe dat in z'n werk gaat... Goed idee of niet :?

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 19:21 schreef beelzebubu het volgende:
timmie, we willen screenshots van de installatie zien &gt;:)

Ik heb mijn redhat stukje zo goed als af, stuk of 25 screenshots van de installatie (elk stapje) en stuk of vijf van "my first minutes on redhat 7.2" :) Misschien gooi ik er zometeen ff Ximian overheen, dan kan men ook meteen zien hoe dat in z'n werk gaat... Goed idee of niet :?

Jazeker alleen ik ben nog steeds bezig met compilen hehe &gt;:) sinds ik dus opnieuw ben begonnen hehe, dus dat laat ffkes op zich wachten. Ik moet er wel bij zeggen dat 't uiterlijk op zich niets veranderd is! Je kunt gewoon de X emergen die je wil (4.2.0 bijv) en je eigen windowmanager.. WindowMaker ik mijn geval :P

Ik zal kijken wat ik kan doen :)

Restecpa!

Bé-jèl-ze-bú-bú

straks ff kijken of red carpet van ximian dat ook kan &gt;:)

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 19:29 schreef beelzebubu het volgende:
straks ff kijken of red carpet van ximian dat ook kan &gt;:)

Laatste keer dat ik dat op m'n server probeerde werden al m'n IMAP instellingen veranderd! Red Carpet is brak &gt;:)

Gewoon Gentoo erop en "emerge update" voor updaten van je basis packages.. en "emerge --world update" voor echt alles.. :)

Restecpa!

Bé-jèl-ze-bú-bú

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 19:31 schreef Timboke het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik dat op m'n server probeerde werden al m'n IMAP instellingen veranderd! Red Carpet is brak &gt;:)

Gewoon Gentoo erop en "emerge update" voor updaten van je basis packages.. en "emerge --world update" voor echt alles.. :)

[newbie mode]
ikke icoontje wille
[/newbie mode]

;)

quote:
Daarom controleer je ook eerst of zo'n apparaat gaat werken voordat je 'm aanschaft, in plaats van als een kip zonder kop hardware aan te schaffen en dan hopen dat 't werkt. (geldt trouwens ook voor windows)
Ja op Ome Bill zijn OS werkte het wel, en dat is van belang, en op Linux niet. Maar wat ik al zei, ik koop natuurlijk niet iets met het idee, zal het later ook op Linux of een andere OS kunnen werken. Want zo zit een klein bedrijfje natuurlijk niet in elkaar. Want op zo'n moment als OS de meeste kansen heeft om te werken is prioriteit één. Als je daarna gewoon eens wil neuzen tussen de andere OS'en, loop je pas tegen dit soort problemen aan.

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 10:39 schreef Athalon het volgende:

[..]

Ja op Ome Bill zijn OS werkte het wel, en dat is van belang, en op Linux niet. Maar wat ik al zei, ik koop natuurlijk niet iets met het idee, zal het later ook op Linux of een andere OS kunnen werken. Want zo zit een klein bedrijfje natuurlijk niet in elkaar. Want op zo'n moment als OS de meeste kansen heeft om te werken is prioriteit één. Als je daarna gewoon eens wil neuzen tussen de andere OS'en, loop je pas tegen dit soort problemen aan.

Bij ome Bill werkt ook niet alles, er is genoeg oude hardware wat bijv alleen op win95 werkt.
Bij de introductie van XP was er nog genoeg hardware wat niet werkte op XP. Bij linux blijven drivers gewoon werken en er zijn steeds meer hardware fabrikanten die tegenwoordig ook linuxdrivers uitbrengen. Bovendien werkt de meeste hardware op linux, er zijn tegenwoordig maar weinig dingen die niet werken.
Bé-jèl-ze-bú-bú

Hierbij een klein overzichtje van mijn gepruts met de Redhat installatie (gsteravond):

