Is http://www.plex86.org/ misschien iets
Linux & GNOME Multimedia Developer
"It's over, baby, over..." - future has arrived, today!
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:02 schreef beelzebubu het volgende:
oh bah, moet ik me registreren....
Is http://www.plex86.org/ misschien iets(opensource/GPL vmware achtig iets). Kan ik vmware anders ergens downloaden zonder me te registreren
Hmzz, ken ik helaas niet echt. Een alternatief voor VMware kan eventueel ook natuurlijk.
Als je aan wat screenshots kan komen zonder VMware te hoeven gebruiken dan is het ook goed uiteraard.
VMware is alleen te downloaden na registratie. (dus nu niet aan gaan bieden in dit draadje
Centis Online Backup. Als zekerheid telt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| odysseus@odysseus:~$ apt-cache show plex86 | tail -10 Description: PC virtualization program to run x86 operating systems. Plex86 is an extensible free PC virtualization software program which will allow PC and workstation users to run multiple operating systems concurrently on the same machine. . Plex86 is able to run several operating systems, including MSDOS, FreeDOS, Windows9x/NT, GNU/Linux, FreeBSD and NetBSD. It will run as much of the operating system and application software natively as possible, the rest being emulated by the PC virtualization monitor. odysseus@odysseus:~$ |
Er is daarnaast ook nog een kernelmodule voor, ik neem aan dat die nog geladen moet worden.
* odysseus kan ook niet eens even een douche nemen of de distro's worden snel verdeeld
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:18 schreef odysseus het volgende:
* odysseus kan ook niet eens even een douche nemen of de distro's worden snel verdeeld. Zal ik toch maar snel aan andere onderwerpen gaan schrijven, voor andere mensen die inpikken
...
Debian hebben we voor je overgelaten
En als je er niet uitkomt ofzo, dan open je maar een nieuw topic
61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt
Damn, gaan we dat krijgen
Was ik bang dat er misschien niet genoeg animo voor is, gaan ze nu vechten over wie wat mag doen
Nee, hoor, zoals je weet zijn er nog talloze onderwerpen
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:19 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Debian hebben we voor je overgelaten
En als je er niet uitkomt ofzo, dan open je maar een nieuw topic
Ik meende toch rond post 399 te lezen dat Beelzebubu die al had gewonnen. Maar ik wil dat Plex86 toch wel eens proberen, dus misschien dat ik het wel gewoon eens installeer, kwaad kan het nooit
[edit: zelfs typen doe ik net te traag vandaag...maar er zijn inderdaad nog genoeg dingen te verzinnen om te behandelen, ik denk niet dat er al iemand zonder stof zit.]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
wat een sigquote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:25 schreef odysseus het volgende:
bladiebla yacksmack
Ik wil wel iets schrijven over Gentoo anders.
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:38 schreef balk het volgende:
enne, zelfklus "distro's" als LFS, krijgen die ook aandacht?
Ik wil wel iets schrijven over Gentoo anders.
Dat is meer iets voor een later stadium
Als het eerste stadium voorbij is en het gewoon vrij staat om stukjes te schrijven dan graag van dat soort stukjes
Uiteraard kan zo'n stukje nu al geschreven worden, als je er zin in hebt. Het zal dan alleen redelijk lang duren voordat je het kan plaatsen
[edit]Whehe LOL@Odyseus sig
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:40 schreef nelske het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor een later stadium
Als het eerste stadium voorbij is en het gewoon vrij staat om stukjes te schrijven dan graag van dat soort stukjes
Uiteraard kan zo'n stukje nu al geschreven worden, als je er zin in hebt. Het zal dan alleen redelijk lang duren voordat je het kan plaatsen
[edit]Whehe LOL@Odyseus sig
hehe, ok
ach, ik zal mijn LaTeX kunsten weer eens op peil brengen. Is goed om te oefenen.
Wat is de format? Wat is al besproken? Is de kernel al besproken in een apart stukje? compileren? source?
Daarnaast zijn dingen als kernels recompilen etc inderdaad ook van harte welkom, alleen dan ook in dat wat latere stadium. Ik heb eigenlijk een lijstje gegeven dat ik voor ogen had aan basisstukjes, alvorens er naar harte lust vrije stukjes gemaakt kunnen gaan worden.