Redhat-7.2 Installation Guide

Daar linux op de desktop een geweldig iets is, zoals we al eerder vastgesteld hadden, komt het er nu nog op aan om een werkend systeem te krijgen. Want wij willen linux op de desktop! En dus downloadde ik een ISOtje van Redhat-7.2 a.k.a. Enigma (ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.2-en/iso/i386/enigma-i386-disc[12].iso), en die zou ik dan op CD moeten branden en de CD in mijn CD-speler doen en dan de computer opstarten. Echter, ik ben lui en dus maakte ik geen CD-tje maar boote ik direct vanuit de ISO in VMware. Helaas moet je voor VMware de VMware tools installeren en dat kan pas nadat de installatie van redhat zelf is afgerond, en daarom zijn de screenshots van tijdens de installatie nogal lelijk. Troost je met de gedachte dat het er in het echt veel mooier uitziet en dat je dus nog een hoop kunt ontdekken ;)

Aldus, stap 1. Doe de CD in uw computer en doe de computer aan:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-bootup-klein.png
Ik druk, volgens de instructies, netjes op Enter en wacht af op welke verschrikkingen me te wachten staan. Na enkele tientallen regeltjes prachtige informatie in een zwart console-vestertje die ik onbegrijpend aanschouw, kom ik in een grafische omgeving waarin blijkbaar de verdere installatie zal plaatsvinden. Na taalselectie, toetsenbordselectie en muisselectie kom ik bij het welkomsscherm waarmee blijkbaar de installatie zal beginnen. Ik kies voor een simpele werkstationinstallatie:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-install-5-klein.png
Daarna moet ik de indeling van mijn harde schijf aangeven, waarbij ik kies voor automatische partitionering van mijn virtuele VMware harde schijf en GRUB als bootloader. Meteen daarna kom ik bij de netwerkconfiguratie van mijn netwerkkaartje, waarbij ik ook meteen een firewall kan instellen, maar dat laat ik voor mijn werkstation achterwege. In de language support (voor het systeem dus) kies ik voor Nederlands als default en Engels voor het geval dat ( :X ). Hierna moet ik mijn tijdzone aangeven. Hierna moet ik useraccounts aanmaken:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-install-13-klein.png
Ik geef een root password op en kan via het "Add" knopje users aanmaken, in dit geval eentje voor mezelf ('rbultje').
Nu is het tijd om aan te geven wat ik exact wil installeren. Ik kies voor een gnome werkstation, maar kan natuurlijk ook KDE of zowel Gnome als KDE nemen. Omdat ik ook van spelletjes hou installeer ik die ook maar meteen.
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-install-14-klein.png.
Hierna hoef ik nog slechts een videokaart te selecteren en daarna kan de installatie beginnen. Er worden enkele voorbereidingen getroffen (harde schijven formatteren, install image aanmaken, RPM systeem initialiseren en nog wat algemene voorbereidingen), waarna de installatie begint:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-install-21-klein.png
Ik maak geen bootdisk aan, selecteer mijn monitor en daarna kan ik mijn X instellen:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-install-24-klein.png
Dat is alles. Hierna heb ik een werkend linux systeem, compleet met grafische omgeving, met Mozilla (browser), AbiWord (Word-processor), Gnumeric (Excel-variant), Balsa (email), XMMS (multimedia) en nog een ontelbare zooi aan andere applicaties. Na de reboot kan ik via Grub Linux opstarten (en als je zou willen zou je ook nog windows kunne opstarten - dual boot)
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-run-0-klein.png
Met GDM kan ik grafisch inloggen, waarna Gnome opstart. Ik kom daarna in de standaard Gnome desktop terecht. Ik kan meteen muziek luisteren (XMMS), screenshots maken (GIMP), ICQ-en (LICQ) en browsen. Ook Balsa (email) en Abiword (teksten schrijven, waarin ik dus uiteindelijk deze review schreef) ontbreken niet.
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-run-6-klein.png
Mijn eerste werkdag met Gnome onder Redhat-7.2 is geslaagd! Tijd om af te sluiten dus :)

Zwak punt van de installatie was dat ik de printer met printtool na de installatie handmatig moest configureren. Verder werd schijnbaar alle hardware die via VMware werkt herkend. Als ik de installatie 'echt' had gedaan waren mijn DXR3 (DVD/MPEG-decoder) en DC10+ (MJPEG video-capture-kaart) hoogstwaarschijnlijk niet herkend - die moet je dan handmatig na-installeren (drivers zijn uiteraard beschikbaar).