Het gaat voornamelijk over Linux op de Desktop
quote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:48 schreef nelske het volgende:
Het gaat voornamelijk over Linux op de Desktop
Da's waar, maar als een newbie tegen een 'haperend stuk hardware' oploopt wordt er wel eens geroepen: dan moet je xyz in de kernel mee compileren.
?? kernel? compileren?
maar ok. komt later wel. eerst even de vrijdag avond vieren
idee? of waanidee?
hoezo pakt topix geen euro tekens?
Als je wilt mag jij hem doen, ik ga het multimedia gedeelte namelijk ook al doenquote:Op vrijdag 18 januari 2002 23:25 schreef odysseus het volgende:
[..]
Ik meende toch rond post 399 te lezen dat Beelzebubu die al had gewonnen.
wat ben je weer aardigquote:Op zaterdag 19 januari 2002 13:09 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Als je wilt mag jij hem doen, ik ga het multimedia gedeelte namelijk ook al doenZo blij
![]()
quote:Op zaterdag 19 januari 2002 13:10 schreef dinges het volgende:
[..]
wat ben je weer aardig
of lui
quote:Op zaterdag 19 januari 2002 13:20 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
of lui
kan ook
waarom is een 2 speed brander zo onwijs langzaam?
[deze advertentieruimte is te koop]
herschrijf em dan in elk geval in 't Nederlandsquote:Op zaterdag 19 januari 2002 14:22 schreef RG© het volgende:
Slackware heeft zelf een zeer goede handleiding. Een beetje overbodig om dat nog eens te maken. Check http://www.slackware.com/book/
quote:Op zaterdag 19 januari 2002 13:09 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Als je wilt mag jij hem doen, ik ga het multimedia gedeelte namelijk ook al doenZo blij
![]()
Ik zal in ieder geval eens gaan uitzoeken welke onderdelen er zoal te behandelen zijn (verschillende manieren van installeren, verschil stable/testing, dat soort dingen). Als je dan een soort framework hebt kun je de afzonderlijke onderdelen gaan schrijven, dat hoef ik niet als enige te doen (al vind ik het ook goed om alleen te doen, ik bedoel alleen dat anderen dus ook prima mee kunnen schrijven
* odysseus gaat eens Plex86 bekijken en VMWare downloaden.
Dit draadje is meer voor de ideeen en afspraken
Ik hoop dat ik het af ga krijgen, maar ik vrees, dat ik een paar kleine puntjes nog niet kan behandelen. Het komt sowieso online te staan, zodat jullie in ieder geval al een indruk kunnen krijgen van het lekkermakertje, dat als eerste review in het stickytopic opgenomen zal gaan worden.
Houd je vooral niet in qua commentaar. Zowel spel/taal technisch als inhoudelijk. Aangezien dit stuk de basis van het reviewdraadje gaat vormen moet het wel goed zijn. Helaas heb ik de tijd niet meer, om alles goed door te nemen en er een mooi lopend geheel van te maken. Dit zal ik dus ook komende week doen, waarbij ik jullie commentaar uiteraard mee neem
Topic 386799 is het topic waar ik graag feedback over het stuk hoor. In dit draadje kan verder gediscussieerd worden over andere dingen die met het hele plan/idee te maken hebben
Denk aan "wat is een terminal/console", hoe gebruik ik het, bepaalde bezigheden die veel mensen als vanzelfsprekende kennis beschouwen (kernel modules laden, root worden, standaard GNU texttools gebruik (cut, grep, cat, ...), ls, een programma opstarten ($PATH vs. huidige directory), shellprogrammeren, stdin/stdout/stderr, misschien zelfs hello world in C
Hetgeen ik echter pertinent niet wil, is dat het een complete n00b-guide gaat worden. Ik heb geen zin, dat er straks allemaal vragen in NOS gaan komen, waarvan je achterover slaat. Het niveau is nu nog redelijk hoog en ik bemerk nu al dat het aan het dalen is helaas. Dit betekent dat ik steeds strenger zal moeten modereren. Iets dat ik niet zo leuk vind (nee modjes, kicken echt niet op slotjes zetten o.i.d.).
Zoals ik ook al eerder aangaf, zal het aantal n00bs dat naar NOS toe komt toch gaan groeien (ongeacht dit idee). Het betekent echter niet, dat we letterlijk stap voor stap alles uitgaan leggen. We zitten hier nog wel altijd op het tweakers.net forum. Enig niveau mag wel verwacht worden.