Day two - Tijd voor wat nieuws

Rehat-7.2 is een mooi systeem, maar het bleek na day-1 dat sommige software-packages al waren verouderd. En dus heb ik van http://www.ximian.com/ Red Carpet gedownload om maar eens de Ximian Gnome desktop te installeren. Na installatie van de RPM via GnoRPM start ik Red Carpet op. Via een welkomsscherm en de Nieuws-pagina kan ik me in de "Unsubscribed channels pagina" inschrijven voor "software channels", via welke k software kan downloaden. Ik schrijf me in voor distribute (Redhat 7.2) updates, Ximian desktop, Loki Games Demo's, StarOffice en nog enkele anderen. Meteen kan ik beginnen met downloaden en updaten, want Redhat 7.2 blijkt nogal wat updates te hebben klaarliggen:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-redcarpet-3-klein.png
Deze kan ik via "select all" selecteren en allemaal downloaden met een simpele druk op de knop. Na enkele minuten wachten op het downloaden en installeren (snelle internetconnectie :P) is mijn Redhat-7.2 weer uptodate *D. Ik besluit hetzelfde te doen voor de Ximian desktop en StarOffice en na enkele uurtjes wachten op downloaden en installeren kan ik opnieuw inloggen:
http://ronald.bitfreak.net/images/GoT/redhat-7.2-install/redhat-installation-ximian-0-klein.png
Eventjes wachten op het opnieuw inloggen en ik heb het nieuwste van het nieuwste, met StarOffice 5.2 (6.0 is nog niet stabiel - zodra die stabiel is komt die er op ;)), Evolution, Galeon, Abiword, Gnumeric, etc. etc. etc. Al met al heb ik binnen een paar uurtjes en zonder enige moeite een prachtig desktopsysteem waarop ik uiteindelijk dit verhaal heb kunnen typen :)

Algemeen oordeel over de installatie
• Redhat loopt qua software een beetje achter - de meeste software is niet de nieuwste versie. Gelukkig is dit opgelost met de Ximian desktop
• Ik heb niet kunnen testen hoe goed de hardware detectie tijdens de installatie is, omdat ik alles in VMware deed. Het meeste (videokaart, monitor, muis, toetsenbord, printer (na de installatie met printtool)) moet je handmatig selecteren. De netwerkkaart lijkt automatisch te worden gedetecteerd. Hoe goed redhat dingen als scanners kan selecteren weet ik dus niet.
• De installatie verloopt vlekkeloos en is supersimpel
• Ook de installatie/updates via RedCarpet verlopen vlekkeloos
• Ik heb geen enkele keer de commandline hoeven gebruiken *D

Uitgeprutst

beelzebubu mijn complimenten voor dit heldere stukje. :)
Dit is eigenlijk precies wat ik voor ogen had, met de reviews *D

Ik zal nog inhoudelijk terugkomen op het stukje, alleen had ik daar nu even geen tijd voor. Ik weet zeker dat als de rest van de reviews op deze lijken, dat het een groot succes gaat worden :)

Norah
Reg. datum: 04 december 2001

Als n00b die over wil stappen op linux vond ik het ook een heel aardig stukje, ik ben nu zeker van plan om het ook op mn comp te gaan installeren (ik begin nog maar even met een dualboot) maar dan moet ik eerst mn brander aan de praat krijgen in xp (bye bye, ome Bill)(8> . Het klinkt allemaal simpel genoeg alleen lijkt het me wel verstandig om wat links te maken naar troubleshooting sites omdat er vast nog wel eens iets mis wil gaan en dan is het wel handig als je weet hoe je dat op moet lossen :)

naar != na, is != eens

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: